Voor de 2 dagen die ik nog zoekende ben zou ik best voor zo'n inkomen willen werken. das gelijk aan wat ik van het UWV krijg.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sorry, da's mijn conclusie nav je posts hier dat je toch niet voor 2500E per maand wilt gaan werken of wel?
[..]
Nee, in dit geval ging het niet om vergroten van kansen er werd hier letterlijk gezegd dat mijn salariseis te groot was voor het relatief simpele werk wat ik doe en als ik echt wil wel als programmeur aan het werk kan.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:13 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om het vergroten van je kansen op de arbeidsmarkt, maar dat geeft nog geen garantie op een baan. Andere factoren zoals bijvoorbeeld zullen ook een rol spelen, en ik geloof best dat dat in jouw geval in je nadeel werkt.
Je praat jezelf bijna een slachtofferrol aan...quote:Op zondag 9 juni 2013 16:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee?
Kindjes die ziek zijn, wie moet er dan 9 van de 10 keer vrijnemen. In ons geval, zal ik dat wel zijn, omdat mijn man een onwijs goede baan inc inkomen heeft. Die gaan we natuurlijk niet op het spel zetten.
Denk je dat managers zulke dingen niet overwegen? Goh wat nou als ze een derde wil, zwangerschapsverlof, etc etc.
Het grootste probleem om zonder opleiding/werkervaring aan de slag te komen, is dat je een werkgever moet overtuigen dat je serieus aan de slag wilt als programmeur. Puur en alleen een cursusje zelf zal waarschijnlijk niet genoeg zijn. Maar als je daarnaast ook nog zelf het een en ander geknutseld hebt wordt dat al makkelijker. Je zult ook een beetje geluk moeten hebben om een bedrijf te vinden dat je die kans wil geven, maar de kansen op succes zijn toch een stuk beter dan met honderden anderen op een vacature te reageren.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:56 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja schat. Ik ben met een programmeur getrouwd.
Mijn punt is dus, met hetgeen ik heb, ik NOOIT een baan ga krijgen als programmeur. Nooit en te nimmer.
Zelfs al zou ik een .net cursus gaan volgen, dan nog niet. Ik heb geen ervaring, ik ben een vrouw en ik heb 2 kinderen.
Geen 17jarige schoolverlater zonder leven.
Dan kan je inderdaad beter standaard thuisblijven, dan hoef je ook die keuze niet te maken!quote:Op zondag 9 juni 2013 16:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee?
Kindjes die ziek zijn, wie moet er dan 9 van de 10 keer vrijnemen. In ons geval, zal ik dat wel zijn, omdat mijn man een onwijs goede baan inc inkomen heeft. Die gaan we natuurlijk niet op het spel zetten.
Denk je dat managers zulke dingen niet overwegen? Goh wat nou als ze een derde wil, zwangerschapsverlof, etc etc.
Daar moet je dan maar net de baas voor hebben. En daarnaast is het zo dat als je als junior instroomt er helemaal geen flexibele werktijden zijn. Men wil dan zien wat je kan in welke tijd. Dan hebben ze er niks aan als je je in je proeftijd even door nachten door te werken goed vanaf laat komen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:28 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het grootste probleem om zonder opleiding/werkervaring aan de slag te komen, is dat je een werkgever moet overtuigen dat je serieus aan de slag wilt als programmeur. Puur en alleen een cursusje zelf zal waarschijnlijk niet genoeg zijn. Maar als je daarnaast ook nog zelf het een en ander geknutseld hebt wordt dat al makkelijker. Je zult ook een beetje geluk moeten hebben om een bedrijf te vinden dat je die kans wil geven, maar de kansen op succes zijn toch een stuk beter dan met honderden anderen op een vacature te reageren.
Wat betreft de zorg voor je kinderen, is programmeur juist een geschikt beroep vanwege de flexibele werktijden.
Nee hoor, ik zou mij ook niet aannemen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:20 schreef Devv het volgende:
[..]
Je praat jezelf bijna een slachtofferrol aan...
bedankt voor deze opsteker, dat hebben de mensen in de reeks echt nodigquote:Op zondag 9 juni 2013 16:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou mij ook niet aannemen.
Feit is dat het gelul is, dat je zomaar overal maar aan de slag kunt komen. Niet als programmeur, niet als cassiere, niet als verpleegkundige.
Het is niet zo gemakkelijk.
Ze heeft gelijk, dat wil niet zeggen dat het niet kan lukken.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bedankt voor deze opsteker, dat hebben de mensen in de reeks echt nodig
het is wel waar maar als je zo denkt dan solliciteer je nergens meer op omdat het toch kansloos is.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk, dat wil niet zeggen dat het niet kan lukken.
Gelukkig nietquote:Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is wel waar maar als je zo denkt dan solliciteer je nergens meer op omdat het toch kansloos is.
als je nou bouwkundigen niveau 4 zocht... Meer dan genoeg te vinden.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:29 schreef Ml-etje het volgende:
Op dit moment zoek ik mensen met Werktuigbouwkunde niveau 4, niet te vinden gewoonweg.
Technische beroepen waren een aantal jaren terug niet in trek en dat is nu goed te merken.
Sorryquote:Op zondag 9 juni 2013 17:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je nou bouwkundigen niveau 4 zocht... Meer dan genoeg te vinden.
ach, we zijn net verhuisd. Mn vriendin heeft dr eigen rijschool, maar goed we zijn 100km verderop gaan wonen dus geen klantenkring.... Tot ze die heeft opgebouwd wou ze ander werk gaan doen. Ze stuurt vervolgens 1 sollicitatie voor een functie waar ze geen ervaring of papieren voor heeft en word gewoon aangenomen. Nu is ze assistant restaurant manager*, heeft direct na dr proeftijd contractverleng gekregen(dus nog voor dr contract voorbij was) en gaat ze stoppen me rijles geven.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar wordt flink bezuinigd, vriendin van mij is er ook uitgeknikkerd daar.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:53 schreef trigt013 het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk niet in de zorg werken? Daar is nog genoeg werk?
Toch best erg.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Daar wordt flink bezuinigd, vriendin van mij is er ook uitgeknikkerd daar.
Junior (WTB niveau 4) zonder (veel) werkervaring ¤2045 tot ¤2445 bruto eerste 2 jaar.quote:
Dat is dus wat anders dan dat ik helemaal geen netwerk zou hebben, zoals je eerst beweerde.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een tijdje terug heb je onderstaand al verteld:
[..]
Je had het toen met name over studiegenoten.
Dus vandaar mijn conclusie dat je in jouw geval beter niet je netwerk aan kon spreken.
De tip zal natuurlijk wel voor anderen waardevol zijn.
Nee inderdaad, onrealistische adviezen willen we lezen, en aannames over iemands persoonlijke situatie. Mensen het gevoel geven dat ze de werkloosheid aan zichzelf te danken hebben, en allerlei redenen waarom ze bij jouw bedrijf niet aangenomen zouden worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik mis nog hoe gemakkelijk het 15 jaar geleden in de horeca was om een baan te vinden, dat je maar een moeder moet hebben die je ergens werk bezorgt of dat je je maar in de schulden moet steken voor een rijbewijs, want mensen zonder zijn bij voorbaat kansloos.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:54 schreef TeleportingKing het volgende:
Nee inderdaad, onrealistische adviezen willen we lezen, en aannames over iemands persoonlijke situatie. Mensen het gevoel geven dat ze de werkloosheid aan zichzelf te danken hebben, en allerlei redenen waarom ze bij jouw bedrijf niet aangenomen zouden worden.
Dáár worden de mensen in dit topic mee geholpen.
Dat is inderdaad leukquote:Op zondag 9 juni 2013 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Junior (WTB niveau 4) zonder (veel) werkervaring ¤2045 tot ¤2445 bruto eerste 2 jaar.
Mid/Sr. ¤2.500 tot ¤ 3.500 bruto (excl. eventuele ploegendiensten die mogelijk zijn in dit vak).
Met Elektro ervaring en of diploma.
Welke regio zo ongeveer? Ikzelf heb geen werktuigbouwkunde gestudeerd maar ik heb wel contacten die misschien geïnteresseerd zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Junior (WTB niveau 4) zonder (veel) werkervaring ¤2045 tot ¤2445 bruto eerste 2 jaar.
Mid/Sr. ¤2.500 tot ¤ 3.500 bruto (excl. eventuele ploegendiensten die mogelijk zijn in dit vak).
Met Elektro ervaring en of diploma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |