Luik? Ha, duidelijk dat mensen niet in de binnenstad zijn geweest. Evenals mijn vriendin en een vriend van mij dat niet was.
Iedereen herinnert zich de tocht langs Luik, over de E25 richting de zon. Inderdaad, links het eerder genoemde Vise, als je net uit Maastricht komt, en dan de vervallen Industriele complexen langs de E25 behorende bij Luik.
Tot ik met die vriend een hotel in Luik bezocht, midden in de binnenstad.
Vriendelijke mensen. Aardige kathedralen. Mooi theatergebouw. Voor de shopper veel boetiekjes (mijn vriendin vond het dit jaar jammer dat de winkels niet open waren) en heerlijk Belgisch bier (Maes pils!).
Nog steeds geen nummer 1 stad, veel gebouwen zijn grijzig ja, dus Parijs wint het uiteraard. Maar zowel mijn vriendin laatst, als die vriend (en ikzelf trouwens ook) moesten hun mening bijstellen: Luik heeft zo zijn charmes

Wat wel lelijke steden zijn? Van Nederland ben ik het over Rotterdam wel eens.
In het buitenland? Ja ik ben niet overal geweest, maar een hoop steden in Rusland/Sovjet Unie zien er niet uit. in de jaren 30 van de vorige eeuw zijn er een hoop steden daar uit de grond gestampt, gewoon in verband met Industrie die daar verrees. Vaak zitten ze in de Oeral. Of ver in het Aziatische gedeelte.
Wat plaatjes:
Wladiwostok:
![vlad.jpg]()
Pervo-oeralsk, ziet er niet uit, gebied is zwaar vervuild:
![141744a954d569d20b797c7524c3dd38.jpg]()
Dichter bij huis ook genoeg lelijks
Oberhausen, DE

![4_OaseCentroVoorwoorda2013.jpg]()
Turnhout, BE
![turnhout_ludo.jpg]()
Iets verder weer weg, groter dan deze steden:
Bratislava, Slowakije

![Slovakia_Bratislava_DevinskaNovaVes02.JPG]()
en zo kunnen we wel even doorgaan.
Hoewel die 3e wereldkrottenwijken zeker niet uitblinken in schoonheid. Maar zijn krotten uberhaupt mooi?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.