Het gaat vooral om beginnende relaties, nog datend en nog niet al te serieus.quote:Ik ben toch wel benieuwd hoe anderen daar over denken. Ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet.
Als ik het vertel dan vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan omdat mijn partner dan ineens denkt dat ik toch anders ben, van binnen toch een man ben, of dat ik zou begrijpen hoe mannen denken. Nou, hele rare dingen dus. Of mijn partner is er zelf teveel mee bezig, terwijl ik het juist zo fijn vind om alles te vergeten.
Maar ik ben ook bang omdat sommige mens het zo ontzettend belangrijk vinden dat ik denk: als ze er achter komen dan zijn ze misschien wel in staat om me iets aan te doen. Zoiets. Het is niet echt een fijne gedachte om iets te hebben met iemand als je niet weet hoe diegene dan zal zijn.
Ik schaam me er ook voor dat ik trans ben. Ook vanwege alle vooroordelen. Dat maakt het ook wel heel lastig.
het word echt een beetje irritant dat je steeds mij verkeerd wil lezenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:09 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Denk je dat de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijf-huis gekozen hebben voor een man die hun slaat ofzo? Daar kom je toch vaak achter als het te laat is.
Maargoed, ik sla niet, ik verkracht niet, ik vind het gewoon moeilijk te vertellen dat ik trans ben. Als er dan toch nuances gemaakt moeten worden...
omdat het topic verder is gegaan en zich heeft geėvolueerd en we hebben het nu ook over relaties, sorry hoorquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:12 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Waarom gaat het steeds over een relatie? Natuurlijk wil ik geen relatie met iemand die dit soort dingen niet van me weet. Ik heb ook wel eens iets gehad met iemand dat je er na een jaar achter komt dat hij bij de jehova's heeft gezeten. Awkward. Ja natuurlijk is dat raar. Ik ga het er niet om uitmaken btw.
Ik had het meer over voorafgaand aan een relatie en natuurlijk komt er een keer een moment dat je het wilt vertellen.
Oh dat laatste lijkt me ook heel irritant ja..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:26 schreef Nezhi het volgende:
Dat niet vertellen als iemand het wel goed vind kan ik wel begrijpen, maar dit hangt sterk af van je relatie. Ik ken genoeg mensen die zich ook duidelijk zo labelen en met iedereen willen daten, dan hebben zij ook al de keuze gemaakt of ze wel/niet met transmensen willen daten
Maar nooit iets vertellen ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelf ook zeggen, ik heb er alleen problemen mee als iemand anders het loopt door te vertellen.
Ik snap dat je het niet meteen vertelt zodra je iemand ontmoet of op date gaat hoor. Maar ik geloof dat mijn mening wel duidelijk is he.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:12 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Waarom gaat het steeds over een relatie? Natuurlijk wil ik geen relatie met iemand die dit soort dingen niet van me weet. Ik heb ook wel eens iets gehad met iemand dat je er na een jaar achter komt dat hij bij de jehova's heeft gezeten. Awkward. Ja natuurlijk is dat raar. Ik ga het er niet om uitmaken btw.
Ik had het meer over voorafgaand aan een relatie en natuurlijk komt er een keer een moment dat je het wilt vertellen.
tja toch zou het dan voor mij voelen als dingen verzwijgenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:26 schreef Nezhi het volgende:
Dat niet vertellen als iemand het wel goed vind kan ik wel begrijpen, maar dit hangt sterk af van je relatie. Ik ken genoeg mensen die zich ook duidelijk zo labelen en met iedereen willen daten, dan hebben zij ook al de keuze gemaakt of ze wel/niet met transmensen willen daten
Maar nooit iets vertellen ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelf ook zeggen, ik heb er alleen problemen mee als iemand anders het loopt door te vertellen.
Ook al gaat het ontzettend goed dan nog zou ik als partner zijnde zoiets groots toch wel willen weten. En er niet na bijvoorbeeld een jaar per ongeluk zelf achter komen. Dan zou ik me echt besodemieterd voelen denk ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:26 schreef Nezhi het volgende:
Ik snap dat persoonlijk ook niet zo, dat het voor een trans niet meer dan normaal is, omdat ze eindelijk zijn zoals ze bedoeld zijn, vind ik iets anders dan er zo luchtig over doen dat het niet belangrijk zou zijn..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:31 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ook al gaat het ontzettend goed dan nog zou ik als partner zijnde zoiets groots toch wel willen weten. En er niet na bijvoorbeeld een jaar per ongeluk zelf achter komen. Dan zou ik me echt besodemieterd voelen denk ik.
Ook al word het dan dus blijkbaar voor veel transen zelf wat luchtig over gedaan, bijna dat het niet zo veel voorstelt, ik denk dat voor heel veel mensen er weinig dingen zo groot zijn als een geslachtsverandering. En zoiets belangrijks zou ik dan wel heel graag willen weten van mijn partner.
het geeft mij het gevoel dat het gedownplayed moet worden als copingsmechanismequote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:33 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik snap dat persoonlijk ook niet zo, dat het voor een trans niet meer dan normaal is, omdat ze eindelijk zijn zoals ze bedoeld zijn, vind ik iets anders dan er zo luchtig over doen dat het niet belangrijk zou zijn..
Ja preciesquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het geeft mij het gevoel dat het gedownplayed moet worden als copingsmechanisme
het lijkt mij ook dat je er niet om heen kunt dat het je heeft gevormd, op wat voor manier dan ook
Als je tien jaar geleden die operatie hebt ondergaan en het enige wat je er nog aan "herinnert" zijn de jaarlijkse (?) checkups en het medicijngebruik, dan is het toch ook geen big deal meer? Je bent nu wie je bent, hoe dat zo gekomen is, doet er veel minder toe.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het geeft mij het gevoel dat het gedownplayed moet worden als copingsmechanisme
het lijkt mij ook dat je er niet om heen kunt dat het je heeft gevormd, op wat voor manier dan ook
Alles kan voor een ander heel anders zijn. Ik weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:39 schreef Pvoesss het volgende:
Voor jezelf misschien maar voor een ander kan dat heel anders zijn.
er gaat wel wat meer aan vooraf hequote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je tien jaar geleden die operatie hebt ondergaan en het enige wat je er nog aan "herinnert" zijn de jaarlijkse (?) checkups en het medicijngebruik, dan is het toch ook geen big deal meer? Je bent nu wie je bent, hoe dat zo gekomen is, doet er veel minder toe.
Nee, niet iedereen heeft hetzelfde beeld van transgenders en het begrip. Dat noem ik voorliegen.quote:
Nou ja en nee.. Ik heb bij dingen uit mijn verleden nog steeds de behoefte om het te delen met mijn lief hoor..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je tien jaar geleden die operatie hebt ondergaan en het enige wat je er nog aan "herinnert" zijn de jaarlijkse (?) checkups en het medicijngebruik, dan is het toch ook geen big deal meer? Je bent nu wie je bent, hoe dat zo gekomen is, doet er veel minder toe.
Dat je er daarom eerlijk over moet zijn en dingen niet verzwijgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alles kan voor een ander heel anders zijn. Ik weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen.
Dat lijkt mij ook de juiste basis voor een relatie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat je er daarom eerlijk over moet zijn en dingen niet verzwijgen.
Dat iemand zelf moet kunnen beslissen of het een big deal is of niet.
Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat je er daarom eerlijk over moet zijn en dingen niet verzwijgen.
Dat iemand zelf moet kunnen beslissen of het een big deal is of niet.
Maar dat is toch ook de basis van een goede relatie? Dat je partner op de hoogte is van je leven, ook voordat je elkaar kende.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?
Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?
Waar past hier het verhaal "het is maar net zo groot/erg als je het zelf maakt"?
En ik niet. Ik ben in mijn jeugd gepest en buitengesloten, in de steek gelaten etc en dat heeft me wel gevormd, maar het is niet iets waarvan ik denk, goh, twee dates gehad, nu moet ik het daar maar eens over hebben. Kan me best voorstellen dat mensen dat met andere dingen ook hebben, waaronder transseksualiteit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ja en nee.. Ik heb bij dingen uit mijn verleden nog steeds de behoefte om het te delen met mijn lief hoor..
Op de vierde date?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook de basis van een goede relatie? Dat je partner op de hoogte is van je leven, ook voordat je elkaar kende.
Ja maar dat doe je toch niet op je eerste date? Iedereen gooit op een gegeven moment zijn leven op tafel, jij en ik net zo denk ik...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?
Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?
Waar past hier het verhaal "het is maar net zo groot/erg als je het zelf maakt"?
Nee niet op de 4e date, maar ik denk dat als je merkt dat het serieus gaat worden je zoiets belangrijks gewoon niet kan verzwijgen. En anders niet gek opkijken dat hij bij je weggaat als hij er zelf achter komt en je het verzwegen hebt.quote:
ja en omdat je het wil delen met een partnerquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
en misschien ook wel een beetjequote:Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?
als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood geredenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef kedge het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen heeft hetzelfde beeld van transgenders en het begrip. Dat noem ik voorliegen.
Ja dat hoort bij een relatie/daten ja.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
het is natuurlijk lastig om daar een nummer aan te hangen maar ik zou zeggen dat je vanzelf voelt wanneer je de drang krijgt om uren met elkaar te gaan praten om elkaar maar op te zuigen als een spons en helemaal te leren kennen en op dat moment vind ik dat je het zeker wel moet delenquote:
Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee niet op de 4e date, maar ik denk dat als je merkt dat het serieus gaat worden je zoiets belangrijks gewoon niet kan verzwijgen. En anders niet gek opkijken dat hij bij je weggaat als hij er zelf achter komt en je het verzwegen hebt.
dat vind ik heel logisch klinkenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:
Ik denk dat hoe langer iemand er bij mij over zou zwijgen, hoe groter het zou worden, of klinkt dat raar?
Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
Nou ik vind eigenlijk wel dat je min of meer verplicht bent om zoiets groots te vertellen aan je partner.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
Dan zit de basis gewoon fout imho.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef wonderer het volgende:
En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...
Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.
Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen hahaquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:57 schreef missbehavin het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:57 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...
Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:57 schreef missbehavin het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood gereden
Tja, maar goed, nogmaals, ik bedoel dus niet meteen, na enkele dates he..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen haha(dat het bij mij overkomen is dus)
Zoals ik mijn zoon ook probeer bij te brengen, de waarheid vertellen is vaak beter dan het niet doen en dat het achteraf toch uitkomt..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".
[..]
Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.
ja maar zelfs misleiding is nog geen liegen, dat is gewoon iets andersquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef kedge het volgende:
[..]
Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
Ook als ze van jongs af aan al met de transitie bezig zijn? Want dan is alleen het lichaam niet 100% zoals jij wil, maar zijn ze wel zo opgevoed zeg maar. Nieuwsgierigheid, ik probeer niet met "transfoob" te gillenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef kedge het volgende:
[..]
Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
Ik zie dat totaal niet zo, vandaar dat ik het ook zo erg zou vinden als ik het 'achteraf' eens zou horen..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef kedge het volgende:
[..]
oh my, meen je dat serieus dat in vet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
tja toch zou het dan voor mij voelen als dingen verzwijgen
ik denk ook niet dat ik problemen zou hebben met het daten van iemand die trans is of genderfluid of hoe het tegenwoordig ook allemaal heet(ik ben er nog nooit op getest dus misschien krabbel ik wel terug als het me overkomt)
maar puur omdat ik het raar zou vinden dat je niet alles met me wil delen
samen juichen om een aangepaste wet is dan ook heel anders en ik vind dat je dat soort dingen ook moet kunnen en willen delen (bijvoorbeeld)
Wat is een beetje laat?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:04 schreef Nezhi het volgende:
Zou je het ook erg vinden als ze het een beetje laat vertellen, en dan omdat ze juist bang waren? Want dan is het wel duidelijk dat ze het wilde vertellen maar er moeite mee had. Denk ik iig
Ik ben blij dat ik eigenlijk veels te praktisch ben ingesteld voor dit soort situaties
Zeg maar als je al wel wordt beschouwd als stel maar nog geen echte seks hebben gehad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:06 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wat is een beetje laat?Ik zou er zeker wel begrip voor hebben hoor, maar het moet geen maanden duren, als je al dik in een intieme relatie zit, dan zou ik me gewoon echt gekwetst voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |