Als er geen afbeeldingen van een fiets op staan of een bord, dan is het een suggestiestrook en heeft het geen juridische waardequote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef SiGNe het volgende:
Als het een rood fietspad was had je daar niet eens mogen stoppen maar had je op de weg zelf moeten stoppen.
Gezien de onderbroken strepen betreft het hier een suggestiestrook, desondanks mag TS de snorfiets niet hinderen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:43 schreef Peter het volgende:
Was het een fietssuggestiestrook of een fietstrook? Stonden er op de strook wel of geen afbeeldingen van een fiets? Dat maakt nogal uit voor de vraag of je, waar jij stond, stil mocht staan of niet.
En wellicht een google-maps locatie?
Dat kun je niet zien aan de wel of niet onderbroken streep. Het missen van de fietsafbeelding is relevant. Dit blijkt dus een fietssuggestiestrook te zijn. TS parkeerde dus gewoon tegen de stoep aan, vóór het bord wat hem verbiedt te parkeren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:50 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gezien de onderbroken strepen betreft het hier een suggestiestrook, desondanks mag TS de snorfiets niet hinderen.
Maar er is wel een verbod om het overig verkeer te hinderen bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, zoals het stoppen of uitwijken. Op welk punt je dat doet is niet relevant.quote:
m.i. is dat alleen fout als het een gevaarlijke situatie oplevert. Parkeren in een bocht staat niet meer als verboden in de wet genoemdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat kun je niet zien aan de wel of niet onderbroken streep. Het missen van de fietsafbeelding is relevant. Dit blijkt dus een fietssuggestiestrook te zijn. TS parkeerde dus gewoon tegen de stoep aan, vóór het bord wat hem verbiedt te parkeren.
Dan is relevant of TS al stil stond of niet. Staat hij stil, dan is hij al geparkeerd en rijdt de snorder dus tegen een correct geparkeerde auto aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er is wel een verbod om het overig verkeer te hinderen bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, zoals het stoppen of uitwijken. Op welk punt je dat doet is niet relevant.
Niet helemaal, want je moet voordat je een bijzondere verrichting begint eerst wachten tot dit veilig kan. Als ik plotseling op zo'n situatie op de rem trap en stil sta waarna een auto die achter me rijdt op me in klapt, kan ik ook moeilijk zeggen: ja, ik stond al stil, dus geparkeerd, dus het is jouw schuld. (los van genoeg afstand houden etc)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan is relevant of TS al stil stond of niet. Staat hij stil, dan is hij al geparkeerd en rijdt de snorder dus tegen een correct geparkeerde auto aan.
Heb je uberhaupt je knipperlichten aangehad om te laten zien dat je aan de kant van de weg ging staan voor achterop rijdend verkeer?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:56 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond stil en wilde net de gevaarlichten aan doen toen ik de knal hoorde....
Je stond iig niet op een fietspad of strook, dus let op dat je dat niet in je verzekeringspapieren zo noemt, anders ben je sowieso fout.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:56 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond stil en wilde net de gevaarlichten aan doen toen ik de knal hoorde....
Oke, wat moet ik dan opschrijven? Hoe heet dat gedeelte van de weg dan? Om half 9 komt desbetreffend meneer naar mij toe om de formulieren in te vullen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Je stond iig niet op een fietspad of strook, dus let op dat je dat niet in je verzekeringspapieren zo noemt, anders ben je sowieso fout.
Het heet een fietssuggestiestrook. Officieelquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:01 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Oke, wat moet ik dan opschrijven? Hoe heet dat gedeelte van de weg dan? Om half 9 komt desbetreffend meneer naar mij toe om de formulieren in te vullen.
Bij een rood fietspad gaat het altijd om een fietsstrook. Auto's mogen wel over de onderbroken lijn maar alleen om bijv. een parkeerplaats op te zoeken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er geen afbeeldingen van een fiets op staan of een bord, dan is het een suggestiestrook en heeft het geen juridische waarde.
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.quote:
Niet waar. Suggestiestrook kan prima rood gekleurd zijn, wel of geen onderbroken streep hebben, of alleen bestaan uit een onderbroken streep zonder gekleurd asfalt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij een rood fietspad gaat het altijd om een fietsstrook. Auto's mogen wel over de onderbroken lijn maar alleen om bijv. een parkeerplaats op te zoeken.
Ze mogen het niet als rijstrook gebruiken.
graag gedaanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:04 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.Verder helpt je antwoord totaal niet, maar heey, wat boeit t ook internetheld...
Laat maar zien waar dat staat dan. Dat klopt m.i. namelijk niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij een rood fietspad gaat het altijd om een fietsstrook. Auto's mogen wel over de onderbroken lijn maar alleen om bijv. een parkeerplaats op te zoeken.
Ze mogen het niet als rijstrook gebruiken.
Dit is een goede!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou eens informeren hoe groot de schade aan dat ding is, en kijken of het niet verstandiger is om dat buiten de verzekering om te vergoeden.
Bronquote:Een fietssuggestiestrook (stippellijn zonder fietssymbool) is een nepfietsstrook, hier kan je je auto parkeren. Je ziet fietssuggestiestroken tegenwoordig steeds vaker omdat wegbeheerders buiten de bebouwde kom steeds vaker met deze nepstroken proberen de snelheid van het autoverkeer naar beneden te krijgen. Als fietser ben je niet verplicht erop te rijden, al denken veel automobilisten van wel. De Fietsersbond is geen voorstander van nepsuggestiestroken omdat ze fietsers geen bescherming bieden.
Heb je nu niet zelf aangetoond dat ik gelijk had? Het voorbeeld van jouw bron geeft een suggestiestrook als een rode strook incl streepmarkeringen.quote:
Duidelijk melden dat het een fietssuggestiestrook was en dat hij op jou botste terwijl je al stilstond. (Ervan uitgaande dat je hem niet hebt afgesneden en dat hij onmogelijk nog kon remmen)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond in ieder geval stil voor het bord van verplicht fietspad, dus ik denk dat ik de gok waag en de schade formulieren invul.
dat is sowieso meer dan 150 euroquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:08 schreef kurd0w het volgende:
Kappen aan de linkerkant zijn goed beschadigd. Maar ik zal het er overhebben met hem. Als het een bedrag van rond de 150 is wil ik het hem best cash overhandigen, maar als het hoger is dan 150 dan neem ik de gok met de verzekering.
Lees:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Heb je nu niet zelf aangetoond dat ik gelijk had? Het voorbeeld van jouw bron geeft een suggestiestrook als een rode strook incl streepmarkeringen.
Dat zeg ik toch ook...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Lees:
Een fietssuggestiestrook (stippellijn zonder fietssymbool)
Dus wel een stippellijn (en evt kleur) maar geen symbool = geen juridische waarde.
klopt, wij zijn het eens. (maar ik snap ook niet waarom je überhaupt op mij reageerde, ik ging er vanuit dat je het dus oneens was..)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook...Dat een suggestiestrook prima rood en gestreept kan zijn.
Verzekeringen zijn achterlijk, het kóst alleen maar geld, en heb je schade dan heb je zoveel euro eigen risico. OOK NOG.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef Av- het volgende:
Informeer ook eens of je moeder niet toevallig een no claim bescherming op haar verzekering heeft. Dan mag je één keer per jaar een claim indienen zonder dat je premie eronder lijdt. Een soort verzekering voor je verzekering eigenlijk.
Ze heeft al een ongeluk gehad dit jaar dus dat is alzo foetsie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef Av- het volgende:
Informeer ook eens of je moeder niet toevallig een no claim bescherming op haar verzekering heeft. Dan mag je één keer per jaar een claim indienen zonder dat je premie eronder lijdt. Een soort verzekering voor je verzekering eigenlijk.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:03 schreef kurd0w het volgende:
Oke, prima. Nou, dan vullen we het formuliertje maar in en we zien wel verder. Met hoeveel procent zal de premie stijgen? (Mijn moeder heeft dit jaar al een ongeluk gehad, dus no-claim garantie is er niet meer)
kan je doen. Als de verzekeraar achteraf bepaalt dat jij aansprakelijk was en het bedrag aan die snorfietser uitkeert, heb je normaal gesproken alsnog de optie om dat bedrag weer over te maken naar je verzekeraar zonder meer premie te hoeven betalen. Kijk daarvoor even in de voorwaarden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond in ieder geval stil voor het bord van verplicht fietspad, dus ik denk dat ik de gok waag en de schade formulieren invul.
Dit dus, gewoon "heuj een vriend", zonder even te kijken meteen naar rechts zwenken, remmen tot stilstand en dan één seconde later een knal... Die snorfietser reed gewoon normaal en de auto voor hem zwenkte plotseling naar rechts zijn baan op en stopte opeens terwijl de snorfietser nog een gewone rijsnelheid had - en dan ook nog vragen "is dit mijn schuld?"....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:13 schreef Wombcat het volgende:
Je stond al een hele seconde stil toen hij er op knalde?
Dan ben je dus te kort voor hem stil gaan staan.
Nu ben ik wel benieuwd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:27 schreef kurd0w het volgende:
Vanavond zal ik wel een ingevuld schadeformulier posten.
Ik snap het niet. Omdat zijn scooter beschadigd is heb jij geen foto's genomenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:35 schreef kurd0w het volgende:
Beste Fok!ers,
Mijn auto is onbeschadigd, maar zijn scooter is wel beschadigd. Daarom ben ik ook zo dom geweest om geen foto's te nemen... -.-
Je hebt helemaal gelijk; je mag wel stilstaan, maar niet parkeren; iemand in en uit laten stappen geldt als stilstaan en niet parkeren...quote:
Reactie doorgestuurd naar de politie.quote:
Benieuwd wanneer ik mijn schouderklopje krijgquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:12 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Reactie doorgestuurd naar de politie.
wel een hele secondenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:06 schreef kurd0w het volgende:
Scenario 1 komt in de buurt Starla. Maar zoals ik al zei, ik stond al voor een seconde stil toen hij achterop knalde. Ja ik had de situatie beter moeten inschatten. Maar goed, ik vul alles in zoals t gebeurd is. Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |