Heh, heb er toevallig 2 in de koelkast liggen. Die gaat straks maar eens op. Nu moet ik er zelf ook niet aan denken dat te etenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik snap niet hoe je aan dat soort eten kunt denken 's ochtendsvroeg.
Ik word vaak al misselijk als ik naar die plaatjes kijk
Niet zo aanstellen gewoon naar binnen werken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh, heb er toevallig 2 in de koelkast liggen. Die gaat straks maar eens op. Nu moet ik er zelf ook niet aan denken dat te eten
Gezellig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef ErwinRommel het volgende:
En vanmiddag komt er een collega op bezoek
Vetklepquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet zo aanstellen gewoon naar binnen werken.
[..]
Gezellig.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vetklep
Idd, zeker gezellig. Tenminste nog 1 collega die me niet vergeten is
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik begon gisteren om half 8 aan de babi pangang
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.quote:
Nu snap ik waarom jij zo'n intensieve sport doet. Anders zou je compleet dicht groeienquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.
Nu vraagt hij elke dag wat voor speciaal we te eten hebben.
En als ik kip meeneem dan moet ik delen
Wel allemachtigquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo reageerde mijn collega de eerste paar keer ook.
Nu vraagt hij elke dag wat voor speciaal we te eten hebben.
En als ik kip meeneem dan moet ik delen
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom jij zo'n intensieve sport doet. Anders zou je compleet dicht groeien
Ik zie het al voor mequote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.
Meestal zijn het kliekjes van de vorige avond.Soms lekkers dat ik 's middags in de supermarkt tegen kom.
En heel af en toe maak ik het speciaal voor op werk.
Op zich is dat niet zo heel gek. Het verzendtarief voor pakketjes is gebaseerd op de afmetingen en het gewicht van het pakje, en niet op de afmetingen van de bus van de ontvanger. Op het postkantoor kunnen ze dat ook niet weten, toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:12 schreef posje het volgende:
Waar ik met mijn bezorgerspet niet bij kan is dat mensen die een 2-gram-te-zwaar-verjaardagskaartje sturen (of ontvangen) overladen worden met strafportkaartjes. Maar pakjes die niet in de bus kunnen - omdat ze duidelijk te groot zijn, of omdat de ontvanger zo'n irritant klein gleufje heeft - worden gewoon gratis door de pakketdienst aangereikt. Terwijl én de postbezorger, én de pakketbezorger (om over de sortering maar niet te spreken) er extra werk aan heeft.
Ik ben er voor om bij brievenbussen die niet aan de eisen voldoen, of pakjes die vanzijnlevensdagen niet in de oranje bus kunnen hebben gepast, minstens 6,75 euro bij te laten betalen!
Zolang je er maar wel bij blijft sporten, dan is het goed. :pquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt. Ik eet de hele dag door en het maakt me niet uit wat.
Meestal zijn het kliekjes van de vorige avond.Soms lekkers dat ik 's middags in de supermarkt tegen kom.
En heel af en toe maak ik het speciaal voor op werk.
En die mensen maar wachten op de pakketservice.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef Herfstblad het volgende:
Hier maken de vaste krachten er de laatste tijd ook meer en meer een rommeltje van. Vorige week nog. Mijn wijk was gedaan door iemand al 40 jaar in dienst is, maar er zaten me toch een fouten in. Deed 'ie eerder dus nooit![]()
En ik heb serieus al sinds dinsdag een pakje erbij dat niet in de brievenbus kan en niet dubbelgevouwen kan worden (zitten foto's in, staat erop, vandaar dat ik het weet). Dinsdag netjes in de straatbus gegooid met sticker, woensdag er weer bij, woensdag in de brievenbus gegooid met sticker, zit het er donderdag weer bij. Ik ben benieuwd of het er vandaag weeer bij zit.
En die mensen zijn dus elke keer niet thuis.
Het mag niet, maar soms streep ik de 'Pakketservice' zin gewoon door en geef het af bij een Postkantoor (supermarkt) en zet dat adres erop. Schrijf duidelijk op het briefje 'geen barcode!', want anders proberen ze 'm bij Postkantoor te scannen maar dat hoeft dus niet. Kan het echt niet uitstaan dat ze soms een week moeten wachten op hun pakje. Als je nagaat dat zelfs al zien de chauffeurs van het autobedrijf het pakje liggen, ze hem soms nog dagen laten liggen. En dan pas gaat ie mee naar Pakketservice.... Daarom schrijf ik dus zelf een briefje aan bewoners en geef hem gewoon af bij een PostNL punt...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
En die mensen maar wachten op de pakketservice.
Ik had er geen genade mee. Moet men maar zorgen voor een deugdelijke brievenbus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het mag niet, maar soms streep ik de 'Pakketservice' zin gewoon door en geef het af bij een Postkantoor (supermarkt) en zet dat adres erop. Schrijf duidelijk op het briefje 'geen barcode!', want anders proberen ze 'm bij Postkantoor te scannen maar dat hoeft dus niet. Kan het echt niet uitstaan dat ze soms een week moeten wachten op hun pakje. Als je nagaat dat zelfs al zien de chauffeurs van het autobedrijf het pakje liggen, ze hem soms nog dagen laten liggen. En dan pas gaat ie mee naar Pakketservice.... Daarom schrijf ik dus zelf een briefje aan bewoners en geef hem gewoon af bij een PostNL punt...
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had er geen genade mee. Moet men maar zorgen voor een deugdelijke brievenbus.
Gewoon een sticker op pakketje plakken en briefje in de bus mieteren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Ja, dat doe ik ook, maar goed, het blijft wel onhandig en het levert veel vertraging op. Zo had ik een keer een vrouw die vroeg wanneer het pakje nu dan kwam, maar dat wist ik uiteraard niet. Die werd helemaal kwaad omdat er medicatie in zat die ze nodig had voor haar zieke moeder. Zei ze dat ik het de volgende keer maar buiten neer moest leggen, maar daar begin ik natuurlijk ook niet aan. Wordt het straks gejat, is het mijn schuld. En zeker met medicijnen lijkt dat me geen goed idee. Maar het kan op deze manier dus zomaar een week duren voordat mensen hun pakje alsnog krijgenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon een sticker op pakketje plakken en briefje in de bus mieteren.
Ik bel 1 keer aan, niet meer.
Nu ja goed, als ze eerder al een briefje in de bus krijgen met "brievenbus te klein" dan moet er toch wel een belletje bij ze gaan rinkelen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook, maar goed, het blijft wel onhandig en het levert veel vertraging op. Zo had ik een keer een vrouw die vroeg wanneer het pakje nu dan kwam, maar dat wist ik uiteraard niet. Die werd helemaal kwaad omdat er medicatie in zat die ze nodig had voor haar zieke moeder. Zei ze dat ik het de volgende keer maar buiten neer moest leggen, maar daar begin ik natuurlijk ook niet aan. Wordt het straks gejat, is het mijn schuld. En zeker met medicijnen lijkt dat me geen goed idee. Maar het kan op deze manier dus zomaar een week duren voordat mensen hun pakje alsnog krijgen
Standaard 50 stuks in voertuigboekjequote:
Ik dacht dat de ruimte achter de inwerpopening minstens 38 cm diep moest zijn. Bij deze bus is dat hooguit 15 cm! Als de inwerpopening aan de bovenkant had gezeten was het wel een goede bus geweest!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Nee, hij moet minimaal 15 cm diep zijn, en ik denk dat deze dat ook ongeveer is. Die 38cm is de vereiste hoogtequote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat de ruimte achter de inwerpopening minstens 38 cm diep moest zijn. Bij deze bus is dat hooguit 15 cm! Als de inwerpopening aan de bovenkant had gezeten was het wel een goede bus geweest!
Vandaag zat het er dus niet bij (waren nu thuisquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
En die mensen maar wachten op de pakketservice.
Sterkte man, met het missen van je werk. Maar zeker ook met je gezondheidsproblemen.quote:
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij hebben nog zo'n goeie ouwe ptt-bus. Zo'n groene. Niet mooi, wel handig. Bovenste kleppen allebei open, pakje erin, klaar! Nooit gezeur mee.
Dat kost me alleen maar onnodig tijd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:01 schreef Deezertje het volgende:
Ik bel gewoon standaard aan, ook al past het er misschien wel doorheen. Vaak zat dat zo'n Bol pakje prima past, maar hij gewoon keihard op de grond (geen deurmat) knalt en de inhoud alsnog aan diggelen is... Sommige mensen hebben de brievenbus (gleuf) in de deur echt hoog zitten, dus valt de post gewoon hard naar beneden. Juist hoe zachter je het er doorheen doet, hoe harder 't knalt
Ik heb ook een aantal adressen, allemaal met metalen brievenbussen van verschillende soorten, die nooit op slot staan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef KWAKje het volgende:
[..]
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!
En op mijn route heb ik maar 1 adres die er een slotje op hebben. Alle anderen zijn zonder slotje. Das handig als je een groot poststuk hebt.
Ik ben van plan er voor mezelf ook een aan te schaffen. Gwoon voor het gemak van mijn eigen bezorger.
Ik weet er bij mij een in de buurt die zo'n grote oude munitiekist als brievenbus gebruikt. Gewoon de deksel opendoen en je kunt er alles ingooien. Heel handigquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb brievenbussen in mijn wijk, die idd irritant klein zijn (in de muur en monumentale panden)
Maar ik heb er ook eentje, en ik zal als ik er aan denk een foto maken, dat is gewoon een vuilnisbak, zo'n groene die volgens mij in iedere gemeente hangt, vermaakt naar een brievenbus, geweldig gewoon
Gewoon de schuld van de bewoner. Ik heb dat ook wel eens gehad, dat ik een pakje door de bus duwde (een buspakje welteverstaan) en dat ik zo de tochtstrook door de gang zag zeilen. Jammer, maar dan moeten ze maar een goede tochtstrook kopen, eentje van stevig materiaal, en die recht (!!) achter de bus monteren, dus niet scheef, zodat er pakjes achter blijven haken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
H Zag laatst op een ander forum een foto waarbij er aan de binnenkant van de deur de hele rand om de opening los gegaan was. Die was dus boos dat de bezorger niet even aangebeld had en de doos er toch door gedrukt hadi
De postwet is daar niet zo duidelijk over. Daar staat het volgende in:quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, hij moet minimaal 15 cm diep zijn, en ik denk dat deze dat ook ongeveer is. Die 38cm is de vereiste hoogte
Wat de hoogte en de diepte zijn is dus niet geheel duidelijk. Een maas in de postwet?quote:Artikel 6
1.De vorm en de kleur van de brievenbus sen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbus sen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.
2.De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
3.De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
4.De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5.Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
Op de site van postnl staat het echter wel: 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog. Dus zowel op basis van de postwet als op basis van de site van postnl voldoet zo'n brievenbus gewoon aan de eisen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De postwet is daar niet zo duidelijk over. Daar staat het volgende in:
[..]
Wat de hoogte en de diepte zijn is dus niet geheel duidelijk. Een maas in de postwet?
Het probleem is echter dat er niet geheel duidelijk is wat er bij zo'n bus nu de hoogte, de breedte en de diepte is. Dat hangt er vanaf hoe je er tegenaan kijkt. Want is onderstaande bus nu 38 cm diep of 15 cm diep?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Op de site van postnl staat het echter wel: 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog. Dus zowel op basis van de postwet als op basis van de site van postnl voldoet zo'n brievenbus gewoon aan de eisen.
Op buspakjes staat geen 3S-codequote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:37 schreef V__L_N het volgende:
Ik schrijf voor de klant altijd het 3s-nummer dat onder de barcode staat op het briefje. Dan kunnen ze kijken waar het is.
Stukkie service voor de klant.
Het is op zich toch wel duidelijk dat ie 15 cm diep is als er ook bij staat dat ie 38 cm hoog moet zijn?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er niet geheel duidelijk is wat er bij zo'n bus nu de hoogte, de breedte en de diepte is. Dat hangt er vanaf hoe je er tegenaan kijkt. Want is onderstaande bus nu 38 cm diep of 15 cm diep?
[ afbeelding ]
Maar goed, wat er in die Postwet staat is feitelijk niet boeiend, want PostNL ziet toch niet op de naleving toe. Zo moeten bussen ook minstens 60 cm boven de grond zitten, mag de bediening van de bus niet tot verwondingen kunnen leiden (zoals bij scherpe bussen, of bussen met een strakke veer), en mag je ook niet meer dan 2,5 meter klimmen naar de bus. Er zijn hier galerijflats zonder lift met de bus in de voordeur, nou daar klim je heel wat meer!
Maar wel onder die sticker die je erop plakt he van dat briefje dat je in de bus doet, volgens mij bedoelt ze diequote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op buspakjes staat geen 3S-code
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is op zich toch wel duidelijk dat ie 15 cm diep is als er ook bij staat dat ie 38 cm hoog moet zijn?
Ahaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wel onder die sticker die je erop plakt he van dat briefje dat je in de bus doet, volgens mij bedoelt ze die
Ik ging ook uit van wat er op de site van postnl staat, nl 15 cm diep en 38 cm hoog. Over wat de hoogte is kan geen twijfel bestaan lijkt me, en dan is het dus automatisch ook duidelijk wat dan de diepte isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.
Daarom staat er ook in de Postwet, althans dat is mijn theorie, dat de breedte tenminste 27 cm moet zijn, en de OVERIGE TWEE AFMETINGEN tenminste 15 en 38 cm. En welke dan de diepte is en welke de hoogte doet er dan niet toe.
Vandaar, maas in de postwet. Het was beter geweest als ze bijv. hadden gezegd dat de afstand tussen de inwerpopening tot de tegenoverliggende zijde tenminste 38 cm moest bedragen. Dat was veel duidelijker geweest.
Nou ja... ik bedoel maar; hoe moet de nietsvermoedende ontvanger van een pakje er nog iets van snappen? Maar die gleufjes van 1 bij 15 cm, daar doe ik geen moeite meer voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.
Dus krijgen die mensen een briefjequote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Officieel moet je ze toch in de oranje bussen gooien? Dat gaat met Bol al niet lukken iig. Met pakjes die daadwerkelijk (veel) te groot zijn ook niet, in de praktijk pleur ik dus ook alles gewoon in het depot tenzij het echt overduidelijk is dat ik het wel in die oranje bus ga krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:55 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
De pakketjes moeten gewoon door de bus kunnen passen. Als ik bij elk pakketje wat niet past van alles moet bedenken en overdenken, kost me dat teveel tijd. Dus gewoon een sticker erop en meenemen naar het depot!
Dat weet ik niet eens. Over zulke zaken wordt bij ons weinig gecommuniceerd en moet ik dan vaak op een andere manier achterkomen... Of is dat nog een vrij nieuwe regel?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Officieel moet je ze toch in de oranje bussen gooien? Dat gaat met Bol al niet lukken iig. Met pakjes die daadwerkelijk (veel) te groot zijn ook niet, in de praktijk pleur ik dus ook alles gewoon in het depot tenzij het echt overduidelijk is dat ik het wel in die oranje bus ga krijgen.
vooral handig wanneer er een krant half in hangtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef KWAKje het volgende:
[..]
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!
En op mijn route heb ik maar 1 adres die er een slotje op hebben. Alle anderen zijn zonder slotje. Das handig als je een groot poststuk hebt.
ik ga er als ik beide heb ook geen onderscheid in maken. Kost veel te veel tijd. De folders mik ik gewoon in de bus waar ze ook de post willen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier trouwens ook meerdere adressen waarbij ze de folders/krant in de deur willen hebben en de buitenbus alleen voor 'ptt post' isals ik post en folders heb gaat het in de buitenbus, anders in de deur
Haha, aan mij wordt ook regelmatig gevraagd of ik een pakket voor mensen heb.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat zal ook wel idd. Iemand anders schreef daar ook nog dat zij ook zoiets had, dat de postbode niet eens de moeite nam om aan te bellen maar zo'n zelfde doos ook door de bus zat te duwen. Ook een doos van bol, dus een buspakje. Ze snappen blijkbaar niet dat voor buspakjes in principe niet aangebeld hoeft te worden of zoen een ander schreef, die had zeker geen zin om terug te rijden naar het postkantoor. Tja......
Had ook iemand geprobeerd om zo'n zelfde doos weer te gebruiken om iets te sturen en die kwam dus niet door de testgleuf op het postkantoor![]()
Maar goed, mensen snappen wel vaker niet hoe zulke dingen gaan. Er wordt ook regelmatig gevraagd of ik straks langs kom met een pakket. Of ze komen aan met een briefje van de pakketservice, of ik dat pakje nog bij me heb..
Zo werd het ons verteld bij de introductie van die nieuwe kennisgevingen. Op de vraag wat we dan moesten doen met pakjes die dus ook niet in de oranje brievenbus pasten werd het ineens akelig stil.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat weet ik niet eens. Over zulke zaken wordt bij ons weinig gecommuniceerd en moet ik dan vaak op een andere manier achterkomen... Of is dat nog een vrij nieuwe regel?
Vanaf morgen niet meer toch? Volgens mij ging het in op 1 juni. Ben benieuwd of ik er morgen wat over te horen ga krijgen wanneer ik in mijn tnt polo binnenloopquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het TNT Post-logo mag vanaf vandaag niet meer gebruikt worden door PostNL, maar de eerste overtreder heb ik vandaag al gezien
oh jaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vanaf morgen niet meer toch? Volgens mij ging het in op 1 juni. Ben benieuwd of ik er morgen wat over te horen ga krijgen wanneer ik in mijn tnt polo binnenloop
Het bedrijfspasje van PostNL(heerenveen) hangt aan een handige broekclip...met TNT-logoquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het TNT Post-logo mag vanaf vandaag niet meer gebruikt worden door PostNL, maar de eerste overtreder heb ik vandaag al gezien
Hello sunshinequote:
Ik heb al lang geleden gezegd dat een prijs van 1 euro binnen een paar jaar een feit zal zijn. Maar goed, dat zie ik liever dan dat ze ons nog wat harder afknijpenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:08 schreef Deezertje het volgende:
PostNL verhoogt zijn tarieven per 1 augustus. Het basistarief voor brieven binnen Nederland wordt dan 60 cent. http://kassa.vara.nl/actu(...)-11-procent-duurder/
De duurdere zegel zorgt ervoor dat de resultaten van PostNL over 2013 er iets beter uit zullen zien dan eerder gedacht. PostNL rekent nu voor 2013 op een onderliggend bedrijfsresultaat van 50 tot 90 miljoen euro. Eerder werd dit resultaat op 20 tot 60 miljoen euro geschat.
LOL!! De vorige keer dat ik een brief verstuurde (was volgens mij een jaartje geleden) koste dit mij 44 cent! Nu dus 54 en straks 60! En dan zeggen dat de winst hoger wordt omdat de postzegelprijs omhoog gaat.. tja, zo kan ik ook er nog wel eentje bedenken!Hoeveel mensen zullen juist stoppen met versturen omdat dit de zoveelste prijsverhoging is in 2 jaar tijd?
Ik zeg: vanaf 1 januari het lekker makkelijke tarief van één euro per zegel. Er staat nu al een '1' op dus voor mensen achter de kassa bij de supermarkt wel zo makkelijk!!!
Ik verwacht dus een nóg rustigere KNJ dit jaar...
Wat een ongelofelijke kut dag.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:20 schreef peter2671 het volgende:
Middag.
Het verliep vandaag weer op rolletjes ...althans bij mij![]()
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke kut dag.![]()
Had al slecht geslapen. En toen kwam de werkdag er nog eens bovenop.
Ik had al een strakke bezetting doordat mijn vorige collega van de 12 mensen in een team er 5 vrij gegeven heeft, ik 2 zieken had in dat team en om kwart over 11 heb ik iemand op non actief moeten zetten en naar huis gestuurd.
Waardoor ik daarna nog een wijk van 3 uur kon gaan oplossen.
Dit is het eerste moment sinds vanochtend 6 uur dat ik even rustig kan zitten.
Ja ik wel alles gehad vandaag ja. Moet eigenlijk nog administratie doen maar dat komt maandag wel. Nu eerst zitten, bijkomen en bier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:00 schreef peter2671 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rustig blijven... Begrijpelijk stress..alles in ene....heb je wel alles gehad voor vandaag
Nou, niet overdrijven! Een jaar geleden waren ze al 50 cent. Op 1 januari 2011 gingen ze van 44 naar 46 cent.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:08 schreef Deezertje het volgende:
LOL!! De vorige keer dat ik een brief verstuurde (was volgens mij een jaartje geleden) koste dit mij 44 cent!
Biertje en een vette hapquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja ik wel alles gehad vandaag ja. Moet eigenlijk nog administratie doen maar dat komt maandag wel. Nu eerst zitten, bijkomen en bier.
Wel thuis. Niet op de werkvloer natuurlijk.
Oh ja en om de dag af te sluiten komt depakket chauffeuse
om te vertellen dat ze een andere rit heeft en niet meer mijn pakketjes komt bezorgen
![]()
Gisteren al vette hap gehad. Vandaag tijd voor tijgernootjes. Sateh curry natuurlijk want dat is de enige lekkere smaak.quote:
Weet je waar ook nog het TNT-logo op staat? Op 95% van alle rode en blauwe bakken! (Op de overige 5% staat zelfs nog TPG en PTT).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja
maar goed, het TNT-spul is nog volop in omloop
dat weet ikquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet je waar ook nog het TNT-logo op staat? Op 95% van alle rode en blauwe bakken! (Op de overige 5% staat zelfs nog TPG en PTT).
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gisteren al vette hap gehad. Vandaag tijd voor tijgernootjes. Sateh curry natuurlijk want dat is de enige lekkere smaak.
Bijna niemand draagt die pas ook zichtbaar. Zit in mijn broekzak.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
Makje vandaag weer. Was er vlotjes doorheen
En de bedrijfspas zichtbaar dragen? No way. Ding zit in mijn portemonnee en komt er alleen uit als 's middags de centrale toegangsdeur op slot zit en je via een andere ingang naar binnen moet. Daar heb je die pas voor nodig.
De bakken komen nog uit een tijd dat kwaliteit voor ging, zowel bij de bestelling als bij de gebruiksmaterialenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat weet ik
Groot deel van die bakken is al erg lange tijd in omloop
beetje warm alleen, voor eind van de weekquote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:05 schreef Deezertje het volgende:
Heb gewoon mijn TNT-broek en shirt aanPostNL jas erover en niemand merkt 't
Trek dan alleen wel je gewone jas aan, want die PostNL regenjas is echt belabberd!
het is nu bijna elke maand de verhoging oplichtersquote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:08 schreef Deezertje het volgende:
PostNL verhoogt zijn tarieven per 1 augustus. Het basistarief voor brieven binnen Nederland wordt dan 60 cent. http://kassa.vara.nl/actu(...)-11-procent-duurder/
De duurdere zegel zorgt ervoor dat de resultaten van PostNL over 2013 er iets beter uit zullen zien dan eerder gedacht. PostNL rekent nu voor 2013 op een onderliggend bedrijfsresultaat van 50 tot 90 miljoen euro. Eerder werd dit resultaat op 20 tot 60 miljoen euro geschat.
LOL!! De vorige keer dat ik een brief verstuurde (was volgens mij een jaartje geleden) koste dit mij 44 cent! Nu dus 54 en straks 60! En dan zeggen dat de winst hoger wordt omdat de postzegelprijs omhoog gaat.. tja, zo kan ik ook er nog wel eentje bedenken!Hoeveel mensen zullen juist stoppen met versturen omdat dit de zoveelste prijsverhoging is in 2 jaar tijd?
Ik zeg: vanaf 1 januari het lekker makkelijke tarief van één euro per zegel. Er staat nu al een '1' op dus voor mensen achter de kassa bij de supermarkt wel zo makkelijk!!!
Ik verwacht dus een nóg rustigere KNJ dit jaar...
die op non actief was die zo ijverig?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke kut dag.![]()
Had al slecht geslapen. En toen kwam de werkdag er nog eens bovenop.
Ik had al een strakke bezetting doordat mijn vorige collega van de 12 mensen in een team er 5 vrij gegeven heeft, ik 2 zieken had in dat team en om kwart over 11 heb ik iemand op non actief moeten zetten en naar huis gestuurd.
Waardoor ik daarna nog een wijk van 3 uur kon gaan oplossen.
Dit is het eerste moment sinds vanochtend 6 uur dat ik even rustig kan zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |