abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127244729
quote:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
pi_127244854
quote:
Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte.
En dat is natuurlijk de schuld van de politie. :')
pi_127245036

vrijdag 31 mei 2013 @ 19:30:56 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127259875
Livestream:

Gaat er hard aan toe zo lijkt het....

http://newmedia.pivol.com/dhafeed.htm

Edit: Ze gooien met gasgranaten alsof het pepernoten zijn...

edit2: jezus wat een rotzooi....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:34:25 #6
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127260018
De Turkse politie heeft al 30 jaar ervaring opgedaan in het bestrijden van terroristen. Die 5 hippies hebben ze zo in hun zak.

Verder
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:35:28 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127260066
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Turkse politie heeft al 30 jaar ervaring opgedaan in het bestrijden van terroristen. Die 5 hippies hebben ze zo in hun zak.

Verder
Achja, mensen die om de natuur geven worden natuurlijk meteen hippies genoemd. Ik ben nog blij dat daar mensen zijn die iig voor iets de straat op gaan. Dat zal je hier niet echt meer zien.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:38:47 #8
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127260211
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Achja, mensen die om de natuur geven worden natuurlijk meteen hippies genoemd. Ik ben nog blij dat daar mensen zijn die iig voor iets de straat op gaan. Dat zal je hier niet echt meer zien.
Het zijn gewoon greenpeace hippies. Ze willen daar een winkelcentrum gaan neerzetten wat een hoop banen zal opleveren. Bomen planten doe je maar ergens anders. Istanbul is al tientallen jaren aan het bouwen en renoveren maar die domme hippies laten zich misbruiken door partijen die graag gebruik maken van makkelijk ophitsbare studentjes.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:41:45 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127260342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het zijn gewoon greenpeace hippies. Ze willen daar een winkelcentrum gaan neerzetten wat een hoop banen zal opleveren. Bomen planten doe je maar ergens anders. Istanbul is al tientallen jaren aan het bouwen en renoveren maar die domme hippies laten zich misbruiken door partijen die graag gebruik maken van makkelijk ophitsbare studentjes.
Die stad is GIGANTISCH. Er worden honderden wolkenkrabbers en zeker al een stuk of 20 winkelcentra gebouwd op dit moment wat helemaal geen probleem is in mijn ogen. Maar waarom moet er dan op dit plein een winkelcentrum komen als zoveel mensen het daar niet mee eens zijn? Het is niet alsof er geen andere optie is.....

De stad is toch ook van de mensen zelf. Er is zoveel plek om winkelcentra neer te zetten, en dat is prima. Maar als er zoveel weerstand is voor deze plek, dan beter van niet lijkt me? En dan is het helemaal vreemd dat mensen die het hier niet mee eens zijn zo hard worden aangepakt.
pi_127260407
Volgens mij heeft het meer te maken dat deze demonstranten zich afzetten tegen Erdogan die zichzelf steeds meer als een dictator opstelt. Het Taksimplein staat symbool voor de "huidige" Turkse staat en Erdogan wil dat nu dus naar zijn eigen hand zetten.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:45:52 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127260504
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:43 schreef Smeich het volgende:
Volgens mij heeft het meer te maken dat deze demonstranten zich afzetten tegen Erdogan die zichzelf steeds meer als een dictator opstelt. Het Taksimplein staat symbool voor de "huidige" Turkse staat en Erdogan wil dat nu dus naar zijn eigen hand zetten.
Zou kunnen, maar je hoort dat Erdogan een islamitischer Turkije wil. Als hij het plein naar zijn eigen hand aan het zetten is vind ik het vreemd dat er een winkelcentrum moet komen....
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:47:28 #12
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127260567
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:43 schreef Smeich het volgende:
Wat ik al zei, sommige partijen maken maar al te graag gebruik/misbruik van domme makkelijk ophitsbare studenten.

Gewoon puur om Erdogan in een slecht daglicht te stellen want hij zou Turkije in een islamitisch land willen veranderen, al bijna 10 jaar.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:48:14 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127260593
Hoe het ook mogen zijn, hier is een reddit topic met veel live updates en info

http://www.reddit.com/r/i(...)tests_live_thread_1/
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:51:51 #14
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127260741
De DHKP-C is al gearriveerd zie ik op de livestream, die maken maar al te graag misbruik van de situatie :')
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:54:25 #15
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127260851
Ze gooien nu vuurwerk, dan kunnen ze zometeen gaan janken dat de AKP de politie heeft opgedragen die paupers te verjagen :')
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:37:19 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127265717
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Laat ik de afgelopen ruim 30 jaar Istanbul zien veranderen van een omgeving waar huizen nog tuinen hadden waar groen was naar een betonjungle van flats omdat de grondprijzen de pan uit rijzen. Ik ben momenteel in Istanbul dicht bij het centrum. Er is nog amper groen te bekennen hier. Bij hevige regenval zijn er overstromingen omdat geen druppel water nog opgenomen wordt. Wie de demonstranten hippies noemt is net zo achterlijk als het huidige bestuur, of compleet onbekend met de huidige situatie.

Als sinds de jaren '90 gaan grote winkelcentra bijkans failliet i.v.m. de moordende concurrentie. Waarom zou je het zoveelste overdekte winkelcentrum willen openen op het laatste stukje groen, terwijl het geen enkele baan oplevert? Wie Taksim bezoekt zit niet te wachten op een overdekte winkelcentrum, maar komt juist voor de charme van de vele zijstraatjes waar interessantere dingen zijn te vinden dan de geijkte franchiseketens die in dergelijke winkelcentra zijn te vinden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:21:50 #17
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127267762
Lijkt nog steeds vrij onrustig.

Livestream: http://rt.com/on-air/turkey-clashes-istanbul-park/
pi_127269106
Ik wou net zeggen dat ze nog geen meter gewonnen hebben op die 'vijf hippies', gaan ze even massaal oprukken.
pleased to meet you
pi_127269926
Hm, even volgen dit.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:08:02 #20
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127270202
Meer aktie op deze stream: http://www.livestream.com/revoltistanbul
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:10:45 #21
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127270329
Je leest op Twitter berichten dat supporters van de grote voetbalclubs uit Istanbul zij aan zij aan het vechten zijn. Ook komen er berichten voorbij van rellen in Ankara en Izmir. 3G verbinding zou op veel plaatsen geblokkeerd zijn, Twitter wordt gebruikt om WIFI wachtwoorden aan elkaar door te spelen.

Tijdens dit soort situaties is het alleen lastig om dingen van Twitter te geloven.
pi_127270444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:10 schreef YazooW het volgende:
Je leest op Twitter berichten dat supporters van de grote voetbalclubs uit Istanbul zij aan zij aan het vechten zijn. Ook komen er berichten voorbij van rellen in Ankara en Izmir. 3G verbinding zou op veel plaatsen geblokkeerd zijn, Twitter wordt gebruikt om WIFI wachtwoorden aan elkaar door te spelen.

Tijdens dit soort situaties is het alleen lastig om dingen van Twitter te geloven.
Klopt: http://www.hurriyetdailyn(...)=48007&NewsCatID=341

Alleen hoe krijgen ze Wifi wachtwoorden via twitter als er geen internet is? :@
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:25:35 #23
24533 ACT-F
pi_127271118
Ik hoorde op het Turkse nieuws dat winkeliers en hoteliers de wachtwoorden van hun WiFi routers afgehaald hebben zodat men ongehinderd kan communiceren.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:27:31 #24
218617 YazooW
bel de wouten!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:35:01 #25
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_127271617
trieste zaak en ik wens de Turkse betogers veel sterkte in hun strijd tegen hun debiele regering
<hr>
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:37:25 #26
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127271753
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:44:13 #27
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127272173
Izmir schijnt ook flink aan toe te gaan, de pa van m'n vriendin gaat schijnbaar nu nog de stad in om mee te doen. Snap het niet, het is zo riskant nu... Het is idd goed dat ze het eens zat zijn (ook nog de alcohol ban een paar dagen terug), maar snap best dat m'n vriendin zich flink zorgen maakt (vriend van d'r zus had ook al traangas in z'n ogen gekregen)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:47:28 #29
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_127272259
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:45 schreef DjNivek het volgende:
Izmir schijnt ook flink aan toe te gaan, de pa van m'n vriendin gaat schijnbaar nu nog de stad in om mee te doen. Snap het niet, het is zo riskant nu... Het is idd goed dat ze het eens zat zijn (ook nog de alcohol ban een paar dagen terug), maar snap best dat m'n vriendin zich flink zorgen maakt (vriend van d'r zus had ook al traangas in z'n ogen gekregen)
damn, kan ik me voorstellen, zou zelf ook ongerust zijn en absolute niet willen dat familie daar nu liep, maar aan de andere zijde zou ik zelf misschien wel de straat op gaan, want voor principes moet je staan, ook al brengt dat soms risico's met zich mee.
<hr>
pi_127272537
Maar waar gaat het nu eigenlijk om?
pi_127272654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:47 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

damn, kan ik me voorstellen, zou zelf ook ongerust zijn en absolute niet willen dat familie daar nu liep, maar aan de andere zijde zou ik zelf misschien wel de straat op gaan, want voor principes moet je staan, ook al brengt dat soms risico's met zich mee.
Klopt, maar heb meer het idee dat het voor de vriend van d'r zus meer een spelletje is. Ze waren (nadat hij traangas op zich had gekregen) naar een ander district gegaan, wilde eigenlijk richting huis maar vrijwel alle metro's liggen stil. Dus zijn ze maar gaan eten en wilde ze weer terug gaan.

D'r pa is nu allemaal foto's door aan het sturen van politie-trucks, etc. 3G is in Izmir iig nog beschikbaar dus :')
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:01:23 #32
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127272975
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:53 schreef Bombshell het volgende:
Maar waar gaat het nu eigenlijk om?
Van wat ik begrepen heb is dat een groot deel van de burgers een park in Istanbul wil behouden (waar de regering een groot winkelcentrum neer wilt zetten). Maar nu lijken heel veel mensen het een beetje gehad te hebben met Erdogan, dus komen ze nu overal in opstand.

Hoorde ook dat er iets in Amsterdam zou zijn, al zou dat een wat stillere situatie zijn, maar ook om te protesteren tegen de regering van Turkije (maar dat zou om 8 uur geweest zijn, verder niks van gehoord. Zou niet veel zin gehad hebben ook)
pi_127273010
Ik kijk hier met zeer gemengde gevoelens naar.

Wat ACT-F zegt klopt op zich. Er is inderdaad een wildgroei aan winkelcentra met allemaal precies dezelfde winkels (ZARA, C&A, Jack and Jones, Mc Donalds, Burger King etc. etc) en ze voegen weinig toe.
Er komt ook iedere keer weer een grote ervoor in de plaats waardoor de andere minder populair wordt en de deuren sluit. Elke grote Turkse stad heeft een overvloed aan die shoppingmals.

Aan de andere kant is dit natuurlijk zeer riskant. Wat die betogers niet doorhebben is dat niet heel Turkije bestaat uit lieve boomhippies. Er is een kans dat gewelddadige extreem-linkse figuren dit gaan kapen. En dat je daarna heel veel rotzooi krijgt net als in bijvoorbeeld Syrië. Er is gewoon een heel grote groep die makkelijk te manipuleren en niet hoogopgeleid is.

Wat Erdogan betreft, ik ben zeker geen fan. Op erg veel punten oneens met hem. Maar ik vraag me af of er mensen terug willen naar het oude systeem. Vol corruptie, nationalisme en het onderdrukken van minderheden. Geen economische groei en een leger dat de dienst uitmaakt?

Het is zeker niet ideaal hoe het nu is, maar zoals gezegd, het gemiddelde inkomen is gewoon verdrievoudigd en er is veel nieuwe infrastructuur. Het einde van de onderdrukking van de Koerden is toch ook wel een verdienste van hem. Tevens is er gewoon wel een democratie. Je kunt leiders wegstemmen, ook Erdogan. Ik vind dus dat mensen moeten waken voor onnodige escalatie en de democratie moeten respecteren. Het politiegeweld is af te keuren en had nooit mogen plaatsvinden.

Wat betreft de betogers: Met een beetje activisme is niets mis. Maar je hoeft niet de stad in brand te steken.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:03:20 #35
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127273103
Dat bedoel ik nou met extremisten. DHKP-C is gewoon een bende van links-extremistische gekken.
pi_127273140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:02 schreef De_Guidance het volgende:
Ik kijk hier met zeer gemengde gevoelens naar.

Wat ACT-F zegt klopt zich. Er is inderdaad een wildgroei aan winkelcentra met allemaal precies dezelfde winkels (ZARA, C&A, Jack and Jones, Mc Donalds, Burger King etc. etc) en ze voegen weinig toe.
Er komt ook iedere keer weer een grote ervoor in de plaats waardoor de andere minder populair wordt en de deuren sluit. Elke grote Turkse stad heeft een overvloed aan die shoppingmals.

Merk het idd als ik op vakantie ga naar Turkije, 1 grote winkelcentrum, en een kleine ernaast waarbij nog maar 2-3 winkels open zijn en het gewoon niet de moeite waard is om er naar toe te gaan.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:05:02 #38
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127273151
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:04 schreef De_Guidance het volgende:
Dat bedoel ik nou met extremisten. DHKP-C is gewoon een bende van links-extremistische gekken.
Ja en die lopen al heel de dag rond. Het begon met wat greenpeace tuig maar als snel dook de DHKP-C op. Die zitten nu al heel de dag te rellen.
pi_127273253
Extremisten zijn slecht in iedere richting, maar dat is een ander discussiepunt :P

Hoorde dat de EU en USA ook al een statement hadden gemaakt? Met name over dat de politie te veel geweld gebruikte oid.
pi_127273258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja en die lopen al heel de dag rond. Het begon met wat greenpeace tuig maar als snel dook de DHKP-C op. Die zitten nu al heel de dag te rellen.
Mja de politie heeft met zeer excessief geweld gereageerd op die Hippie-types. Dat is wel te triest voor worden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:07:41 #41
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127273313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mja de politie heeft met zeer excessief geweld gereageerd op die Hippie-types. Dat is wel te triest voor worden.
Goed het is misschien overdone maar de Turkse politie knokt al jaren met DHKP-C/PKK types, dan wil je nog wel eens wat doorschieten.
pi_127273361
quote:
Sterkte :{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127273385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Goed het is misschien overdone maar de Turkse politie knokt al jaren met DHKP-C/PKK types, dan wil je nog wel eens wat doorschieten.
Pun intended?
pi_127273452
Ik was bij de protesten in Eskisehir, stond zwart van de studenten.

(en dit is nog maar een klein deel)

http://humanrightsturkey.org/2013/05/31/take-action-now/ dit begint ook rond te circuleren op facebook en twitter
pi_127273480
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:10 schreef Beathoven het volgende:

[ afbeelding ] (en dit is nog maar een klein deel)
Waar protesteren ze/jullie precies tegen?

Vraag uit interesse dit, dus niet retorisch.
pi_127273586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:02 schreef De_Guidance het volgende:
Wat Erdogan betreft, ik ben zeker geen fan. Op erg veel punten oneens met hem. Maar ik vraag me af of er mensen terug willen naar het oude systeem. Vol corruptie, nationalisme en het onderdrukken van minderheden. Geen economische groei en een leger dat de dienst uitmaakt?

Het is zeker niet ideaal hoe het nu is, maar zoals gezegd, het gemiddelde inkomen is gewoon verdrievoudigd en er is veel nieuwe infrastructuur. Het einde van de onderdrukking van de Koerden is toch ook wel een verdienste van hem. Tevens is er gewoon wel een democratie. Je kunt leiders wegstemmen, ook Erdogan. Ik vind dus dat mensen moeten waken voor onnodige escalatie en de democratie moeten respecteren. Het politiegeweld is af te keuren en had nooit mogen plaatsvinden.

Wat betreft de betogers: Met een beetje activisme is niets mis. Maar je hoeft niet de stad in brand te steken.
Ja, maar dan is het in elk geval goed dat deze betogers op komen voor hun rechten en demonstreren tegen de dingen die absoluut fout gaan. Als Erdogan ook op die punten voor verbetering zou zorgen dan is dat nog mooier.

Uiteraard opkomen voor je rechten zonder daarbij geweld te gebruiken.
pi_127273643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:10 schreef Beathoven het volgende:

[ afbeelding ] (en dit is nog maar een klein deel)

http://humanrightsturkey.org/2013/05/31/take-action-now/ dit begint ook rond te circuleren op facebook en twitter
Wow allemaal studenten daar? Daar is het Malieveld waar ik vroeger protesteerde niets bij.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:27:26 #48
24533 ACT-F
pi_127274130
quote:

Op de borden staat: Taksim is van ons allen.
pi_127274376
Kansloos volk dat wilt rellen om te rellen. Keihard neerslaan, ze vragen erom.

95% van dat volk wist waarschijnlijk niet eens van dat winkelcentrum af, tot vanmorgen..
pi_127274404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waar protesteren ze/jullie precies tegen?

Vraag uit interesse dit, dus niet retorisch.
Ik ben niet Turks maar woon en werk er. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles van 't begin van 't protest heb meegekregen ivm diverse dingen die vandaag geregeld moesten worden en totaal 't nieuws niet volgde.. dus was wat verast door wat ik zag.

Maar samengevat: Turkije is eigenlijk overheid vs burger op het moment. De AK Partij is groot maar dat zie je niet terug in de populariteit onder het volk en toch nemen ze zelfs de linkse bolwerken langzaam over. Langzamerhand worden verworvenheden in vrijheid (voor iedereen) teruggebracht en langzaam worden maatregelen ingevoerd die duidelijk een conservatieve stempel op 't land zetten zoals 't recente alcoholverkoopverbod onder winkeliers na 10 uur, maar wat nog veel erger is het terugdringen van de vrijheid van meningsuiting. De bekendste pianist van 't land zit nu in de gevangenis omdat hij een tweet met een knipoog over het geloof de wereld instuurde.

Zelf ook wat ondervonden met een groep studenten waar ik wat mee gemaakt heb en in een maand bijna een half miljoen kijkers getrokken heeft , vreemde verifiërende controles of het links politiek getint was etc. Anyway

Wat dit betreft.. Het begon allemaal als een vreedzaam protest in Taksim, istanbul waar de regeringspartij duizenden bomen wil kappen en een warenhuis wil bouwen. Bij dit vreedzame protest heeft de politie traangas gebruikt, mogelijk alleen om een aantal leuzen de kop in te drukken die hier ook gebruikt werden want dat wordt normaal gesproken nooit zo openlijk geroepen.. maar dat is gissen, wat de trigger geweest is weet ik niet maar amnesty international schrijft dit:

B. The use of tear gas against peaceful protestors and in confined spaces where it may constitute a serious danger to health is unacceptable. Excessive force against peaceful protestors, as has been evident in the police response to these protests, breaches international human rights standards and must be stopped.

Nadat Turkse studenten door 't land en in 't buitenland lucht ervan kregen besloten ze voor de Turkse protestanten in Istanbul in te staan. Met dit als gevolg:

Ook hier in Eskisehir , ik was erbij toen de politie nog gewoon toekeek en ben een uurtje gebleven maar een vriendin die later kwam en in 't protest meeliep schreef dat ze brandende ogen had omdat ook hier de politie besloot traangas te gebruiken.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:35:05 #51
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_127274406
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:34 schreef Confetti het volgende:

95% van dat volk wist waarschijnlijk niet eens van dat winkelcentrum af, tot vanmorgen..
lekker ja zo'n politiestaat waar je niet mag opkomen voor je mening
<hr>
pi_127274431
Allemaal linkse hippies toch?
Of is er heel wat meer mis soms.
pi_127274437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:35 schreef Bombshell het volgende:
Allemaal linkse hippies toch?
Of is er heel wat meer mis soms.
quote:

Alsof dat de reden is. Ik zal wel even een linkje copy/pasten voor je.
pi_127274498
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben niet Turks maar woon en werk er. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles van 't begin van 't protest heb meegekregen ivm diverse dingen die vandaag geregeld moesten worden en totaal 't nieuws niet volgde.. dus was wat verast door wat ik zag.

Maar samengevat: Turkije is eigenlijk overheid vs burger op het moment. De AK Partij is groot maar dat zie je niet terug in de populariteit onder het volk. Langzamerhand worden verworvenheden in vrijheid (voor iedereen) teruggebracht en langzaam worden maatregelen ingevoerd die duidelijk een conservatieve stempel op 't land zetten zoals 't recente alcoholverkoopverbod onder winkeliers na 10 uur, maar wat nog veel erger is het terugdringen van de vrijheid van meningsuiting. De bekendste pianist van 't land zit nu in de gevangenis omdat hij een tweet met een knipoog over het geloof de wereld instuurde.

Zelf ook wat ondervonden met een groep studenten waar ik wat mee gemaakt heb en in een maand bijna een half miljoen kijkers getrokken heeft , vreemde verifiërende controles of het links politiek getint was etc. Anyway

Wat dit betreft.. Het begon allemaal als een vreedzaam protest in Taksim, istanbul waar de regeringspartij duizenden bomen wil kappen en een warenhuis wil bouwen. Bij dit vreedzame protest heeft de politie traangas gebruikt, mogelijk alleen om een aantal leuzen de kop in te drukken die hier ook gebruikt werden want dat wordt normaal gesproken nooit zo openlijk geroepen.. maar dat is gissen, wat de trigger geweest is weet ik niet maar amnesty international schrijft dit:

B. The use of tear gas against peaceful protestors and in confined spaces where it may constitute a serious danger to health is unacceptable. Excessive force against peaceful protestors, as has been evident in the police response to these protests, breaches international human rights standards and must be stopped.

Nadat Turkse studenten door 't land en in 't buitenland lucht ervan kregen besloten ze voor de Turkse protestanten in Istanbul in te staan. Met dit als gevolg:

[ afbeelding ]

Ook hier in Eskisehir , ik was erbij toen de politie nog gewoon toekeek en ben een uurtje gebleven maar een vriendin die later kwam en in 't protest meeliep schreef dat ze brandende ogen had omdat ook hier de politie besloot traangas te gebruiken.
Bedankt voor de heldere uitleg.

Eskisehir is trouwens inderdaad een echte studentenstad. Logisch dat het daar zo leeft.
pi_127274557
Protesten Istanbul steeds grimmiger - 'staan voor iets groters'

Wat begon als een relatief onschuldig protest over het verdwijnen van een bekend park, is inmiddels uitgelopen op een grote, grimmige demonstratie in de Turkse stad Istanbul. De politie heeft vandaag met geweld een protest proberen neer te slaan. Al tientallen mensen, onder wie ook toeristen, raakten gewond rond het centrale Taksimplein.

De politie in Istanbul vuurde traangas af en gebruikte een waterkanon om demonstranten weg te drijven die al sinds begin deze week het in de stad beroemde Gezipark op het Taksimplein bezetten, meldt persbureau Reuters. Duizenden demonstranten zitten daar al sinds maandag om te protesteren tegen de aanleg van een winkelcentrum op de plek waar het park is. Volgens hen verdwijnt nu het laatste beetje groen in de hoofdstad.

Toerist in kritieke toestand, ook lid parlement gewond
Een Egyptische toerist is in kritieke toestand nadat ze door een gasfles van de politie werd geraakt, waaraan ze een hersenbloeding overhield. Twaalf anderen, onder wie een Koerdisch parlementslid en een fotograaf van Reuters raakten gewond. Enkele anderen raakten gewond toen een muurtje instortte dat ze probeerden te beklimmen om weg te komen van het traangas. Honderden anderen hadden ademhalingsproblemen vanwege het gas.
Amnesty International heeft het excessieve geweld dat de oproerpolitie gebruikt, afgekeurd. De Turkse minister van Binnenlandse Zaken Muammer Güler heeft beloofd claims van het gebruik van dergelijk geweld te zullen onderzoeken.

"Protest tegen de groei van Istanbul, zonder inspraak"
Het protest krijgt een steeds breder karakter. Volgens onze correspondent Bram Vermeulen is de demonstratie een grotere aanklacht tegen het feit dat Istanbul groeit, net als de Turkse economie. Sinds premier Erdogan aan de macht is, heeft het land een transformatie ondergaan. Turkije is van crisisland uitgegroeid tot de snelst groeiende economie van Europa. Het inkomen per hoofd van de bevolking is verdrievoudigd in de laatste tien jaar:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-voor-iets-groters/
pi_127274587
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar samengevat: Turkije is eigenlijk overheid vs burger op het moment. De AK Partij is groot maar dat zie je niet terug in de populariteit onder het volk en toch nemen ze zelfs de linkse bolwerken langzaam over. Langzamerhand worden verworvenheden in vrijheid (voor iedereen) teruggebracht en langzaam worden maatregelen ingevoerd die duidelijk een conservatieve stempel op 't land zetten zoals 't recente alcoholverkoopverbod onder winkeliers na 10 uur, maar wat nog veel erger is het terugdringen van de vrijheid van meningsuiting. De bekendste pianist van 't land zit nu in de gevangenis omdat hij een tweet met een knipoog over het geloof de wereld instuurde.

[ afbeelding ]

Goede uitleg ^O^
pi_127274756
Hele massa's onderweg naar het parlement. Er moet daar in Turkeije al heel lang iets hebben zitten broeien anders krijg je niet zo'n explosie.

Om het maar naar de EU te betrekken... ook in Brussel zitten ze niet veilig.
pi_127274979
De politie is ook deels uit elkaar aan het vallen. Veel hogere officieren die hun taken neerleggen en waar voor meer politie gevraagd werd het niet leveren. Dit wordt steeds groter zo.
pi_127275020
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:52 schreef DjNivek het volgende:
De politie is ook deels uit elkaar aan het vallen. Veel hogere officieren die hun taken neerleggen en waar voor meer politie gevraagd werd het niet leveren. Dit wordt steeds groter zo.
http://rt.com/on-air/turkey-clashes-istanbul-park/

Erg onrustig nog..
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:55:47 #60
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127275102
Ik las al vijf doden, zou best kunnen maar is natuurlijk nergens bevestigd dacht ik.

Toch is het wel zo dat het merendeel van de Turken gewoon achter Erdogan staan en is zijn invloed op de staatstv zo groot dat ze daar niks laten zien? Ik wist niet dat zijn macht zo ver reikte.
pi_127275142
Twitter Trends.
quote:
Trends in Istanbul ·
#SesVerTürkiyeBuÜlkeSahipsizDeğil
#direngaziparki
#KORKAKMEDYA
#şerefsizsintayyip
#GeziParkıCanlaBaşla
Mesele AkPartiDüşmanlığı
ValiMutlu İnsanlığıUnuttu
TribünlerTekYürek DayanGeziParkı
Adnan Keskin
Protesto 48
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:58:30 #62
306109 francoisdublanc
pi_127275192
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
Twitter Trends.

[..]

Hoe denk jij dat dit zich gaan ontwikkelen?
pi_127275209
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:55 schreef sonnyspek het volgende:
Ik las al vijf doden, zou best kunnen maar is natuurlijk nergens bevestigd dacht ik.

Toch is het wel zo dat het merendeel van de Turken gewoon achter Erdogan staan en is zijn invloed op de staatstv zo groot dat ze daar niks laten zien? Ik wist niet dat zijn macht zo ver reikte.
Wat, 5 doden al? :o
Als je een linkje kan vinden....graag.
pi_127275215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:55 schreef sonnyspek het volgende:

Toch is het wel zo dat het merendeel van de Turken gewoon achter Erdogan staan
Nja meerendeel..

In 2002 haalde de AK-partij tijdens de parlementsverkiezingen 34,2% van de stemmen In de meest recente parlementsverkiezingen behaalde de partij 50% van de stemmen.

Ik vermoed dat het bij de volgende verkiezingen weer minder is.
pi_127275251
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:58 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat dit zich gaan ontwikkelen?
Heb werkelijk waar geen idee.

Hoop in ieder niet op escalatie of toestanden als met de Arabische lente.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:00:28 #66
306109 francoisdublanc
pi_127275266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat, 5 doden al? :o
Als je een linkje kan vinden....graag.
Ja was een tweet van een wel wat bekender persoon en meerdere mensne die het bevestigde. Maar het blijft natuurlijk twitter. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nja meerendeel..

In 2002 haalde de AK-partij tijdens de parlementsverkiezingen 34,2% van de stemmen In de meest recente parlementsverkiezingen behaalde de partij 50% van de stemmen.

Ik vermoed dat het bij de volgende verkiezingen weer minder is.
Naja, 50% is best veel natuurlijk. Wel begrijpelijk als je ziet hoe goed het daar gaat.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:01:50 #67
306109 francoisdublanc
pi_127275323
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee denk dat dat niet zo snel zal gebeuren in een land als Turkije, hoop ik natuurlijk. Vindt het wel raar dat de media er zo weinig over bericht.
pi_127275376
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je deze zegmaar explosie?
Komt dit doordat Erdogan turkeije wil omvormen tot een moslims staat?(in de ogen van veel turken)
pi_127275395
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:01 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nee denk dat dat niet zo snel zal gebeuren in een land als Turkije, hoop ik natuurlijk. Vindt het wel raar dat de media er zo weinig over bericht.
Voor zover ik weet mocht de media in Turkije er eerst geen aandacht aan besteden (2 vrienden die sinds kort in Istanbul wonen wisten bijv. niet eens dat dit aan de gang was). Maar nu begint het steeds meer naar buiten te komen.
pi_127275511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:03 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je deze zegmaar explosie?
Komt dit doordat Erdogan turkeije wil omvormen tot een moslims staat?(in de ogen van veel turken)
Jij wil dingen vaak in een moslim versus niet moslim-paradigma zien.

Maar het is niet zo simpel. Ik denk dat het te complex is om zo snel te kunnen doorgronden. Er is in ieder geval onvrede over een verscheidene zaken. En niet iedereen is ontevreden over dezelfde dingen.
Er spelen veel dingen mee, en het feit dat er de laatste tijd wat conservatieve beperkingen zijn ingevoerd zullen ook zeker meespelen.
Vergeet niet dat die mensen die protesteren zichzelf ook merendeels moslim zullen noemen.

Maar goed, het speelt zeker mee. In de meest westers-georiënteerde stad van Turkije, Izmir, zie je ook dat mensen uit protest bierflesjes demonstreren bijvoorbeeld.
pi_127275593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jij wil dingen vaak in een moslim versus niet moslim-paradigma zien.

Maar het is niet zo simpel. Ik denk dat het te complex is om zo snel te kunnen doorgronden. Er is in ieder geval onvrede over een verscheidene zaken. En niet iedereen is ontevreden over dezelfde dingen.
Er spelen veel dingen mee, en het feit dat er de laatste tijd wat conservatieve beperkingen zijn ingevoerd zullen ook zeker meespelen.
Vergeet niet dat die mensen die protesteren zichzelf ook merendeels moslim zullen noemen.
Reuters geeft duidelijk aan wat de reden is.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBRE94U0JA20130531
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:08:54 #72
24533 ACT-F
pi_127275623
Sinds het aantreden van Erdoğan is er een ongekend aantal journalisten gevangen gezet i.v.m. vermeende terrostische activiteiten. Ik kan me voorstellen dat journalisten niet graag met naam en toenaam verslag durven te doen van kritische details.
pi_127275668
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:08 schreef ACT-F het volgende:
Sinds het aantreden van Erdoğan is er een ongekend aantal journalisten gevangen gezet i.v.m. vermeende terrostische activiteiten. Ik kan me voorstellen dat journalisten niet graag met naam en toenaam verslag durven te doen van kritische details.
Ook veel hoge legerofficieren zitten daarvoor nu nog in de bak. Een poging om de macht van de premier te vergroten

But Erdogan brooks little dissent. Hundreds of military officers have been jailed for plotting a coup against him in recent years. Academics, journalists, politicians and others face trial on similar charges.

He has made no secret of his ambition to run for the presidency in elections next year when his term as prime minister ends, increasing opposition dismay.

"These people will not bow down to you" read one banner at the Gezi Park protest, alongside a cartoon of Erdogan wearing an Ottoman emperor's turban.
pi_127275759
Turkish police fire tear gas in worst protests in years

Turkish police fired tear gas and water cannon on Friday at demonstrators in central Istanbul, wounding scores of people and prompting rallies in other cities in the fiercest anti-government protests in years.

Thousands of demonstrators massed on streets surrounding Istanbul's central Taksim Square, long a venue for political unrest, while protests erupted in the capital, Ankara, and the Aegean coastal city of Izmir.

Broken glass and rocks were strewn across a main shopping street near Taksim. Primary school children ran crying from the clouds of tear gas, while tourists caught by surprise scurried to get back to luxury hotels lining the square.

The unrest reflects growing disquiet at the authoritarianism of Prime Minister Tayyip Erdogan and his Islamist-rooted Justice and Development Party (AKP).

Riot police clashed with tens of thousands of May Day protesters in Istanbul this month. There have also been protests against the government's stance on the conflict in neighbouring Syria, a tightening of restrictions on alcohol sales and warnings against public displays of affection.

"We do not have a government, we have Tayyip Erdogan. ... Even AK Party supporters are saying they have lost their mind, they are not listening to us," said Koray Caliskan, a political scientist at Bosphorus University, who attended the protest.

"This is the beginning of a summer of discontent."

The protest at Taksim's Gezi Park started late on Monday after trees were torn up under a government redevelopment plan, but has widened into a broader demonstration against Erdogan's administration. Friday's violence erupted after a dawn police raid on demonstrators who had been camped out for days.

"This isn't just about trees anymore, it's about all of the pressure we're under from this government. We're fed up, we don't like the direction the country is headed in," said 18-year-old student Mert Burge, who came to support the protesters after reading on Twitter about the police use of tear gas.

"We will stay here tonight and sleep on the street if we have to," he said.

Thousands chanting for the government to resign gathered at a park in the centre of Ankara, where police earlier fired tear gas to disperse several dozen opposition supporters trying to reach the AKP headquarters. Protesters also rallied at two locations in Izmir, according to pictures on social media.

EXCESSIVE FORCE
A Turkish woman of Palestinian origin was in a critical condition after being hit by a police gas canister, hospital sources said. The 34-year-old, who doctors had earlier identified as Egyptian, was undergoing an operation after suffering a brain haemorrhage.

A total of 12 people, including a pro-Kurdish MP and a Reuters photographer, suffered trauma injuries and hundreds suffered respiratory problems due to tear gas, doctors said.

Some people were injured when a wall they were climbing collapsed as they tried to flee clouds of tear gas.

Amnesty International said it was concerned by "the use of excessive force" by the police against what had started out as a peaceful protest. Ria Oomen-Ruijten, the European parliament rapporteur on Turkey, also voiced concern.

In Washington, the State Department said it was concerned with the number of injuries and was gathering its own information on the incident.

"We believe that Turkey's long-term stability, security and prosperity is best guaranteed by upholding the fundamental freedoms of expression, assembly and association, which is what it seems these individuals were doing," State Department spokeswoman Jen Psaki told reporters.

Interior Minister Muammer Guler promised that allegations that police had used disproportionate force would be investigated.

Erdogan has overseen a transformation in Turkey during his decade in power, turning its economy from crisis-prone into Europe's fastest-growing. Per-capita income has tripled in nominal terms since his party rose to power.

He remains by far Turkey's most popular politician, and is widely viewed as its most powerful leader since Mustafa Kemal Ataturk founded the modern secular republic on the ashes of the Ottoman Empire 90 years ago.

DEFIANCE
But Erdogan brooks little dissent. Hundreds of military officers have been jailed for plotting a coup against him in recent years. Academics, journalists, politicians and others face trial on similar charges.

He has made no secret of his ambition to run for the presidency in elections next year when his term as prime minister ends, increasing opposition dismay.

"These people will not bow down to you" read one banner at the Gezi Park protest, alongside a cartoon of Erdogan wearing an Ottoman emperor's turban.

Postings on social media including Twitter, where "Occupy Gezi" - a reference to protests in New York and London last year - was a top-trending hashtag, and Facebook said similar demonstrations were planned for the next few days in other Turkish cities including Ankara, Izmir, Adana and Bursa.

"Kiss protests," in which demonstrators are urged to lock lips, had already been planned for Istanbul and Ankara this weekend after subway officials were reported to have admonished a couple for kissing in public a week ago.

Erdogan is pushing ahead with a slew of multibillion-dollar projects he sees as embodying Turkey's emergence as a major power. They include a shipping canal, a giant mosque and a third Istanbul airport billed to be one of the world's biggest.

Speaking a few miles (km) from Gezi Park at the launch on Wednesday of construction of a third bridge linking Istanbul's European and Asian shores, Erdogan vowed to pursue plans to redevelop Taksim Square.

Architects, leftist parties, academics, city planners and others have long opposed the plans, saying they lacked consultation with civic groups and would remove one of central Istanbul's few green spaces.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBRE94U0JA20130531
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:13:52 #75
24533 ACT-F
pi_127275775
quote:

Er is ook niemand die de benodigde vergunningen kan overleggen. Dus zo vreemd is het niet dat de aanwezigheid van de bulldozers een grote verrassing was.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:14:44 #76
24533 ACT-F
pi_127275801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook veel hoge legerofficieren zitten daarvoor nu nog in de bak. Een poging om de macht van de premier te vergroten
En rechters vervangen...
pi_127275824
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er is ook niemand die de benodigde vergunningen kan overleggen. Dus zo vreemd is het niet dat de aanwezigheid van de bulldozers een grote verrassing was.
De rechter heeft trouwens een bouwstop ingesteld rond Taksim om de zaak nader te kunnen bekijken.
Dus die bomen blijven er voorlopig.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:16:45 #78
24533 ACT-F
pi_127275868
Afgelopen woensdag was ik nog in Taksim. Heb rustig een biertje kunnen drinken en heb niets gemerkt van de toen al aanwezige protesten. Dat dit zo uit de klauwen zou lopen had ik niet voorzien.
pi_127275997
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:37 schreef Bombshell het volgende:
Nee nee allemaal linkse hippies volgens moslim fundamentalist Clapclapyourhands
Punkers, Rockers, Hippies, Alto's, Hipsters en gewone studenten, leerkrachten.. van iedere stroming zaten er wel vertegenwoordigers bij. Zelfs wel een paar collega's gezien waarvan ik dacht dat ze conservatief waren en dat waarschijnlijk ook zijn maar toch meeliepen.. Viel me op.

Ik sta er zelf vrij neutraal in. Ik begrijp sommige maatregelen van de overheid wel in de tijdsgeest en sommige niet. Maar de Turken en Koerden hier zijn van origine te progressief in hun denken om onder conservatisme te verdwijnen en af te glijden naar 't niveau van Iran. Het is geen land voor onderdrukking, de bevolking in iran is milder maar hier drijft men de spot dagelijks met de politiek. Ik vind dat studenten horen te protesteren, dat hoort gewoon, al was 't maar tegen de hoge prijzen in de kantines ik noem maar wat... daar ben je student voor. Als je dat recht de kop in drukt dan verwijder je een uitlaatklep van een groep en als dat te lang doorgaat bouwt de druk zover op dat het vanzelf een keer escaleert.Daar maakt de overheid hier een grote vergissing in.

Ah, ik vang net op dat er zo ongeveer een kleine zee aan traangas wordt verspreid bij 't grootste warenhuis hier en er wordt met bierflesjes gegooid.. ramen maar ff sluiten tegen die rommel.

morgen staat er meer op t programma
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:23:51 #80
306109 francoisdublanc
pi_127276104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Punkers, Rockers, Hippies, Alto's, Hipsters en gewone studenten, leerkrachten.. van iedere stroming zaten er wel vertegenwoordigers bij. Zelfs wel een paar collega's gezien waarvan ik dacht dat ze conservatief waren en dat waarschijnlijk ook zijn maar toch meeliepen.. Viel me op.

Ik sta er zelf vrij neutraal in. Ik begrijp sommige maatregelen van de overheid wel in de tijdsgeest en sommige niet. Maar de Turken en Koerden hier zijn van origine te progressief in hun denken om onder conservatisme te verdwijnen en af te glijden naar 't niveau van Iran. Het is geen land voor onderdrukking, de bevolking in iran is milder maar hier drijft men de spot dagelijks met de politiek. Ik vind dat studenten horen te protesteren, dat hoort gewoon, al was 't maar tegen de hoge prijzen in de kantines ik noem maar wat... daar ben je student voor. Als je dat recht de kop in drukt dan verwijder je een uitlaatklep van een groep en als dat te lang doorgaat bouwt de druk zover op dat het vanzelf een keer escaleert.Daar maakt de overheid hier een grote vergissing in.

Ah, ik vang net op dat er zo ongeveer een kleine zee aan traangas wordt verspreid bij 't grootste warenhuis hier en er wordt met bierflesjes gegooid.. ramen maar ff sluiten tegen die rommel.

morgen staat er meer op t programma
Wat bedoel je met dat laatste?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:26:28 #81
24533 ACT-F
pi_127276191
Er zijn nog steeds duizenden demonstranten aanwezig volgens nieuwszender Ulusal die steeds verder verdreven worden. Ondertussen houdt men elkaar op de hoogte van de aanwezige WiFi-wachtwoorden:
bozdgg twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 00:54:53 Gaalatasaray lısesı WIFI SIFRESI: istiklal263 RT yap herkeze duyur!! #gezipark #geziparkıiçintaksime reageer retweet
pi_127276196
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:23 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat laatste?
De protesten zijn ook deels voor morgen gepland, las al wat oproepen. Dit houdt vermoedelijk niet op bij 1 dag.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:28:37 #83
24533 ACT-F
pi_127276260
Ik begin nieuwsgierig te worden. Morgen misschien even in Taksim kijken.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:28:57 #84
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127276273
Turkse studenten zijn de laatste tijd sowieso de tijd kwijt, ministers aanvallen met eieren etc.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:32:52 #85
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127276393
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse studenten zijn de laatste tijd sowieso de tijd kwijt, ministers aanvallen met eieren etc.
Je bent wel echt heel pro-erdogan he? Soort van jouw god? Kan niks fout doen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:34:15 #86
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127276440
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:32 schreef MouzurX het volgende:
ent wel echt heel pro-erdogan he? Soort van jouw god? Kan niks fout doe
Erdogan doet een hoop fout maar de studenten zijn wel continu bezig met hun gekut en geven vrij spel voor bepaalde groeperingen die gebruik maken van hun achterlijk gedrag.
pi_127276576
ik zit in een 'rustiger' deel van de stad en ik zoek de actie nu niet op. Vooral weinig zin om 't risico te lopen om morgen in 't ziekenhuis te liggen of erger door rondvliegende projectielen. Zou een waardeloze reporter zijn maar goed.. Morgen maar weer eens kijken als 't wat is afgekoeld. Men begint hier nu te fluiten, te rammelen, en met belletjes te rinkelen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:40:15 #88
24533 ACT-F
pi_127276651
Protesten worden steeds groter volgens de laatste berichtgevingen. Het is allang geen protest meer tegen het winkelcentrum maar ontwikkelt zich tot een landelijk protest tegen de regering. Iedereen wordt opgeroepen om vanavond niet te slapen maar de straat op te gaan. Het voorval in Taksim was slechts een druppel voor de al heersende onvrede. Momenteel veel automobilisten die claxonerend in een stoet rijden, mensen die lawaai maken met pannen en met hun lampen knipperen om hun steun te betuigen voor de demonstranten.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:41:39 #89
24533 ACT-F
pi_127276690
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:37 schreef Beathoven het volgende:
ik zit in een 'rustiger' deel van de stad en ik zoek de actie nu niet op. Vooral weinig zin om 't risico te lopen om morgen in 't ziekenhuis te liggen of erger door rondvliegende projectielen. Zou een waardeloze reporter zijn maar goed.. Morgen maar weer eens kijken als 't wat is afgekoeld. Men begint hier nu te fluiten, te rammelen, en met belletjes te rinkelen.
In welk deel zit je? Ik zit momenteel in Eyüp, hemelsbreed 5km van Taksim.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:44:55 #90
24533 ACT-F
pi_127276782
Inmiddels een protestmars vanaf Taksim richting Şişli. Ook in Bakırköy is er volk op de been volgens het nieuws.
pi_127276788
Toch wel spannend dit. Wou eigenlijk gaan slapen, maar toch maar even uitgesteld :P
pi_127276807
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

In welk deel zit je? Ik zit momenteel in Eyüp, hemelsbreed 5km van Taksim.
Sorry, ik had Eskisehir nog een keer moeten noemen :) was niet heel duidelijk..

Kom regelmatig in Istanbul, maar ben er pas volgende maand weer een paar dagen. Wat in Istanbul met z'n 20 miljoen inwoners (buitenwijken incl) gebeurd is toonaangevend voor de rest van 't land. Officieel is Ankara de hoofdstad maar buiten politieke beslissingen komt er niets vandaan.
pi_127277065

Alle protesten zijn niet tegen moslimfundamentalisme maar tegen een overheid die vrijheden wegneemt en dit is een nieuwe grens die is overschreden..

Dit hierboven raakt de kern van de grens die vandaag is overschreden wel zo'n beetje.. ergens wordt ik er wel heel triest van dat burgers zelf zo'n poster moeten maken om zich te genezen / beschermen tegen iets wat de politie aanricht. Het zou juist de overheid moeten zijn die z'n burgers in bescherming neemt. Omgekeerde wereld en eigenlijk al een teken dat de democratie gevallen is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2013 02:03:44 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:05:23 #94
24533 ACT-F
pi_127277360
Even een screenshot van een goede zender die geen blad voor de mond heeft:

Turkse volk op de been.
Overal Taksim, overal weerstand.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:07:09 #95
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127277412
iemand ervaring met dat middel tegen traangas?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:08:25 #96
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127277439
Interessante ontwikkeling.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:08:33 #97
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127277443
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 02:05 schreef ACT-F het volgende:
Even een screenshot van een goede zender die geen blad voor de mond heeft:

[ afbeelding ]

Turkse volk op de been.
Overal Taksim, overal weerstand.

Geen blad voor de mond...Je bedoelt dus dat ze tegen de regering zijn en lekker overdrijven. :D
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:08:53 #98
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127277451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 02:07 schreef MouzurX het volgende:
iemand ervaring met dat middel tegen traangas?
Citroensap schijnt te helpen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:09:44 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127277473
Wat nuance zal je goed doen CCYH.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 02:10:30 #100
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127277488
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 02:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat nuance zal je goed doen CCYH.
CCYH is onze Turkse ChristianLebaneseFront. ;)
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')