abonnement Unibet Coolblue
pi_143221622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef wuuht het volgende:
Ligt het aan mij of wonen er echt veel polen in Haarlem in vergelijking met anderen steden in Nederland?
Zijn die cijfers niet op te zoeken? Aan de Zijlweg zit een Poolse supermarkt, wil daar altijd nog een keertje heen gaan om wat toffe Poolse producten te kopen :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:43:42 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_143221793
Leuke zaak ja :Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:44:44 #228
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_143340204
Leve Jazz & More!

Beste lezer, waar geniet u nou meer van smaakvolle Jazzklanken en nog vele andere muzikale hoogstandjes dan in de hoofdstad van Noord-Holland? :Y)

Het Haarlemse evenement dat de binnenstad gedurende 4 dagen rijkelijk vervuld met muzikale klanken trekt jaarlijks veel bekijks. Bovendien komt Jazz & More er snel aan want vanaf morgen, woensdag 13 augustus tot en met zaterdag 16 augustus, vindt het grootste gratis jazzfestival van Europa plaats.


Het succesvolle evenement in voorgaande jaren, morgen gaat het hier dus weer helemaal los

Op het hoofdpodium is er weer een bonte mix aan jazz- en popacts. Denk aan Niels Geusebroek, Gare du Nord, Dennis van der Geest, Lucien Foort, Sabrina Starke, Postmen, Goodluck, Gabriel Rios, Eva Simons en Van Velzen.

Op het Klokhuisplein schitteren Ungawa, Jamento en Buckwheat en op het Blues Podium op het Proveniersplein staan op vrijdag en zaterdag acts als Blues of zo, Barrelhouse John F. Klaver Band en John de Revelator.

Shirma Rouse, Benjamin Herman Trio ft. Daniel von Piekartz, Michiel Borstlap en Oleta Adams met het Jazz Orchastra of the Concertgebouw zijn te bewonderen op het Nieuwe Kerksplein.

Openingstijden
Woensdag 13 aug 2014 t/m zaterdag 16 augustus 2014
woensdag en donderdag: 18.00 - 00.00 uur
vrijdag: 17.00 - 00.00 uur
zaterdag: 14.00 - 00.00 uur


Voor menig burger wordt het 4 dagen lang genieten!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 20:52:05 #229
42184 crew  DaMart
pi_143391041
En weer staat er een pand in de fik in de binnenstad... :X.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/148879/Brand%2Bin%2Bcentrum%2BHaarlem
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:56:16 #230
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_143391217
@112Haarlem: De brand woedde in een schuur aan de achterkant van een winkel aan de Lange Herenstraat. Brand geblust, brandweer blust na. #Haarlem


Schuurtje, viel wel mee dus.
pi_143399701
Nounou was me dat een partij jazz. Vooral die Dennis van der Geest.
pi_143400530
Wat een aids die muziek daar. Pas wat later werd 't goed. Zag die chickies naar me kijkuh yoloooo
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  donderdag 14 augustus 2014 @ 01:05:04 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143400644
Zaterdag maar eens even een blikje werpen op H'lem Jazz & More..
daarvoor een veel belangrijker evenement natuurlijk in mijn eigen dorp bezoeken:
http://bbbloemendaal.nl/

weer met die niet te missen Dennis v.d. Geest :r
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2014 @ 01:14:04 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143400796
Van vrijdag 22 t/m zondag 24 augustus 2014 zal voor de tweede maal ProefPark Haarlem worden georganiseerd. Een vernieuwend smaakfestival, waarin tientallen rijdende restaurants, foodtrucks en catercampers zichzelf presenteren en het publiek laten genieten van hun verrassende gerechtjes. En dat tegen een decor van een van de mooiste parken van Nederland, het Kenaupark in Haarlem.

http://www.proefparkhaarlem.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2014 @ 01:16:45 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143400846
En nog even reclame maken voor het leukste theater van Nederland, waar ik zelf als vrijwilliger werk:
http://www.gitaarlem.nl/event/gitaarlem-gaat-vreemd/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_143412476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:05 schreef golfer het volgende:
Zaterdag maar eens even een blikje werpen op H'lem Jazz & More..
daarvoor een veel belangrijker evenement natuurlijk in mijn eigen dorp bezoeken:
http://bbbloemendaal.nl/

weer met die niet te missen Dennis v.d. Geest :r
Ik heb er ook niet veel mee. Gare du Nord was te gek gisteren, Dennis en die twee vage vogels daarna maakten het niet heel veel beter met die mainstream-bagger. Ben maar even verderop op het terras gaan zitten. Gelukkig de komende dagen vooral jazz. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 05:17:54 #237
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_143437327
Zag ook weinig reden om de afgelopen keren urenlang daar rond te blijven hangen. Ikzelf vond die Dennis v.d. Geest en nog een aantal anderen ook niet echt heel bijzonder, maar op gebied van de jazz zal het beste nog moeten komen.

En qua smaakmakende evenementen is er deze maand sowieso ook weer het een en ander te doen in- en rond Haarlem.

:Y)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_143582527
Ik heb nog geen tandarts in Haarlem. Wie weet een goede waar ik niet zoveel aan kwijt ben? In de regel alleen 2x per jaar een controle. Nog nooit een gaatje oid gehad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:00:52 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143585553
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:57 schreef Skv het volgende:
Ik heb nog geen tandarts in Haarlem. Wie weet een goede waar ik niet zoveel aan kwijt ben? In de regel alleen 2x per jaar een controle. Nog nooit een gaatje oid gehad.
Ik ben heel tevreden met de mijne. Kleine praktijk, persoonlijke benadering:
G(uido).C. van der Drift, Zenegroenkade 5, 2015 KV Haarlem 023-5262581
www.tandartsoverveen.nl
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_143586826
Heb ze gemaild, dank je :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:25:16 #241
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_143917439
Tip voor aankomende zondag

Aangezien de stad Haarlem het op verschillende fronten al geruime tijd erg goed doet passeert binnenkort ook weer het festival Eldorica, tevens bedacht door Peer Tetterode.


Impressie van de sfeervolle aangelegenheid

Het festival, gebaseerd op het boek Eldorica van Jurriaan Andriessen, is bovendien een festival waar mensen in harmonie met elkaar leven, zonder sociale verschillen. In het boek beschrijft Andriessen een wereld zoals die nu is, maar dan zonder alle drukte en vervuilingen. Mensen behandelen elkaar als gelijken, en dit is precies wat ook terug moet komen bij het festival Eldorica. :)

Een goede trekpleister voor jong en oud: mensen samen brengen om elkaar te inspireren met hun visie op een betere wereld op een ongedwongen wijze. Dat is de doelstelling van het Eldorica festival. Er zijn in Haarlem ontzettend veel goede initiatieven die zeer wel de aandacht verdienen voor hun bijzondere aanpak om bij te dragen aan een groenere, duurzamere en mooiere wereld. Dit festival is er om mensen op een idyllische locatie bij elkaar te brengen en te inspireren met muziek, kunst, theater en andere vormen van cultuur.

Behalve de sfeervolle Haarlemmerhout en het mooie Kenaupark, alwaar men vorige week nog een paar dagen in de zon heeft genoten van de tweede editie van Proefpark Haarlem, heeft de stad ook haar groen achter het station aan het Staten Bolwerk.

De programmering van het festival is van een bijzondere toevoeging op het huidige culturele aanbod van Haarlem, zoals men reeds van ons gewend is. Vorig jaar werd de sfeer van het Eldorica festival in de pers vergeleken met het Woodstock festival. Op 31 augustus is het festival welteverstaan weer helemaal terug met een lange zondag vol inspiratie, ontspanning, uiteraard lekker eten, prachtige muziek en innovatieve initiatieven in het Haarlems paradijsje tegen de heuvelrug van het Staten Bolwerkpark. :Y) :9

Openingstijden
Zondag 31 augustus 2014, 11.00 - 23.00 uur.

http://www.eldorica.com/
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_143936922
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Tip voor aankomende zondag

Aangezien de stad Haarlem het op verschillende fronten al geruime tijd erg goed doet passeert binnenkort ook weer het festival Eldorica, tevens bedacht door Peer Tetterode.

[ afbeelding ]
Impressie van de sfeervolle aangelegenheid

Het festival, gebaseerd op het boek Eldorica van Jurriaan Andriessen, is bovendien een festival waar mensen in harmonie met elkaar leven, zonder sociale verschillen. In het boek beschrijft Andriessen een wereld zoals die nu is, maar dan zonder alle drukte en vervuilingen. Mensen behandelen elkaar als gelijken, en dit is precies wat ook terug moet komen bij het festival Eldorica. :)

Een goede trekpleister voor jong en oud: mensen samen brengen om elkaar te inspireren met hun visie op een betere wereld op een ongedwongen wijze. Dat is de doelstelling van het Eldorica festival. Er zijn in Haarlem ontzettend veel goede initiatieven die zeer wel de aandacht verdienen voor hun bijzondere aanpak om bij te dragen aan een groenere, duurzamere en mooiere wereld. Dit festival is er om mensen op een idyllische locatie bij elkaar te brengen en te inspireren met muziek, kunst, theater en andere vormen van cultuur. [ afbeelding ]

Behalve de sfeervolle Haarlemmerhout en het mooie Kenaupark, alwaar men vorige week nog een paar dagen in de zon heeft genoten van de tweede editie van Proefpark Haarlem, heeft de stad ook haar groen achter het station aan het Staten Bolwerk.

De programmering van het festival is van een bijzondere toevoeging op het huidige culturele aanbod van Haarlem, zoals men reeds van ons gewend is. Vorig jaar werd de sfeer van het Eldorica festival in de pers vergeleken met het Woodstock festival. Op 31 augustus is het festival welteverstaan weer helemaal terug met een lange zondag vol inspiratie, ontspanning, uiteraard lekker eten, prachtige muziek en innovatieve initiatieven in het Haarlems paradijsje tegen de heuvelrug van het Staten Bolwerkpark. :Y) :9

Openingstijden
Zondag 31 augustus 2014, 11.00 - 23.00 uur.

http://www.eldorica.com/
Cool deze kende ik nog niet.

Zaterdagavond gaat waarschijnlijk een dusdanig tijdstip worden dat ik het waarschijnlijk ga missen maar wie weet pop ik even langs daar.
pi_143936946
Scjvb ga jij nou al die feestjes en evenementen in Haarlem af? Je promoot ze altijd maar ben jij er zelf ook altijd daadwerkelijk te vinden?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:46:08 #244
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_143937248
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:38 schreef RacerDKB het volgende:
Scjvb ga jij nou al die feestjes en evenementen in Haarlem af? Je promoot ze altijd maar ben jij er zelf ook altijd daadwerkelijk te vinden?
Misschien kan hij je op de gastenlijst zetten.
pi_143937360
quote:
9s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:46 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Misschien kan hij je op de gastenlijst zetten.
Sta ik al.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:16:23 #246
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_143949587
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:38 schreef RacerDKB het volgende:
Scjvb ga jij nou al die feestjes en evenementen in Haarlem af? Je promoot ze altijd maar ben jij er zelf ook altijd daadwerkelijk te vinden?
Vanwege andere dingen komt het daar soms niet of nauwelijks van, maar om de sfeer te proeven en de gezelligheid te verifiėren neem ik inderdaad het liefst even een kijkje. :Y)

Bijvoorbeeld het smaakfestival ProefPark Haarlem was vorig weekend een prima gelegenheid, waarbij het weer ook nog goed meewerkte.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_143949670
Ik ga zaterdagavond naar de barbier. Nooit eerder gedaan. Benieuwd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:20:09 #248
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143949698
De Barbershop? Prima tent, wel prijzig.
Deathlift or Die.
pi_144435762
Vanaf dit weekend geopend Seymour in de korte veerstraat.
Het pand waar vroeger de componist, Lambermons en kort Brass heeft gezeten.
Boven Brasserie met een franse slag en beneden overdag ontbijt en lunch en in de avond bar.



http://www.seymour.nl/
pi_144435850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:24 schreef Godtje het volgende:
Vanaf dit weekend geopend Seymour in de korte veerstraat.
Het pand waar vroeger de componist, Lambermons en kort Brass heeft gezeten.
Boven Brasserie met een franse slag en beneden overdag ontbijt en lunch en in de avond bar.

[ afbeelding ]

http://www.seymour.nl/
Ja, ik had er al over gelezen. Binnenkort maar eens bezoeken.

Trouwens Restaurant Truffels is ook verhuisd naar een groter pand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')