abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:04:48 #226
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_129760310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch ook eeuwenoude misvatting.
En tevens reden om niet thuis te diagnostiseren ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_129760313
Waarom denken ze eigenlijk aan schizofrenie? Psychosen kunnen toch veel meer oorzaken hebben?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:08:21 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129760395
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom denken ze eigenlijk aan schizofrenie? Psychosen kunnen toch veel meer oorzaken hebben?
Paranoïde gedrag was de aanleiding, geloof ik. Maar dat kan veel blowen ook veroorzaken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129760440
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Paranoïde gedrag was de aanleiding, geloof ik. Maar dat kan veel blowen ook veroorzaken.
Ja dat kan gewoon onderdeel zijn van een psychose lijkt me. Bij blowen kan het voor zover ik weet als je een onderliggende gevoeligheid voor psychoses hebt. Het kan ook voorkomen bij borderline, schizofrenie, bipolar disorder...

Ben wel benieuwd wat eruit komt. Had het al een tijdje niet meer gevolgd, maar ze is nu wel heel erg
van het padje af. :o
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:10:26 #231
12888 Skull-splitter
pi_129760459
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

THC wordt in meerdere onderzoeken gelinkt aan (de aanleg voor)schitzofrenie, maar als ik met 30 per dag zou leven dan zou ik ook wappie worden.
pi_129879306
quote:
Amanda Bynes onder voorlopig toezicht moeder

Een rechter heeft Amanda Bynes vrijdag onder voorlopig toezicht van haar moeder gesteld.

Lynn Bynes mag de komende tijd onder meer beslissingen nemen over de financiën van haar dochter. Het toezicht geldt tot en met 30 september, wanneer een nieuwe hoorzitting plaatsvindt.

De advocaat van Bynes, die zelf niet in de rechtszaal verscheen, zei dat de actrice ondertoezichtstelling niet nodig acht. De beslissing van de rechter is gebaseerd op een evaluatie van Bynes' dokters en een gesprek met de actrice.

Lynn en Rick Bynes lieten enkele dagen na de opname van Amanda, zo'n tweeënhalve week geleden, weten dat ze zeggenschap wilden over de financiële zaken van hun ontspoorde dochter.

De 27-jarige actrice werd onder dwang opgenomen nadat ze een brandje had gesticht op de oprit van een vreemde. Ze vertoonde al maanden bizar gedrag.

Psychiatrische afdeling

De rechter bepaalde vrijdag ook dat Bynes nog dertig dagen mag worden vastgehouden op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis waar zij verblijft. Mogelijk mag ze echter eerder weg. Bynes verblijft al tweeënhalve week onder dwang in het hospitaal.

Volgens de wet is de verlenging alleen mogelijk als een patiënt 'ernstig geestelijk gehandicapt is als gevolg van een mentale stoornis'. Naar verluidt lijdt de actrice aan schizofrenie.
Lijkt me een slim idee :)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_130243831
En weer een onthulling over haar persoonlijke leven:

quote:
'Amanda Bynes had relaties met vrouwen'

Amanda Bynes heeft verschillende lesbische relaties gehad toen ze nog in Manhattan woonde. Dat heeft een bron onthuld aan RadarOnline. De actrice zou zichzelf volgens de insider biseksueel noemen.

Bynes had maandenlang een relatie met een buurvrouw in het appartementencomplex waar ze woonde.

"Ze maakte er geen geheim van voor de mensen met wie ze bevriend was, maar dat waren er niet veel", aldus de ingewijde. De actrice die momenteel in een psychiatrische kliniek zit zou het niet bij één vriendin hebben gehouden. "Een aantal keer had ze zelfs meerdere vrouwen in haar bed."

Hoewel Bynes zich niet voor haar biseksualiteit zou schamen, wilde ze het ook niet aan de grote klok hangen. "Ze dacht dat haar ouders er veel moeite mee zouden hebben."

Maar de bron weet niet zeker of de 27-jarige voormalige actrice wel echt interesse had in de vrouwen. "Ik denk dat ze zich toen behoorlijk verloren voelde. Ze verlangde naar aandacht en liefde en ze pakte het waar ze kon."
pi_130244243
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:56 schreef PeterKelder het volgende:
En weer een onthulling over haar persoonlijke leven:

[..]

Zucht. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_130244655
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:09 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zucht. :')
Dit ja.
Smullen de (Amerikaanse) media hier van?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_130245002
Als het echt schizofrenie is vind ik dat heel sneu voor d'r. ;( Ze had best succesvol kunnen worden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 19 augustus 2013 @ 18:52:05 #237
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_130245557
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Als het echt schizofrenie is vind ik dat heel sneu voor d'r. ;( Ze had best succesvol kunnen worden.
Dat kan nog steeds wel, hoor. Genoeg schizofrenen die met medicijnen prima kunnen functioneren.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_130268637
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:52 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds wel, hoor. Genoeg schizofrenen die met medicijnen prima kunnen functioneren.
Omgekeerd hetzelfde...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:29:35 #239
12888 Skull-splitter
pi_130269705
Paar weken terug een lezing over schizofrenie gehad, zit iets gecompliceerder in elkaar dan men hier denkt, diagnose mag ook pas na een episode van 6 maanden of langer gegeven worden, tot die tijd heet het hooguit schizoeffect.

Alles lijkt erop te duiden dat ook haar situatie complexer is dan simpelweg een labeltje.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:19:06 #240
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_130271535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Omgekeerd hetzelfde...
Tuurlijk, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet per definitie niet meer succesvol zou kunnen zijn, puur en alleen vanwege schizofrenie.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:19:45 #241
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_130271556
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Paar weken terug een lezing over schizofrenie gehad, zit iets gecompliceerder in elkaar dan men hier denkt, diagnose mag ook pas na een episode van 6 maanden of langer gegeven worden, tot die tijd heet het hooguit schizoeffect.

Alles lijkt erop te duiden dat ook haar situatie complexer is dan simpelweg een labeltje.
Geldt dat laatste niet voor elk label/bij iedereen?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:22:33 #242
12888 Skull-splitter
pi_130271656
Jup, maar hier beroept men zich graag op manier van kijken alleen al.
pi_130271835
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Jup, maar hier beroept men zich graag op manier van kijken alleen al.
En je kan ook door blijven zeuren , volgens mij heb jij gigantische last van de zeurderitis |:(
Hoe lang wil je door blijven hameren op een opmerking die ik gemaakt hebt , dat word een beetje sneu hoor.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:38:46 #244
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_130272263
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:19 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik wilde alleen aangeven dat ze niet per definitie niet meer succesvol zou kunnen zijn, puur en alleen vanwege schizofrenie.
Ik denk dat als ze juist behandeld wordt, medicatie krijgt die aanslaat en haar leven weer op de rit krijgt, ze juist als rolmodel voor mensen kan dienen. Nu maar hopen dat het haar lukt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:58:22 #245
12888 Skull-splitter
pi_130273033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:27 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

En je kan ook door blijven zeuren , volgens mij heb jij gigantische last van de zeurderitis |:(
Hoe lang wil je door blijven hameren op een opmerking die ik gemaakt hebt , dat word een beetje sneu hoor.
De pakweg tien posts boven mij gaan direct weer over schizofrenie maar dat kan dus uberhaupt niet gesteld worden. Dit gaat niet over jou maar over het gemak waarmee er psychiatrische termen gebruikt worden zonder verdere kennis dan een stapeltje foto's.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:05:49 #246
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_130277514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De pakweg tien posts boven mij gaan direct weer over schizofrenie maar dat kan dus uberhaupt niet gesteld worden. Dit gaat niet over jou maar over het gemak waarmee er psychiatrische termen gebruikt worden zonder verdere kennis dan een stapeltje foto's.
Mijn post ging ook over schizofrenie, maar nergens beweer ik dat Amanda dat heeft. Ik reageerde meer op de 'als ze het heeft, is ze doomed for life & kan ze niet meer succesvol worden'-quote. En wilde duidelijk maken dat als ze dat inderdaad heeft, dat niet per definitie het geval hoeft te zijn.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:06:44 #247
12888 Skull-splitter
pi_130277555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:05 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mijn post ging ook over schizofrenie, maar nergens beweer ik dat Amanda dat heeft. Ik reageerde meer op de 'als ze het heeft, is ze doomed for life & kan ze niet meer succesvol worden'-quote. En wilde duidelijk maken dat als ze dat inderdaad heeft, dat niet per definitie het geval hoeft te zijn.
Mjah, kijk, als ze autisme heeft is ze ook fucked, met ADHD en DIS ook. Moet er een labeltje op?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:46:36 #248
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_130282391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, kijk, als ze autisme heeft is ze ook fucked, met ADHD en DIS ook. Moet er een labeltje op?
Ik snap niet welk punt je nu wilt maken? Ik heb nergens gezegd dat ze ook maar iets heeft, en heb al helemaal geen label op haar geplakt. De medische wereld (of eigenlijk nog meer de financiële/bestuurlijke wereld) plakt/creëert die labels. Als ik dan aangeef dat iemand die het label schizofrenie heeft gekregen nog prima kan functioneren met medicijnen, betekent dat niet dat ik automatisch zelf ook die labels plak.
Juist die labels geven eigenlijk een groot probleem in de psychiatrie/psychologie, maar financieel/bestuurlijk komt het gewoon beter uit, om het zo te zeggen.

Je kan wel een dikke tirade tegen labels gaan houden en ze haten, maar er valt niet te ontkennen dat er ook grote verschillen tussen bepaalde (spectra van) ziektes bestaan (bijv. autisme en DID) en je ze dus niet allemaal op een hoop kan gooien (net als bijv. alle schizofrenen); oftewel stellen dat je maar nergens een label op moet plakken, die vlieger gaat ook niet helemaal op.

Dezelfde reden om geen labels te plakken, is ook gelijk een reden om wel labels te plakken.
pi_130641269
quote:
'Bynes onderhandelt met platenbaas vanuit ziekenhuis'

De 27-jarige Amanda Bynes zet de onderhandelingen over een mogelijk platencontract vanuit de psychiatrische inrichting gewoon door. Dat vertelt platenbaas Daniel Herman tegen RadarOnline.

Herman benaderde Bynes in juli al met een contract ter waarde van twee ton als de actrice zou tekenen bij zijn platenlabel Chinga Chang Records. Het contract zou nu verhoogd zijn naar 250 duizend dollar zodat Bynes haar medische rekeningen kan betalen.

"Ik heb een paar keer gesproken met Amanda en ze wil eruit. Ze klonk normaal, helder, ontspannen en gefocused," vertelt de platenbaas.

Hulp

Herman zou de actrice al langere tijd geholpen hebben. Zo betaalde hij de reparatie van de oprit die Bynes in brand zou hebben gestoken en bood hij haar aan om te helpen zoeken naar een advocaat toen ze voor de brand werd gearresteerd.

De moeder van de actrice, Lynn Bynes, heeft nu tijdelijk zeggenschap over de actrice. Daarom moet een eventueel contract door haar goedgekeurd worden.

Psychiatrisch ziekenhuis

"Lynn weet dat ik het belangrijk vindt dat Amanda eerst beter moet worden voor ze de studio induikt. Ik ben een fan. Maar ik heb nog niks gehoord van Lynn", aldus de platenbaas.

Donderdag werd bekend dat de actrice nog tot het einde van het jaar in het ziekenhuis zou moeten verblijven om te herstellen. Hoewel bij Bynes nooit officieel de diagnose schizofrenie is vastgesteld, wordt ze er wel voor behandeld.

Doktoren zouden daarom nog langer de tijd nodig hebben om een goede behandeling voor de actrice te kunnen vinden. Op 30 september wordt ze weer verwacht in de rechtzaal vanwege het tijdelijk zeggenschap die haar moeder kreeg.
pi_130665633
quote:
Judge 'extends Amanda Bynes' enforced psychiatric hold'... as family speaks out against ‘misleading claims’ as to the troubled star’s whereabouts

Amanda Bynes could spend another year under an involuntary code at a psychiatric hospital in Los Angeles.
A judge is reported to have granted a ‘long-term hold’ to her doctors, which could last for up to 12 months.

The former child star was hospitalised for mental health problems after starting a fire in a driveway in her home town of Thousand Oaks in July.

According to TMZ, the 27-year-old’s mother Lynn Bynes still has temporary conservatorship over her as she remains under hospital care.
But sources tell the website the former Disney princess will most likely not be held for the entire year - the plan is to keep her for only another 60 days before she is transferred to her mother's home.

Meanwhile, Bynes’ family has spoken out against statements made by publicist Jonathan Jaxson, who is said to have falsely claimed to represent the troubled star.
The Bynes’ attorney Tamar Armanak told E! News: ‘Jonathan Jaxson does not represent the Bynes family or Amanda.’
The disavowal came after Jaxson released a supposedly official statement to Entertainment Tonight regarding Amanda’s condition and whereabouts, on Friday.
But this is not the first time Jaxson has posed as a star’s rep.
Back in 2011 he masqueraded as Kim Kardashian’s former publicist, and made a statement on her behalf regarding her short-lived marriage to Kris Humphries.
Needless to say, Kim got a high powered Hollywood lawyer to silence the impostor.
Bynes’ rep went on to comment on the perplexing actions taken by Jaxson: ‘We are not sure why he is commenting on Amanda's health care or representing himself as a publicist hired by her family.'
Adding: ‘Amanda's family continues to be devoted to their daughter's well being.’
But this is not the first time Jaxson has pretended to have inside information regarding the troubled actress
In May of this year he tweeted that NYPD were at the star’s apartment, but police soon shot down the rumour saying that the claim was false.
In another turn of events, the family’s attorney also revealed that an Amanda look-alike, widely believed to be the star, spotted outside of a medical building two week ago was in fact not the actress.
Officially disclosing Bynes’ location Armanak stated: ‘Up until today, Amanda has been at Hillmont [Psychiatric Center in Ventura, Calif.] and not at UCLA Medical Center.'

The revelation comes after many news outlets had believed Amanda to be hospitalised at Ronald Reagan UCLA Medical Centre, in Los Angeles - although TMZ now reports that she was moved to that very location on Friday.
Armanak went on to explain where the confusion began, referencing the Easy A star’s doppelgänger: ‘The photographs of a woman in a blue wig exiting Hillmont for UCLA Medical Center two weeks ago were not of Amanda Bynes.’
Meanwhile, the now falsified statements Jaxson made claimed that she was on the mend.
'Despite some reports, Amanda is improving daily and responding well,' the impostor said.
'There is still a long road ahead, and that doesn't mean being confined to a locked-down treatment center.
'Amanda is in the best hands presently, medically, and each day her condition is being monitored.'
Jaxson added: 'There is not a set release date, but with the great track she is on presently, she will be out of a lockdown facility and continuing to recover elsewhere in the near future.
'Her parents love her dearly and still are hoping to continue conservatorship after September 30.
'Mental illness is a serious problem in America, and while many go untreated, Amanda is responding and cooperating with doctors and staff quite well.'

Previously, the troubled star was said to be bouncing back - amid mixed reports regarding her recovery - as news came of her striking a deal with a hip hop music label on Friday.
Bynes has been negotiating with producer Daniel Herman of Chinga Chang Records, according to reports.
The New York music impresario first approached Amanda back in June prior to her hospitalisation and has now offered her a $250,000 advance.
He told Radar Online on Friday that he had restarted negotiations with the troubled star and was hopeful the pair would be collaborating in the future.
And he said that Bynes appeared well and wanted to be released.
'I’ve talked with Amanda a few times and she wants out, he said. 'She sounded normal, lucid, chill and focused.'

He added: 'My record offer to Amanda has not changed one bit in terms of the vision.
'Part of hip hop is not only struggling, but how one gets out of them. And that is what makes great music.'
But it will be Amanda's mother Lynn who has the final say in any business deals - she still has power of conservatorship over her daughter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')