abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127194642
Coole actie van de pliesie... _O_

Nergens gezien dat het Marokkanen betrof en in het filmpje en de artikelen wordt over "man" gesproken dus minstens 18..

Wat was het motief om mensen te gijzelen? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:45:44 #122
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127194644
quote:
9s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is er voor gedetineerden al een LockedIn als alternatief voor LinkedIn?
Godver.
quote:
locked.in
This premium domain is for sale!
:')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_127194674
quote:
18s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:45 schreef El_Matador het volgende:
Coole actie van de pliesie... _O_

Nergens gezien dat het Marokkanen betrof en in het filmpje en de artikelen wordt over "man" gesproken dus minstens 18..

Wat was het motief om mensen te gijzelen? :')
Ze werden achtervolgt door politie na een overval. Een kat in het nauw maakt rare sprongen enzo. Misschien iets teveel tv gekeken: "We gijzelen een gezin, dan kunnen we om een helikopter vragen!".
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127194712
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ze werden achtervolgt door politie na een overval.
En dan gijzel je mensen, logisch.

Verstoppen was geen optie?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_127194900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zei beide keren hetzelfde hoor, misschien moet je het nog eens opnieuw lezen. Ik zei namelijk twee keer dat HIJ daar wellicht op rekende/van uitging. Niet dat IK denk dat een 15-jarige niet zou schieten.

Maar net zeg je dus dat:

[..]

En nu weet jij ineens wel wat hij gedacht heeft? :D

[..]

Pff wat ben jij vermoeiend.

Jij gaat er zomaar vanuit dat een 15 jarige NIET zal schieten en ik zeg dat je daar NIET vanuit moet gaan.

Waarom ga jij er van uit dat een 15 jarige NIET zal schieten?

Hoe kom je daarbij? Hoe kom je aan 15
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:54:17 #126
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127194905
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ze werden achtervolgt door politie na een overval. Een kat in het nauw maakt rare sprongen enzo. Misschien iets teveel tv gekeken: "We gijzelen een gezin, dan kunnen we om een helikopter vragen!".
Ze wilden een helicopter, ze kregen een kogel :D het vliegt allebei ;)
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:00:12 #127
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127195083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:54 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Pff wat ben jij vermoeiend.

Jij gaat er zomaar vanuit dat een 15 jarige NIET zal schieten en ik zeg dat je daar NIET vanuit moet gaan.

Waarom ga jij er van uit dat een 15 jarige NIET zal schieten?

Hoe kom je daarbij? Hoe kom je aan 15
Jongen, lees nou gewoon eens wat ik schrijf. Nergens zeg ik dat IK ervan uitga, maar dat die agent er wellicht vanuit ging. Vermoeiend zo inderdaad ja :{
pi_127195194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:00 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Jongen, lees nou gewoon eens wat ik schrijf. Nergens zeg ik dat IK ervan uitga, maar dat die agent er wellicht vanuit ging. Vermoeiend zo inderdaad ja :{

Inderdaad. Ik moest ineens aan dit plaatje denken. ;)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_127195261
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:17 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar puur omdat er niet keihard wordt gestraft gaan die jongens niet denken "goh, laten we eens een snackbar overvallen o.i.d., we krijgen toch geen straf". Verkeerde vrienden hebben speelt inderdaad een grote rol, net als de inschatting van de pakkans maar aan de straf denken ze meestal pas als ze gepakt zijn.
Ik spreek bewust over het vermenigvuldigen van factoren. Als de straf op een bepaald misdrijf 30 jaar is, terwijl de pakkans 0,00000001 procent is, is de uitkomst van de som bijzonder laag. Natuurlijk moet je het nodige doen aan preventie, maar repressie (het daadwerkelijk bestraffen van crimineel gedrag) moet niet een soort taboe worden.

quote:
3s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:19 schreef Re het volgende:

[..]

en het zijn minderjarigen natuurlijk, iets wat ook afgeschaft dient te worden blijkbaar...

ik vind het eigenlijk best grappig dat de strafmaat al is bepaald, van 2 dagen schoffelen tot de doodstraf...

en hoe wilde je die begeleiding allemaal gaan financieren eigenlijk? VVD heeft net alles wegbezuinigd in het gevangeniswezen en prefereert de enkelband
Ik begrijp dat er nog wat onduidelijkheid is over de precieze leeftijd van de daders. Mochten ze 16 blijken te zijn, dan liggen de mogelijkheden qua straffen nog net weer wat anders dan bij iemand van 15. Wat jongens van 15 behandelen we - naïef als we zijn - als "kinderen", ook al plegen ze zeer ernstige misdrijven.

