quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Dat zijn individuen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh. Die fotosoeps zijn dan wel weer gay. Daarmee doen ze hun eigen doel teniet.
Het moge duidelijk zijn dat ik me niet alleen baseer op dit ene incident. Er zijn intussen tientallen van dit soort beelden voorbij gekomen. Live streams laten hetzelfde zien. Dat er dan een aantal gefotoshopte of valse foto's tussen zitten is irritant en fout, maar verandert verder niets aan de situatie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:09 schreef Bilge het volgende:
[..]
Op die beelden zie ik alleen een barricade opver worden gereden, het is niet duidelijk of er slachtoffers bij zijn gevallen. Maar laten we even voor het gemak aannemen dat dat het geval is: is het niet frappant dat jij dit incident toerekent aan het gehele politieapparaat, maar tegelijkertijd van mij verwacht dat ik de propagande van de relschoppers niet mag veralgemeniseren?
Overigens beweerde ik nergens dat alle relschoppers niet deugen. De massa valt voor de hype van enkele geniepige provocateurs.
Linkje van gerucht.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef PrepperNL het volgende:
Er gaan geruchten dat electriciteit en internet in delen van veel grote steden is afgesloten.
Er gaan zoveel geruchten. Zoals dat Facebook en Twitter onbereikbaar zouden zijn. Allemaal onzin.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef PrepperNL het volgende:
Er gaan geruchten dat electriciteit en internet in delen van veel grote steden is afgesloten.
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Net als de agenten die geweld gebruiken.
Natuurlijk wel, het is een buitenlands complot!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.
O ja, dat is waar ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is een buitenlands complot!
Precies dit. Twee totaal verschillende dingen. Niet gelijk te stellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.
Zoveel dingen zijn echt in 3 seconde te checken maar niemand lijkt de moeite te nemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh. Die fotosoeps zijn dan wel weer gay. Daarmee doen ze hun eigen doel teniet.
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Net als de agenten die geweld gebruiken.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.
Dat er bijvoorbeeld Agent Orange gebruikt zou worden, zijn twitterdingen die uit verband zijn getrokken lijkt me. Weiger ik te geloven. Maar dat de politie z'n ballen laat zien, is duidelijk.
Overigens hier zijn hele toespraak.quote:Erdogan erkende zaterdag dat de politie te hard was opgetreden en beloofde een onderzoek.
Wie zegt dat hij in eerste instantie direct de opdracht heeft gegeven dat de politie op die manier moet optreden? En dan nog.. het begon als een onschuldig optreden maar de CHP maakt daar misbruik van imo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.
Dat er bijvoorbeeld Agent Orange gebruikt zou worden, zijn twitterdingen die uit verband zijn getrokken lijkt me. Weiger ik te geloven. Maar dat de politie z'n ballen laat zien, is duidelijk.
De contradictie ontgaat je kennelijk weer... Als de politie daadwerklijk nietsontziend te werk gaat, hoeven de hooligans toch niet te fotoshoppen? De behoefde tot fotoshoppen komt juist doordat de politie hen geen materiaal geeft. Ondanks dat de politieagenten worden bekogeld en uitgedaagd, houden ze zich opvallend rustig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat ik me niet alleen baseer op dit ene incident. Er zijn intussen tientallen van dit soort beelden voorbij gekomen. Live streams laten hetzelfde zien. Dat er dan een aantal gefotoshopte of valse foto's tussen zitten is irritant en fout, maar verandert verder niets aan de situatie.
Hij leeft nog gewoon, veel dingen via social media moet je met een korreltje zout nemen imo.quote:
Hun zijn ook een beetje anti-seculier toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Bilge het volgende:
Ook opvallend en positief dat de partij MHP, een grote nationalistische oppositiepartij, zich tegen de protesten heeft gekeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |