Oeh, dat lijkt me heel lastig. Ik vind het al een gepuzzel om mijn linkerborst te geven omdat dat zo onnatuurlijk voelt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
Kun je zelf de fles dan niet op je linkerarm geven? Ik geef flesjes liefst op mn linkerarm, maar wisselde dat bewust ook af
Oh ik ben niet de enigequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oeh, dat lijkt me heel lastig. Ik vind het al een gepuzzel om mijn linkerborst te geven omdat dat zo onnatuurlijk voelt.
bereid je dan maar vast voor: op een gegeven moment moet je luiers verschonen van een wegkruipende dreumes die ook nog eens wil gaan staan....quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:35 schreef Fieder het volgende:
Ik kan L ook alleen verschonen als zijn hoofd naar links ligt
Ik ben ook wel redelijk motorisch gestoord hoor. Maar dat lijkt me best moeilijk. Ik kan het natuurlijk proberen, zeker met een voedingskussen erbij.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
Kun je zelf de fles dan niet op je linkerarm geven? Ik geef flesjes liefst op mn linkerarm, maar wisselde dat bewust ook af
Herkenbaar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:51 schreef L-E het volgende:
L. plast ook vooral zichzelf onder. En trekt dan meteen zo'n misplaatst verongelijkt gezicht, alsof ik het hem aan doe![]()
Klacht: mensen die als ze L. zien alleen maar kunnen benoemen hoe klein hij is. En dan x 100. Goh klein zeg. Jeetje mina, klein is-ie hoor. Poe he wat klein. Nou nou, is niet veel he? Etc etc.
Hij heeft ook heel veel andere kwaliteiten ja!
En bij voorkeur wordt er dan 2x afgevuurd door D. Denk je dat ie klaar is met afvuren, komt er nog een 2de keer achteraan. En denk je dat er iets komt en leg je er wat overheen doet ie niets natuurlijk. Apart geval die baby van ons.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:39 schreef Fieder het volgende:
Kyara![]()
LB jongetjes plassen ook naar opzijdus de vuurlinie is overal
Bij Nathan riepen ze ook tijdenlang dat ie zo klein was, met 5 pond bij de geboorte schiet je dan steeds in de verdediging en denk je dat ze een punt hebben. Maar nu bij Lauren riepen en roepen ze weer dat ze zo klein is en die was/is bovengemiddeld! Kortom, mensen zeggen maar wat en bedoelen vaak vooral "jong" ipv "klein".quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:51 schreef L-E het volgende:
L. plast ook vooral zichzelf onder. En trekt dan meteen zo'n misplaatst verongelijkt gezicht, alsof ik het hem aan doe![]()
Klacht: mensen die als ze L. zien alleen maar kunnen benoemen hoe klein hij is. En dan x 100. Goh klein zeg. Jeetje mina, klein is-ie hoor. Poe he wat klein. Nou nou, is niet veel he? Etc etc.
Hij heeft ook heel veel andere kwaliteiten ja!
Ik heb van vrienden een piemelhoedje gekregen!quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:20 schreef -mandy- het volgende:
[..]
En bij voorkeur wordt er dan 2x afgevuurd door D. Denk je dat ie klaar is met afvuren, komt er nog een 2de keer achteraan. En denk je dat er iets komt en leg je er wat overheen doet ie niets natuurlijk. Apart geval die baby van ons.
Een wat?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb van vrienden een piemelhoedje gekregen!Maar eigenlijk is dat helemaal niet handig, want dan merk je pas als ie half is aangekleed dat hij toch zeiknat (ah, daar komt het woord dus vandaan
) is op de rug.
Nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb van vrienden een piemelhoedje gekregen!Maar eigenlijk is dat helemaal niet handig, want dan merk je pas als ie half is aangekleed dat hij toch zeiknat (ah, daar komt het woord dus vandaan
) is op de rug.
dat probleem heb ik soms met de meisjes ook....quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
) is op de rug.
Een peepeetee!!! Geniaal!!quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
) is op de rug.
Wij gaan altijd met z'n 3 he?!quote:
Gewoon door de lengte doorsnijden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:42 schreef danic het volgende:
En het stomme is dat ik ook geen 60mg pcm heb. Alleen 120 en dat is pas vanaf 3 maanden.
Ik dacht dat ik ze had.
Voel me ff een slechte moeder want ik kan niks voor dr doen zo.
Oh getverquote:
Nee helemaal niemand hier in de buurt met zulle kleine kindjes. Komt wel goed hoor, maar vind het sneu voor dr.quote:
Vorige keer toen Bram koorts had van de prikken had ik geen 120mg in huis. Wel 240. Die gewoon door midden gesneden. Apotheek zei ook dat dat kon toen ik de 60 ging halen toen hij nog heel mini was. Maar woon in je de buurt van sweetlake?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:51 schreef danic het volgende:
Ja daar dacht ik ook net aan. Weet alleen niet hoe ik dat moet organiseren. Eva ligt al op bed en ben alleen met ze. Ik ben bang dat we het maar even aankijken.
Ik had dit ook niet verwacht omdat ik zo'n naïef rund ben die denkt dat hasr kinderen hetzelfde zojn en eva ook nooit op de prikjes reageerde
Ze ligt nu op mijn schouder en kalmeert wat. Dat kreunen vind ik zorgelijker dan huilen of slapen. Het klinkt alsof ze gaat huilen, maar ze zet niet door.
Het was intens ranzig! Echt heel het bad in 1x vol. Bah bah.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:03 schreef Suikertante het volgende:
Kun je m niet iets ongelijk in de lengte doormidden snijden en dan de kleinste helft nemen? Dan weet je zeker dat het niet teveel neemt.
Bram, ouwe badpoepert!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Oeh da's heftig Danic .. hopen dat het zichzelf oplost dan!
Hahah gekke Riley toch!![]()
Ik heb een nieuwe baan! Super blij! Zal wel flink aanpoten worden (en dus ga ik hier waarschijnlijk minder komen want geen tijd).
OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoor ik ook nog elk weekend. Ja toen mijn jongens klein waren...
Ja dat was toen. Wij moeten leven op mijn salaris he?I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Oh ja hij heeft ook nog kerriesaus natuurlijk! Ik zag een vrolijke bruine duikbootquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het was intens ranzig! Echt heel het bad in 1x vol. Bah bah.
Bram in handdoek. Bad leeg. Bad weer vol. Sop. Veel sop.
Dat ja. Waarom doet hij dat niet gewoon op het kdv? Daar worden ze voor betaald!quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:12 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh ja hij heeft ook nog kerriesaus natuurlijk! Ik zag een vrolijke bruine duikboot
Ik snap niet waarom sommige schoonmoeders zich überhaupt met dit soort dingen bemoeien Twinkle, waarom zouden zeLekker je eigen leven leiden hoor
Gefeliciteerd!
Heeft J geen baan meer?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh
Dat hoor ik ook nog elk weekend. Ja toen mijn jongens klein waren...
Ja dat was toen. Wij moeten leven op mijn salaris he?
Dat wel. Laat maar. Niet handig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Heeft J geen baan meer?
En na het leeglopen van het bad meteen onder de douche gegaan?
+1quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:33 schreef Suikertante het volgende:
Jeetje zien jullie elkaar nog wel dan? Lijkt me pittig!
Weet je dan hoe de indelingen zitten? Want op de verpakking hebben ze het over maanden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:15 schreef Morretje het volgende:
Danic, pcm gaat op gewicht he, niet per se op leeftijd. Althans, volgens mijn CB-arts dan.
En kreunen is idd vaak als ze ergens pijn hebben. Sterkte met je meisje!
Tico
Hoe snel waren jullie het bad uit?
Uhm, ik weet alleen dat de arts bij zijn eerste prikjes bij 4 wk zei dat ie al 120 mg mocht, omdat ie al 6 kg was.. Ik weet niet wat je meisje weegt?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:40 schreef danic het volgende:
[..]
Weet je dan hoe de indelingen zitten? Want op de verpakking hebben ze het over maanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat zie ik zelf dan weer totaal nietquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:14 schreef kleinzusje het volgende:
Lot: wat prachtig. Lijkt een beetje op F van Suiker
Ja dat wel, schelen maar 4 dagen!quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:17 schreef Suikertante het volgende:
Haha ik ook niet! Maar ze zijn wel ongeveer even oud toch?
Ik zie het ook. Vooral op die onderste foto.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:16 schreef L0t.. het volgende:
Bedankt!
[..]
Oh, dat zie ik zelf dan weer totaal niet
Ik ook! Ik mis écht het lijstje in de op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:19 schreef Suikertante het volgende:
Gelukkig, goed onthouden. Blijf 't maar van iedereen vergeten
Misschien is het de serieuze blik!
Ik vind het ook heel handig als er zo'n verjaardagslinkje in het onderschrift zit, maar op 'n telefoon valt t dan weg natuurlijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef danic het volgende:
[..]
Ik ook! Ik mis écht het lijstje in de op.
Gelukkig!quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:12 schreef danic het volgende:
Nou, volgens mij hebben we het ergste hier al gehad. De verhoging is al wat gezakt, ze heeft net gedronken en gepoept. En ligt nu op mijn schouder met enorme grote scheleogen naar me te lachen en agoe geluidjes te maken
![]()
Alsof ze zeggen wil: "het gaat weer goed lieve mama".
Lekker ding!
Het zijn sprongetjes, regeldagen, stress, honger, krampjes, plakmomenten, een luier die niet lekker zit, te warm, te koud, honger etc. etc.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:21 schreef Fieder het volgende:
Venco het kan rond die tijd ook een sprongetje zijn. Maar jullie spanning zal ook wel meespelen inderdaad. Goed gegroeid![]()
Plakbramhij had zeker wat goed te maken na het poepbad
+1, ik kan niet wachten tot hij wat oider is en meer kan...quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het zijn sprongetjes, regeldagen, stress, honger, krampjes, plakmomenten, een luier die niet lekker zit, te warm, te koud, honger etc. etc.Het is altijd wat!
Soms denk ik dat ik gewoon geen verse babymoeder ben maar meer geschikt als moeder met wat grotere kinderen.
Precies Venco, elke keer dat je denkt dat je je baby een beetje begint te snappen is er weer iets. Rocket science is het, zo'n kind, en gek word je ervan! Maar goed nieuws: het wordt beter! En vooral: steeds leuker! Maar ik heb ook meer met een iets grotere baby die wat meer interactie vertoont, hoewel ik met de ervaring van nu ook graag nog eens een mini zou willen ervaren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het zijn sprongetjes, regeldagen, stress, honger, krampjes, plakmomenten, een luier die niet lekker zit, te warm, te koud, honger etc. etc.Het is altijd wat!
Soms denk ik dat ik gewoon geen verse babymoeder ben maar meer geschikt als moeder met wat grotere kinderen.
Bram was de hele dag bij oma. En opa had eerder vrij genomen om ook ff te genieten van de kleine man.. Maar resultaat was dat Bram toch wel een beetje geprikkeld was. Er kon gister geen lachje meer af..quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:21 schreef Fieder het volgende:
Venco het kan rond die tijd ook een sprongetje zijn. Maar jullie spanning zal ook wel meespelen inderdaad. Goed gegroeid![]()
Plakbramhij had zeker wat goed te maken na het poepbad
Ja... Heerlijk. Soms zijn het net kleine poesjes.. Met die neus helemaal tegen je aan en maar zoeken zoeken...quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:39 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele kleine juist ook erg tof. Dat ze gewoon al stil worden als je ze tegen je aanhoudt en ze je ruiken, fantastisch
Kan hier ook zo van genieten! Vind het ook een soort 'compliment' dat ze zich zo veilig voelt bij onsquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:39 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele kleine juist ook erg tof. Dat ze gewoon al stil worden als je ze tegen je aanhoudt en ze je ruiken, fantastisch
Succes! En veel plezier met je nieuwe baanquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zou idd nog wel een kleintje willen over een tijdje met alle ervaringen die ik nu heb. En dan nog meer genieten van die eerste weken. Hoewel ik het fijn vind dat ze nu meer zelfstandiger is.. meer kan.
Mijn eerste werkdag gaat beginnen. Spannend! En jeetje.. net een half uur van huis af en wat mis ik haar!... terwijl ik haar ook weleens een dagje weg bracht en dan had ik dat minder. Komt goed!
Dat heb ik dus idd wel heel ergquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Kan hier ook zo van genieten! Vind het ook een soort 'compliment' dat ze zich zo veilig voelt bij ons
Aan de ene kant wil ik haar zo lang mogelijk klein houden maar ik kijk ook heel erg uit naar alle komende fases, rollen, kruipen, staan, eerste woordje. Ben zo benieuwd hoe ze zich ontwikkelt als persoontje![]()
[b]Ik denk dat ik wel meer moeite zou hebben met het groter worden als ik zeker wist dat dit de laatste was.[\b] Nu vind ik het een heel fijn idee dat we dit hopelijk nog wel een keer mogen meemaken, deze fase
Dankjewel!quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef bellelena het volgende:
L0t, wat een prachtig meisje op die prachtige foto's
Zolang hij niet huilt kun je er wel vanuit gaan dat hij tevreden is volgens mij, een baby laat het al snel horen als hem iets niet lekker zitquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:13 schreef Suikertante het volgende:
Wauw dat is wel een opening Tico. Maar ook wel een prettig idee dat alles nog kan.
Dat koppie tegen me aan vind ik ook super.. maar de helft van de dag heb ik geen idee hoe hij zich voelt. Ik kan daar nu wel mee omgaan maar ik verheug me er gewoon op dat ik beter kan zien of hij blij is of niet.
Helemaal mee eens maar qua ruimte is het moeilijk haalbaar.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind 3 al best druk... Maar ik denk dan ook gewoon, waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten...
Wij hebben wel gezegd, als Bram op school zit, dan pas de beslissing ja of nee...
VROEGAH... hadden ze wel 12 kinderen... En de huizen waren toen ook niet groter ofzo...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:18 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar qua ruimte is het moeilijk haalbaar.
Maar mocht er zich onverwacht nog eentje aandienen is die altijd welkom.
Bij D beginnen we goed te merken waar hij blij van wordt, maak je er niet te druk om Suikertante, dat komt vanzelf wel. En wat Lot zegt volg ik helemaal.
Ik zou ook niet binnen een jaar na de geboorte zwanger willen zijn... Tussen alle kinderen zit hier 2,5 jaar en dat is al vrij pittig..quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef -mandy- het volgende:
Het eerste jaar is een zwangerschap zowiezo uit den boze door de ks voor mij.
Sterkte Suiker!
J riep in het begin heel hard dat hij er wel 5 wilde...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:13 schreef Suikertante het volgende:
Wauw dat is wel een opening Tico. Maar ook wel een prettig idee dat alles nog kan.
Ik wil er nog steeds wel 4. Maar ja, je moet et samen willen en zwanger zijn vind ik niet zoo leuk. Al was die van Lauren een stuk beter maar goed, toen had ik weer andere dingen aan MN hoofd.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J riep in het begin heel hard dat hij er wel 5 wilde...
Haha... Gewoon kinderen verdelen? J en ik zijn al vaker met zn 2 wat wezen doen. Meerdere opa en oma's inzetten..quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik wil er nog steeds wel 4. Maar ja, je moet et samen willen en zwanger zijn vind ik niet zoo leuk. Al was die van Lauren een stuk beter maar goed, toen had ik weer andere dingen aan MN hoofd.
Verder met 2 kids, we zijn gewoon met ons 2-en uit eten geweest vorige week. Oppas is voor 2 nog goed te regelen blijkt nu. Hoe wordt dat met 3?
Ik heb regelmatig 's avonds op 5 kinderen gepast is best te doen. Ik zou wel een ervaren oppas zoeken als het lukt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik wil er nog steeds wel 4. Maar ja, je moet et samen willen en zwanger zijn vind ik niet zoo leuk. Al was die van Lauren een stuk beter maar goed, toen had ik weer andere dingen aan MN hoofd.
Verder met 2 kids, we zijn gewoon met ons 2-en uit eten geweest vorige week. Oppas is voor 2 nog goed te regelen blijkt nu. Hoe wordt dat met 3?
Ik volg het hier maar heel weinig dus misschien heb je het daar al over gehad of doe je het al, maar is een inbakerslaapzakje een idee? Dat hielp bij ons heel erg, met name tegen het in het gezicht slaan en uiteindelijk met als gevolg veel beter slapen en conditioneren (inbakeren= slapen).quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:23 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb eigenlijk nog helemaal geen idee of ik er nog een zou willen of niet. We praten er wel een soort over alsof het logisch is, maar als we dan serieus worden weten we het allebei nog niet echt. Ik hoef van mezelf ook nog lang geen keuze te maken.
L0t en mandy, ik vind het lastig! Maar dat komt ook doordat het de laatste dagen even niet zo lekker gaat met 'm. Ik ben nu heel blij als hij even ontspannen is want de helft van de voedingen wordt hij steeds wilder en zijn we alleen maar bezig met sussen. Mijn vriend is nu al twee uur bezig hem te kalmeren omdat hij anders echt stuiterend op de bank ligt en alles in zijn mond trekt en zichzelf continu in het gezicht slaat. En dan straks in slaap vallen en een voeding overslaan. (zie vraagmaarraaktopic).
Dit was al een verdeel actiequote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha... Gewoon kinderen verdelen? J en ik zijn al vaker met zn 2 wat wezen doen. Meerdere opa en oma's inzetten..
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Per ongeluk ... Be careful what you wish for.
Nee dat zou hier ook nooit kunnen. En toch slaapt het hierboven in der bed.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef pessie het volgende:
[..]onszelf kennende gaat per ongeluk niet lukken
2 minuutjes... das incl uitkleden..quote:
Haha das idd wel heel snelquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
2 minuutjes... das incl uitkleden..
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee dat zou hier ook nooit kunnen. En toch slaapt het hierboven in der bed.
ze wilde gewoon graag bij jullie komenquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:11 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vind ongelukje eigenlijk beetje negatief. Ze kwam gewoon paar jaar te vroeg.
Zeg je nuquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Aan de ene kant zou ik best een derde willen, aan de andere kant niet.
Maar goed hier komt er sowieso geen derde, dus er over na denken heeft geen zin
Ja ze heeft er ook veel moeite voor moeten doen dus dat wilde ze zeker. En we zijn er ook heel blij mee ♡ En zo zie je dat vouwen toch het sterke geslacht zijnquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ze wilde gewoon graag bij jullie komen
ean wilde dat ook erg graag en heeft er ook erg haar best voor gedaan. Maar naar deze wil ik er echt geen meer ook geen eentje die zelf beslist te willen komen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja ze heeft er ook veel moeite voor moeten doen dus dat wilde ze zeker. En we zijn er ook heel blij mee ♡ En zo zie je dat vouwen toch het sterke geslacht zijn
Hier hetzelfde (al zou ik natuurlijk niet meer hoogzwanger moeten zijn).quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef L-E het volgende:
Ik heb het overigens wel moeilijk met de wetenschap dat ik nooit meer zwanger zal zijn. De laatste zwangerschap is abrupt geëindigd, ik had nu nog hoogzwanger moeten zijn, ik mis het enorm.
Maar goed, ik heb het twee keer mogen ervaren, dat is ook niet voor iedereen weg gelegd.
Tja soms heb je niet voort kiezen. Bij Liné was ik aan de pil en mijn lief heeft niet bewegend zaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:36 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ean wilde dat ook erg graag en heeft er ook erg haar best voor gedaan. Maar naar deze wil ik er echt geen meer ook geen eentje die zelf beslist te willen komen.
dat is dan wel echt een doorzettertjequote:Op donderdag 30 mei 2013 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Tja soms heb je niet voort kiezen. Bij Liné was ik aan de pil en mijn lief heeft niet bewegend zaad.
Maar als het goed is kan nu echt niet meer.
Klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Tja soms heb je niet voort kiezen. Bij Liné was ik aan de pil en mijn lief heeft niet bewegend zaad.
Maar als het goed is kan nu echt niet meer.
Wij leven gek genoeg wel naar de ud toe. Dat hoeft helemaal niet meer, maar het blijft een magische datum. En 'slechts' een vroeggeboorte vind ik heftig genoeg hoor, geen reden om dat te bagatalliserenquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier hetzelfde (al zou ik natuurlijk niet meer hoogzwanger moeten zijn).
Na de ud werd dat trouwens wel minder
Edit: al is onze situatie natuurlijk niet echt te vergelijken. Mijn kindjes waren "alleen" maar vroeg.
Ja, daar heb ik ook wel last van. Ik kan niet eens meer in Z&G lezen zonder een wirwar van nare emoties richting de vrouwen die langer dan ik zwanger zijn. Het gaat nergens over, weet ik wel hoor, ben gewoon stikjaloersquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb helemaal niet zo naar de ud geleefd volgens mij. Wel werd toen mijn neefje geboren. Dat stak wel even hij mocht een dag later naar huis, kraamtijd thuis ed.
jaloezie vond ik het niet echt. maar het deed wel ergens pijn. Ik was best onzeker of ze geen schade oid had. Haar voeding moesten we langzaam opbouwen. Baalde van de mislukte bv. Leuk joh die hormonen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook wel last van. Ik kan niet eens meer in Z&G lezen zonder een wirwar van nare emoties richting de vrouwen die langer dan ik zwanger zijn. Het gaat nergens over, weet ik wel hoor, ben gewoon stikjaloersHormonen ftw!
Ja, ik weet het. Maar omdat wij financieel nu veel onzekerheid hebben.quote:
quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:32 schreef Suikertante het volgende:
Tante, vandaag word ik telkens blij van jouw posts
Happy mama!
Ik denk dat 2 sowieso pittig is en dat 2.5 of 3.5 jaar verschil niet heel veel uitmaakt. Maar goed, ik vond 1 kind al behoorlijk pittig.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat gevoel van 'de tijd hebben' heb ik wel qua leeftijd maar helaas niet qua gezondheid. Mij is met klem geadviseerd om niet te lang te wachten met (een) volgende zwangerschap(pen) dus dat gaan we niet doen ook. Ik wil heel graag nog een tweede en ook wel een derde denk ik en ik wil niet het risico lopen dat dat niet meer gaat door (te) lang te wachten. Hier zal er dus hopelijk een jaar of 2/2,5 tussen zitten. Zal pittig zijn, dat geloof ik meteen, maar ik heb er nu al zin in
![]()
Valt wel mee hoor... Ik sleep ze gewoon mee... We doen elk weekend wel wat.. Als de meiden er zijn gaan we heel erg vaak zwemmen, naar het strand, kinderboerderij of de grote speeltuin..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:07 schreef pessie het volgende:
[quote]
[..]
en ik wil niet het risico lopen dat dat niet meer gaat door (te) lang te wachten. Hier zal er dus hopelijk een jaar of 2/2,5 tussen zitten. Zal pittig zijn, dat geloof ik meteen, maar ik heb er nu al zin in![]()
Ik denk dat 2 sowieso pittig is en dat 2.5 of 3.5 jaar verschil niet heel veel uitmaakt. Maar goed, ik vond 1 kind al behoorlijk pittig.
Wat ik wel zie bij mensen met 3 jonge kinderen dat ze de deur niet meer uitkomen. Ik ben nogal gehecht aan ergens heen gaan, lekker op de fiets stappen, wandelen en noem maar op. Dat wordt bij 3 dus veeeel moeilijker, en dan dfoe je dat dus niet meer...
Zwaar onhandig! Waarom doen ze dat?quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris krijg ik niet voor half 2 erin en Elise kan ik niet wakker houden tot half 2
ik wou al vragen wat je adres was !quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:28 schreef danic het volgende:
Ik grapte net tegen mijn vriend dat ik vandaag het matras van spijkenisse ben![]()
Gelukkig betekend dat in mijn geval dat er 2 kindjes op/tegen me aan liggen te slapen.
Nee, hij draagt ook vooral 68/74. Bijna 5 maanden. Het is echt een knul. Maar dat zorgt er ook voor dat mensen m ouder inschatten. En bijvoorbeeld rechtop in de buggy zetten en dat kan gewoon echt niet. Qua ontwikkeling is het wel gewoon een baby van 5 maanden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:58 schreef pessie het volgende:
Oh Bram. Ik durf het bijna niet te zeggen maar op deze manier ziet hij er nu al niet heel baby achtig meer uit
![]()
Heerlijk he spark, zo'n kleintje
Morgen meerquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je hebt ook dingen als muziek op schoot he. En vast ook andere babyactiviteiten![]()
Wat doen je precies bij die speelmiddag dan?
Ligt ook aan het gezin hoor. Ik vond de overgang van 2 naar 3 groter dan van 1 naar 2 of van 3 naar 4. Maar het ligt denk ik aan het gezin of je in de weekenden leuke dingen blijft doen en er vaak of niet op uit gaat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik denk dat 2 sowieso pittig is en dat 2.5 of 3.5 jaar verschil niet heel veel uitmaakt. Maar goed, ik vond 1 kind al behoorlijk pittig.
Wat ik wel zie bij mensen met 3 jonge kinderen dat ze de deur niet meer uitkomen. Ik ben nogal gehecht aan ergens heen gaan, lekker op de fiets stappen, wandelen en noem maar op. Dat wordt bij 3 dus veeeel moeilijker, en dan dfoe je dat dus niet meer...
Met Saartje sowieso fantastischquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:35 schreef kleinzusje het volgende:
Moet je naar Nutrilon 3 ? Of mogen we ook 2 blijven gebruiken. ?
Coco: Hoe is het ?
Slaap lekker!quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:39 schreef kleinzusje het volgende:
Ok, ik moet naar bed, mn man doet babygeluiden na![]()
Wij hebben gewoon wat langer nutrilon 2 gegeven en zijn bij 1 jaar overgestapt op (karne) melk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:35 schreef kleinzusje het volgende:
Moet je naar Nutrilon 3 ? Of mogen we ook 2 blijven gebruiken. ?
Coco: Hoe is het ?
Tsja, beetje spelen "met" andere kleine kindjes/babys. Fruit, zingen dat. Muziek komt er soms hoorde ik maar heb het nog niet meegemaakt. Maar ik zal een kijken naar andere activiteiten. Hoef haar ook niet te overvoeren, maar iets erbij is wel leuk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je hebt ook dingen als muziek op schoot he. En vast ook andere babyactiviteiten![]()
Wat doen je precies bij die speelmiddag dan?
Zoiets is het. Maar van samen praten komt hier niet zo veelquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:43 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben hier een "wandelwagensoos": bijkletsen met andere moeders terwijl kindjes samen spelen. Soms ook activiteiten of workshops. Ik vond het jammer dat ik dit pas sinds kort weet want in het 1e jaar met M was het wel heel leuk geweest (met 3 kinderen vind ik het niet te doen).
Ik had gehoopt het buiten dat om te kunnen doen. WIl geen stempel dat ik het zelf niet aan kan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:00 schreef pessie het volgende:
Kyara bij het cjg kun je daar vaak ook info over vinden.
Ja dat snap ik, alleen ik zat te denken..hier eet R zelf (met lepel of met dr handen) maar M is jonger natuurlijk misschien dat het idd anders isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Denk etenstijd en 2 kleine meisjes die aandacht willen.
Vind het juist een teken van zorgsaamheid dat je advies vraagt. Je wil het beste thuis voor jullie. Dat is geen stempel. Juist niet !quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik had gehoopt het buiten dat om te kunnen doen. WIl geen stempel dat ik het zelf niet aan kan.
Scheelt natuurlijk ook of je daar je draai in hebt gevonden of dat sporadisch alleen doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:13 schreef Kyara het volgende:
Sooo KZ
Son, wij hebben bij M nooit 3 gegeven. We zijn gewoon de 2 blijven geven tot hij 1 was en toen over op koemelk.
Saar
Ik begin maandag pas al. Ik mocht gistermiddag lekker naar de stad. Veel kleding gekocht voor mezelf en de meisjes en voor M heel veel boekjes. Mijn moeder had dus de 17.00 uur spits en dat was toch wel tegengevallen.
Ik heb een tijd geleden een site gevonden over vrijwilligers hier uit de buurt die dan komen helpen voor een paar uurtjes. Alleen dat kan ik nu natuurlijk weer niet meer terugvinden. Maar zoiets zou nu dus wel moeten.
Je hebt natuurlijk gelijk maar ik bedoelde ook in geval van nood.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik ken ze MeNicole. Maar persoonlijk vind ik dat elk kind de eigen aandacht verdient en als je ze met 2 tegelijk voedt dan kun je nog iets van aandacht geven. Met die flesjes drinkt je kind gewoon zelf en is er totaal geen contact. Ieder zijn ding maar ik vind het niks.
Bitterend, de rest van de tijden is M niet wakker of in elk geval niet hongerig
En ik denk dat het ook wel mee speelt dat het voor mijn moeder dan ook eind van de dag is. Ze is ook 6 tenslotte.
Ik heb Femke pas voor het eerst mee naar buiten genomen toen ze 10 dagen oud was. Maar dat was voornamelijk omdat het in de week ervoor continu takkekoud en nat was buiten, en om nou in de regen te gaan pronken.. ;-) Lars was 6 dagen oud toen we met hem op pad gingen, maar dat was pure noodzaak (crematiequote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Wanneer namen jullie jullie kindje voor het eerst mee naar buiten? De kraamzorg zei dat ze goed richting geboortegewicht moest gaan, daar zit ze nu nog 95 gram vandaan. Ze kan zichzelf al heel goed op temperatuur houden. Nog even wachten of zou het al kunnen? Ik wil zo graag met haar pronken
Heb je een oppas?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:08 schreef Kyara het volgende:
ouderschapsverlof is hier onbetaald dus dat valt ook onder de oplossingen die geld kosten.
(ik neem al 2 dagen ouderschapsverlof op, heb nog een fulltime contract).
Advertentie ophangen bij de plaatselijke SPw opleiding kan ook nog.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:04 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Heb je een oppas?
Als het met home start of andere opties nou niets wordt dan is dag nog een idee misschien. Ik heb een oppasmeisje van 17 en ze is 2 middagen per week vrij van school. Kan ze soms een uurtje of twee komen spelen met de grote meiden en dan focus ik me op de kleintjes. Betaal ik haar 5 euro per uur. Iedereen blij.
Weet niet of je bv een kennis of buren hebt met een dochter in de oppas-leeftijd?
Mensen van de opvang mag je niet vragen om bij je te komen oppassen. Maar stagiaires wel
Oohh boodschappen... dat gaat hier gewoon echt niet. Mijn man doet dus sinds een paar maanden alle boodschappen 1 keer per week. Scheelt veel tijd en ook geld. Niet veel ruimte voor spontane eet-ingevingen meer helaas.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:10 schreef pessie het volgende:
[..]
Advertentie ophangen bij de plaatselijke SPw opleiding kan ook nog.
Maar idd, dat home start ziet er ook goed uit.
Hier vanmorgen met 2 kids boodschappen gedaan. Blijft toch wel een hele onderneming, maar scheelt zoveel tijd aan het eind van de middag.
Eh.. 24 uur nadat hij geboren was. Toen gingen we de meiden ophalen. De hele kleuterklas hing meteen boven de maxicosi.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Wanneer namen jullie jullie kindje voor het eerst mee naar buiten? De kraamzorg zei dat ze goed richting geboortegewicht moest gaan, daar zit ze nu nog 95 gram vandaan. Ze kan zichzelf al heel goed op temperatuur houden. Nog even wachten of zou het al kunnen? Ik wil zo graag met haar pronken
Dit waren ook de week boodschappen. Kost teveel stress om elke dag te gaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:21 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Oohh boodschappen... dat gaat hier gewoon echt niet. Mijn man doet dus sinds een paar maanden alle boodschappen 1 keer per week. Scheelt veel tijd en ook geld. Niet veel ruimte voor spontane eet-ingevingen meer helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |