En omdat zij dat leuk vond moeten kinderen en kleinkinderen maar met de troep blijven zitten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Aan die beeldjes zelf hangt niet echt emotionele waarde, des te meer aan de belofte dat de hele collectie compleet blijft. 30 jaar lang ging oma ieder jaar naar Worgl in Oostenrijk om weer een nieuw beeldje te halen met haar kinderen enzo.
In een kuil bij elkaar voldoet aan die omschrijvingquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En omdat zij dat leuk vond moeten kinderen en kleinkinderen maar met de troep blijven zitten.
Hoi, ik spaar porseleinen wc potten. Ik heb er al 1500 En als ik dood ga wil ik dat jullie al die potten bij elkaar houden en zorgvuldig bewaren.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:01 schreef Mark het volgende:
[..]
In een kuil bij elkaar voldoet aan die omschrijving
Kansloos, het is al jaren geleden gegevenquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ja oké allerlei meningen zijn leuk enzo en ik denk er merendeels ook zo over maar hoe zit het juridisch?
Hoe lang voordat hij stierf had hij de grond verkocht? Dat is het belangrijkst.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:14 schreef jroz het volgende:
Leuk, erfenisgezeik.
Toen mijn oma stierf (m'n opa was toen al gestorven) gingen ze ook maar eens kijken naar de erfenis. Bleek dat m'n opa zijn 50 ha landbouwgrond voor ¤ 200.000,- aan de BV van m'n moeders broers verkocht had. M'n moeder en haar 2 zussen waren het hier uiteraard niet mee eens, aangezien 2 ton voor zoveel grond niets voorstelt.
De rechter heeft korte metten met de transactie gemaakt, er moest een taxatie plaats vinden (omgerekend naar bedrag wat het in de tijd van verkoop waard geweest zou zijn), en aan de hand daarvan moesten die broers alsnog een behoorlijk bedrag in de pot stoppen zodat dat mee verrekend kon worden in de erfenisverdeling.
Komt blijkbaar in de beste families voorquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:14 schreef jroz het volgende:
Leuk, erfenisgezeik.
Toen mijn oma stierf (m'n opa was toen al gestorven) gingen ze ook maar eens kijken naar de erfenis. Bleek dat m'n opa zijn 50 ha landbouwgrond voor ¤ 200.000,- aan de BV van m'n moeders broers verkocht had. M'n moeder en haar 2 zussen waren het hier uiteraard niet mee eens, aangezien 2 ton voor zoveel grond niets voorstelt.
De rechter heeft korte metten met de transactie gemaakt, er moest een taxatie plaats vinden (omgerekend naar bedrag wat het in de tijd van verkoop waard geweest zou zijn), en aan de hand daarvan moesten die broers alsnog een behoorlijk bedrag in de pot stoppen zodat dat mee verrekend kon worden in de erfenisverdeling.
Een kindsdeel vind ik tot op zekere hoogte wel logisch, maar in een testament mag je een van je kinderen echt zwaar bevoordelen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het trouwens volkomen terecht dat je zelf bepaald wie wat krijgt uit je nalatenschap, maar juridisch is dat niet zo
Correct, hoewel ik het bevoordelen geen correcte term vindt, dat impliceert benadelen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een kindsdeel vind ik tot op zekere hoogte wel logisch, maar in een testament mag je een van je kinderen echt zwaar bevoordelen.
Ja, maar die term schoot me even te binnen. Ik snap wel waar je op doeltquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, hoewel ik het bevoordelen geen correcte term vindt, dat impliceert benadelen.
Jaartje of 5quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoe lang voordat hij stierf had hij de grond verkocht? Dat is het belangrijkst.
Ja dan is het logisch dat het zo gedaan wordt.quote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:35 schreef Mark het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat topic van Maax waar het incassobureau al maanden dreigt op die manier
Ik neem aan dat oma een testament had. Stonden daar die beeldjes in ? Zo ja, dan is het toch klaar ? Zo nee dan staan jullie voor mijn gevoel nog steeds sterk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ja oké allerlei meningen zijn leuk enzo en ik denk er merendeels ook zo over maar hoe zit het juridisch?
Nooit jezelf verlagen. Mocht hij winnen dan overhandig je de beeldjes en zet er een dikke punt achterquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef de_boswachter het volgende:
Sowieso de brutaliteit van die kerel om te zeggen, stuur ze maar op. Kom jij ze maar halen klootzak! (Mochten jullie de zaak verliezen om een of andere vage reden).
Volgens mij heeft die vent geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Nooit jezelf verlagen. Mocht hij winnen dan overhandig je de beeldjes en zet er een dikke punt achter
Dat denk ik ook, maar mocht het onverhoopt anders uitpakken dan moet je daar boven kunnen staanquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Volgens mij heeft die vent geen poot om op te staan.
Dat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Er zijn nogal wat mensen die denken dat als ze maar hard "RECHTZAAK!!!111!!1" gaan roepen, dat de tegenpartij dan meteen op z'n rug gaat liggen met hun pootjes omhoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |