Lul.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:36 schreef Wopper1 het volgende:
Ik zie Robredo bij een 0-2 achterstand in sets echt niet terugkomen (misschien een jaar of 6 geleden, maar zeker nu niet).
Domme vraag, Hij natuurlijkquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Is wellicht ook wat overtrokken, maar noem mij eens een mentaal sterke Nederlandse tennisser de laatste 5 a 10 jaar ... zowel dames als heren.
Ik vind het overtrokken. Dit was misschien mentaal een slechte partij, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd mentaal een wrak is. In tegendeel zelfs, vorige week in Düsseldorf toonde hij zich in een paar partijen nog mentaal heel sterk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Is wellicht ook wat overtrokken, maar noem mij eens een mentaal sterke Nederlandse tennisser de laatste 5 a 10 jaar ... zowel dames als heren.
quote:Tsja, het spelen van een vijfsetter moet je kunnen. Mentaal en fysiek. Harde les voor Sijsling Sijsling. Stoor me ook aan houding op de baan
Wil federer vandaag nog wel zienquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:26 schreef stefan92 het volgende:
Is toch mooi, hoe langer Monfils - Gulbis duurt hoe beter
Mark Brasser moet wat betreft dat eerste niet zeiken. Hij heeft nota bene dit jaar in de Davis Cup tegen Hanescu nog een vijfsetter gewonnen nadat hij een 2-0 voorsprong in sets weggaf. Dus wat een selectief geheugenquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Harde conclusie ook van Mark Brasser op Twitter ...
[..]
Dat is natuurlijk het andere uiterste, al zijn ze er wel (Hewitt, Nadal, Ferrer)quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind het overtrokken. Dit was misschien mentaal een slechte partij, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd mentaal een wrak is. In tegendeel zelfs, vorige week in Düsseldorf toonde hij zich in een paar partijen nog mentaal heel sterk.
En wat betreft die laatste vraag: kan ik je niet noemen. Zoveel Nederlanders op het hoogste niveau hebben we ook niet gehad. Maar een tegenvraag, hoeveel tennissers zijn er nou op deze aardkloot die onder ALLE omstandigheden in ALLE situaties mentaal sterk zijn?
En ik probeer maar aan te geven dat die conclusie overtrokken is, zeker omdat Sijsling zich nota bene vorige week nog in een paar partijen juist mentaal sterk toonde.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het andere uiterste, al zijn ze er wel (Hewitt, Nadal, Ferrer)
Ik wil aangeven dat zodra het lastig gaat, Nederlandse tennissers de neiging hebben snel af te haken. En dat is de afgelopen generaties alleen maar erger geworden vind ik.
Ik zou al heel tevreden zijn met spelers die gewoon naar hun kunnen spelen, en dat gewoon op constante basis doen, en niet bij een stukje tegenwind meteen omvallen. Mannen als Nieminen zeg maar ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |