abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:29:47 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:24 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is er een geen oorzaak waarom een 15-jarige een snackbar overvalt. Er is geen enkele situatie die dergelijk gedrag rechtvaardigt. Als jongeren bijvoorbeeld op straat rondhangen en wat overlast veroorzaken, kun je eventueel oorzaken benoemen: er is te weinig te doen, etc.

Maar er is geen oorzaak of rechtvaardiging die ten grondslag ligt aan het plegen van een overval of het gijzelen van mensen. Dus op dat punt moet je ook precies NUL begrip tonen. Hoe zij dat trouwens voor je? Met het wegnemen van welke oorzaken denk jij een snackbaroverval te voorkomen?
Wat dacht je van ze beter in de gemeenschap insluiten, wat dacht je van betere begeleiding van de ouders in hoe we hier kinderen opvoeden, wat dacht je van betere toekomstperspectieven bieden?

Er zijn zat studies uitgevoerd naar de achtergronden, er wordt alleen niets aan gedaan want dat is knuffelen, en dat mag niet, dat is slecht, boe hiss! Afschieten, opsluiten, het land uitgooien! Dat is wat de politiek roept en wat het volk wil horen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:30:52 #152
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127196255
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niet elke doodgeschoten verdachte leidt tot rellen. In Den Haag is het na de dood van die jongen op HS toch ook niet tot rellen gekomen?

Rellen niet, wel enige onrust; er werden twintig jongeren aangehouden bij een herdenking.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_127196290
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat dacht je van ze beter in de gemeenschap insluiten, wat dacht je van betere begeleiding van de ouders in hoe we hier kinderen opvoeden, wat dacht je van betere toekomstperspectieven bieden?

Er zijn zat studies uitgevoerd naar de achtergronden, er wordt alleen niets aan gedaan want dat is knuffelen, en dat mag niet, dat is slecht, boe hiss! Afschieten, opsluiten, het land uitgooien! Dat is wat de politiek roept en wat het volk wil horen.
De achtergronden bepalen niet of iemand een verrot karakter heeft of niet. Dat is bij de geboorte al zo. Er zijn zat mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en hebben bewezen dat die situatie niet automatisch betekent dat ze het verkeerde pad op gaan. Er is dus meer aan de hand, en dat is heel simpel te verklaren; de persoon in kwestie is verrot tot op het bot en zal ten allen tijde crimineel gedrag blijven vertonen.
pi_127196307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Rellen niet, wel enige onrust; er werden twintig jongeren aangehouden bij een herdenking.
Nounou, onrust is al een groot woord:
quote:
De spoorwegpolitie pakte twintig jongeren op die naar perron 4 waren gekomen om de jongen te herdenken met kaarsjes, brieven en bloemen. Ze kregen daarvoor tot 17.00 uur de tijd. Twintig jongeren weigerden daarna te vertrekken en zijn daarom door de politie aangehouden.
Is dat waar Elfletterig het over heeft met zijn rellen op een briefje?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:34:20 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196369
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:31 schreef Scorpie het volgende:

De achtergronden bepalen niet of iemand een verrot karakter heeft of niet. Dat is bij de geboorte al zo. Er zijn zat mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en hebben bewezen dat die situatie niet automatisch betekent dat ze het verkeerde pad op gaan.
Er is ook niemand die dat beweert. Het is alleen wel aangetoond dat je dan een veel hoger risico loopt.

quote:
Er is dus meer aan de hand, en dat is heel simpel te verklaren; de persoon in kwestie is verrot tot op het bot en zal ten allen tijde crimineel gedrag blijven vertonen.
Levenslang opsluiten dan maar? Spuitje?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:35:38 #156
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127196418
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:34 schreef Dagonet het volgende:

Voor agressieve honden is het een geschikte oplossing. Omdat het mensen zijn stuit het wel op enkele bezwaren vermoed ik.
pi_127196447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:24 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Is wel een vrijstelling voor aan te vragen.
maar niet om ermee te staan zwaaien in het openbaar, dan valt het gewoon onder wapenwet :) en als je het tegen iemand z'n hoofd zet, mag er geschoten worden door politie neem ik, met al het gezonde verstand tot mijn beschikking op dit moment, aan.
pi_127196474
quote:
99s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:36 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

maar niet om ermee te staan zwaaien in het openbaar, dan valt het gewoon onder wapenwet :) en als je het tegen iemand z'n hoofd zet, mag er geschoten worden door politie neem ik, met al het gezonde verstand tot mijn beschikking op dit moment, aan.
True.
pi_127196527
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:34 schreef Dagonet het volgende:
Wat dacht je van crimineel gedrag bestraffen zoals we altijd doen, in plaats van smoesjes en aanleidingen verzinnen zodat er verzachtende omstandigheden zijn en de crimineel in kwestie gewoonweg weer op straat beland?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:39:50 #160
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196579
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:

Wat dacht je van crimineel gedrag bestraffen zoals we altijd doen, in plaats van smoesjes en aanleidingen verzinnen zodat er verzachtende omstandigheden zijn en de crimineel in kwestie gewoonweg weer op straat beland?
Heb ik ergens gezegd dat je niet moet straffen dan?
Maar alleen straffen werkt niet afdoende. Repressie alleen werkt niet.
pi_127196591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Voor agressieve honden is het een geschikte oplossing. Omdat het mensen zijn stuit het wel op enkele bezwaren vermoed ik.
Ik betaal liever voor het verwijderen van ongewenste criminele elementen uit de maatschappij dan dat ik betaal voor het pappen, nathouden en verzorgen van criminele elementen die in de maatschappij rond mogen blijven lopen en zo een vrijgeleide krijgen voor hun gedrag.
pi_127196603
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:
Die crimineel komt sowieso weer op straat terecht toch? Of je als 15-jarige nou 10 of 20 jaar krijgt, je komt weer een keer buiten. Levenslang opsluiten van overvallers is veel te duur.
pi_127196635
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De achtergronden bepalen niet of iemand een verrot karakter heeft of niet. Dat is bij de geboorte al zo. Er zijn zat mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en hebben bewezen dat die situatie niet automatisch betekent dat ze het verkeerde pad op gaan. Er is dus meer aan de hand, en dat is heel simpel te verklaren; de persoon in kwestie is verrot tot op het bot en zal ten allen tijde crimineel gedrag blijven vertonen.
Doe eens niet zo simpel, wil je. Er zijn factoren die meespelen. Iemand die kinderen misbruikt, doet dat ook niet zomaar. Zaken als opvoeding, milieu, vrienden, laag IQ, psychische dingetjes spelen allemaal mee.
pi_127196648
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:07 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ah, dit is jouw manier van een discussie eindigen omdat je liever niet toegeeft dat je inderdaad niet goed had gelezen? Geen probleem hoor :*
Ja je bent erg goed in wat mensen wellicht denken he? Nu begin je al voor mij te denken. Hilarisch..

Er is geen sprake van semantiek.

Let op meid. ;)

quote:
hoewel hij er misschien op rekende dat een 14/15-jarige niet echt iemand neer zou schieten.
Het is dus geheel jouw interpretatie dat jij dacht dat hij wellicht dacht dat hij niet zou schieten omdat hij 15 jaar was.

En het is dus zo dat jij nog steeds geen antwoord hebt gegeven hoe jij op het idee komt (niet ik of de agent dus!!!) dat een 15 jarige niet zou schieten.

Hoe kom JIJ erop?

De hamvraag: Hoe kom je erbij dat hij volgens jou wellicht dacht dat een 15 jarige niet zou schieten

Is het echt zo moeilijk voor je?

Ja he? ;-)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:43:00 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:41 schreef Monomeism het volgende:

De hamvraag: Hoe kom je erbij dat hij volgens jou wellicht dacht een 15 jarige niet zou schieten

Is dat belangrijk?
pi_127196722
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die crimineel komt sowieso weer op straat terecht toch? Of je als 15-jarige nou 10 of 20 jaar krijgt, je komt weer een keer buiten.
Dat ligt er maar net aan wat je doet natuurlijk.

quote:
Levenslang opsluiten van overvallers is veel te duur.
Ik durf die rekensom wel aan hoor, gezien de enorme hulpverleningsmafia die schuil gaat achter alle 'probleemwijken' en 'probleemgezinnen'.
pi_127196756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Doe eens niet zo simpel, wil je. Er zijn factoren die meespelen. Iemand die kinderen misbruikt, doet dat ook niet zomaar. Zaken als opvoeding, milieu, vrienden, laag IQ, psychische dingetjes spelen allemaal mee.
Nou en.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:44:54 #168
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196788
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik betaal liever voor het verwijderen van ongewenste criminele elementen uit de maatschappij dan dat ik betaal voor het pappen, nathouden en verzorgen van criminele elementen die in de maatschappij rond mogen blijven lopen en zo een vrijgeleide krijgen voor hun gedrag.
Dus levenslange opsluiting. Vanaf welk vergrijp? Waar leg je de grens?

En denk je nu werkelijk dat het opleggen van draconische straffen iets doet aan het tegengaan van criminaliteit?

Heb je niets geleerd van de geschiedenis?
pi_127196817
quote:

[..]

Het komt dus allemaal neer op hetzelfde, namelijk het individu die de verkeerde beslissingen neemt. Diegene mag dan dus ook geconfronteerd worden met de consequenties van diezelfde verkeerde beslissingen. Of zullen we alle criminelen maar een huis, een baan en gratis hulp voor alles en nog wat aanbieden zoals in Amsterdam gedaan wordt? Dat is 1 grote farce namelijk, en helpt geen zak. Ze verzanden allemaal weer in hun criminele wereldje.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:46:22 #170
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127196862
quote:

[..]

Als iemand iets doet dat strafbaar is, zoals het misbruiken van kinderen, dan moet die persoon daarvoor (hard) gestraft worden. Waarom die persoon het kind misbruikte is voor mij van ondergeschikt belang. Als je zo iemand uit de maatschappij kunt verwijderen zijn kinderen veiliger. Probleem opgelost.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:46:44 #171
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196876
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het komt dus allemaal neer op hetzelfde, namelijk het individu die de verkeerde beslissingen neemt. Diegene mag dan dus ook geconfronteerd worden met de consequenties van diezelfde verkeerde beslissingen. Of zullen we alle criminelen maar een huis, een baan en gratis hulp voor alles en nog wat aanbieden zoals in Amsterdam gedaan wordt? Dat is 1 grote farce namelijk, en helpt geen zak. Ze verzanden allemaal weer in hun criminele wereldje.
Ja, want het is het één of het ander natuurlijk, een tussenweg bestaat niet, het is opsluiten of ze een compleet leven in luxe geven zonder dat ze daar iets voor moeten doen.
pi_127196885
quote:
5s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is dat belangrijk?
Bij zo'n afweging voor een deur! Me dunkt.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_127196889
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik durf die rekensom wel aan hoor, gezien de enorme hulpverleningsmafia die schuil gaat achter alle 'probleemwijken' en 'probleemgezinnen'.
Een gevangene kost schijnbaar zo'n 200 euro per dag, dat is dus ¤ 73.000,- op jaarbasis (¤ 73.200,- in schrikkeljaren). Iemand levenslang opsluiten kost dat jaar in jaar uit, wat je vervolgens niet meer in die buurten kan steken. Een deel van de oorzaak los je er dus niet mee op.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:24 #174
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196911
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Ze verzanden allemaal weer in hun criminele wereldje.
En je vraagt je niet af waarom?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:34 #175
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127196914
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Een gevangene kost schijnbaar zo'n 200 euro per dag, dat is dus ¤ 73.000,- op jaarbasis (¤ 73.200,- in schrikkeljaren). Iemand levenslang opsluiten kost dat jaar in jaar uit, wat je vervolgens niet meer in die buurten kan steken. Een deel van de oorzaak los je er dus niet mee op.
Wat kost zo'n spuitje?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:48:14 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:46 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Bij zo'n afweging voor een deur! Me dunkt.
Nee, die hele rukdiscussie over wie wat waarom gepost heeft en hoe ze erbij komen wie wat waarom wellicht gedacht zou kunnen hebben.

Eventueel.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:48:40 #177
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127196969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:41 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ja je bent erg goed in wat mensen wellicht denken he? Nu begin je al voor mij te denken. Hilarisch..

Er is geen sprake van semantiek.

Let op meid. ;)

[..]

Het is dus geheel jouw interpretatie dat jij dacht dat hij wellicht dacht dat hij niet zou schieten omdat hij 15 jaar was.

En het is dus zo dat jij nog steeds geen antwoord hebt gegeven hoe jij op het idee komt (niet ik of de agent dus!!!) dat een 15 jarige niet zou schieten.

Hoe kom JIJ erop?

De hamvraag: Hoe kom je erbij dat hij volgens jou wellicht dacht dat een 15 jarige niet zou schieten

Is het echt zo moeilijk voor je?

Ja he? ;-)
Volgens mij ben ik de 3 maal is scheepsrecht al gepasseerd wat betreft antwoord geven op je nergens op slaande vraag, dus ik neem niet aan dat je bij de 4e keer ineens het licht gaat zien.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:48:46 #178
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127196974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Wat kost zo'n spuitje?
:').

Doodstraf hebben we niet en komt er ook niet.
pi_127196983
quote:
Wat kost zo'n spuitje?
quote:
Waarschijnlijk is de staat Californië het meest extreme voorbeeld voor de hoge kosten. De jaarlijkse kosten voor de gevangenen in de dodencellen bedraagt 114 miljoen dollar. De staat heeft de straf sinds 1976 dertien keer voltrokken. Dit kostte per executie 250 miljoen dollar.
bron
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:49:17 #180
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127196993
quote:

[..]

Wat kost zo'n spuitje?
Relatief weinig, helaas moet je dan ook een bijbehorende wet hebben :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo