Zandzeepsodemineraalwatersteenstralen is een werkwoord dat in de 11e editie van de dikke Van Dale was opgenomen. Het woord werd geïntroduceerd door Herman Brusselmans in zijn roman Het oude nieuws van deze tijden. Volgens de Van Dale betekent het woord: oprotten, opsodemieteren, opdonderen, ophoepelen. Helaas staat sinds 2005 Zandzeepsodemineraalwatersteenstralen er niet meer in.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:20 schreef Karina het volgende:
Wat zou het langste Nederlandse woord zijn?
Kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéledenquote:Op maandag 3 juni 2013 08:20 schreef Karina het volgende:
Wat zou het langste Nederlandse woord zijn?
En zonder samenstellingen? Wat is dan het langste woord? Nederlands of Duits.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:22 schreef LXIV het volgende:
Onzinnig om in het Duits of Nederlands van ' het langste woord' te spreken. Met samenstellingen kun je in die talen woorden maken die zolang zijn als je zelf wil.
Zo kan ik ''Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz' heel gemakkelijk langer maken tot ''Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetzbuch' . Prima Duits woord.
Dat weet ik niet, maar niet-samengestelde woorden zijn natuurlijk veel korter.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:23 schreef Karina het volgende:
[..]
En zonder samenstellingen? Wat is dan het langste woord? Nederlands of Duits.
Ja daarom ben ik er wel nieuwsgierig naar, welk "enkelvoudig" woord het langst is.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar niet-samengestelde woorden zijn natuurlijk veel korter.
Waarschijnlijk 'ei' ofzo.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja daarom ben ik er wel nieuwsgierig naar, welk "enkelvoudig" woord het langst is.
Nederlandsquote:Op maandag 3 juni 2013 08:23 schreef Karina het volgende:
[..]
En zonder samenstellingen? Wat is dan het langste woord? Nederlands of Duits.
Als in Eierschalensollbruchstellenverursacher?quote:
Jazeker, dacht jij als in een kip dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als in Eierschalensollbruchstellenverursacher?
Ik denk dat ze een woord bedoelt dat niet is samengesteld uit drie betekenisdragende onderdelen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nederlands
meervoudigepersoonlijkheidsstoornissen': 38 letters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |