www.haarlemsdagblad.nl/re(...)tten-gevel?lref=SL_1quote:HAARLEM - Een deel van de Grote Houtstraat is ook dinsdagochtend nog afgesloten. Vanaf een hoogwerker wordt nog altijd gewerkt aan het stutten van de gevel van de sociëteit 'Trou moet Blycken'.
Winkeliers stonden vanmorgen in vertwijfeling bij de hekken. Kan de winkel vandaag nog open of niet? Niemand kon een antwoord geven. In het afgesloten deel tussen de Nieuwstraat en Cornelissteeg zitten grote winkels als Esprit, The Sting, Blokker en VIP.
In de straat is een container geplaatst voor de sloopresten en een hoogwerker staat midden in de winkelstraat. Vanaf de daar al aanwezige steiger zijn stutten geplaatst om te voorkomen dat de halsgevel naar beneden komt. Een medewerker hangt in een bakje bij de gevel.
Bij de hekken ook kijkers die een glimp willen opvangen van de schade aan het dak van het monumentale pand. Gistermiddag brak daar brand uit.
De gemeente staat nog 500 mln in het rood, dus waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:07 schreef RacerDKB het volgende:
Ik vind de manier van afval ophalen in het centrum nog zo vreselijk primitief in Haarlem. Rondom de Tempeliersstraat/Houtplein ligt het altijd vol met afval omdat die kutmeeuwen zakken openprikken en als er dan een vleugje wind staat ligt overal afval.
Had een tijd terug gelezen dat er een tekort is aan die ondergrondse containers en dat het geld op was voor nieuwe, maar blijft dit voor altijd zo?
Laatste jaren is bijna heel Haarlem onder de grond gegaan, waarom het centrum niet is mij ook een raadsel...Scheelt enorm in kosten ook (1 vuilnisman ipv 2/3).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:07 schreef RacerDKB het volgende:
Ik vind de manier van afval ophalen in het centrum nog zo vreselijk primitief in Haarlem. Rondom de Tempeliersstraat/Houtplein ligt het altijd vol met afval omdat die kutmeeuwen zakken openprikken en als er dan een vleugje wind staat ligt overal afval.
Had een tijd terug gelezen dat er een tekort is aan die ondergrondse containers en dat het geld op was voor nieuwe, maar blijft dit voor altijd zo?
Deel van het centrum wel volgens mij hoor, toen ik nog aan de Bakenessergracht woonde hadden we om de hoek zo'n ondergrondse container.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Laatste jaren is bijna heel Haarlem onder de grond gegaan, waarom het centrum niet is mij ook een raadsel...Scheelt enorm in kosten ook (1 vuilnisman ipv 2/3).
Botermarkt en Gierstraat ook...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Deel van het centrum wel volgens mij hoor, toen ik nog aan de Bakenessergracht woonde hadden we om de hoek zo'n ondergrondse container.
Beste RacerDKB,quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:47 schreef RacerDKB het volgende:
Oh en weet iemand of er ergens in Haarlem een winkel Club Mate verkoopt? Of iemand die af en toe die meuk uit Duitsland haalt?
In Amsterdam is het genoeg te koop maar zie het niet zo zitten om een krat van dat spul met de bus/trein/fiets naar Haarlem te zeulen.
Beste vreemdeling,quote:Op maandag 14 juli 2014 13:50 schreef Purrrp het volgende:
[..]
Beste RacerDKB,
http://www.club-mate.nl/waar_te_krijgen/
Misschien maar bestellen? Kost wel een paar euro per krat.
Mvg.
Zijn die cijfers niet op te zoeken? Aan de Zijlweg zit een Poolse supermarkt, wil daar altijd nog een keertje heen gaan om wat toffe Poolse producten te kopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef wuuht het volgende:
Ligt het aan mij of wonen er echt veel polen in Haarlem in vergelijking met anderen steden in Nederland?
Ik heb er ook niet veel mee. Gare du Nord was te gek gisteren, Dennis en die twee vage vogels daarna maakten het niet heel veel beter met die mainstream-bagger. Ben maar even verderop op het terras gaan zitten. Gelukkig de komende dagen vooral jazz.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:05 schreef golfer het volgende:
Zaterdag maar eens even een blikje werpen op H'lem Jazz & More..
daarvoor een veel belangrijker evenement natuurlijk in mijn eigen dorp bezoeken:
http://bbbloemendaal.nl/
weer met die niet te missen Dennis v.d. Geest
Ik ben heel tevreden met de mijne. Kleine praktijk, persoonlijke benadering:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:57 schreef Skv het volgende:
Ik heb nog geen tandarts in Haarlem. Wie weet een goede waar ik niet zoveel aan kwijt ben? In de regel alleen 2x per jaar een controle. Nog nooit een gaatje oid gehad.
Cool deze kende ik nog niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Tip voor aankomende zondag
Aangezien de stad Haarlem het op verschillende fronten al geruime tijd erg goed doet passeert binnenkort ook weer het festival Eldorica, tevens bedacht door Peer Tetterode.
[ afbeelding ]
Impressie van de sfeervolle aangelegenheid
Het festival, gebaseerd op het boek Eldorica van Jurriaan Andriessen, is bovendien een festival waar mensen in harmonie met elkaar leven, zonder sociale verschillen. In het boek beschrijft Andriessen een wereld zoals die nu is, maar dan zonder alle drukte en vervuilingen. Mensen behandelen elkaar als gelijken, en dit is precies wat ook terug moet komen bij het festival Eldorica.![]()
Een goede trekpleister voor jong en oud: mensen samen brengen om elkaar te inspireren met hun visie op een betere wereld op een ongedwongen wijze. Dat is de doelstelling van het Eldorica festival. Er zijn in Haarlem ontzettend veel goede initiatieven die zeer wel de aandacht verdienen voor hun bijzondere aanpak om bij te dragen aan een groenere, duurzamere en mooiere wereld. Dit festival is er om mensen op een idyllische locatie bij elkaar te brengen en te inspireren met muziek, kunst, theater en andere vormen van cultuur. [ afbeelding ]
Behalve de sfeervolle Haarlemmerhout en het mooie Kenaupark, alwaar men vorige week nog een paar dagen in de zon heeft genoten van de tweede editie van Proefpark Haarlem, heeft de stad ook haar groen achter het station aan het Staten Bolwerk.
De programmering van het festival is van een bijzondere toevoeging op het huidige culturele aanbod van Haarlem, zoals men reeds van ons gewend is. Vorig jaar werd de sfeer van het Eldorica festival in de pers vergeleken met het Woodstock festival. Op 31 augustus is het festival welteverstaan weer helemaal terug met een lange zondag vol inspiratie, ontspanning, uiteraard lekker eten, prachtige muziek en innovatieve initiatieven in het Haarlems paradijsje tegen de heuvelrug van het Staten Bolwerkpark.![]()
![]()
Openingstijden
Zondag 31 augustus 2014, 11.00 - 23.00 uur.
http://www.eldorica.com/
Misschien kan hij je op de gastenlijst zetten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:38 schreef RacerDKB het volgende:
Scjvb ga jij nou al die feestjes en evenementen in Haarlem af? Je promoot ze altijd maar ben jij er zelf ook altijd daadwerkelijk te vinden?
Sta ik al.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:46 schreef Purrrp het volgende:
[..]
Misschien kan hij je op de gastenlijst zetten.
Vanwege andere dingen komt het daar soms niet of nauwelijks van, maar om de sfeer te proeven en de gezelligheid te verifiëren neem ik inderdaad het liefst even een kijkje.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:38 schreef RacerDKB het volgende:
Scjvb ga jij nou al die feestjes en evenementen in Haarlem af? Je promoot ze altijd maar ben jij er zelf ook altijd daadwerkelijk te vinden?
Ja, ik had er al over gelezen. Binnenkort maar eens bezoeken.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:24 schreef Godtje het volgende:
Vanaf dit weekend geopend Seymour in de korte veerstraat.
Het pand waar vroeger de componist, Lambermons en kort Brass heeft gezeten.
Boven Brasserie met een franse slag en beneden overdag ontbijt en lunch en in de avond bar.
[ afbeelding ]
http://www.seymour.nl/
Eerste verhalen over truffels helaas niet goed. En oprecht helaas want 1 van mijn favorieten.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik had er al over gelezen. Binnenkort maar eens bezoeken.
Trouwens Restaurant Truffels is ook verhuisd naar een groter pand.
Ben er gisteren langs gehobbeld op weg naar een diner bij de Kloosterkeuken. In mijn ogen echt het meeste waar voor je geld in Haarlem. 3 gangen met een amuse en zelfgemaakte broodjes met gekruide olie vooraf voor 25E per persoon.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:24 schreef Godtje het volgende:
Vanaf dit weekend geopend Seymour in de korte veerstraat.
Het pand waar vroeger de componist, Lambermons en kort Brass heeft gezeten.
Boven Brasserie met een franse slag en beneden overdag ontbijt en lunch en in de avond bar.
[ afbeelding ]
http://www.seymour.nl/
http://www.haarlemsdagbla(...)or-entree-Brinkmann_quote:HAARLEM - Het Glazen Huis komt te staan voor de pui van Brinkmann, schuin voor de entree van de passage, met de blik op de Grote Houtstraat.
3FM ziet zich als ’nieuwe buurman’
Dat blijkt uit de voorlopige tekeningen en planning die enkele honderden geïnteresseerde Haarlemmers woensdagavond in het stadhuis kregen voorgeschoteld. De NOS krijgt een tijdelijke tv- en presentatiestudio, die in de voorlopige voorstellen een plekje krijgt voor de gevel van het stadhuis.
Anders dan in vorige gaststeden op de centrale pleinen het geval was, zal de Grote Markt geen compleet hospitalitydorp of productie-unit huisvesten. De tot zo’n 250 man sterke productieteams van 3FM worden gehuisvest op de eerste etage van Brinkmann en daarmee direct uitzicht hebben op het plein zelf.
Stad loopt warm
De opkomst in het stadhuis was groter dan de gemeente had verwacht en vormt een aardige indicatie van de wijze waarop de stad warm loopt voor het evenement.
,,Fijn dat ik me hier even als de nieuwe buurman mag komen voorstellen’’, zegt 3FM-productiecoördinator Michael Steur tegen de belangstellenden die de raadszaal doen uitpuilen. Wij komen niet met onze ellebogen opdringerig de stad binnen zetten, roepend dat u opzij moet gaan. We komen eerst poolshoogte nemen om te kijken waar er sprake is van gevoeligheden. En dan proberen daar dan rekening mee te houden.’’
Mooi!
,,Dat is mooi’’, zegt Tony Jansen, directeur van de Grote of St. Bavokerk gevat. ,,Ik zie daar op uw schetstekeningen grote rechthoekige dingen voor de ingang van de kerk staan. Wat zijn dat precies?’’
,,Dat zijn nu nog schetsen van aggregaten voor de stroomvoorziening’’, reageert Michael Steur. ,,Daar moeten nog de juiste plekken voor gevonden worden. Nee, die blijven niet voor uw entree staan.’’
Verschillende gemeentelijke diensten adviseren de Haarlemmers vervolgens wat je moet doen om ervoor te zorgen dat de stad tijdens het evenement een half miljoen extra bezoekers kan opvangen.
Vergunningen kunnen worden aangevraagd via een aparte ’button’ op de site van de gemeente.
’Geen 90 dB?’
Tot ’s avonds elf uur zou het geluidsniveau op de Grote Markt tijdens de week van het Glazen Huis (18-24 december) kunnen worden opgeschroefd tot 90 decibel (dB). Aldus een bewoonster van de Bakenessergracht woensdagavond tijdens het vragenuurtje over Serious Request in het stadhuis.
Ze had die volumewaarden opgevraagd bij de gemeente Leeuwarden, in 2013 de gastgemeente.
,,Dat geluidsniveau hebben we in Leeuwarden nooit gehaald’’, zegt Michael Steur, belast met de productie van het 3FM-mega-evenement. ,,En de Grote Markt is misschien wel drie keer zo klein als het plein in Leeuwarden. Dus zal het geluidsniveau in Haarlem sowieso lager komen te liggen.’’
https://www.facebook.com/(...)975/635868719859390/quote:vanmorgen maakte 3FM DJ Giel Beelen bekend dat hij dit jaar in zijn eigen stad NIET Het Glazen Huis in gaat.
Giel3FM plaatste het volgende bericht op zijn Facebook:
"Haarlem m'n stadje ontvangt 3FM Serious Request. Ik heb er lang over nagedacht, maar als Haarlemmer kan ik dan me meer inzetten voor het goede doel als ik niet in het Glazen Huis zit. Gelijk al van alles met Patronaat Haarlem. En...ik ga dus op zoek naar acties verspreid over de stad! #SR14
Geef me ook jouw actie door: http://www.3fm.nl/gielzoektactie "
Het blijft nog even gissen welke DJ's wel Het Glazen Huis betreden voor de actie 3FM Serious Request. In november worden de namen bekend gemaakt.
Volgens mij ook de enige Lidl in Haarlem of niet? Ben er ook een keer geweest, heel treurig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:22 schreef announcement het volgende:
Ik ben gisteren voor het eerst in de Boerhaave wijk geweest, wilde wat kopen bij de Lidl. Maar wat is dat een verschrikkelijke treurnis zeg. Ik heb nog even een klein rondje gefietst maar viel van de ene verbazing in de andere. Ik ken iemand die daar woont dus had al wel wat verhalen gehoord maar dit ging echt mijn verwachtingen te boven. Gaat dat ooit nog goedkomen daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |