Neequote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:39 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Mag zeker niet zeggen dat ze beide gewoon afgeschreven zijn en een enkeltje sloop verdienen?
is dat serieus zo duur dat lassen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:42 schreef powerflux het volgende:
ben het daar mee eens. voor 300 een 13 in een dozijn-kar kopen en voor >300 lassen? dat snap ik niet. als het nou een zeldzame was..
die van 500 begint ook al stevig te rotten bij de achterste wielkasten.
VTEC just kicked in, yoquote:
Mijn 650cc motortje kan tot iets van 5500 rpmquote:
Er aan gehecht absoluut niet zelfs, het is inderdaad (Wat al gezegd werd) een 13 in een dozijn autotje, en laswerk + koppeling + remmen is hem niet waard ben ik bang.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:00 schreef Dingest het volgende:
Met dat soort wagentjes is het gewoon wat de sloop er voor geeft. Tenzij je er heel erg aan gehecht bent is laswerk en een nieuwe koppeling de tijd/moeite niet waard.
Dus zo nu en dan ben je ook de pineut en zit je ook in deze hoekquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar komt een groot deel van mijn schoonfamilie vandaan, respect ja!
[..]
Ja...
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
*kijkt lief naar wâldpyk en dingest*
Gister in het moezeldal geweest, volgende week dnek ik ff Cochem als het past.
En ik werk het best onder druk bij werk voor derden, dus dan is een deadline wel makkelijk.
Van mij mag jequote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met de ZX ga ik ook gewoon 100 op de autobahnons bint zuunig
Spaar door en koop een auto waarin je niet een plat sardientje bent zodra je iets raakt (al dan niet door jouw schuld).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar ergens had ik wel gehoopt om dit als eerste autotje te kunnen gebruiken, een paar kilometers kunnen rijden, en mocht ik een stoepje hier of daar pakken, of nét iets te dicht op een paaltje parkeren, dan zou het niet uitmaken
Dat doet mijn handgeschakelde 406 ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef Paladijn het volgende:
De aero loopt tot nu toe 8.6l/100km op euro95 inclusief wat kort filerijden elke dag... die automaat slurpt gewoon teveel
Dat wil ik ook gaan doenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:08 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Spaar door en koop een auto waarin je niet een plat sardientje bent zodra je iets raakt (al dan niet door jouw schuld).
Als je echt handig bent om te knutselen zou ik zo'n wagentje nog wel kopen. Anders niet. Kijk dan naar een Punto ofzo. Veel ruimer en comfortabeler. Voor ongeveer 1000 tot 1500 euro heb je een mooiequote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:28 schreef Braddie het volgende:
Even julie mening gevraagd over wélke Cinquecento nou meer haar geld waard is:
Deze: (`95er 247duizend gelopen, uitlaatpot dient vervangen, staat niet mooi in de lak, 500 euro)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of deze: (`96er, 140duizend gelopen, laswerk wielkast achter, koppelingsplaat versleten, remmetjes minder, 300 euro)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(De 2e Cinquecento is overigens het wagentje van m`n moeder)
Dit omdat m`n ma haar Cinquecento wil verkopen, maar deze andere staat sinds 3 dagen te koop, dus we zitten een beetje te bedenken hoe en wat..
Nee precies, maar m`n eerste auto mag niet meer wegen dan 1050 kilo (Anders word het te gek qua wegenbelasting)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:16 schreef Paladijn het volgende:
Een polo is per definitie niet leuker dan een 80'er jap.
En voor < 1000 euro kun je ook prima een oude lolvo, subaru, saab (900NG's zie ik zelfs al voor <500 euro staan) of ander prima spul halen. Wat extra budget voor onderhoud erbij en klaar
Leeglopen doe je toch wel op verzekering+wegenbelasting.
Het gaat hier niet om mijn auto die ik wil kopen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:29 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Als je echt handig bent om te knutselen zou ik zo'n wagentje nog wel kopen. Anders niet. Kijk dan naar een Punto ofzo. Veel ruimer en comfortabeler. Voor ongeveer 1000 tot 1500 euro heb je een mooie
Ik heb de 6000 wel eens aangetikt met mijn bakkie. Voor een keertje leuk, maar ik doe het maar niet te vaak.quote:
Haha, dat is voor mij ook iets te klein (wil er ook wel lekker comfortabel in kunnen zitten, en aangezien ik ook zo nu en dan wat vrienden over de vloer heb wil ik ook met 1-2 man lekker een stuk kunnen touren, en het hoeft helemaal niet snel te zijn )quote:
Hoezo? Bij de 1.6 MX-5 knalde ik'm eigenlijk regelmatig door tot 6500+ (begrenzer zit op 6.8 of 6.9k), heerlijk rijden met een schreeuwend uitlaatjequote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:32 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb de 6000 wel eens aangetikt met mijn bakkie. Voor een keertje leuk, maar ik doe het maar niet te vaak.
Puntoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Haha, dat is voor mij ook iets te klein (wil er ook wel lekker comfortabel in kunnen zitten, en aangezien ik ook zo nu en dan wat vrienden over de vloer heb wil ik ook met 1-2 man lekker een stuk kunnen touren, en het hoeft helemaal niet snel te zijn )
Nja, ik wil nu voor 1500 eurotjes Maximaal een leuke jappanner aanschaffen, maar niks heel zwaars (Als ik héél erg ga sjoemelen is 1100KG toch wel het maximum)quote:
Je moet je echt wat meer verdiepen (hé, jij was ook al zo irritant met die cabrio, toch?). Zelfs mijn Mazda 323F was lichter dan 1100 kg.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja, ik wil nu voor 1500 eurotjes Maximaal een leuke jappanner aanschaffen, maar niks heel zwaars (Als ik héél erg ga sjoemelen is 1100KG toch wel het maximum)
Wil zelf geen Fiat Punto of iets, maar als eerste auto écht iets Japans..
Een 323F staat op mijn verlanglijstje, dat lijkt me een fantastische autoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet je echt wat meer verdiepen (hé, jij was ook al zo irritant met die cabrio, toch?). Zelfs mijn Mazda 323F was lichter dan 1100 kg.
Whehehehequote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:57 schreef Paladijn het volgende:
323F is ook een prima beginnersauto.
En zodra je er na een jaartje achter bent dat je 95% van de tijd alleen of met 1 ander persoon rondrijdt haal je een mx-5 voor 1500 euro
Hij heeft dan ook een versnelling te weinigquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef Paladijn het volgende:
De aero loopt tot nu toe 8.6l/100km op euro95 inclusief wat kort filerijden elke dag... die automaat slurpt gewoon teveel
Oh, sorry.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
(en nee, ik was niet zo irritant met die cabrio)
Mwah, echt zuinig... 1:14 of zo. Maar wel betrouwbaar, soms wat last van roest maar valt in het algemeen mee. En inderdaad behoorlijk wat ruimte, achterbank neerklapbaar, zelfs te verschuiven (voor/achter).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:53 schreef Braddie het volgende:
Weet je, nu ik het me eens besef, ik ben klaar met m`n zoektocht.
323F heeft alles wel wat ik wil.
Onder de 1100 KG.
Redelijk zuinig.
Veel ruimte.
Japans.
Betrouwbaar.
+ Dat de verzekering inprincipe ook wel meevalt.
(En te vinden voor echt 800-1200 euro voor een goede)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |