abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127279023
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 01-06-2013 06:19:38 ]
pi_127279027
pi_127279028
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik ben Nederlander en heb tot mn 29e in Nederland gewoond en ik kan je wel vertellen dat we t zwaar luxe hebben qua vangnet en rechten, de dingen die er zijn zijn niet perfect maar maar in verhouding met Turkije zijn ze dat wel. En dit volk verdient ook beter.
Dat is maar de vraag, wat je als doel hebt in het leven.
Wil je graag van andere teren en afhankelijk zijn en in een communistisch huur appartementje verblijven. Of bezit je liever een klein huisje in alle vrijheid zonder 102893398 miljoen regels en regulaties op het platteland van turkije.
pi_127279033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:08 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Wil je graag van andere teren en afhankelijk zijn en in een communistisch huur appartementje verblijven. Of bezit je liever een klein huisje in alle vrijheid zonder 102893398 miljoen regels en regulaties op het platteland van turkije.
Als jij geen koopwoning kunt betalen in Nederland kun je idyllische huisje met vrijheid hier ook wel vergeten. Want met een minimum aan inkomen ben je hier niet meteen een rijk man. Bovendien zijn hier ook regels.
pi_127279034
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als jij geen koopwoning kunt betalen in Nederland kun je idyllische huisje met vrijheid hier ook wel vergeten. Want met een minimum aan inkomen ben je hier niet meteen een rijk man. Bovendien zijn hier ook regels.
nou ik heb gehoord dat je voor een nederlands maandsalaris een leuk huisje buiten de stad kan kopen. En bouwstandaarden waardoor alle huizen hetzelfde(communisme) en onbetaaldbaar worden zoals in nederland heb je daar in iedergeval nog niet.
pi_127279044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:13 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

nou ik heb gehoord dat je voor een nederlands maandsalaris een leuk huisje buiten de stad kan kopen. En bouwstandaarden waardoor alle huizen hetzelfde(communisme) en onbetaaldbaar worden zoals in nederland heb je daar in iedergeval nog niet.
je zult een auto nodig hebben en benzineprijzen behoren hier zowat bij de hoogste ter wereld.
pi_127279047
volgens mij mag je gewoon een ezel hebben in turkije hoor of een paard/kameel zonder vergunning jaarlijkse keuringen en omkoopsommen aan de overheid te betalen.
pi_127279049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:22 schreef PrepperNL het volgende:
volgens mij mag je gewoon een ezel hebben in turkije hoor of een paard/kameel zonder vergunning jaarlijkse keuringen en omkoopsommen aan de overheid te betalen.
Denk eens na. Kan je door hartje Amsterdam met een tractor rondrijden? Nee. Nu weer ontopic alsjeblieft. Heeft iemand nog nieuws?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 06:28:19 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127279054
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:08 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Gelukkig worden. En dat kan prima zonder neo-liberale retoriek
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127279055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:22 schreef PrepperNL het volgende:
Kameel :D

We zitten hier niet in de Sahara :)

idd.. ontopic
pi_127279060
http://www.ustream.tv/channel/mncontay

Ze draaien het lied dat ze gebruikten bij de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog. YASA MUSTAFAL KEMAL PASA YASA!
(Leve Mustafa Kemal)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 01-06-2013 07:34:42 ]
pi_127279064
De politie agenten in Izmir hebben zich terug getrokken, hoor ik op de stream! Geweldig, dit past bij Izmir!

erdogan noemde Izmir niet voor niks "ongelovige Izmir" :') O+
pi_127279068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De politie agenten in Izmir hebben zich terug getrokken, hoor ik op de stream! Geweldig, dit past bij Izmir!
zeker, er is ook een openbaar alcoholverbod, je kunt t niet op straat drinken, wat vrij normaal is maar... In Izmir zaten we bij de boulevard.. agent loopt langs dus ik schuif 't biertje ff achter me, zegt een vriendin "hoeft hier niet". Dus agenten rijden langs wij proosten.. ze kijken ff, groeten ff en rijden verder. Prima lui :)

Volgens mij kan de topictitel zo langzamerhand weleens een opfrisbeurt krijgen trouwens
pi_127279102
Damn ik had dit niet verwacht van Turkije, dit wordt zo onderhand een nationale protest tegen Erdogan die een soort sultan wil worden.
Ik ben wel benieuwd hoelang dit zal aanblijven. Is dit gewoon ern eendagsprotest of zal het langer duren met succes voor de protesters?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 07:02:16 #15
pi_127279106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:58 schreef Djibril het volgende:
Damn ik had dit niet verwacht van Turkije,
Niemand had Occupy verwacht, of de Arabische lente.

It's a bigger thing and we're next.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_127279114
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:58 schreef Djibril het volgende:
Damn ik had dit niet verwacht van Turkije, dit wordt zo onderhand een nationale protest tegen Erdogan die een soort sultan wil worden.
Ik ben wel benieuwd hoelang dit zal aanblijven. Is dit gewoon ern eendagsprotest of zal het langer duren met succes voor de protesters?
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze arabische lente zal verlopen in turkije, gaan ze door tot het einde zoals hun arabische buren, of staken ze hun protesten zodra er klappen van de overheid en dikke boetes gaan vallen zoals hun europesche buren.

Poll: Turkse demonstranten gaan hun vrijheid heroveren?
Ja turken geven niet zomaar op.
Nee dit zijn mooi weer demonstranten.
Ik ben blij dat dat kutpark weg is.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_127279153
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/mncontay

Ze draaien het lied dat ze gebruikten bij de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog. YASA MUSTAFAL KEMAL PASA YASA!
(Leve Mustafal Kemal)
Mustafal?
pi_127279161
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 07:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mustafal?
Mustafa natuurlijk, als je een nachtje doorhaalt, gebeurd een spelfout wel eens.
pi_127279168

Los Angeles..
pi_127279288
Wauw, dit had ik echt niet verwacht in Turkije. Turkije doet het economisch goed en is gewoon een democratie.
pi_127279327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:10 schreef Pharmacist het volgende:
Wauw, dit had ik echt niet verwacht in Turkije. Turkije doet het economisch goed en is gewoon een democratie.
Ja, van buitenaf is het een perfect land, hè? :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 08:24:49 #22
pi_127279330
quote:
"In theory Libia is the most democratic country in the world" - Ghaddafi Jr.
pi_127279333
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik was afgelopen Oktober in Istanbul voor een conferentie. En toen leek het inderdaad allemaal heel goed te gaan. Vrij Westers eigenlijk.

Als Turkije in dit soort protesten terecht komt, denk ik dat Europa ook niet immuun is voor de "Arabische lente“.
pi_127279346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik was afgelopen Oktober in Istanbul voor een conferentie. En toen leek het inderdaad allemaal heel goed te gaan. Vrij Westers eigenlijk.

Als Turkije in dit soort protesten terecht komt, denk ik dat Europa ook niet immuun is voor de "Arabische lente“.
Istanbul staat niet gelijk aan de rest van Turkije. :) In welk deel van Istanbul was je? Het Europese deel?
pi_127279353
quote:
Een vrije pers is er niet echt, dus een volwaardige democratie zou ik Turkije niet noemen :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_127279358
Mooie wake-up call voor Erdoğan. Weerstand tegen hem is gegroeid door zijn bemoeizucht. De manier hoe de regering/politie ermee om is gegaan is gewoon dom, ze zijn er op een lompe manier mee omgegaan. (Had op z'n minst verwacht dat ze wel hadden geleerd van de fouten in het verleden.)

Ik hoop overigens dat Erdoğan niet aftreedt of dat er nieuwe verkiezingen komen, of wat dan ook. Behalve dat Turken verwend zijn (ze zijn vergeten hoe het eraan toeging 10 jaar geleden), is er momenteel mijns inziens geen serieus alternatief voor Erdoğan. De enige serieuze optie is CHP, wiens leider ik maar niets vind (schreeuwt het hardst, voegt zelf weinig/niets toe), en waarbij ik het vermoeden heb dat het gezichtsveld regionaal zal zijn in plaats van mondiaal, waardoor Turkije weer een slapende reus wordt.

Erdoğan is overall goed bezig, maar heeft ook zo z'n gebreken (en is hij een blaffende hond - wanneer het erop aankomt bij hij niet).

Inmiddels is het een protest tegen de huidige regering en gaat het niet alleen om het park. Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken.
pi_127279382
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Vergeleken met het Westen is er nog een lange weg te gaan, maar algemeen genomen timmert Turkije goed aan de weg. En natuurlijk zijn er veel dingen die anders kunnen of verbeterd moeten worden.

Wie is er volgens jou een goed alternatief? CHP? MHP ( :') )?
pi_127279394
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:29 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Een vrije pers is er niet echt, dus een volwaardige democratie zou ik Turkije niet noemen :)
Ik moet aan die irakese minister van informatie denken als ik t nieuws zo hoor (want ze hebben de schotel van mn dak gehaald hier).

De Turkse pers focust zich namelijk nu op de wereld terwijl de wereld zich op Turkije focust.

Examenfraude in Nederland kwam voorbij in de pers hier volgens een maat.. Dat is natuurlijk wel t belangrijkst voor dit land op t moment.
pi_127279421
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vergeleken met het Westen is er nog een lange weg te gaan, maar algemeen genomen timmert Turkije goed aan de weg. En natuurlijk zijn er veel dingen die anders kunnen of verbeterd moeten worden.

Wie is er volgens jou een goed alternatief? CHP? MHP ( :') )?
Dat is wel heel algemeen genomen dan. :)
CHP, maar zoals jij net ook stelde, niet met Kemal Kılıçdaroğlu aan het hoofd.
pi_127279427
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De Turkse pers focust zich namelijk nu op de wereld terwijl de wereld zich op Turkije focust.
Ach, veel maakt dat ook niet uit. Ik denk dat er onder andere door de internetblokkades en whatnot vooral de jonge Turken zich wenden tot social media. Facebook en Twitter zijn groot in Turkije, de Turkse pers laat men wel links liggen om aan info te komen.
pi_127279428
Ik ga zo naar Duitsland toe, als ik nieuwe info heb, ga ik mijn best doen het te posten. Mijn man is in Adana, als daar wat gebeurd, zal ik ook z.s.m. foto's en informatie proberen te posten. Fijne dag!

Prachtige foto trouwens.
pi_127279437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ach, veel maakt dat ook niet uit. Ik denk dat er onder andere door de internetblokkades en whatnot vooral de jonge Turken zich wenden tot social media. Facebook en Twitter zijn groot in Turkije, de Turkse pers laat men wel links liggen om aan info te komen.
Heb je al gehoord dat 3G is geblokkeerd op de plekken waaar wordt geprotesteerd? Winkeliers en omwonende mensen hebben het wachtwoord van hun wifi gehaald zodat men in contact kan komen met elkaar en de wereld kan zien wat er gaande is. De enige zender die altijd alles uitzend is Ulusal Kanal, ik raad het je aan dat te kijken. :)
pi_127279487
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:31 schreef zarGon het volgende:
Mooie wake-up call voor Erdoğan. Weerstand tegen hem is gegroeid door zijn bemoeizucht. De manier hoe de regering/politie ermee om is gegaan is gewoon dom, ze zijn er op een lompe manier mee omgegaan. (Had op z'n minst verwacht dat ze wel hadden geleerd van de fouten in het verleden.)

Ik hoop overigens dat Erdoğan niet aftreedt of dat er nieuwe verkiezingen komen, of wat dan ook. Behalve dat Turken verwend zijn (ze zijn vergeten hoe het eraan toeging 10 jaar geleden), is er momenteel mijns inziens geen serieus alternatief voor Erdoğan. De enige serieuze optie is CHP, wiens leider ik maar niets vind (schreeuwt het hardst, voegt zelf weinig/niets toe), en waarbij ik het vermoeden heb dat het gezichtsveld regionaal zal zijn in plaats van mondiaal, waardoor Turkije weer een slapende reus wordt.

Erdoğan is overall goed bezig, maar heeft ook zo z'n gebreken (en is hij een blaffende hond - wanneer het erop aankomt bij hij niet).

Inmiddels is het een protest tegen de huidige regering en gaat het niet alleen om het park. Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken.
Er is nog een andere mogelijke Chp kandidaat, eentje die bij alle generaties geliefd is maar alleen een beetje oud is. Dus of die het zal doen is vrijwel uitgesloten maar wie weet.. Na een revolutie ligt het hele speelveld open.

Verwacht alleen niet dat t zover komt
pi_127279501
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Vertel.

De koopkracht is gestegen, schulden aan de IMF zijn afbetaald, er wordt geïnvesteerd in Turkije in z'n geheel (inclusief het oosten dus) en noem maar op. Mijn voorbeelden zijn vooral economisch gericht, maar daar begint het ook mee en de rest is eraan gerelateerd.

quote:
Tja, CHP is zowat het enige alternatief. Wel een hele zwakke, ik vind die partij momenteel helemaal niets. Da's vooral door de leider (die jij ook noemt); vind 'm maar een schreeuwlelijke van de zijlijn. CHP is (momenteel) gewoon geen geschikte optie, en da's ook het probleem in Turkije: er is geen betrouwbaar alternatief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 08:53:31 ]
pi_127279511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Heb je al gehoord dat 3G is geblokkeerd op de plekken waaar wordt geprotesteerd? Winkeliers en omwonende mensen hebben het wachtwoord van hun wifi gehaald zodat men in contact kan komen met elkaar en de wereld kan zien wat er gaande is. De enige zender die altijd alles uitzend is Ulusal Kanal, ik raad het je aan dat te kijken. :)
Ja, dat las ik volgens mij in het vorige topic. Da's alleen maar mooi. :).
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:06:55 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127279629
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127279687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:06 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:13:55 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127279696
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, ja het ziet er een beetje bovenmenselijk uit, zo'n straal weerstaan..

En deze meid is ook niet bang, met traangasganaat in haar handen:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127279714
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

SPOILER: Nieuwsbericht in het Turks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CHP heeft blijkbaar (net zoals AKP) vóór het omhakken van die bomen gestemd. Mja. :').
pi_127279727
Het gaat natuurlijk niet alleen om die paar bomen he. Kennelijk zijn er meerdere projecten waar de bewoners het niet mee eens zijn, maar waar inspraak niet mogelijk is geweest. Dit is waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_127279737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CHP heeft blijkbaar (net zoals AKP) vóór het omhakken van die bomen gestemd. Mja. :').
Dat weet ik. Het gaat dan ook niet alleen om de bomen, dit was de laatste druppel!
pi_127279759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oke dat is iets, maar ze hebben hun vingers niet gebrand aan de acties tegen de protestanten. Daar ging men de schreef over.
pi_127279770
Die bomen waren alleen de reden dat er nu al veel mensen op straat waren om te protesteren. Toen had de opstand net even wat momentum en konden ze ook andere zaken aan de kaak stellen. Gezien het aantal jongeren lijkt mij dat vooral de bemoeizucht met bepaalde moderne zaken de Turken niet zint. Lijkt in ieder geval een totaal ander soort demonstratie dan Tunesie/Syrie. Meer eentje a la begin van Egypte (die daarna gekaapt werd).
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127279832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om die paar bomen he. Kennelijk zijn er meerdere projecten waar de bewoners het niet mee eens zijn, maar waar inspraak niet mogelijk is geweest. Dit is waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat weet ik. Het gaat dan ook niet alleen om de bomen, dit was de laatste druppel!
Ah, okay!
pi_127279900
Mooi wel hoe die studenten t hier in Eskisehir aanpakten. Tussen de bomen, protestnotities in de coniferen alsof ze meeprotesteerden in de massale opkomst.

Ik vroeg aan een goede maat wat hij er nu bij voelde. Hij zei "this is not political.. Its about nature ;)"

Uhuh :P

Voc mentaliteit he..
pi_127279912
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waar woon je in Turkije? Ik ben ook een niet-Turk verhuisd naar Turkije, Antalya :)
pi_127279920
Ah ok Eskisehir dus :p
pi_127279941
ik hoop dat het doorzet. die man moet snel weg.
pi_127279950
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 06:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

erdogan noemde Izmir niet voor niks "ongelovige Izmir" :') O+
Kan het nergens anders vinden op het moment, is het nog steeds het geval? Zou iig mooi nieuws zijn want hoewel de pa van m'n vriendin gisteren nog goed terug is gekomen wilde hij vandaag weer gaan (en d'r tante schijnbaar ook, mogelijk d'r ma ook nog erbij). Dan is het risico in ieder geval een stuk kleiner.
pi_127279985
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik hoop dat het doorzet. die man moet snel weg.
Want?

En dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')