Ik vind het eigenlijk wel lomp groot voor een beginnersauto, maar goed. Mijn beginnersauto was een Saab 900 turbo, dus ik moet niet zeuren.quote:
De mijne een Rover 600, maar ik zie dan ook geen bezwaar tegen een grotere eerste auto afgezien van de extra lasten door het gewicht. De gemiddelde koekblikjes waar beginners in rijden zijn doorgaans redelijk suicidaal (slecht onderhoud ivm. kosten, slechte veiligheid qua constructie icm. een bestuurder die nog veel moet leren).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel lomp groot voor een beginnersauto, maar goed. Mijn beginnersauto was een Saab 900 turbo, dus ik moet niet zeuren.
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, echt zuinig... 1:14 of zo. Maar wel betrouwbaar, soms wat last van roest maar valt in het algemeen mee. En inderdaad behoorlijk wat ruimte, achterbank neerklapbaar, zelfs te verschuiven (voor/achter).
hebben we van te voren wel ff contactquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:07 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dus zo nu en dan ben je ook de pineut en zit je ook in deze hoekAl kan jij dan weer ontsnappen
[..]
[..]
Van mij mag je
En inderdaad, ons bint zuunigAls dat ding geen 1:9 deed (tot nu toe) was ik wel met de 9000 gegaan, maar die gaat daarna al flink aan de zuiperij
MasterMilo82quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:13 schreef Paladijn het volgende:
Roest heb je bij andere 80'er en begin 90'er auto's ook last van helaas... volgens mij zijn de Porsche 924/944 daar een uitzondering op.
En je kan altijd nog een hendig sjieke Ka kopen!
Een kleine auto zie ik niks in... lijkt me niet prettig voor lange afstanden, en nja.. sowieso is een kleine auto voor iemand met mijn postuur (1,81 110+ KG) een dooddoener..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:24 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De mijne een Rover 600, maar ik zie dan ook geen bezwaar tegen een grotere eerste auto afgezien van de extra lasten door het gewicht. De gemiddelde koekblikjes waar beginners in rijden zijn doorgaans redelijk suicidaal (slecht onderhoud ivm. kosten, slechte veiligheid qua constructie icm. een bestuurder die nog veel moet leren).
Briljantquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:13 schreef Paladijn het volgende:
Roest heb je bij andere 80'er en begin 90'er auto's ook last van helaas... volgens mij zijn de Porsche 924/944 daar een uitzondering op.
En je kan altijd nog een hendig sjieke Ka kopen!
Chassis ? Wat dacht je van een zelfdragende carosserie ?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
MasterMilo82
En je vergeet de Audi 80, die had een Gegalvaniseerd (?) chassis en koets, toch=
Prima, je weet de PM/DM-knopjes wel te vindenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hebben we van te voren wel ff contact
Toch zit de oorzaak van een ongeval bij beginners vaak in dat ze te heldhaftig zijn met en teveel vertrouwen op de veiligheid van een auto, en die is juist bij een grotere auto hogerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:24 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De mijne een Rover 600, maar ik zie dan ook geen bezwaar tegen een grotere eerste auto afgezien van de extra lasten door het gewicht. De gemiddelde koekblikjes waar beginners in rijden zijn doorgaans redelijk suicidaal (slecht onderhoud ivm. kosten, slechte veiligheid qua constructie icm. een bestuurder die nog veel moet leren).
OTOH had ik ook collega's (ervaren rijders...) die bijvoorbeeld maar twee winterbanden namen of ivm. de kosten slechts twee banden vervingen met het idee om de andere twee het jaar erop te doen
Over je lengte zou ik me geen zorgen maken, ik ben 1.92 en heb er meer last vanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een kleine auto zie ik niks in... lijkt me niet prettig voor lange afstanden, en nja.. sowieso is een kleine auto voor iemand met mijn postuur (1,81 110+ KG) een dooddoener..
Ik heb anders genoeg cliootjes, switfjes en civicjes voorbij zien komen die even kennismaakten met een boom of slootquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Toch zit de oorzaak van een ongeval bij beginners vaak in dat ze te heldhaftig zijn met en teveel vertrouwen op de veiligheid van een auto, en die is juist bij een grotere auto hogerJe ziet zelden een beginner met een A- of B-segmenter om een boom gevouwen, daarin rijd je gewoon defensiever.
Wij hebben nu ook gewoon 2 goede zomerbanden voor, en 2 goede winterbanden achter op de 9000. En op de 121 heb ik goede all-seasons voor en goede zomerbanden achter. Daar kan je prima mee rijden, mits je er onder bepaalde omstandigheden (bij nat wegdek, met name) even rekening mee houdt.
Lekker op de brommer gegaan?quote:Op woensdag 5 juni 2013 09:09 schreef Anne het volgende:
Om 15:22 uur mag ik lekker weer naar huis zoefen.
Nee, met de auto. Het is wel motorweer, maar dan had ik moeten tanken (SD slaakt nu waarschijnlijk een diepe zucht als ie dit leestquote:Op woensdag 5 juni 2013 09:10 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Lekker op de brommer gegaan?
Tevens goedemorgen enzo
Zelfde smoesje als geen winterbanden nemenquote:Op woensdag 5 juni 2013 00:19 schreef Dingest het volgende:
Mja, hangt toch wel erg van je rijstijl af, het is de chauffeur die uiteindelijk bepaald hoe gevaarlijk hij het echt maakt. Als je normaal rijdt en als de omstandigheden daar echt om vragen ook aanpast op die grip en balans, heb je van dat verschil echt geen lastAls het heeft geregend neem ik gewoon bepaalde (scherpe) bochten wat kalmer en bewuster dan als het droog is. Maar voor een sportievere rijder (waar de 121 trouwens ook niet echt voor uitnodigt, dat helpt ook
) die daar niet zo over nadenkt zou ik het dan weer niet zo aanraden.
En zou ik het bij een achterwiel aangedreven auto ook wat minder snel doen, die zijn qua uitbreken wel een stukje nerveuzer natuurlijk.
Kun je niet tanken dan?quote:Op woensdag 5 juni 2013 09:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, met de auto. Het is wel motorweer, maar dan had ik moeten tanken (SD slaakt nu waarschijnlijk een diepe zucht als ie dit leest![]()
).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |