Ja Helen als eerst was het plan, wat tot 2x toe mislukt. Die Eddy speelde die rol trouwens heerlijk onnozel. Dat verongelijkte gezicht van hem als hij bij Martine thuis komt vertellen dat de poging Helen te vermoorden met een kussen in het ziekenhuis mislukt is en dan vervolgens geld aan Martine vraagt om onder te duiken is echt om te gieren.quote:Op maandag 3 juni 2013 01:16 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Wat ik aangaf. In seizoen 1 wou ze niets te maken hebben, met het feit dat David Harkema, Helen Helmink om wou brengen.
Maar in seizoen 3 liet ze Eddy, het hulpje van mevrouw Huygens ombrengen.
En vervolgens mocht hij ook proberen om Peter,Helen en mevrouw Barendsen (dacht ik) om te brengen!

Dat dusquote:Op maandag 3 juni 2013 00:05 schreef Kudo het volgende:
[..]
So true!
- de Celu verhaallijn
- Frits zijn oprechte emoties nadat zijn kind is afgepakt
- Martine met haar evil plannetjes het gehele seizoen lang
- Lotjes dood en vervolgens die sekte waar Laura bij betrokken raakt
- de egoïstische Linda
- de opbloeiende liefde en de beginselen van het samenspel tussen Frits en Martine
- Alice de Boer
- enzovoorts
Zelfs van Arthur wisten ze iets te maken dit seizoen en had volop verhaallijnen. Het liep gesmeerd in dat seizoen en het zwakte geen moment af.

quote:Op maandag 3 juni 2013 00:18 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker niet uitsluiten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je zult vast wel weten dat ik seizoen 4 één van de slechtere seizoenen van de serie vindquote:[..]
Ik moet alle andere afleveringen nog kijken.
Hopelijk valt het niet tegen!![]()
Als ik er zo op terugkijk is de lachwekkende afwikkeling van de Karma-sekte in S04E01 een voorbode voor de rest van het seizoen. Maar da's mijn visie daar over
![]()

Die totaal verschilt van de mijne, ik vind seizoen 4 juist het beste seizoen, maar dit verschil in visie was al bekend.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Je zult vast wel weten dat ik seizoen 4 één van de slechtere seizoenen van de serie vindAls ik er zo op terugkijk is de lachwekkende afwikkeling van de Karma-sekte in S04E01 een voorbode voor de rest van het seizoen. Maar da's mijn visie daar over

quote:Op maandag 3 juni 2013 00:05 schreef Frey het volgende:
[..]
Mijn vakantie is erna, dan heb ik hem hopelijk al uit.

Ben 't helemaal met je eensquote:Op maandag 3 juni 2013 09:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Je zult vast wel weten dat ik seizoen 4 één van de slechtere seizoenen van de serie vindAls ik er zo op terugkijk is de lachwekkende afwikkeling van de Karma-sekte in S04E01 een voorbode voor de rest van het seizoen. Maar da's mijn visie daar over

quote:Op maandag 3 juni 2013 00:18 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker niet uitsluiten!De eerste paar weken van seizoen 4 zullen je zeker weten zoet houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik moet alle andere afleveringen nog kijken.
Hopelijk valt het niet tegen!![]()
Tegenslag werpt schaduw op geluk.

Als iedereen dezelfde mening had, zou 't juist saai zijn op dit forum te posten.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die totaal verschilt van de mijne, ik vind seizoen 4 juist het beste seizoen, maar dit verschil in visie was al bekend.

Zo is het en dat we er zo over denken was eveneens al bekend.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:48 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Als iedereen dezelfde mening had, zou 't juist saai zijn op dit forum te posten.

Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar seizoen 3 als je het hebt over het beste van het beste, is wat mij betreft seizoen 4 gewaagd aan seizoen 3. Ik vind ze allebei steengoed, alhoewel dat meer gevoel is wat mij doet zeggen dat seizoen 3 beter is denk ik! Voor mij werd het niveau duidelijk zichtbaar wat minder overigens na het verdwijnen van la Hafkamp, aan het begin van seizoen 5. Door haar exit verloor de soap veel aan misdaad elementen en obscure zaken.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]

Het heeft er denk ik ook vooral mee te maken wat je precies leuk vindt, ik vind sommige stabielere verhaallijnen en situaties soms juist wel prettig. In seizoen 4 werd een formule opgezet die een hele tijd standhield. En er gebeurden ook dingen die ik gewoon leuk vond om te zien. Robert en Jef met A&A, Robert die zijn huwelijk met Laura nieuw leven in blaast, Linda die haar wilde haren verliest en een stuk socialer wordt. De jongerengroep die aangevuld wordt met Stan die 'Huize Koossie' weer wat glans geeft. Ook alle verhaallijnen die spelen rond het huwelijk van Arnie en Roos zorgen wat mij betreft voor een knallend en spannend einde.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:55 schreef Kudo het volgende:
[..]
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar seizoen 3 als je het hebt over het beste van het beste, is wat mij betreft seizoen 4 gewaagd aan seizoen 3. Ik vind ze allebei steengoed, alhoewel dat meer gevoel is wat mij doet zeggen dat seizoen 3 beter is denk ik! Voor mij werd het niveau duidelijk zichtbaar wat minder overigens na het verdwijnen van la Hafkamp, aan het begin van seizoen 5. Door haar exit verloor de soap veel aan misdaad elementen en obscure zaken.

Wat seizoen 3 voor mij het beste maakt is dat alle personages genoeg te doen hebben en de verhaallijnen niet te langdradig zijn. Bij seizoen 4 was dit in beide gevallen al veel erger; personages als Sylvia en Marieke hangen er na een paar lijntjes maar een beetje bij, sommige verhaallijnen duren veel te lang (problemen Arnie en Roos, depressie Simon, ontvoering Deepak + wraak op Frits) of passen - naar mijn gevoel - niet bij de personages (relatieproblemen tussen Frits en Martine, Martine die een kind wil van Frits, serieus?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:55 schreef Kudo het volgende:
[..]
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar seizoen 3 als je het hebt over het beste van het beste, is wat mij betreft seizoen 4 gewaagd aan seizoen 3. Ik vind ze allebei steengoed, alhoewel dat meer gevoel is wat mij doet zeggen dat seizoen 3 beter is denk ik! Voor mij werd het niveau duidelijk zichtbaar wat minder overigens na het verdwijnen van la Hafkamp, aan het begin van seizoen 5. Door haar exit verloor de soap veel aan misdaad elementen en obscure zaken.

Over langdradigheid ten opzichte van seizoen 3 ben ik het wel met je eens. Dat heb ik ook meer en meer bemerkt tijdens het kijken van seizoen 4. Stan is ook zo'n voorbeeld: die kwam als zwerver binnen en met een knaller van een beginlijn drukte hij meteen zijn stempel op de soap. Een beetje een duister en onguur type leek hij in het begin, maar de beginlijn zit er op met hem en zijn karakter is als een blad aan een boom omgedraaid. Het word een sul, een allemansvriend, een mak lammetje en iemand die de rest van het seizoen maar een beetje bijhangt.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wat seizoen 3 voor mij het beste maakt is dat alle personages genoeg te doen hebben en de verhaallijnen niet te langdradig zijn. Bij seizoen 4 was dit in beide gevallen al veel erger; personages als Sylvia en Marieke hangen er na een paar lijntjes maar een beetje bij, sommige verhaallijnen duren veel te lang (problemen Arnie en Roos, depressie Simon, ontvoering Deepak + wraak op Frits) of passen - naar mijn gevoel - niet bij de personages (relatieproblemen tussen Frits en Martine, Martine die een kind wil van Frits, serieus?).
Het werd voor mijn gevoel wat krampachtiger, alsof ze de succesformule van seizoen 3 wilden hanteren in seizoen 4. Tel daarbij de concurrentie van Onderweg naar Morgen op (let maar eens op: in seizoen 4 is het ziekenhuis ineens opvallend veel te zien) en je ziet toch wel dat seizoen 4 minder sterk is dan seizoen 3.
Natuurlijk heeft iedereen daar een andere kijk op, maar dat gevoel had ik toen ik seizoen 4 bekeek

Stan had nog wel een mooie verhaallijn met Fatima, en zijn vriendschap met Arnie vond ik ook tofquote:Op maandag 3 juni 2013 17:36 schreef Kudo het volgende:
[..]
Over langdradigheid ten opzichte van seizoen 3 ben ik het wel met je eens. Dat heb ik ook meer en meer bemerkt tijdens het kijken van seizoen 4. Stan is ook zo'n voorbeeld: die kwam als zwerver binnen en met een knaller van een beginlijn drukte hij meteen zijn stempel op de soap. Een beetje een duister en onguur type leek hij in het begin, maar de beginlijn zit er op met hem en zijn karakter is als een blad aan een boom omgedraaid. Het word een sul, een allemansvriend, een mak lammetje en iemand die de rest van het seizoen maar een beetje bijhangt.
Het is zeker mooi dat we ook een andere, kwetsbaardere kant bij Frits en Martine zagen, maar toch vond ik dat relatiegepeupel niet bij hen passen. Daarvoor (en daarna) was Frits meer een man die een vrouw als voetveeg behandelde, en Martine was kil en afstandelijk. En ineens krijgen ze ruzie over een huwelijksaanzoek, hun relatie in het algemeen en het nemen van een kind. Natuurlijk, niet iedereen is alleen maar goed of slecht, maar ik vond dit bij hen (en voornamelijk Martine) totaal out of character.quote:Over de rol van Frits en Martine in seizoen 4: na een aarzelend begin van die twee(dat liefdesgezeik met Linda had niet gehoeven) komt het toch wat mij betreft al snel weer op stoom en op niveau met die twee. De relatie wordt ook veelzijdiger en steeds complexer in vergelijking met seizoen 3. En heel realistisch ook met zulke karakters, het was in drie al duidelijk dat zulke karakters ook gewoon met elkaar gaan botsen. Hoewel ze echt wel voor elkaar door het vuur gingen als de nood aan de man was, wantrouwden ze beiden op hun eigen manier de gehele wereld, zitten ze door hun egoïsme en beiden hun eigen agenda die ze hebben nooit op een lijn en dat maakt dat ze gewoon steeds weer opnieuw botsen. Ze konden niet met elkaar, en niet zonder elkaar. In seizoen 3 zie je dat ze samen op zoek gaan naar macht met elkaar samen, en in seizoen 4 zie je juist dat ze elkaar ook kunnen laten vallen als ze er zelf beter van kunnen worden, of dat ze zichzelf kunnen redden daarmee. Dat laatste is typisch 'bad character' gedrag vind ik.
Ook vind ik dat we, en dat is een pluspunt gewoonweg meer de kwetsbare kant van Martine zien in seizoen 4. In seizoen 3 is het een moordlustige vrouw, waarvan ik af en toe de indruk kreeg dat ze het gewoon voor de lol deed. In seizoen 4 vind ik dat je meer ziet van het waarom van dat hardvochtige en harteloze gedrag. Haar boosheid al dan wel of niet terecht omtrent haar verstandelijk beperkte zoontje bijvoorbeeld. De overtuiging van boosheid hieromtrent gaat in ieder geval overkomen. En ook, de mooie gesprekken met Daniël waarin ze haar toch wel iets van sociale interesse in de medemens laat zien en zeker ook iets van zachtaardig wat ze herbergt in haar karakter, laat zien. Mooi!
Frits overtuigt dit seizoen in het feit dat hij allesbehalve een godfather is. Iets wat ik vroeger wel dacht, maar nu gaat hij toch echt de herinnering in als een geraffineerde oplichter met een goede inborst. Hij had meer geweten dan Martine, was meer gecontroleerd/gereserveerd, iets waarvan ook vroeger dacht dat dat andersom was. Hij begrijpt al snel dat hij gewoonweg beter maar niets van doen kan hebben met iemand als Wassenaar
Ik vond het een nogal langdradige verhaallijn: eerst de aanloop, dan de ontvoering zelf en daarna nog eens de wraakactie. Wat meer vaart erin had veel beter geweest imo. De reden dat Frits werd vrijgelaten kan ik me niet eens meer herinneren, kun je nagaanquote:En dan dat verhaal over laatst genoemde zelf: de spanning, de tragiek, de mystiek, de setting. Frits die al vroeg zijn bedenkingen heeft en met gewetensbezwaren komt, Martine die bang is dat Frits het niet aankan en hem uiteindelijk radeloos begint te pushen. Roderick die bang is voor zijn leven nadat Frits het heeft verpest. En dan Onno zelf: ijzig kalm en bijna onnozel komt hij over die gehele verhaallijn, je weet dat er iets aan zit te komen met hem als Frits het uiteindelijk verpest en die scene's in dat keldergewelf met Wassenaar zelf uiteindelijk zijn voor mij een all-time hoogtepunt. Minpunt: de marteling duurde vroeger veel langer dacht ik altijd dan wat ik 2 jaar terug weer terug zag. Goedkoop is de reden waarom ze Frits laten gaan vond ik.
Ik geniet zelf ook vaak het meest van de slechteriken in een serie, zeker in een strijd tegen de goede karakters (Martine vs. Helen, of Frits vs. Daniël). Maar de balans qua goede verhaallijnen met sterke karakters vond ik in seizoen 4 toch minder dan in seizoen 3. In seizoen 5 werd die balans weer redelijk hersteld, al is het sindsdien nooit meer zo sterk geweest als bij seizoen 3.quote:Maar goed, ik zie graag de slechteriken acteren en wat 'bad character' invloeden betreft heb ik niets te klagen in seizoen 4 en zit wat mij betreft op het zelfde niveau als in seizoen 3. Maar met je beweren over de andere karakters ben ik het eens. Wat voor mij ook seizoen 3 tot een betere maakt dan 4.

Op maandag 3 juni 2013 17:47 schreef PeterKelder het volgende:

Ah ja, er begint me iets te dagen...quote:Op maandag 3 juni 2013 18:16 schreef Kudo het volgende:
[..]
Er was een zoektocht naar Frits op touw gezet door de politie nav een telefoontje van Martine die hem als vermist opgaf. Wassenaar kreeg dit niet veel later te horen en liet Frits zonder wikken en wegen direct gaan omdat geen hij slechte publiciteit wilde en gezichtsverlies wilde voorkomen. Ook was Wassenaar daarbij in de veronderstelling dat Frits zijn mond zou gaan houden als zijn vrijlating daar was, niemand zou hem geloven, Frits had zelf namelijk voldoende op zijn geweten om is goed door iemand aangepakt worden.

Serieus, begin deze eeuw?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:17 schreef Kudo het volgende:
Mooi forum dit: ik kom hier vaker om te praten over het vroegere GTST. Dat van tegenwoordig is me totaal onbekend. Laatste keer dat ik het gezien heb moet begin van deze eeuw zijn geweest.

Ja zoiets, ik ben afgehaakt toen er een derde generatie jongeren kwam en een generatie dat totaal niets meer toevoegde en de diepgang hadden van een pannenkoek: Sylvester, Charlie, Terra etc. Het was gewoon niets voor mijn gevoel. Daarnaast was het bedrijfsleven grotendeels verdwenen, Ludo was onrealistisch machtig (inmiddels had hij al mijn favoriet personages kapot gemaakt), de spaarzame karakters van het eerste uur zoals Robert en Laura die er nog waren en die zich belachelijk buitensporig gingen gedragen. Nieuw karakters zonder diepgang, laat staan een achtergrond en een verhaal. De meesten werden zo snel mogelijk weer afgevoerd vanwege totale mislukking. Het was een komen en gaan van mensen als Gijs, Cleo, Roxy, Gladys. Ik had er helemaal niets meer mee, niets meer te bespeuren van de inmiddels vergane glorietijd. En uiteindelijk ben ik gewoon iets anders gaan doen om 20:00uur. Ik heb het weer even opgepikt toen ik meekreeg dat Hafkamp terug kwam, maar toen ook zei de strijd met Ludo aanging wist ik al hoe laat was. Ludo ging wéér winnen en ik ben weer wat anders gaan doen om 20:00uurquote:Op maandag 3 juni 2013 18:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Serieus, begin deze eeuw?Dan is de huidige reeks je inderdaad totaal onbekend

Ja, dan is het niet meer dan logisch dat je bent afgehaaktquote:Op maandag 3 juni 2013 18:32 schreef Kudo het volgende:
[..]
Ja zoiets, ik ben afgehaakt toen er een derde generatie jongeren kwam en een generatie dat totaal niets meer toevoegde en de diepgang hadden van een pannenkoek: Sylvester, Charlie, Terra etc. Het was gewoon niets voor mijn gevoel. Daarnaast was het bedrijfsleven grotendeels verdwenen, Ludo was onrealistisch machtig (inmiddels had hij al mijn favoriet personages kapot gemaakt), de spaarzame karakters van het eerste uur zoals Robert en Laura die er nog waren en die zich belachelijk buitensporig gingen gedragen. Nieuw karakters zonder diepgang, laat staan een achtergrond en een verhaal. De meesten werden zo snel mogelijk weer afgevoerd vanwege totale mislukking. Het was een komen en gaan van mensen als Gijs, Cleo, Roxy, Gladys. Ik had er helemaal niets meer mee, niets meer te bespeuren van de inmiddels vergane glorietijd. En uiteindelijk ben ik gewoon iets anders gaan doen om 20:00uur. Ik heb het weer even opgepikt toen ik meekreeg dat Hafkamp terug kwam, maar toen ook zei de strijd met Ludo aanging wist ik al hoe laat was. Ludo ging wéér winnen en ik ben weer wat anders gaan doen om 20:00uur

Bedankt!quote:Op maandag 3 juni 2013 09:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 3 juni 2013 15:47 schreef LetsGame het volgende:
[..]
De eerste paar weken van seizoen 4 zullen je zeker weten zoet houden

Hahaha ik kon het gewoon niet meer opbrengen. Er gebeurde best nog wel goede dingen ook, maar het bekende gevoel wat ik jarenlang daarvoor had, dat verdween gewoon. Ontzettend balen dat de aflevering was afgelopen en mezelf de volgende 24-uur daarna afvragen hoe het zich zou gaan vervolgen. Bewust verdween die affiniteit met GTST op een gegeven moment. Dat speciale gevoel wat ik voor GTST had gecreëerd( wat moeilijk te omschrijven is) ging langzaamaan, aan het einde van het seizoen 6 sloop dit erin, gewoon weg. Dit + de eerdere post van me zojuist maakte gewoon dat het duidelijk was voor mij dat verder volgen van deze soap gewoon geen zin meer had voor mij.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ja, dan is het niet meer dan logisch dat je bent afgehaakt

Heel herkenbaarquote:Op maandag 3 juni 2013 00:46 schreef Koosnaam het volgende:
[..]![]()
Ja zo is het wel.
Toch keek ik die seizoenen, destijds met veel plezier! Maar het kan mij misschien nu erg gaan tegenvallen, nu ik de voorgaande seizoenen ook bekeken heb ja!![]()
We zullen het zien.

Haha! ja dat zal best.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:07 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Heel herkenbaar
Hoe oud ben je, als ik vragen mag

Het is niet per se minder sterk, het hangt er maar net vanaf waar je naar kijkt en wat je waardeert. Jij kijkt bijvoorbeeld heel technisch naar een soap, hoe het in elkaar overloopt en hoe de verhaallijnen elkaar opvolgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:18 schreef PeterKelder het volgende:
..............Tel daarbij de concurrentie van Onderweg naar Morgen op (let maar eens op: in seizoen 4 is het ziekenhuis ineens opvallend veel te zien) en je ziet toch wel dat seizoen 4 minder sterk is dan seizoen 3.
Dit is het precies.quote:Natuurlijk heeft iedereen daar een andere kijk op, maar dat gevoel had ik toen ik seizoen 4 bekeek

27quote:Op maandag 3 juni 2013 19:16 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Haha! ja dat zal best.![]()
25 jaar. en jij?

Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).quote:Op maandag 3 juni 2013 18:32 schreef Kudo het volgende:
[..]
Ja zoiets, ik ben afgehaakt toen er een derde generatie jongeren kwam en een generatie dat totaal niets meer toevoegde en de diepgang hadden van een pannenkoek: Sylvester, Charlie, Terra etc. Het was gewoon niets voor mijn gevoel. Daarnaast was het bedrijfsleven grotendeels verdwenen, Ludo was onrealistisch machtig (inmiddels had hij al mijn favoriet personages kapot gemaakt), de spaarzame karakters van het eerste uur zoals Robert en Laura die er nog waren en die zich belachelijk buitensporig gingen gedragen. Nieuw karakters zonder diepgang, laat staan een achtergrond en een verhaal. De meesten werden zo snel mogelijk weer afgevoerd vanwege totale mislukking. Het was een komen en gaan van mensen als Gijs, Cleo, Roxy, Gladys. Ik had er helemaal niets meer mee, niets meer te bespeuren van de inmiddels vergane glorietijd. En uiteindelijk ben ik gewoon iets anders gaan doen om 20:00uur. Ik heb het weer even opgepikt toen ik meekreeg dat Hafkamp terug kwam, maar toen ook zei de strijd met Ludo aanging wist ik al hoe laat was. Ludo ging wéér winnen en ik ben weer wat anders gaan doen om 20:00uur

Dat geldt ook voor mij, al ligt de piek bij mij vanaf de 2e helft van seizoen 3 tot en met de 1e helft van seizoen 5 (met seizoen 4 als hoogtepunt). Voor jou ligt de piek denk ik juist in seizoen 6-8 en bij PeterKelder denk ik bij seizoen 3.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:30 schreef Frey het volgende:
Al met al blijf ik gewoon een enorme fan van de jaren 90 van GTST.

Hoewel Ludo's piek misschien inderdaad wel in seizoen 9 is.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor mij, al ligt de piek bij mij vanaf de 2e helft van seizoen 3 tot en met de 1e helft van seizoen 5 (met seizoen 4 als hoogtepunt). Voor jou ligt de piek denk ik juist in seizoen 6-8 en bij PeterKelder denk ik bij seizoen 3.

Daarom ik het ook zo zonde, dat ze nu nog de hele Rozenboom verandert hebben!quote:Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).
Hiernaast werden een groot aantal decors vervangen, behalve De Koning en de Rozenboom, was het huis van Jef het enige woonhuis dat ongewijzigd bleef geloof ik. Het is wel jammer te noemen vind ik dat in deze tijd de serie voor een bepaalde groep kijkers (waaronder jij en ik), redelijk onherkenbaar werd.

Helaas gaat Lucas vaak liever met de billen bloot.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:10 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij alsnog zijn mond dichthoudt.
Gestoord wijf die Aysen!

quote:Op maandag 3 juni 2013 20:19 schreef Frey het volgende:
[..]
Helaas gaat Lucas vaak liever met de billen bloot.

Dat vind ik ook onbegrijpelijk...quote:Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Daarom ik het ook zo zonde, dat ze nu nog de hele Rozenboom verandert hebben!
De Rozenboom van seizoen 1 had nog duidelijke gelijkenissen, met hoe het aan het begin van dit seizoen nog was.![]()

quote:Op maandag 3 juni 2013 20:57 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Dat vind ik ook onbegrijpelijk...
Dat het decor wat gedateerd werd was duidelijk, als de decors van de gemiddelde huizen (Bouwhuisjes, Sanders) mooier wordt dat het chicste restaurant van Meerdijk, is er werk aan de winkel.
Maar onbegrijpelijk wat ze ermee gedaan hebben. Mooi.. zeker. Maar álle authentieke elementen eruit breken is echt grote onzin. Had desnoods alleen de entree van het restaurant, met die deuren en de hoge ruit vorm erboven, erin gehouden. Gewoon iets van herkenbaarheid. Maar werkelijk alles is verloren gegaan. En dan hebben ze ook nog de dubbele functie van de set ongedaan gemaakt.
Ik vond het echt een briljante zet om een lobby en restaurant ervan te maken. Dat maakte de Rozenboom nog grootser en diverser. In dit nieuwe decor had dat makkelijk ook gekund. Beter zelfs dan in het oude. Het restaurant waar hij nu zit, en de bar waar nu de lobby is.
En in de lobby set, waar hij nu ook is en in de restaurantruimte dan de liften (of andersom)
Daarbij zijn de lichten zoals bij de receptie en in het restaurant makkelijk van kleur te wisselen e.d voor nog meer dynamiek.
Anyway... dit decor is mooi, maar echt niet chic.
De decoratie lijkt uit een fancy hippe sushi bar te komen, en de lullige houten stoeltje uit een veredelde bistro. Je ziet gewoon dat van de ingang, de lobby en het restaurant je er in vier stappen doorheen bent. Zelfs huize Sanders oogt ruimer.
Eeuwig zonde

quote:Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).
Hiernaast werden een groot aantal decors vervangen, behalve De Koning en de Rozenboom, was het huis van Jef het enige woonhuis dat ongewijzigd bleef geloof ik. Het is wel jammer te noemen vind ik dat in deze tijd de serie voor een bepaalde groep kijkers (waaronder jij en ik), redelijk onherkenbaar werd.

Ik was al aan het zoeken maar volgens mij nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:26 schreef Redbullkid het volgende:
Is de aflevering van morgen al online zover iemand weet (torrent)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |