abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127509134
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:50 schreef Kimpossible het volgende:
Dat snap ik. Ik ben ook nooit zo blij en content geweest met zo'n onbestemd rotgevoel in m'n maag. Hier ook nog misselijk. Is het heel achterlijk om te hopen dat ik morgen ook misselijk ben? :+
Helemaal niet gek hoor. Zou ik ook hebben. Maar ik zou me er niet teveel op focussen, het kan ook toeval zijn. En niet misselijk betekent niet meteen niet zwanger.
Maar ja, makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk.
pi_127509299
Dank voor alle felicitaties :) .
Ik blijf hier nog wel even rondzwerven want ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal zal aflopen.

Gisteren hebben we het verteld aan mijn zwager en schoonzus omdat toch iemand het moest weten, en ze waren zo blij voor ons! Hun reactie zorgde er wel voor dat ik echt dacht 'Goh, dit is toch wel even een ding'.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:03:07 #153
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127509750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:27 schreef Risu het volgende:

[..]

Helemaal niet gek hoor. Zou ik ook hebben. Maar ik zou me er niet teveel op focussen, het kan ook toeval zijn. En niet misselijk betekent niet meteen niet zwanger.
Maar ja, makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk.
Hoewel nog altijd misselijk, denk ik ook aan toeval. Zeker gezien het feit dat m'n Bmm nog altijd openstaat en misselijkheid het enige is wat er in m'n lijf gebeurt. We zullen het wel zien! :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_127510726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:25 schreef Risu het volgende:
Ik wist dathelemaal niet, van die bmm. Ik denk alleen dat ik het checken nog even achterwege laat. Lijkt me zoveel gedoe ook.
Het is echt maar 2 minuten tijd en je kan erdoor echt heel goed weten wanneer je vruchtbaar ben :)
pi_127511424
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:48 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het is echt maar 2 minuten tijd en je kan erdoor echt heel goed weten wanneer je vruchtbaar ben :)
Ik check het op het toilet of in de douche, vrijwel geen extra moeite. Ik vind het ook reuze interessant :@ :').
pi_127511580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:25 schreef Risu het volgende:
Ik wist dathelemaal niet, van die bmm. Ik denk alleen dat ik het checken nog even achterwege laat. Lijkt me zoveel gedoe ook.

Ondertussen kan ik het temperaturen toch niet laten merk ik. Ja, dat ding ligt ook gewoon op mn nachtkastje en het is echt 5 seconden werk. Maar stom genoeg werd ik daardoor gisteren weer onzeker, dat mijn eisprong nog niet geweest was, en pas gisteren kwam. Voor de zekerheid gisteravond nog maar een legertje naar binnen gestuurd. Zo word ik wel gek van mezelf natuurlijk.
Maar wat moet ik nou denken van 2x een temp van 36,1 op 2 verschillende dagen terwijl het normaal 36,4 is. op zo'n moment misschien handig geweest als ik die bmm truuk kende. :P
Wachten duurt lang.
Heb je je temperatuur in een grafiekje of tabelletje oid? Met de temperatuurmethode kun je trouwens niet je eisprong voorspellen, je kunt enkel achteraf zien of er een eisprong is geweest. Als je temperatuur nog altijd laag is, heb je waarschijnlijk nog geen eisprong gehad.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:33:02 #157
73386 Fazz
onderweg
pi_127513882
Net bij de HA geweest: 'tja, u bent natuurlijk 31 en erg ongeduldig' O-)

Maar goed, volgende maand afspraak voor een echo.

HA kwam ook aan met temperaturen, hij zei dat je na de verhoging rond je eisprong nog vruchtbaar bent. Dan wijkt een beetje af van wat ik overal lees. Ik heb wel een thermometer maar hoe strikt is dat elke dag, zet je dan een wekker in het weekend? :o
pi_127514146
Hoe ik het altijd heb begrepen (van de gyn) is dat je temperatuur na je eisprong omhoog gaat. Dus achteraf kan je zien als je eisprong geweest is. Je eisprong is dan ergens tussen de laagst gemeten temperatuur voor de stijging en de stijging zelf.
Een ei blijft een uurtje of 12 'bevruchtbaar' (is dat een woord? :')) dus misschien doelde je huisarts daar op?

In mijn sig staat een link naar mijn grafieken van vorige maanden, deze maand meet ik niet (nouja, heb rondom mijn ei wel getempt, maar meer als controle).

En ja, het is de bedoeling dat je elke dag rond dezelfde tijd meet. Dus inderdaad je wekker zetten. Bij wijze van experiment heb ik ook wel eens een aantal keer op andere momenten op de dag gemeten, en bij mij was het zo dat als ik 's avonds een half uurtje in bed ging lezen/met mijn telefoon klooien, dat mijn temperatuur zakte naar dezelfde temperatuur als 's ochtends. Bij mij maakte het qua tijd in de ochtend weinig verschil tussen bijvoorbeeld 6 uur, 7 uur en 8 uur, maar als ik dan om 9 uur ging meten, was het 0.1 graad hoger. Maar ik weet dat dit voor iedereen heel anders kan zijn, dus daar zal je zelf achter moeten komen ;).
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:15:39 #159
73386 Fazz
onderweg
pi_127519086
Dank voor de uitleg! Even bedenken hoe ik dat ga doen. Ben de komende 3 weken vrij dus wellicht goed om alvast een beeld te krijgen van m'n temp.

Ik zal de tips over het checken van je bmm ook eens goed bekijken :)
pi_127574527
Ben maar aan het rekenen geslagen. We hebben in mei volgend jaar een bruiloft die ik echt niet kan missen... Dus nu nog 2 rondes de kans en dan moeten we echt even geen pogingen doen!
pi_127574793
Ja, augustus moet je dan overslaan. Mijn dochter en man zijn in mei jarig, dus ook wij zullen dan geen pogingen doen :)
pi_127576407
mja.. ik weet niet met die berekeningen maar stel nou dat je kindje te vroeg komt of juist te laat...dat je heel je zwangerschap ziek bent...

het zijn allemaal dingen die je niet wilt maar die wel kunnen.

komende week denk ik dat ik heel blij mag zijn als ik 1 avondje met mijn man heb.. zo vreselijk druk, gelukkig is het ei al geweest :Y)
volgende week zondag jarig en 19 juni NOD dus hopenlijk een verlaat verjaardagscadeau
S. 2014
J. 2016
pi_127577161
Idd. Kun je ook een maand ervoor al overslaan. Want stel baby is twee weken te laat. Je geeft borstvoeding. Wat dan?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127578753
Ik ben zelf ook in mei jarig, maar reken er maar op dat ik in augustus net zo hard mijn best ga doen. Als ik een hele maand over moet slaan omdat er iemand toevallig op 1 dag ervan al jarig is, dan blijft er niet veel over in een jaar.

Nou, dan is er een hele kleine kans dat ik op mijn verjaardag een kindje krijg. Alleen maar meer vreugde :D Kunnen we het de eerste jaren samen vieren (of juist niet, weet dat kindje veel :P) en daarna vinden we er écht wel een oplossing voor. 2 Verjaardagen in 1 maand lijkt me al helemaal geen probleem. Sinterklaas en kerst vallen ook in 1 maand en dat komt ook ieder jaar weer goed ;)

Ik ben op dit moment zover dat ik iedere kans die ik krijg met beide handen aanpak en een maand overslaan omdat er toevallig al iemand jarig is zou ik echt doodzonde vinden.

Maar dan heb ik het echt puur alleen over mijn situatie en hoe ík daarover denk.
pi_127579343
Ach, als je jong bent en je hebt er vertrouwen in dat het wel snel zal lukken, waarom niet? Ieder zijn eigen afweging ;).

Ik zou er geen maand voor overslaan, maar ik ben ook al 32...

Overigens het hele weekend al gigantisch misselijk, behalve als ik eet :'). Vannacht ook een seksdroom gehad :9. Ik durf nauwelijks op mijn lichaam te vertrouwen, maar ben toch wel best optimistisch over deze ronde. Nog een weekje... Wie zet de tijd vooruit?
  zondag 9 juni 2013 @ 13:48:05 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127579413
Ik heb er ook geen maand voor overgeslagen: Ik ben uitgerekend op 6 oktober, ben zelf 14 oktober jarig en m'n moeder is 12 oktober jarig :) Kan me er niet druk om maken, eerlijk gezegd.

Maar, ieder z'n eigen beslissing uiteraard! :Y)

Zand, als ik een tijdmachine/glazen bol had.. :*
pi_127579923
Net gestopt met de pil. NOD zou rond 15 juni moeten zijn. We zien het wel!
  zondag 9 juni 2013 @ 14:09:05 #168
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_127580059
Ik skip ook geen maanden voor verjaardagen. Ik zou er wel voor proberen te zorgen dat ik in vorm ben als we ooit gaan trouwen (we grappen altijd mei 2015), maar verder niet.

Spannend zand, ik ben benieuwd!
Hier verwacht ik er niks van deze maand, m'n lijf doet veel te gewoon. Laat die menstruatie maar komen dan kunnen we door naar de volgende ronde ;)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_127591125
Ik ben dus ook al de hele dag licht misselijk, behalve na het eten. Vanmiddag werd ik zelfs even draaierig ervan. Maar ik denk dat het gewoon door het weer komt bij mij. Mijn eisprong was (achteraf gezien) pas donderdag (dacht eerst maandag).
Een maand overslaan doe ik ook niet. Wel ben ik half bewust pas serieus begonnen na de december maand, want dan hebben we naast de feestdagen ook 3 verjaardagen in de directe familie. Vond ik wat lullig uitkomen. Maar daar hebben we nu voorlopig geen last van. Mocht deze raak zijn, is het eind februari, vind ik wel mooi, maart ook, of april, of mei :P
pi_127593176
Voor verjaardagen enzo skip ik ook niet. Te laat gaat hier sowieso niet gebeuren ivm voorgeschiedenis en veel te vroeg is jammer dan voor de bruiloft. Dan liggen mijn prioriteiten sowieso ergens anders.
En als ik dan bv zou geven gaat het kindje gewoon mee (vorige bruiloft waren de nichtjes en neefjes, 3jr en 5 maanden er ook het grootste deel van de dag bij)
pi_127593442
Spannend zand!!

Hier skippen wij ook niets hoor, als t komt dan komt het!
Ik heb zere tepels jonguh... :X

Maar ik reken deze mnd even nergens op, donderdag eerst maar eens de echo,

Viavia staat er vanaf deze week een kinderwagen in de kelder... Mijn absolute droomwagen, of heel duur of onvindbaar, kan ik nu gratis ophalen.. Die kon ik niet laten gaan :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 20:35:13 #172
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127593907
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef Risu het volgende:
Wel ben ik half bewust pas serieus begonnen na de december maand, want dan hebben we naast de feestdagen ook 3 verjaardagen in de directe familie. Vond ik wat lullig uitkomen. Maar daar hebben we nu voorlopig geen last van. Mocht deze raak zijn, is het eind februari, vind ik wel mooi, maart ook, of april, of mei :P
Lol, dat hadden wij hier ook gezegd. Ik postte in maart ook nog van: liever niet uitgerekend zijn in december (feestdagen, vriend 13e, oma 27ste).. Maar ach, we zaten inmiddels in ronde 11 en waarom zou het dan nu ineens wel lukken..?

Ik ben nu 20 december uitgerekend. _O-

Ach, het maakt me ook niet echt meer uit. Ik ben alleen maar blij :).

---

GM: die had ik dan ook zeker niet laten staan. Fijn joh.
pi_127594193
Hoe voel jij je skip?
S. 2014
J. 2016
pi_127594287
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef Latilatidom het volgende:
Voor verjaardagen enzo skip ik ook niet. Te laat gaat hier sowieso niet gebeuren ivm voorgeschiedenis en veel te vroeg is jammer dan voor de bruiloft. Dan liggen mijn prioriteiten sowieso ergens anders.
En als ik dan bv zou geven gaat het kindje gewoon mee (vorige bruiloft waren de nichtjes en neefjes, 3jr en 5 maanden er ook het grootste deel van de dag bij)
5mnd is wel iets anders dan 1 a 2 weken. Dan ben jij nog aan het herstellen van bevalling, zit je op ca 8 voedingen per dag, etc etc. Maar hey, doen waar je je goed bij voelt!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127594384
Gm, wavvor fraai karretje is dat dan?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')