abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:20:16 #276
290586 Totaalzinloos
Köning der Zinloosheid
pi_127169777
Is het tweede tijdvak al uitgelekt :') ?
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:21:05 #277
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_127169820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:18 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

''Het verdient de aanbeveling'' is toch iets anders dan ''het is verplicht''. Maar goed, ik weet niet hoe een rechter bij een mogelijke claim hiervan zou oordelen.
Klopt. Nu zullen de meeste directeuren ook wel de "komt wel goed" mentaliteit hanteren. Dan nog vraag ik mij af of het voor studenten ook niet de plicht is om een soortgelijk regelement door te lezen voordat zij examen doen.

Eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren dat het in mijn tijd wel het geval was, maar ik was ook een lakse scholier van hier tot tokyo.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_127170517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:07 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: het LAKS is geen overheidsinstelling. Als het LAKS iets zegt is 't dus nog niet bindend. Waarschijnlijk is 't niet een wettelijke plicht om het door te geven aan alle leerlingen.
Ik zeg toch ook het reglement van CvE. Alleen LAKS linkte ernaar en ik citeerde voor het gemak van LAKS, omdat ik dat sneller vond.
Maar ik zal wel opzoek gaan naar de tekst van CvE.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 mei 2013 @ 20:36:16 #279
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_127170718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:32 schreef bunberry het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook het reglement van CvE. Alleen LAKS linkte ernaar en ik citeerde voor het gemak van LAKS, omdat ik dat sneller vond.
Maar ik zal wel opzoek gaan naar de tekst van CvE.
Is al geciteerd. Dus niet nodig.
pi_127170853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:36 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Is al geciteerd. Dus niet nodig.
Mooi, scheelt mij zoekwerk
pi_127172934
even off-topic:

Ik heb het EM-profiel met M&O, aardrijkskunde én informatica. Mijn probleem is dat ik waarschijnlijk voor M&O een (dikke) onvoldoende gehaald heb. Ik wil dat vak dan graag laten vallen, wat mij wel mogelijk lijkt, omdat een vriend van mij hetzelfde profiel heeft als ik, behalve dat hij GEEN
aardrijkskunde heeft en WisB ipv. WisA. Is het mogelijk om M&O te laten vallen, ja of nee? Het enige verschil in studielasturen is dat hij met WisB 80 uren extra heeft (600-520).

(Wordt ziekte/verzuim in mindering gebracht op je studielasturen?)
pi_127173236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:11 schreef VK3601 het volgende:
even off-topic:

Ik heb het EM-profiel met M&O, aardrijkskunde én informatica. Mijn probleem is dat ik waarschijnlijk voor M&O een (dikke) onvoldoende gehaald heb. Ik wil dat vak dan graag laten vallen, wat mij wel mogelijk lijkt, omdat een vriend van mij hetzelfde profiel heeft als ik, behalve dat hij GEEN
aardrijkskunde heeft en WisB ipv. WisA. Is het mogelijk om M&O te laten vallen, ja of nee? Het enige verschil in studielasturen is dat hij met WisB 80 uren extra heeft (600-520).

(Wordt ziekte/verzuim in mindering gebracht op je studielasturen?)
Ik zou dit vragen aan je school, want je heb hier zulke aparte regels voor.
pi_127173342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:15 schreef bunberry het volgende:

[..]

Ik zou dit vragen aan je school, want je heb hier zulke aparte regels voor.
Ja heb ik al gedaan, alleen ik moet wachten want ze mijn mentor en de afdelingsleider wisten het nog niet. Vanwege alle hectiek met Frans zal het nog even duren.. Ik hoopte dat iemand hier het wist.
pi_127173506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:16 schreef VK3601 het volgende:

[..]

Ja heb ik al gedaan, alleen ik moet wachten want ze mijn mentor en de afdelingsleider wisten het nog niet. Vanwege alle hectiek met Frans zal het nog even duren.. Ik hoopte dat iemand hier het wist.
Ik begrijp dat je vriend wel M&O mag laten vallen? En hij heeft er ook examen in gedaan?
pi_127173613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:19 schreef bunberry het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je vriend wel M&O mag laten vallen? En hij heeft er ook examen in gedaan?
Nee, ik zei dat we hetzelfde profiel hebben, maar dat ik ak heb en hij niet. Tevens heeft hij WisB en ik WisA. >.<
pi_127173654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:20 schreef VK3601 het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat we hetzelfde profiel hebben, maar dat ik ak heb en hij niet. Tevens heeft hij WisB en ik WisA. >.<
Ak en M&O hebben beide 440 studielasturen, alleen heeft WisB er 600, WisA 520.
pi_127174089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:21 schreef VK3601 het volgende:

[..]

Ak en M&O hebben beide 440 studielasturen, alleen heeft WisB er 600, WisA 520.
Aha, haha. Sorry, begreep het verkeerd.
Heb jij twee profielkeuzevakken?

Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb het nog niet gezien op mijn school. Ben bang dat je het moet afwachten, tenzij een ander fok!er het weet.. Maak anders een eigen topic aan. :)
pi_127175748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:20 schreef Totaalzinloos het volgende:
Is het tweede tijdvak al uitgelekt :') ?
pi_127179861
Klote voor degenen die nu een dag langer moeten zweten, aan de andere kant is het een examen waar je je uberhaupt niet erg op kunt voorbereiden, of is het tegenwoordig geen 100% tekstverklaren meer :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_127180116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Klote voor degenen die nu een dag langer moeten zweten, aan de andere kant is het een examen waar je je uberhaupt niet erg op kunt voorbereiden, of is het tegenwoordig geen 100% tekstverklaren meer :?
jawel
Doei
pi_127183007
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:23 schreef jordyqwerty het volgende:
Mensen die het CvE de schuld geven :') Ik vind het sowieso niet al niet erg snugger om geen annuleringsverzekering te nemen, als je nota bene op reis gaat nét na de examenperiode.
Ik geef het CvE niet de schuld, maar ze zijn wel eindverantwoordelijk. Niet alleen voor het centraal examen Frans, maar ook voor het verschuiven van de datum. Het is schandelijk dat ze er zo makkelijk mee weg denken te komen. Wat mij betreft hoefde er geen kamerdebat te komen hierover, maar als het CvE niet stevig aangepakt gaat worden, verwacht ik wel degelijk andere maatregelen van het kabinet.

De leerlingen betalen de rekening, zitten zwaar in de stress, moeten van alles omzetten en regelen op de de dag voor hun centraal examen Frans. Verder moeten vele nog een flinke som geld betalen en het CvE zit relaxt te doen en zegt: "'ja, kan gebeuren, heel jammer allemaal maar laten we gewoon maar weer over gaan tot de orde van de dag''
Te triest voor woorden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_127184866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik geef het CvE niet de schuld, maar ze zijn wel eindverantwoordelijk. Niet alleen voor het centraal examen Frans, maar ook voor het verschuiven van de datum. Het is schandelijk dat ze er zo makkelijk mee weg denken te komen. Wat mij betreft hoefde er geen kamerdebat te komen hierover, maar als het CvE niet stevig aangepakt gaat worden, verwacht ik wel degelijk andere maatregelen van het kabinet.

De leerlingen betalen de rekening, zitten zwaar in de stress, moeten van alles omzetten en regelen op de de dag voor hun centraal examen Frans. Verder moeten vele nog een flinke som geld betalen en het CvE zit relaxt te doen en zegt: "'ja, kan gebeuren, heel jammer allemaal maar laten we gewoon maar weer over gaan tot de orde van de dag''
Te triest voor woorden.
Men kan eerder blij zijn dat het examen morgen al wordt afgenomen. Men heeft zelfs getracht het vandaag nog te proberen. Wat moet het CvE dan doen? Huilie huilie in een verklaring, boehoehoe sorry? Ik vind dat de scholen zelf eindverantwoordelijk zijn in de informatievoorziening aan de leerlingen en het zorgvuldig bewaren van examens. Hopelijk komt daar nu een verandering in.

Alhoewel ik snap dat het hartstikke vervelend is als je je vakantie vandaag al gepland had is een annuleringsverzekering, zeker in een examenperiode, altijd wel zo handig. Compensatie zou natuurlijk in een geval als deze op zijn plaats zijn, maar ik vind niet dat dat vanuit het CvE moet komen, daar zijn andere instellingen voor.
pi_127186358
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Men kan eerder blij zijn dat het examen morgen al wordt afgenomen. Men heeft zelfs getracht het vandaag nog te proberen. Wat moet het CvE dan doen? Huilie huilie in een verklaring, boehoehoe sorry? Ik vind dat de scholen zelf eindverantwoordelijk zijn in de informatievoorziening aan de leerlingen en het zorgvuldig bewaren van examens. Hopelijk komt daar nu een verandering in.
Publiekelijk excuses maken en door het stof gaan en leerlingen proberen op welke manier dan ook te compenseren.
Verantwoordelijkheid nemen begint met het toegeven dat je verantwoordelijk bent en niet die verantwoordelijkheid afschuiven op scholen. Bedenk trouwens dat er ook een mogelijkheid bestaat dat het VWO examen Frans via de CvE is uitgelekt en niet via een school. Het CvE probeert zich (kennelijk met succes) in een onschendbare positie te manoeuvreren maar daar mogen ze niet mee weg komen.
pi_127186754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Publiekelijk excuses maken en door het stof gaan en leerlingen proberen op welke manier dan ook te compenseren.
Verantwoordelijkheid nemen begint met het toegeven dat je verantwoordelijk bent en niet die verantwoordelijkheid afschuiven op scholen. Bedenk trouwens dat er ook een mogelijkheid bestaat dat het VWO examen Frans via de CvE is uitgelekt en niet via een school. Het CvE probeert zich (kennelijk met succes) in een onschendbare positie te manoeuvreren maar daar mogen ze niet mee weg komen.
Zoals ik al zei vind ik compenseren niet tot de bevoegdheden van het CvE horen, kunnen ze dat uberhaupt?

Als scholen bijvoorbeeld geen informatie doorgeven die ze van het CvE horen door te geven, vind ik niet datje het CvE overal maar op aan moet rekenen, hoewel ze wel degelijk, als controlerend orgaan, mede-verantwoordelijk zijn. Het gaat hier echt niet enkel fout bij het CvE, je mag scholen zo toch ook niet door laten gaan? Wat leert men daar er dan van?

Maar om er nou een big issue van te gaan maken, mwah, maar het is voor mij dan ook een ver van mijn bed show, ik ga toch niet op vakantie
pi_127186840
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:20 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Zoals ik al zei vind ik compenseren niet tot de bevoegdheden van het CvE horen, kunnen ze dat uberhaupt?

Als scholen bijvoorbeeld geen informatie doorgeven die ze van het CvE horen door te geven, vind ik niet datje het CvE overal maar op aan moet rekenen, hoewel ze wel degelijk, als controlerend orgaan, mede-verantwoordelijk zijn. Het gaat hier echt niet enkel fout bij het CvE, je mag scholen zo toch ook niet door laten gaan? Wat leert men daar er dan van?

Maar om er nou een big issue van te gaan maken, mwah, maar het is voor mij dan ook een ver van mijn bed show, ik ga toch niet op vakantie
Missie van de CvE volgens de eigen website:

Het College voor Examens (CvE) heeft als maatschappelijke opdracht om namens de Nederlandse overheid de kwaliteit van de centrale examens in Nederland te waarborgen én te zorgen voor een vlekkeloze afname van examens door scholen en instellingen.
pi_127187371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Missie van de CvE volgens de eigen website:

Het College voor Examens (CvE) heeft als maatschappelijke opdracht om namens de Nederlandse overheid de kwaliteit van de centrale examens in Nederland te waarborgen én te zorgen voor een vlekkeloze afname van examens door scholen en instellingen.

Ik zeg niet dat het CvE niet fout zit, maar voor een vlekkeloze afname is hechtere samenwerking met scholen vind ik ook van belang.

Ik bedoel trouwens niet dat het CvE maar niet moet gaan compenseren omdat dat hun taak niet is, maar omdat ik denk dat ze daar helemaal niet bevoegd tot zijn. Misschien kan dat van ergens anders uit de overheid komen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:49:55 #298
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_127187856
hoorde net op Ned 3 dat het document op 3 fora's zijn gepost :o Scholieren , Girlscene en jawel hoor FOK! eerst keer FOK! op TV gehoord. Ik kwam wel een beetje klaar...

Wie was het :o
graag op anoniem
pi_127187860
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:35 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het CvE niet fout zit, maar voor een vlekkeloze afname is hechtere samenwerking met scholen vind ik ook van belang.

Ik bedoel trouwens niet dat het CvE maar niet moet gaan compenseren omdat dat hun taak niet is, maar omdat ik denk dat ze daar helemaal niet bevoegd tot zijn. Misschien kan dat van ergens anders uit de overheid komen.
Oh dat vind ik ook best, als die compensatie voor de desbetreffende leerlingen er maar komt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:37:02 #300
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127189180
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Alhoewel ik snap dat het hartstikke vervelend is als je je vakantie vandaag al gepland had is een annuleringsverzekering, zeker in een examenperiode, altijd wel zo handig. Compensatie zou natuurlijk in een geval als deze op zijn plaats zijn, maar ik vind niet dat dat vanuit het CvE moet komen, daar zijn andere instellingen voor.
Morgen AL, kom op zeg. Als men echt had gewild had het vandaag afgenomen kunnen worden. Een echt noodplan betekent ook dat je een drukker hebt die desnoods 's nachts de printers aan zet. Het examen is om 13:30, in principe heb je dan vanaf 06:30 *dan gaan de meeste scholen open* tot 13:00 om alles bij de scholen te droppen. Desnoods zeg je als CvE iets in de richting van : Balen jongens, maar we verschuiven het naar 16:00. Dan zit je maar een dagje tot 18:30, maar het is nog altijd beter dan de dag erna.
Ik durf er gif op in te nemen dat er een Frans VWO examen afgenomen had kunnen worden vandaag, maar dat men simpelweg geen zin had er té veel moeite voor te doen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')