abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:55:50 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127413288
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:56:04 #2
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127413298
Laatste post vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Spark wat klote!! Hopen dat het snel beter gaat met eva. Schrikken hoor!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:18:01 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127414252
Spirit! Ik haal sprongetjes en regeldagen door elkaar!

Hier kun je lezen dat er rond 5 weken een sprong plaatsvindt! Dus misschien is dat een verklaring voor je ontroostbare meisje? Er staat iig dat haar stofwisseling en ingewanden snel ontwikkelen, dus dat kan ook een verklaring zijn voor de buikpijn.

Hou haar maar lekker veel bij je, dan is ze er vast snel doorheen. :* En dan trakteert ze je vast ook snel op een lachje O+
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:21:57 #4
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127414441
Dat artikel is heel herkenbaar, D zit na een regeldag gisteren in zo'n sprong.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:25:05 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127414593
Spark, sterkte joh! :* Mag je wel bij haar blijven?

Verder wel bijgelezen maar niks onthouden.

Zag dat DJMomo nog aan me dacht maar mijn meisjes zijn te jong en A'dam is hier ook niet naast de deur, en morgen al andere afspraken.

Omen, ben ook erg benieuwd naar morgen!

En ik zag een heel mooi meisje van Soesa :*

Wat betreft werken: ik keek er niet naar uit maar nu ik eenmaal weer aan het werk ben, heeft het ook wel zijn voordelen. Maar liever was ik het 1e (half) jaar thuis gebleven.
pi_127415386
Sparkling, veel sterkte voor jullie meisje! Doen jullie aan rooming-in?

Sprongetjes, regeldagen, ik kan er persoonlijk weinig mee. Het is geen exacte wetenschap, zo'n baby. Soms hebben ze rotdagen, voor mij hoeft daar geen naam aan gehangen te worden. Ik zit ook wel eens niet lekker in mijn vel, morgen weer beter. Maar ik ben gezegend met een baby die erg zen is, ik besef dat ik makkelijk praten heb :@

Werken, oja. Dat ene wat mensen doen als ze niet meer 24/7 met babytoestanden bezig zijn. Eerst maar eens werk vinden, ik hoorde een week na de ks dat mijn contract niet werd verlengd :')
pi_127415562
Twinkle fijn dat het werken je bevalt. Ik hoop dat Djenna snel went bij de gastouder

Sparkling hopelijk vinden ze gauw waar het aan ligt en mag Eva lekker weer naar huis. Mag jij bij haar blijven :*

Tante Soesa wat een lieve foto. Nog veel plezier in Spanje.

Shandaly herkenbaar hoor. Had ik ook. Pas toen ik wat mobieler en dapperder werd ging ik echt genieten van mijn verlof.

Spirit volgens mijn oei ik groei app is er vijf weken (na de uitgerekende datum) het eerste sprongetje.

Vandaag werd ik ongesteld. En gewoon geen maandverband in huis. En een dochter die sliep. Mijn ouders zijn net op vakantie en mijn zus past op een neefje. Wist even niet meer wat te doen. Ben maar even aan mijn buren (die buiten zaten vanwege het mooie weer) wezen vragen of ze even op Riley wilde letten. Snel effe naar de ah gegaan. Toen ik terugkwam mijn buren echt bedankt. Maar die vonden het echt niet erg. O+ Gelukkig was Riley blijven slapen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:42:10 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127415578
Oh L-E, dat was ook nieuws waar je op zat te wachten zeg..... is er in jouw branche nog wel genoeg werk te vinden of ook armoe troef?

Ik heb hetzelfde met sprongetjes hoor. Zeker als je moet corrigeren dan heb ik toch het idee dat je achter de feiten aanloopt. Heb wel het boek van bitterend geleend dus dat ga ik nog wel lezen.

M. deed ook niet aan sprongetjes.

Regeldagen vind ik overigens weer wat anders, klinkt ook vrij logisch eigenlijk dat als je het aanbod wilt vergroten, je er vaker om moet vragen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:43:08 #9
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127415644
Omen, das ook niet handig. Wel fijn dat je dan van je buren op aan kunt.
pi_127415760
Drankje LB, dat geïnteresseerde herken ik idd, leuk om te lezen. Het huilen wijt ik echter (terecht of niet) aan het nieuwe gebruik van infacol. Nu een paar keer gebruikt en heb het gevoel dat ze er heel heftig op reageert. Dan liever een paar krampjes! Ze geeft nu ineens heel veel voeding terug en huilt, wil niet slapen, verkrampt helemaal. Net heeft ze gelukkig weer een paar uur geslapen en nu krijgt ze weer een fles. Eens zien hoe dit nu gaat.
Sarcasme. Herken het.
pi_127415823
Ik baalde zo erg van mezelf ook. Was meteen erg emotioneel. Gelukkig dat mijn buren even wilde helpen O+
pi_127416086
Oei Omen. Om die reden heb ik hier alweer een grootverpakking tampons liggen, het kan elk moment losbarsten wat mij betreft :7 Lieve buren heb jij zeg, dat hoef ik aan mijn Boze Buurman (type Bolderbast) niet te vragen. Die eet L. op denk ik. :')

Kyara: ik werk in de zorg en kan in die hoek enorm veel, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Ik voel me een nitwit, maar wat is dat infacol wat ik steeds lees?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:52:59 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127416205
Middel tegen krampjes LE.

Thanks voor de reacties op m'n meisje. Ze doet t echt zo goed O+

En Fieder, ze is idd al bijna 1 :o.
pi_127416231
Infacol is een middeltje dat je kan gebruiken als je baby krampjes heeft. Bij sommige baby's helpt het. Helaas bij sommigen ook niet.
pi_127416495
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Infacol is een middeltje dat je kan gebruiken als je baby krampjes heeft. Bij sommige baby's helpt het. Helaas bij sommigen ook niet.
Helaas bij sommige inderdaad niet ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127416539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Drankje LB, dat geïnteresseerde herken ik idd, leuk om te lezen. Het huilen wijt ik echter (terecht of niet) aan het nieuwe gebruik van infacol. Nu een paar keer gebruikt en heb het gevoel dat ze er heel heftig op reageert. Dan liever een paar krampjes! Ze geeft nu ineens heel veel voeding terug en huilt, wil niet slapen, verkrampt helemaal. Net heeft ze gelukkig weer een paar uur geslapen en nu krijgt ze weer een fles. Eens zien hoe dit nu gaat.
Dat gaat hier nu al 7 weken zo :) We hebben wat goede dagen gehad maar nu is het weer helemaal niets.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:02:52 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127416651
Oh Tally, het gaat bij jullie soms ook ontzettend moeizaam.

Omen, wat kun je je dan machteloos voelen he, je kunt dan letterlijk even geen kant op :*

L-E, fijn dat je tzt waarschijnlijk wel wat vind. Ga je tijdens je verlof al solliciteren of gebruik je dit om wat langer thuis te blijven (als dat financieel mogelijk is).
pi_127416896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat gaat hier nu al 7 weken zo :) We hebben wat goede dagen gehad maar nu is het weer helemaal niets.
Ik moet er niet aan denken :@ Word je daar niet helemaal tureluurs van?
Sarcasme. Herken het.
pi_127418410
Overigens nog 2 tips gehad/gelezen.
Als je baby poept of windjes laat, zet hij vaak druk. Kan helpen om op zijn kontje tikjes te geven zoals je op zijn ruggetje doet bij boertjes. Dan weet hij waar hij naartoe moet werken zeg maar. :P Leek vanmiddag bij ons wel te werken.

En als je kind onrustig is en niet echt kan slapen: bij zijn/haar oortje beetje suizende geluiden maken. Daar kalmeert die van ons in ieder geval van.
pi_127418435
Spark, toch een opname ;(. Goed dat je gebeld hebt!! Hopelijk is het van korte duur, sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127418670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken :@ Word je daar niet helemaal tureluurs van?
De eerste weken werd ik er een beetje depri van en dacht ik: WAAAAAAAAAAR ben ik aan begonnen.
Ze kwam dan ook om het uur omdat ze maar weinig dronk. Dan begon te gillen. En dan te weinig gedronken had en weer wilde drinken.
Nu zit er meer tijd tussen. De medicijnen helpen wel wat. Dus zitten er 3 tot 4 uur tussen. Maar in die uren ben ik bezig met de fles geven. En dan minstens een uur bezig om dr weer stil te krijgen van de krampjes. Ze spuugt gelukkig niet meer en daar ben ik al ontzettend blij mee.

Ik heb nu een nieuwe fles gekocht (Dr Brown) maar daar valt ze bij in slaap. Ze krijgt er weinig uit. Bij 30cc slaapt ze. Om dan na een uur wakker te worden en gillen en scheetjes laten.

Nu wil ik eerst de voeding op maken die ik heb (Nutrilon H.A.) en dan ga ik Nutrilon Omneo proberen in de hoop dat dat haar helpt. Het is al beter dan voorheen. Maar nog is ze veel wakker en huilt nog aardig. Gisteravond van 21:00 tot 0:45 bezig geweest met een huilende baby. Die daarna tot 6:00 uur sliep. Vandaag een goede dag gehad. Maar ik ben dan ook veel met dr gaan lopen in de wagen.
pi_127418709
Sparkling, sterkte met kleine eva. Hopelijk knapt ze snel op en is ze weer thuis in haar eigen warme bedje :*

Omen, das echt kut :') . Zal me hier ook niet gebeuren. Na mijn bloedervaringen heb ik hier het hele assortiment in huis :D

Spirit, het kan idd zijn dat de infacol niet helpt. Vsm heeft ook een middeltje. Ik kom even niet op de naam. Iemand??
Daar reageerde eva dan weer slecht op door te spugen, maar sat is dus een kwestie van uitproberen.
Persoonlijk zou ik je orthiflor adviseren. Dat werkt voor Rosalie heel goed en ik heb hier meer goede verhalen gehoord. Het is homeopathisch en te koop bij zo'n kruidenwinkel. Is niet goedkoop, maar ik heb het er graag voor over.
Ik weet niet of je fles- of bv geeft, maar het kan bij beide. Bij fv koop je orthiflor start wat je in de fles doet en bij bv koop je gewone orthiflor voor volwassenen en krijgt je kindje het via de bv binnen.
pi_127418770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:42 schreef danic het volgende:
Sparkling, sterkte met kleine eva. Hopelijk knapt ze snel op en is ze weer thuis in haar eigen warme bedje :*

Omen, das echt kut :') . Zal me hier ook niet gebeuren. Na mijn bloedervaringen heb ik hier het hele assortiment in huis :D

Spirit, het kan idd zijn dat de infacol niet helpt. Vsm heeft ook een middeltje. Ik kom even niet op de naam. Iemand??
Daar reageerde eva dan weer slecht op door te spugen, maar sat is dus een kwestie van uitproberen.
Persoonlijk zou ik je orthiflor adviseren. Dat werkt voor Rosalie heel goed en ik heb hier meer goede verhalen gehoord. Het is homeopathisch en te koop bij zo'n kruidenwinkel. Is niet goedkoop, maar ik heb het er graag voor over.
Ik weet niet of je fles- of bv geeft, maar het kan bij beide. Bij fv koop je orthiflor start wat je in de fles doet en bij bv koop je gewone orthiflor voor volwassenen en krijgt je kindje het via de bv binnen.
Cinababy
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:43:50 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127418798
Oh wat erg die krampjes ;(

Wat betreft de sprongetjes, ik kan me best voorstellen dat zulke veranderingen een baby wat huilerig maken. Zal bij de een heftiger zijn dan bij de ander, maar dan is het toch fijn om als ouder te weten wat er aan de hand is.
pi_127418825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Cinababy
Die ja ^O^

Zou orthiflor ook niet iets voor Feline zijn?
pi_127418963
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:44 schreef danic het volgende:

[..]

Die ja ^O^

Zou orthiflor ook niet iets voor Feline zijn?
Die raadde de osteopaat aan maar de kinderarts af. Waarom ben ik even vergeten :')
15 juni hebben we een bel afspraak met de kinderarts maar mocht het zo blijven (vandaag niet meegerekend) dan bel ik of die afspraak vervroegd kan worden.
Vandaag hebben we echt een goede dag. Ondanks dat ze veel wakker is en veel gehuild heb. :)
pi_127418977
Herkent iemand het opeens veel minder drinken met een maand of zeven/acht? Mijn jochie weigert sinds een paar dagen flessen (vandaag op de opvang tussen 8-18 maar 100+60 gedronken ipv twee keer 180) en aan de borst bij mij is het overdag ook zeer matig. In de avond en de nacht drinkt hij wel nog goed.

Hij is wel snel afgeleid en krijgt redelijk wat bijvoeding, maar tot afgelopen donderdag had dat geen invloed op de hoeveelheid melk die hij dronk.

Ik weet dat het niet heel weinig is wat hij drinkt, maar het is wel veel minder dan hij normaal doet en met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo tof. Flesje met water drinkt hij eigenlijk niet, alleen als ik in de fles knijp, dan slikt hij het wel door.

Is dit een faaaaase?
pi_127419099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Die raadde de osteopaat aan maar de kinderarts af. Waarom ben ik even vergeten :')
15 juni hebben we een bel afspraak met de kinderarts maar mocht het zo blijven (vandaag niet meegerekend) dan bel ik of die afspraak vervroegd kan worden.
Vandaag hebben we echt een goede dag. Ondanks dat ze veel wakker is en veel gehuild heb. :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom de ka het afraadde. Het is homeopathisch. Kan het zijn dat hij niet in de werking gelooft?
pi_127419266
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom de ka het afraadde. Het is homeopathisch. Kan het zijn dat hij niet in de werking gelooft?
Ze zei ook: Het is homeopathisch en kan helpen. Het kan ook best zijn dat ze het me afraadde omdat ik eerst iets anders moest proberen. Zo van veel dingen tegelijk, dan weet je niet wat echt helpt.
Zal het d'r vragen. De reden waarom ik het niet meteen gekocht heb toen de osteopaat zei is dat het aardig aan de prijs is. Als het helpt wil ik er alles voor geven want ze heeft er echt last van.
Maar ik heb al zo veel dingen uitgeprobeerd dat ik eerst raad wilde van de kinderarts :P
pi_127419480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Mineola het volgende:
Herkent iemand het opeens veel minder drinken met een maand of zeven/acht? Mijn jochie weigert sinds een paar dagen flessen (vandaag op de opvang tussen 8-18 maar 100+60 gedronken ipv twee keer 180) en aan de borst bij mij is het overdag ook zeer matig. In de avond en de nacht drinkt hij wel nog goed.

Hij is wel snel afgeleid en krijgt redelijk wat bijvoeding, maar tot afgelopen donderdag had dat geen invloed op de hoeveelheid melk die hij dronk.

Ik weet dat het niet heel weinig is wat hij drinkt, maar het is wel veel minder dan hij normaal doet en met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo tof. Flesje met water drinkt hij eigenlijk niet, alleen als ik in de fles knijp, dan slikt hij het wel door.

Is dit een faaaaase?
Ja heel herkenbaar! Het was hier idd een fase, maar wel een heel lange. Hier werd het drinken 's nachts ingehaald, we hebben vanaf 4 t/m 9 maanden (ongeveer) op 3-5 nachtvoedingen gezeten. Overdag was hij gewoon veel te druk met andere dingen.

Na de 9 maanden ging hij meer bijvoeding eten, waardoor hij weer genoeg had aan wat hij overdag at en dronk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127419623
quote:

Is dit een faaaaase?
Hier 6,5 maand en 1 vd 2 drinkt echt heel veel minder ineens. Maar dan wel om 5 uur 's ochtends een hele fles extra, helemaal leeg.
Met een meidenkwartet
pi_127419848
Orthiflor start en Sab Simplex doet hier wonderen voor de krampjes bij Eva! Ze heeft er bijna geen last meer van *O* gaat er toch nog iets goed.. ;)

Bedankt allemaal! Mijn man blijft bij haar slapen. Ik heb voor de nacht suf makende medicijnen dus mijn man deed de nachtvoedingen thuis ook, ik krijg er weinig van mee :@
Ik ben nu thuis en het voelt verschrikkelijk leeg..
E.
pi_127419920
Oh ja, op het KDV ging de mini rond 7 maanden ook moeilijk doen met zijn flesjes. Met moeite 100-130 ml op een dag. Dat gaat sinds een maandje ook weer een stuk beter, nu hij zelf z'n flesje vast kan houden O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127419973
Dat orthiflor maakt dat de voeding ook dikker? Of moet ik de Nutriton blijven gebruiken dan?
pi_127420294
Ah fijn dat het herkenbaar is. Dat inhalen 's nachts zie ik hier ook. Vannacht hadden we opeens om 22 én om 1 uur voedingen, dat was er altijd maar eentje van de twee. En hij werd net na twee uur wakker en wilde DRINKEN! NU! Dus. Ik verwacht m nog wel een keertje vannacht.

Hij eet overigens behoorlijk wat bijvoeding vind ik, en dat bovenop de reguliere voedingen. Alleen die van 10u is vervangen door fruit, een heel Via-bakje, het is niet aan te slepen. Tussen de middag naast z'n normale voeding wat brood, en rond vijf-zes uur groente, vaak ook een heel bakje. Maar geen melk minder dus. Hij wil echt zelf niet meer. Ik denk dan ook niet dat hij te weinig krijgt maar vooral dat hij het te druk heeft met andere dingen.
pi_127420327
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze zei ook: Het is homeopathisch en kan helpen. Het kan ook best zijn dat ze het me afraadde omdat ik eerst iets anders moest proberen. Zo van veel dingen tegelijk, dan weet je niet wat echt helpt.
Zal het d'r vragen. De reden waarom ik het niet meteen gekocht heb toen de osteopaat zei is dat het aardig aan de prijs is. Als het helpt wil ik er alles voor geven want ze heeft er echt last van.
Maar ik heb al zo veel dingen uitgeprobeerd dat ik eerst raad wilde van de kinderarts :P
Snap ik.
pi_127420374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, op het KDV ging de mini rond 7 maanden ook moeilijk doen met zijn flesjes. Met moeite 100-130 ml op een dag. Dat gaat sinds een maandje ook weer een stuk beter, nu hij zelf z'n flesje vast kan houden O+
Haha wat lief, daar wacht ik idd ook op! Maar dronk I dan wel andere dingen overdag?
Scheelt wel in kolven, dat is wel weer fijn :D
pi_127420398
Dat ging even mis...
pi_127420530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:02 schreef Tally het volgende:
Dat orthiflor maakt dat de voeding ook dikker? Of moet ik de Nutriton blijven gebruiken dan?
Wij gebruiken ook de nitriton. Was ook het advies van de osteopaat. Je moet wel direct na het maken de fles geven, er staat in de bijsluiter dat je max de fles 5 minuten mag laten staan. Waarom weet ik niet.
Maar dat doe je denk ik toch wel. Hooguit nog de luier verschonen.
pi_127420737
En ik jubel zachtjes. Gisteravond sliep Rosalie al redelijk en nu slaapt ze ook al ruim een uur. Ik heb ineens mijn avond terug.
Gisteravond was vriend werken dus heb ik gestreken en nu is hij naar Muse en is alles opgeruimd.
Valt het op dat ik geen rust in mijn kont heb :')
pi_127420795
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef danic het volgende:

[..]

Wij gebruiken ook de nitriton. Was ook het advies van de osteopaat. Je moet wel direct na het maken de fles geven, er staat in de bijsluiter dat je max de fles 5 minuten mag laten staan. Waarom weet ik niet.
Maar dat doe je denk ik toch wel. Hooguit nog de luier verschonen.
Ik denk dat het net als bij Nutroton ook dikker word aangezien er rijstzetmeel in zit.
pi_127421014
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:

Zag dat DJMomo nog aan me dacht maar mijn meisjes zijn te jong en A'dam is hier ook niet naast de deur, en morgen al andere afspraken.

Je bent de enige die ik "ken" met een tweeling van ongeveer die leeftijd, dus dacht: ik gooi het in de groep :)

/benweerweghier!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127421813
Tante wat een heerlijke zomerfoto!

LB Berg, ik heb het hier nog niet gespot.. hebben baby's er zelf last van eigenlijk?

Twinkle ik kan me dat zo goed voorstellen. En ook dat je even uit huis bent!

Sparkling wat een dag voor jou.. ik ben benieuwd. Waar letten ze nou allemaal op? Wat vervelend om haar achter te moeten laten. Ik bedacht laatst dat ik het nu al wennen zou vinden als F bij opa en oma zou gaan logeren, laat staan in een ziekenhuis achterlaten. Hopelijk werken je medicijnen en kun je goed slapen.

Shandaly ik vind je eigenlijk een doodnormale moeder, ik herken ook bijna alles wat je schrijft. En in de tweede week was ik er echt nog veel erger aan toe dan jij. En nog steeds, eind van de middag is meestal mijn dipmoment. Of als F krampjes heeft en echt even niks helpt. Dan wordt meteen alles mee het diepe in getrokken. De rest van de tijd ben ik dolgelukkig. Ik besef gelukkig ook telkens dat ik me straks weer blij voel. En jij hebt er ook nog een peuter bij, nog minder tijd om even tot rust te komen.

Ik heb de eerste periode heel actief mensen uitgenodigd thuis want ik vond het ook maar niks, alleen met F thuis zitten. Nu werkt mijn vriend wel thuis, maar die moet werken dus die moet ik eigenlijk niet teveel storen (best lastig). En er bellen nu nog steeds mensen die vragen of ik heel misschien een gaatje heb voor bezoek :D 7 weken na de bevalling!

Spirit ik word zelfs een beetje zenuwachtig als mijn vriend er niet is want die krijgt F veel makkelijker rustig dan ik. En als ik hem dan in bed leg en hij wordt weer wakker, dan kost het mij heel veel moeite om hem weer in slaap te krijgen. Het gaat nu goed (vriend is er niet) maar hij wordt telkens wakker met krampjes. Ik ben dus hard aan 't oefenen!

Overigens is de Infacol hier echt een wondermiddel dus ik deel je ervaring niet. Hij heeft meestal maar hele lichte krampjes, maar hij heeft nu een speen met een groter gaatje op de fles en daar moeten zijn darmen blijkbaar even aan wennen (lees: krijsen).

Kyara fijn dat je het ergens toch ook wel leuk vindt om weer aan het werk te zijn. Hopelijk verloopt morgen een beetje soepel met D! :*

Omen wat fijn dat je dan bij je buren terecht kan :D En anders maar een oude handdoek in stukjes knippen ofzo?! Niet echt ideaal nee.. En ik heb soms ook dat een mini tegenslagje er enorm inhakt. Dat zal dan wel de druppel zijn, denk ik maar!

LE Ik heb een heel levendig beeld van je buurman :D

Tally voor jou een dikke :* Je schrijft altijd zo positief maar ik word na een kwartier gillen al tureluurs en mijn hele lichaam komt dan in opstand. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je je er doorheen slaat! Heeft Dr. Brown geen andere spenen? Sinds wij een andere speen hebben gekocht (maar gewoon van Difrax hoor) drinkt F veel makkelijker en heeft hij ook niet telkens honger tussendoor. Maar wel meer krampjes, helaas. Het klinkt alsof jullie alles al geprobeerd hebben, maar je weet nooit.

Vencodark die klopjes op de billen schijnen ook iets met zijn hartslag te maken te hebben. Als je begint met vrij vlot kloppen en steeds langzamer gaat zou zijn hartslag ook vertragen waardoor hij rustig wordt. Hoe dan ook werkt het billenklopje hier ook als een tierelier ^O^ In combinatie met over het voorhoofd naar de neus toe strelen (dan vallen zijn ogen dicht) vaak de gouden slaapmethode.

Danic geniet van je avond! En ga even op de bank zitten met een waterijsje ofzo :9 Even luisteren hoe stil het is..

Hier verder alles oké. Vanmorgen kwam de CB mevrouw langs want die belde gisteren hoe het ging en toen mijn vriend een vraag stelde zei ze dat ze anders wel even langs zou wippen vandaag. Ze heeft hier een uur gezeten en ze was helemaal blij met hoe we het aan hebben gepakt. Streng begonnen en binnen een dag de helft weer laten vallen :') Maar ik herken nu ook ineens de huiltjes en eerst niet. Dus ik hoor nu ook of hij er misschien zelf uit komt of dat hij zich echt rot voelt. En als hij kreunt wordt hij niet per se wakker en kan ik hem makkelijker laten liggen nu. Ook qua eten en wakker zijn enzo, meenemen naar de moestuin en vrienden maar dan wel het ritme aanhouden, eigenlijk gaat het ineens super.

Moet zeggen dat het ritme ook voor mezelf heel fijn is. Ik weet nu dat hij nog even in bed ligt en ik zie en hoor hem niet constant. Als hij dan wakker is geniet ik er dubbel van en als hij krampjes heeft ofzo dan focus ik me 100 % op hem en dat werkt veel beter. Ik geniet zo van hem!
En vanmiddag hielp het masseren ook tegen de krampjes ^O^

Zo.
-einde megapost-
pi_127422046
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha wat lief, daar wacht ik idd ook op! Maar dronk I dan wel andere dingen overdag?
Scheelt wel in kolven, dat is wel weer fijn :D
Nee hij dronk niets anders. Nou ja, soms 20-40 ml maar nooit substantieel. Alles lekker 's nachts inhalen :+

De vriezer ligt idd nog vol met voorraad. Nu ik nog maar 1x kolf is het wel beter in balans. Hoewel ik nu dus iets tekort kom, ik kolf rond de 150 terwijl hij nu 200-250 drinkt. Maar hij krijgt ook rijstemelk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127422645
Mja ik kan kwaad, depri of verdrietig worden maar het helpt niet. Zij heeft er enorm last van. Niet ik helaas. Ik heb nieuwe spenen gekocht voor de nieuwe Avent flessen, voor Drifax flessen en kan ik ook voor deze fles doen maar ik heb er geen vertrouwen in dat het werkt. Ook met die 30cc die ze drinkt gilt ze get daarna uit. Ik stap dus weer over op de Avent. En ga dan maar weer kijken naar haar voeding. Morgen de nieuwe lading Nexium halen en de kinderarts bellen. En dan maar eens overleggen over haar voeding.

Nu eerst haar maar weer rustig en in slaap krijgen :)
pi_127422718
Het is een keer klaar inderdaad.. succes met kalmeren!
pi_127422796
Dank U. De borst helpt. Al is het alleen maar omdat ze haar mond vol heeft en niet kan gillen :+
pi_127423197
Onder het motto "Zuigende meisjes gillen niet" :Y) :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:53:08 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127423199
Oef tally, het klinkt echt zwaar :X

Ik wilde vanavond proberen om E boven in bed te leggen om een uur of 9, want na die tijd ligt ze elke avond vast in slaap op mijn arm. Maar dat 'op mijn arm' blijkt wel het cruciale element te zijn :') Klaarwakker na 5 minuten, en toen ik haar liet liggen werd het na nog 5 minuten echt huilen.

Dat proberen we dus later nog wel een keer. Een speentje snapt ze nog niet, dus dat kan ook geen troost bieden...

We hebben nu wel prima nachten. Ik voed
E nog als wij naar bed gaan, en ca 5 uur later wordt ze zelf wakker ^O^ Mijn borsten zijn dan goed vol dus ze tankt ze flink leeg, en daarna ligt ze nog bij ons in bed en kan ik nog wat slapen :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:54:43 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127423292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:53 schreef Suikertante het volgende:
Gillen niet, maar E kan wel flink geluid maken met dr mond vol borst :')
pi_127423468
Wat fijn LB, die nachten zijn echt zo belangrijk voor het verdere verloop van de dag! :Y

Hier verplaats ik F dan van de arm naar de schouder, dan ligt hij al een beetje in zijn slaaphouding namelijk. Dan verplaats ik hem als hij echt slaapt heel voorzichtig in ongeveer dezelfde houding naar het bed. Dan ga ik zijn kont kloppen en over zijn voorhoofd aaien en als ik dan los laat werkt het meestal.

Vandaag niet.

Maar de speen wel! *O* Wat een wondermiddel is die speen vanavond! Maar ik moet wel telkens even helpen als hij uit zijn mond is gevallen (tot nu toe pas twee keer).
pi_127423479
Het was wel even wennen als de eerste zo makkelijk was dat je dr overal mee naar toe kon nemen en overal kon neerleggen.

Het zwaarste is nog dat Fee dus niet rustig word bij mijn man. Zelfs nog onrustiger dan ze is. Wat betekend dat het wat dat betreft bijna alleen op mijn schouders terecht komt. Men neme daar een peuter bij die heel goed kan spelen en knuffelen bij Papa maar slapen, eten en troosten moet Mama toch echt doen want anders word ze panisch en overstuur :+ Ik zit dus goed in de kinderen :')

Maar alles went. Ook maar een paar uur slaap ;)
pi_127423632
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:45 schreef Tally het volgende:
Dank U. De borst helpt. Al is het alleen maar omdat ze haar mond vol heeft en niet kan gillen :+
:D

En suiker _O_ wat een post.
Enneh.....ik zit hoor ;) 2 minuutjes want ik mag haar nu wakker gaan maken voor een fles.

Oh en ik krijg morgen kraamvisite en volgende week donderdag ook nog. Ze is aanstaande vrijdag 10 weken :+
pi_127423755
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:53 schreef Suikertante het volgende:
Om die reden heb ik vanavond meer tijd wel een meisje aan de borst dan niet... Zou de regeldag nu al begonnen zijn?
pi_127423869
Hier ben ik de kneus in het troosten :@ Maar het gaat sinds gisteren wel beter. Het is echt mijn eigen ongeduld. Als ik de hele tijd bedenk wat ik eigenlijk had willen doen en hoe lang het nu al duurt wordt hij daar ook niet echt ontspannen van. Als ik het los laat en me alleen maar in hem probeer te verplaatsen en hem aan blijf kijken gaat het al beter. Mijn liedjesrepertoire wordt ook steeds groter, dat helpt :+

Danic het is wel gezellig dat de visite verspreidt toch! Ik vind het wel leuk en eet nog steeds graag beschuit met muisjes mee :9

Shandaly, jij krijgt ook geen rust he! Het voordeel van een regeldag (of regeldagen) is dat ze een keer ophouden :*
pi_127424158
Vandaag nog kraamvisite gehad (ze is precies 7 weken). Aankomend weekend kraamvisite van mn ex met aanhang :+
En ik gok dat het nog wel blijft binnen druppelen aangezien er nog een hoop niet geweest zijn :')
Dat was bij Zoë wel anders :')
pi_127424176
Morgen hebben we weer een dagje zonder mannen (werk en kinderopvang), dus ik hoop dan wat slaapjes met Femke mee te doen...

Geweldig trouwens die uitgebreide posts! Ik krijg ze zeker nu op mijn mobiel niet gedaan. Al word ik wel steeds handiger in swypen met links ;-)
pi_127424277
'S nachts probeer ik hem zo min mogelijk wakker te maken omdat hij er wel uit moet en ik kan blijven liggen. Liggen ja want slapen kom niets van :')
Dan 's avonds denk ik van: ja hij heeft de hele dag hard gewerkt en ik dus niet :+ dus probeer ik het ook zelf. In het weekend liet ik hem wel meehelpen maar zo heb ik dat dus zelf gecreeerd ben ik bang. :')
pi_127424398
Ik heb d'r in slaap!!!! Maar nu kan ik zelf niet slapen want er liggen er hier drie te snurken :(
pi_127424509
Herkenbaar ook weer, Tally.
Meer als bijkomend 'voordeel' (voor hem dan) dat hij ook echt nergens wakker van wordt.
Die kan zich 's ochtends heerlijk uitrekken, en zeggen "Dat was een goede nacht hè? Ik heb geen van beide kinderen gehoord!" Grmbl, nee, JIJ niet!!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:18:26 #61
404837 Waarom...
...heet ik Waarom?
pi_127424542
God, ik heb een huilbaby...
Koffiezetapparaat.
pi_127424623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:17 schreef Shandaly het volgende:
Herkenbaar ook weer, Tally.
Meer als bijkomend 'voordeel' (voor hem dan) dat hij ook echt nergens wakker van wordt.
Die kan zich 's ochtends heerlijk uitrekken, en zeggen "Dat was een goede nacht hè? Ik heb geen van beide kinderen gehoord!" Grmbl, nee ,JIJ niet!!
:D
Die van mij ook :')
Schatje vannacht kan jij lekker doorslapen. Ik doe de kleine! Ze ligt op 20 cm afstand naast me in de wieg dus doe ik het!
Lekker! Totdat ze begint te huilen en hij verder snurkt. Ik maak hem wakker waardoor ik zelf ook wakker ben en niet maar kan slapen tot het licht uit is :')
Ja zo heeft het nog weinig zin :D
pi_127424645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:18 schreef Waarom... het volgende:
God, ik heb een huilbaby...
Die zitten er ook tussen helaas.
pi_127424859
En trouwens. Ik klaag niet. Ik wil niet klagen.
Ik heb zoveel moeite moeten doen voor een gezin met kinderen O+
pi_127425551
Ik heb er hier net eentje onder luid protest uit dr bed gevist. Halverwege viel ze al in slaap, maar dronk wel verder.
Ik heb alleen voor het eerst een speentje 2 gebruikt en nu durf ik dr niet weg te leggen uit angst dat ze spuugt aangezien ze nu niet echt boert :')
pi_127425703
Ik heb net zolang in dezelfde houding gezeten met haar op mijn buik dat ik niet overeind kwam :')
pi_127426006
Wat een kneuzenclub weer zo :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:54:06 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127426457
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:24 schreef Tally het volgende:
En trouwens. Ik klaag niet. Ik wil niet klagen.
Ik heb zoveel moeite moeten doen voor een gezin met kinderen O+
Dat zou niet uit moeten maken maar het voelt soms wel zo he? Betrap mijzelf er ook op dat ik niets negatiefs wil denken of laat staan zeggen! Nou heb ik daar ook weinig reden toe, maar ik snap je helemaal!

En jij mag dus best klagen of zeggen dat je het zwaar hebt!
pi_127426570
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat zou niet uit moeten maken maar het voelt soms wel zo he? Betrap mijzelf er ook op dat ik niets negatiefs wil denken of laat staan zeggen! Nou heb ik daar ook weinig reden toe, maar ik snap je helemaal!

En jij mag dus best klagen of zeggen dat je het zwaar hebt!
Zo was ik gister boos op mijn man omdat hij een geintje maakte :')

Hij zei: Je kan wel merken dat we deze niet hebben kunnen selecteren in het ziekenhuis hé. :')
pi_127426672
Hij zou d'r voor geen goud kwijt willen. Maar hij vind het zo sneu en zwaar voor me. En is zo bang dat ik er depressief van raak (it runs in the family). Hij is zo druk bezig met bedenken wat hij voor me zou kunnen betekenen O+ Al komt er niet vaak iets goeds uit :P
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:58:08 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127426683
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo was ik gister boos op mijn man omdat hij een geintje maakte :')

Hij zei: Je kan wel merken dat we deze niet hebben kunnen selecteren in het ziekenhuis hé. :')
Ooohhh!! :')

Ja, ik snap de humor maar zou er ook (nog) niet om kunnen lachen...
pi_127426770
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ooohhh!! :')

Ja, ik snap de humor maar zou er ook (nog) niet om kunnen lachen...
Ik kan er achteraf om lachen. Moment was gewoon verkeerd :P
Maar zal hem nooit zeggen dat ik nu kan grinniken om die opmerking.

Enig wat ik zei: als je dat maar nooit tegen haar zegt.
pi_127427829
We maken het onszelf ook gewoon moeilijk hè? Vrouwen... Tsk... Nog zo'n puntje waarop ik wel eens jaloers ben op mijn man...

Maar eh... Het lijkt erop dat Femke eindelijk in dromenland is gearriveerd, dus ik ga ook snel een poging doen haar achterna te gaan!
Welterusten :*
pi_127429668
Ah, iedereen inmiddels in slaap? Ik heb net zowaar 3 uur geslapen! Maar dat neemt niet weg dat ik nu heel brak weer zit te voeden, en ik zie nu al op tegen het straks weer in slaap zien te krijgen van Femke...
pi_127429682
Ik heb net een dikke nachtmerrie gehad dus ik ben even aan het fokken tot het angstige gevoel is gezakt. Ik ben te druk in mijn hoofd door werk en dat uit zich meestal zo. Blegh.

anyway. Ik deed eerst ook alle nachtvoedingen zelf, tot drie keer toe kwam hij. Tot ik zo moe was dat ik met hem van de trap viel. Hij ging toen naar een andere kamer en sliep ineens door. Sinds een maand heeft hij de nachtvoedingen weer ontdekt. Nu haalt J hem op of probeert eerst een speen. Hij brengt hem ook terug. Ik hoef dus echt alleen te voeden en dat scheelt zoveel! want ook al hoef je niet te werken, je moet wel heel de dag scherp zijn voor de kinderen. ik vond dat heel zwaar. En dan heb ik nog een hele makkelijke baby. Ik moest even beseffen dat ik best om hulp mocht vragen aan J :P

Viktor gaat lekker. Groeit weer goed, ligt, lacht en speelt met zijn zus. We hebben het fijn :)

:* voor de dames waarbij het niet makkelijk gaat.

nu even beter teruglezen. En kijken of ik mijn bed al uit durf :P heb dorst!

Sparkling, sterkte met je kleine in het ziekenhuis.

[ Bericht 7% gewijzigd door Solagratia op 05-06-2013 04:35:11 ]
pi_127429689
Ai, nachtmerries... Klinkt naar! Ik hoop dat je snel weer met beide benen op de grond staat, glaasje water kan misschien ook helpen (sowieso tegen de dorst natuurlijk ;-) )

Allebei niets overgehouden aan die val? Jouw man wordt dan wel wakker van babygehuil?
pi_127429774
Danic fijn dat je aan het huishouden toekomt als Rosalie slaapt

Suikertante wat een post

Tally ik hoop dat ze gauw van de krampjes af is. Wat zielig is dat zeg :*

LadyBlack fijn dat de nachten goed gaan.

Suikertante is jouw liedjesrepetoire nog steeds dat je overal F zijn naam gebruikt?

Dat mis ik bij de iPhone. Swypen. Zucht. Lijkt me zo handig

Sola niet fijn een nachtmerrie. :*
pi_127429791
Dat gevoel dat ik hem niet wakker mag maken want hij moet werken ken ik ook }:| Maar gelukkig heeft hij gisteravond de hele avond voor Isa gezorgd O+ Ik heb van half 10 tot 2 geslapen O+ toen moest ik voeden en stond m'n lijf ineens op standje hyperactief "na zoveel slaap" :')
Sarcasme. Herken het.
pi_127430329
Shandaly, doordat hij weet dat hij hem gaat halen, is hij nu degene die van hem wakker wordt en word ik wakker als hij naast mijn bed staat met hem. Hij heeft er ook profijt van, ik ben een stuk vrolijker overdag :P
aan de val heeft Viktor niets overgehouden, ik een hele blauwe heup en een schuldgevoel.

ik maak J wel vaker wakker 's nachts Als ik een nachtmerrie heb gehad, zelfs eens toen ik eindelijk een level had gehaald van candycrush :+
pi_127430472
Oei sola, dat was schrikken denk ik, toen je van de trap af viel! En nachtmerries check. Als ik het druk heb/stress uit zich dat ook zo. Of door dingen te zien (in schaduwen bv) of horen die er niet zijn.
Kan je jezelf heel gek mee maken. Voor mij een teken dat ik rustiger aan moet doen.
pi_127431273
Het was weer een zware nacht met veel kokhalzen maar niet spugen.
Maar kijk dan!!! Hier doe je het toch voor O+
pi_127431278
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:08 schreef Solagratia het volgende:

ik maak J wel vaker wakker 's nachts Als ik een nachtmerrie heb gehad, zelfs eens toen ik eindelijk een level had gehaald van candycrush :+
Nou diegene die me wakker maakt voor het behalen van een level in candycrush heeft wel ff een probleem denk ik :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_127431760
Haha ja ik zou het ook niet bij iedereen proberen. Maar ter verdediging: ik was al een week met dat level bezig!

Tally, wat een moppie. Fijn een lach na een pittige nacht :)

Danic, veel schrik inderdaad pff. Gelukkig goed afgelopen. Heb daarna wat werkdingen overgedragen en meer rust genomen. Nu moet ik nog even volhouden tot juli.
pi_127432443
Tally wat een lekker ding is het toch O+ En ik ben blij te zien dat F hetzelfde haarprobleem heeft! Die van mij heeft echt een bassiekapsel, inclusief de kleur ;( maar zo te zien is dat model in ieder geval normaal bij babys O+
Sarcasme. Herken het.
pi_127432454
Sola, dat is schrikken zeg! Gelukkig heeft Victor niets maar kan me voorstellen dat je je schuldig voelt :*

Tally, wat een schatje! Ze heeft een heel mooi gezichtje. En die opmerkingen van je man :')

Suiker, ik vind jouw verhalen altijd zo vol liefde zitten. En je kent jezelf ook zo goed volgens mij, je weet precies waar je zwakkere plekken liggen en doet daar ook iets mee. Dat vind ik heel knap en dapper!

Verder las ik een heleboel herkenbare dingen. Ik vind moeder zijn echt best heftig en zwaar en helemaal niet altijd leuk. Ik geniet volop van haar en ik heb nog nooit van iemand meer gehouden dan van haar, dat dan wel! Maar die zorgen en stress..

Eva woog net 3875 en gisteren 3810. Vandaag beslist de kinderarts in ieder geval of ze een sonde moet ;( de verpleegkundige gisteren dacht dat ze nog niet genoeg energie heeft om haar flessen leeg te drinken, daarom zuigt ze met kleine haaltjes en wordt hier zo moe van dat ze na een halve fles te moe is om verder te drinken. En zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Ze zei dat we dit in ieder geval niet meer thuis hadden kunnen oplossen dus ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en maar ben blijven aandringen dat het niet goed voelde.
E.
pi_127432508
Fijn dat er een stijgende lijn is Spark! Duimen dat ze geen sonde hoeft..
Sarcasme. Herken het.
pi_127432578
Spark :*
Je kindje in het zh is gewoon echt vreselijk. Helemaal niet leuk. En het kost bakken energie. Dat kost ook wat tijd om weer van bij te komen daarna. Hou jezelf in de gaten meid.
Met een meidenkwartet
pi_127432584
Inderdaad, had ik niet verwacht! In het ziekenhuis krijgt ze heel strikt de fles maximaal 30 minuten aangeboden en heeft ze hem dan niet op, pech gehad. Wij waren vaak een uur bezig om haar te stimuleren om maar eten binnen te krijgen. Ze willen even kijken of dit effect gaat hebben.
E.
pi_127432623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Inderdaad, had ik niet verwacht! In het ziekenhuis krijgt ze heel strikt de fles maximaal 30 minuten aangeboden en heeft ze hem dan niet op, pech gehad. Wij waren vaak een uur bezig om haar te stimuleren om maar eten binnen te krijgen. Ze willen even kijken of dit effect gaat hebben.
En hoe voel jij je daarbij?
Met een meidenkwartet
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:17:11 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127432744
Spark, onthou inderdaad heel goed dat jij hebt aangevoeld dat het niet goed zat! Dat is je moederinstinct O+ En als Eva een sonde moet, dan is dat natuurlijk niet leuk... maar ze zal dan snel opknappen! :*

Tally, wat een droppie heb je!! O+

Sola :o dan zou ik ook flink schrikken zeg, met kind van de trap vallen :X Mijn oma is overleden na een val van de trap, dus ik ben al wat extra bewust, maar nu ga ik weer consequent de leuning vasthouden!
pi_127432879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:12 schreef Cathmar het volgende:

[..]

En hoe voel jij je daarbij?
Dat weet ik nog niet zo goed. Aan de ene kant vind ik het zielig maar aan de andere kant is ze nu wel aangekomen. En in het half uur dat wij extra bezig waren dronk ze misschien 10 cc extra maar raakte ze wel nog meer uitgeput. Voor nu vind ik het goed, denk ik. Als het haar helpt om het zo te doen.
E.
pi_127432970
Kijk wat mijn man me gisterenavond stuurde! Hij had haar op haar buik gelegd en ze rolde zo op haar rug :o dat ging vast per ongeluk want een coördinatie heeft ze nog helemaal niet :')

E.
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:26:19 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127433018
Onze kraam liet me ook niet langer voeden dan een half uur om E's krachten te sparen. Als je graag wilt dat ze aankomt lijkt het heel tegenstrijdig, maar drinken kost blijkbaar echt veel energie :Y
pi_127433038
Tally die grap van je man :D Ik kan op sommige momenten ook weinig hebben en dan later snap ik eigenlijk niet meer waarom ik het zo erg vond. Hij zou het vast nooit tegen jullie meisje zeggen!

Shandaly is het nog goedgekomen met het in slaap krijgen van Femke?

Sola zo naar die nachtmerries, en het is soms zo lastig om uit die sfeer te komen! Kan echt mijn hele ochtend verpesten als ik zo naar wakker wordt.. :*

F slaapt dus ineens van de 0:00 tot de 6:00 fles, en vanmorgen zelfs tot 6:30 *O* Ik hoop dat hij dit volhoudt!

Omen ja uiteraard gebruik ik zijn naam nog steeds :D Houdt het voor mezelf ook een beetje uitdagend ;) Ik wist niet eens wat swypen is, het ziet er inderdaad heel handig uit!

Wat de slapende mannen betreft: ik denk ook altijd dat ik hem lekker moet laten slapen. Ik ben dan toch al wakker. Hij vindt dat onzin hoor, hij doet het graag allemaal, maar ik herinner me dan dat hij wat moe was en dan laat ik hem maar lekker. Maar nu er nog maar een voeding per nacht is heb ik de neiging om de luier te doen en de fles te maken, alles te installeren en dan hem de fles te laten geven. F valt bij hem altijd in slaap en dan duurt het luier-fles-ritueel maar een half uurtje.

Tally wat een vrolijk gezicht! Vind je het gek trouwens, met die leuke gekleurde stipjes (en die geduldige moeder natuurlijk).

Sparkling :* Wat lief! Ik ben blij dat je het zegt ook, want vanmorgen had ik juist weer zo'n dipmomentje, heeft weinig te maken met F trouwens dat ik wat minder goed slaap. Dan zie ik even van alles wat ik normaal leuk vind de zonnige kant niet in en kijk ik naar F en dan voel ik me toch een partij schuldig! Het zakt weer snel gelukkig. En fijn om te lezen dat ik niet liefdeloos overkom :@.
Wat een spanning met Eva, wel heel goed dat je hebt volgehouden en toch (meerdere keren!) aan de bel hebt getrokken. Dat half uurtje en anders pech schijnt inderdaad soms iets te doen, ik ben benieuwd of bij Eva ook de vechtlust naar boven komt!
Ik hoop dat je goed hebt geslapen vannacht, het was vast stil zonder Eva maar misschien heb je wat energie op kunnen doen om je hier doorheen te slaan.
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:27:24 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127433060
Wow! :D

En plooitjes in haar bovenbenen O+ :9
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:30:03 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127433144
Suiker je komt echt niet liefdeloos over joh!! :o Wel soms als iemand bij wie het niet vanzelf gaat, maar je weet zelf inderdaad vreselijk goed hoe je daarmee om moet gaan geloof ik :Y
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:37:22 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127433391
Hier trouwens een suffe nacht; ik lag laat in bed, en had E pas tegen 06:00 verwacht, maar om 04:30 kwam de kat bij onze deur krijsen :X Hij is doof dus dat gaat dan op standje luchtalarm :') En toen was E dus ook wakker...

Ze heeft gelukkig aardig gedronken toen, maar al met al was ik 1,5 uur met haar bezig. En daarna was ze na een half uur alweer wakker :X Dus maar bij ons in bed genomen en daar sliep ze gelukkig nog ff verder O+
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:38:55 #98
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127433434
Lauren krijste gisteravond ook alles bij elkaar. Bij ons doiet zwiepen met vde mc vaak wonderen. Daarna slapend in bed gelegd en 4.5 uur aaneengeslotemn kunnen slapen _O_ .
pi_127434062
Hihi sorry, die kat! _O- Ik zie helemaal voor me dat hij daar lekker gaat zitten, heel rustig z'n bek bek open doet en dan vanuit het niets op standje luchtalarm gaat zitten bleren O+

En ik ben zelf niet altijd zo zeker van hoe ik ermee om moet gaan, maar tot nu toe lijkt F steeds blijer en ik ben in elk geval verliefd, dat zijn de twee belangrijkste dingen :Y

Ik zie trouwens ook een levende zweefmolen voor me als ik me jou met de mc voorstel pessie! Ik moet wat minder koffie drinken :') c_/
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:01:29 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127434211
Kind vandaag in korte broek zonder sokken naar oma... Wat heerlijk is het buiten!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:01:45 #101
259886 pessie
pi_127436346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Kind vandaag in korte broek zonder sokken naar oma... Wat heerlijk is het buiten!!!
Oeh, ik kan Lauren's sokken dus uitdoen? *O* . Ik vind het al heel wat dat ik haar met korte mouwen nasr buiten durf te doen :') . Volgens mijn thermometer is het 21 graden in de schaduw O+ .
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:03:18 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127436398
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:01 schreef pessie het volgende:

[..]

Oeh, ik kan Lauren's sokken dus uitdoen? *O* . Ik vind het al heel wat dat ik haar met korte mouwen nasr buiten durf te doen :') . Volgens mijn thermometer is het 21 graden in de schaduw O+ .
B heeft het erg snel warm sowieso...

T kind heeft nu een ducati shirt aan zag ik... Oom J was even op bezoek bij oma.
pi_127436521
F heeft het ook snel warm. Ik begreep dat de natte haartjes een indicatie zijn dat er kleding uit mag, hij heeft hier gisteren dan ook de halve dag in zijn rompertje gelegen want hij was drijfnat. Uiteindelijk even met hem gedoucht en toen kalmeerde hij.

Denk dat Bram 't kan hebben ;)
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:08:54 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127436584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:06 schreef Suikertante het volgende:
F heeft het ook snel warm. Ik begreep dat de natte haartjes een indicatie zijn dat er kleding uit mag, hij heeft hier gisteren dan ook de halve dag in zijn rompertje gelegen want hij was drijfnat. Uiteindelijk even met hem gedoucht en toen kalmeerde hij.

Denk dat Bram 't kan hebben ;)
Kleine dikzak heeft natuurlijk ook behoorlijk spek om warm te blijven...

Die dikke drinkt ook flessen van 200 cc tegenwoordig... :')

Nog een maandje, dan kunnen we eens wat ander eten gaan uitproberen... Dan hoef ik niet meer zo onwijs te kolven.
pi_127436796
Mijn kleintje ligt in een wikkeldoek en onder een deken :')
Als ik 1 van beide weg haal dan word ze wakker en gaat ze huilen de koukleum :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:15:15 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127436804

blij ei.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:16:19 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127436838
Suiker, je beeld van de kat klopt aardig hoor :')

Alhoewel hij soms ook helemaal gefreakt naar boven komt denderen :X
pi_127436899
Ah nieuw topic al !
Ben nog bezig met bijlezen.
Las heel snel iets over de kleine van Spark. Beterschap ! :*

Verjaardag was zondag een groot succes ! Ze was doodmoe maar echt geweldig. Maar we hadden echt een te druk weekend. Helaas maandag en gisteren de reactie. Huilerig/jengelig en koorts. Gelukkig nu weer in orde. Ze is echt nooit ziek gelukkig. Kwam daardoor nergens aan toe. 24/7 plakbaby :D O+

Straks even alles bijlezen. :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:19:17 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127436932
E lag vannacht in een winterslaapzakje, onder 2 dekens en met een kruik, en wij dreven ons bed zowat uit :') Heb haar getemperatuurd en ze was 37,1, dus voor haar is het blijkbaar heerlijk. Nu ook een vestje aan en in een wikkeldoek bij mij.

Kind van dr moeder :')
pi_127436976
Qua kleding gok ik ook maar wat. Gister had hij alleen een rompertje aan in huis en vandaag nog wel een broekje erbij. Maar dan weer geen sokjes en mouwtjes opgestroopt. Als hij zich gek gaat gedragen kijk ik wel verder. :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:21:43 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127437001
Oh een verjaardag! Gefeliciteerd kleinzusje!!

Lijkt me zooo bijzonder, de eerste verjaardag O+
pi_127437011
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Oh een verjaardag! Gefeliciteerd kleinzusje!!

Lijkt me zooo bijzonder, de eerste verjaardag O+
Nee schat, nog niet haar verjaardag :D
Dat is pas half/eind juli
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:23:46 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127437055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Nee schat, nog niet haar verjaardag :D
Dat is pas half/eind juli
Oh! :D

Lekker bezig LB :') sorry!
pi_127437110
Kijk nou, dat haar :D

weg

Niet quoten asje :*
pi_127437158
Wat een mooierd O+
pi_127437207
Dank Tally ! :*
pi_127437236
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:25 schreef kleinzusje het volgende:
Kijk nou, dat haar :D
Wat een bos :D En wat een prachtige ogen heeft ze O+

Spark, hopelijk mag jullie mini snel weer mee naar huis!
pi_127437264
Tally, lekker ding ook. Leuk vestje met die stipjes :Y

Tico, blij ei idd :D
pi_127437270
Dank coco :*
En geen tanden _O-

Nu de buitentas inpakken, auto in en bijlezen.
Allemaal mooie foto's en berichten gemist.
pi_127437351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tally, lekker ding ook. Leuk vestje met die stipjes :Y

Tico, blij ei idd :D
Het is een pakje met voetjes er aan. Van mijn collega gekregen O+
pi_127437378
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Heel lief O+
Brammetje ook :D
En verdorrie Spark dr baby in het ziekenhuis :( :*
pi_127437417
quote:

Is dit een faaaaase?
Toevallig vertelde mijn collega gisteren dat haar dochter (ongeveer 8 maanden oud) ook helemaal niet veel meer wil drinken. Eten gaat er zó in. Ze vindt (vast) eten gewoon veel lekkerder dan de fles :D

Even in de gaten houden, denk dat als hij genoeg natte luiers houdt, het niet zoveel uitmaakt. En anders misschien vaker wat water proberen in een drinkbeker? Dat je dat vaker aanbiedt :)

misschien was je vraag al niet meer relevant trouwens, heb niet bijster goed bijgelezen.
pi_127437469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Wat lief inderdaad!

En pakjes O+ Ik was/ben daar groot fan van :Y Lekker comfortabel, vooral toen Saar nog een echte mini-baby was :s)
pi_127437481
Mineola: Hier ook minder overdag door alle indrukken. Bewust van elk geluidje/dingetje/detail enzo. Nu drinkt ze juist weer meer dan dat ze eet ? :?
En nu MOET ik opschieten. Maar ik zit zo lekker en mn baby slaapt enenenene :D :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:46:39 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127437731
Even niet bijgelezen maar ik kom even vol trots de nieuwe stats doorgeven:

D: 4.710 gram en 56 cm
J: 5220 gram en 58 cm

en volgens mij is J daarmee even groot als jouw meisje Omen? ben ik stiekem toch wel een beetje trots op
pi_127437751
Oh, en nog even aanhakend op het 'ben ik wel een goede moeder als ik niet altijd 100% alleen maar enorm blij en gelukkig ben'-gebeuren. Het is echt een cultureel iets dat het not-done is/lijkt te zijn om soms even niet blij te zijn. Onzin! Wil niks zeggen over de liefde die je hebt voor je kind, of over hoe goed je ervoor zorgt.

Ouders zijn mensen. Mensen hebben emoties. Zowel positieve als negatieve. Dus doodnormaal. Misschien niet altijd even fijn, maar wel doodnormaal :Y
dan laat ik 'echte' depressies enzo even buiten beschouwing, daar moet natuurlijk wel wat aan gedaan worden. Maar het is normaal om niet altijd even enthousiast/blij/vrolijk/etc te zijn.

Vind het zo jammer dat (vooral) moeders zich het wat dat betreft zo moeilijk kunnen maken. Ik ben er (tijdens mijn zwangerschap) altijd vanuit gegaan dat ik niet altijd even 'blij' zou zijn met de baby (of vooral alles eromheen). Wel heel veel van hem/haar zou houden, maar dat er vast ook wel momenten zouden komen dat ik zoiets zou hebben van 'waar zijn we aan begonnen?!?!'. En dat het waarschijnlijk niet alleen maar leuk en genieten zou zijn. Denk wel dat dat een hoop helpt; jezelf ervan bewust zijn en ook jezelf toestaan om naast ouder ook gewoon mens te zijn :Y

Naja, nu weer aan het werk. Vandaag werk ik thuis en dit was mijn pauze :+
pi_127437769
Potver weer die kleine van kz gemist :(
Mag hij nog even terug? Ik blijf wachten.
pi_127437774
Ik heb bij de H&M wat dierenpakjes voor dr gekocht. O en smurfenpakjes O+
pi_127437853
Mja de theorie achter sprongetjes en regeldagen heeft mij wel geholpen in mijn onzekerheid. Dan kon ik het voor mijn gevoel 'verklaren'.

Pakjes zijn zoooo handig bij mini babies :D ... En super schattig :P

Mineola sinds afgelopen weekend heeft Djenna er ook een totaal ander ritme qua flessen op na gehouden. Ze lijkt minder behoefte hebben aan fv maar eet als een bouwvakker. Ik geef haar tussendoor water/thee zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt.

Blije Bram O+

Suiker heerlijk zulke nachten *O*

Spark mooie mini O+ .. En Tally O+
pi_127437860
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Tally het volgende:
Ahh see ik ben niet de enige die dat he-le-maal geweldig vindt :')
pi_127437966
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Tally het volgende:
Dierenpakjes! :D O+

Ik gooi 'm er weer even in:
g]

[ Bericht 16% gewijzigd door Cocotrimonium op 05-06-2013 13:27:11 ]
pi_127438274
Omen wat fijn van de buren!
Danic heerlijk he als ze goed slapen? Orthiflor was hier ook het wondermiddel. Infacol en cinababy deden niks. Infacol is trouwens niet geschikt voor refluxbaby's las ik later :o oeps
Maakt Orthiflor de fles dikker??? Ik doe er ook altijd nutriton bij.
Suiker fijn dat het zo goed gaat. L doet het ook heel goed in een ritme, heel ander kind geworden.
Tally O+ dat maakt inderdaad alles dan weer goed he?
Bram, tof shirt zeg!
Spark :* fijn dat ze haar goed in de gaten houden. En dat ze alweer wat aangekomen is. Zie je wel, altijd je gevoel volgen :Y ik zat gister nog aan je te denken, ze was in je buik ook zo rustig, zou dat ermee te maken hebben? was zomaar een gedachte hoor
Kyara goeie stats *O* wij gaan ook zo! ben benieuwd
Coco goed gezegd :Y
KZ, gemist -O-
pi_127438376
Oh en nog een vraag, misschien raar. Ik haalde L vanmiddag uit bed, hij huilde zo. Maar ik vond zn adem een beetje raar ruiken, beetje muf. Is anders nooit zo. Hoe zou dat komen :?
pi_127438505
Sola, jij hebt jouw man duidelijk beter opgevoed dan ik de mijne… ;) Hij is wel wat meer van het laat naar bed gaan, dus als er straks wat meer regelmaat in zit, denk ik wel dat hij de laatste avondvoeding voor zijn rekening zal nemen (als in ‘Femke bij mij aanleggen etc’) Voor nu neem ik me elke avond voor om vroeg naar bed te gaan, maar omdat ik dan eigenlijk heel de avond met Femke bezig ben om haar in slaap te krijgen, wordt het vaak toch middernacht voordat ik mijn bed zie.

Dat schuldgevoel heeft vast meer pijn gedaan dan die blauwe heup, nietwaar, Sola?

Tally, wat een heerlijk koppie! Daar zou elk ochtendhumeur spontaan van oplossen :D

Sparkling, fijn dat Eva in ieder geval niet verder is afgevallen. Ook weer zo’n eye-opener: dat langer blijven voeden niet bijdraagt aan meer voeding binnenkrijgen. Wat kan een mens toch nog veel leren, zelfs bij een tweede!
En zo fijn dat ze in het ziekenhuis aangeven dat je het niet thuis op had kunnen lossen. *O* voor moederinstinct!
Schattige foto ook trouwens… dat polsbandje! Hebben ze die niet in babymaatjes? Of is dit al een babymaatje?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Hihi sorry, die kat! _O- Ik zie helemaal voor me dat hij daar lekker gaat zitten, heel rustig z'n bek bek open doet en dan vanuit het niets op standje luchtalarm gaat zitten bleren O+

En ik ben zelf niet altijd zo zeker van hoe ik ermee om moet gaan, maar tot nu toe lijkt F steeds blijer en ik ben in elk geval verliefd, dat zijn de twee belangrijkste dingen :Y

Ik zie trouwens ook een levende zweefmolen voor me als ik me jou met de mc voorstel pessie! Ik moet wat minder koffie drinken :') c_/
En daar ging m’n koffie! _O-

Qua temperatuur ben ik er met Femke nog niet helemaal uit wat ze lekker vindt. Lars heeft het wel altijd snel warm, met name als hij in slaap valt. Op een of andere manier gaat er bij hem dan altijd een intern kacheltje aan. Mijn man wisselt bijna elke avond zijn hoofdkussen met een droge, omdat Lars dan bijna ligt te drijven in zijn bed…

Wat een lekker ventje is Bram toch ook O+

Kyara, wat een verschil toch eigenlijk tussen je twee meisjes. Maar mooie stats voor beide!

Mooi gezegd, Coco… (en dan ga ik nu weer even een tissue halen, bedankt ;( )

Fieder, Femke meurt ook momenteel, dat komt volgens mij van de spruw… hoop dat dat bij jullie niet het geval is…
pi_127438518
Sola dat je hem wakker maakt voor het uitspelen van een level van Candy Crush is niet meer dan begrijpelijk. Ik zit al een hele tijd in een level vast. En als ik die level ooit uitspeel bel ik ook iedereen :D
Gelukkig dat V. niks heeft overgehouden aan de val. En probeer je niet te schuldig voelen hoor. Helaas gebeuren dit soort dingen :*

Oh Tally wat een schatje O+

Spark hopelijk heeft ze snel genoeg kracht om naar huis te mogen :*
En wat een lieve foto van Eva

Suikertante *O* voor de goede nacht

LadyBlack :* voor de kortere nacht.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Het is echt heerlijk weer buiten. Ik wist gewoon niet hoe ik Riley moest kleden met dit weer. Nu draagt ze een rompertje, jurk en maillot. In haar tasje zit dan een kort rompertje. Heb op het KDV ook gezegd dat als het te warm is dat ze mogen wisselen. Maar dat vind ik zo lastig nog hoe ik haar juist moet kleden

Tico wat een schatje heb je. Wil jij precies tot zes maanden wachten met bijvoeding? Of maken een paar dagen eerder je niet uit?
Gisteren werd op het KDV aan mij gevraagd over bijvoeding. Aangegeven dat ik nog wel even wil wachten (kind is nog geen twee weken vier maanden) en ik wil pas beginnen als ze echt in de buurt is van die 6 maanden.

Kleinzusje. Fijn dat de verjaardag een succes was. Wel jammer dat ze een aantal dagen last daarvan heeft gehad. Maar je klinkt zo verliefd O+
Helaas je foto gemist

Kyra wat een mooie stats *O* Het klopt. Ze is net zo groot als Riley. 100 gram zwaarder.

Coco wat kan jij dingen altijd mooi schrijven. Dat stukje over een goede moeder zijn. Ik kan dat nou echt niet. En hiermee steek je zoveel mensen een hart onder de riem. Dank je O+

Fieder. Ik weet niet hoe het komt dat zijn adem zo ruikt. Maar ik zou het anders even in de gaten houden en desnoods even via telefonisch spreekuur bij de HA vragen
pi_127438894
Sola had ik overheen gelezen :o wat een schrik! gelukkig gaat alles goed
Hulp vragen is soms best lastig ja. Vooral omdat ik vind dat ik het beter doe dan mijn man :@ dan zie ik hem klungelen en doe ik het zelf maar weer. Maar zo maak ik het mezelf alleen maar lastig en hij moet het ook leren.

Omen ik vind kleding ook lastig. Als ze te warm of te koud voelen kun je ze wel omkleden, maar omkleden is hier niet zo populair, zacht uitgedrukt :')

Shandaly ik zie niks in zn mondje, maar hij zit wel steeds met zn hand in zn mond te friemelen. Misschien begint het net op te komen? Ik moet straks naar het cb, ik zal het daar wel even vragen. Ik dacht zelf ook aan keelpijn, dan kan je soms ook zo raar gaan ruiken.
pi_127438921
He jammer, de foto van KZ gemist!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kleine dikzak heeft natuurlijk ook behoorlijk spek om warm te blijven...

Die dikke drinkt ook flessen van 200 cc tegenwoordig... :')
Ik bedoelde dat hij het Ducati shirt kon hebben he ;)

F drinkt intussen bijna 7 stuks 170 flessen leeg. Maar geen honger meer (dat zou ook echt te erg zijn zeg, hij is 7 weken!).
En slaapt zonder lakentje en dekentje. Gewoon in een pakje. Overdag in korte mouwen zo los in bed. Soms leg ik een lakentje over hem heen maar dat ligt altijd opgefrommeld in een hoekje (en F in het andere hoekje) als ik weer ga kijken :')
Maar hier boven wordt het best wel heet. Het is sinds hij is geboren niet kouder dan 22 graden geweest geloof ik en het maximum was 27.

Edit: huh, er is ineens nog een hele pagina posts! Leest snel verder c_/
pi_127439116
Coco ik ben het helemaal met je eens! :Y Ik vind het zelf ook niet gek dat ik niet altijd alleen maar blij ben, maar soms merk ik dat anderen continu helemaal positief zijn. En dan ben ik ook nog eens niet zo'n plakmoeder..
En ik ben ook nog bang dat het negatieve gevoel blijft aanhouden en ik weer angstig word/blijf, maar dat staat los van de normale moodswings natuurlijk
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:31:48 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127439121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:12 schreef Omentielvo het volgende:
Sola dat je hem wakker maakt voor het uitspelen van een level van Candy Crush is niet meer dan begrijpelijk. Ik zit al een hele tijd in een level vast. En als ik die level ooit uitspeel bel ik ook iedereen :D
Gelukkig dat V. niks heeft overgehouden aan de val. En probeer je niet te schuldig voelen hoor. Helaas gebeuren dit soort dingen :*

Oh Tally wat een schatje O+

Spark hopelijk heeft ze snel genoeg kracht om naar huis te mogen :*
En wat een lieve foto van Eva

Suikertante *O* voor de goede nacht

LadyBlack :* voor de kortere nacht.

[..]

Het is echt heerlijk weer buiten. Ik wist gewoon niet hoe ik Riley moest kleden met dit weer. Nu draagt ze een rompertje, jurk en maillot. In haar tasje zit dan een kort rompertje. Heb op het KDV ook gezegd dat als het te warm is dat ze mogen wisselen. Maar dat vind ik zo lastig nog hoe ik haar juist moet kleden

Tico wat een schatje heb je. Wil jij precies tot zes maanden wachten met bijvoeding? Of maken een paar dagen eerder je niet uit?
Gisteren werd op het KDV aan mij gevraagd over bijvoeding. Aangegeven dat ik nog wel even wil wachten (kind is nog geen twee weken vier maanden) en ik wil pas beginnen als ze echt in de buurt is van die 6 maanden.

Kleinzusje. Fijn dat de verjaardag een succes was. Wel jammer dat ze een aantal dagen last daarvan heeft gehad. Maar je klinkt zo verliefd O+
Helaas je foto gemist

Kyra wat een mooie stats *O* Het klopt. Ze is net zo groot als Riley. 100 gram zwaarder.

Coco wat kan jij dingen altijd mooi schrijven. Dat stukje over een goede moeder zijn. Ik kan dat nou echt niet. En hiermee steek je zoveel mensen een hart onder de riem. Dank je O+

Fieder. Ik weet niet hoe het komt dat zijn adem zo ruikt. Maar ik zou het anders even in de gaten houden en desnoods even via telefonisch spreekuur bij de HA vragen
Helemaal precies hoeft niet van mij... Maar hij is nu bijna 5 maanden, en dat vind ik toch nog wat vroeg. Hij kan ook nog niet lang genoeg echt zelf zitten, hij kan het nog niet zelf goed vasthouden en naar zn mond brengen, dus dat zijn voor mij tekenen dat het nog te vroeg is.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:33:29 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127439183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:25 schreef Suikertante het volgende:
He jammer, de foto van KZ gemist!

[..]

Ik bedoelde dat hij het Ducati shirt kon hebben he ;)

F drinkt intussen bijna 7 stuks 170 flessen leeg. Maar geen honger meer (dat zou ook echt te erg zijn zeg, hij is 7 weken!).
En slaapt zonder lakentje en dekentje. Gewoon in een pakje. Overdag in korte mouwen zo los in bed. Soms leg ik een lakentje over hem heen maar dat ligt altijd opgefrommeld in een hoekje (en F in het andere hoekje) als ik weer ga kijken :')
Maar hier boven wordt het best wel heet. Het is sinds hij is geboren niet kouder dan 22 graden geweest geloof ik en het maximum was 27.

Edit: huh, er is ineens nog een hele pagina posts! Leest snel verder c_/
7x 170 is toch veel te veel? Je zit dan ruim boven een liter en hij is nog vrij jong?
pi_127439345
Bijna ja, meestal rond de 950 cc. Ik overleg telkens met het consultatiebureau maar hij heeft nu geen honger meer en is vrolijk en slaapt goed. Eerst was het de vraag of hij wel echt meer melk wilde, dat is duidelijk wel het geval. Komende week maar eens overleggen hoe we dit in de toekomst gaan doen, want hij krijgt ongetwijfeld een keer nog meer honger..

Die 200 cc van Bram, is dat alleen borstvoeding? Die 170 fles die ik bedoel is inclusief poeder. Ik deo 150 cc water in de fles. Hij zit in elk geval nog niet aan de 30 schepjes gelukkig.

[ Bericht 21% gewijzigd door Suikertante op 05-06-2013 13:44:35 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:04:41 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127440296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:38 schreef Suikertante het volgende:
Bijna ja, meestal rond de 950 cc. Ik overleg telkens met het consultatiebureau maar hij heeft nu geen honger meer en is vrolijk en slaapt goed. Eerst was het de vraag of hij wel echt meer melk wilde, dat is duidelijk wel het geval. Komende week maar eens overleggen hoe we dit in de toekomst gaan doen, want hij krijgt ongetwijfeld een keer nog meer honger..

Die 200 cc van Bram, is dat alleen borstvoeding? Die 170 fles die ik bedoel is inclusief poeder. Ik deo 150 cc water in de fles. Hij zit in elk geval nog niet aan de 30 schepjes gelukkig.
Bram krijgt alleen borstvoeding ja... Dus of hij nu boven een liter zou zitten maakt niet zoveel uit, het doet geen schade aan zn nieren..

Ik rekende gewoon even snel 170x7 en dan kom je toch ruim boven de liter. Ik heb er ook geen kaas van gegeten hoor. Maar ik denk zo jonkie en dan al boven een liter zitten... Dan heb je helemaal geen speelruimte meer.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:12:31 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127440558
Suiker... Weet je zeker dat je je niet vergist?

Want flessen van 170 maak je met 5 scheppen? 150 water = 5 scheppen... 5 x 7 = 35 scheppen.. Waar je max 30 mag?

En dit vind ik bij nutricia:
Zelf uitrekenen
Je kunt de hoeveelheid flesvoeding voor je kindje ook zelf uitrekenen met een eenvoudig rekensommetje. Voor elke kilo die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig. Weegt je kindje bijvoorbeeld 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml voldoende.

[ Bericht 48% gewijzigd door Ticootje op 05-06-2013 14:19:36 ]
pi_127440832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Suiker... Weet je zeker dat je je niet vergist?

Want flessen van 170 maak je met 5 scheppen? 150 water = 5 scheppen... 5 x 7 = 35 scheppen.. Waar je max 30 mag?
Zo is het ja. Een keer de boven is niet erg maar elke dag?

Suiker als ie dat elke dag heeft zou ik overstappen na voeding voor hongerige baby's.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:21:19 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127440886
En ik lees nog even verder hoor...

Je mag wel extra water erbij doen, 10%. Als je kindje dan nog honger heeft kun je beter een andere voeding gaan geven dan dat je steeds teveel geeft.
pi_127440898
Ja, wat Tico zegt is wel wat ik maak. Maar dat drinkt hij niet allemaal op. Ik houd het nog steeds bij in een schema, ik kom uit op zo'n 925 cc per dag (als ik 170 cc reken voor een fles).
925 / 170 cc = 5,44.
5,44 x 5 scheppen = 27,2
Dus nog onder de 30. Maar ik houd het zelf ook heel bewust in de gaten hoor.

Hij zou nu eigenijk op de 700 moeten zitten, hij heeft een poos echt honger gehad, toen heb ik het consultatiebureau gevraagd wat te doen en toen ik meer gaf had ik ineens een vrolijke tevreden baby. Hoe dit verder gaat is natuurlijk een andere vraag, daar ben ik ook een beetje bang voor.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:24:34 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127441023
Ok... Maar dan zit hij dus nog steeds flink boven wat hij nodig zou hebben... Lastig hoor..

Vond het CB ook dat je meer moest geven? Hebben ze niet eerst geopperd meer water in de fles te doen? Dat is namelijk wel de eerste optie die de fabrikanten van flesvoeding geven..

Je kan met de nurticialijn bellen he? Die hebben er toch weer wat meer verstand van dan de CB's... (Denk ik dan, eigen product, voedingsdeskundigen)
pi_127441230
Ja ik ben het echt met je eens maar hij zich echt beter in zijn vel nu. Misschien is voeding voor hongerige baby's wel een optie, maar het cb stelde voor eerst te kijken of hij wel écht meer honger had dan wat wij hem gaven. Vond ik wel logisch klinken. Meer water hielp niet, dat had ik zelf al geprobeerd. En een fles water tussendoor werkt een kwartiertje, daarna gaat hij weer happen als een bezetene.

Ik wil ook omlaag met het aantal schepjes, maar ik ben wel benieuwd waar het cb mee komt. Ik ga niets doen waar ik me niet goed bij voel dus als ik daar ontevreden wegga is Nutricia zelf bellen wel een idee inderdaad. Of even van tevoren, eigenlijk ook een goed idee.

Ik geef trouwens geen Nutricia, maar dat weten ze toch niet aan de telefoon :+

Bedankt voor het meedenken trouwens! ^O^
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:41:35 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127441595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik ben het echt met je eens maar hij zich echt beter in zijn vel nu. Misschien is voeding voor hongerige baby's wel een optie, maar het cb stelde voor eerst te kijken of hij wel écht meer honger had dan wat wij hem gaven. Vond ik wel logisch klinken. Meer water hielp niet, dat had ik zelf al geprobeerd. En een fles water tussendoor werkt een kwartiertje, daarna gaat hij weer happen als een bezetene.

Ik wil ook omlaag met het aantal schepjes, maar ik ben wel benieuwd waar het cb mee komt. Ik ga niets doen waar ik me niet goed bij voel dus als ik daar ontevreden wegga is Nutricia zelf bellen wel een idee inderdaad. Of even van tevoren, eigenlijk ook een goed idee.

Ik geef trouwens geen Nutricia, maar dat weten ze toch niet aan de telefoon :+

Bedankt voor het meedenken trouwens! ^O^
Wat geef je nu? Ik heb ook wel begrepen dat bijvoorbeeld HA voeding ook sneller honger geeft dan standaard..
En per merk wil het ook wel eens verschillen, of je nutrica of friso geeft...
pi_127441812
Ik geef AH huismerk, maar ik zit nu in een chat met de voedingslijn van Nutricia. Eens kijken wat zij zeggen!
pi_127442069
Ze adviseert 25 schepjes per dag. Bij een fles van 150 cc water + 5 schepjes normale voeding zou ze 2 schepjes Nutrilon Nutriton toevoegen, wat behalve spugen ook voor een verzadigd gevoel zou zorgen.
Dan zou F maar 5 flessen mogen en hij drinkt er nu 7. Maar hij drinkt misschien minder, in dat geval kan hij bijv over naar 6 flessen 120 cc water + 4 schepjes normale voeding + 1 a 2 schepjes nutriton.
(F weegt trouwens ongeveer 4700 gram)

Zijn hier andere mensen die dit doen?
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:01:25 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127442246
Voeding blijft dan langer in de maag. Forte voeding bevat ook johannesbroodpitmiddel..
pi_127442397
Fieder: hier was een ruikende mond altijd een voorbode van een verkoudheid/ziekzijn :)
pi_127444260
Een ruikende mond is hier voorbode op spugen. Maagzuur.

Zoals vandaag de hele tijd :')
Afspraak met de kinderarts van 18 juni verzet naar morgen :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:08:43 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127444564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:55 schreef Suikertante het volgende:
Ze adviseert 25 schepjes per dag. Bij een fles van 150 cc water + 5 schepjes normale voeding zou ze 2 schepjes Nutrilon Nutriton toevoegen, wat behalve spugen ook voor een verzadigd gevoel zou zorgen.
Dan zou F maar 5 flessen mogen en hij drinkt er nu 7. Maar hij drinkt misschien minder, in dat geval kan hij bijv over naar 6 flessen 120 cc water + 4 schepjes normale voeding + 1 a 2 schepjes nutriton.
(F weegt trouwens ongeveer 4700 gram)

Zijn hier andere mensen die dit doen?
Ik zou dit ook even voorleggen aan het cb. Vraag me af wat beter is, dit of toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik vind 2 schepjes nutriton wel veel.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:09:15 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127444594
Heupdysplasie is genezen. Pavlik bandage is bij de orthopeed achtergebleven *O* *O* *O*
pi_127444621
Och hoop niet dat hij ziek wordt. Net ook al prikjes gehad, arm kind.

Stats met 3 maanden: 6800 gram en 64 cm

Suiker ik heb hier ook een hongerige baby. Doordat ik ha geef kan ik geen voeding voor hongerige kindjes geven. Ik geef ook nutriton maar doe maar 1 schepje, anders zit hij meteen verstopt. Heeft voor de honger weinig uitgemaakt hier, ik geef het tegen spugen.

Kyara wat een goed nieuws *O*
Wij moeten naar de fysio ivm voorkeurshouding
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:09:56 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127444629
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zou dit ook even voorleggen aan het cb. Vraag me af wat beter is, dit of toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik vind 2 schepjes nutriton wel veel.
Volgens mij maak je op die manier gewoon zelf de forte voeding...
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:10:42 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127444661
Maar zit er in die forte niet nog meer voedzaams? Ik heb er ook geen verstand van hoor.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:10:56 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127444671
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:09 schreef Fieder het volgende:
Och hoop niet dat hij ziek wordt. Net ook al prikjes gehad, arm kind.

Stats met 3 maanden: 6800 gram en 64 cm

Suiker ik heb hier ook een hongerige baby. Doordat ik ha geef kan ik geen voeding voor hongerige kindjes geven. Ik geef ook nutriton maar doe maar 1 schepje, anders zit hij meteen verstopt. Heeft voor de honger weinig uitgemaakt hier, ik geef het tegen spugen.

Wij moeten naar de fysio ivm voorkeurshouding
Geef je HA echt met een reden? HA voeding lijkt een soort rare trend te zijn lijkt het soms...
pi_127444905
Ja ik twijfel er ook wel eens aan Tico, omdat die voeding voor hongerige kindjes misschien een uitkomst zou zijn, maar het werd mij geadviseerd door het cb omdat er astma en ernstig eczeem in de familie zit.

Ik vraag me dat ook af Kyara, of er dan jbpm in die voeding zit of misschien rijstebloem ofzo. Want ik doe er zelf nutriton door dus dan zou het al voor hongerige kindjes zijn? :')
pi_127445050
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja? Volgens mijn kinderarts is het normaal om op te hogen met Nutriton als ze blijven spugen. :{
pi_127445148
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geef je HA echt met een reden? HA voeding lijkt een soort rare trend te zijn lijkt het soms...
Als er allergie of exceem in de familie zit word je meteen geadviseerd om op HA over te stappen.
2 jaar geleden deden ze dit in het ziekenhuis al meteen zonder reden :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:26:46 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127445383
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Als er allergie of exceem in de familie zit word je meteen geadviseerd om op HA over te stappen.
2 jaar geleden deden ze dit in het ziekenhuis al meteen zonder reden :')
Nou dat dus...
Maar goed, ik zie dat het echt met een reden is..

Maar er zijn dus genoeg moeders die HA geven omdat ze het idee hebben dat het betere voeding zou zijn. Of dat het helpt tegen melkallergie... Terwijl als je kindje echt al een allergie heeft het gewoon niet de juiste voeding is... En dat als er verder geen reden is om HA te geven dat standaard veel geschikter is. Maar misschien is het de naam.. Wie wilt er nu standaard zijn... :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:27:23 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127445430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:16 schreef Fieder het volgende:
Ja ik twijfel er ook wel eens aan Tico, omdat die voeding voor hongerige kindjes misschien een uitkomst zou zijn, maar het werd mij geadviseerd door het cb omdat er astma en ernstig eczeem in de familie zit.

Ik vraag me dat ook af Kyara, of er dan jbpm in die voeding zit of misschien rijstebloem ofzo. Want ik doe er zelf nutriton door dus dan zou het al voor hongerige kindjes zijn? :')
Ja maar HA is ligt verteerbaar... Dus dat is niet raar dat ze dan ook sneller honger hebben.
pi_127445491
Ja daarom wil ik graag voeding voor hongerige kindjes geven, maar dat is er niet in h.a. Maar als er nou bijv rijstebloem of jbpm inzit kan i kdat zelf doen
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:30:53 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127445592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef Fieder het volgende:
Ja daarom wil ik graag voeding voor hongerige kindjes geven, maar dat is er niet in h.a. Maar als er nou bijv rijstebloem of jbpm inzit kan i kdat zelf doen
volgens mij mag je ook de voedingen mengen...

Maar ik zeg! Das een goede vraag voor de nutricialijn!

Echt het lijkt alsof ik aandelen heb :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:35:58 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127445834
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja? Volgens mijn kinderarts is het normaal om op te hogen met Nutriton als ze blijven spugen. :{
Ik ben maar een leek hoor..... maar vraag me soms wel af hoeveel verstand kinderartsen nou eigenlijk hebben van dit soort praktische dingen.

Maar nutriton heeft natuurlijk ook nadelen: krampjes en zo. En hoe meer nutriton, hoe meer kans op krampjes denk ik dan.
pi_127445857
Ik ben ook aan het chatten nu met ze :P

De eiwitten in Forte zijn aangepast en er zit nutriton in, je kunt het dus (zeggen ze) niet zelf maken. Voedingen mengen kan, maar dan is het hypoallergene effect weg. Advies is indikken met 2 schepjes nutriton, met extra water tegen verstoppen
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:36:36 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127445858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

volgens mij mag je ook de voedingen mengen...

Maar ik zeg! Das een goede vraag voor de nutricialijn!

Echt het lijkt alsof ik aandelen heb :')
Ik zou salaris aanvragen bij Nutricia ;)
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:39:15 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127445973
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zou salaris aanvragen bij Nutricia ;)
WHAHAHA, serieus, mijn opa heeft daar 40 jaar gewerkt op de salarisafdeling. :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:39:55 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127445992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:36 schreef Fieder het volgende:
Ik ben ook aan het chatten nu met ze :P

De eiwitten in Forte zijn aangepast en er zit nutriton in, je kunt het dus (zeggen ze) niet zelf maken. Voedingen mengen kan, maar dan is het hypoallergene effect weg. Advies is indikken met 2 schepjes nutriton, met extra water tegen verstoppen
Volgens mij kun je daar prima wat mee.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:42:53 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127446094
Echt, ik ben zo blij dat we dat probleem niet hebben... Brammetje krijgt 3 voedingen mee naar het kdv... En dat zijn flesjes die gaan tot 150cc, maar dan zijn ze niet helemaal vol, dus ik dacht dat ik 180 meegaf als ik ze helemaal vol goot.... Tot mijn schrik zat er 210 in en meneer dronk dat dus gewoon op.. Bram drinkt toch nog wel 6 of 7 keer op een dag.... Dan zouden we toch best een probleem hebben met hoeveelheden.

(Bij een fles van 210 laat hij er evengoed nog geen 4 uur tussen)
pi_127446127
Forte bevat een veel hoger eiswitgehalte, wat zorgt dat je een langer verzadigd gevoel hebt em eerder vol zit. Zit ook in crashdieetpoeders.

Kyara good for you van dr pavlik!
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:44:05 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127446163
Daar ben ik nu ook heel blij mee. Ze krijgen wel kv maar ik kom natuurlijk nooit aan de max met de hoeveelheden die ze nu binnen krijgen.
pi_127446242
Is die Nutricialijn wel zo handig? Lijkt mij dat ze daar toch vooral van Nutricia zijn en het liefst zoveel mogelijk het duurste product willen verkopen? Of ben ik nu te paranoia?
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:46:59 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127446294
Ik wil trouwens ook nog even *O* voor mijn cb. Vanochtend dus geweest. Bijvoeding is niet eens genoemd, ze vroeg naar nachtvoeding (ja) en of ik daar problemen mee had (nee). Dat was heel fijn want dan hebben ze het blijkbaar nodig en ze doen het er goed op. En ze vond het sowieso goed en knap hoe we het allemaal deden. En ze hoopte dat ik nog heel lang bv kon geven. O+
pi_127447053
Kyara hoeraaaa dat heupding weg! *O*

En ik ga deze week nog even uitzingen hoor met dit voedingspatroon. Ik mag toch zeker wel een weekje genieten van mijn ontspannen baby! Dan overleg ik het ook nog even met het CB en dan neem ik daarna zelf de beslissing waar ik me het prettigst bij voel.

Ik heb trouwens in de chat ook gevraagd wat nutriton voor effect heeft op krampjes en er werd gezegd dat het eigenlijk geen invloed heeft behalve dat sommige baby's wat dunnere, en andere baby's wat dikkere ontlasting krijgen.

Maar ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje een reclamepraatje hoor. Ze schreef ook alsof ze 15 was. Kan ze er best verstand van hebben natuurlijk, maar ik ga gewoon even alle adviespunten af en dan zie ik wel verder ;)
pi_127448088
Ik geef ook HA, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom :@ Kreeg ze in het zkh en had ermee te maken dat ik bv geef, maar gezien ik dat afbouw kan ik dus gewone voeding geven?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:36:35 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127448457
En ik kreeg gewone kv mee uit het zkh en de lk was vervolgens geïrriteerd dat ik geen ha had meegekregen...

Ik lees wel vluchtig mee, maar kom aan reageren nog niet toe. Wil wel Spark ff sterkte wensen. Hopelijk is je meisje snel weer thuis :*.

Hier gaat het wel. Bv komt qua productie redelijk op gang, maar aan de borst drinken wil ze nog niet echt. Alleen als ze heel heel wakker is. Ze slaapt veel, bijna van voeding tot voeding. 's Nachts moeten we haar iig altijd wekken.

Morgen laatste dag kraamzorg... En dan de grote sprong in het diepe. Doodeng :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127449270
Spannend, XM, maar ook zonder kraamzorg komt het helemaal goed! En anders heb je ons nog ;)

Ben best benieuwd hoe het nu bij Sparkling is... zou de kleine meid aan de sonde zijn?
pi_127450376

Fieder mooie stats

Ik heb ook HA gegeven zolang ik bv gaf. Nu ben ik daarmee gestopt en ga ik over op normale voeding als de HA op is

XM fijn dat de bv op gang komt. Hopelijk heeft ze gauw genoeg kracht om aan je borst te drinken
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:31:36 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127450552
Ik geef gewoon standaard naast de bv.
pi_127450587
ik geef op advies van de lactatiekundige nu 1 fles voeding voor hongerige baby
ventje bleef hele dag en nacht om 3 uur komen in combi met ziek meisje en mijn medicijnen opbouw zijn vooral de nachten wat teveel
ik heb hoe dan ook ff een op tandvlees loop gevoel maar komt goed

geen advies voor ha voeding gehad!

fijn kyara !

spark :*

fieder goede stars hoor!

xm succes morgen
pi_127453264
Suiker maak je gebruik van orthiflor? Hier hielp het perfect.

O en ik ben zonder overleg met wie dan ook over gestapt naar voeding voor hongerige babies... luisterde naar mijn eigen gevoel.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:56:11 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127454010
Ik heb t ook nooit overlegd met het CB maat mijn dame was een stuk groter toen we flessen gingen geven. Als ze zo klein was geweest had ik denk ik ook wat meer overlegd misschien. Overigens krijgt zij ook Forte voeding en een echte hongerige baby is het al een tijd niet meer, althans wat flessen betref dan :+. We hebben ook Standaard gegeven maar daar ging ze wat meer van spugen en ze leek er minder happy mee.

Spark, hoe is het met jullie?

Kyara, wat fijn dat het tuig weg mag *O*

XM succes morgen, komt echt goed. Echt! Je bent nu mama en daar heb je een hoop instinct bij gekregen ;). Vertrouw op jezelf en op N en met vragen kun je super hier en in het bv topic terecht.

Elin stapte vandaag aan onze handen het hele zwembad rond *O*. Eerst deed ze 2 aarzelende stapjes en nu loopt ze heel zelfverzekerd rond 8-) . Ook staat ze af en toe een seconde of 2 los!
pi_127455298
Liné meld zich nooit zelf voor een voeding. Ja alleen voor de eerste fles om 07:00. Daarna geef ik haar zelf om de 4 a 4, 5 uur. We mochten van cb wel eventueel overgaan op 4 flessen van 210/7, maar ik hoop stiekem dat ze dat zelf gaat regelen.
pi_127455396
Als jullie het over spugen hebben in de context van zwaardere voeding, gaat het dan over echt flink overgeven of over mondjes teruggeven? Isa keldert namelijk alles onder, maar ik heb geen idee of dat normaal is. Vaak toch wel 3 a 4 keer een flinke gulp na de voeding en regelmatig spuit het ook haar neus uit.
Sarcasme. Herken het.
pi_127455501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Suiker maak je gebruik van orthiflor? Hier hielp het perfect.

O en ik ben zonder overleg met wie dan ook over gestapt naar voeding voor hongerige babies... luisterde naar mijn eigen gevoel.
Waar hielp het tegen, de honger?
pi_127455766
Even snel, ik lees later bij.

Eva heeft geen sonde gekregen, de kinderarts vond het niet noodzakelijk omdat ze niet verder is afgevallen *O*
Voedingen wisselen nog steeds heel erg, soms drinkt ze 90 en soms maar 50. Ze hebben een andere speen op de fles gezet en hierdoor drinkt ze beter maar ze begint ook ineens met spugen tijdens de voeding. En we merken dat er ook vaak eten hoog komt die ze weg moet slikken en dan begint ze te huilen. Dat gaven we aan bij de verpleegster net en die zei: ja, dat hebben baby's wel vaker maar zo lang ze goed groeien is dat niet erg.
Ja, en waarom ligt Eva nou in het ziekenhuis? :')
E.
pi_127455800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:26 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Waar hielp het tegen, de honger?
Krampjes, wonderspul hier!
E.
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:33:59 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127455934
Ah spark, fijn!

Nou lekker verder aankomen, en dan hopelijk gauw weer mee naar huis! O+
pi_127455943
Oh! Nou hier dus pas 3 dagen echt krampjes, vind ik best aardig na 7,5 week toch? Tot nu toe op Infacol. Het wordt nu alweer minder, denk echt dat hij aan die speen moet wennen. Mocht het aanhouden dan ga ik 't zeker proberen!

Inderdaad, klinkt als een kerngezond kind! :D En nu, weten ze al hoe nu verder?
pi_127457269
Heel netjes! Hier vanaf week 1 al krampjes ;(
Ik weet nog niet verder, kinderarts vanochtend wou verder met alleen observeren dus morgenochtend horen we vast meer.

Kom ik net thuis, ligt er een brief van Postnl dat wij iets ontvangen hebben dat onvoldoende gefrankeerd is. Of we even 1,08 willen betalen. Dan kan je op de website bekijken welke envelop erbij hoort en het zegt me niets! Ja, het is een kaartje voor de geboorte neem ik aan maar van wie hij is. Ik ga zo alle kaarten langs om handschriften te vergelijken :')
E.
pi_127457777
Tante Soesa *O* wat knap

Sparkling fijn dat ze niet aan de sonde hoeft. Hopelijk mag ze snel naar huis
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:38:42 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127459853
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Heel netjes! Hier vanaf week 1 al krampjes ;(
Ik weet nog niet verder, kinderarts vanochtend wou verder met alleen observeren dus morgenochtend horen we vast meer.

Kom ik net thuis, ligt er een brief van Postnl dat wij iets ontvangen hebben dat onvoldoende gefrankeerd is. Of we even 1,08 willen betalen. Dan kan je op de website bekijken welke envelop erbij hoort en het zegt me niets! Ja, het is een kaartje voor de geboorte neem ik aan maar van wie hij is. Ik ga zo alle kaarten langs om handschriften te vergelijken :')
Betaal je toch niet?
Ze kunnen je niets maken.
pi_127460462
De orthiflor besteld. Die krampjes de hele dag door zijn sneu dus gaan we dat maar proberen. De ka belt morgen maar ik denk dat die zeg dat ik de maagzuurremmers moet ophogen en ja krampjes horen er bij.
Ik ben zoooooo moe vandaag van het rondsjouwen :')
pi_127460972
Wauw, A. blijft huilen en wilt even helemaal niets. 2 slokken drinken en weer gillen, ingebakerd = gillen, tussen ons in = gillen. Rechtop, op buikje, op kontje slaan. Niets!
Fuck it, dan maar je bed in. :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:58:55 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127461081
:? Maar hij huilt toch ook niet zomaar?
pi_127461204
Juist dan moet je hem niet in bed gooien :{
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:02:27 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127461278
Tally, hoop dat de ortiflor werkt.
pi_127461497
Volgens het consultatiebureau kan je wel blijven proberen met allerlei dingen om hem stil te krijgen maar het zijn volgens haar ook steeds nieuwe prikkels zodat hij zeker niet gaat slapen.
Ze zeggen daarbij ook dat baby's vaak ook huilen om te ontladen. Nou, dan doen wij toch niets gemeens lijkt me.
Overigens is hij nu wel rustig.
pi_127461510
Niet te warm Venco? Of even douchen/in bad helpt hier ook vaak.
Als hij echt niet kan slapen in bed dan probeer ik hem zo rustig mogelijk in het donker bij mij te houden om daar in slaap te vallen.
Maar als het zo warm is vindt ie dat ook niet lekker, dan blijf ik bij zijn bedje zitten om hem daar op de bips te kloppen.

Tally, hopelijk doet het iets!
pi_127461521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:02 schreef Kyara het volgende:
Tally, hoop dat de ortiflor werkt.
Ik hoop het ook. Ze heeft er zoveel last van ;(
pi_127461575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:06 schreef Suikertante het volgende:
Niet te warm Venco? Of even douchen/in bad helpt hier ook vaak.

Tally, hopelijk doet het iets!
Hij ligt met alleen een rompertje en dekentje. Zweten doet hij niet.
pi_127461649
Dan zal dat het wel niet zijn ;) Fijn dat hij nu weer wat rustiger is, hopelijk slaapt ie lekker vannacht.
pi_127461777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:09 schreef Suikertante het volgende:
Dan zal dat het wel niet zijn ;) Fijn dat hij nu weer wat rustiger is, hopelijk slaapt ie lekker vannacht.
'S nachts gaat eigenlijk altijd goed. Hij is meestal huilerig en onrustig zo tussen 18:00 en 22:00. Soms valt het mee, soms tegen.
Dat ik hem nu in bed gelegd heb, wilt echt niet zeggen dat we het niet geprobeerd hebben. We blijven hannesen.
pi_127462206
Krampjes en darmflora idd! :)
pi_127462367
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:57 schreef vencodark het volgende:
Wauw, A. blijft huilen en wilt even helemaal niets. 2 slokken drinken en weer gillen, ingebakerd = gillen, tussen ons in = gillen. Rechtop, op buikje, op kontje slaan. Niets!
Fuck it, dan maar je bed in. :')
:(
Misschien heeft hij pijn?? of sprong? of gewoon niet lekker in zijn vel?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127462432
Herkenbaar, venco. Alleen dat even laten huilen werkt hier 's avonds niet aangezien haar grote broer er dan wakker van wordt en mee gaat huilen... Ik geloof dat ik vandaag nog geen kwartier geen baby op mijn arm heb gehad :-( ben bang dat het weer een lange lange nacht gaat worden...
pi_127462542
Volgens mij schreef XM (edit: ?! ik bedoel venco) het even op zoals het voelde, heel frustrerend als je je kind niet kunt helpen.
Hier gebeurt het ook wel eens dat ik hem dan ten einde raad even weg leg en ja hoor: dan valt hij ineens zelf in slaap.

[ Bericht 5% gewijzigd door Suikertante op 05-06-2013 22:37:30 ]
pi_127462690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:23 schreef bitterend het volgende:

[..]

:(
Misschien heeft hij pijn?? of sprong? of gewoon niet lekker in zijn vel?
Geen idee. Misschien is hij dan te vermoeid om zelf te gaan slapen. Hij huilt ook niet urenlang natuurlijk. Maar hij slaapt weinig dan, is sneller wakker en jengelt dan wat soms overgaat op gillen. Dan probeer ik zijn prikkels zo maar weg te nemen.
pi_127462734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:26 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij schreef XM het even op zoals het voelde, heel frustrerend als je je kind niet kunt helpen.
Hier gebeurt het ook wel eens dat ik hem dan ten einde raad even weg leg en ja hoor: dan valt hij ineens zelf in slaap.
Hier duurde het zowaar amper 10 minuten.
pi_127462818
Vroeger hadden babies toch ook gewoon de zogenaamde huiluurtjes? Waarom krijg ik toch altijd het gevoel dat het als kindermishandeling wordt gezien als je een babietje even laat huilen? Als je toch alles geprobeerd hebt, van alles uitgesloten (vieze luier, honger, pijn, te warm, te koud, mamahonger), dan zit er soms toch gewoon niets anders op dan die prikkels er uit te laten huilen?
pi_127463029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:31 schreef Shandaly het volgende:
Vroeger hadden babies toch ook gewoon de zogenaamde huiluurtjes? Waarom krijg ik toch altijd het gevoel dat het als kindermishandeling wordt gezien als je een babietje even laat huilen? Als je toch alles geprobeerd hebt, van alles uitgesloten (vieze luier, honger, pijn, te warm, te koud, mamahonger), dan zit er soms toch gewoon niets anders op dan die prikkels er uit te laten huilen?
Dat zei die mevrouw van het consultatiebureau dus ook. Dus dat proberen wij dus ook. En nee, dat doe je natuurlijk geen uren. Merk ik na bijv. een kwartier dat hij niet kalmeert, dan probeer ik hem meestal weer even te laten drinken of weer die klopjes op zijn kontje. Vaak helpt dat uiteindelijk ook wel. Riedeltje opnieuw af dus.
pi_127463082
Zei ik nou XM?! Ik bedoelde Venco natuurlijk :*
pi_127463190
Ze slaapt eindelijk!!! Zo maar gebruik van maken en vroeg naar bed gaan. *O*
pi_127464008
Wat fijn Tally, slaap lekker!
pi_127464058
Ik dacht ook dat ze sliep... Maar ik hoor haar nu alweer gillen :( tijd voor aandacht van papa dan, ik wil even een uurtje slapen nu hij nog op is...
pi_127464633
En hier ging het luchtalarm ook weer.

De scheetjes, boertjes en maagzuur zijn ook weer van de partij :')
pi_127464694
Hier is Papa ziek. Dus wil ik hem nu helemaal ontzien en wil ik dat wij niet ziek worden :')
pi_127465005
Ze kunnen bij het consultatiebureau zoveel zeggen. Natuurlijk valt een kindje uiteindelijk wel in slaap als je hem alleen in z'n bedje laat huilen en je wacht maar lang genoeg. M.i. is zoveel stress helemaal niet goed voor een baby. Stel me ook altijd voor hoe ik het zelf zou vinden om me alleen in slaap te moeten huilen, lijkt me heel naar.
pi_127465248
En volgens mij huilen ze die prikkels niet weg maar krijgen ze die er juist bij.
Maar vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. :)
pi_127465349
Het was van korte duur ook hier... Ze ligt alweer aan mijn borst...
pi_127465876
Ze slaapt. Ze snurkt. Je legt dr in dr wiegje. Ze snurkt. Je doet het licht uit. Ze snurkt. Je hoofd raakt je kussen. Ze .... O nee was dat maar zo. Het luchtalarm!

Inclusief spugen, kolkhazen en maaiende armpjes.
pi_127467006
Momenteel zie ik dit:

Diepe rust.. Maar voor mezelf slaapt het niet zo lekker ;)
pi_127467069
Ik zie niets ;( Hij doet het niet ;(

Ze snurkt weer. Maar voor ik weer in bed kruip wacht ik even tot ik zeker weet dat ze slaapt.
pi_127467137
Fixed... Denk ik..
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:05:02 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127467380
Dat handje O+ O+
pi_127467399
Wel lief maar het slaapt zo kut. Ik weet het :')
pi_127467961
Ik begrijp venco wel. Rosalie had vandaag ook een heel onrustige dag en bij mij werd dat alleen maar erger. Ben de hele tijd met haar bezig geweest. Dan sliep ze 5 minuten en was het weer brullen. In dr bedje (reiswieg) gelegd en toen sliep ze gelijk.
Soms betekent huilen ook dat ze rust willen. En dat gaat soms beter in hun eigen bed.

Maar daar zou ik ze dan ook niet laten huilen, begrijp me niet verkeerd. Ik legde Rosalie in dr bed, ze slaakte een zucht en was vertrokken.
En soms kan het niet anders. Als ik eva naar bed breng kan ik niet Rosalie op mijn arm hebben, hoe vervelend ik het ook vind.
pi_127470472
Kijk, je krijgt zoveel adviezen van mensen en er zullen er altijd zijn die het niet eens zijn met wat je doet. A. had eerder vanavond dus kleine 10 min in zijn bed gehuild en voel ineens in slaap. Hij is nu net pas wakker geworden. Ik vind het zeker niet leuk hem zo te horen maar ik voel ook dat ik geïrriteerd raak als niets lukt. Dat voelt hij ook en brengt wellicht ook onrust.
Als ik advies van het consultatiebureau al niet wil aannemen, van wie dan wel? Ze zijn deskundig en ondanks dat je niet alles blind hoeft aan te nemen, vertrouw ik ook op hun. Mijn ouders lieten mij ook weleens huilen en ik ben echt niet getraumatiseerd of wat dan ook. Hoe anders is een kind of volwassene die wel of niet vroeger even uitgehuild heeft? Hoe weet men dan wat die invloed werkelijk is? Niemand kan uiteindelijk echt in het bolletje van zo'n kind kijken.

Zo, dat is eruit. :) Wil overige geen discussiepunt maken waarom ik of iemand hier hem wel of niet laat huilen. Wat iemand doet, moet men zelf weten toch?
pi_127470541
dat is ook moeilijk hoor van iedereen adviezen haal maar eruit wat voor jezelf goed voelt
al vind ik ons cb niet met alles even kundig

laten huilen of niet?! ieder zijn ding, ik kan het niet
pi_127470621
Kleine 10 minuten maar met je posts doe je overkomen alsof hij al uren lag te huilen en niets werkte. En je reactie: Fuck it dan maar in bed, vond ik gewoon raar overkomen.
Deskundig is een consultatiebureau niet altijd. Die volgen richtlijnen en papiertjes. Van 40 jaar geleden. Elk kind is anders en niets gaat via het boekje.

Geirriteerd raken doet elke moeder wel eens. Vooral na weinig slaap. Maar zo'n kleintje kan daar ook weinig aan doen.

En inderdaad ieder zn ding.
pi_127470642
Shandaly die foto O+

Tally en Shandaly hoe zijn jullie nachten gegaan?

Bij Riley moet ik haar huilend op bed leggen als lopen door de kamer (daar wordt ze het snelst stil van) niet werkt. Als ik haar dan op bed legt valt ze binnen vijf minuten in slaap.
pi_127470660
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 05:24 schreef Tally het volgende:
Kleine 10 minuten maar met je posts doe je overkomen alsof hij al uren lag te huilen en niets werkte. En je reactie: Fuck it dan maar in bed, vond ik gewoon raar overkomen.
Deskundig is een consultatiebureau niet altijd. Die volgen richtlijnen en papiertjes. Van 40 jaar geleden. Elk kind is anders en niets gaat via het boekje.

Geirriteerd raken doet elke moeder wel eens. Vooral na weinig slaap. Maar zo'n kleintje kan daar ook weinig aan doen.

En inderdaad ieder zn ding.
Fuck it zijn maar woorden. Ik schreef uit frustratie en ik ga mijn woorden daar niet voor aanpassen. Het is niet omdat het mij niet interesseert. Hij was al uren onrustig. Na 2 minuten stil begon hij weer en dar bleef zo gaan. Geen enkele oplossing bleef langdurig werken. In zijn bed huilde hij. uiteindelijk 10 minuten voor hij in slaap viel. Dat wist ik natuurlijk nog niet toen ik hem er net inlegde en die eerste post zette.
Ik weet niet hoe jouw spreek en denktaal is maar ik vloek weleens en gebruik harde woorden. Gemeen bedoel ik ze niet en ik haat heus mijn kind niet. En ik was ook zeker niet van plan zo tegen mijn kind te praten.
Lekker beeld hebben jullie straks van mij maar ik ben gewoon eerlijk. :)
pi_127470676
Ik heb alles bij elkaar anderhalf uur geslapen denk ik.... Ben nu alweer ruim een uur aan het zussen en wiegen.
Vanmiddag inloopspreekuur bij het CB, ben wel benieuwd naar haar gewicht enzo.

Ik snap je frustratie prima, venco...
Heb net ook nog huilend m'n meisje gesmeekt of ze niet alsje- alsjeblieft haar oogjes dicht wilde doen... het helpt allemaal niets...
pi_127470700
hey dames, ik heb weinig gepost de laatste week. Heb het zo druk met werken. Nu mijn man thuis zit moet ik het opvangen. Ikprobeer wel te lezen maar het is lastig.

F.leur is sinds gisteren ziek. Ze had al een dag of 2 een loopneus, en nu dus ook koorts. Ik kreeg dus op het werk berichtjes van mijn man dat het zo kut ging. Pff nou dan werk je niet fijn!

Verder doet ze het prima. Ze is heel speels, schaterlacht en probeert vanalles uit.
Van de week bij de Ikea wat kinder beveiliging gehaald, tafelhoekjes etc.
pi_127470765
He bah... Kleintjes met koorts, beterschap!
Maar tof om al bezig te zijn met beveiligingetjes, teken dat ze al weer zo groot worden. Voor je het weet zijn ze zo groot dat die beveiligingen al niet meer helpen! (Lars maakt zelf het traphekje open bijvoorbeeld. Maar dan gaat het in ieder geval wel bewust, en niet dat hij in het spel van de trap stuitert)
pi_127470990
Kwisted :* voor je zieke meisje. Wel leuk dat ze al zo groot wordt.

Shandaly wat een lange nacht. :*

Hier vanmorgen een meisje dat duidelijk aan weekend toe is. Ik moest haar wakker maken. En wat kan je genieten als je boven de wieg staat en je kijkt naar je slapende baby. O+
pi_127470993
Kwisted beterschap!
pi_127471022
Als hier 1 van de jongens zo'n huilbui hadden legde ik ze ook in bed. Maar dat was dan niet na 10 minuten. En het was dan ook even puur zodat ik dan even mezelf weer bij elkaar kon pakken om weer met hem bezig te zijn zeg maar. Soms sliepen ze na 10 minuten soms moest ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. Liné heeft er gelukkig geen last van. Die is altijd goed te pas.
pi_127471211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 07:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Als hier 1 van de jongens zo'n huilbui hadden legde ik ze ook in bed. Maar dat was dan niet na 10 minuten. En het was dan ook even puur zodat ik dan even mezelf weer bij elkaar kon pakken om weer met hem bezig te zijn zeg maar. Soms sliepen ze na 10 minuten soms moest ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. Liné heeft er gelukkig geen last van. Die is altijd goed te pas.
Dit was ook niet na 10 minuten. ;) Na 10 min huilen in bed, viel hij in slaap.
En als het dan inderdaad niet helpt, dan begin ik ook weer andere dingen uit de kast te halen.
pi_127471409
Heel begrijpelijk hoor Venco, heb ik hier ook wel eens. Beter dat je dan even afstand neemt en zelf tot rust komt dan dat je je kind achter het behang plakt. Niet elke (nieuwe) moeder is van nature de rust en het geduld zelve :@

Hier bizarre nacht. Om 22u gevoed, toen kwam ze pas om 2 uur weer en ging er een flinke fles in en werd ze om 5 uur weer wakker, maar van krampjes ipv honger. Ze wilde pas om 7:30 weer drinken :D Misschien gaat ze nu eindelijk een beetje meer doorslapen snachts O+
Sarcasme. Herken het.
pi_127471628
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 05:49 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly die foto O+

Tally en Shandaly hoe zijn jullie nachten gegaan?

Bij Riley moet ik haar huilend op bed leggen als lopen door de kamer (daar wordt ze het snelst stil van) niet werkt. Als ik haar dan op bed legt valt ze binnen vijf minuten in slaap.
Kut. Ontzettend kut. Als 3 uur heb geslapen is het veel.
Hopelijk slaapt ze overdag een beetje zodat ik in de tuin kan bijslapen :')
pi_127471664
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 06:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Fuck it zijn maar woorden. Ik schreef uit frustratie en ik ga mijn woorden daar niet voor aanpassen. Het is niet omdat het mij niet interesseert. Hij was al uren onrustig. Na 2 minuten stil begon hij weer en dar bleef zo gaan. Geen enkele oplossing bleef langdurig werken. In zijn bed huilde hij. uiteindelijk 10 minuten voor hij in slaap viel. Dat wist ik natuurlijk nog niet toen ik hem er net inlegde en die eerste post zette.
Ik weet niet hoe jouw spreek en denktaal is maar ik vloek weleens en gebruik harde woorden. Gemeen bedoel ik ze niet en ik haat heus mijn kind niet. En ik was ook zeker niet van plan zo tegen mijn kind te praten.
Lekker beeld hebben jullie straks van mij maar ik ben gewoon eerlijk. :)
Het zijn maar woorden inderdaad die je dropt op een forum. Dus kan het raar overkomen en zoals ik zei vind ik het raar overkomen.
Ik ben wel de laatste die zou zeggen dat ze niet vloekt. En met vloeken heb ik dan ook zeker geen moeite.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:50:33 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127471771
Ik had bram gister amper een uur gezien...

Dan krijg je dit.. MOET bij mama... Dat stukje grijs met auto's is zn eigen bed... Maar dat was te ver weg..
pi_127471809
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik had bram gister amper een uur gezien...

[ afbeelding ]

Dan krijg je dit.. MOET bij mama... Dat stukje grijs met auto's is zn eigen bed... Maar dat was te ver weg..
Met zn bolle plof wangen O+ Die heeft Féline ook O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:53:17 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127471818
Ja het is gewoon een heerlijk beertje...
pi_127471844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit was ook niet na 10 minuten. ;) Na 10 min huilen in bed, viel hij in slaap.
En als het dan inderdaad niet helpt, dan begin ik ook weer andere dingen uit de kast te halen.
Oh ok. Nu ik terug lees kan het idd ook zo bedoelt zijn.
Maar is dus helemaal niet erg als je het even niet meer weet hoor. Anders voelt hij weer jou spanning en dan blijf je bezig. Dan maar heel even afstand nemen, paar keer diep adem halen, even plassen, iets drinken en weer verder. Zo deed ik dat altijd. En als me het huilen het nabij stond ging ik ff met de hond naar buiten.
pi_127471886
Wat doen jullie je kleintjes aan met dit weer? Ik vind het lastig. In huis is het niet zo warm maar buiten weer wel.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:59:05 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127471923

Broer en zus... Ik zie wel overeenkomsten...
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:00:00 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127471937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat doen jullie je kleintjes aan met dit weer? Ik vind het lastig. In huis is het niet zo warm maar buiten weer wel.
Tshirt, korte broek, romper.
pi_127472095
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:54 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Oh ok. Nu ik terug lees kan het idd ook zo bedoelt zijn.
Maar is dus helemaal niet erg als je het even niet meer weet hoor. Anders voelt hij weer jou spanning en dan blijf je bezig. Dan maar heel even afstand nemen, paar keer diep adem halen, even plassen, iets drinken en weer verder. Zo deed ik dat altijd. En als me het huilen het nabij stond ging ik ff met de hond naar buiten.
Na 10 minuten huilen het al opgeven, zou wel erg snel zijn hè. ;)
Het blijft nog uitzoeken en proberen.
pi_127472195
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Na 10 minuten huilen het al opgeven, zou wel erg snel zijn hè. ;)
Het blijft nog uitzoeken en proberen.
Haha ja nou je weet maar nooit. Ben ze wel eens tegen gekomen.

Is een romper met spaghetti bandjes fijn of zakken die snel af?
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:14:12 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127472232
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:12 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha ja nou je weet maar nooit. Ben ze wel eens tegen gekomen.

Is een romper met spaghetti bandjes fijn of zakken die snel af?
Ik vind ze voor de meiden altijd wel fijn..
pi_127472262
Kwisted wat sneu, beterschap!
Shandaly O+
Tico ze lijken wel op elkaar ja! :Y O+

L heeft verhoging van de prikjes. Maar zn neus zit ook n beetje dicht, dus vandaar toch die rare adem gister waarschijnlijk. Weet iemand toevallig hoeveel mg paracetamol ze mogen met 7 kilo? Ik heb nog van 60 liggen maar dat is voor hele kleintjes dacht ik? (Voor het geval hij koorts krijgt.)
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:17:48 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127472305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:15 schreef Fieder het volgende:
Kwisted wat sneu, beterschap!
Shandaly O+
Tico ze lijken wel op elkaar ja! :Y O+

L heeft verhoging van de prikjes. Maar zn neus zit ook n beetje dicht, dus vandaar toch die rare adem gister waarschijnlijk. Weet iemand toevallig hoeveel mg paracetamol ze mogen met 7 kilo? Ik heb nog van 60 liggen maar dat is voor hele kleintjes dacht ik? (Voor het geval hij koorts krijgt.)
Volgens mij gewoon de dosering van de 120 mg aanhouden...
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:18:34 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127472321
De dosering van paracetamol bij kinderen is als volgt: tabletten: 10 mg per kg lichaamsgewicht per keer, dit is voor kinderen van 3–12 maanden: 60 mg vier- tot zesmaal per dag; 1–2 jaar: 120 mg vier- tot zesmaal per dag; 2–4 jaar: 120–180 mg vier- tot zesmaal per dag; 4–6 jaar: 180 mg vier- tot zesmaal per dag; 6–9 jaar: 240–250 mg vier- tot zesmaal per dag; 9–12 jaar 360–375 mg vier- tot zesmaal per dag. Zetpillen: 3–12 maanden: 120–125 mg twee- à driemaal per dag; 1–2 jaar: 240–250 mg twee- à driemaal per dag; 2–4 jaar: 240–250 mg driemaal per dag; 4–6 jaar: 240–250 mg viermaal per dag; 6–9 jaar: 500 mg twee- à driemaal per dag; 9–12 jaar: 500 mg driemaal per dag; 12–15 jaar: 1000 mg twee- à driemaal per dag. Het toedieningsinterval moet bij kinderen ten minste 4 uur bedragen. Bij kinderen tot 4 jaar wordt toediening langer dan 2 dagen ontraden. (HK)
pi_127472349
Volgens mij idd wel de 120. Anders probeer je eerst de 60. Misschien werkt dat al wel voldoende?

Sofie heeft nu een jurkje aan met een romper korte mouwen. Luuk ligt nog/weer in bed, gisteren had hij een romper zonder mouwen, t-shirt korte mouwen en een 3/4 broek aan. \
Hij tankte vannacht ook bij. Had hem ook kort gezien. Zal vannacht ook wel zijn.
*poef* nu is het weg
pi_127472375
^O^
Zal vast 120 in huis halen maar dan kan ik nu de 60 nog opmaken, heb nog n heel doosje. Hoop trouwens dat het niet nodig gaat zijn. Hij is wel wat suffig nu ;(
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:22:25 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127472404
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:21 schreef Fieder het volgende:
^O^
Zal vast 120 in huis halen maar dan kan ik nu de 60 nog opmaken, heb nog n heel doosje. Hoop trouwens dat het niet nodig gaat zijn. Hij is wel wat suffig nu ;(
ff onder de douche helpt vaak ook wel he? Dan natuurlijk niet de douche op 40 zetten..
pi_127472616
Vraagje, vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind voor het eerst bij een oppas (opa, oma of iemand anders dichtbij)? Al is het maar voor 2 uurtjes. Ik vind hem met 6 wkn nog zo jong. -O-
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:33:16 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127472648
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:31 schreef vencodark het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind voor het eerst bij een oppas (opa, oma of iemand anders dichtbij)? Al is het maar voor 2 uurtjes. Ik vind hem met 6 wkn nog zo jong. -O-
bijna 6 weken... Ging bram bij de oppas in de sportschool..
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:35:27 #265
381212 Gulara
From the future
pi_127472713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Laagjes is hier het toverwoord. Hoewel wel vaak lange mouwen/pijpen ivm zon hier. Maar anders lekker korte mouwen en evt iets van een vestje mee?
Het maakt die van mij niet zo veel uit wat ie aanheeft trouwens. 8)7

Brammetje! O+ Had je je moeder zo gemist. En ze lijken idd Tico. :Y Is het J. of L.?

En venco ik begreep je helemaal hoor. Soms is het toch ook gewoon even 'fuck it'! Niet je lieve babietje natuurlijk, maar gewoon de situatie waar je even geen raad meer weet. Ik ben zelf ook wel eens even gaan douchen met een huilend kind om daarna weer met frisse moed verder te gaan.
En ik laat hem in de regel niet langer dan een paar minuutjes huilen, maar ik geloof ook niet dat elk huilen betekent dat hij doodongelukkig is. Als wij huilen dan is dat een uitzondering (neem aan dat niet iedereen meteen in huilen uitbarst als bijvoorbeeld een bestelde koffie wat lang duurt :P ). Maar voor babies is het natuurlijk een heel scala aan emoties en gevoelens die betekenen dat ie niet helemaal tevreden is.

Verder gaat het hier goed, ben druk met van alles. Lees 's nachts bij maar heb dan geen puf om te reageren. En vannacht liet Pi er opeens ruim zeven(!) uur tussen, dus dat slaapt wel lekker door.
pi_127472979
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:31 schreef vencodark het volgende:
Dat ik zelf ook weg ging, toen was hij minstens twee maanden, misschien wel drie. Maar ik was er nogal moeilijk mee :@. Hij is nu bijna acht maanden en hij is buiten het kdv nog nooit bij een ander dan mijn moeder geweest, zij past wekelijks op hem.

Gewoon doen wanneer jij wil. Niemand je ertoe verplicht om weg te gaan toch?

en nog even ^O^ dat je je eigen stijl mbt posten houdt, en niet meteen in excuses vlucht zodra iemand er een opmerking over maakt!
pi_127473004
edit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_127473018
Een ontroostbaar kindje is ook frustrerend, voor alle partijen. Ik heb ook wel eens snachts geagiteerd tegen L. gezegd dat hij even gewoon moet doen nu!! :') :@ Waarna hij een golf melk in mijn decollete deponeerde, dat zal me leren :')

Neemt niet weg dat ik niet geloof in laten huilen, als er dan toch gehuild moet worden, dan in onze armen. Ik wil ook een arm om me heen als ik verdrietig ben.

Hoe vaak is een baby van 6 weken normaal gesproken wakker? L. is ineens tussen de voedingen door heel wakker en gezellig, het was zo'n slaapbaby tot voor kort.
pi_127473050
Venco, L. is ook 6 weken en ik moet er ook nog niet aan denken eigenlijk, om hem weg te brengen.
pi_127473051
Ze draagt nu een romper lange mouw met korte broek. Ze heeft het nog wel snel koud maar ben bang dat alsik der teveel aan doe dat ze te warm word. Lastig winterkindje ;)
pi_127473092
En mijn baby draagt vandaag een dunne lange broek/3/4 joggingbroek, korte romper en t-shirt. Maar ik heb hem vannacht pas voor het eerst een zomerslaapzak aangedaan ipv een dunne tussenslaapzak. Wij kleden hem aan alsof hij een koukleum is :@

Toeval of niet, maar hij sliep opeens op zn buik van 20-6 zonder wakker te worden. *O* *O* *O*
toen was man zo verheugd dat hij hem uit bed viste en tussen ons in legde 'want hij is wakker!' }:| terwijl ik mijn kans schoon zag nog 45 min te slapen. Helaas.
pi_127473122
Ik vind de spaghettibandrompers van de Hema heel fijn, bandjes zakken niet af :). J. heeft het snel warm, draagt nu een rompertje met korte mouwen en een korte broek. Zo heerlijk die lekkere blote spekbeentjes en blote voetjes O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:53:48 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127473123
toen de meiden 6 weken waren bleef mijn moeder best vaak bij hen zodat ik even boodschappen kon doen of M naar het kdv brengen. Ik wilde ze toen juist niet meeslepen (is ook niet erg handig met 2)
pi_127473200
Wow wat een goede nacht Mineola! *O*

Hier kwam ze ook pas om 4.15 na de voeding van 23.00, heerlijk!

J. is 8 weken en nog nooit alleen bij iemand anders geweest, alleen 20 minuutjes wandelen met opa en oma. Zal ook nog wel een maandje duren, dan gaat ze voor het eerst wennen bij de gastouder. Kijk er niet naar uit ;(
pi_127473277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat ik zelf ook weg ging, toen was hij minstens twee maanden, misschien wel drie. Maar ik was er nogal moeilijk mee :@. Hij is nu bijna acht maanden en hij is buiten het kdv nog nooit bij een ander dan mijn moeder geweest, zij past wekelijks op hem.

Gewoon doen wanneer jij wil. Niemand je ertoe verplicht om weg te gaan toch?

en nog even ^O^ dat je je eigen stijl mbt posten houdt, en niet meteen in excuses vlucht zodra iemand er een opmerking over maakt!
Ik vroeg het mij gewoon af omdat mijn man weleens aan avondje 's avonds weg wilt, dit hadden we tijdens de zwangerschap ook al een tijd niet meer gedaan. Daarnaast ben ik ook bijna jarig dus een middagje winkelen zou wel even lekker zijn. Trouwens, ik bedenk me: we hebben gezamenlijk over 2 weken 2 belangrijke afspraken waar we heen moeten. Dan kan de baby ook niet mee. Dus dan moet het eigenlijk al. -O-
Dan zou ik hem naar mijn moeder kunnen brengen maar ik vind het moeilijk. En ik geef ook borstvoeding en dat wil ik zoveel mogelijk blijven doen.
pi_127473375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef L0t.. het volgende:
Wow wat een goede nacht Mineola! *O*

Dit was de tweede keer in 7,5 maand dat hij zo lang sliep :D Er zat altijd nog een late voeding in, en de laatste week hebben we gewoon weer fijn nachtvoedingen en zijn mijn nachten vergelijkbaar met die van jou :X
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vroeg het mij gewoon af omdat mijn man weleens aan avondje 's avonds weg wilt, dit hadden we tijdens de zwangerschap ook al een tijd niet meer gedaan. Daarnaast ben ik ook bijna jarig dus een middagje winkelen zou wel even lekker zijn. Trouwens, ik bedenk me: we hebben gezamenlijk over 2 weken 2 belangrijke afspraken waar we heen moeten. Dan kan de baby ook niet mee. Dus dan moet het eigenlijk al. -O-
Dan zou ik hem naar mijn moeder kunnen brengen maar ik vind het moeilijk. En ik geef ook borstvoeding en dat wil ik zoveel mogelijk blijven doen.
Dat was (en is) hier ook een belemmerende factor, maar tevens een goed excuus :D Net hoe het uitkomt.
Je kunt bv tussen twee voedingen door even een uurtje (of twee) de stad in om te oefenen, is dat iets? Oefenen kan voor beide partijen prettig zijn, als je binnenkort weg moet.
pi_127473412
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kolf je ook? Dan kan je moeder gewoon een flesje moedermelk geven. Hij dronk al wel uit een flesje toch?
pi_127473451
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit was de tweede keer in 7,5 maand dat hij zo lang sliep :D Er zat altijd nog een late voeding in, en de laatste week hebben we gewoon weer fijn nachtvoedingen en zijn mijn nachten vergelijkbaar met die van jou :X
Misschien krijgt 'ie nu dan door dat het eigenlijk best wel lekker is om zo lang te slapen ;).
Hier komt ze 's nachts nog vaak om de 2-3 uur dus dit was echt een goede nacht :D Hopelijk wordt dit nu een stijgende lijn..
pi_127473460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Dat was (en is) hier ook een belemmerende factor, maar tevens een goed excuus :D Net hoe het uitkomt.
Je kunt bv tussen twee voedingen door even een uurtje (of twee) de stad in om te oefenen, is dat iets?
Kan maar hij heeft niet echt een vast ritme nog. Hij sliep gister ruim 2 uur in mijn armen terwijl hij in zijn bedje waarschijnlijk eerder wakker had geworden. Ik zou het zonde vinden als hij wakker wordt en ik ben er niet.
Ik merk aan mezelf dat ik er nu moeite mee begin te krijgen dat mijn vrijheid ineens zoveel minder is dan voorheen. Juist met het mooie weer, ben ook gewoon een buitenmens. Ik woon 2 hoog zonder lift. Met de kinderwagen naar beneden is dus best lastig dus ik doe het al gauw niet. En man komt pas na 17:00 thuis. -O-
pi_127473476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:06 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Kolf je ook? Dan kan je moeder gewoon een flesje moedermelk geven. Hij dronk al wel uit een flesje toch?
Heb nog geen kolf. We proberen de aanschaf uit te stellen ivm financiën op het moment. :@
pi_127473530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan maar hij heeft niet echt een vast ritme nog. Hij sliep gister ruim 2 uur in mijn armen terwijl hij in zijn bedje waarschijnlijk eerder wakker had geworden. Ik zou het zonde vinden als hij wakker wordt en ik ben er niet.
Ik merk aan mezelf dat ik er nu moeite mee begin te krijgen dat mijn vrijheid ineens zoveel minder is dan voorheen. Juist met het mooie weer, ben ook gewoon een buitenmens. Ik woon 2 hoog zonder lift. Met de kinderwagen naar beneden is dus best lastig dus ik doe het al gauw niet. En man komt pas na 17:00 thuis. -O-
Herkenbaar.... juist wel naar buiten gaan hoor! Kun je de kinderwagen bv beneden in een fietsenhok, schuurtje of in de auto zetten? Of A. in de drager doen? ik vond het zo heerlijk toen ik merkte dat er ook mét hem nog best dingen te doen waren. En zeker nu het mooi weer was, toen mijne zo klein was sneeuwde het en was het koud.

Of met de kinderwagenbak buiten op een kleed (niet in de zon) in het gras gaan zitten?

Zonder kolf is weggaan wel heel lastig ja. Is een handkolf iets, misschien tweedehands?
pi_127473682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

Herkenbaar.... juist wel naar buiten gaan hoor! Kun je de kinderwagen bv beneden in een fietsenhok, schuurtje of in de auto zetten? Of A. in de drager doen? ik vond het zo heerlijk toen ik merkte dat er ook mét hem nog best dingen te doen waren. En zeker nu het mooi weer was, toen mijne zo klein was sneeuwde het en was het koud.

Of met de kinderwagenbak buiten op een kleed (niet in de zon) in het gras gaan zitten?

Zonder kolf is weggaan wel heel lastig ja. Is een handkolf iets, misschien tweedehands?
Nee, ons schuurtje is ook in de kelder dus alsnog een trap. Maakt dus geen verschil. De kinderwagenbak is inclusief A. al vrij zwaar dus ik moest eigenlijk 3 keer heen en weer. Zonder onderstel naar buiten is ook niks want ons parkje is een paar minuten verder.
Voor een kolf even kijken. Misschien wel iets voor verjaardag! *O*
pi_127473788
Je kan de kolf ook lenen. Daar waar je je klossen haalt :)
pi_127473853
De kinderarts heeft gebeld. Ophogen met de nutriton. Ophogen met de nexium wil ze niet doen. Die orthiflor gewoon uitproberen. 18 juni belt ze weer. Waarschijnlijk krijg ik dan te horen: wachten tot ze er overheen groeit :')
pi_127474007
En een draagdoek Venco? Of vind je dat niets?
pi_127474010
Mijn ouders zijn vorige week 2 uurtjes met Isa gaan wandelen hier omdat ik echt even bij moest slapen. Ze was toen ruim 4 weken. Het idee stond me heel erg tegen, maar toen ze eenmaal de deur uit waren was het heerlijk en heb ik als een blok geslapen :@ Volgende week zaterdag gaat ze savonds een paar uurtjes naar hun toe en gaan wij voor het eerst in heul lang naar de film O+ ze is dan dik 6 weken.
Sarcasme. Herken het.
pi_127474130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef L-E het volgende:
En een draagdoek Venco? Of vind je dat niets?
Is nog steeds een optie ja. Denk alleen dat ik die niet lang gebruik ivm gewicht en mijn rug.
pi_127474143
Maar Spirit, als jullie dat fijn vinden is er toch ook niets op tegen? Ik zou willen dat ik daar makkelijker in was, maar ik zou me alleen maar rot en schuldig voelen, dan valt de meerwaarde van een avondje uit ook een beetje weg he :')
pi_127474229
Ik denk dat ik de eerste keer alsnog de hele tijd met hem bezig ben, maar je moet een keer wennen he. Volgende week weer een weekendje Friesland met mijn ouders, denk dat we dan misschien eens met z'n tweetjes uit eten gaan. Dat is niet zo lang, en romantisch, een goed begin denk ik! O+
pi_127474270
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Is nog steeds een optie ja. Denk alleen dat ik die niet lang gebruik ivm gewicht en mijn rug.
Zijn gewicht bedoel je? Wat heb je aan je rug?
pi_127474755
Is toch ook best lekker, Spirit! Ik moet er nu aan wennen omdat ze in het ziekenhuis ligt en ik thuis slaap. Voelt zo leeg! Maar als over een tijdje alles rustig is en het goed gaat lijkt het me heerlijk om even een avondje weg te gaan. Ik ben niet zo'n moeder dat haar kind niet af kan geven, ik word zelfs een beetje kriebelig van alleen maar moeder zijn zeg maar :@ al zou ik denk ik beginnen met zelf een avondje weg gaan terwijl Eva bij mijn man blijft, minder eng dan haar echt uit handen geven.

Beterschap voor de ziekige kindjes!

Ik doe mijn best mee te lezen maar mijn hoofd zit zo vol, ik vergeet alles..

Eva blijkt toch weer afgevallen te zijn -O-
Kinderarts is net geweest en er wordt nu eindelijk niet meer alleen geobserveerd. Haar urine wordt onderzocht, ze gaan zo bloed afnemen en er komt een logopediste meekijken met de voedingen.
We zijn trouwens ook nogal ontevreden over sommige verpleegsters. Ze willen haar hier houden om te observeren maar dan komt een verpleegster snel een fles in de kamer zetten en dan gaat ze weer. En daarna zie je ze ook niet meer om te kijken hoe het drinken gaat of hoeveel ze gedronken heeft. Officieel horen ze met een spuit na te meten hoeveel ze heeft laten staan en dat in haar dossier te zetten, sommige doen dat dus niet. Dus de dagdienst vanochtend dacht dat ze haar fles om 5 uur leeg had gedronken terwijl ze maar 30 cc had gedronken. Zo werkt dat observeren nooit natuurlijk..
Al zijn er ook hele lieve verpleegsters die wel echt meekijken met de voeding, tips geven of het even overnemen als het ons niet lukt.
E.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:59:36 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127474787
Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn draagdoek! Ideaal op een bovenwoning, en ook bijna gegarandeerd een slapend kind.

Ohja, hier ook geen beste rug, maar zo'n doek verdeelt het gewicht heel fijn!

Overigens ben ik ook boven verwachting blij met onze bugaboo :Y Het onderstel past opgeklapt precies in de gang, en je klikt zo de maxicosi erop *O* Dus loop ik zo naar buiten!
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:02:43 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127474881
Noh spark... -O-

Wat waardeloos van die verpleegsters :{w
pi_127476104
Dat klinkt inderdaad niet als echt observeren... heb je het al aangekaart bij de verantwoordelijke arts? Moet ze nu dan toch aan een sonde om haar wat voeding binnen te laten krijgen? Wat een zorgen :'(
pi_127476144
Slechte zaak Sparkling, van die verpleegsters. Ik zou dat echt even bespreekbaar maken hoor. En fijn dat er meer wordt gedaan dan alleen observeren.
pi_127476252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Zijn gewicht bedoel je? Wat heb je aan je rug?
Niets aan mijn rug maar ik heb het idee dat het vrij zwaar is om je kind zo te dragen. Maar misschien zie ik het te zwaar in. :P Moet gewoon eens naar de winkel.

Btw, ik heb het idee dat A. sneller slaapt als ik hem op zijn buikje leg. Gister heeft hij ook een tijdje zo gelegen en dat gaat goed. Nu kon hij weer niet slapen maar op zijn buik ineens wel. Eens goed in de gaten houden, al vind ik het wel een beetje spannend.
pi_127476259
En hier ook een superslechte rug, dus ik heb me enorm verdiept in de combinatie draagdoek & slechte rug, maar het is geen bezwaar. Gewicht wordt juist goed verdeeld bij een draagdoek. :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:49:34 #298
259886 pessie
pi_127476412
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niets aan mijn rug maar ik heb het idee dat het vrij zwaar is om je kind zo te dragen. Maar misschien zie ik het te zwaar in. :P Moet gewoon eens naar de winkel.

Btw, ik heb het idee dat A. sneller slaapt als ik hem op zijn buikje leg. Gister heeft hij ook een tijdje zo gelegen en dat gaat goed. Nu kon hij weer niet slapen maar op zijn buik ineens wel. Eens goed in de gaten houden, al vind ik het wel een beetje spannend.
Weegt 4 kilo, merk je echt amper.
pi_127477731
Ik ging geloof ik ook na 6 weken voor het eerst weg. Mijn moeder komt altijd bij mij thuis oppassen. Vertrouw ik volledig.

LE rond 6 weken zijn ze zo'n 60-90 minuten wakker vaak. Hier was L na 6 weken ook opeens veel wakkerder en alerter.

Spark wat naar dat de verpleegsters voor je gevoel niet goed opletten. Ik zou het ook aankaarten. Is moeilijk, maar ik vind het voor L makkelijker dan voor mezelf. :* Fijn dat ze gaan testen.

Ik ben vandaag bij KDV gaan kijken maar ik zie er als een blok tegenop. Ik neig naar een gastouder. Maar dat heeft vast ook nadelen. Als de gastouder ziek is bijv?
pi_127478225
Fieder, hier heeft mijn buurvrouw een gastouder, en ze is verplicht vakantie te nemen als de gastouder ziek is of met vakantie is. Daar baalt ze van. Er zullen vast GO zijn met een goede regeling ervoor, alleen is het bij haar niet.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127479477
Bij ons is de go goed getegeld middels een stichting. Godd informeren dus!

Bij vakantie en ziekte etc zoeken zij vervanging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')