Er zal effectief hoe dan ook langer gestraft moeten worden. Je zult iets moeten met begeleiding, cq. gedragscorrectie. De financiering? Een soberder gevangenisregime (weg met de luxe), ouders laten meebetalen aan het gedrag van hun kinderen, jongeren aan hun eigen begeleiding laten meebetalen als een soort "studieschuld". Zijn ze eenmaal vrij, dan gaan ze die schuld aflossen. Bij goed gedrag wordt een deel van de schuld kwijtgescholden, vervallen ze in herhaling, dan blijft het staan.

Ik hoef hier geen panklare oplossingen te bedenken. Waar het om gaat, is: "waar een wil is, is een weg".
pi_127195304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Dat schoffie mag blij zijn dat hij slechts gewond is en niet door de politie doodgeschoten is (om geen enkel risico te nemen). Hij zal er waarschijnlijk met een lage straf vanaf komen omdat hij minderjarig is, maar kom op... we kunnen dit soort jonge talentjes missen als kiespijn.
De buurt mag vooral blij zijn dat het joch niet is doodgeschoten. Anders hadden we Stockholmse taferelen gekregen: groepen verontwaardigde mensen die de straat opgaan en gaan lopen rellen...
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:15 #131
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127195345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:03 schreef Monomeism het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Inderdaad. Ik moest ineens aan dit plaatje denken. ;)
Ah, dit is jouw manier van een discussie eindigen omdat je liever niet toegeeft dat je inderdaad niet goed had gelezen? Geen probleem hoor :*
pi_127195407
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:
De buurt mag vooral blij zijn dat het joch niet is doodgeschoten. Anders hadden we Stockholmse taferelen gekregen: groepen verontwaardigde mensen die de straat opgaan en gaan lopen rellen...
Waar komt deze bangmakerij nou weer vandaan? Er is iets gebeurd en jij gaat al voorspellen wat er nog meer mis had kunnen gaan? Werk je bij FOX ofzo?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:08:58 #133
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127195411
quote:

[..]

Waarom mensen dan massaal verontwaardigd zijn is me trouwens nog steeds een raadsel. Het is nou niet alsof er dan een onschuldig slachtoffer gevallen zou zijn.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:10:21 #134
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127195460
quote:

[..]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Zulke relschoppers zou de politie van mij ook mogen neerschieten overigens, maar dat is weer een heel andere discussie.
pi_127195464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Waarom mensen dan massaal verontwaardigd zijn is me trouwens nog steeds een raadsel. Het is nou niet alsof er dan een onschuldig slachtoffer gevallen zou zijn.
Tuig wat wil rellen gaat rellen, dat zoekt alleen een 'verantwoording' daarvoor. Kansenjongeren grijpen de dood van "één van hen" als aanleiding, voetbalhooligans de aanwezigheid van de ME.
pi_127195516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ze wilden een helicopter, ze kregen een kogel :D het vliegt allebei ;)
_O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:13:23 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_127195560
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan gijzel je mensen, logisch.

Verstoppen was geen optie?
Jawel, maar zulk soort brainiacs kruipen dan meestal in een electriciteitshuisje, en dan staan de buitenwijken van Parijs weer twee weken in de fik, en dat is ook niet wenselijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:14:56 #138
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127195612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jawel, maar zulk soort brainiacs kruipen dan meestal in een electriciteitshuisje, en dan staan de buitenwijken van Parijs weer twee weken in de fik, en dat is ook niet wenselijk.
Dat duurde opvallend lang in Parijs ja... je zou denken dat een paar verstandig geplaatste snipers zo'n rel wel in de kiem kunnen smoren, maar nee hoor... :{
pi_127195642
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

En dit.
Je bent wel crimineel lekkah. :* :9
:@
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:15:54 #140
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127195657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:05 schreef Elfletterig het volgende:

Er zal effectief hoe dan ook langer gestraft moeten worden.
Dat is de repressie, wat doe je aan preventie? Heb je ook ideeën om de oorzaken weg te nemen?

En is er ook maar één studie die aantoont dat langer en harder straffen recidive tegengaat of preventief werkt? Met andere woorden, behalve een marginaal effect op het veiligheidsgevoel, wat heb je aan langer straffen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_127195668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

_O_

pi_127195734
In b4 dat blijkt dat de neergeschoten jongen de snackbar met een nepwapen/balletjespistool heeft overvallen ipv met een echt pistool, de agent wordt door het OM vervolgd voor excessief geweld/onterecht wapengebruik enz. :Z
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:22:49 #143
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127195960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:17 schreef Ener-G het volgende:
In b4 dat blijkt dat de neergeschoten jongen de snackbar met een nepwapen/balletjespistool heeft overvallen ipv met een echt pistool, de agent wordt door het OM vervolgd voor excessief geweld/onterecht wapengebruik enz. :Z
Nep-wapens die op echte wapens lijken vallen ook gewoon onder wet wapens en munitie en zijn verboden.
pi_127196011
Al heeft ie de snackbar overvallen met een volgekwakte sok, zal me niks verbazen als er weer een enorm uitgebreid onderzoek komt (schietincident, dus onderzoek komt er sowieso) waarbij de agenten door het slijk worden gehaald.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127196013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Nep-wapens die op echte wapens lijken vallen ook gewoon onder wet wapens en munitie en zijn verboden.
Is wel een vrijstelling voor aan te vragen.
pi_127196027
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waar komt deze bangmakerij nou weer vandaan? Er is iets gebeurd en jij gaat al voorspellen wat er nog meer mis had kunnen gaan? Werk je bij FOX ofzo?
Ik geef je op een briefje dat het tot onlusten was gekomen als één van de daders was doodgeschoten. Het zou niet de eerste keer zijn.

quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is de repressie, wat doe je aan preventie? Heb je ook ideeën om de oorzaken weg te nemen?

En is er ook maar één studie die aantoont dat langer en harder straffen recidive tegengaat of preventief werkt? Met andere woorden, behalve een marginaal effect op het veiligheidsgevoel, wat heb je aan langer straffen?
Preventie en zwaarder straffen gaan verrassend hand in hand. Want van wie leren jonge jongens dergelijk crimineel gedrag doorgaans? Juist, van oudere broers of buurjongens die al een tijdje als succesvolle crimineel aan de weg timmeren. Ze worden minder snel in zulk gedrag meegesleept als hun voorbeelden zelf langdurig van straat zijn verdwenen.

Overigens is er een geen oorzaak waarom een 15-jarige een snackbar overvalt. Er is geen enkele situatie die dergelijk gedrag rechtvaardigt. Als jongeren bijvoorbeeld op straat rondhangen en wat overlast veroorzaken, kun je eventueel oorzaken benoemen: er is te weinig te doen, etc.

Maar er is geen oorzaak of rechtvaardiging die ten grondslag ligt aan het plegen van een overval of het gijzelen van mensen. Dus op dat punt moet je ook precies NUL begrip tonen. Hoe zij dat trouwens voor je? Met het wegnemen van welke oorzaken denk jij een snackbaroverval te voorkomen?
pi_127196038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:24 schreef Ener-G het volgende:
Al heeft ie de snackbar overvallen met een volgekwakte sok, zal me niks verbazen als er weer een enorm uitgebreid onderzoek komt (schietincident, dus onderzoek komt er sowieso) waarbij de agenten door het slijk worden gehaald.
Mental image. :') :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:25:45 #148
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_127196076
quote:
3s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:20 schreef Re het volgende:

[..]

heb je daar ook foto's van :')
Nee dat niet. Het is een gekleurde stift. Dat wel.
pi_127196142
Onzin, stennisschoppers hier. Die agenten gaat echt niet vervolgd worden omdat ze een gijzeling beëindigen dmv van wat (niet-dodelijke) pistoolschoten. Er wordt altijd (intern) onderzoek gedaan wanneer een agent een vuurwapen gebruikt, maar dit onderzoek is niet (per se) strafrechtelijk.
pi_127196151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef je op een briefje dat het tot onlusten was gekomen als één van de daders was doodgeschoten. Het zou niet de eerste keer zijn.
Niet elke doodgeschoten verdachte leidt tot rellen. In Den Haag is het na de dood van die jongen op HS toch ook niet tot rellen gekomen?

quote:
Preventie en zwaarder straffen gaan verrassend hand in hand. Want van wie leren jonge jongens dergelijk crimineel gedrag doorgaans? Juist, van oudere broers of buurjongens die al een tijdje als succesvolle crimineel aan de weg timmeren. Ze worden minder snel in zulk gedrag meegesleept als hun voorbeelden zelf langdurig van straat zijn verdwenen.
Ja, dat werkt in de VS inderdaad ook fanastisch, heel streng straffen (3 strikes), sobere gevangenissen en mogelijk de doodstraf. Totaal geen beroepscriminelen meer inderdaad.

quote:
Overigens is er een geen oorzaak waarom een 15-jarige een snackbar overvalt. Er is geen enkele situatie die dergelijk gedrag rechtvaardigt. Als jongeren bijvoorbeeld op straat rondhangen en wat overlast veroorzaken, kun je eventueel oorzaken benoemen: er is te weinig te doen, etc.

Maar er is geen oorzaak of rechtvaardiging die ten grondslag ligt aan het plegen van een overval of het gijzelen van mensen. Dus op dat punt moet je ook precies NUL begrip tonen. Hoe zij dat trouwens voor je? Met het wegnemen van welke oorzaken denk jij een snackbaroverval te voorkomen?
Jij moet oorzaak en rechtvaardiging niet aan elkaar koppelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')