http://www.dailymail.co.u(...)er-danger-court.htmlquote:According to TMZ.com, Lynn and Rick will argue that their daughter is suffering from schizophrenia and needs 24/7 care.
quote:Amanda Bynes maakt chaos van hotelkamer
Enkele dagen voordat Amanda Bynes afgelopen week werd opgenomen op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis heeft ze een spoor van vernieling achtergelaten in een luxe hotelkamer.
TMZ heeft foto's van de chaos in het Ritz-Carlton in New York waarvoor Bynes verbleef negen dagen in het hotel en liet de hotelrekening oplopen tot 9000 dollar verantwoordelijk zou zijn.
Op de foto's zijn stapels afval en cosmetica te zien, evenals een vernield rookalarm. Bynes is het luxueuze hotel uitgezet, omdat ze een joint zou hebben gerookt op de hotelkamer. Bynes onkent dit overigens, maar de foto's spreken boekdelen. Volgens TMZ is het hotel nog steeds bezig met het herstel van de schade.
Bynes verbleef negen dagen in het hotel en liet de hotelrekening oplopen tot 9000 dollar, omgerekend 6.800 euro.
Nou als ze idd een psychische stoornis heeft denk ik niet dat ze het voor de aandacht doet.. Maar omdat ze een psychische stoornis heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:49 schreef Raindrops het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze dit doet. Ja, aandacht, maar sterren willen juist toch positieve aandacht ipv negatieve?Wel erg jammer, ze was altijd zo down to earth en ik dacht dat ze ook zo zou blijven.
Ziet er eerder uit als de kamer van een drugaddict, overal vage parafernalia.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:21 schreef kvd het volgende:
Grappig, het is net waar je leest, volgens Daily Mail (en TMZ) hebben haar ouders het over schizofrenie
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)er-danger-court.html
Even een linkje naar hoe de hotelkamer van Amanda eruit zag nadat ze daar geweest is
http://www.tmz.com/photos(...)ftermath-wm-014-jpg/
Volgens je eigen geplaatste bericht van TMZ zou ze alleen aan de wiet hebben gezeten, de andere drugstesten waren negatiefquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ziet er eerder uit als de kamer van een drugaddict, overal vage parafernalia.
Ik zie ook vooral gebrokkelde tabak en zooi, dus dat klopt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Volgens je eigen geplaatste bericht van TMZ zou ze alleen aan de wiet hebben gezeten, de andere drugstesten waren negatief
Ik was aan het zoeken naar hashpijpjes of folie of naalden of andere dingen hahaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zie ook vooral gebrokkelde tabak en zooi, dus dat klopt.
Ik zie wel allemaal vage opengevouwen stukjes papier, maar dat is dan meer het werk van een maniakquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik was aan het zoeken naar hashpijpjes of folie of naalden of andere dingen haha
THC is bij aanleg voor schizofrenie dan weer een leuke kickstarter.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Volgens je eigen geplaatste bericht van TMZ zou ze alleen aan de wiet hebben gezeten, de andere drugstesten waren negatief
Hoe het op mij over kwam dacht ik dat ze het in dat artikel over meerdere persoonlijkheden hadden. Over stoornissen met meerdere persoonlijkheden heb ik verder overigens geen verstand.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:00 schreef kvd het volgende:
[..]
Even een lekengeest...
een goed en slechte Amanda, dat zijn toch geen meerdere persoonlijkheden? Is toch een en dezelfde Amanda maar in verschillende mentale toestanden.
Als het om meerdere personen zou gaan, dan zou het toch niet gaan om een goede en slechte Amanda, maar om bv Amanda (de goede) en (ik noem maar even een naam) Nicole (de slechte).
Dus in in het stukje van TMZ koppelen ze meerdere persoonlijkheden toch niet aan schizofrenie? Tenminste, zo lees ik het niet.
Daarbij, ze zou dus een ernstige geestesziekte hebben waarbij schizofrene neigingen zijn. De diagnose schizofrenie is niet gesteld.
Ik heb ook geen ervaring hoor, maar als ik zo een beetje lees kan je best een soort van goede en slechte kant hebben. Of zoals ik het dan interpreteer.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hoe het op mij over kwam dacht ik dat ze het in dat artikel over meerdere persoonlijkheden hadden. Over stoornissen met meerdere persoonlijkheden heb ik verder overigens geen verstand.![]()
Maar bij schizofrenie heb ik er nog nooit over gehoord dat je een 'goede' en 'slechte' kant/persoon hebt. Hoewel stemmingsstoornissen wel vaak voorkomen.
Gespleten geest --> goed en slecht?quote:Schizofrenie (gespleten geest; σχίζω schizo, φρενός phrenos) is een psychische aandoening binnen het schizoïde spectrum die in verschillende vormen en gradaties voorkomt en zich meestal openbaart tussen het 15de en 30e levensjaar. Het is dus een aandoening die vooral jonge mensen treft. Van elke honderd personen zal de ziekte zich bij gemiddeld één persoon ontwikkelen. Een belangrijk kenmerk is dat er tijdens het verloop van de ziekte minimaal eenmaal een psychotische episode is opgetreden. Doorgaans komen deze episoden vaker voor. Ze gaan gepaard met een afwijkende beleving van de werkelijkheid (een afwijkende cognitie), resulterend in onlogische gedachtepatronen, wanen, hallucinaties en in wisselende mate emotionele, denk- en gedragsstoornissen. Vaak treedt ook cognitief verval (het vermogen om iets te leren) op. Vroeger werd voor deze aandoening ook de term dementia praecox (=dementie op jonge leeftijd) gebruikt. Inmiddels is de terminologie belangrijk verfijnd.
quote:'She told me she wanted to be 100 pounds': Amanda Bynes' friend claims the star's troubles stem from her weight obsession
Her parents have been trying to lend her support, but new claims suggest that they may have been part of Amanda Bynes' multiple problems.
The troubled star's friend Ana Rivera told RadarOnline, explaining how Amanda was desperate to slim down to 100 pounds and kept repeating her plight to her friend.
Ana - who used to live in the same apartment building as Bynes and was close friends with her from November 2012 until recently - claims that the Sydney White star suffers from major body dysmorphia stemming from her obsession with her weight.
'She told me she wanted to be 100 pounds. When she was in the film Love Wrecked, she had just got mononucleosis and lost a load of weight, and her mum told her she’d never looked better,' the 22-year-old friend continued.
'She got her cheeks pierced and a few tattoos within a couple of weeks, it’s classic body dysmorphia. She was really obsessed with how she looks. So she kept saying: "I want to be 100 pounds, I want to be 100 pounds."
The fried also claimed that Bynes' mother Lynn would give her 'stuff' about her weight too.
'When I said 100 pounds was too skinny for her, she said: "Once you’ve been 100 pounds it’s hard not to want to be it again."
And in order to obtain her ideal weight, the star reportedly had 'weird eating habits.'
'She’d only eat turkey bacon. But she would eat candy in secret and had a big stash of candy in a cupboard.'
Following the news that Bynes has been placed under psychiatric hold for mental evaluation, Ana has also revealed - in a recent interview - that the actress constantly talked to herself and frequently complained of being lonely since her move to New York.
Ana's interview came as it was claimed that Amanda has been demanding Attention Deficit Disorder medication Adderall from doctors in the psychiatric facility in which she is being treated, because she uses it as a way of staying slim.
Speaking about her former pal, to whom she hasn't spoken since the actress moved away from New York in February, Ana told media agency Coleman-Rayner: 'She opened up, and it was obvious she had problems. It was immediately obvious she didn't have any friends. When I asked if she'd met a lot of people since she moved to New York, she said only me and another woman in her building.'
Ana added in the interview, reported in the New York Daily News, that Amanda was forced to wear her now infamous collection of wigs after scorching her scalp with bleach.
‘I asked what happened, and she said that her hair fell out as she had left the bleach on too long and it had burnt her hair off,’ Ana recalled.
‘She has a hard time talking to people because she's so weird. She's all over the place. There's a lot of disorganisation going on in her brain. She's literally only hanging out with her dog. Amanda desperately needs help.’
Her eccentric behaviour appeared to begin with her retirement from acting and move to New York.
Amanda is currently being evaluated at the Hillmont Psychiatric Center at Ventura County Medical Centre in Ventura, California, with her parents reportedly heading to court on Friday to seek conservatorship over their daughter.
The 5150 hold - which she is under - is named after the California state code that allows for involuntary hospitalisation for a mental health evaluation, and a person can be held against their will for up to 72 hours under such a hold.
And RadarOnline.com claim that Amanda ‘has been demanding that doctors give her Adderall’ - a drug she was reportedly originally prescribed for her ADD.
However, the website also claims that Amanda had been relying on the stimulant drug in an attempt to lose weight.
A source told RadarOnline: 'The problem with someone like Amanda dealing with serious mental health issues, is that Adderall can make their condition worse. For Amanda, this has meant increased paranoia.'
As the actress' erratic behavior worsens, her parents believe she is unable to look after herself both personally and financially, RadarOnline.com is reporting.
'Rick and Lynn will appear before the judge on Friday to ask for a temporary conservatorship of their daughter, Amanda,' a source told the site.
'Her parents will both be petitioning to be the temporary proposed conservators, and want control of her personal and financial affairs.'
In California, 'the proposed conservator must show that the conservatee is unable to care for themselves, and is a danger to others,' the source added.
quote:Nick Cannon steekt Amanda Bynes hart onder de riem
Nick Cannon heeft het in een open brief opgenomen voor Amanda Bynes. De 32-jarige komiek stelt dat veel beroemdheden de grote druk waaronder ze staan niet altijd aankunnen.
Dat schrijft hij op zijn Tumblr. De twee leerden elkaar kennen bij de Amerikaanse tv-show All That.
Hoewel het volgens Cannon makkelijk geld verdienen is in de entertainmentwereld, kunnen niet alle sterren omgaan met hun faam. "Als niemand je ooit 'nee' verkoopt en als je alles krijgt wat je wil, kun je ten onder gaan aan zelfvernietiging", schrijft hij. "Ik heb dat zien gebeuren bij veel vrienden en collega's."
Cannon vindt dan ook dat de buitenwereld minder hard moet oordelen. "Ik zeg tegen mijn 'zus' Amanda Bynes: je bent niet alleen. Ik ben er voor je, ik begrijp je, ik geef om je en ik waardeer je, want dat is wat familie doet. Dit geldt voor iedereen in mijn leven die het moeilijk heeft: ik ben er voor jullie."
Paranoïde
De 27-jarige Bynes werd vorige maandag opgenomen op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis nadat ze al een tijdje bizar gedrag vertoonde.
De actrice stichtte onder meer een brandje op de oprijlaan van een vreemde, zat dronken achter het stuur en ging er meerdere keren vandoor na aanrijdingen. Volgens haar ouders is Amanda paranoïde als gevolg van verslavingen.
quote:Aanvraag vrijlating Amanda Bynes afgewezen
De aanvraag die Amanda Bynes heeft gedaan, waardoor zij niet langer zou worden vastgehouden in een psychiatrisch ziekenhuis is afgewezen door de rechter.
De rechter besloot enkele dagen geleden om het verblijf van de actrice in het ziekenhuis te verlengen met twee weken.
Bynes hoopte deze twee weken toch niet te hoeven volmaken, maar de rechter besloot dat de actrice verder moet worden onderzocht. Dat meldden verschillende Amerikaanse media.
Onder toezicht
De actrice werd iets meer dan een week geleden onder toezicht geplaatst, nadat zij een huis in Los Angeles in brand probeerde te steken. Volgens verschillende berichten hebben doktoren tekenen van schizofrenie ontdekt bij Bynes.
Bynes ontkent enige psychische problemen te hebben en zou een gevaar voor zichzelf kunnen zijn, zo meent de rechter.
Vreemd gedrag
De actrice is de laatste paar maanden vaak in het nieuws vanwege haar vreemde gedrag. Eerder werd zij al opgepakt voor het in bezit hebben van verboden middelen, het liegen tegen een politieagent en het verbergen van bewijs.
Bynes scheldt daarnaast regelmatig mensen uit via Twitter. De actrice beledigde onder andere Rihanna, Miley Cyrus en Drake via het medium.
quote:'She smokes 30-plus joints a day': Amanda Bynes' publicist fears she'll either commit suicide or die from a drug overdose
The best friend and publicist of Amanda Bynes has opened up about the true extent of her problems.
The former PR for Kim Kardashian, Jonathan Jaxson, has admitted he fears she will either end up committing suicide or dying from a drug overdose.
Speaking to Sunday People he revealed that the star, who is currently being held in a psychiatric centre, smokes over 30 joints a day, as well as doing cocaine.
He said: ‘I fear she is going to end up like Amy Winehouse if she doesn’t get the help she so desperately needs. She is smoking 30-plus joints a day and doing cocaine.
‘Then there’s the plastic surgery. In the six months I was trying to do damage control she had several surgeries, they weren’t massive operations, usually day-long procedures, but she didn’t need them.’
Amanda recruited Jonathan to help her last year after her life appeared to unravel following two hit and run incidents which resulted in her losing her driving licence.
Happy to help Jonathan came on board, however as soon as she moved to New York things took a turn for the worse.
He says that while Amanda ‘is the sweetest girl in the world’ when sober, the issue is when drugs are involved.
Interestingly he said: ‘Sadly she is strung out on drugs and paranoid most of the time. People say she has mental health problems but I think it’s just the drugs. She doesn’t really drink, she just does drugs all day, every day.’
The publicist, who says that apart from her dog he is her only friend, recalled an incident back in May when he was forced to call the police after she threatened to commit suicide.
However when the actress refused to tell him where she was living, he was left with no other option but to tweet the police to help him find her.
At the time the incident was well publicist because the She’s The Man star threw her bong out the window when the cops arrived.
Following that Amanda started her stay at the Ritz Carlton in Manhattan, during which time she managed to rack up a $9,000 bill in just nine days.
Images released from her stay show her room was covered in cigarette ash, half consumed soda bottles and endless beauty products.
According to TMZ Amanda was asked to leave the hotel because guests had complained about her smoking and drug use and also for being rude to hotel staff.
Jonathan revealed that at this time she tried to hire a private jet to take her to her parents’ house in California
He then says the next thing he heard, after three days of no contact, was that she was caught trying to start a fire in a stranger’s drive near to her family home.
On Thursday of this week Amanda was denied a request to be released from her forced psychiatric hold after doctors confirmed she is being treated for schizophrenia.
Jonathan has not been allowed contact with her since she was sent to the clinic, however her parents Rick and Lynn have been seen visiting her.
Meanwhile her parents have filed court documents asking a California judge to impose a conservatorship due to their daughter's apparent mental illness.
In the papers they describe getting large bills from plastic surgeons and her fear of being spied on.
It reads: ‘She would cover smoke alarms with towels, tape windows shut and cover her car dashboard with cardboard and tape out of fear cameras were watching her.’
Jonathan was sued by his former employer Kim Kardashian after he alleged her 72-day marriage to Kris Humphries was ‘staged’ for the camera.
The reality star reached a settlement with him and he was forced to apologise. During that period Jonathan tweeted what apparently suicidal thoughts before reportedly attempting to take his own life.
Over the years he has hit the headlines on numerous occasions including for fabricating a relationship between his unknown client and one of the Jonas brothers.
quote:Moeder Amanda Bynes wil pers weren
Lynn Bynes wil geen pottenkijkers bij de hoorzitting van haar dochter Amanda. De actrice moet vrijdag voor de rechter verschijnen omdat haar ouders willen dat ze onder hun toezicht komt.
Lynns advocaat diende vrijdag een aanvraag in om de rechtszaal af te sluiten voor de media, schrijft de Amerikaanse entertainmentwebsite Radar Online.
Tijdens de hoorzitting wordt gevoelige informatie besproken over de geestesgesteldheid van de actrice, die twee weken geleden werd opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.
"Lynn gaat getuigen over de neerwaartse spiraal waar Amanda in verkeert", vertelt een bron. "Misschien komt Amanda zelf ook nog aan het woord."
Opgenomen
De 27-jarige ontspoorde actrice verblijft al twee weken onder dwang op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis. Bynes vocht een besluit haar verblijf te verlengen aan, maar een rechter bepaalde dat ze onder behandeling moet blijven.
Ze werd opgenomen nadat ze op de oprit van een vreemde een brandje had gesticht. Artsen zouden vermoeden dat Bynes schizofreen is. Naar verwachting wordt de komende dagen een officiële diagnose gesteld.
Hahaquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:42 schreef Nober het volgende:
Ik dacht dus dat deze Amanda één van de Cleveland ontvoerden was, heb nog nooit van deze actrice gehoord en gezien haar imdb zal dat wel zo blijven.
Dat is toch ook een eeuwenoude misvatting.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hoe het op mij over kwam dacht ik dat ze het in dat artikel over meerdere persoonlijkheden hadden. Over stoornissen met meerdere persoonlijkheden heb ik verder overigens geen verstand.![]()
Maar bij schizofrenie heb ik er nog nooit over gehoord dat je een 'goede' en 'slechte' kant/persoon hebt. Hoewel stemmingsstoornissen wel vaak voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |