quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Spark wat klote!! Hopen dat het snel beter gaat met eva. Schrikken hoor!
Helaas bij sommige inderdaad nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Infacol is een middeltje dat je kan gebruiken als je baby krampjes heeft. Bij sommige baby's helpt het. Helaas bij sommigen ook niet.
Dat gaat hier nu al 7 weken zoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Drankje LB, dat geïnteresseerde herken ik idd, leuk om te lezen. Het huilen wijt ik echter (terecht of niet) aan het nieuwe gebruik van infacol. Nu een paar keer gebruikt en heb het gevoel dat ze er heel heftig op reageert. Dan liever een paar krampjes! Ze geeft nu ineens heel veel voeding terug en huilt, wil niet slapen, verkrampt helemaal. Net heeft ze gelukkig weer een paar uur geslapen en nu krijgt ze weer een fles. Eens zien hoe dit nu gaat.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat gaat hier nu al 7 weken zoWe hebben wat goede dagen gehad maar nu is het weer helemaal niets.
De eerste weken werd ik er een beetje depri van en dacht ik: WAAAAAAAAAAR ben ik aan begonnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denkenWord je daar niet helemaal tureluurs van?
Cinababyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:42 schreef danic het volgende:
Sparkling, sterkte met kleine eva. Hopelijk knapt ze snel op en is ze weer thuis in haar eigen warme bedje![]()
Omen, das echt kut. Zal me hier ook niet gebeuren. Na mijn bloedervaringen heb ik hier het hele assortiment in huis
![]()
Spirit, het kan idd zijn dat de infacol niet helpt. Vsm heeft ook een middeltje. Ik kom even niet op de naam. Iemand??
Daar reageerde eva dan weer slecht op door te spugen, maar sat is dus een kwestie van uitproberen.
Persoonlijk zou ik je orthiflor adviseren. Dat werkt voor Rosalie heel goed en ik heb hier meer goede verhalen gehoord. Het is homeopathisch en te koop bij zo'n kruidenwinkel. Is niet goedkoop, maar ik heb het er graag voor over.
Ik weet niet of je fles- of bv geeft, maar het kan bij beide. Bij fv koop je orthiflor start wat je in de fles doet en bij bv koop je gewone orthiflor voor volwassenen en krijgt je kindje het via de bv binnen.
Die raadde de osteopaat aan maar de kinderarts af. Waarom ben ik even vergetenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:44 schreef danic het volgende:
[..]
Die ja![]()
Zou orthiflor ook niet iets voor Feline zijn?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom de ka het afraadde. Het is homeopathisch. Kan het zijn dat hij niet in de werking gelooft?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Die raadde de osteopaat aan maar de kinderarts af. Waarom ben ik even vergeten
15 juni hebben we een bel afspraak met de kinderarts maar mocht het zo blijven (vandaag niet meegerekend) dan bel ik of die afspraak vervroegd kan worden.
Vandaag hebben we echt een goede dag. Ondanks dat ze veel wakker is en veel gehuild heb.
Ze zei ook: Het is homeopathisch en kan helpen. Het kan ook best zijn dat ze het me afraadde omdat ik eerst iets anders moest proberen. Zo van veel dingen tegelijk, dan weet je niet wat echt helpt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef danic het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom de ka het afraadde. Het is homeopathisch. Kan het zijn dat hij niet in de werking gelooft?
Ja heel herkenbaar! Het was hier idd een fase, maar wel een heel lange. Hier werd het drinken 's nachts ingehaald, we hebben vanaf 4 t/m 9 maanden (ongeveer) op 3-5 nachtvoedingen gezeten. Overdag was hij gewoon veel te druk met andere dingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Mineola het volgende:
Herkent iemand het opeens veel minder drinken met een maand of zeven/acht? Mijn jochie weigert sinds een paar dagen flessen (vandaag op de opvang tussen 8-18 maar 100+60 gedronken ipv twee keer 180) en aan de borst bij mij is het overdag ook zeer matig. In de avond en de nacht drinkt hij wel nog goed.
Hij is wel snel afgeleid en krijgt redelijk wat bijvoeding, maar tot afgelopen donderdag had dat geen invloed op de hoeveelheid melk die hij dronk.
Ik weet dat het niet heel weinig is wat hij drinkt, maar het is wel veel minder dan hij normaal doet en met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo tof. Flesje met water drinkt hij eigenlijk niet, alleen als ik in de fles knijp, dan slikt hij het wel door.
Is dit een faaaaase?
Hier 6,5 maand en 1 vd 2 drinkt echt heel veel minder ineens. Maar dan wel om 5 uur 's ochtends een hele fles extra, helemaal leeg.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Mineola het volgende:
Herkent iemand het opeens veel minder drinken met een maand of zeven/acht? Mijn jochie weigert sinds een paar dagen flessen (vandaag op de opvang tussen 8-18 maar 100+60 gedronken ipv twee keer 180) en aan de borst bij mij is het overdag ook zeer matig. In de avond en de nacht drinkt hij wel nog goed.
Hij is wel snel afgeleid en krijgt redelijk wat bijvoeding, maar tot afgelopen donderdag had dat geen invloed op de hoeveelheid melk die hij dronk.
Ik weet dat het niet heel weinig is wat hij drinkt, maar het is wel veel minder dan hij normaal doet en met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo tof. Flesje met water drinkt hij eigenlijk niet, alleen als ik in de fles knijp, dan slikt hij het wel door.
Is dit een faaaaase?
Snap ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze zei ook: Het is homeopathisch en kan helpen. Het kan ook best zijn dat ze het me afraadde omdat ik eerst iets anders moest proberen. Zo van veel dingen tegelijk, dan weet je niet wat echt helpt.
Zal het d'r vragen. De reden waarom ik het niet meteen gekocht heb toen de osteopaat zei is dat het aardig aan de prijs is. Als het helpt wil ik er alles voor geven want ze heeft er echt last van.
Maar ik heb al zo veel dingen uitgeprobeerd dat ik eerst raad wilde van de kinderarts
Haha wat lief, daar wacht ik idd ook op! Maar dronk I dan wel andere dingen overdag?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, op het KDV ging de mini rond 7 maanden ook moeilijk doen met zijn flesjes. Met moeite 100-130 ml op een dag. Dat gaat sinds een maandje ook weer een stuk beter, nu hij zelf z'n flesje vast kan houden
Wij gebruiken ook de nitriton. Was ook het advies van de osteopaat. Je moet wel direct na het maken de fles geven, er staat in de bijsluiter dat je max de fles 5 minuten mag laten staan. Waarom weet ik niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:02 schreef Tally het volgende:
Dat orthiflor maakt dat de voeding ook dikker? Of moet ik de Nutriton blijven gebruiken dan?
Ik denk dat het net als bij Nutroton ook dikker word aangezien er rijstzetmeel in zit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef danic het volgende:
[..]
Wij gebruiken ook de nitriton. Was ook het advies van de osteopaat. Je moet wel direct na het maken de fles geven, er staat in de bijsluiter dat je max de fles 5 minuten mag laten staan. Waarom weet ik niet.
Maar dat doe je denk ik toch wel. Hooguit nog de luier verschonen.
Je bent de enige die ik "ken" met een tweeling van ongeveer die leeftijd, dus dacht: ik gooi het in de groepquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
Zag dat DJMomo nog aan me dacht maar mijn meisjes zijn te jong en A'dam is hier ook niet naast de deur, en morgen al andere afspraken.
Nee hij dronk niets anders. Nou ja, soms 20-40 ml maar nooit substantieel. Alles lekker 's nachts inhalenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:08 schreef Mineola het volgende:
[..]
Haha wat lief, daar wacht ik idd ook op! Maar dronk I dan wel andere dingen overdag?
Scheelt wel in kolven, dat is wel weer fijn
Gillen niet, maar E kan wel flink geluid maken met dr mond vol borstquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:53 schreef Suikertante het volgende:
Onder het motto "Zuigende meisjes gillen niet"![]()
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:45 schreef Tally het volgende:
Dank U. De borst helpt. Al is het alleen maar omdat ze haar mond vol heeft en niet kan gillen
Om die reden heb ik vanavond meer tijd wel een meisje aan de borst dan niet... Zou de regeldag nu al begonnen zijn?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:53 schreef Suikertante het volgende:
Onder het motto "Zuigende meisjes gillen niet"![]()
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:17 schreef Shandaly het volgende:
Herkenbaar ook weer, Tally.
Meer als bijkomend 'voordeel' (voor hem dan) dat hij ook echt nergens wakker van wordt.
Die kan zich 's ochtends heerlijk uitrekken, en zeggen "Dat was een goede nacht hè? Ik heb geen van beide kinderen gehoord!" Grmbl, nee ,JIJ niet!!
Die zitten er ook tussen helaas.quote:
Dat zou niet uit moeten maken maar het voelt soms wel zo he? Betrap mijzelf er ook op dat ik niets negatiefs wil denken of laat staan zeggen! Nou heb ik daar ook weinig reden toe, maar ik snap je helemaal!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:24 schreef Tally het volgende:
En trouwens. Ik klaag niet. Ik wil niet klagen.
Ik heb zoveel moeite moeten doen voor een gezin met kinderen
Zo was ik gister boos op mijn man omdat hij een geintje maaktequote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat zou niet uit moeten maken maar het voelt soms wel zo he? Betrap mijzelf er ook op dat ik niets negatiefs wil denken of laat staan zeggen! Nou heb ik daar ook weinig reden toe, maar ik snap je helemaal!
En jij mag dus best klagen of zeggen dat je het zwaar hebt!
Ooohhh!!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Zo was ik gister boos op mijn man omdat hij een geintje maakte
Hij zei: Je kan wel merken dat we deze niet hebben kunnen selecteren in het ziekenhuis hé.
Ik kan er achteraf om lachen. Moment was gewoon verkeerdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ooohhh!!
Ja, ik snap de humor maar zou er ook (nog) niet om kunnen lachen...
Nou diegene die me wakker maakt voor het behalen van een level in candycrush heeft wel ff een probleem denk ikquote:Op woensdag 5 juni 2013 08:08 schreef Solagratia het volgende:
ik maak J wel vaker wakker 's nachts Als ik een nachtmerrie heb gehad, zelfs eens toen ik eindelijk een level had gehaald van candycrush
En hoe voel jij je daarbij?quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Inderdaad, had ik niet verwacht! In het ziekenhuis krijgt ze heel strikt de fles maximaal 30 minuten aangeboden en heeft ze hem dan niet op, pech gehad. Wij waren vaak een uur bezig om haar te stimuleren om maar eten binnen te krijgen. Ze willen even kijken of dit effect gaat hebben.
Dat weet ik nog niet zo goed. Aan de ene kant vind ik het zielig maar aan de andere kant is ze nu wel aangekomen. En in het half uur dat wij extra bezig waren dronk ze misschien 10 cc extra maar raakte ze wel nog meer uitgeput. Voor nu vind ik het goed, denk ik. Als het haar helpt om het zo te doen.quote:
Oeh, ik kan Lauren's sokken dus uitdoen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Kind vandaag in korte broek zonder sokken naar oma... Wat heerlijk is het buiten!!!
B heeft het erg snel warm sowieso...quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Oeh, ik kan Lauren's sokken dus uitdoen?. Ik vind het al heel wat dat ik haar met korte mouwen nasr buiten durf te doen
. Volgens mijn thermometer is het 21 graden in de schaduw
.
Kleine dikzak heeft natuurlijk ook behoorlijk spek om warm te blijven...quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:06 schreef Suikertante het volgende:
F heeft het ook snel warm. Ik begreep dat de natte haartjes een indicatie zijn dat er kleding uit mag, hij heeft hier gisteren dan ook de halve dag in zijn rompertje gelegen want hij was drijfnat. Uiteindelijk even met hem gedoucht en toen kalmeerde hij.
Denk dat Bram 't kan hebben
Nee schat, nog niet haar verjaardagquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Oh een verjaardag! Gefeliciteerd kleinzusje!!
Lijkt me zooo bijzonder, de eerste verjaardag
Oh!quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nee schat, nog niet haar verjaardag
Dat is pas half/eind juli
Wat een bosquote:
Het is een pakje met voetjes er aan. Van mijn collega gekregenquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tally, lekker ding ook. Leuk vestje met die stipjes
Tico, blij ei idd
Heel liefquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is een pakje met voetjes er aan. Van mijn collega gekregen
Toevallig vertelde mijn collega gisteren dat haar dochter (ongeveer 8 maanden oud) ook helemaal niet veel meer wil drinken. Eten gaat er zó in. Ze vindt (vast) eten gewoon veel lekkerder dan de flesquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Mineola het volgende:
Is dit een faaaaase?
Wat lief inderdaad!quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is een pakje met voetjes er aan. Van mijn collega gekregen
Ahh see ik ben niet de enige die dat he-le-maal geweldig vindtquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Tally het volgende:
Ik heb bij de H&M wat dierenpakjes voor dr gekocht. O en smurfenpakjes
Dierenpakjes!quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Tally het volgende:
Ik heb bij de H&M wat dierenpakjes voor dr gekocht. O en smurfenpakjes
En daar ging m’n koffie!quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Hihi sorry, die kat!Ik zie helemaal voor me dat hij daar lekker gaat zitten, heel rustig z'n bek bek open doet en dan vanuit het niets op standje luchtalarm gaat zitten bleren
En ik ben zelf niet altijd zo zeker van hoe ik ermee om moet gaan, maar tot nu toe lijkt F steeds blijer en ik ben in elk geval verliefd, dat zijn de twee belangrijkste dingen
Ik zie trouwens ook een levende zweefmolen voor me als ik me jou met de mc voorstel pessie! Ik moet wat minder koffie drinken![]()
Het is echt heerlijk weer buiten. Ik wist gewoon niet hoe ik Riley moest kleden met dit weer. Nu draagt ze een rompertje, jurk en maillot. In haar tasje zit dan een kort rompertje. Heb op het KDV ook gezegd dat als het te warm is dat ze mogen wisselen. Maar dat vind ik zo lastig nog hoe ik haar juist moet kledenquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Kind vandaag in korte broek zonder sokken naar oma... Wat heerlijk is het buiten!!!
Ik bedoelde dat hij het Ducati shirt kon hebben hequote:Op woensdag 5 juni 2013 12:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kleine dikzak heeft natuurlijk ook behoorlijk spek om warm te blijven...
Die dikke drinkt ook flessen van 200 cc tegenwoordig...![]()
Helemaal precies hoeft niet van mij... Maar hij is nu bijna 5 maanden, en dat vind ik toch nog wat vroeg. Hij kan ook nog niet lang genoeg echt zelf zitten, hij kan het nog niet zelf goed vasthouden en naar zn mond brengen, dus dat zijn voor mij tekenen dat het nog te vroeg is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:12 schreef Omentielvo het volgende:
Sola dat je hem wakker maakt voor het uitspelen van een level van Candy Crush is niet meer dan begrijpelijk. Ik zit al een hele tijd in een level vast. En als ik die level ooit uitspeel bel ik ook iedereen
Gelukkig dat V. niks heeft overgehouden aan de val. En probeer je niet te schuldig voelen hoor. Helaas gebeuren dit soort dingen
Oh Tally wat een schatje
Spark hopelijk heeft ze snel genoeg kracht om naar huis te mogen
En wat een lieve foto van Eva
Suikertantevoor de goede nacht
LadyBlackvoor de kortere nacht.
[..]
Het is echt heerlijk weer buiten. Ik wist gewoon niet hoe ik Riley moest kleden met dit weer. Nu draagt ze een rompertje, jurk en maillot. In haar tasje zit dan een kort rompertje. Heb op het KDV ook gezegd dat als het te warm is dat ze mogen wisselen. Maar dat vind ik zo lastig nog hoe ik haar juist moet kleden
Tico wat een schatje heb je. Wil jij precies tot zes maanden wachten met bijvoeding? Of maken een paar dagen eerder je niet uit?
Gisteren werd op het KDV aan mij gevraagd over bijvoeding. Aangegeven dat ik nog wel even wil wachten (kind is nog geen twee weken vier maanden) en ik wil pas beginnen als ze echt in de buurt is van die 6 maanden.
Kleinzusje. Fijn dat de verjaardag een succes was. Wel jammer dat ze een aantal dagen last daarvan heeft gehad. Maar je klinkt zo verliefd
Helaas je foto gemist
Kyra wat een mooie statsHet klopt. Ze is net zo groot als Riley. 100 gram zwaarder.
Coco wat kan jij dingen altijd mooi schrijven. Dat stukje over een goede moeder zijn. Ik kan dat nou echt niet. En hiermee steek je zoveel mensen een hart onder de riem. Dank je
Fieder. Ik weet niet hoe het komt dat zijn adem zo ruikt. Maar ik zou het anders even in de gaten houden en desnoods even via telefonisch spreekuur bij de HA vragen
7x 170 is toch veel te veel? Je zit dan ruim boven een liter en hij is nog vrij jong?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:25 schreef Suikertante het volgende:
He jammer, de foto van KZ gemist!
[..]
Ik bedoelde dat hij het Ducati shirt kon hebben he
F drinkt intussen bijna 7 stuks 170 flessen leeg. Maar geen honger meer (dat zou ook echt te erg zijn zeg, hij is 7 weken!).
En slaapt zonder lakentje en dekentje. Gewoon in een pakje. Overdag in korte mouwen zo los in bed. Soms leg ik een lakentje over hem heen maar dat ligt altijd opgefrommeld in een hoekje (en F in het andere hoekje) als ik weer ga kijken
Maar hier boven wordt het best wel heet. Het is sinds hij is geboren niet kouder dan 22 graden geweest geloof ik en het maximum was 27.
Edit: huh, er is ineens nog een hele pagina posts! Leest snel verder![]()
Bram krijgt alleen borstvoeding ja... Dus of hij nu boven een liter zou zitten maakt niet zoveel uit, het doet geen schade aan zn nieren..quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:38 schreef Suikertante het volgende:
Bijna ja, meestal rond de 950 cc. Ik overleg telkens met het consultatiebureau maar hij heeft nu geen honger meer en is vrolijk en slaapt goed. Eerst was het de vraag of hij wel echt meer melk wilde, dat is duidelijk wel het geval. Komende week maar eens overleggen hoe we dit in de toekomst gaan doen, want hij krijgt ongetwijfeld een keer nog meer honger..
Die 200 cc van Bram, is dat alleen borstvoeding? Die 170 fles die ik bedoel is inclusief poeder. Ik deo 150 cc water in de fles. Hij zit in elk geval nog niet aan de 30 schepjes gelukkig.
Zo is het ja. Een keer de boven is niet erg maar elke dag?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Suiker... Weet je zeker dat je je niet vergist?
Want flessen van 170 maak je met 5 scheppen? 150 water = 5 scheppen... 5 x 7 = 35 scheppen.. Waar je max 30 mag?
Wat geef je nu? Ik heb ook wel begrepen dat bijvoorbeeld HA voeding ook sneller honger geeft dan standaard..quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik ben het echt met je eens maar hij zich echt beter in zijn vel nu. Misschien is voeding voor hongerige baby's wel een optie, maar het cb stelde voor eerst te kijken of hij wel écht meer honger had dan wat wij hem gaven. Vond ik wel logisch klinken. Meer water hielp niet, dat had ik zelf al geprobeerd. En een fles water tussendoor werkt een kwartiertje, daarna gaat hij weer happen als een bezetene.
Ik wil ook omlaag met het aantal schepjes, maar ik ben wel benieuwd waar het cb mee komt. Ik ga niets doen waar ik me niet goed bij voel dus als ik daar ontevreden wegga is Nutricia zelf bellen wel een idee inderdaad. Of even van tevoren, eigenlijk ook een goed idee.
Ik geef trouwens geen Nutricia, maar dat weten ze toch niet aan de telefoon
Bedankt voor het meedenken trouwens!
Ik zou dit ook even voorleggen aan het cb. Vraag me af wat beter is, dit of toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik vind 2 schepjes nutriton wel veel.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:55 schreef Suikertante het volgende:
Ze adviseert 25 schepjes per dag. Bij een fles van 150 cc water + 5 schepjes normale voeding zou ze 2 schepjes Nutrilon Nutriton toevoegen, wat behalve spugen ook voor een verzadigd gevoel zou zorgen.
Dan zou F maar 5 flessen mogen en hij drinkt er nu 7. Maar hij drinkt misschien minder, in dat geval kan hij bijv over naar 6 flessen 120 cc water + 4 schepjes normale voeding + 1 a 2 schepjes nutriton.
(F weegt trouwens ongeveer 4700 gram)
Zijn hier andere mensen die dit doen?
Volgens mij maak je op die manier gewoon zelf de forte voeding...quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zou dit ook even voorleggen aan het cb. Vraag me af wat beter is, dit of toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik vind 2 schepjes nutriton wel veel.
Geef je HA echt met een reden? HA voeding lijkt een soort rare trend te zijn lijkt het soms...quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:09 schreef Fieder het volgende:
Och hoop niet dat hij ziek wordt. Net ook al prikjes gehad, arm kind.
Stats met 3 maanden: 6800 gram en 64 cm
Suiker ik heb hier ook een hongerige baby. Doordat ik ha geef kan ik geen voeding voor hongerige kindjes geven. Ik geef ook nutriton maar doe maar 1 schepje, anders zit hij meteen verstopt. Heeft voor de honger weinig uitgemaakt hier, ik geef het tegen spugen.
Kyara wat een goed nieuws![]()
Wij moeten naar de fysio ivm voorkeurshouding
Ja? Volgens mijn kinderarts is het normaal om op te hogen met Nutriton als ze blijven spugen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zou dit ook even voorleggen aan het cb. Vraag me af wat beter is, dit of toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ik vind 2 schepjes nutriton wel veel.
Als er allergie of exceem in de familie zit word je meteen geadviseerd om op HA over te stappen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geef je HA echt met een reden? HA voeding lijkt een soort rare trend te zijn lijkt het soms...
Nou dat dus...quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Als er allergie of exceem in de familie zit word je meteen geadviseerd om op HA over te stappen.
2 jaar geleden deden ze dit in het ziekenhuis al meteen zonder reden
Ja maar HA is ligt verteerbaar... Dus dat is niet raar dat ze dan ook sneller honger hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:16 schreef Fieder het volgende:
Ja ik twijfel er ook wel eens aan Tico, omdat die voeding voor hongerige kindjes misschien een uitkomst zou zijn, maar het werd mij geadviseerd door het cb omdat er astma en ernstig eczeem in de familie zit.
Ik vraag me dat ook af Kyara, of er dan jbpm in die voeding zit of misschien rijstebloem ofzo. Want ik doe er zelf nutriton door dus dan zou het al voor hongerige kindjes zijn?
volgens mij mag je ook de voedingen mengen...quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef Fieder het volgende:
Ja daarom wil ik graag voeding voor hongerige kindjes geven, maar dat is er niet in h.a. Maar als er nou bijv rijstebloem of jbpm inzit kan i kdat zelf doen
Ik ben maar een leek hoor..... maar vraag me soms wel af hoeveel verstand kinderartsen nou eigenlijk hebben van dit soort praktische dingen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja? Volgens mijn kinderarts is het normaal om op te hogen met Nutriton als ze blijven spugen.
Ik zou salaris aanvragen bij Nutriciaquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
volgens mij mag je ook de voedingen mengen...
Maar ik zeg! Das een goede vraag voor de nutricialijn!
Echt het lijkt alsof ik aandelen heb
WHAHAHA, serieus, mijn opa heeft daar 40 jaar gewerkt op de salarisafdeling.quote:
Volgens mij kun je daar prima wat mee.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:36 schreef Fieder het volgende:
Ik ben ook aan het chatten nu met ze![]()
De eiwitten in Forte zijn aangepast en er zit nutriton in, je kunt het dus (zeggen ze) niet zelf maken. Voedingen mengen kan, maar dan is het hypoallergene effect weg. Advies is indikken met 2 schepjes nutriton, met extra water tegen verstoppen
Waar hielp het tegen, de honger?quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Suiker maak je gebruik van orthiflor? Hier hielp het perfect.
O en ik ben zonder overleg met wie dan ook over gestapt naar voeding voor hongerige babies... luisterde naar mijn eigen gevoel.
Betaal je toch niet?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Heel netjes! Hier vanaf week 1 al krampjes![]()
Ik weet nog niet verder, kinderarts vanochtend wou verder met alleen observeren dus morgenochtend horen we vast meer.
Kom ik net thuis, ligt er een brief van Postnl dat wij iets ontvangen hebben dat onvoldoende gefrankeerd is. Of we even 1,08 willen betalen. Dan kan je op de website bekijken welke envelop erbij hoort en het zegt me niets! Ja, het is een kaartje voor de geboorte neem ik aan maar van wie hij is. Ik ga zo alle kaarten langs om handschriften te vergelijken
Ik hoop het ook. Ze heeft er zoveel last vanquote:
Hij ligt met alleen een rompertje en dekentje. Zweten doet hij niet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:06 schreef Suikertante het volgende:
Niet te warm Venco? Of even douchen/in bad helpt hier ook vaak.
Tally, hopelijk doet het iets!
'S nachts gaat eigenlijk altijd goed. Hij is meestal huilerig en onrustig zo tussen 18:00 en 22:00. Soms valt het mee, soms tegen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:09 schreef Suikertante het volgende:
Dan zal dat het wel niet zijnFijn dat hij nu weer wat rustiger is, hopelijk slaapt ie lekker vannacht.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:57 schreef vencodark het volgende:
Wauw, A. blijft huilen en wilt even helemaal niets. 2 slokken drinken en weer gillen, ingebakerd = gillen, tussen ons in = gillen. Rechtop, op buikje, op kontje slaan. Niets!
Fuck it, dan maar je bed in.
Geen idee. Misschien is hij dan te vermoeid om zelf te gaan slapen. Hij huilt ook niet urenlang natuurlijk. Maar hij slaapt weinig dan, is sneller wakker en jengelt dan wat soms overgaat op gillen. Dan probeer ik zijn prikkels zo maar weg te nemen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:23 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Misschien heeft hij pijn?? of sprong? of gewoon niet lekker in zijn vel?
Hier duurde het zowaar amper 10 minuten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:26 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij schreef XM het even op zoals het voelde, heel frustrerend als je je kind niet kunt helpen.
Hier gebeurt het ook wel eens dat ik hem dan ten einde raad even weg leg en ja hoor: dan valt hij ineens zelf in slaap.
Dat zei die mevrouw van het consultatiebureau dus ook. Dus dat proberen wij dus ook. En nee, dat doe je natuurlijk geen uren. Merk ik na bijv. een kwartier dat hij niet kalmeert, dan probeer ik hem meestal weer even te laten drinken of weer die klopjes op zijn kontje. Vaak helpt dat uiteindelijk ook wel. Riedeltje opnieuw af dus.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:31 schreef Shandaly het volgende:
Vroeger hadden babies toch ook gewoon de zogenaamde huiluurtjes? Waarom krijg ik toch altijd het gevoel dat het als kindermishandeling wordt gezien als je een babietje even laat huilen? Als je toch alles geprobeerd hebt, van alles uitgesloten (vieze luier, honger, pijn, te warm, te koud, mamahonger), dan zit er soms toch gewoon niets anders op dan die prikkels er uit te laten huilen?
Fuck it zijn maar woorden. Ik schreef uit frustratie en ik ga mijn woorden daar niet voor aanpassen. Het is niet omdat het mij niet interesseert. Hij was al uren onrustig. Na 2 minuten stil begon hij weer en dar bleef zo gaan. Geen enkele oplossing bleef langdurig werken. In zijn bed huilde hij. uiteindelijk 10 minuten voor hij in slaap viel. Dat wist ik natuurlijk nog niet toen ik hem er net inlegde en die eerste post zette.quote:Op donderdag 6 juni 2013 05:24 schreef Tally het volgende:
Kleine 10 minuten maar met je posts doe je overkomen alsof hij al uren lag te huilen en niets werkte. En je reactie: Fuck it dan maar in bed, vond ik gewoon raar overkomen.
Deskundig is een consultatiebureau niet altijd. Die volgen richtlijnen en papiertjes. Van 40 jaar geleden. Elk kind is anders en niets gaat via het boekje.
Geirriteerd raken doet elke moeder wel eens. Vooral na weinig slaap. Maar zo'n kleintje kan daar ook weinig aan doen.
En inderdaad ieder zn ding.
Dit was ook niet na 10 minuten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 07:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Als hier 1 van de jongens zo'n huilbui hadden legde ik ze ook in bed. Maar dat was dan niet na 10 minuten. En het was dan ook even puur zodat ik dan even mezelf weer bij elkaar kon pakken om weer met hem bezig te zijn zeg maar. Soms sliepen ze na 10 minuten soms moest ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. Liné heeft er gelukkig geen last van. Die is altijd goed te pas.
Kut. Ontzettend kut. Als 3 uur heb geslapen is het veel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 05:49 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly die foto![]()
Tally en Shandaly hoe zijn jullie nachten gegaan?
Bij Riley moet ik haar huilend op bed leggen als lopen door de kamer (daar wordt ze het snelst stil van) niet werkt. Als ik haar dan op bed legt valt ze binnen vijf minuten in slaap.
Het zijn maar woorden inderdaad die je dropt op een forum. Dus kan het raar overkomen en zoals ik zei vind ik het raar overkomen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 06:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Fuck it zijn maar woorden. Ik schreef uit frustratie en ik ga mijn woorden daar niet voor aanpassen. Het is niet omdat het mij niet interesseert. Hij was al uren onrustig. Na 2 minuten stil begon hij weer en dar bleef zo gaan. Geen enkele oplossing bleef langdurig werken. In zijn bed huilde hij. uiteindelijk 10 minuten voor hij in slaap viel. Dat wist ik natuurlijk nog niet toen ik hem er net inlegde en die eerste post zette.
Ik weet niet hoe jouw spreek en denktaal is maar ik vloek weleens en gebruik harde woorden. Gemeen bedoel ik ze niet en ik haat heus mijn kind niet. En ik was ook zeker niet van plan zo tegen mijn kind te praten.
Lekker beeld hebben jullie straks van mij maar ik ben gewoon eerlijk.
Met zn bolle plof wangenquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik had bram gister amper een uur gezien...
[ afbeelding ]
Dan krijg je dit.. MOET bij mama... Dat stukje grijs met auto's is zn eigen bed... Maar dat was te ver weg..
Oh ok. Nu ik terug lees kan het idd ook zo bedoelt zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit was ook niet na 10 minuten.Na 10 min huilen in bed, viel hij in slaap.
En als het dan inderdaad niet helpt, dan begin ik ook weer andere dingen uit de kast te halen.
Tshirt, korte broek, romper.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat doen jullie je kleintjes aan met dit weer? Ik vind het lastig. In huis is het niet zo warm maar buiten weer wel.
Na 10 minuten huilen het al opgeven, zou wel erg snel zijn hè.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:54 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Oh ok. Nu ik terug lees kan het idd ook zo bedoelt zijn.
Maar is dus helemaal niet erg als je het even niet meer weet hoor. Anders voelt hij weer jou spanning en dan blijf je bezig. Dan maar heel even afstand nemen, paar keer diep adem halen, even plassen, iets drinken en weer verder. Zo deed ik dat altijd. En als me het huilen het nabij stond ging ik ff met de hond naar buiten.
Haha ja nou je weet maar nooit. Ben ze wel eens tegen gekomen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Na 10 minuten huilen het al opgeven, zou wel erg snel zijn hè.![]()
Het blijft nog uitzoeken en proberen.
Ik vind ze voor de meiden altijd wel fijn..quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:12 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha ja nou je weet maar nooit. Ben ze wel eens tegen gekomen.
Is een romper met spaghetti bandjes fijn of zakken die snel af?
Volgens mij gewoon de dosering van de 120 mg aanhouden...quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:15 schreef Fieder het volgende:
Kwisted wat sneu, beterschap!
Shandaly![]()
Tico ze lijken wel op elkaar ja!![]()
![]()
L heeft verhoging van de prikjes. Maar zn neus zit ook n beetje dicht, dus vandaar toch die rare adem gister waarschijnlijk. Weet iemand toevallig hoeveel mg paracetamol ze mogen met 7 kilo? Ik heb nog van 60 liggen maar dat is voor hele kleintjes dacht ik? (Voor het geval hij koorts krijgt.)
ff onder de douche helpt vaak ook wel he? Dan natuurlijk niet de douche op 40 zetten..quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:21 schreef Fieder het volgende:
![]()
Zal vast 120 in huis halen maar dan kan ik nu de 60 nog opmaken, heb nog n heel doosje. Hoop trouwens dat het niet nodig gaat zijn. Hij is wel wat suffig nu
bijna 6 weken... Ging bram bij de oppas in de sportschool..quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:31 schreef vencodark het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind voor het eerst bij een oppas (opa, oma of iemand anders dichtbij)? Al is het maar voor 2 uurtjes. Ik vind hem met 6 wkn nog zo jong.
Laagjes is hier het toverwoord. Hoewel wel vaak lange mouwen/pijpen ivm zon hier. Maar anders lekker korte mouwen en evt iets van een vestje mee?quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat doen jullie je kleintjes aan met dit weer? Ik vind het lastig. In huis is het niet zo warm maar buiten weer wel.
Dat ik zelf ook weg ging, toen was hij minstens twee maanden, misschien wel drie. Maar ik was er nogal moeilijk meequote:Op donderdag 6 juni 2013 09:31 schreef vencodark het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind voor het eerst bij een oppas (opa, oma of iemand anders dichtbij)? Al is het maar voor 2 uurtjes. Ik vind hem met 6 wkn nog zo jong.
Ik vroeg het mij gewoon af omdat mijn man weleens aan avondje 's avonds weg wilt, dit hadden we tijdens de zwangerschap ook al een tijd niet meer gedaan. Daarnaast ben ik ook bijna jarig dus een middagje winkelen zou wel even lekker zijn. Trouwens, ik bedenk me: we hebben gezamenlijk over 2 weken 2 belangrijke afspraken waar we heen moeten. Dan kan de baby ook niet mee. Dus dan moet het eigenlijk al.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:47 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat ik zelf ook weg ging, toen was hij minstens twee maanden, misschien wel drie. Maar ik was er nogal moeilijk mee. Hij is nu bijna acht maanden en hij is buiten het kdv nog nooit bij een ander dan mijn moeder geweest, zij past wekelijks op hem.
Gewoon doen wanneer jij wil. Niemand je ertoe verplicht om weg te gaan toch?
en nog evendat je je eigen stijl mbt posten houdt, en niet meteen in excuses vlucht zodra iemand er een opmerking over maakt!
Dit was de tweede keer in 7,5 maand dat hij zo lang sliepquote:
Dat was (en is) hier ook een belemmerende factor, maar tevens een goed excuusquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vroeg het mij gewoon af omdat mijn man weleens aan avondje 's avonds weg wilt, dit hadden we tijdens de zwangerschap ook al een tijd niet meer gedaan. Daarnaast ben ik ook bijna jarig dus een middagje winkelen zou wel even lekker zijn. Trouwens, ik bedenk me: we hebben gezamenlijk over 2 weken 2 belangrijke afspraken waar we heen moeten. Dan kan de baby ook niet mee. Dus dan moet het eigenlijk al.![]()
Dan zou ik hem naar mijn moeder kunnen brengen maar ik vind het moeilijk. En ik geef ook borstvoeding en dat wil ik zoveel mogelijk blijven doen.
Kolf je ook? Dan kan je moeder gewoon een flesje moedermelk geven. Hij dronk al wel uit een flesje toch?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vroeg het mij gewoon af omdat mijn man weleens aan avondje 's avonds weg wilt, dit hadden we tijdens de zwangerschap ook al een tijd niet meer gedaan. Daarnaast ben ik ook bijna jarig dus een middagje winkelen zou wel even lekker zijn. Trouwens, ik bedenk me: we hebben gezamenlijk over 2 weken 2 belangrijke afspraken waar we heen moeten. Dan kan de baby ook niet mee. Dus dan moet het eigenlijk al.![]()
Dan zou ik hem naar mijn moeder kunnen brengen maar ik vind het moeilijk. En ik geef ook borstvoeding en dat wil ik zoveel mogelijk blijven doen.
Misschien krijgt 'ie nu dan door dat het eigenlijk best wel lekker is om zo lang te slapenquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dit was de tweede keer in 7,5 maand dat hij zo lang sliepEr zat altijd nog een late voeding in, en de laatste week hebben we gewoon weer fijn nachtvoedingen en zijn mijn nachten vergelijkbaar met die van jou
Kan maar hij heeft niet echt een vast ritme nog. Hij sliep gister ruim 2 uur in mijn armen terwijl hij in zijn bedje waarschijnlijk eerder wakker had geworden. Ik zou het zonde vinden als hij wakker wordt en ik ben er niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dit was de tweede keer in 7,5 maand dat hij zo lang sliepEr zat altijd nog een late voeding in, en de laatste week hebben we gewoon weer fijn nachtvoedingen en zijn mijn nachten vergelijkbaar met die van jou
[..]
Dat was (en is) hier ook een belemmerende factor, maar tevens een goed excuusNet hoe het uitkomt.
Je kunt bv tussen twee voedingen door even een uurtje (of twee) de stad in om te oefenen, is dat iets?
Heb nog geen kolf. We proberen de aanschaf uit te stellen ivm financiën op het moment.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:06 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Kolf je ook? Dan kan je moeder gewoon een flesje moedermelk geven. Hij dronk al wel uit een flesje toch?
Herkenbaar.... juist wel naar buiten gaan hoor! Kun je de kinderwagen bv beneden in een fietsenhok, schuurtje of in de auto zetten? Of A. in de drager doen? ik vond het zo heerlijk toen ik merkte dat er ook mét hem nog best dingen te doen waren. En zeker nu het mooi weer was, toen mijne zo klein was sneeuwde het en was het koud.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan maar hij heeft niet echt een vast ritme nog. Hij sliep gister ruim 2 uur in mijn armen terwijl hij in zijn bedje waarschijnlijk eerder wakker had geworden. Ik zou het zonde vinden als hij wakker wordt en ik ben er niet.
Ik merk aan mezelf dat ik er nu moeite mee begin te krijgen dat mijn vrijheid ineens zoveel minder is dan voorheen. Juist met het mooie weer, ben ook gewoon een buitenmens. Ik woon 2 hoog zonder lift. Met de kinderwagen naar beneden is dus best lastig dus ik doe het al gauw niet. En man komt pas na 17:00 thuis.
Nee, ons schuurtje is ook in de kelder dus alsnog een trap. Maakt dus geen verschil. De kinderwagenbak is inclusief A. al vrij zwaar dus ik moest eigenlijk 3 keer heen en weer. Zonder onderstel naar buiten is ook niks want ons parkje is een paar minuten verder.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Herkenbaar.... juist wel naar buiten gaan hoor! Kun je de kinderwagen bv beneden in een fietsenhok, schuurtje of in de auto zetten? Of A. in de drager doen? ik vond het zo heerlijk toen ik merkte dat er ook mét hem nog best dingen te doen waren. En zeker nu het mooi weer was, toen mijne zo klein was sneeuwde het en was het koud.
Of met de kinderwagenbak buiten op een kleed (niet in de zon) in het gras gaan zitten?
Zonder kolf is weggaan wel heel lastig ja. Is een handkolf iets, misschien tweedehands?
Is nog steeds een optie ja. Denk alleen dat ik die niet lang gebruik ivm gewicht en mijn rug.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:32 schreef L-E het volgende:
En een draagdoek Venco? Of vind je dat niets?
Zijn gewicht bedoel je? Wat heb je aan je rug?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Is nog steeds een optie ja. Denk alleen dat ik die niet lang gebruik ivm gewicht en mijn rug.
Niets aan mijn rug maar ik heb het idee dat het vrij zwaar is om je kind zo te dragen. Maar misschien zie ik het te zwaar in.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Zijn gewicht bedoel je? Wat heb je aan je rug?
Weegt 4 kilo, merk je echt amper.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niets aan mijn rug maar ik heb het idee dat het vrij zwaar is om je kind zo te dragen. Maar misschien zie ik het te zwaar in.Moet gewoon eens naar de winkel.
Btw, ik heb het idee dat A. sneller slaapt als ik hem op zijn buikje leg. Gister heeft hij ook een tijdje zo gelegen en dat gaat goed. Nu kon hij weer niet slapen maar op zijn buik ineens wel. Eens goed in de gaten houden, al vind ik het wel een beetje spannend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |