Heel herkenbaarquote:Op maandag 3 juni 2013 00:46 schreef Koosnaam het volgende:
[..]![]()
Ja zo is het wel.
Toch keek ik die seizoenen, destijds met veel plezier! Maar het kan mij misschien nu erg gaan tegenvallen, nu ik de voorgaande seizoenen ook bekeken heb ja!![]()
We zullen het zien.
Haha! ja dat zal best.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:07 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Heel herkenbaar
Hoe oud ben je, als ik vragen mag
Het is niet per se minder sterk, het hangt er maar net vanaf waar je naar kijkt en wat je waardeert. Jij kijkt bijvoorbeeld heel technisch naar een soap, hoe het in elkaar overloopt en hoe de verhaallijnen elkaar opvolgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:18 schreef PeterKelder het volgende:
..............Tel daarbij de concurrentie van Onderweg naar Morgen op (let maar eens op: in seizoen 4 is het ziekenhuis ineens opvallend veel te zien) en je ziet toch wel dat seizoen 4 minder sterk is dan seizoen 3.
Dit is het precies.quote:Natuurlijk heeft iedereen daar een andere kijk op, maar dat gevoel had ik toen ik seizoen 4 bekeek
27quote:Op maandag 3 juni 2013 19:16 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Haha! ja dat zal best.![]()
25 jaar. en jij?
Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).quote:Op maandag 3 juni 2013 18:32 schreef Kudo het volgende:
[..]
Ja zoiets, ik ben afgehaakt toen er een derde generatie jongeren kwam en een generatie dat totaal niets meer toevoegde en de diepgang hadden van een pannenkoek: Sylvester, Charlie, Terra etc. Het was gewoon niets voor mijn gevoel. Daarnaast was het bedrijfsleven grotendeels verdwenen, Ludo was onrealistisch machtig (inmiddels had hij al mijn favoriet personages kapot gemaakt), de spaarzame karakters van het eerste uur zoals Robert en Laura die er nog waren en die zich belachelijk buitensporig gingen gedragen. Nieuw karakters zonder diepgang, laat staan een achtergrond en een verhaal. De meesten werden zo snel mogelijk weer afgevoerd vanwege totale mislukking. Het was een komen en gaan van mensen als Gijs, Cleo, Roxy, Gladys. Ik had er helemaal niets meer mee, niets meer te bespeuren van de inmiddels vergane glorietijd. En uiteindelijk ben ik gewoon iets anders gaan doen om 20:00uur. Ik heb het weer even opgepikt toen ik meekreeg dat Hafkamp terug kwam, maar toen ook zei de strijd met Ludo aanging wist ik al hoe laat was. Ludo ging wéér winnen en ik ben weer wat anders gaan doen om 20:00uur
Dat geldt ook voor mij, al ligt de piek bij mij vanaf de 2e helft van seizoen 3 tot en met de 1e helft van seizoen 5 (met seizoen 4 als hoogtepunt). Voor jou ligt de piek denk ik juist in seizoen 6-8 en bij PeterKelder denk ik bij seizoen 3.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:30 schreef Frey het volgende:
Al met al blijf ik gewoon een enorme fan van de jaren 90 van GTST.
Hoewel Ludo's piek misschien inderdaad wel in seizoen 9 is.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor mij, al ligt de piek bij mij vanaf de 2e helft van seizoen 3 tot en met de 1e helft van seizoen 5 (met seizoen 4 als hoogtepunt). Voor jou ligt de piek denk ik juist in seizoen 6-8 en bij PeterKelder denk ik bij seizoen 3.
Daarom ik het ook zo zonde, dat ze nu nog de hele Rozenboom verandert hebben!quote:Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).
Hiernaast werden een groot aantal decors vervangen, behalve De Koning en de Rozenboom, was het huis van Jef het enige woonhuis dat ongewijzigd bleef geloof ik. Het is wel jammer te noemen vind ik dat in deze tijd de serie voor een bepaalde groep kijkers (waaronder jij en ik), redelijk onherkenbaar werd.
Helaas gaat Lucas vaak liever met de billen bloot.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:10 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij alsnog zijn mond dichthoudt.
Gestoord wijf die Aysen!
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:19 schreef Frey het volgende:
[..]
Helaas gaat Lucas vaak liever met de billen bloot.
Dat vind ik ook onbegrijpelijk...quote:Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Daarom ik het ook zo zonde, dat ze nu nog de hele Rozenboom verandert hebben!
De Rozenboom van seizoen 1 had nog duidelijke gelijkenissen, met hoe het aan het begin van dit seizoen nog was.![]()
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:57 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Dat vind ik ook onbegrijpelijk...
Dat het decor wat gedateerd werd was duidelijk, als de decors van de gemiddelde huizen (Bouwhuisjes, Sanders) mooier wordt dat het chicste restaurant van Meerdijk, is er werk aan de winkel.
Maar onbegrijpelijk wat ze ermee gedaan hebben. Mooi.. zeker. Maar álle authentieke elementen eruit breken is echt grote onzin. Had desnoods alleen de entree van het restaurant, met die deuren en de hoge ruit vorm erboven, erin gehouden. Gewoon iets van herkenbaarheid. Maar werkelijk alles is verloren gegaan. En dan hebben ze ook nog de dubbele functie van de set ongedaan gemaakt.
Ik vond het echt een briljante zet om een lobby en restaurant ervan te maken. Dat maakte de Rozenboom nog grootser en diverser. In dit nieuwe decor had dat makkelijk ook gekund. Beter zelfs dan in het oude. Het restaurant waar hij nu zit, en de bar waar nu de lobby is.
En in de lobby set, waar hij nu ook is en in de restaurantruimte dan de liften (of andersom)
Daarbij zijn de lichten zoals bij de receptie en in het restaurant makkelijk van kleur te wisselen e.d voor nog meer dynamiek.
Anyway... dit decor is mooi, maar echt niet chic.
De decoratie lijkt uit een fancy hippe sushi bar te komen, en de lullige houten stoeltje uit een veredelde bistro. Je ziet gewoon dat van de ingang, de lobby en het restaurant je er in vier stappen doorheen bent. Zelfs huize Sanders oogt ruimer.
Eeuwig zonde
quote:Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Haha, dit is inderdaad precies het moment die hier weleens wordt aangeduid als 'de grote verandering'. Ze wilden verjongen en moderniseren, niet alleen de serie, maar ook de zender. Binnen een jaar tijd werd de rol van de familie Alberts behoorlijk ingeperkt (naar wat later zou blijken ten gunste van de familie Fischer). Ludo werd inderdaad na Stefano's komst ineens stukken rijker en machtiger, daarvoor was hij gewoon een van de velen in de wereld van de bad guys en niet eens de grootste. Kijk maar naar hoe hij met Wassenaar en de maffia omging, hij was niet bepaald het type 'the big boss' die alles voor elkaar kreeg (al was ie wel een stuk minder schichtig dan Frits van Houten).
Hiernaast werden een groot aantal decors vervangen, behalve De Koning en de Rozenboom, was het huis van Jef het enige woonhuis dat ongewijzigd bleef geloof ik. Het is wel jammer te noemen vind ik dat in deze tijd de serie voor een bepaalde groep kijkers (waaronder jij en ik), redelijk onherkenbaar werd.
Ik was al aan het zoeken maar volgens mij nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:26 schreef Redbullkid het volgende:
Is de aflevering van morgen al online zover iemand weet (torrent)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |