abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127143622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gijsbert Kamer is toch die ultieme Excelsior fan? Ik vind het album goed, maar niet beter/slechter dan de overige albums.
Gijsbert Wartaaluitkamer is inderdaad de ultieme Excelsior fan, alles krijgt minimaal 5 sterren (sowieso NEderlandse alternatieve muziek, niet perse Excelsior). Verder dweept hij bij alle grootheden (Dylan, Bruce etc), die ook allen minimaal 5 sterren krijgen. Verder is het gewoon een onwijs suffe vent. Maar goed. Ik hou nu op want anders ga ik te persoonlijk :P Ben het in ieder geval echt bijna nooit eens met zijn recensies.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127145332
Even een vraagje aan allen hier. Ik vertrek eind volgende week voor een maand naar Japan om daar rond te trekken. Nu weet ik he-le-maal niets van die gekke Japanners en hun muziek; kan iemand mij hier aan wat luisterwaardige Japanse muziek helpen? Gracias, of nee, ありがとう!
pi_127145857
De enige Japanse muziek die ik echt goed ken is van Nujabes, die maakt een soort Hiphop met Jazz invloeden:
Mono is ook aardig, moet mij er wel verder in verdiepen, Japanse Post-Rock:

Voor de rest ken ik volgens mij ook niet echt Japanse goede muziek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_127146270
quote:
3s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even een vraagje aan allen hier. Ik vertrek eind volgende week voor een maand naar Japan om daar rond te trekken. Nu weet ik he-le-maal niets van die gekke Japanners en hun muziek; kan iemand mij hier aan wat luisterwaardige Japanse muziek helpen? Gracias, of nee, ありがとう!
Wat betreft experimentele muziek wordt het niet beter als 'Boris'. Pink en Smile daarvan zijn instapalbums, maar het echte werk van ze vind je op Feedbacker en Flood (vind ik persoonlijk). Te gek voor woorden deze band. _O_

Boredoms is nog zo'n band, die twee uitstekende platen hebben met Vision Creation Newsun en Super AE.

Nog iets experimenteler zijn de bands waar Keiji Haino bij betrokken is. Die maakt lang niet altijd goede dingen, maar de band 'Fushitsusha' is briljant. Als je dit tof vindt, de band 'Mainliner' checken.

Uit de keiharde 70s scene komt o.a. 'Flower Travellin' Band', met Satori. Een lange jamplaat wat nooit verveelt.

Ook uit de 70s, en misschien wel de grootste cultband van Japan, is 'Les Rallizes Denudes'. Hebben met "'77 Live" een mokerharde plaat gemaakt, zo hard dat die zelfs onluisterbaar is (volgens kritieken).

Iets toegankelijker, maar nog steeds noisy is de band 'Yura Yura Teikoku'. Hebben een dozijn aan albums, maar 3x3x3 en de meest recente zijn heel goed om in te komen. Zijn inmiddels na 15 jaar ongeveer uit elkaar (speelden ooit nog op Motel Mozaique).

'Melt-Banana' is nog zo'n heerlijk geschifte band van (on-)geordende chaos. Cell-Scape is daar een goede plaat van.

Er zijn er een paar, maar de enige post-hardcore band die ik zelf de moeite waard vind om te luisteren uit Japan is 'Envy'. Bijna alles is even goed van ze.

In de trant van poppy-Brian Eno maakten de band 'Fishmans'. Hebben twee erg goede platen gemaakt met Kuchuu Dream en met Long Season. Laatstgenoemde is n lang onafgebroken spektakel van 40 minuten.

Kashiwa Daisuke maakte een paar jaar terug ook een fijne plaat met Program Music I. Elektronische plaat maar heeft allerlei andere invloeden waarvan veel herkenbaar, maar ook veel weer niet.

Hier moet je van houden, maar de popartieste Shiina Ringo heeft een paar zeer bijzondere Art Pop platen gemaakt met de meest catchy hooks uit onverwachte hoeken.

Soundtracks zijn daar ook een ding, en een waar ik nu op kom, waarvan je niet per se de videogame van gespeeld moet hebben of de anime/film van gezien moet hebben is Cowboy Bebop van The Seatbelts. Zeer fijne upbeat jazz (of welk genre dat ook in valt).

Volgens mij vind je Nick Drake goed, dan zou ik sowieso het werk van Douji Morita checken. Heeft een paar zeer mooie coherente platen gemaakt in de 70s, waarvan de melodien dagenlang in je hoofd blijven galmen.

en nog een band, PYG, waarvan ik niet per se een plaat kan aanraden, maar wel een van de mooiste nummers ooit hebben geschreven:

Hier hebben Boris nog een fenomenale cover van, van bijna 10 minuten, gemaakt op Smile.

Veel plezier in Japan!
pi_127146971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:59 schreef Felagund het volgende:
De enige Japanse muziek die ik echt goed ken is van Nujabes, die maakt een soort Hiphop met Jazz invloeden:
Mono is ook aardig, moet mij er wel verder in verdiepen, Japanse Post-Rock:

Voor de rest ken ik volgens mij ook niet echt Japanse goede muziek.
Nujabes staat me vaag iets van bij, Mono zegt me helemaal niets, zal 't eens checken. Thanks! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:06 schreef emokid het volgende:

[..]

Hele waslijst
Sodeju, ik moet nog aan de bak de komende week met luisteren. Echt ntzettend bedankt! _O_
pi_127147164
Boris is een aanrader ja, zeker live. *O*
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_127166335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:12 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Alamo Race Track en Spinvis, puur omdat ze net geen typische Excelsior sound hebben :P Methodmich leest hopelijk niet mee of hij vermoordt me maar ik snap echt niets van het prijzen van (bijna) al die acts dat je opnoemt. Dertien in een dozijn sound, nooit een nummer wat er uit springt. Middelmaat ten top.
Joh, dat maakt mij niet uit hoor. Iedereen zijn eigen voorkeur toch? :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_127166646
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
Wat is dan de beste Excelsior-act ooit? Triggerfinger, De Staat, Alamo Race Track, Spinvis, Darryl-Ann, Anne Soldaat, Johan, Moss, The Madd? Iets anders? Roept u maar :D
Voor mij overduidelijk Daryll-Ann.

Daarna komt wat mij betreft Caesar, dan Meindert Talma en vervolgens Scram C Baby en Johan. Dan noem ik nu wel vooral bands die meerdere albums hebben uitgebracht.

Je hebt ook een paar goede bands met een kleiner oeuvre, zoals Simmer, Benjamin B, Ghost Trucker en Hospital Bombers.

Van de buitenlandse acts zijn Chris Chameleon en Tom Pintens mijn favorieten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:36:14 #134
13973 ranja
image means nothing
pi_127166967
quote:
MUZ / Japanse rammel-punk'n'roll en zo.
pi_127167034
quote:
Eindelijk iemand voor je topic :D
pi_127167147
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:37 schreef debeterebob het volgende:

[..]

_O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:39:50 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_127167191
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:37 schreef debeterebob het volgende:

_O-

Volgens mij er toen een japanse week op Fok ofzo :? er was in elk geval een reden dat ik het toen opende.
pi_127167737
quote:
Aldus.
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:59:16 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_127168356
quote:
_O_ waarom is dit geen hit geworden in plaats van die koreaan...
pi_127168390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:59 schreef ranja het volgende:

[..]

_O_ waarom is dit geen hit geworden in plaats van die koreaan...
Dansje. Een hit kan niet af zonder dansje.

edit: Oh, hier zit ook een dansje in. Hmm. :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:00:10 #141
13973 ranja
image means nothing
pi_127168430
Ook Japan heeft meisjes met gitaar...
pi_127168515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:00 schreef ranja het volgende:
Ook Japan heeft meisjes met gitaar...
Wat ongelofelijk slecht dit :')
pi_127168744
Wat is dit nou weer _O-
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:04:50 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_127168769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:

Wat ongelofelijk slecht dit :')
ze heeft toch wel een paar fans :P
pi_127168856
Bevestigt mijn vooroordeel dat Japanse muziek een of twee decades achterloopt
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:14:16 #146
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_127169410
quote:
Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.
AKB48 is echt enorm groot daar, in Tokyo heeft het z'n eigen theater, waar ze elke dag optreden. Het is een meidengroep van ong 50 meisjes.
Ik wou daar muziek gaan ontdekken, maar dat is echt lastig (cd's staan daar niet op alfabetische volgorde, maar op die rare tekens). Zelf heb ik mij rot gezocht naar Mono, maar dat kende en hadden ze nergens :{

Oh en dit hadden die gekke Japanners voor mij in de karaoke uitgezocht. Dat groepje waar ik mee was konden het meezingen alsof het Guus Meeuwis was..

En hier AKB48

(voor kwaliteit zie de post van emokid ;) )

(Wat ga je allemaal zien?)
Sayonara!
(Hai is ja, dat is ook gek, als ze bellen zeggen ze te hele tijd hai, hai, hai. In het begin denk je; 'n keer hallo is toch voldoende' :') )
pi_127169775

Dit is wel tof liedje, met klein randje Japans :P
pi_127169902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef kciR het volgende:

[..]

Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.
AKB48 is echt enorm groot daar, in Tokyo heeft het z'n eigen theater, waar ze elke dag optreden. Het is een meidengroep van ong 50 meisjes.
Ik wou daar muziek gaan ontdekken, maar dat is echt lastig (cd's staan daar niet op alfabetische volgorde, maar op die rare tekens). Zelf heb ik mij rot gezocht naar Mono, maar dat kende en hadden ze nergens :{

Oh en dit hadden die gekke Japanners voor mij in de karaoke uitgezocht. Dat groepje waar ik mee was konden het meezingen alsof het Guus Meeuwis was..

En hier AKB48

(voor kwaliteit zie de post van emokid ;) )

(Wat ga je allemaal zien?)
Sayonara!
(Hai is ja, dat is ook gek, als ze bellen zeggen ze te hele tijd hai, hai, hai. In het begin denk je; 'n keer hallo is toch voldoende' :') )
Japan O+
pi_127170049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:04 schreef ranja het volgende:

[..]

ze heeft toch wel een paar fans :P
Ze heeft de schattigheidsfactor mee. Daarnaast is in Japan Wouter Hamel toch ook erg populair? Dat ze veel Japanse fans heeft wil dus niet veel zeggen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:26:13 #150
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_127170157
Nog een aantal slechte, maar erg populair daar:

Momoire Clover Z

Funky Monkey Babys (Japanse boyband)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: