Ah, waarom zijn er eigenlijk protesten. Heb er niet veel van mee gekregen maar lees het nu pas hier op FOK!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Vooral (Turkse) social media, Ulusal kanal, vrienden en familie in Turkije.
Snap ik, maar stel zoiets gebeurd, dan gaat dit toch echt de boeken in als de oorzaak(of naja boeken .. wikiquote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit gaat niet meer om het park. Het volk steunt erdogan niet, en iedereen grijpt nu zijn kans om dat te uitten.
Ik hoop écht op een vreedzame oplossing en niet dat er nog meer jongeren omkomenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit gaat niet meer om het park. Het volk steunt erdogan niet, en iedereen grijpt nu zijn kans om dat te uitten.
Ik ben nu in Istanbul, slechts 5km verwijderd van Taksim. Ik heb nu "Ulusal TV" aanstaan die nu verslag doet van het gebeuren. Ze hebben contact met correspondenten overal in het land.quote:
Een hele hoop redenen, maar allemaal hebben ze gemeen dat het met kritiek op de regering+ Erdogan te maken heeft. Vooral zijn strengere geloofsregels en verboden hebben kwaad bloed gezet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ah, waarom zijn er eigenlijk protesten. Heb er niet veel van mee gekregen maar lees het nu pas hier op FOK!
Ik ben best wel wat keertjes in Istanbul geweest, maar het is altijd onrustig daar, altijd staat er politie klaar, van die kleine tankwagentjes.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben nu in Istanbul, slechts 5km verwijderd van Taksim. Ik heb nu "Ulusal TV" aanstaan die nu verslag doet van het gebeuren. Ze hebben contact met correspondenten overal in het land.
nee, dat was daar niet omquote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een hele hoop redenen, maar allemaal hebben ze gemeen dat het met kritiek op de regering+ Erdogan te maken heeft. Vooral zijn strengere geloofsregels en verboden hebben kwaad bloed gezet.
De beste mogelijkheid daarop zijn de verkiezingen van volgend jaar. Erdogan is echt niet van plan zijn beleid te wijzigen. Dat zal alleen maar strenger worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoop écht op een vreedzame oplossing en niet dat er nog meer jongeren omkomen
4 is al teveel.
Zeer recent oa het alcoholverbod en het feit dat er in het openbaar mensen aangesproken werden die zich 'te uitbundig' gedroegen.quote:
Onrustigheid valt mee, maar je ziet hier aanzienlijk meer blauw en groen (legerquote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben best wel wat keertjes in Istanbul geweest, maar het is altijd onrustig daar, altijd staat er politie klaar, van die kleine tankwagentjes.
In Parijs zie je de politie ook altijd staan op kruispunten achter een hekje... wrs de gewoonte in heel grote metropolen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben best wel wat keertjes in Istanbul geweest, maar het is altijd onrustig daar, altijd staat er politie klaar, van die kleine tankwagentjes.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat natuurlijk niet om parken. Het gaat erom dat dit park symbool stond voor bepaalde waarden en een bepaalde geschiedenis. Maar het had net zo goed een standbeeld of gebouw kunnen zijn natuurlijk. Of de dood van een bepaald persoon zoals de zelfverbranding in Tunesie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Snap ik, maar stel zoiets gebeurd, dan gaat dit toch echt de boeken in als de oorzaak(of naja boeken .. wiki)
Speltip #10 voor (semi)-dictators: blijf van de parken af?
Hangt er eigenlijk dus vanaf hoe je het bekijkt. Als je het weghalen van de bomen ziet als een grote stap van Erdogan om het land nog meer naar zijn hand te zetten....dan ja, in feite wel. Maar het gaat dan allang niet meer om de bomen zelf, als in de natuur, maar waar die bomen nu voor staan. Wel grappig dat een aantal bomen binnen een paar dagen kunnen uitgroeien tot zo'n sterk symbool.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:31 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Jij denkt dat al deze mensen nu op de been zijn om de bomen in Gezi Park?
https://www.facebook.com/(...)3713580976006&type=1quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]![]()
ik wil ze graag delen maar wat is de bron?
Wat ik begrepen heb is dat Erdoğan opdracht gegeven heeft om kostte wat het kost deze protesten de kop in te drukken. De politie voert momenteel nog steeds charges uit in Taksim. Ondertussen zijn er steeds meer groepen uit diverse wijken die richting Taksim trekken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ben benieuwd wat Erdogan gaat zeggen dan....
Hoe dit kan ook, ik bedoel dit staat sws niet goed op blazoen van Erdogan...
Maar is er tegenwoordig dan zoveel verzet tegen Erdogan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt er eigenlijk dus vanaf hoe je het bekijkt. Als je het weghalen van de bomen ziet als een grote stap van Erdogan om het land nog meer naar zijn hand te zetten....dan ja, in feite wel. Maar het gaat dan allang niet meer om de bomen zelf, als in de natuur, maar waar die bomen nu voor staan. Wel grappig dat een aantal bomen binnen een paar dagen kunnen uitgroeien tot zo'n sterk symbool.
Hij moet ook rekening houden met hoe hij dit verkoopt in het buitenland hè, beetje rellen is leuk, maar als er doden bij vallen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat Erdoğan opdracht gegeven heeft om kostte wat het kost deze protesten de kop in te drukken. De politie voert momenteel nog steeds charges uit in Taksim. Ondertussen zijn er steeds meer groepen uit diverse wijken die richting Taksim trekken.
Al jaren, maar 2 incidenten kort achter elkaar vormden de druppel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar is er tegenwoordig dan zoveel verzet tegen Erdogan?
Het gros van het volk heeft sowieso nooit achter erdogan gestaan, laat je niet misleiden door de cijfers.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar is er tegenwoordig dan zoveel verzet tegen Erdogan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |