Nou, jonge padawan:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gray, even iets compleet anders. Zoals je weet zit ik te klooien met mijn PTSD. Ik heb Lloret net weer verlaten en daar kwam ook weer de perceptie van relaties, liefde en vertrouwen op een volledig ander perspectief te staan. Nu ik die heigende tiener dames en heren weer heb verlaten merk ik dat ik nu bijv. weer bizarre woede voel. Woede en frustratie omtrent mijn bitch-ex-gf. Ik zie dat ze me weer emailt nu ik haar volledig negeer nadat ze wat zei op FB. En haar berichten slaan nergens op. Echt nergens op..
Echt echt helemaal nergens op. Echt batsh!t crazy. Echt .. m'n oren tuiteren van d'r mails. Ik zou er een horror film van kunnen maken.![]()
Ik merk als ik het nu weer lees ik echt enorme woede en frustratie en misschien zelfs wel haat voel. Niet dat ik haar pijn wil doen maar dat ik haar niks gun, haar geen plezier gun.
Dus de vraag hoe zie jij de perceptie van haat? Is het een simpel let it go verhaal? Is het een gevecht met je eigen ego? Dat een relatie niet werkte? En je eigen ego daar moeite mee heeft?
Echt, die relatie gaat mij er echt nog een keer echt onder krijgen. Het idee dat ze rondloopt, is gewoon beangstigend. Ik wil niet op een aarde rondlopen waar er ook van dat soort figuren rondlopen. De mentale pijn gaat letterlijk door je hele lichaam. Ik wil dat in perspectief kunnen plaatsen maar dat lukt nog niet.
quote:Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Mag ik bij je wonen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Gray het volgende:
[..]
En mijn doel? Geen, behalve leven. En dat brengt wat het brengt. Maar als ik dan iets moet noemen dan is het wellicht om ooit een klein bungalowtje te hebben op het midden van de heide, omgeven door bomen en heuvels, met een klein beekje ernaast. En dan lekker zitten. Beetje houtwerken, tekenen of schilderen, schrijven en dromen. Eten planten, vangen en maken. Misschien een mini-retraite ervan maken, want gedeelde vreugd is dubbele vreugd.
Toen ik dit las dacht ik inderdaad wel aan, dit is blijkbaar wat ik wil!quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Nou, jonge padawan:
[ afbeelding ]
[..]
Het is makkelijker afstand nemen wanneer je kwaad bent. Het geeft meer energie dan verdriet en helpt vechten tegen pijn. Dat lijkt wel op iets van het ego, hm? Haar niets gunnen is vergelijkbaar met haar tot niets te reduceren. Op die manier is ze te vergeten. Ook je 'falen' voor het aangaan of volhouden of juist niet volhouden van de relatie vergaat op die manier.
Vluchtgedrag is het eigenlijk. Maar jezelf willen ontdoen van dit vluchtgedrag is ook vluchten. Vluchten van wat speelt. Blijkbaar is dit momenteel nodig voor jou om je over voorgaande periode heen te zetten. Geen zorgen over maken, gaat vanzelf over.![]()
Maar hoe zit het nou met die figuren zoals Krishnamurti en Watts e.a. hoe die daar over denken? Ik vind het Star Wars gegeven echt leuk gevonden en echt relevante quote. Wat Tolle er van denkt is minder relevant want dat is echt te zweverig. Ik heb er wel eens wat van een Argentijnse psycholoog over gelezen en die zei ook dat echte liefde niet bestaat en dat het normaal is dat je op een gegeven moment andere interesses zult krijgen in anderen, maar om ipv daar enorm angstig over te worden moet je juist elke dag genieten van je relatie.quote:Liefde en relaties blijven lastige dingen, maar ze zijn ook heel leuk. Chocola is lekker, maar geeft wel gaatjes. Het is zoals het is.
Hier komt in ieder geval niet uit dat je materialistisch bent. Ik ben het zelf ook niet maar wel veel meer ivg met jou. Geld brengt vrijheid. Bijv. 25k is een jaar niks doen. Vrijheid brengt rust.quote:En mijn doel? Geen, behalve leven. En dat brengt wat het brengt. Maar als ik dan iets moet noemen dan is het wellicht om ooit een klein bungalowtje te hebben op het midden van de heide, omgeven door bomen en heuvels, met een klein beekje ernaast. En dan lekker zitten. Beetje houtwerken, tekenen of schilderen, schrijven en dromen. Eten planten, vangen en maken. Misschien een mini-retraite ervan maken, want gedeelde vreugd is dubbele vreugd.
Maar met een klein minimalistisch flatje zou ik ook al blij zijn.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Toen ik dit las dacht ik inderdaad wel aan, dit is blijkbaar wat ik wil!
Die zien het als een bloem die je niet plukt, omdat ie anders doodgaat. Ware liefde is het ander in zijn schoonheid laten leven en niet te plukken omdat je het graag wil hebben. Directer gezegd is dat je je geliefde neemt voor wie het is, die niet verplichtingen en verwachtingen oplegt, maar in totale vrijheid laat leven.quote:Maar hoe zit het nou met die figuren zoals Krishnamurti en Watts e.a. hoe die daar over denken? Ik vind het Star Wars gegeven echt leuk gevonden en echt relevante quote. Wat Tolle er van denkt is minder relevant want dat is echt te zweverig. Ik heb er wel eens wat van een Argentijnse psycholoog over gelezen en die zei ook dat echte liefde niet bestaat en dat het normaal is dat je op een gegeven moment andere interesses zult krijgen in anderen, maar om ipv daar enorm angstig over te worden moet je juist elke dag genieten van je relatie.
Vrijheid brengt vrijheid. Geld brengt al het andere. En problemen. Jay-Z zegt het ook.quote:Hier komt in ieder geval niet uit dat je materialistisch bent. Ik ben het zelf ook niet maar wel veel meer ivg met jou. Geld brengt vrijheid. Bijv. 25k is een jaar niks doen. Vrijheid brengt rust.
Misschien ben jij de wind die waait waar het waait, waar ik de regen ben die landt waar het landt.quote:Ik vergelijk jouw doel met die van mezelf en dan zie ik het volgende, ik merk dat ik dat zelf niet zou kunnen. Ik zou dood ongelukkig worden. En dan twijfel ik, heb ik dan nog niet voldoende rust in mijn hoofd?
Prima mooi.quote:Wat mijn doel is? Ik wil nog wel een aantal dingen zien in de wereld en wil nog wel een aantal mensen uit de brand helpen. Aantal familie leden helpen met een early retirement, maar ik blijf dat innerlijke gevoel hebben dat dat nog een aantal jaar gaat duren en dat we dan de stekker er maar uit kunnen trekken.
Super dat je er zo relaxed over kan denken. Dat kan ik dus niet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor stress is er bij een vakantie?Ik word wakker, pak een vliegtuig ga ergens heen en als ik niet aankom pak ik wel een taxi naar een andere plek. Of als dat hotel me niet bevalt gaan we ergens anders heen.
Of als ik toch nog ergens anders heen wil staan we binnen 24h weer op het vliegveld...
En dat hij het geld er voor heeft...quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Super dat je er zo relaxed over kan denken. Dat kan ik dus niet.
Dat is ook mijn voorkeur, hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef Nijna het volgende:
Ik heb het niet eens over het geld, zelfs al zou ik al het geld van de wereld hebben, het zou een vakantie er niet makkelijker op maken voor me denk ik.
Home sweet home, is absoluut op mij van toepassing.
Ja maar ik wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef Nijna het volgende:
Ik heb het niet eens over het geld, zelfs al zou ik al het geld van de wereld hebben, het zou een vakantie er niet makkelijker op maken voor me denk ik.
Home sweet home, is absoluut op mij van toepassing.
Ik wil zelf ook wel wat meer vakantie stress voelen. Stress betekend dat je iets wil bereiken, een gevoel, een doel, een bepaald object of wat dan ook. Dat betekend dat je gedreven bent om dat te bereiken en dus dat continu in je hoofd hebt zitten en als er dus iets mis gaat, je mist een vlucht, of wat dan ook dat je dus gaat paniekeren. Hotelletje bellen? Camping bellen? Hoe gaan we de kids tevreden houden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Super dat je er zo relaxed over kan denken. Dat kan ik dus niet.
Geld speelt geen rol, je kunt echt rete goedkoop op vakantie naar de meest leuke plekjes op aarde.quote:
Oe, kip ik heb jequote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is ook mijn voorkeur, hoor.Home is where the heart is (warm).
En dat heb ik dan gelukkig weer wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe, kip ik heb jeWat zie jij dan als 'home' ? Is er een home? Ik heb namelijk echt(!) absoluut geen gevoel van een thuis te hebben in deze wereld. Geen. Ik voel me letterlijk nergens thuis. Nergens.
Jaloers .. Ik heb dat echt niet. Ik heb nergens nog nooit een thuis gevoel gehad. Niet tijdens een relatie, niet bij ouders, vrienden of pleegouders. Nog nooit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
En dat heb ik dan gelukkig weer wel.
Maar zonder dat gevoel lijkt het me ook minder lastig om je spullen te pakken en te gaan...
Ik begrijp niet zo goed waarom het stressvol is, om eerlijk te zijn. Bij mijn vriend heb ik vaak het gevoel dat hij excuses zoekt om maar NIET te kunnen genieten, dat komt vooral in de aanloop naar vakantie naar voren. Het is net alsof hij zichzelf geen leuke tijd gunt. Zijn zorgen zijn over the top.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:49 schreef Nijna het volgende:
Seven, een weekje vakantie, iets simpels? Ik vind het zo herkenbaar, die vakantiestress.
Ik vraag me elk jaar dan ook weer af, waarom ik er weer ben ingetrapt, het hele op vakantie circus...
Maar goed, ik doe het dan toch maar voor de rest van mn gezin, want die vinden het blijkbaar wel leuk...
Het is geen verrassing natuurlijk maar met kleine doelen en niet teveel doelen tegelijk, kun je jezelf veel makkelijker tevreden stellen. Als je dat rationeel bekijkt, dan is dat om de volgende redenen:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Doelen? Echt super klein. Bijv. die zwerf katten. Ik kwam ze tegen en toen was mijn doel naar de supermarkt om katvoedsel op te halen en het daar te legen in de hoop dat het de ochtend er op leeg zou zijn en dat was het! I know, triest.
Doe je wel veel dingen in het leven?quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:18 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat mijn zin of doel is? Ik heb er geen. Als ik mijn familie volledig buiten beschouwing zou laten, zou er een zeer grote kans zijn dat ik er helemaal mee kap. Maar omdat de gedachte dat ik ze veel pijn aandoe mij ervan weerhoudt, ga ik maar verder. Dat is niet zo erg, maar het wakker worden is wel verdomd moeilijk. Ik probeer de laatste tijd uit te zoeken wat ik wil, en dat hoeft niet per se een groot doel te zijn. Wil ik deze zomer op vakantie? Welke studie wil ik doen in september? Als ik het uberhaupt wel wil. En verder, wil ik me meer openstellen, een relatie aangaan misschien? Wil ik meer dan slechts overleven is wat me nu dagen bezig houdt. Ik weet het nog niet. Alles, maar dan ook echt alles voelt zo ontzettend nutteloos. En ja, waarom moet iets nut hebben? Misschien niet nut, maar plezier. Ik wil weer plezier beleven aan iets, vooral aan de kleine dingen. Een goede dag, niks speciaals, lijkt mij zo mooi.Genieten van de zon, van de regen, van de geur van de natuur, van alle dingetjes die het leven leven maken.
Ik weet het niet, maar ik ga wel door en ik zie wel waar ik eindig.
Ik doe nu wel minder dan ik eerst deed. Verder ben ik weer begonnen met werken dus ja.. Nee, veel doe ik niet, maar ik voel jammer genoeg ook niet de behoefte er voor. Alles is grijs als je snapt wat ik bedoel. Ik wil graag weer kunnen genieten, maar het lijkt zo onhaalbaar.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Doe je wel veel dingen in het leven?
Ik zat op jouw punt nog geen maand geleden...quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:44 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik doe nu wel minder dan ik eerst deed. Verder ben ik weer begonnen met werken dus ja.. Nee, veel doe ik niet, maar ik voel jammer genoeg ook niet de behoefte er voor. Alles is grijs als je snapt wat ik bedoel. Ik wil graag weer kunnen genieten, maar het lijkt zo onhaalbaar.
Jawel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zat op jouw punt nog geen maand geleden...
Ik weet niet of je nog prof hulp hebt oid verder?
Ik heb 2-wekelijkse gesprekken met een psycholoog en dat gaat vooral over het verleden. De effecten daarvan zullen eerder op de lange termijn merkbaar zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En hoe gaat dat bij jou in zijn werk dan? Wat gebeurt daarmee allemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |