Heh, heb er toevallig 2 in de koelkast liggen. Die gaat straks maar eens op. Nu moet ik er zelf ook niet aan denken dat te etenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik snap niet hoe je aan dat soort eten kunt denken 's ochtendsvroeg.
Ik word vaak al misselijk als ik naar die plaatjes kijk
Niet zo aanstellen gewoon naar binnen werken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh, heb er toevallig 2 in de koelkast liggen. Die gaat straks maar eens op. Nu moet ik er zelf ook niet aan denken dat te eten
Gezellig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef ErwinRommel het volgende:
En vanmiddag komt er een collega op bezoek
Vetklepquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet zo aanstellen gewoon naar binnen werken.
[..]
Gezellig.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vetklep
Idd, zeker gezellig. Tenminste nog 1 collega die me niet vergeten is
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik begon gisteren om half 8 aan de babi pangang
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.quote:
Nu snap ik waarom jij zo'n intensieve sport doet. Anders zou je compleet dicht groeienquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.
Nu vraagt hij elke dag wat voor speciaal we te eten hebben.
En als ik kip meeneem dan moet ik delen
Wel allemachtigquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.
Nu vraagt hij elke dag wat voor speciaal we te eten hebben.
En als ik kip meeneem dan moet ik delen
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom jij zo'n intensieve sport doet. Anders zou je compleet dicht groeien
Ik zie het al voor mequote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.
Meestal zijn het kliekjes van de vorige avond.Soms lekkers dat ik 's middags in de supermarkt tegen kom.
En heel af en toe maak ik het speciaal voor op werk.
Op zich is dat niet zo heel gek. Het verzendtarief voor pakketjes is gebaseerd op de afmetingen en het gewicht van het pakje, en niet op de afmetingen van de bus van de ontvanger. Op het postkantoor kunnen ze dat ook niet weten, toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:12 schreef posje het volgende:
Waar ik met mijn bezorgerspet niet bij kan is dat mensen die een 2-gram-te-zwaar-verjaardagskaartje sturen (of ontvangen) overladen worden met strafportkaartjes. Maar pakjes die niet in de bus kunnen - omdat ze duidelijk te groot zijn, of omdat de ontvanger zo'n irritant klein gleufje heeft - worden gewoon gratis door de pakketdienst aangereikt. Terwijl én de postbezorger, én de pakketbezorger (om over de sortering maar niet te spreken) er extra werk aan heeft.
Ik ben er voor om bij brievenbussen die niet aan de eisen voldoen, of pakjes die vanzijnlevensdagen niet in de oranje bus kunnen hebben gepast, minstens 6,75 euro bij te laten betalen!
Zolang je er maar wel bij blijft sporten, dan is het goed. :pquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.
Meestal zijn het kliekjes van de vorige avond.Soms lekkers dat ik 's middags in de supermarkt tegen kom.
En heel af en toe maak ik het speciaal voor op werk.
En die mensen maar wachten op de pakketservice.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef Herfstblad het volgende:
Hier maken de vaste krachten er de laatste tijd ook meer en meer een rommeltje van. Vorige week nog. Mijn wijk was gedaan door iemand al 40 jaar in dienst is, maar er zaten me toch een fouten in. Deed 'ie eerder dus nooit![]()
En ik heb serieus al sinds dinsdag een pakje erbij dat niet in de brievenbus kan en niet dubbelgevouwen kan worden (zitten foto's in, staat erop, vandaar dat ik het weet). Dinsdag netjes in de straatbus gegooid met sticker, woensdag er weer bij, woensdag in de brievenbus gegooid met sticker, zit het er donderdag weer bij. Ik ben benieuwd of het er vandaag weeer bij zit.
En die mensen zijn dus elke keer niet thuis.
Het mag niet, maar soms streep ik de 'Pakketservice' zin gewoon door en geef het af bij een Postkantoor (supermarkt) en zet dat adres erop. Schrijf duidelijk op het briefje 'geen barcode!', want anders proberen ze 'm bij Postkantoor te scannen maar dat hoeft dus niet. Kan het echt niet uitstaan dat ze soms een week moeten wachten op hun pakje. Als je nagaat dat zelfs al zien de chauffeurs van het autobedrijf het pakje liggen, ze hem soms nog dagen laten liggen. En dan pas gaat ie mee naar Pakketservice.... Daarom schrijf ik dus zelf een briefje aan bewoners en geef hem gewoon af bij een PostNL punt...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
En die mensen maar wachten op de pakketservice.
Ik had er geen genade mee. Moet men maar zorgen voor een deugdelijke brievenbus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het mag niet, maar soms streep ik de 'Pakketservice' zin gewoon door en geef het af bij een Postkantoor (supermarkt) en zet dat adres erop. Schrijf duidelijk op het briefje 'geen barcode!', want anders proberen ze 'm bij Postkantoor te scannen maar dat hoeft dus niet. Kan het echt niet uitstaan dat ze soms een week moeten wachten op hun pakje. Als je nagaat dat zelfs al zien de chauffeurs van het autobedrijf het pakje liggen, ze hem soms nog dagen laten liggen. En dan pas gaat ie mee naar Pakketservice.... Daarom schrijf ik dus zelf een briefje aan bewoners en geef hem gewoon af bij een PostNL punt...
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had er geen genade mee. Moet men maar zorgen voor een deugdelijke brievenbus.
Gewoon een sticker op pakketje plakken en briefje in de bus mieteren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Ja, dat doe ik ook, maar goed, het blijft wel onhandig en het levert veel vertraging op. Zo had ik een keer een vrouw die vroeg wanneer het pakje nu dan kwam, maar dat wist ik uiteraard niet. Die werd helemaal kwaad omdat er medicatie in zat die ze nodig had voor haar zieke moeder. Zei ze dat ik het de volgende keer maar buiten neer moest leggen, maar daar begin ik natuurlijk ook niet aan. Wordt het straks gejat, is het mijn schuld. En zeker met medicijnen lijkt dat me geen goed idee. Maar het kan op deze manier dus zomaar een week duren voordat mensen hun pakje alsnog krijgenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon een sticker op pakketje plakken en briefje in de bus mieteren.
Ik bel 1 keer aan, niet meer.
Nu ja goed, als ze eerder al een briefje in de bus krijgen met "brievenbus te klein" dan moet er toch wel een belletje bij ze gaan rinkelen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook, maar goed, het blijft wel onhandig en het levert veel vertraging op. Zo had ik een keer een vrouw die vroeg wanneer het pakje nu dan kwam, maar dat wist ik uiteraard niet. Die werd helemaal kwaad omdat er medicatie in zat die ze nodig had voor haar zieke moeder. Zei ze dat ik het de volgende keer maar buiten neer moest leggen, maar daar begin ik natuurlijk ook niet aan. Wordt het straks gejat, is het mijn schuld. En zeker met medicijnen lijkt dat me geen goed idee. Maar het kan op deze manier dus zomaar een week duren voordat mensen hun pakje alsnog krijgen
Standaard 50 stuks in voertuigboekjequote:
Ik dacht dat de ruimte achter de inwerpopening minstens 38 cm diep moest zijn. Bij deze bus is dat hooguit 15 cm! Als de inwerpopening aan de bovenkant had gezeten was het wel een goede bus geweest!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Nee, hij moet minimaal 15 cm diep zijn, en ik denk dat deze dat ook ongeveer is. Die 38cm is de vereiste hoogtequote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat de ruimte achter de inwerpopening minstens 38 cm diep moest zijn. Bij deze bus is dat hooguit 15 cm! Als de inwerpopening aan de bovenkant had gezeten was het wel een goede bus geweest!
Vandaag zat het er dus niet bij (waren nu thuisquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
En die mensen maar wachten op de pakketservice.
Sterkte man, met het missen van je werk. Maar zeker ook met je gezondheidsproblemen.quote:
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij hebben nog zo'n goeie ouwe ptt-bus. Zo'n groene. Niet mooi, wel handig. Bovenste kleppen allebei open, pakje erin, klaar! Nooit gezeur mee.
Dat kost me alleen maar onnodig tijd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:01 schreef Deezertje het volgende:
Ik bel gewoon standaard aan, ook al past het er misschien wel doorheen. Vaak zat dat zo'n Bol pakje prima past, maar hij gewoon keihard op de grond (geen deurmat) knalt en de inhoud alsnog aan diggelen is... Sommige mensen hebben de brievenbus (gleuf) in de deur echt hoog zitten, dus valt de post gewoon hard naar beneden. Juist hoe zachter je het er doorheen doet, hoe harder 't knalt
Ik heb ook een aantal adressen, allemaal met metalen brievenbussen van verschillende soorten, die nooit op slot staan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef KWAKje het volgende:
[..]
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!
En op mijn route heb ik maar 1 adres die er een slotje op hebben. Alle anderen zijn zonder slotje. Das handig als je een groot poststuk hebt.
Ik ben van plan er voor mezelf ook een aan te schaffen. Gwoon voor het gemak van mijn eigen bezorger.
Ik weet er bij mij een in de buurt die zo'n grote oude munitiekist als brievenbus gebruikt. Gewoon de deksel opendoen en je kunt er alles ingooien. Heel handigquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb brievenbussen in mijn wijk, die idd irritant klein zijn (in de muur en monumentale panden)
Maar ik heb er ook eentje, en ik zal als ik er aan denk een foto maken, dat is gewoon een vuilnisbak, zo'n groene die volgens mij in iedere gemeente hangt, vermaakt naar een brievenbus, geweldig gewoon
Gewoon de schuld van de bewoner. Ik heb dat ook wel eens gehad, dat ik een pakje door de bus duwde (een buspakje welteverstaan) en dat ik zo de tochtstrook door de gang zag zeilen. Jammer, maar dan moeten ze maar een goede tochtstrook kopen, eentje van stevig materiaal, en die recht (!!) achter de bus monteren, dus niet scheef, zodat er pakjes achter blijven haken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
H Zag laatst op een ander forum een foto waarbij er aan de binnenkant van de deur de hele rand om de opening los gegaan was. Die was dus boos dat de bezorger niet even aangebeld had en de doos er toch door gedrukt hadi
De postwet is daar niet zo duidelijk over. Daar staat het volgende in:quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, hij moet minimaal 15 cm diep zijn, en ik denk dat deze dat ook ongeveer is. Die 38cm is de vereiste hoogte
Wat de hoogte en de diepte zijn is dus niet geheel duidelijk. Een maas in de postwet?quote:Artikel 6
1.De vorm en de kleur van de brievenbus sen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbus sen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.
2.De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
3.De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
4.De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5.Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
Op de site van postnl staat het echter wel: 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog. Dus zowel op basis van de postwet als op basis van de site van postnl voldoet zo'n brievenbus gewoon aan de eisen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De postwet is daar niet zo duidelijk over. Daar staat het volgende in:
[..]
Wat de hoogte en de diepte zijn is dus niet geheel duidelijk. Een maas in de postwet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |