abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:33:14 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127243379
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt, leer lezen.
Als er iemand wat achterstand in zich inlezen heeft over waar hij het over heeft ben jij dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:33:33 #177
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127243392
quote:
Het nieuws over de zorgverzekering is de laatste paar maanden niet erg positief. We horen regelmatig negatieve berichten over de zorgverzekering, over het snijden in het basispakket en over de verhoging van het eigen risico.

Steeds meer mensen hebben het over het Nederlandse zorgstelsel en de hoge maandelijkse lasten die aan een zorgverzekering zijn verbonden. Maar is dit in andere landen nou echt beter geregeld?

Wij bekeken het Scandinavische zorgstelsel, een zorgstelsel dat bij veel mensen een goede naam heeft. Deze goede naam heeft het vooral te danken aan het feit dat het voor iedereen toegankelijk is en de prijzen voor medische zorg lijken voor mensen in de Scandinavische landen erg laag.

In Scandinavië maakt men gebruik van het Scandinavisch model, een sociaal en economisch model. Dit model probeert inkomsten eerlijk te verdelen en er wordt geprobeerd om de kosten van veel sociale voorzieningen naar draagkracht te betalen. De belastingen zijn vaak erg hoog en de sociale voorzieningen zijn erg goed. Hoewel het model niet in alle Scandinavische landen precies hetzelfde is, is de globale toepassing van het model in alle Scandinavische landen hetzelfde.

Als we naar Zweden kijken, dan valt op dat mensen daar geen zorgverzekering nodig hebben. Ze hoeven bij het bezoek van een dokter, ziekenhuis of andere zorginstelling alleen een kleine eigen bijdrage te leveren. Er zit tevens een limiet aan de totale eigen bijdrage per jaar, zodat deze nooit hoger dan enkele honderden euro’s kan zijn. Mensen zijn dus nooit veel geld kwijt aan de behandeling of medicijnen.

Op het eerste gezicht lijkt het dus een ideaal systeem, geen maandelijkse kosten en een lage eigen bijdrage. Toch is dit niet helemaal waar, de kosten worden namelijk indirect betaald door belastingen. De Zweden betalen erg veel belasting, waardoor zorg en onderwijs erg goedkoop of zelfs gratis zijn.

Het systeem heeft bovendien enkele nadelen, zo is de efficiëntie van de zorg niet optimaal en is het gehele zorgstelsel erg duur. De zorgstelsels van de Scandinavische landen behoren tot de duurste zorgstelsels ter wereld en de wachtlijsten zijn enorm. De regeringen richten zich daar dan ook steeds meer op het verhogen van de efficiëntie van de zorg.

Mensen die denken dat het zorgstelsel in Zweden of andere Scandinavische landen dus veel beter is en dat de kosten voor de burger een stuk lager komen bedrogen uit. De burgers betalen hier de kosten voor het zorgstelsel via de belasting. Bovendien kampen Scandinavische landen, net als wij, ook met problemen zoals een niet-optimale efficiëntie en hoge kosten. Door het geld via de belasting te innen is de verdeling van de lasten in de Scandinavische landen echter wel eerlijker.
En in scandinavie is het, in tegenstelling tot wat ik dacht, al niet veel beter...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:33:34 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127243395
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er iemand wat achterstand in zich inlezen heeft over waar hij het over heeft ben jij dat.
Dat zal het zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:34:17 #179
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127243418
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastendruk is nog steeds te hoog en oneerlijk verdeeld, arbeidsmarkt kan nog veel beter
Hoezo oneerlijk? Kun je dat uitleggen?
Wat zou je nog verbeteren aan de arbeidsmarkt in Duitsland?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:37:53 #180
45206 Pietverdriet
pi_127243551
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:34 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hoezo oneerlijk? Kun je dat uitleggen?

Als je ongehuwd bent en zonder kinderen, betaal je je scheel aan belastingen (je mag blij zijn als je de helft netto krijgt) en ben je de eerste die bij reorganisaties aan de beurt bent ongeacht hoe je je werk doet. Dat is wettelijk zo geregeld.
Ben je getrouwt met kinderen betaal je over je eerste pakweg 40.000 euro geen belastingen. En ben je bij reorganisaties erg beschermt
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:39:45 #181
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127243614
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je ongehuwd bent en zonder kinderen, betaal je je scheel aan belastingen (je mag blij zijn als je de helft netto krijgt) en ben je de eerste die bij reorganisaties aan de beurt bent ongeacht hoe je je werk doet. Dat is wettelijk zo geregeld.
Ben je getrouwt met kinderen betaal je over je eerste pakweg 40.000 euro geen belastingen. En ben je bij reorganisaties erg beschermt
Zou je de reorganisaties zoals ze in Nederland zijn willen houden bij evt implementatie van het Duits model?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:40:15 #182
45206 Pietverdriet
pi_127243639
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:33 schreef n00b13 het volgende:

[..]

En in scandinavie is het, in tegenstelling tot wat ik dacht, al niet veel beter...
Zweden was in staat ondanks de gigantische lastendruk een staatsschuld op te bouwen. Hoeveel er dus ook betaald wordt, men wil altijd meer
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:40:58 #183
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127243669
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zweden was in staat ondanks de gigantische lastendruk een staatsschuld op te bouwen. Hoeveel er dus ook betaald wordt, men wil altijd meer
Logish toch? Gezondheidszorg is gratis. Dat kost wat.

Maar hier kunnen we er ook wat van :')
De zorgkosten zijn sinds de invoering van het 'nieuwe zorgstelsel' met 50% gestegen.
Hadden we dat geld gewoon bij het oude systeem gelegd hadden we ook geen wachtlijsten meer gehad hoor, dat kan ik de heren politici wel garanderen.
pi_127243752
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon gaan klagen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat is gewoon discriminatie. Als je ongehuwd/gehuwd met kinderen zou veranderen in Man/vrouw of Christen/Moslim dan heb je de poppen aan het dansen.
Get it and Bet it
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:42:53 #185
45206 Pietverdriet
pi_127243754
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:39 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Zou je de reorganisaties zoals ze in Nederland zijn willen houden bij evt implementatie van het Duits model?
Ik vind dat je moet kijken naar wat je beste medewerkers zijn en daarmee verder gaan. Ik heb de nodige reorganisaties gemanaged en wat ik vooral zie is dat het maar al te vaak korte termijn denken is vanuit mijn opdrachtgevers.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:44:13 #186
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127243806
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet kijken naar wat je beste medewerkers zijn en daarmee verder gaan. Ik heb de nodige reorganisaties gemanaged en wat ik vooral zie is dat het maar al te vaak korte termijn denken is vanuit mijn opdrachtgevers.
Reorganisaties in NL zijn toch gewoon wettelijk geregeld?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:48:21 #187
45206 Pietverdriet
pi_127243987
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Reorganisaties in NL zijn toch gewoon wettelijk geregeld?
Er zijn voorschriften voor, dat klopt.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:52:18 #188
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127244140
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn voorschriften voor, dat klopt.
En die voorschriften schrijven niet voor dat je je beste medewerkers mag houden?
Je moet toch op leeftijden en indiensttreding een lijst maken enzo?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:59:33 #189
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_127244424
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:07 schreef n00b13 het volgende:
Ik vond deze wel goede (http://www.geenstijl.nl/m(...)aar_wa.html#comments):
"En een toeslagen stop voor iedereen die minder dan 5 jaar in Nederland heeft GEWERKT!!!"
"in 10 jaar tijd lineair HRA en huursubsidie afschaffen (in gelijke tred)"
"de-privatiseren van zorg, energie, telecom en OV"

"Afschaffen:

>zorgmanagers
>onderwijsmanagers
>zinloze beslastingsponzen als Projectgroep Dit en onderzoekscommissie -Cohen- Dat.
>Aleid Wofsen
>HRA, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag en de belasting voor IEDEREEN omlaag. Hele systeem grondig vereenvoudigen. Geen heffingen meer aan de voordeur en teruggaven aan de achterdeur. Bespaart miljarden op ambtenaren en bureaucratie
>Marc Calon van AEDES die jaarlijks ¤150.000 krijgt voor DRIE dagen werken per week.
>Fraudeurs en Co Verdaasjes elke cent laten terugbetalen
>Versobering arbeidsvoorwaarden ambtenaren. Waarom moet bijv. een onderwijsmanager (=schooldirecteur) auto met chauffeur krijgen op kosten van de belastingbetaler?"

Een aantal goede ideeen IMO.
Je vergeet nog: Frans Bauer.
Het zou verboden moeten worden dat kampvolk dat eigenlijk in een scheefschaande stacaravan, omringd door autowrakken, zou moeten wonen, kapitalen kan verdienen met het produceren van kattengejank. Dat moet met 99% belast worden. Zelfde geldt voor soortgelijke profvoetballers.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:03:12 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_127244566
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

En die voorschriften schrijven niet voor dat je je beste medewerkers mag houden?
Functiegroepen niet te vergeten.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:08:48 #191
45206 Pietverdriet
pi_127244809
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Je vroeg me naar wat ik vond
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:18:16 #192
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_127245175
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je vroeg me naar wat ik vond
Hahaha, jij bent net een draaideur.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:53:43 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_127269428
Het probleem van dit soort onderzoekjes is dat de economen van vandaag de dag zelf te strak verweven zitten in dit soort bancaire cricuitjes, waar praktijkonderzoek de waan van de dag is. Ik weet niet meer wie ik moet vertrouwen, onafhankelijkheid bestaat niet meer. Met dank aan rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:57:34 #194
45206 Pietverdriet
pi_127269644
Kloppekindje!
:)
pi_127278059
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vriend, neem het woord 'zuster' niet eens in de mond. Je hebt geen idee wat die mensen presteren. En die tweede vergelijking... ach, ik ben het gewend dat libertariërs met de meest ridicule concepten komen.
Hoezo ridicuul? Jij beweert dus eigenlijk dat mensen die veel betaald krijgen vaak het geld niet eens waard zijn. Al die bedrijven en dergelijke zijn gewoon een stelletje ezels want voor getalenteerd personeel hoeft niet zoveel betaald te worden.
En voor kwaliteiten die vaker voorkomen hebben ik en al die andere bedrijven natuurlijk geen waardering voor, ik vind het wel wat dat jij het beter meent te weten dan de markt.
quote:
Daarnaast lees je ook bijzonder slecht, daar ik nergens gepleit heb voor het per se minder uitbetalen van mensen. Waar het mij om gaat is dat er een beetje meer respect is voor lieden die met hun talent minder verdienen maar wel degelijk belangrijk werk doen en daar ook getalenteerd in zijn. Het is die respectloosheid die uit al je posts druipt, die libertarische neiging om hoge salarissen maar direct te linken aan een soort 'talent' dat slechts voor een select groepje (waar jijzelf uiteraard toebehoort) is weggelegd.
Quote aub dat stukje waar ik minachting heb voor lager betaalde beroepen? Je kletst maar wat en je wilt afgeven op het libertarisme, van mij mag je maar ik vind het behoorlijk zielig.
quote:
Ondanks alle mooie praatjes is het einddoel van de libertariër wel duidelijk: een gigantische onderklasse creëren waarmee door het elitaire groepje dat alle middelen ter beschikking heeft (want: financiën, rechtspraak, woonmarkt, alles is in handen van particuliere clubjes die gewoon voor de hoogste bieder gaan) gedaan kan worden wat het wil. Natuurlijk horen daar dan ook zaken bij als afschaffing van minimumloon (laat de talentlozen maar ploeteren): een neo-feodaal systeem waarin de zelfbenoemde 'getalenteerden' een luizenleven kunnen leiden over de rug van de 'minder gelukten', die voor een habbekrats het harde werk mogen leveren. En dat allemaal onder het mom van vrijheid en talent.
:')
pi_127278265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:53 schreef Klopkoek het volgende:
Het probleem van dit soort onderzoekjes is dat de economen van vandaag de dag zelf te strak verweven zitten in dit soort bancaire cricuitjes, waar praktijkonderzoek de waan van de dag is. Ik weet niet meer wie ik moet vertrouwen, onafhankelijkheid bestaat niet meer. Met dank aan rechts.
Serieus, graag gedaan. Het is de schuld van rechts. Jaja. Heb je daar ook een bron voor? Of mag ik dat niet vragen? Hihi onderbuikgevoelens roeleren he O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_127278352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:28 schreef Arcee het volgende:
Roemer zat vorig jaar bij Oog in Oog. Op de opmerking dat de 10% topinkomens bij elkaar 70% van de inkomstenbelasting betalen reageerde Roemer met: "Moet je 'es kijken wat ze overhouden en moet je 'es kijken wat ze bezitten."

Alsof het om een misdaad gaat.

Bewuste fragment: http://ooginoog.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/30-05-2012 (11:48)
Pure afgunst.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_127278572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:28 schreef Arcee het volgende:
Roemer zat vorig jaar bij Oog in Oog. Op de opmerking dat de 10% topinkomens bij elkaar 70% van de inkomstenbelasting betalen reageerde Roemer met: "Moet je 'es kijken wat ze overhouden en moet je 'es kijken wat ze bezitten."

Alsof het om een misdaad gaat.

Bewuste fragment: http://ooginoog.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/30-05-2012 (11:48)
net even een stukje gekeken. komt er straks gewoon op neer, dat de rijken meer gaan betalen en de midden en lage inkomens ook moeten inleveren...
of niet
pi_127280180
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het goed doet? Ik zou Uli, Dietrich en Gabi hierover weleens willen spreken.

"Ook wordt Hartz IV gezien als een direct voortvloeisel van een andere maatregel van Agenda 2010: de versoepeling van het ontslagrecht. Die maakt het ondernemingen gemakkelijker werknemers met een vast contract te ontslaan als het economische tij tegen zit.

De verruiming van het ontslagrecht was goed voor het bedrijfsleven, maar leverde in eerste instantie wel meer werklozen op. Omdat de wet werklozen verplichtte iedere baan aan te nemen, werkten steeds meer mensen buiten hun eigen vakgebied. Hierdoor nam de kans dat zij ooit in hun oude beroep terugkeren af."
Tja, ze kunnen natuurlijk ook blijven hangen in een sector waar blijkbaar onvoldoende vraag naar personeel is. Worden ze door de regelgeving waar jij blijkbaar een voorstander van bent min of meer gedwongen om weg te kwijnen in een uitkering.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 10:03:47 #200
45206 Pietverdriet
pi_127280223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:20 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

net even een stukje gekeken. komt er straks gewoon op neer, dat de rijken meer gaan betalen en de midden en lage inkomens ook moeten inleveren...
of niet
Zo gaat dat al sinds de oorlog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')