Eerst stond daar nog Jan Ulrich, maar die moest zijn zege inleverenquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:52 schreef de_boswachter het volgende:
Die Koldo Gil van Saunier Duval is die nog ooit betrapt?
Ze doen TdS op canvas volgens mij.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:53 schreef Marcoss het volgende:
Sporza is dit jaar wel live, al finishen de etappes heel laat elke dag, dus geen idee hoe ze dat doen met het Journaal van 6 uur (en Buren..)
Zwitserland is praktisch altijd zwakker bezet dan de Dauphine. Voor wie zo'n ronde van deze orde wil winnen is het een makkelijke keuze.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met dit deelnemersveld vind ik dat er een hoop renners beter voor het podium in deze koers zouden gaan ipv. het enkel als voorbereiding op de Tour te beschouwen.
Denk dat er veel meer wind staat dan net. Dan heb je in deel 2 inderdaad wind mee, maar dan haal je nooit meer het verschil terug dat je verliest in deel 1 door de wind tegen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:33 schreef Pedroso het volgende:
Wind gedraaid misschien ? Dan moeten ze het 2e deel weer voordeel halen.
Matig?!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:08 schreef Drebbelman het volgende:
Matig van Wilco. Jammer dat de wind zo'n grote rol speelt.
Moeilijk om te spreken van 2 groepen als omstandigheden constant veranderen. Misschien had Dumoulin ook wel gunstigere omstandigheden dan de renner die op het eind moesten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:35 schreef Pedroso het volgende:
Dumoulin echt een goede proloog gereden (van de 2e groep). Is voorlopig de enige die onder de 30 seconden blijft.
Lijkt me niet, de renners voor hem en net achter hem reden allemaal +50 seconden. Maar je kunt het natuurlijk niet 1 op 1 vertalen dat is waar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:38 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Moeilijk om te spreken van 2 groepen als omstandigheden constant veranderen. Misschien had Dumoulin ook wel gunstigere omstandigheden dan de renner die op het eind moesten.
Redelijke tijd, rond de tijd van Kelderman.quote:
Hoezo? Hij verliest toch door de omstandigheden?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:42 schreef buzz1291 het volgende:
Cancellara krijgt hier toch een tikkie te verwerken...
?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:42 schreef buzz1291 het volgende:
Cancellara krijgt hier toch een tikkie te verwerken...
Ik zette net de tv aan. Wat is het verschil tussen vroege en late starters dan? Wind?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:43 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
?
Is verreweg de snelste van de 'late starters'
Ja, late starters hadden vol wind tegen in de 1ste kilometers, verloren bijna allemaal al meer dan een halve minuut in de 1ste 2 kilometer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zette net de tv aan. Wat is het verschil tussen vroege en late starters dan? Wind?
Startbaan heen en terug?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
Start en finish van proloog op een vliegveld.
Snap je ook gelijk waarom sommige renners een berg opvliegen
Wat zijn de plannen met hem dit seizoen verder ? Tour ? Vuelta ?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:05 schreef mincemeat het volgende:
Krijgt ook erg veel kansen van Argos, dus dat is erg mooi voor hem.
Volgens mij gaat Argos toch meer voor de sprinters in de grote rondes dit seizoen. Hij zal wel bij één van de twee mee gaan voor ontsnappingen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen met hem dit seizoen verder ? Tour ? Vuelta ?
Nog niet duidelijk (voor de buitenwereld in ieder geval), kan allebei nog. Kans op Tour is meer dan 50%. Rijdt hij toch geen Tour dan de Vuelta.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen met hem dit seizoen verder ? Tour ? Vuelta ?
quote:
Einde carrière lijkt me.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:08 schreef Burner82 het volgende:
De schleckjes gaan niks meer klaar maken...
Sprintje afwachten...meer hoeft hij niet te doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Mollema echt goed is mag hij wel eens wat gaan doen.
En dan weer derde worden inderdaad.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sprintje afwachten...meer hoeft hij niet te doen.
Mollema kan zo'n sprintje zeker winnen, maar dan moet ie daarvoor geen onnodige energie verspillen.quote:
Nee, zat in wiel Schleck en dat is waar je niet wil zitten dit jaar.quote:
Hij moet het kunnen winnen ja. Maar hij heeft het nog nooit gedaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema kan zo'n sprintje zeker winnen, maar dan moet ie daarvoor geen onnodige energie verspillen.
Nee, gelost samen met Abandy.quote:
Mhua Nordhaug doet dit een stuk beter dan Kruijswijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef marcodej het volgende:
Volgende Blanco die zichzelf laat ontploffen maar niemand lost.
Thanks, kijk pas de laatste 10 minuten.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, zat in wiel Schleck en dat is waar je niet wil zitten dit jaar.
Werd Dekker toen ook niet half de hekken in gereden door Anton?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:19 schreef IbanMayo het volgende:
Nee Michel, Dekker won niet in een sprint.
Nee dat was in de Ronde van Romandie. En toen won ie idd niet, 2e achter Anton.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Werd Dekker toen ook niet de hekken in gereden door Anton?
Zie editquote:Op zondag 9 juni 2013 17:22 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Nee dat was in de Ronde van Romandie. En toen won ie idd niet, 2e achter Anton.
De wet die geldt voor iedereen behalve Sky.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:25 schreef Pedroso het volgende:
Even lekker je de tyfus rijden en dan weer stilvallen in het peloton.
De Magiër van Blanco die voor de onnavolgbare trainingsschema's van onze boys zorgt.quote:
iets te vroeg geroepenquote:
Dat is het leven van een sportman. Bij buitenlanders is het nog anders. Als ze slecht rijden zijn het prutsers en als ze winnen gebruiken ze doping !quote:Op zondag 9 juni 2013 17:33 schreef Burner82 het volgende:
Typisch wel, eerst zeiken op Mollema.. en nu hij wint is hij ineens klasse
Wie? Wuyts?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:33 schreef Burner82 het volgende:
Er zijn er zat die ook niet hebben zitten zeiken, de mensen die dat wel doen zijn vooral de azijnpissers die elke mogelijkheid aangrijpen om te zeiken als een Nederlanders slechts 2e wordt ofzoquote:Op zondag 9 juni 2013 17:33 schreef Burner82 het volgende:
Ik vind het een prachtige jinxquote:Op zondag 9 juni 2013 17:34 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
iets te vroeg geroepen
yaay.. mooi man, zo'n hoogtestage.
Waar dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:33 schreef Burner82 het volgende:
Hierquote:
Tja, liever de ronde van Zwitserland winnen dan 12e of 13e in de Tour worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mollema
Enige wat je je altijd moet afvragen over mensen die goed zijn in Zwitserland, is het niet te vroeg?
quote:
quote:
quote:
Boeien, heb veel liever dat iemand Zwitserland wint, dan zesde/zevende in de Tour en dan moet daar álles, maar dan ook álles meezitten.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mollema
Enige wat je je altijd moet afvragen over mensen die goed zijn in Zwitserland, is het niet te vroeg?
Het is ook nooit goed.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mollema
Ik ook, maar het grote publiek en Blanco zelf zal daar anders over denken.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, liever de ronde van Zwitserland winnen dan 12e of 13e in de Tour worden.
Precies, dit is alvast binnen en daarnaast kan dit een mooie positieve flow teweeg brengenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Boeien, heb veel liever dat iemand Zwitserland wint, dan zesde/zevende in de Tour en dan moet daar álles, maar dan ook alles meezitten.
Die Zwitserse klimmen lopen wel lekker vind ik persoonlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:40 schreef Pedroso het volgende:
Ronde van Zwitserland ligt Rabo / Blanco wel. Ook Gesink en Kruiswijk hebben hier mooie overwinningen behaald.
Mollema staat nu geloof ik op 14 seconden.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:44 schreef Pedroso het volgende:
Mollema op 34 seconden ? Moet toch 19 seconden zijn of heeft Meyer onderweg boni's gepakt ?
Volgens mij stond er net op de kaart 7e op 34 seconden, of ik ben kippig.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema staat nu geloof ik op 14 seconden.
Dat kan natuurlijk ook jaquote:Op zondag 9 juni 2013 17:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens mij stond er net op de kaart 7e op 34 seconden, of ik ben kippig.
Daar kreeg hij de zege van Martin. Nu was hij gewoon de sterkste.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:49 schreef marcodej het volgende:
Deze zege leek wel een beetje op die zege in Polen in 2010.
Misschien 20 seconden tijdstraf? Zou niet weten waarom er anders daarna ineens 34 seconden stond.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef Ereinion het volgende:
Hij eindigde gisteren op 41 seconden van Meyer, pakt er vandaag 27. Hij staat dus op 14, zoals die eerste stand meldde.
quote:Op zondag 9 juni 2013 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Mollema heeft blijkbaar een tijdstraf van 20 seconde gekregen.
Zege houdt hij, maar hij heeft blijkbaar een bidon te lang vastgehouden...en dat mag dus niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Mollema![]()
Lucito![]()
Hoogtestage
[..]Dus geen zege?
![]()
quote:Ik had eerst geen idee waarvoor de straf was, maar kennelijk is het voor het te lang vastpakken van een bidon. En dat slaat helemaal nergens op! Ik heb één bidon aangepakt toen ik wat kleren bij de auto ging halen op de top van de lange klim. Maar lang heb ik de bidon zeker niet vastgepakt. Als ze me hier al straftijd voor geven dan hadden ze dat bij alle renners die bidons zijn halen wel kunnen doen. Bovendien hadden ze een topsprinter die aan de auto heeft gehangen zeker naar huis moeten sturen! Echt belachelijk!
Klopt, wat dat betreft had hij vandaag beter anoniem 8e kunnen worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:51 schreef Chiappucci het volgende:
20 seconden tijdstraf is meteen wel veel zeg in een ronde van een week.
Das een bericht uit 2010quote:Op zondag 9 juni 2013 18:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Bovendien hadden ze een topsprinter die aan de auto heeft gehangen zeker naar huis moeten sturen!
Maar ja, een mooie zege lijkt me toch een stuk waardevoller.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, wat dat betreft had hij vandaag beter anoniem 8e kunnen worden.
Die zege kreeg hij echt niet van Martin, die was toen al blij dat hij zijn trui kon behouden.. Die kon echt niet veel beter.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar kreeg hij de zege van Martin. Nu was hij gewoon de sterkste.
Was gewoon een briljante jinx.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:34 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
iets te vroeg geroepen
yaay.. mooi man, zo'n hoogtestage.
Martin vond het prima dat Mollema de bonisecondes pakte.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die zege kreeg hij echt niet van Martin, die was toen al blij dat hij zijn trui kon behouden.. Die kon echt niet veel beter.
En toch liet hij Danielson daarna op kop sleuren om dichterbij Mollema te komen?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Martin vond het prima dat Mollema de bonisecondes pakte.
twitter:s_kruijswijk twitterde op zondag 09-06-2013 om 19:21:18Great win of Bauke today!! I didn't feel that great, so Bauke asked me to pace up a little more, but looked more like a 'chasse patat'. reageer retweet
Pinot ook gewoon 3equote:Op zondag 9 juni 2013 19:01 schreef Marcoss het volgende:
Mollema inderdaad een penalty van 20 seconden gekregen
http://live.tourdesuisse.ch/MatsportJson/02_TDS_Etappe.pdf
twitter:BaukeMollema twitterde op zondag 09-06-2013 om 20:54:29Winning feels great!! Really happy after today's win in Switzerland. Great ride @blancocycling boys!! #TdSuisse reageer retweet
Laat ik mijn ongelijk toegeven... Erg netjes van Bauke!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:04 schreef Coelho het volgende:
Dé testcase van Mollema. Persoonlijk vind ik hem nog steeds een mindere ronderenner dan Gesink. Hopelijk gaat hij mijn ongelijk bewijzen. Ik ga het in ieder geval met buitengewone interesse volgen.
Het is gewoon dom, vooral ook van de ploegleiding.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef forzaudinese het volgende:
pffff 20 seconden voor een bidon aanemenGeef iemand dan een waarschuwing of een boete maar wat is het doel van zo n tijdstraf voor het aanemen van een bidon Alsof Mollemaar er tijd mee heeft gewonnen
Ze hadden vooral de pech dat het vol in beeld was. Dit gebeurt namelijk wel vaker alleen kraait er dan geen haan naar. Inderdaad dom, maar het was een gok en die pakt nu eens verkeerd uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:21 schreef knep het volgende:
[..]
Het is gewoon dom, vooral ook van de ploegleiding.
Die 20 seconden gaat hem wellicht het podium kosten.
Als je in dit filmpje ziet hoe Blythe de bidons aanneemt dan begrijp je wel waarom de UCI er streng op is.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef forzaudinese het volgende:
pffff 20 seconden voor een bidon aanemenGeef iemand dan een waarschuwing of een boete maar wat is het doel van zo n tijdstraf voor het aanemen van een bidon Alsof Mollemaar er tijd mee heeft gewonnen
Inderdaad, ik heb het idee dat hiermee wel vaker gegokt wordt omdat het met totale willekeur bestraft wordt.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden vooral de pech dat het vol in beeld was. Dit gebeurt namelijk wel vaker alleen kraait er dan geen haan naar. Inderdaad dom, maar het was een gok en die pakt nu eens verkeerd uit.
Er komt ook nog een klim van 1e cat. in de finale.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Haha, Boonen en Gilbert. Daar wil je niet mee naar de finish rijden.
Mja, dus moeten renners met een mindere sprint die goed bergop kunnen daar wat proberenquote:Op maandag 10 juni 2013 15:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er komt ook nog een klim van 1e cat. in de finale.
twitter:ozDanJones twitterde op maandag 10-06-2013 om 16:58:28Drove past the crash and Hesjedal was on his back under a guard railing, crashed with some team mates. Hopefully he's not too bad #tdsuisse reageer retweet
Haha, je had de Lambada en de Macarena toch niet willen missenquote:Op maandag 10 juni 2013 17:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Alleen maar jaren '80 mannen in leren broeken aan t zingen...
Op 20 km van de streep ligt de topquote:Op maandag 10 juni 2013 17:36 schreef Coelho het volgende:
Iemand details van de klim? Hoe lang, hoe ver van de streep ligt de top? Website van TdS doet het hier niet...
Thijs Zonneveld wilde toch ook zoiets bij Veenendaal-Veenendaal, als experiment? Is 'ie mooi te laat mee dan.quote:
Klopt...voor ritzege komt hij sowieso te laat.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:16 schreef Pedroso het volgende:
Jose heeft wel gelijk. Best wel link om veel risico's te gaan nemen in de afdaling.
Mollema weet dat coach Luicito hem toch verkeerd laat pieken.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:16 schreef Pedroso het volgende:
Jose heeft wel gelijk. Best wel link om veel risico's te gaan nemen in de afdaling.
Dat niet, hij wil gewoon achterstand beperken.quote:
Acht seconden winst. Prima.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:27 schreef Drebbelman het volgende:
Volgens mij zit dat groepje nog vlak achter Mollema. Als het puur schade beperken zou zijn had hij wel wat kopwerk gedaan in die achtervolging, in plaats van meteen weg te springen.
Het zal in eerste instantie ook wel zijn geweest om bij de kopgroep te komen. Maar uiteindelijk vind ik dit wel een zinvolle actie van hem.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:27 schreef Drebbelman het volgende:
Volgens mij zit dat groepje nog vlak achter Mollema. Als het puur schade beperken zou zijn had hij wel wat kopwerk gedaan in die achtervolging, in plaats van meteen weg te springen.
Zonde inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch jammer dat die 3 zijn weggereden. Eindwinst zal nu heel lastig worden.
Hij had eigenlijk die bidon niet moeten aanpakken en voorin de groep moeten beginnen aan die klim.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:36 schreef Slobeend het volgende:
Mollema nu op 1"06 maar had eigenlijk op "19 moeten staan.
Zonder die bidon op 9 seconden zelfs.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hij had eigenlijk die bidon niet moeten aanpakken en voorin de groep moeten beginnen aan die klim.
Het gat tussen twee renners moet tenminste een seconde zijn om doorgerekend te worden. Ik denk dat het zowel tussen de 1e en 2e als tussen de 2e en 3e net geen seconde was.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:35 schreef Redefine het volgende:
Hadden ze de voorste groep ook in dezelfde tijd gezet als Frank er niet bij zat? Want er zat toch echt wel een gaatje tussen. Oké het gaat om een handvol seconden, maar regels zijn regels.
Ik denk van wel, maar dat ze ruim hebben gerekend. Dat doen ze ook met Italianen in de Giro, Spanjaarden in de Vuelta etc.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het gat tussen twee renners moet tenminste een seconde zijn om doorgerekend te worden. Ik denk dat het zowel tussen de 1e en 2e als tussen de 2e en 3e net geen seconde was.
Toen ze over de finish kwamen dacht ik vrijwel meteen dat Rui Costa een leuke, maar mislukte poging had gedaan om een secondje te winnen op Frank.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk van wel, maar dat ze ruim hebben gerekend. Dat doen ze ook met Italianen in de Giro, Spanjaarden in de Vuelta etc.
Zouden dat niet gewoon gasten zijn die dat voor de gein doen?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:27 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Welke idioot stuurt die mannen steeds xD. Wel goede marketing!
Vooral van z'n fiets gevallen. En hard ook.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
Hesjedal net als in de giro weer afgestapt...
quote:Op maandag 10 juni 2013 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
Hesjedal net als in de giro weer afgestapt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |