abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2001 @ 23:13:50 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1554290
Ook dit topic kon niet uitblijven natuurlijk. Ik kan nu wel vanalles gaan noemen, waar ik nog nooit ben geweest, maar dat telt niet.

De lelijkste goorste en smerigste stad waar ik ben geweest was toch wel Luik. Bah, ranzige partij achterstandswijk is dat zeg. Het stinkt er, de huizen zijn in slechte staat etc.

Daarnaast vind ik Rotterdam niet mooi, een bijmekaarraapsel van de beest vreselijke gebouwen enzo, geen leuke sfeer, geen eenheid, nee dank je.

Ook Purmerend valt bij mij niet in de smaak. weer die totaal niet eenheuid, veel lelijke uitde grond gestapmte blokkendooswijkjes gemeng met een zooi vervallen flats.

maandag 3 september 2001 @ 23:18:28 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_1554336
Ik vind Rotterdam de mooiste stad van Nederland, maar inderdaad sfeerloos. Voor de rest heb ik geen idee wat ik de lelijkste stad vind, want die vergeet ik altijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1554373
Whahahah

Alle steden/dorpen/gehuchten in Belgie.

Vooral de muren van huizen die 'vrij' staan, waar dus geen huis aanvastgebouwd is, te errrug voor woorden. (het ziet er dan uit als de voering van een jas.)

fake a dream
pi_1554381
Luik spant echt de kroon.

Waar ik echter ook niet van gecharmeerd was, is Parijs. Ook maar een gore overrated stad

pi_1554390
Milaan . Maar dat kwam door de verkeerde timing.
pi_1554417
quote:
Op maandag 03 september 2001 23:22 schreef Uiruru het volgende:
Luik spant echt de kroon.
Kunnen ze dat niet volstorten met beton idd? En dan meteen als pijler gebruiken voor de brug over België? Wat een verloederd land is dat zeg. Alles is grijs en roestig daar.
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
pi_1554471
Luik was ook het eerste wat mij te binnen schoot, wat een ontzettend smerige stad.

Maar kijk wat onze zuiderburen daar over te vertellen hebben:

Een bisschoppelijke stad met een meer dan duizend jaar oude geschiedenis

Sinds de 10de eeuw is Luik, geboortestad van Karel de Grote, de hoofdstad van een prinsbisdom dat een nagenoeg onafhankelijke staat vormde gedurende meer dan acht eeuwen.

De stad Luik, die vanaf de 11de eeuw geniet van stedelijke vrijheden, is een stad waarvan het volk, aan de zijde van clerus en adel, een markante rol heeft gespeeld dank zij de organisatie van zijn "goede ambachten".

In 1817 had Luik, het "Athene van het Noorden", zoals het werd genoemd (11de eeuw) omwille van de reputatie en de uitstraling van zijn ecclesiastische scholen, de enige Franstalige staatsuniversiteit van het land. Vandaag de dag geniet de Universiteit van Luik een nog grotere internationale reputatie, met name dank zij de bekwaamheid van zijn onderzoekers en dank zij een toename van het aantal inschrijvingen van Europese studenten.

Luik, derde grootste binnenhaven met een SST station, gaat tevens prat op een geavanceerd Centrum voor Ruimteonderzoek dat onder andere bijdraagt tot wetenschappelikke experimenten die in het Amerikaanse ruimteveer Challenger worden uitgevoerd.

Luik, culturele bakermat

Frans van taal en hart - de 14de juli wordt er gevierd als een Luiks feest - heeft de stad altijd opengestaan voor de romaanse en germaanse culturen en, sinds enkele seizoenen, zijn er menige Nederlandse of Duitse buren die gecharmeerd zijn door de Opera Royal de Wallonie of die concerten bijwonen van het Orchestre Philharmonique de Liège.

Luik, volgens historicus Jules MICHELET "Het Kleine Frankrijk aan de Maas", is een wereldstad die echter nog steeds de woorden belichaamt die 25 jaar geleden werden uitgesproken op de treden van de Violette (Stadhuis) door President POMPIDOU : "Nergens heb ik de harstlag van Frankrijk zo sterk aangevoeld als hier".

Luik is rijk aan opmerkelijke musea die een nog grotere uitstraling verdienen. Daartoe werkt de stad, in samenwerking met de Europese instanties, het Waalse Gewest en privé-partners, een vernieuwend projekt uit : l'Espace Muséal d'Art et d'Histoire du Pays de Liège (EMAHL). Dit projekt betreffende de huidige Musea voor Archeologie en Sierkusten (Glasmuseum, Ansembourg en Curtius), voor Wapens en Religieuze Kunst en voor Maaslardse Kunst, zal de bezoekers een museumruimte aanbieden met een nog grotere eenheid, comfort en uitstraling. Daarnaast huisvest het Museum voor Waalse Kunst (Saint-Georges) de bijdragen van de Waalse kunstenaars (Luik, Henegouwen, Namen, Luxemburg en Waals-Brabant) en van schilders en beeldhouwers zoals René MAGRITTE, Léonard DEFRANCE, Lambert LOMBARD of Paul DELVAUX, met andere woorden, de grote Europese kunstzinnige bewegingen van de 16de tot de 20ste eeuw. Tenslotte huisvest het betoverende Parc de la Boverie het Museum voor Moderne en Hedendaagse Kunst, evenals het Prentenkabinet. Beide bieden rijke collecties aan van schilderijen, tekeningen, prenten, gravures en beeldhouwwerken (met grote namen zoals MONET, GAUGUIN, CHAGALL, PICASSO, ENSOR, PERMEKE, EVENEPOEL, RODIN, ...).

Een verleidelijk leefklimaat en een hartelijk onthaal

Een stad van parken en tuinen, begiftigd met een belangrijk monumentaal patrimonium (het Perron, symbool van de stedelijke vrijheden, het Prinsbisschoppelijk Paleis, de Kathedraal, de Collegiale kerken van Sint-Jacob, Sint-Martinus en Sint-Bartholomeus met hun schitterende doopvonten, enz). Luik is vooral een stad waar het goed leven is, waar de rivier de ziel vormt van de stad, waar steegjes, trappen (thiers), binnenkoeren en rustige doodlopende straatjes, gelegen vlakbij het centrum, zeker de moeite waard zijn te verkennen tijdens een gezapige wandeling.

bron: www.liege.be

hofleverancier van sterretjes :)
pi_1554598
Ben het eigenlijk wel met jullie eens, Luik is een vreselijk lelijke stad.
'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
  dinsdag 4 september 2001 @ 00:00:37 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1554778
quote:
Op maandag 03 september 2001 23:26 schreef Latindancer het volgende:
Kunnen ze dat niet volstorten met beton idd? En dan meteen als pijler gebruiken voor de brug over België? Wat een verloederd land is dat zeg. Alles is grijs en roestig daar.
Tjee, Oost-Duitsland is er niets bij.
  dinsdag 4 september 2001 @ 00:01:23 #10
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_1554787
venetie vond ik echt ruk!
  dinsdag 4 september 2001 @ 00:03:09 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1554804
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 00:01 schreef Phat Lip het volgende:
(wacht op reactie van Kimmie )
  dinsdag 4 september 2001 @ 00:06:11 #12
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_1554837
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 00:03 schreef Vork het volgende:

[..]

(wacht op reactie van Kimmie )

hehe wattan ? vond ze het leuk daar?
pi_1555079
quote:
Je moet ook van de drukke straten af. Die zijn al genoeg verziekt door irritante amerikanen. Duik eens een steeg in. Loop door de stad zonder doel. Dan is het echt een heerlijke stad.
pi_1555317
Luik??? Ga eens van die snelweg af, daar valt wel het een en ander te ontdekken, leuke winkels, kroegen, restaurants enz.

Zat eerder aan Waalwijk te denken, of een stad in het noorden van Frankrijk. Of in het Ruhrgebied, troostelozer is toch bijna niet mogelijk.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1555336
Hmm, Luik lijkt iedereen dus lelijk te vinden.

Ik vind zulke verloedering, vuiligheid en vergane glorie eigenlijk op een bepaalde manier wel sfeervol. Van die verveloze beroette gevels, oude roestende machines, fabrieken met ingegooide ruiten. Het heeft wel wat...

Steden die heel erg lelijk gevonden worden kunnen volgens mij vaak juist veel schooonheid bezitten als je er door een bepaalde bril naar kijkt.

dinsdag 4 september 2001 @ 05:33:07 #16
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_1555606
Bangkok = gruwel

Verder doen Parijs en Athene mij ook de rillingen over de rug lopen.

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  dinsdag 4 september 2001 @ 07:02:27 #17
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1555666
quote:
Hoezo?
fake a dream
pi_1555761
Amsterdam =
ja, dat doen we dus niet!
pi_1556019
Die dertien uit een dozijn steden in Nederland. Als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien.

Dan heb ik nog liever België...

pi_1556057
Malaga Deze vakantie geweest en het was er echt smerig, het stonk overal en de huizen waren helemaal vervallen enzo. Alleen in de duurdere wijk viel het nog wel mee...

En Rotterdam natuurlijk Daar vind ik dus écht geen reet aan!!

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 4 september 2001 @ 10:14:47 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1556089
Athene vond ik echt vreselijk...meerdere keren. Smog, smerigheid en herrie...

De Acropolis maakt op zich wel veel goed, ware het niet dat deze continu wordt overspoeld door toeristen in de ergste zin van het woord.

Bah.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 4 september 2001 @ 10:36:24 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_1556213
Manchester met afstand
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_1556220
Managua in (lees:de hoofdstad van) Nicaragua is echt de allerlelijkste stad van deze aardkloot......
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1556243
quote:
Op maandag 03 september 2001 23:23 schreef zodiakk het volgende:
Milaan . Maar dat kwam door de verkeerde timing.
Wanneer was dat dan?

Toen ik in Milaan was vond ik het iig erg mooi.
Die stad is echt waanzinnig schoon en het stadion is verschrikkelijk imposant!! Alleen van binnen valt het een klein beetje tegen(daarmee bedoel ik de kleedkamers en persruimtes enz!!)

wat ik erg vind tegenvallen is ........ uhm........ff denken hoor.......!?!........ja, Heel Belgie!!!!!(op Antwerpen en Brussel na)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')