Leuk!quote:Op maandag 3 juni 2013 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik wil wel meedoen. Spreken we dan af om op een bepaald moment tot een bepaald punt gelezen te hebben??
Wat mij betreft prima. Het lijkt me alleen wel handiger om dat op een andere manier aan te geven dan in bladzijdes. Niet iedereen zal dezelfde editie lezen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:54 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Leuk!
Eigenlijk is het wel handig om een schema te maken hè?Ik wil wel een schema opnemen in de OP, wat vindt de rest hiervan? Is ongeveer 50 pagina's per week voor iedereen haalbaar? Dan zou het Oude Testament over een halfjaar afgerond zijn
True. Ik zal een dezer dagen wel even kijken naar een handige indelingquote:Op maandag 3 juni 2013 13:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima. Het lijkt me alleen wel handiger om dat op een andere manier aan te geven dan in bladzijdes. Niet iedereen zal dezelfde editie lezen.
Ik heb Genesis in stripvorm.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
True. Ik zal een dezer dagen wel even kijken naar een handige indelingIntussen kan iedereen gewoon beginnen
Ik gebruik de nbv btw.
Ondanks dat ik het een interessant idee vind om gezamenlijk de Bijbel te lezen is dit laatste een eindeloze opgave. Je raakt nooit uitgediscussieerd op dit forum met al zijn trolls, die hard atheïsten en sommige fundamentalistische christenen. Ik heb geprobeerd het Nieuwe Testament te lezen en sommige verzen van één enkel hoofdstuk zijn vanuit mijn optiek al multi-interpretabel.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:33 schreef _Dido_ het volgende:Dit topic kunnen we dan gebruiken om onze vragen te stellen en er met elkaar over te discussiëren
Ben benieuwd of hier animo voor is!
Ik ben niet zo nieuw hier als ik obv m'n username lijk, dus ik weet hetquote:Op maandag 3 juni 2013 15:17 schreef Being het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het een interessant idee vind om gezamenlijk de Bijbel te lezen is dit laatste een eindeloze opgave. Je raakt nooit uitgediscussieerd op dit forum met al zijn trolls, die hard atheïsten en sommige fundamentalistische christenen. Ik heb geprobeerd het Nieuwe Testament te lezen en sommige verzen van één enkel hoofdstuk zijn vanuit mijn optiek al multi-interpretabel.
Ik weet dat 9/10 mensen die hier roepen dat ze meedoen vroeg of laat afhaken, maar dat maakt mij werkelijk niet uitquote:Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef Being het volgende:
Je toont lef, maar ik denk niet dat mensen zich hiervoor gaan inzetten... Ik ben daar een beetje cynisch in.
Een leesschema is handig inderdaad. Post de data met 'locaties' maar zou ik zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:54 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Leuk!
Eigenlijk is het wel handig om een schema te maken hè?Ik wil wel een schema opnemen in de OP, wat vindt de rest hiervan? Is ongeveer 50 pagina's per week voor iedereen haalbaar? Dan zou het Oude Testament over een halfjaar afgerond zijn
Ach, ik zal zodra we bij Mozes en de Rode Zee zijn waarschijnlijk te lui worden, inderdaad.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef Being het volgende:
Je toont lef, maar ik denk niet dat mensen zich hiervoor gaan inzetten... Ik ben daar een beetje cynisch in.
Dan al?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, ik zal zodra we bij Mozes en de Rode Zee zijn waarschijnlijk te lui worden, inderdaad.
Ik ookquote:Op maandag 3 juni 2013 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb Genesis in stripvorm.
Geen geintje.
[ afbeelding ]
mensen zijn beestenquote:Op zondag 2 juni 2013 12:00 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Een deel van de boodschap, met name uit het nieuwe testament, past anders uitstekend bij onze huidige westerse waarden en normen. Hoe zou dat komen?
wtf am i readingquote:Op maandag 3 juni 2013 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb Genesis in stripvorm.
Geen geintje.
[ afbeelding ]
Lees nog maar een keertje , want je blijft vragen stellenquote:
Hier nogmaals bevestiging dat zonder de Mondelinge leer de Tora niet begrepen kan worden, ja zelfs onleesbaarquote:Op zondag 2 juni 2013 23:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
leg dan maar eens uit waarom god zo gruwt van gemengde textielvezels
Nou da's dus een boek zonder een echt verhaal, maar met heel veel mensen die dood moeten en zo.quote:
Het is ook geen boek, wellicht dat je daardoor vind dat het geen 'verhaal' is...quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou da's dus een boek zonder een echt verhaal, maar met heel veel mensen die dood moeten en zo.
Sorry, boeken...quote:Op maandag 3 juni 2013 21:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het is ook geen boek, wellicht dat je daardoor vind dat het geen 'verhaal' is...
omdat de bijbel overloopt van tegenstrijdigheden moet dit door de gelovigen worden rechtgepraat. Iemand die op die tegenstrijdigheden wijst "begrijpt de Tora niet"quote:Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Lees nog maar een keertje , want je blijft vragen stellen
[..]
Hier nogmaals bevestiging dat zonder de Mondelinge leer de Tora niet begrepen kan worden, ja zelfs onleesbaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |