abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128254673
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_128263182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
Daarvoor was al een regeling bedacht van het optrekken van de leeftijd voor MRB-vrijstelling naar 30 jaar, gelijk aan het grootste herkomstland van die diesels. Tevens zou voor 'nieuwe' oldtimers geen vrijstelling meer verleend worden voor de dieseltoeslag en lpg-toeslag van de MRB.

Maar nog voor dat die aanpassingen van 1,5 jaar terug (o.i.d) echt werkelijkheid zijn geworden, wordt er met een kapmes gewoon in de rondte gezwaaid zonder echt na te denken in de hoop meer geld binnen te kunnen halen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:11:02 #103
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128268399
Die vorige regeling was inderdaad ter oplossing van het probleem maar is nooit werkelijkheid geworden. Ze hadden snel geld nodig en dan is dit (in theorie) de beste manier.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128270259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
Daar was al een oplossing voor bedacht door de oude regeling te wijzigen en aan te scherpen. Maar dat sloot natuurlijk niet aan bij de waan-van-de-dag stijl van regeren en wetgeving maken die tegenwoordig zo in zwang is.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:50:50 #105
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128428571
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Golf 1 of Golf 2 met snel/omgebouwd dieselblok dan moet je nu je slag slaan. Met duizenden tegelijk op Marktplaats voor weinig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:14:55 #106
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128468391
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Golf 1 of Golf 2 met snel/omgebouwd dieselblok dan moet je nu je slag slaan. Met duizenden tegelijk op Marktplaats voor weinig.
klopt maar die blokken werken ook goed in een boot, kever of t2 bus
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:53:50 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_128497894
Niet zozeer oldtimer nieuws, maar past wel in dit topic imo. De inkt van de nieuwe oldtimerregeling is nog niet droog of de grijpgrage handjes in Den Haag hebben het volgende slachtoffer alweer in het vizier:

quote:
'Te veel voordeel voor zuinige auto's'

Milieuvriendelijke auto's krijgen momenteel te veel belastingvoordeel, vindt het CDA. Door de verschillende voordeelmaatregelen van het kabinet kan dit oplopen tot tienduizenden euro's per auto.

"De subsidie staat niet meer in verhouding tot het milieuvoordeel dat het rijden van deze auto's oplevert", zegt CDA'er Pieter Omtzigt.

Omtzigt heeft samen met Kamerleden Sander de Rouwe en Agnes Mulder vragen gesteld aan het kabinet over de verschillende maatregelen en de effecten hiervan, die ze 'disproportioneel' noemen.

"De maatregelen moeten begrensd worden", zo vinden ze.

Belasting

In ieder geval tot 2014 geldt een aantal verschillende maatregelen, die gestapeld veel voordeel op kunnen leveren.

Zo hoeven er voor milieuvriendelijke auto's geen aanschafbelasting en minder wegenbelasting betaald te worden en zijn er voor ondernemers verschillende fiscale voordelen zoals de Milieu-investeringsaftrek (MIA), de Kleinschaligheids-InvesteringAftrek (KIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (VAMIL).

Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.

Niet milieuvriendelijk

Het CDA vraagt zich bovendien af of de auto's die belastingvoordeel krijgen wel altijd zo milieuvriendelijk zijn. "De auto's moeten niet alleen op papier, maar ook in praktijk zuiniger zijn", zo vindt Omtzigt.

Vooral auto's die in een testrit minder dan 49 gram CO2 per kilometer gebruiken, komen voor veel belastingvoordeel in aanmerking. Maar volgens het CDA zijn deze testritten vaak oud en niet representatief.

CDA wijst op een TNO rapport van eind mei waaruit blijkt dat brandstofverbruik en CO2-emissies in de praktijk vaak veel hoger zijn dan door fabrikanten opgegeven. Dat komt bijvoorbeeld doordat de testcondities door bijvoorbeeld rijgedrag vaak heel anders zijn dan bij het daadwerkelijke gebruik. Zo wordt ook het energiegebruik voor bijvoorbeeld verlichting en airconditioning in de tests niet meegenomen.

Duitsland

"In andere landen als Duitsland en Japan zijn er ook belastingvoordelen voor zuinige auto's. Maar daar lopen deze op tot een paar duizend euro, niet tienduizenden euro's. De voordelen in Nederland kunnen best wat lager", zo licht Omtzigt toe. Dit pakt dan weer voordeliger uit voor de staatskas.

Hij wijst erop dat daar in de voorjaarsnota van het kabinet over de begroting ook op wordt gewezen. In de voorjaarsnota wordt gesproken van "een relatief grote tegenvaller" bij de ontvangsten uit de autobelasting. Dit komt mede door "verdere vergroening van het nieuwe wagenpark", zo schrijft het kabinet.

Het CDA hoopt dan ook dat het kabinet bij het vaststellen van nieuwe autobelastingen minder fiscale voordelen biedt, zodat dit geld scheelt uit de staatskas.
nu.nl
pi_128498391
Ze zijn gek geworden :') ja, dat de belastingvoordelen veel te hoog zijn zag iedereen, was ook de enige reden om zo'n ding te kopen, want praktijkgebruik was niets bijzonders. Wat willen ze nou eigenlijk? Dat we toch weer allemaal smerige zuipende auto's gaan rijden?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:24:19 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128499001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.
Dat is al jaren bekend... Nu opeens komt een kamerlid er achter.
censuur :O
pi_128517290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Niet zozeer oldtimer nieuws, maar past wel in dit topic imo. De inkt van de nieuwe oldtimerregeling is nog niet droog of de grijpgrage handjes in Den Haag hebben het volgende slachtoffer alweer in het vizier:

[..]

nu.nl
Belastingvoordelen 'subsidies' noemen :')
pi_128518220
Het is in die zin een subsidie omdat je het moet aanvragen via AgentschapNL: http://www.agentschapnl.n(...)n-aanvragen-miavamil

Het is niet zomaar een kwestie van een knopje aanvinken in je belastingaangifte.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:34:49 #112
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128556813
V&A / [TK] Citroën CX 25D onverprutst, ongelast en origineel! APK 2015

Waarom heb ik in 1 dag al 4 reacties van Duitsers te pakken?

Mogen 30 jaar oude diesels daar wel lekker doorstinken?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128557839
Ja, daar heb je vrijstelling voor de milieuzones met een oldtimer. :P
pi_128561683
Hoe zit het eigenlijk met het schorsen als de auto wel geheel vrijgesteld word van de belasting? Is dit dan wel nodig of mag je dan weer het hele jaar door rijden?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:13:56 #115
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128562141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, daar heb je vrijstelling voor de milieuzones met een oldtimer. :P
serieus?

Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:33:42 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128563148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het schorsen als de auto wel geheel vrijgesteld word van de belasting? Is dit dan wel nodig of mag je dan weer het hele jaar door rijden?
lees de op eens even
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:35:21 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128563209
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:

[..]

serieus?

Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
heel eu is het 30 jaar dus wij doen goed mee met 1 eu door het 40 jaar te doen
probleem van de 2e kamers was uitdrukkelijk 1987/1986/1985 auto's...
pi_128563431
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:

[..]

serieus?

Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Jep, 30 jaar en auto moet volledig origineel zijn zoals 'ie uit de fabriek komt rollen. :P Dus die 190-dieseltjes op wieldoppen komen daar goed weg! :+ Een LPG-installatie is in ieder geval taboe. :) En je hebt ook een verplichte taxatie (waarbij ook nog eens bepaald wordt dat een oldtimer niet teveel gebreken vertoont, anders krijgt het geen H-kenteken). Verder is het oldtimer-kenteken ook best duur (geloof 180 Euro per jaar ofzo?).
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:36:15 #119
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128569796
Ontheffing in milieuzones is voor auto's van voor 1978.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128572597
Wat ik begrepen heb is het 30 jaar, dus dat was in 2008 1978 inderdaad. :+ Ik mocht met m'n 244 diesel uit 1979 gewoon de milieuzone in, mits ik een kopie van het kentekenbewijs op de voorruit plakte (i.p.v. milieusticker, en dan blijkt uit dat kentekenbewijs dat de mijne een oldtimer is). :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:39:52 #121
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128574084
Is het serieus 30 jaar? Ik had 1978 begrepen.

Als dit zo is ga ik meteen met mijn oldtimer naar het Ruhrgebied.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:53:00 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128574552
Bron?
Volgens mij is er namelijk helemaal geen uitzondering voor oldtimers, met of zonder H platen of op buitenlands kenteken of wat dan ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_128574571
As far as I know is het gewoon 30 jaar. :) Wellicht heb je 't op een site gelezen met info uit 2008? :P De H-kentekens mogen ook gewoon de Umwelt-zones in, en die zijn dus allen 30 jaar of ouder. :)

Hier staat er meer over: https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2 Daar staat dus: H-kenteken = vrijstelling voor Umwelt-zone. Voor Nederlandse oldtimers geldt: vķķr 1978 geen sticker of iets nodig (omdat je dan blauwe platen hebt, en die krijg je alleen voor auto's t/m 1977). Ze Germans weten dan dat een NL-auto met blauwe platen altijd oldtimer is. ;) Let wel: die informatie staat daar al sinds 2008 zo op, ik heb in ieder geval met mijn 1979'er geen problemen gehad terwijl ik langs een paar controleposten/fuiken gereden ben. :P
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:13:51 #124
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128575241
Hmm dus er is niks te vinden. Nouja het risico is nog wel de moeite waard. Mijn auto is toch meer dan 30 jaar oud.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128590019
Gewoon kopie op de voorruit plakken en er kan weinig gebeuren. :P Desnoods laat je blauwe platen maken. :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:00:06 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_128590605
Oldtimers vliegen massaal het land uit

De export van oldtimers groeit enorm. In de eerste helft van dit jaar zijn er 5295 personenauto's van 25 jaar of ouder uitgevoerd.

In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 2819. Dat is een stijging van bijna 88 procent, meldde VWE voertuiginformatie en -documentatie donderdag.

Volgens het bureau komt de toename vooral door de aanscherping van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers. VWE rekende eerder uit dat bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland vanaf volgend jaar wegenbelasting moet betalen door nieuwe belastingmaatregelen.

Het totaal aantal gebruikte personenauto's die afgelopen 6 maanden aan het buitenland werden verkocht, daalde juist met 15,9 procent tot 140.875 stuks.

Mercedes

Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz. In de exportcijfers is terug te zien dat deze wagens nu massaal van de hand worden gedaan.

De uitvoer van modellen uit de populaire 190-serie is vergeleken met de eerste helft van 2012 zelfs met meer dan 1700 procent gestegen tot bijna 500 stuks.

''Nu zij niet meer van fiscale voordelen kunnen genieten, willen veel mensen van hun oldtimer af'', concludeert een woordvoerder. Hij verwacht dat het oldtimerwagenpark komende tijd nog verder zal slinken.

nu.nl
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:02:21 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128590687
Allemaal richting rifgebergte :P
pi_129180262
Jammer dat de nieuwe belastingmaatregel op die manier nauwelijks extra inkomsten voor de staatskast genereert.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:44:53 #129
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_129181192
Dat was wel te verwachten. Mensen betalen niet graag belasting.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:18:18 #130
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_129181703
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:26 schreef NightFlight het volgende:
Jammer dat de nieuwe belastingmaatregel op die manier nauwelijks extra inkomsten voor de staatskast genereert.
Het was nogal naief om te denken dat dit extra inkomsten zou genereren. De nieuwe maatregel is slecht voor het milieu, want er moeten weer allemaal nieuwe auto's aangeschaft worden,het levert niets op, want autos worden masaal weggedaan, of geschorst ,mensen houden nog meer de hand op de knip doordat de overheid alweer onbetrouwbaar blijkt en maakt de mensen het leven zuur... fantastische maatregel weer, iets waar dit kabinet in grossiert..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_129185247
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
pi_129186347
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Zou je denken? Ik gok dat aardig wat diesel mercedessen van de hand worden gedaan, en dat men oude benzine golfjes e.d. voor terugkoopt, oftewel auto's met een lager gewicht en dan de vakantie in het rifgebergte planned in Dec, Jan en Feb. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 23-07-2013 09:10:35 ]
Dit is een Signature....
  zondag 21 juli 2013 @ 15:00:44 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129186389
Denk ook dat de Benzen en Audi's massaal worden ingeruild voor truttenschudders ā la starlet en polo.
  zondag 21 juli 2013 @ 15:40:44 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_129187240
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.
  zondag 21 juli 2013 @ 16:04:45 #135
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_129187857
belastingverhogingen leiden meestal tot minder inkomsten, dat economische principe snapt deze overheid niet echt. Mensen gaan dan nu eenmaal minder uitgeven, helemaal als dit gepaard gaat met een onbetrouwbare overheid die ad-hoc beleid voert. Net als nivelleren leidt dit tot meer werkeloosheid en minder geld voor de schatkist, zodat de overheid weer de belastingen gaat verhogen, wat weer tot nog meer werkelozen leidt etc.. etc.. Het is ongehoord wat een wanbeleid dit kabinet voert.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_129188390
De Btw-verhoging heeft ook een averechts effect gehad. :P Maar als mensen eenmaal een auto gewend zijn kunnen ze vaak niet meer zonder. Met andere woorden: ook al zou een oldtimer de tweede auto zijn, er is een zeer grote kans dat die dan vervangen wordt door een andere (die wel belastingplichtig is).

Het verhaal hier ergens boven dat de diesels door goedkope/zuinige Starletjes/Polo's etc vervangen worden brengt niet alleen meer wegenbelasting op, maar ook nog eens extra accijnzen: ook al zijn die auto's veel zuiniger dan leveren ze nog steeds meer op (duurdere benzine, hogere accijns, meer BTW, en ook nog eens een duurdere verzekering i.p.v. goedkope oldtimerverzekering). Het zou me niets verbazen als het berekende bedrag gewoon gehaald wordt.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:05:24 #137
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_129239293
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.
Dat lijkt me sterk; mensen gaan echt niet ineens minder kilometers rijden, maar gewoon meer kilometers met hun andere auto. De garages, en dan met name de gespecialiseerde bedrijfjes, die zullen het vrees ik wel flink gaan merken.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:36:08 #138
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_129244482
Hoezo niet minder rijden? Als mensen hun goedkope oldtimer wegdoen dan gaan ze wel degelijk minder kilometers maken, de drempel is immers veel hoger. Als je een auto op gas hebt ga je sneller even weg wanneer dezelfde auto op benzine rijdt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:39:04 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_129244511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoezo niet minder rijden? Als mensen hun goedkope oldtimer wegdoen dan gaan ze wel degelijk minder kilometers maken, de drempel is immers veel hoger. Als je een auto op gas hebt ga je sneller even weg wanneer dezelfde auto op benzine rijdt.
En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:03:33 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129247218
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.
En duurder in onderhoud, en wegenbelasting, en verzekering. End of the line maakt het geen reet uit,
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129249167
Plus meer accijnsopbrengsten, zie mijn eerdere post. :P
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:35:10 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:41:05 #143
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_129250722
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

De tijd zal het leren, ik ben er iig van overtuigd dat het de regering keihard geld gaat kosten.
Ik ook. Uiteindelijk worden de 2e/3e/4e auto's sneller de deur uit gedaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:54:57 #144
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_129281955
heb een minitje van 1986, maar die kost toch al bijna niks qua wegenbelasting, dus het zal me aan mn reet roesten wat ze verzinnen
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_129364963
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).

Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_129366797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).

Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
of omgebouwde 40 jaar oude diesel Benzjes.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:42:01 #147
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_129366824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).

Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
W116, ook leuk. Op gas ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_129387651
40 jaar oud is natuurlijk al een stuk minder aantrekkelijk dan 25 jaar oud. Alleen al vanwege het feit dat 25 jaar oude wagens in onze buurlanden in de categorie 'ouwe roestbak' vallen en vanaf 30 jaar in de categorie 'oldtimer'.
De 25 jaar oude wagens zijn in onder andere Duitsland erg goedkoop te vinden, dat zal met 40 jaar oude exemplaren een stuk moeilijker zijn omdat de meeste goede auto's dan ook in Duitsland al lang in het liefhebbers circuit zijn beland.
pi_129388520
Inderdaad, en vaak ook veel hogere prijzen dan hier in knakenrijderland. :P
pi_129388782
Het valt me op dat het aantal Mercedes diesels in het straatbeeld hier opvallend afneemt.
Het kan natuurlijk dat ze op vakantie zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')