Volgens mij lopen ze wel achter qua seriesquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:59 schreef ikjijallebei het volgende:
Vandaag in de krant een artikel over Netflix. Een bedrijf waar ik welhaast direct mijn geld in zou stoppen. Goed concept. Wat de Spotify van muziek is, is Netflix van tv.
Het 'slimme geld' echter heeft de koers al flink omhoog gestuwd.
Netflix komt binnenkort naar Nederland; films kijken waar wanneer en hoe je het wil. Helemaal top.
Ik wacht nog een puntje of twintig...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(een jaar geleden stond de AEX onder de driehonderd, en over andere beurzen zullen we het maar niet hebben)quote:Bernanke jaagt beurzen naar de kelder
ABN AMRO?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:06 schreef 0108daniel het volgende:
"Fed blijft geld pompen in economie"
https://www.abnamro.nl/nl(...)trends/artikel8.html
Misschien zijn ze wel geschrokken van de verliezen van de 2 dagen!
Nou, vooral in Amerika, mag er van mij nog minimaal 40-60% (vooral individuele fondsen dan) vanaf voordat ik daar iets zal aankopen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:00 schreef JimmyJames het volgende:
Nou nog een paar van zulke dagen en wellicht wordt de beurs weer interessant voor de 'stockpickers'.
Dan mag er bij Oracle nog wel eens 25/30% van de market cap af om interessant te worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:45 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt er nog iemand Oracle? Het aandeel staat op -10% in twee dagen als de pre-market klopt. Gaat hier een kans ontstaan zoals met Cisco rond de $15?
Speaking of which, i dropped them. Nu compleet positieloos.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:45 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt er nog iemand Oracle? Het aandeel staat op -10% in twee dagen als de pre-market klopt. Gaat hier een kans ontstaan zoals met Cisco rond de $15?
Cash is ook een positiequote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:18 schreef Sokz het volgende:
[..]
Speaking of which, i dropped them. Nu compleet positieloos.
Denk dat dat nog wel gaat lukkenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:16 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
En sluiten onder de 340
Gaat lekker zo
Zit je in KTC dan? die hebben baat bij rommel in de wereld.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:23 schreef 0108daniel het volgende:
president Poetin wilt de economie ook nog eens gaan stimuleren, helaas heeft dit geen invloed op de koersen.
Wordt tijd voor meer slecht nieuws zodat de koersen weer kunnen stijgen.
340 is alweer bereikt.quote:
340.01 = over drie dagen hoger openenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:03 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
340 is alweer bereikt.
Misschien gaan we er toch nog hoger boven sluiten.
Dat zou een eventuele hogere opening kunnen worden maandag.
Jij kent de wapperconstante-indicator niet?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
340.01 = over drie dagen hoger openen
339.99 = over drie dagen lager openen
Okay
Andere zullen zeggen dat ze hun verstand gedurende de boom zijn verloren. Wie zal het zeggen. Oja, wat dino zegt.quote:
Dow Jones schiet ook omhoog.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En waarom staat de S&P groen?De AEX is toch onder de 340 gesloten? Ik wil m'n geld terug
Explain..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat kan niet volgens de 0108AEX, toch
Praten?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
Leuk toch dat zovelen zolang kunnen praten over iets dat uiteindelijk toch nog het meeste wegheeft van een pure random walk!
Vergeet je niet de maand juli?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:50 schreef Bayswater het volgende:
Zo terug uit Italia, juni crash heeft lekker doorgezet, vandaag maar eens een leuke long positie augustus innemen.
Amerika (Dow Jones) inmiddels ookquote:Op maandag 24 juni 2013 16:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
De AEX is stuk.....
De mid en small ook trouwens
Maar wat is nu de hoofdoorzaak?quote:
Of toch China?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Maar wat is nu de hoofdoorzaak?
Oplopende rente of Azie?
Ze verliezen langzaam de controle. Mijn vraag is eigenlijk, waar gaat de cash die nu en straks vrijkomt uit de verkoop van bonds, aandelen en grondstoffen naar toe?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:13 schreef piepeloi55 het volgende:
De 10Y yield US flirt met de 2,5%, de aandelenmarkt daalt een paar procent en commodityprijzen dalen fors. Abenomics dat niet de gewenste impact heeft en paniek in China. En imo nog belangrijker. Een aantal zelfbenoemde analisten die het motto 'don't fight the FED' in 'fight the FED' beginnen om te zetten.
Tijd voor een peiling nu de financiele markten in beweging komen. Wat denken jullie dat er gaat gebeuren?
Poll: Wat is er aan de hand?
• Autoriteiten verliezen de controle.
• Dit is/word een 'buy the dip' moment.
• Stabilisatie op/rond deze niveau's.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Er komt geen geld vrij, geld verplaatst zich enkel van koper naar verkoper. Hoe deze dat zal (her)alloceren is natuurlijk de grote vraag waar een heleboel centjes mee zijn te verdienen en vrijwel niemand die dat weet in een korte tijdspanne.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:54 schreef iamcj het volgende:
Ze verliezen langzaam de controle. Mijn vraag is eigenlijk, waar gaat de cash die nu en straks vrijkomt uit de verkoop van bonds, aandelen en grondstoffen naar toe?
In een scenario zoals hierboven beschreven zie ik deflatie plaatsvinden. Het is trouwens een illusie dat autoriteiten deflatie ten alle tijden kunnen voorkomen, zie Japan en verschillende assetmarkten die zich in een deflatoire omgeving bevinden. Om maar iets te noemen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:34 schreef Sloggi het volgende:
Piepeloi: je zegt dat cash king is in een dergelijk scenario, maar dat betekent dus ook dat er geen hoge inflatie zal zijn?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:36 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
In een scenario zoals hierboven beschreven zie ik deflatie plaatsvinden. Het is trouwens een illusie dat autoriteiten deflatie ten alle tijden kunnen voorkomen, zie Japan en verschillende assetmarkten die zich in een deflatoire omgeving bevinden. Om maar iets te noemen.
ehh een haircut van 100% voor aandeelhouders, achtergestelde obligatiehouders en gewone obligatiehouders EN een haircut van 8% voor de 100.000+ spaarder ?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:37 schreef µ het volgende:
Wellicht 'interessant' voor hier: "Opmerkelijk was de tussenkomst van de Duitser Wolfgang Schaüble. Die pleitte voor een haircut van 8% voor aandeelhouders, schuldeisers, rekeninghouders en spaarders" NWS / 8% dwangbijdrage rekeninghouders voor redding banken
In een scenario waarbij de huidige bubbles klappen (en autoriteiten dus soort van impotent zijn) klappen zowiezo ook de commodityprijzen in elkaar (die zijn onderdeel van de bubble). Deleveriging (wat tot nog toe telkens getracht is tegen te houden) zal dan echt en afgedwongen plaatsvinden en de economische gevolgen voortvloeiend uit de uiteenspattende bubbles/deleveriging zorgen voor overcapaciteit en werkloosheid (=loon matiging of zelfs daling).quote:
Cyprus was dus weldegelijk een template. Goh, wat een verrassing.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:37 schreef µ het volgende:
Wellicht 'interessant' voor hier: "Opmerkelijk was de tussenkomst van de Duitser Wolfgang Schaüble. Die pleitte voor een haircut van 8% voor aandeelhouders, schuldeisers, rekeninghouders en spaarders" NWS / 8% dwangbijdrage rekeninghouders voor redding banken
Of iedereen. Geen idee.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:16 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ehh een haircut van 100% voor aandeelhouders, achtergestelde obligatiehouders en gewone obligatiehouders EN een haircut van 8% voor de 100.000+ spaarder ?
Okido.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
In een scenario waarbij de huidige bubbles klappen (en autoriteiten dus soort van impotent zijn) klappen zowiezo ook de commodityprijzen in elkaar (die zijn onderdeel van de bubble). Deleveriging (wat tot nog toe telkens getracht is tegen te houden) zal dan echt en afgedwongen plaatsvinden en de economische gevolgen voortvloeiend uit de uiteenspattende bubbles/deleveriging zorgen voor overcapaciteit en werkloosheid (=loon matiging of zelfs daling).
Dit, kort samengevat weliswaar, zal zich uiten in het CPI. De inflatie is feitelijk al geweest in de boom, niet de bust die doorgaans deflatoir is.
Gewoon je eigen gedachten volgen, tenzij je info hebt van iemand met voorkennis.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Jongens, wat vinden jullie eigenlijk van GM? Ik zit er serieus over na te denken om wat puts aan te schaffen op GM. Mijn inziens zijn met name de verwachtingen die het bedrijf heeft voor de komende jaren nogal 'losjes' gebasseerd en heb geen vertrouwen in hun nieuwe linie auto's voor de komende jaren.
Stijgende rente helpt ook niet echt mee.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Jongens, wat vinden jullie eigenlijk van GM? Ik zit er serieus over na te denken om wat puts aan te schaffen op GM. Mijn inziens zijn met name de verwachtingen die het bedrijf heeft voor de komende jaren nogal 'losjes' gebasseerd en heb geen vertrouwen in hun nieuwe linie auto's voor de komende jaren.
Gek dat men hierin kan geloven na de crisis en stijgende yields (ondanks het SMP) in zuidelijke lidstaten van de eurozone. En legio voorbeelden/ uiteenspattende bubbles uit de (recente) geschiedenis.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:30 schreef tfors het volgende:
Vergeet niet dat zodra de yields te hoog worden en deflatie dreigt, de centrale banken de geldprinter op overdrive zetten. Dus wat betreft zie ik niet zoveel risico..
Heb je een specifieke optieserie op het oog? Ik vind de daling bespelen een vrij dure aangelegenheid als ik zie dat januari 2014 put met een strike van $25 al bijna 1 euro doet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb ook de wijsheid niet in pacht, maar met bovenstaande ben ik het niet eens.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Gek dat men hierin kan geloven na de crisis en stijgende yields (ondanks het SMP) in zuidelijke lidstaten van de eurozone. En legio voorbeelden/ uiteenspattende bubbles uit de (recente) geschiedenis.
Toch is dit exact het paradigma dat heerst op de financiele markten, een paradigma van 'almachtige autoriteiten die dat niet laten gebeuren'. Dit is een imo onjuist paradigma op termijn (helaas) en zodra dat duidelijk word kan het weleens snel gaan en zijn die 'almachtige autoriteiten' 'out of controle'. Wanneer, niemand die dat kan weten.
Was de wereld maar zo mooi, dan hadden we nooit een crisis en konden tot in de eeuwigheid de ene pyramide op de andere bouwen.
Ik ben ook niet onder de indruk van de nieuwe auto's die ze hebben, je ziet ze ook amper rijden in Europa. Ik ken de cijfers van het bedrijf echter niet en weet ook niet wat ze in Amerika doen qua verkopen. Als Amerika ook in de realiteit terugkomt en Obama de belastingen gaat verhogen en gaat bezuinigen zullen de autoverkopen in de US net als in Europa worden en dat zou GM wel eens niet kunnen overleven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, want ik zat met het probleem hoe ik het goedkoopste deze toko kon gaan shorten. 1 euro voor de Jan 14' is opzich nog prima. Ik zie GM echt nog ver dalen. Echt ver. Die verwachtingen zijn mijn inziens echt veel te hoog gespannen. En dan probeer ik het nog los te zien van de mogelijkheid dat we komende jaren minder en minder aan auto's gaan uitgeven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heb je een specifieke optieserie op het oog? Ik vind de daling bespelen een vrij dure aangelegenheid als ik zie dat januari 2014 put met een strike van $25 al bijna 1 euro doet.
Deleveriging (schuldafbouw) heeft amper plaatsgevonden en alle stimuleringsmaatregelen zijn juist gericht om dit te voorkomen. De schulden zijn over vrijwel de hele wereld verder opgelopen, je kunt hoogstens stellen dat een deel van de schuld verplaatst is naar de overheid.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:54 schreef tfors het volgende:
De ene pyramide op de andere bouwen kan natuurlijk niet goed blijven gaan. Maar dat is helemaal niet wat er hoeft te gebeuren. Zoals je ziet worden er juist maatregelen genomen om een volgende (eensgelijke) kredietbubbel te laten gebeuren. Bijvoorbeeld striktere regels voor de banken en ook in de praktijk zie je dat de hefboom wordt afgebouwd (heb nu geen bronnen bij de hand, maar kun je opzoeken dat de schulden relatief tegenover de economie in hoog tempo worden afgebouwd de laatste paar jaren).
Precies. Die en fiscale autoriteiten proberen dat met stimuleringprogramma's te voorkomen (deleveriging tegen te houden) en bouwen daarmee een nieuwe pyramide op de oude. Tenminste voor de financiele markten.quote:Daarnaast zorgt de centrale bank voor extra liquiditeit om de afname van de geldhoeveelheid, juist door die afbouw van schulden, tegen te gaan. Er wordt dus helemaal geen ene pyramide op de andere gebouwd.
Dat is wel zo, ja. Dat de stimuleringsmaatregelen er op gericht zijn om deleveraging tegen te gaan, zie ik geen aanwijzingen voor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:49 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
... je kunt hoogstens stellen dat een deel van de schuld verplaatst is naar de overheid. ...
Anders gesteld, de maatregelen zijn er om de gevolgen van deleveraging te voorkomen. Side-effect is dat de deleveraging word uitgerekt/uitgesteld, zoals duidelijk terug te zien is in de schulden niveau's.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:12 schreef tfors het volgende:
Dat is wel zo, ja. Dat de stimuleringsmaatregelen er op gericht zijn om deleveraging tegen te gaan, zie ik geen aanwijzingen voor.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel: http://business.time.com/(...)s/?iid=biz-main-leadquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Anders gesteld, de maatregelen zijn er om de gevolgen van deleveraging te voorkomen. Side-effect is dat de deleveraging word uitgerekt/uitgesteld, zoals duidelijk terug te zien is in de schulden niveau's.
Als het duurzame herstel uiteindelijk niet komt is dat een enorm toekomstig prijskaartje waar weinig tegenover staat. Met het gevaar dat autoriteiten de middelen verspeeld hebben, wederom bubbles hebben gecreerd en 'out of control' zijn. Dat is nog altijd mijn denkbeeldige scenario van de volgende grote bust. Wanneer? Niemand die het weet, maar bepaalde voortekenen beginnen er wel na te neigen. Nu nog wachtten of die voortekenen doorzetten of kortstondig en incidenteel blijken te zijn.
Zelf ben ik niet perse een gelover dat centrale banken hun balance sheet verneuken, gaan zorgen voor inflatie/stijgende yields e.d.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef tfors het volgende:
Dit is eigenlijk wat ik bedoel: http://business.time.com/(...)s/?iid=biz-main-lead
(Na wwII in de 50er jaren werden de centrale bank bond holdings rustig afgebouwd zonder nadelige gevolgen.)
Wacht maar morgen ava Imtechquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:33 schreef 0108daniel het volgende:
Zo'n stilstand op de beurzen maken we ook zelden mee!
Het is niet altijd feest!quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:33 schreef 0108daniel het volgende:
Zo'n stilstand op de beurzen maken we ook zelden mee!
Inderdaad, Imtech zal nog wel flink verder zakken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:39 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Wacht maar morgen ava Imtech
Bloed in de polder!
Dat is altijd achterafquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:47 schreef Bayswater het volgende:
Imtech had je vandaag op 5 moeten hebben.
Niks apart, dat heet volatiliteit. Het is natuurlijk niet zo dat een bepaald aandeel meer daalt dan een ander. Het is wel zo dat het ene aandeel meer volatiel is. En dat gaat nog altijd 2 kanten op.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:05 schreef 0108daniel het volgende:
Hmm apart, Imtech staat nu in de top 5 stijgers (op het moment van schrijven nummer 2)
Mij hoor je niet zo vaak achteraf hier. Tot begin augustus stijgt het breed is mijn visie zoals afgelopen maandag gemeld.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dat is altijd achteraf
Het zal nog wel verder zakken denk ik zo, vooral als de AEX de komende dagen weer 'een stapje terug doen'
Mijn visie is dat ik het echt niet weet. Maar ik verwacht wel dat de AEX in 2050 boven de 1000 is.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mij hoor je niet zo vaak achteraf hier. Tot begin augustus stijgt het breed is mijn visie zoals afgelopen maandag gemeld.
Tuurlijk is het een glazen bol maar zolang er nog veel doemdenkers zijn zoals nu is de beurs nog nooit in een bear market beland.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn visie is dat ik het echt niet weet. Maar ik verwacht wel dat de AEX in 2050 boven de 1000 is.
Alleen zijn het dan roebels of yuansquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn visie is dat ik het echt niet weet. Maar ik verwacht wel dat de AEX in 2050 boven de 1000 is.
Heb er al weer wat mee gewonnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:15 schreef 0108daniel het volgende:
Imtech inmiddels kop aanvoerder.
Iedereen opeens weer positief over het aandeel?
Vanaf welke positie had je dat ingenomen en waar heb je kan ik dat terugvinden?quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb er al weer wat mee gewonnen![]()
Niet veel hoor 2 kratjes bier na aftrek kosten
Had voor 5.811 gekocht en voor 5.855 verkochtquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:08 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Vanaf welke positie had je dat ingenomen en waar heb je kan ik dat terugvinden?
Nergens geplaatst dusquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Had voor 5.811 gekocht en voor 5.855 verkocht
Bij mijn brokerquote:
Indrukwekkende timing trouwensquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:19 schreef Bayswater het volgende:
Even aan het dubben om toch die leuke winst te pakken op die call augustus, tis wel erg hard gegaan in 4 dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |