abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128197222
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef pokkerdepok het volgende:
Spring Breakers (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

kan me wel voorstellen dat een hoop mensen zich gaan ergeren, halverwege. er zit regelmatig erg weinig vaart in de film, het verhaaltje stelt niet veel voor, het acteren is okee maar niet bijzonder, met uitzondering van de foute gast, die is geweldig.

Gummo zal harmonie korine nooit meer evenaren vrees ik, met deze film ook zeker niet. maar toch van mij een 8, want ik ben een fan.
Ben echt niet van de mainstream, maar Gummo vond ik gewoon niet vermakelijk. Spring Breakers wel, erg vermakelijk zelfs. Het kijkt lekker weg als mainstream, maar het is het zeker niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:09:51 #202
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_128198132
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

*O*

[..]

Dat is dan ook de (onherkenbare) James Franco. :D Deze rol speelt hij 1000 maal beter dan Oz.
Zat even te kijken naar james franco op imdb en kwam deze tegen.

Een boel celebs die hun zelf spelen.
This Is the End (2013) - IMDb

Lijkt me wel een leuke film :)
En Emma Watson O+
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_128198257
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef pokkerdepok het volgende:
Spring Breakers (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

studentjes beroven een bank, gaan op springbreak, feest, zuipen, drugs, gevangenis, komen in aanraking met foute gast.

ik heb er lang naar uitgekeken en hij viel niet tegen. met het geweld viel het eigenlijk wel mee

springbreakers is heerlijk over de top, fout, grappig, psychedelisch, onnavolgbaar, veel borsten en billen en sexuele spanning, met een onderliggende schrijnende moraal die je maar af en toe om je oren slaat, en op de verwachte momenten ineens totaal afwezig is.

kan me wel voorstellen dat een hoop mensen zich gaan ergeren, halverwege. er zit regelmatig erg weinig vaart in de film, het verhaaltje stelt niet veel voor, het acteren is okee maar niet bijzonder, met uitzondering van de foute gast, die is geweldig.

Gummo zal harmonie korine nooit meer evenaren vrees ik, met deze film ook zeker niet. maar toch van mij een 8, want ik ben een fan.
Lekkere buikjes :9 -edit: doen we hier idd niet-

[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 24-06-2013 16:36:49 ]
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:03:54 #204
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128200680
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ben echt niet van de mainstream, maar Gummo vond ik gewoon niet vermakelijk. Spring Breakers wel, erg vermakelijk zelfs. Het kijkt lekker weg als mainstream, maar het is het zeker niet.
kwestie van smaak misschien. die film heeft wat mij betreft een van de beste scenes aller tijden, het feestje in de keuken met de ongelukkige klapstoel.
pi_128200687
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:09 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Zat even te kijken naar james franco op imdb en kwam deze tegen.

Een boel celebs die hun zelf spelen.
This Is the End (2013) - IMDb

Lijkt me wel een leuke film :)
En Emma Watson O+
Het onofficiele vervolg van Pineapple Express (2008) - IMDb
pi_128200881
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:26 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het doet pijn als iemand jouw favoriete film niet leuk vind. Sorry dat de wereld niet uit eensgezinden bestaat
Favoriete film. :')
pi_128201222
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

kwestie van smaak misschien. die film heeft wat mij betreft een van de beste scenes aller tijden, het feestje in de keuken met de ongelukkige klapstoel.
Die is legendarisch ja. Maar dat komt volgens mij ook een beetje omdat de rest van die film zo moeizaam was.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:19:43 #208
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128201344
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die is legendarisch ja. Maar dat komt volgens mij ook een beetje omdat de rest van die film zo moeizaam was.
hij is moeilijk, af en toe zelfs walgelijk... ja ik hou drvan. bizarre film.

stukje van de scene voor degenen die Gummo niet kennen:
  maandag 24 juni 2013 @ 17:23:46 #209
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_128201494
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt helemaal niets.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_128201657
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:08 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Favoriete film. :')
Kan je het nog aan allemaal? Je lijkt op instorten.
pi_128201727
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik had hem zelf al even teruggekeken, en ik vond hem aanzienlijk leuker toen het kijken gepaard ging met de opluchting dat er toch nog wat leuks in de film zat.

Verder zie ik de laatste tijd regelmatig films die echt wat te vertellen hebben, maar dat wel doen op een vlotte manier. Springbreakers is daar een uitstekend voorbeeld van, soms lijken films met de nodige pretenties eerst het publiek te willen wegjagen om alleen de mensen die echt willen over te houden. Het mag wat mij betreft wel met zo min mogelijk moeite.

Wat ik ook erg sterk vond aan Spring Breakers dat veel van de satire en het cynisme met de fotografie is gedaan, niet met het verhaal zelf.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:42:31 #212
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128202180
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had hem zelf al even teruggekeken, en ik vond hem aanzienlijk leuker toen het kijken gepaard ging met de opluchting dat er toch nog wat leuks in de film zat.

Verder zie ik de laatste tijd regelmatig films die echt wat te vertellen hebben, maar dat wel doen op een vlotte manier. Springbreakers is daar een uitstekend voorbeeld van, soms lijken films met de nodige pretenties eerst het publiek te willen wegjagen om alleen de mensen die echt willen over te houden. Het mag wat mij betreft wel met zo min mogelijk moeite.

Wat ik ook erg sterk vond aan Spring Breakers dat veel van de satire en het cynisme met de fotografie is gedaan, niet met het verhaal zelf.
ja dat klopt wel, er staat op youtube een lange interview sessie voor een canadees festival, waarin korine ook uitlegd dat de film in de eerste plaats om uiterlijk draait, beelden en veel minder om dialoog. als metafoor voor de hele cultuur waar de film over gaat. en dat de emoties dan langzaam door die toplaag komen druipen.

en ja, gummo is ook een extreme film van een zeer recalcitrant mannetje in die tijd. (zn volgende, nooit afgemaakte project was een film waar ie gewoon op straat ruzie ging zoeken en vechtpartijen uitlokken, en zichzelf dan in elkaar liet slaan. op gegeven moment kon ie niet meer verder omdat ie in het ziekenhuis was geslagen door een nachtcub portier...)
die hele film gaat nergens over, maar ik kick gewoon op de enorme verzameling bizarre situaties en beelden. op de een of andere manier ook zo ontzettend jaren 90...
pi_128204536
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:27 schreef Deckard het volgende:

[..]

Kan je het nog aan allemaal? Je lijkt op instorten.
Oké, je hebt wel stoere antwoorden steeds.
pi_128205206
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:38 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Oké, je hebt wel stoere antwoorden steeds.
Kom nou eerst eens met een inhoudelijk antwoord. Want je gedraagt je echt als een klein kind. Alleen maar omdat iemand de film niet leuk vond ga jij direct een persoonlijke aanval doen. Dat is achterlijk gedrag.
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 19:12:16 #215
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_128206258
Ok mensen, het is wel weer genoeg zo. Dit moet toch vooral een topic blijven voor reviews.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 24 juni 2013 @ 22:59:11 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128219520
Gisteren gekeken:
The Shining
Dit keer de langere US versie gezien, voor het eerst. Daar zitten een paar toffe scenes in die de film nog enger maken dan ie al was.
Het blijft één van de engste films die ik ken, de regie van Kubrick is fantastisch. Het valt me ook op dat iedere keer dat ik de film kijk me weer andere dingen opvallen, zo blijft het een genot om naar te kijken.
Wat mij betreft één van Kubrick`s beste.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Room 237
Maakt een mooie double bill met The Shining zelf. Een documentaire waarin verschillende mensen aan het woord komen (zonder dat je ze trouwens te zien krijgt, waardoor er meer tijd is voor beelden van de film zelf en het "onderbouwen" van hun theorieën) en hun kijk geven op The Shining en waar volgens hen de film écht over gaat.
We horen onder andere iemand vertellen die er van overtuigd is dat het gaat over de genocide op de Indianen, iemand die denk dat het met de holocaust te maken heeft en iemand die er absoluut van overtuigd is dat Kubrick door middel van The Shining naar buiten bracht dat hij inderdaad (zoals boze tongen beweren) betrokken was bij het faken van de maanlanding.
Sommige zijn interessante theorieën, sommige (zoals die van The Holocaust) zoeken het wel heel ver.
Toch is het wel een boeiende docu, mede doordat de mensen zo overtuigd zijn hun gelijk en de kijker door middel van het frame voor frame afspelen van beelden uit de film er proberen van te overtuigen.
Wel grappig om eens te zien en zeker een reden om The Shining nog vaker te zien. Eens kijken of je dan weer nieuwe dingen ziet en welke theorie jou het meest overtuigd...

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_128226644
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:59 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren gekeken:
The Shining
Dit keer de langere US versie gezien, voor het eerst. Daar zitten een paar toffe scenes in die de film nog enger maken dan ie al was.
Het blijft één van de engste films die ik ken, de regie van Kubrick is fantastisch. Het valt me ook op dat iedere keer dat ik de film kijk me weer andere dingen opvallen, zo blijft het een genot om naar te kijken.
Wat mij betreft één van Kubrick`s beste.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Dat is bizar, die heb ik gister dus ook gekeken. Ook de US versie, en ook voor de eerste keer (maar voor mij dan ook de aller eerste keer). Inderdaad een enge film, alhoewel er nog een aantal dingen zijn die ik niet helemaal snap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veni, vidi, vodka.
pi_128227147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:00 schreef dumble het volgende:

[..]

Dat is bizar, die heb ik gister dus ook gekeken. Ook de US versie, en ook voor de eerste keer (maar voor mij dan ook de aller eerste keer). Inderdaad een enge film, alhoewel er nog een aantal dingen zijn die ik niet helemaal snap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het antwoord is nee, maar je kan de uitleg het beste even googelen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:21:15 #219
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128227369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:00 schreef dumble het volgende:

[..]

SPOILER
nee...
SPOILER
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:35:26 #220
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128233925
This is 40

Alweeeer een mislukte komedie. Sowieso, al die lange komedie's (135 minuten) met een vleugje drama van Judd Apatow mogen best wel een half uur of 3 kwartier korter. Deze film in een paar etappes gekeken als ik echt niks anders meer had, en zelfs dan voelt hij langdradig aan. Cliche verhaal, te weinig grappen en grollen en Paul Rudd die deze keer meer vervelend als grappig was. Dan blijft er weinig over, ja een tiet van Leslie Mann, maarja of je daar nu echt op staat te wachten. De Lost referenties waren dan wel weer geinig maar verder, this is pretty much shit.

4.5
pi_128239336
21 and over

Vlotte komedie waarin twee nuchtere vrienden hun Chinese maatje naar de kroeg meenemen en vervolgens op pad moeten om hem weer thuis te brengen aangezien hij iets teveel gekleurde vloeistoffen achterover heeft gewerkt. Jeff Chang moet om zeven uur in zijn gestoomde pak paraat staan voor een gesprek en de twee weten niet waar hij woont dus zo belanden ze in een wilde tocht.

Tja van de makers van Hangover... Als je denkt dat het concept is uitgemolken na deel 3 van Hangover dan kom je bedrogen uit, 21 and over doet er nog een schepje bovenop. Waarbij ze ook nog even het idee van project X proberen mee te nemen. De makers hebben duidelijk geen inspiratie en denken een schijtlollig concept met een nieuwe naam opnieuw te kunnen introduceren maar het boeide me nauwelijks. Ik dacht met een biertje gewoon kijken zonder nadenken maar het was een zware bevalling. Misschien leuk als je zelf 21 bent en dronken met je vrienden een film wil kijken. Verder niet aan te raden.

4

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 15:05:30 ]
pi_128242290
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee...
SPOILER
Oja, duidelijk nu!
SPOILER
Veni, vidi, vodka.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:49:01 #223
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128243374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:17 schreef dumble het volgende:

[..]

Oja, duidelijk nu!
SPOILER
ja lol..
pi_128252263
Man of Steel (2013) - IMDb

In een woord: Incredible....... _O_

Dat deze movie een hoge rating scoort op IMDb is begrijpelijk. Ik sta volledig achter deze keuze, en ga hem zelfs hoger becijferen. Kende de acteur (Henri Cavill) zelf nog niet, en zag hem voor het eerst op het grote scherm. Hij speelde de Man of Steel fantastisch. Hij is echt geknipt voor deze rol.

De acties waren van hoog niveau, zeker in het begin was dit voortreffelijk gedaan. Naarmate komt er meer verhaal in de film dit gaat gepaard met acties tussendoor, maar wel zo neergezet om de identiteit/persoonlijkheid van de Man of Steel te achterhalen. Je ziet hem als geboren kind tot held worden.

Wat al eerder gezegd is dat sommige acteurs/actrices niet top waren, dat bevestig ik ook. Vond Lois Lane (Amy Adams) een beetje aan de mindere kant. In The Fighter was ze veel beter. Dit had een andere actrice veel beter gekund naar mijn mening.

Als slot is dit de beste movie van het jaar, vooralsnog.....

IMDb cijfer: 8.0
Mijn cijfer: 9.0
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_128254672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:32 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Man of Steel (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

In een woord: Incredible....... _O_

Dat deze movie een hoge rating scoort op IMDb is begrijpelijk. Ik sta volledig achter deze keuze, en ga hem zelfs hoger becijferen. Kende de acteur (Henri Cavill) zelf nog niet, en zag hem voor het eerst op het grote scherm. Hij speelde de Man of Steel fantastisch. Hij is echt geknipt voor deze rol.

De acties waren van hoog niveau, zeker in het begin was dit voortreffelijk gedaan. Naarmate komt er meer verhaal in de film dit gaat gepaard met acties tussendoor, maar wel zo neergezet om de identiteit/persoonlijkheid van de Man of Steel te achterhalen. Je ziet hem als geboren kind tot held worden.

Wat al eerder gezegd is dat sommige acteurs/actrices niet top waren, dat bevestig ik ook. Vond Lois Lane (Amy Adams) een beetje aan de mindere kant. In The Fighter was ze veel beter. Dit had een andere actrice veel beter gekund naar mijn mening.

Als slot is dit de beste movie van het jaar, vooralsnog.....

IMDb cijfer: 8.0
Mijn cijfer: 9.0
Dat is toch gewoon de zoveelste film over Superman? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')