quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Dat is maar de vraag, wat je als doel hebt in het leven.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik ben Nederlander en heb tot mn 29e in Nederland gewoond en ik kan je wel vertellen dat we t zwaar luxe hebben qua vangnet en rechten, de dingen die er zijn zijn niet perfect maar maar in verhouding met Turkije zijn ze dat wel. En dit volk verdient ook beter.
Als jij geen koopwoning kunt betalen in Nederland kun je idyllische huisje met vrijheid hier ook wel vergeten. Want met een minimum aan inkomen ben je hier niet meteen een rijk man. Bovendien zijn hier ook regels.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:08 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, wat je als doel hebt in het leven.
Wil je graag van andere teren en afhankelijk zijn en in een communistisch huur appartementje verblijven. Of bezit je liever een klein huisje in alle vrijheid zonder 102893398 miljoen regels en regulaties op het platteland van turkije.
nou ik heb gehoord dat je voor een nederlands maandsalaris een leuk huisje buiten de stad kan kopen. En bouwstandaarden waardoor alle huizen hetzelfde(communisme) en onbetaaldbaar worden zoals in nederland heb je daar in iedergeval nog niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij geen koopwoning kunt betalen in Nederland kun je idyllische huisje met vrijheid hier ook wel vergeten. Want met een minimum aan inkomen ben je hier niet meteen een rijk man. Bovendien zijn hier ook regels.
je zult een auto nodig hebben en benzineprijzen behoren hier zowat bij de hoogste ter wereld.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
nou ik heb gehoord dat je voor een nederlands maandsalaris een leuk huisje buiten de stad kan kopen. En bouwstandaarden waardoor alle huizen hetzelfde(communisme) en onbetaaldbaar worden zoals in nederland heb je daar in iedergeval nog niet.
Denk eens na. Kan je door hartje Amsterdam met een tractor rondrijden? Nee. Nu weer ontopic alsjeblieft. Heeft iemand nog nieuws?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:22 schreef PrepperNL het volgende:
volgens mij mag je gewoon een ezel hebben in turkije hoor of een paard/kameel zonder vergunning jaarlijkse keuringen en omkoopsommen aan de overheid te betalen.
Gelukkig worden. En dat kan prima zonder neo-liberale retoriekquote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:08 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, wat je als doel hebt in het leven.
Kameelquote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:22 schreef PrepperNL het volgende:
volgens mij mag je gewoon een ezel hebben in turkije hoor of een paard/kameel zonder vergunning jaarlijkse keuringen en omkoopsommen aan de overheid te betalen.
zeker, er is ook een openbaar alcoholverbod, je kunt t niet op straat drinken, wat vrij normaal is maar... In Izmir zaten we bij de boulevard.. agent loopt langs dus ik schuif 't biertje ff achter me, zegt een vriendin "hoeft hier niet". Dus agenten rijden langs wij proosten.. ze kijken ff, groeten ff en rijden verder. Prima luiquote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De politie agenten in Izmir hebben zich terug getrokken, hoor ik op de stream! Geweldig, dit past bij Izmir!
Niemand had Occupy verwacht, of de Arabische lente.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:58 schreef Djibril het volgende:
Damn ik had dit niet verwacht van Turkije,
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze arabische lente zal verlopen in turkije, gaan ze door tot het einde zoals hun arabische buren, of staken ze hun protesten zodra er klappen van de overheid en dikke boetes gaan vallen zoals hun europesche buren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:58 schreef Djibril het volgende:
Damn ik had dit niet verwacht van Turkije, dit wordt zo onderhand een nationale protest tegen Erdogan die een soort sultan wil worden.
Ik ben wel benieuwd hoelang dit zal aanblijven. Is dit gewoon ern eendagsprotest of zal het langer duren met succes voor de protesters?
Mustafal?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/mncontay
Ze draaien het lied dat ze gebruikten bij de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog. YASA MUSTAFAL KEMAL PASA YASA!
(Leve Mustafal Kemal)
Ja, van buitenaf is het een perfect land, hè?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:10 schreef Pharmacist het volgende:
Wauw, dit had ik echt niet verwacht in Turkije. Turkije doet het economisch goed en is gewoon een democratie.
"In theory Libia is the most democratic country in the world" - Ghaddafi Jr.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:10 schreef Pharmacist het volgende:
Wauw, dit had ik echt niet verwacht in Turkije. Turkije doet het economisch goed en is gewoon een democratie.
Ik was afgelopen Oktober in Istanbul voor een conferentie. En toen leek het inderdaad allemaal heel goed te gaan. Vrij Westers eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, van buitenaf is het een perfect land, hè?
Istanbul staat niet gelijk aan de rest van Turkije.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:25 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik was afgelopen Oktober in Istanbul voor een conferentie. En toen leek het inderdaad allemaal heel goed te gaan. Vrij Westers eigenlijk.
Als Turkije in dit soort protesten terecht komt, denk ik dat Europa ook niet immuun is voor de "Arabische lente“.
Een vrije pers is er niet echt, dus een volwaardige democratie zou ik Turkije niet noemenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:10 schreef Pharmacist het volgende:
Vergeleken met het Westen is er nog een lange weg te gaan, maar algemeen genomen timmert Turkije goed aan de weg. En natuurlijk zijn er veel dingen die anders kunnen of verbeterd moeten worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, van buitenaf is het een perfect land, hè?
Ik moet aan die irakese minister van informatie denken als ik t nieuws zo hoor (want ze hebben de schotel van mn dak gehaald hier).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:29 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Een vrije pers is er niet echt, dus een volwaardige democratie zou ik Turkije niet noemen
Dat is wel heel algemeen genomen dan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vergeleken met het Westen is er nog een lange weg te gaan, maar algemeen genomen timmert Turkije goed aan de weg. En natuurlijk zijn er veel dingen die anders kunnen of verbeterd moeten worden.
Wie is er volgens jou een goed alternatief? CHP? MHP ()?
Ach, veel maakt dat ook niet uit. Ik denk dat er onder andere door de internetblokkades en whatnot vooral de jonge Turken zich wenden tot social media. Facebook en Twitter zijn groot in Turkije, de Turkse pers laat men wel links liggen om aan info te komen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Turkse pers focust zich namelijk nu op de wereld terwijl de wereld zich op Turkije focust.
Heb je al gehoord dat 3G is geblokkeerd op de plekken waaar wordt geprotesteerd? Winkeliers en omwonende mensen hebben het wachtwoord van hun wifi gehaald zodat men in contact kan komen met elkaar en de wereld kan zien wat er gaande is. De enige zender die altijd alles uitzend is Ulusal Kanal, ik raad het je aan dat te kijken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ach, veel maakt dat ook niet uit. Ik denk dat er onder andere door de internetblokkades en whatnot vooral de jonge Turken zich wenden tot social media. Facebook en Twitter zijn groot in Turkije, de Turkse pers laat men wel links liggen om aan info te komen.
Er is nog een andere mogelijke Chp kandidaat, eentje die bij alle generaties geliefd is maar alleen een beetje oud is. Dus of die het zal doen is vrijwel uitgesloten maar wie weet.. Na een revolutie ligt het hele speelveld open.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:31 schreef zarGon het volgende:
Mooie wake-up call voor Erdoğan. Weerstand tegen hem is gegroeid door zijn bemoeizucht. De manier hoe de regering/politie ermee om is gegaan is gewoon dom, ze zijn er op een lompe manier mee omgegaan. (Had op z'n minst verwacht dat ze wel hadden geleerd van de fouten in het verleden.)
Ik hoop overigens dat Erdoğan niet aftreedt of dat er nieuwe verkiezingen komen, of wat dan ook. Behalve dat Turken verwend zijn (ze zijn vergeten hoe het eraan toeging 10 jaar geleden), is er momenteel mijns inziens geen serieus alternatief voor Erdoğan. De enige serieuze optie is CHP, wiens leider ik maar niets vind (schreeuwt het hardst, voegt zelf weinig/niets toe), en waarbij ik het vermoeden heb dat het gezichtsveld regionaal zal zijn in plaats van mondiaal, waardoor Turkije weer een slapende reus wordt.
Erdoğan is overall goed bezig, maar heeft ook zo z'n gebreken (en is hij een blaffende hond - wanneer het erop aankomt bij hij niet).
Inmiddels is het een protest tegen de huidige regering en gaat het niet alleen om het park. Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken.
Vertel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat is wel heel algemeen genomen dan.
Tja, CHP is zowat het enige alternatief. Wel een hele zwakke, ik vind die partij momenteel helemaal niets. Da's vooral door de leider (die jij ook noemt); vind 'm maar een schreeuwlelijke van de zijlijn. CHP is (momenteel) gewoon geen geschikte optie, en da's ook het probleem in Turkije: er is geen betrouwbaar alternatief.quote:CHP, maar zoals jij net ook stelde, niet met Kemal Kılıçdaroğlu aan het hoofd.
Ja, dat las ik volgens mij in het vorige topic. Da's alleen maar mooi.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heb je al gehoord dat 3G is geblokkeerd op de plekken waaar wordt geprotesteerd? Winkeliers en omwonende mensen hebben het wachtwoord van hun wifi gehaald zodat men in contact kan komen met elkaar en de wereld kan zien wat er gaande is. De enige zender die altijd alles uitzend is Ulusal Kanal, ik raad het je aan dat te kijken.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat is wel heel algemeen genomen dan.
CHP, maar zoals jij net ook stelde, niet met Kemal Kılıçdaroğlu aan het hoofd.
SPOILER: Nieuwsbericht in het TurksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. CHP heeft blijkbaar (net zoals AKP) vóór het omhakken van die bomen gestemd. Mja..
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:
[..]Dat weet ik. Het gaat dan ook niet alleen om de bomen, dit was de laatste druppel!SPOILER: Nieuwsbericht in het TurksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. CHP heeft blijkbaar (net zoals AKP) vóór het omhakken van die bomen gestemd. Mja..
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:
[..]Oke dat is iets, maar ze hebben hun vingers niet gebrand aan de acties tegen de protestanten. Daar ging men de schreef over.SPOILER: Nieuwsbericht in het TurksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. CHP heeft blijkbaar (net zoals AKP) vóór het omhakken van die bomen gestemd. Mja..
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om die paar bomen he. Kennelijk zijn er meerdere projecten waar de bewoners het niet mee eens zijn, maar waar inspraak niet mogelijk is geweest. Dit is waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Ah, okay!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het gaat dan ook niet alleen om de bomen, dit was de laatste druppel!
Waar woon je in Turkije? Ik ben ook een niet-Turk verhuisd naar Turkije, Antalyaquote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij geen koopwoning kunt betalen in Nederland kun je idyllische huisje met vrijheid hier ook wel vergeten. Want met een minimum aan inkomen ben je hier niet meteen een rijk man. Bovendien zijn hier ook regels.
Kan het nergens anders vinden op het moment, is het nog steeds het geval? Zou iig mooi nieuws zijn want hoewel de pa van m'n vriendin gisteren nog goed terug is gekomen wilde hij vandaag weer gaan (en d'r tante schijnbaar ook, mogelijk d'r ma ook nog erbij). Dan is het risico in ieder geval een stuk kleiner.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De politie agenten in Izmir hebben zich terug getrokken, hoor ik op de stream! Geweldig, dit past bij Izmir!
erdogan noemde Izmir niet voor niks "ongelovige Izmir"![]()
Want?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik hoop dat het doorzet. die man moet snel weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |