abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127283347
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:30 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Waarom staat dat tussen quotes?
Dat is een letterlijke quote uit een GS-artikel, die ik opmerkelijk vind wegens het getoonde respect tegen de linksche kerk. Inhoudelijk klopt het wel, hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat dit per se het directe einde van Erdogan's regime is. Hij heeft de persoonlijkheid er niet voor om op te stappen, zelfs niet als er doden vallen omdat hij zonodig Beyoglu moet islamiseren.

Maar ik weet wel dat hij bij de vorige verkiezingen 49% van de stemmen had, en dat hij dat voor een flink deel te danken had aan loze beloftes aan Koerden en Alevieten. Die weten inmiddels wat beter wat het woord van de Padisah waard is.
Alevieten stemmen massaal op de CHP; de Koerden hebben alle reden om tevreden te zijn met Erdogan, die zelfs zo pro-Koerdisch is dat hij op dat punt onder zijn eigen achterban wordt bekritiseerd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:32 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

^O^

[..]

+ groeiende economie idd. De gemiddelde Turk is sowieso tevreden als zijn maag vol zit. Het aantal ideologisch bevlogen Turken is niet al te groot. Onder andere volken zal dit ook wel zo zijn.
pi_127283420
De Turken die nu hopen op een revolutie hè: vinden jullie het niet verdacht dat Geenstijl aan jullie zijde staat?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 12:41:51 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127283447
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:40 schreef Bilge het volgende:
De Turken die nu hopen op een revolutie hè: vinden jullie het niet verdacht dat Geenstijl aan jullie zijde staat?
Geenstijl post wat hen het meeste pageviews oplevert, die zijn niet echt van een bepaalde kant. (bijvoorbeeld, de ene keer wordt wilders compleet belachelijk gemaakt en de andere keer geven ze hem gelijk)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127283496
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:40 schreef Bilge het volgende:
Wat heeft dat er mee te maken? Jij vormt je mening over politieke kwesties aan de hand van wat Geenstijl er wel of niet over post?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 12:48:24 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_127283583
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:43 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
Mooie foto!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127283594
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Geenstijl post wat hen het meeste pageviews oplevert, die zijn niet echt van een bepaalde kant. (bijvoorbeeld, de ene keer wordt wilders compleet belachelijk gemaakt en de andere keer geven ze hem gelijk)
Qua personen ontzien ze idd niemand, maar qua waarden hebben ze wel een consequente visie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:44 schreef Hitchslap het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Jij vormt je mening over politieke kwesties aan de hand van wat Geenstijl er wel of niet over post?
Daar baseer ik mijn mening niet op, maar het zou me wel aanzetten tot een evaluatie en achterdocht. De Turkse taal kent een mooie gezegde, vertaald naar het Nederlands: het is geen feestdag of wat dan ook, waarom heeft mijn oom mij gekust?
pi_127283720
We zullen spoedig ontdekken of dit een Turkse lente of de zoveelste ondemocratische faalpoging van de oppositie is om haar privileges terug te krijgen.
pi_127283956
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:37 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dat is een letterlijke quote uit een GS-artikel, die ik opmerkelijk vind wegens het getoonde respect tegen de linksche kerk. Inhoudelijk klopt het wel, hoor.

[..]

Alevieten stemmen massaal op de CHP; de Koerden hebben alle reden om tevreden te zijn met Erdogan, die zelfs zo pro-Koerdisch is dat hij op dat punt onder zijn eigen achterban wordt bekritiseerd.

[..]

+ groeiende economie idd. De gemiddelde Turk is sowieso tevreden als zijn maag vol zit. Het aantal ideologisch bevlogen Turken is niet al te groot. Onder andere volken zal dit ook wel zo zijn.
Je moet t de Akp toegeven dat ze goed zijn in de samenwerking opzoeken. Inderdaad, de koerden zijn goed af met de Akp en ook in t parlement vinden ze aansluiting door de Chp en Mhp te betrekken. Ze moeten wel en tegelijk zijn ze ook koel, berekenend en harteloos. Als in "we paaien deze groep hier met dit en deze met dat" Alles voor eigen macht ipv dat 90% van de regels als geluk dienen voor de hele bevolking en 10% noodzakelijk zijn. De noodzaak lijkt de overhand te krijgen en met iedere maatregel neem je een klein stukje vrijheid af.

Ik zie t hier aan documentaires met politieke raakvlakken zoals misstanden in een gevangenis die voor buitenstaanders verwarrend zijn omdat de makers geen vragen durven of mogen stellen over hoe en waarom. Vaak worden er klaagliederen in gezongen en wordt er oppervlakkig gesproken over mishandeling "door het personeel" tijdens de coup. De betreffende bewaker blijft buiten de vragen, laat staan dat de toenmalige directeur of hoger in beeld komt of wordt genoemd. 3 uur lang leed, liederen, oude beelden, gedichten, vliegende vogels.

Een docu hoort ergens doorheen te prikken en niet eromheen te zweven. En het zou dat moeten zijn dat veranderd, dat documakers hun paden mogen openen. Misstanden aan de kaak mogen stellen. Waarom vragen mogen toepassen en "kunnen we dit in de toekomst voorkomen?" En of dat nu onder de akp gebeurd of onder een andere partij dat doet er niet zoveel toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2013 13:09:30 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:06:13 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_127284020
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:54 schreef Bilge het volgende:
We zullen spoedig ontdekken of dit een Turkse lente of de zoveelste ondemocratische faalpoging van de oppositie is om haar privileges terug te krijgen.
Ach welnee, Erdogan is geen echte dictator, hooguit zou hij het graag willen, en het merendeel van Turkije zijn nog steeds semi-ongeletterde pummels die wel houden van de wapenstok over een paar hippies. Maar de sociale media is veel sterker en ik heb verder redelijk apolitieke Turkse vrienden die hevig geshockeerd zijn door het vertoonde geweld. Dus wat dat betreft is het wel een wakeup call.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127284178
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach welnee, Erdogan is geen echte dictator, hooguit zou hij het graag willen, en het merendeel van Turkije zijn nog steeds semi-ongeletterde pummels die wel houden van de wapenstok over een paar hippies. Maar de sociale media is veel sterker en ik heb verder redelijk apolitieke Turkse vrienden die hevig geshockeerd zijn door het vertoonde geweld. Dus wat dat betreft is het wel een wakeup call.
Het niveau van het politie-geweld is ongekend inderdaad.
pi_127284241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:37 schreef Bilge het volgende:

Ten eerste hebben de Koerden helemaal geen reden om tevreden te zijn met Erdogan en ten tweede is er uit de AKP helemaal geen oppositie van welke soort dan ook tegen de Padisah.

Mijn overtuiging (en ik geef toe, hoop) is dat de AKP bij de volgende verkiezingen door de 40% grens zakt.
pi_127284261
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:54 schreef Bilge het volgende:
Het is noch het één noch het ander.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:14:02 #113
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127284269
Zou Al-Jazeera er vandaag wat meer aandacht aan besteden zoals bij die andere protesten? :{
pi_127284313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:14 schreef sonnyspek het volgende:
Zou Al-Jazeera er vandaag wat meer aandacht aan besteden zoals bij die andere protesten? :{
De Arabische besteedt er anders op dit moment volop aandacht aan, maar wat de Engelse doet; geen idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 01-06-2013 13:15:44 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:16:40 #115
306109 francoisdublanc
pi_127284362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:15 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

De Arabische besteedt er anders op dit moment volop aandacht aan, maar wat de Engelse doet; geen idee.
Dat vond ik altijd zo ongelofelijk, live beelden bij die protesten voor die film of tegen die dictators. Mooi om te zien.
pi_127284496
Ik snap de Turkse protesten wel, maar aan de andere kant is het wel Erdogan die ook verantwoordelijk is voor de groei van Turkije (zoals iemand het hier al zei: Turkije was 10 jaar terug heel wat anders). Ben zelf geen Turk, dus weet ook niet of kan niet inschatten wat Erdogans invloed is hun families daar. Blijkbaar was dit de laatste druppel van alle beslissingen die Erdo maakte, natuurlijk heeft het volk recht op toezegging van nieuwe gebeurtenissen in hun stad/land.

Tijdens de Arabische lente protesten in Marokko was ik blij dat de er op zijn minst nieuwe parlementsverkiezingen en een vernieuwde grondwet werden afgedwongen met behoud van de koning met verminderde macht (die ook grotendeels verantwoordelijk is voor de economische groei en ontwikkeling daar tov van wat zijn vader heeft gedaan), want anders zou het daar nu een Libië/Egypte zijn vrees ik.

Hoop dat Turkije in stand blijft, insallah ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 01-06-2013 13:24:35 ]
pi_127284573
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:16 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dat vond ik altijd zo ongelofelijk, live beelden bij die protesten voor die film of tegen die dictators. Mooi om te zien.
Daarom Al Jazeera. Ik kijk alleen maar naar Al Jazeera English voor de docu's, maar de Arabische zender zendt idd heel veel livebeelden uit met professioneel bijbehorend commentaar van mensen die weten waar ze over praten. Zeker tijdens Libië en, niet te vergeten, Egytpe. Briljant idd. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmus op 01-06-2013 13:24:12 ]
pi_127284688
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Altijd weer triest dat iemand moet fotoshoppen...
Dat is t nadeel van 'alleen' social media als bron hebben. Doet t goed in combinatie met andere media maar alleen is t niet alles. Iemand denkt "veel mensen op de brug, dat geeft t juiste beeld wel weer" en plaatst zoiets.

Wordt tijd dat de pers wakker wordt.
pi_127284982
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om die paar bomen he. Kennelijk zijn er meerdere projecten waar de bewoners het niet mee eens zijn, maar waar inspraak niet mogelijk is geweest. Dit is waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Ik heb het idee dat niet zozeer de bomen de laatste druppel waren, dat was het bijzonder hardhandige optreden van de politie tegen deze vreedzame demonstranten.
pleased to meet you
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:38:03 #120
306109 francoisdublanc
pi_127285024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:23 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Daarom Al Jazeera. Ik kijk alleen maar naar Al Jazeera English voor de docu's, maar de Arabische zender zendt idd heel veel livebeelden uit met professioneel bijbehorend commentaar van mensen die weten waar ze over praten. Zeker tijdens Libië en, niet te vergeten, Egytpe. Briljant idd. :)
Hopelijk vanavond ook. :) Of met die film-rellen zag je live hoe een ambassade werd bestormd, ziek interessant. :P
pi_127285042
Kut hippies :r, kut akp :r.
pi_127285081
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is t nadeel van 'alleen' social media als bron hebben. Doet t goed in combinatie met andere media maar alleen is t niet alles. Iemand denkt "veel mensen op de brug, dat geeft t juiste beeld wel weer" en plaatst zoiets.

Wordt tijd dat de pers wakker wordt.
Wat ik mij dan afvraag, die andere foto van de brug, dat het minder vol is en er ook auto's tussen rijden, die is wel van vandaag? Die is namelijk niet terug vinden via TinEye, en die van de marathon wel.
pleased to meet you
pi_127285098
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat niet zozeer de bomen de laatste druppel waren, dat was het bijzonder hardhandige optreden van de politie tegen deze vreedzame demonstranten.
Iedereen verbaast zich erover, maar wat veroorzaakte nou precies de trigger voor t traangasgebruik? Nog nieuws daarover
pi_127285177
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen verbaast zich erover, maar wat veroorzaakte nou precies de trigger voor t traangasgebruik? Nog nieuws daarover
Ik kan het nu zo 1 2 3 niet terug vinden maar wat ik ervan gelezen heb (via google vertaling dus nogal bagger) begonnen ze ineens te schieten met traangas, dat park moest leeg, en daar zaten dus kleine kinderen en toeristen en van alles tussen en dat heeft voor behoorlijk wat paniek en verontwaardiging gezorgd
pleased to meet you
pi_127285282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat ik mij dan afvraag, die andere foto van de brug, dat het minder vol is en er ook auto's tussen rijden, die is wel van vandaag? Die is namelijk niet terug vinden via TinEye, en die van de marathon wel.
Ik heb echt geen idee, moeilijk na te gaan. Je moet weten wat voor weer t daar is op t moment dat de foto is genomen of de datum checken wat lastig is op internet.

Die staande foto op de brug in de OP met de mensen op de rug gefotografeerd is wel echt. Gemaakt door een kennis.
pi_127285294
De politie ging met gestrekt been de confrontatie in; een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
pi_127285323
Ik kan trouwens op het moment niemand bereiken in Istanbul. Krijg bij iedereen de voicemail.
pi_127285431
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:38 schreef xminator het volgende:
Kut hippies :r, kut akp :r.
:')___________________!
pi_127285542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik kan het nu zo 1 2 3 niet terug vinden maar wat ik ervan gelezen heb (via google vertaling dus nogal bagger) begonnen ze ineens te schieten met traangas, dat park moest leeg, en daar zaten dus kleine kinderen en toeristen en van alles tussen en dat heeft voor behoorlijk wat paniek en verontwaardiging gezorgd
Precies dat verhaal werd verspreid maar nog steeds weinig dat het echt verklaard. Was t n.a.v een telefoontje, was er een waarschuwing, werd er geprovoceert? Ik zou er weleens wat meer over willen weten, het gebeurd nooit zomaar.. maar helaas weinig bronnen te vinden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:03:34 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127285780
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_127285993
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:12:48 #132
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286045
Toch knap, men heeft jarenlang tegen de PKK gevochten om het uiteenvallen van de Turkse staat te voorkomen en dan maakt men even later wel zelf de scheiding tussen groepen. Goed gedaan mensen, ik ben trots op jullie.
pi_127286065
quote:
Mooi gezegd.
pi_127286087
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Toch knap, men heeft jarenlang tegen de PKK gevochten om het uiteenvallen van de Turkse staat te voorkomen en dan maakt men even later wel zelf de scheiding tussen groepen. Goed gedaan mensen, ik ben trots op jullie.
Welke groepen precies?
pi_127286115
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Denk je dat het zover komt?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:15:19 #136
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286121
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:14 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Welke groepen precies?
Gelovigen en seculieren
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:16:27 #137
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127286154
Ik kan de aanleiding van de rellen zeer goed begrijpen. Istanbul heeft net als vele andere grote steden in Azië te maken met een zeer snel veranderend stadsbeeld waar het gewone volk helemaal geen invloed op kan uitoefenen.

Het gewone volk ziet hun stad in razendsnel tempo veranderen in een betonnen jungle. Als je ziet wat er de afgelopen 5 jaar gebouwd is in Istanbul en welke plannen er nog open staan dan schrik je gewoon. Wat hier in Nederland in 1 jaar tijd wordt gebouwd bouwen ze in Istanbul in 1 week.

Wat we nu trouwens zien heeft volgens mij nog weinig te maken met bovenstaande, volgens mij zijn de "ongeregeldheden" nu behoorlijk politiek gekleurd.
pi_127286162
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gelovigen en seculieren
Die leven al jaren naast elkaar en zelfs gelovigen doen mee aan deze protesten, dus lijkt mij sterk dat het hierdoor zo ver komt. Of is er iets wat ik onderschat? :o
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:17:07 #139
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286167
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De CHP o.a. is al heel lang aan het stangen bij de AKP. Altijd schreeuwen, nooit oplossingen. Wij-zij. Islamisten vs seculieren. Daar kunnen we kilicdaroglu voor bedanken. 30 jaar strijden tegen de PKK en dan als de problemen bijna opgelost zijn zelf een nieuw probleem creëren.
De CHP is nooit praten, alleen schreeuwen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:19:39 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127286243
Moskeeën en winkelcentra, daar plempt Erdogan het land vol mee.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:20:38 #141
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:16 schreef YazooW het volgende:
n de aanleiding van de rellen zeer goed begrijpen. Istanbul heeft net als vele andere grote steden in Azië te maken met een zeer snel veranderend stadsbeeld waar het gewone volk helemaal geen invloed op kan uitoefenen.

Het gewone volk ziet hun stad in razendsnel tempo veranderen in een betonnen jungle. Als je ziet wat er de afgelopen 5 jaar gebouwd is in Istanbul en welke plannen er nog open staan dan schrik je gewoon. Wat hier in Nederland in 1 jaar tijd wordt gebouwd bouwen ze in Istanbul in 1 week.

Wat we nu trouwens zien heeft volgens mij nog weinig te maken met bovenstaande, volgens mij zijn de "ongeregeldheden" nu behoorlijk politiek gekl
Bouwen er herbouwen. Als er 1 grote aardbeving plaatsvind in Istanbul ligt bijna de hele stad plat. Bijna alles gebouwen zijn niet sterk genoeg gebouwd. Dat is 1, verder is Istanbul aan het veranderen in een ECHTE stad, overal moet je heen kunnen met het OV, alles moet verkrijgbaar zijn etc. Er zal nog genoeg groen zijn in Istanbul maar uiteraard minder dan vroeger maar dat is normaal voor een metropool.
pi_127286299
quote:
Demonstratie is een democratisch recht dus hij spreekt zichzelf enigszins tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 14:24:05 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:26:54 #143
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127286436
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bouwen er herbouwen. Als er 1 grote aardbeving plaatsvind in Istanbul ligt bijna de hele stad plat. Bijna alles gebouwen zijn niet sterk genoeg gebouwd. Dat is 1, verder is Istanbul aan het veranderen in een ECHTE stad, overal moet je heen kunnen met het OV, alles moet verkrijgbaar zijn etc. Er zal nog genoeg groen zijn in Istanbul maar uiteraard minder dan vroeger maar dat is normaal voor een metropool.
Dat er gebouwd moet blijven worden is 1 ding dat zeker is. Ik zeg alleen dat ze de bevolking wat meer inspraak moeten geven, niet zo erg als hier in Nederland natuurlijk, maar wel een beetje meer als dat nu het geval is.
pi_127286543
quote:
Bravo, laat de Padisah zijn eigen woorden eten.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:30:36 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:26 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat er gebouwd moet blijven worden is 1 ding dat zeker is. Ik zeg alleen dat ze de bevolking wat meer inspraak moeten geven, niet zo erg als hier in Nederland natuurlijk, maar wel een beetje meer als dat nu het geval is.
Men heeft stemrecht, overigens heeft naar mijn weten de CHP ook ingestemd met dit plan. Verder zegt men alleen "We willen dit park behouden", niet "We willen dit park behouden en daarom kunnen jullie beter met het alternatief x gaan" want dat boeit men verder niet, want men weet in Turkije niet hoe de politiek werkt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:31:03 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_127286561
pi_127286581
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit het is, maar ik denk wel degelijk dat de situatie kan exploderen als Erdogan zijn koninklijke maniertjes niet onder controle krijgt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:32:19 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127286597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:26 schreef YazooW het volgende:

Dat er gebouwd moet blijven worden is 1 ding dat zeker is.
Bouwen om het bouwen, gewoon omdat het kan. Kijk maar naar Spanje en Griekenland.
pi_127286636
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:19 schreef Ringo het volgende:
Moskeeën en winkelcentra, daar plempt Erdogan het land vol mee.
Yep. Vooral moskeeën waar ze niet nodig zijn; zoals in wijken waar voornamelijk Alevieten wonen en naar het zich laat aanzien ook een moskee op het Taksimplein. Die is namelijk echt nodig voor al dat volk dat maar uitgaat en aan het winkelen is.
pi_127286638
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gelovigen en seculieren
Er zijn uitersten maar in t algemeen is het nogal een grijs gebied. Je kunt gelovig en seculier zijn
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:34:18 #151
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127286650
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bouwen om het bouwen, gewoon omdat het kan. Kijk maar naar Spanje en Griekenland.
Turkije heeft een economie die razendsnel aan het groeien is, als een economie groeit dan trekt het volk naar de stad. Al dat volk dat naar de stad trekt moet opgevangen worden, infrastructuur (dat sowieso al een drama is in Istanbul) moet aangepast worden etc etc.

Dit kan je zeker niet met Spanje en Griekenland, of misschien Nederland voor de crisis, vergelijken.
pi_127286683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Turkije heeft een economie die razendsnel aan het groeien is
Flauwekul, je moet niet alles geloven.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:35:40 #153
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286688
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zijn uitersten maar in t algemeen is het nogal een grijs gebied. Je kunt gelovig en seculier zijn
Ja in Turkije dus al een tijdje niet meer. Je mag lekker een kamp gaan kiezen. Ben je meer een moslim of meer een Turk?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:36:42 #154
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_127286718
het gaat niet om stedelijke veranderingen in istanbul, maar om erdogan die langzaam maar zeker turkije wil veranderen in een islamitische staat. de geplande moskee op het taxim plein is symbolisch daarvoor. en zal veel gelovingen deze ongelovige, westerse wijk binnenloodsen.
pi_127286737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja in Turkije dus al een tijdje niet meer. Je mag lekker een kamp gaan kiezen. Ben je meer een moslim of meer een Turk?
Onzin, het is voor de stereotypering in een discussie wel makkelijk maar het ligt niet zo simpel.
pi_127286744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Sprookje om aannemelijk te maken dat het allemaal niet anders kan dan de AKP en hun TOKI vriendjes het voordelig uitkomt. Zeker nu het allemaal zo 'planmatig' gebeurt is het onvergeeflijk dat er helemaal nergens groen wordt gepland en het kleine beetje dat er is weggebetoneerd. Die 'herbouw' van die barak is nergens voor nodig. En Taksim heeft ook niet nog een winkelcentrum nodig. Istiklal is al 2 km koopgoot, en de enige Mall die eraan ligt functioneert alleen maar omdat Saturn er 3 etages in heeft gehuurd.

De bouw van een tweede mall is al bijna begonnen en deze op het plein zou de derde zijn in een gebied waar één mall al niet genoeg klanten heeft.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:38:23 #157
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286759
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Onzin
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:36 schreef pokkerdepok het volgende:
het gaat niet om stedelijke veranderingen in istanbul, maar om erdogan die langzaam maar zeker turkije wil veranderen in een islamitische staat. de geplande moskee op het taxim plein is symbolisch daarvoor. en zal veel gelovingen deze ongelovige, westerse wijk binnenloodsen.
'nuff said

Erdogan is de grote boze moslim die Turkije in een islamitisch staat wil veranderen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:38:38 #158
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_127286763
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je kunt niet seculier zijn en voor een moslim staat. of iemand gelovig is, doet er niet zoveel toe, het gaat erom of je een scheiding tussen geloof en staat wilt of niet.
pi_127286773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Men heeft stemrecht, overigens heeft naar mijn weten de CHP ook ingestemd met dit plan. Verder zegt men alleen "We willen dit park behouden", niet "We willen dit park behouden en daarom kunnen jullie beter met het alternatief x gaan" want dat boeit men verder niet, want men weet in Turkije niet hoe de politiek werkt.
Er hoeft geen alternatief te komen voor het park, de buurt en de stad hebben niet nog een Mall nodig. Het enige wat er wel nodig is, is dat het park weer normaal onderhouden gaat worden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:39:47 #160
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127286791
Het volgende filmpje zou je wel onder de categorie "Police Brutality" kunnen plaatsen:
http://webtv.radikal.com.tr/Turkiye/3653/yorumsuz.aspx
pi_127286801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:35 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Flauwekul, je moet niet alles geloven.
Hij groeit wel snel, maar voor een flink deel door de enorme bouwsector. En dat is inderdaad een risico.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:40:35 #162
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127286813
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er hoeft geen alternatief te komen voor het park, de buurt en de stad hebben niet nog een Mall nodig. Het enige wat er wel nodig is, is dat het park weer normaal onderhouden gaat worden.
Op wat baseer je het "feit" dat er niet nog een AVM hoeft te komen? Als het niet nodig is gaat het vanzelf wel failliet. Gezien het feit dat ze er gigantisch veel geld in investeren zullen ze wel goede marktonderzoek gedaan hebben.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:42:48 #163
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127286865
Aktie op deze stream, lijkt iemand geraakt te zijn door een rubber kogel:
http://www.livestream.com/revoltistanbul
pi_127286893
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je kunt niet seculier zijn en voor een moslim staat. of iemand gelovig is, doet er niet zoveel toe, het gaat erom of je een scheiding tussen geloof en staat wilt of niet.
Je kunt moslim en turk zijn. Het doet lijken alsof hier continue heftige discussies plaatsvinden waarin ze elkaar voor een keus stellen, maar niets is minder waar. De uitersten botsen en veel gaat door 't grijze midden.
pi_127286914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Op wat baseer je het "feit" dat er niet nog een AVM hoeft te komen? Als het niet nodig is gaat het vanzelf wel failliet. Gezien het feit dat ze er gigantisch veel geld in investeren zullen ze wel goede marktonderzoek gedaan hebben.
Uit het simpele feit dat er 500 meter verderop het Demiören AVM is geopend en dat dit vanaf het begin al gedeeltelijk leeg staat. NAAST dit gedeeltelijke lege AVM wordt er een tweede AVM/Hotelcombinatie gebouwd in het 'Emek' complex. De kans dat dit AVM wel goed gaat lopen terwijl Demiören al kwakkelt is nagenoeg nul. Er dan nog een derde bijzetten is ronduit waanzin.

En hoe ik dat weet? Ik woon zo dicht bij het Taksimplein dat ik een deel van de gebouwen die je op de foto's in dit topic kunt zien vanaf mijn balkon ook kan zien.
pi_127286920
İn Adana zijn ze langzaam bij elkaar aan het komen.
pi_127286970
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
İn Adana zijn ze langzaam bij elkaar aan het komen.
Meer protesten?. Ik heb het per stad nog niet opgevangen. Begint zeker na theetijd.. (Bijna 16:00 hier) :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:48:51 #168
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127287005
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Meer protesten?. Ik heb het per stad nog niet opgevangen. Begint zeker na theetijd.. (Bijna 16:00 hier) :)
In zowat alle grote steden in Turkije zijn demonstraties gepland voor vanavond.
pi_127287043
Ik heb inmiddels van één vriend gehoord dat hij deelneemt aan de protesten; het is een soort van kat en muis spel met de politie. Het plein en directe omgeving zijn afgesloten, veel vindt dus plaats in de achterstraten. Een ander heeft gezegd dat hij op het punt stond om naar Taksim te gaan om ook mee te doen aan het protest. De laatste vertelde me dat hij niet echt verbaasd was over de uitbarsting 'genoeg is genoeg' waren zijn letterlijke woorden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:51:07 #170
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127287065
Gaat behoorlijk los weer op de streams, gaat wat worden vanavond :{
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:54:27 #171
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287126
Taksim stroomt weer vol...met DHKP-C vlaggen

^O^
pi_127287159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Taksim stroomt weer vol...met DHKP-C vlaggen

[ afbeelding ]

^O^
Wat staat er precies?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:56:19 #173
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287171
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:55 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Wat staat er precies?
Duizenden mensen bij Gezi Park

Politie is teruggetrokken en mensen lopen het park binnen
pi_127287180
Sms'en heeft een mega-lag. Iemand kreeg mn bericht van 10 uur 's avonds om 9 uur 's ochtends. Twee stagiaires uit letland zijn vandaag naar istanbul afgereist om de stad te zien en terug te vliegen. 5 uren geleden iets gestuurd, geen antwoord nog. Bericht hangt daar nog ergens in de rij.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:56:56 #175
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287189
Erdogan zegt het trouwens mooi: Wij zijn de regering maar wij moeten ook de oppositie voeren want de oppositie doet het niet.
pi_127287190
Duizenden mensen in het Taksim Gezi Park
pi_127287201
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Erdogan zegt het trouwens mooi: Wij zijn de regering maar wij moeten ook de oppositie voeren want de oppositie doet het niet.
Helaas is dat óók waar.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:57:51 #178
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127287212
Linksbovenin deze stream zie je Taksim.

http://www.livestream.com/revoltistanbul
pi_127287222
Ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde van een moskee en een Shopping Mall in Taksim niet.

Zeker omdat beide fenomenen per elke tien meter in Istanbul te vinden zijn.
pi_127287242

[ Bericht 100% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2013 15:03:32 ]
pi_127287245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Duizenden mensen bij Gezi Park

Politie is teruggetrokken en mensen lopen het park binnen
Thought so.

Türkçem iyi değil :').
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:59:36 #182
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287252
Mooie toespraak van Erdogan nu op o.a. Haberturk
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:00:25 #183
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127287269
Taksim gaat los, enorme mensenmassa op de been daar.
pi_127287280
Die witte trap is de overgang tussen het plein en het park. Kennelijk hebben de demonstranten nu het park overgenomen. Er schijnt sprake te zijn van een barricade met o.a. een autobus.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:00:44 #185
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287291
Ongelofelijk, wat een mensen daar.
pi_127287306
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:01 schreef VanHattem het volgende:
Ongelofelijk, wat een mensen daar.
Het is een stuk rustiger dan op een normale zaterdag.
pi_127287307
Taskimplein nu ook live op Al Jazeera.

[ Bericht 21% gewijzigd door Erasmus op 01-06-2013 15:01:54 ]
pi_127287312
Ik hoor nu net dat twitter is geblokkeerd.
Incelfrikandel
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:02:22 #190
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127287329
Die bus is trouwens volgens mij gewoon een Havatas bus die op zijn normale parkeerplek staat.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:03:40 #192
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127287363
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
genoeg turken nog op twitter en facebook te vinden. mijn turkse VPN doet het ook nog gewoon 100%
pi_127287371
Het probleem is dat CHP onlosmakelijk verbonden is met alles wat er mis was met Turkije.

Over MHP ga ik niet eens beginnen.

Turkije heeft een echte sociaal-democratische oppositiepartij nodig.
pi_127287378
quote:
Gisteren ook al ff, kan n provider gerelateerd iets zijn
pi_127287379
Het volk is in de meerderheid en moet opkomen tegen de regering.
pi_127287391
Live beelden uit Turkije (Al Jazeera):

http://www.aljazeera.com/watch_now/
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_127287407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gisteren ook al ff
Lijkt me minder waarschijnlijk. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het mobiele netwerk gewoon overbelast is.
pi_127287413
Politie staat klaar.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:06:04 #199
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127287431
quote:
Net gecheckt. Inderdaad onbereikbaar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127287442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lijkt me minder waarschijnlijk. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het mobiele netwerk gewoon overbelast is.
Feestboek en websites laadden wel de twitter app bleef zoeken. Was op wifi trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')