abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127121452
quote:
Ik ben toch wel benieuwd hoe anderen daar over denken. Ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet.

Als ik het vertel dan vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan omdat mijn partner dan ineens denkt dat ik toch anders ben, van binnen toch een man ben, of dat ik zou begrijpen hoe mannen denken. Nou, hele rare dingen dus. Of mijn partner is er zelf teveel mee bezig, terwijl ik het juist zo fijn vind om alles te vergeten.

Maar ik ben ook bang omdat sommige mens het zo ontzettend belangrijk vinden dat ik denk: als ze er achter komen dan zijn ze misschien wel in staat om me iets aan te doen. Zoiets. Het is niet echt een fijne gedachte om iets te hebben met iemand als je niet weet hoe diegene dan zal zijn.

Ik schaam me er ook voor dat ik trans ben. Ook vanwege alle vooroordelen. Dat maakt het ook wel heel lastig.
Het gaat vooral om beginnende relaties, nog datend en nog niet al te serieus.

R&P / Vertellen dat je Trans bent
:') ben ik een nummertje vergeten toe te voegen
pi_127121533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:09 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat slaat toch nergens op? Denk je dat de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijf-huis gekozen hebben voor een man die hun slaat ofzo? Daar kom je toch vaak achter als het te laat is.

Maargoed, ik sla niet, ik verkracht niet, ik vind het gewoon moeilijk te vertellen dat ik trans ben. Als er dan toch nuances gemaakt moeten worden...
het word echt een beetje irritant dat je steeds mij verkeerd wil lezen

nee mensen die geslagen worden hebben daar niet om gevraagd
echter is er wel genoeg onderzoek om aan te tonen dat het gaat om mensen die te onzeker zijn om weg te gaan en er een eind aan te maken (het geweld he, niet zichzelf)
hoe je met de gevolgen van iets om gaat (pesten, geweld etc) dat ligt aan jou
niet de aanleiding zelf
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:12 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Waarom gaat het steeds over een relatie? Natuurlijk wil ik geen relatie met iemand die dit soort dingen niet van me weet. Ik heb ook wel eens iets gehad met iemand dat je er na een jaar achter komt dat hij bij de jehova's heeft gezeten. Awkward. Ja natuurlijk is dat raar. Ik ga het er niet om uitmaken btw.

Ik had het meer over voorafgaand aan een relatie en natuurlijk komt er een keer een moment dat je het wilt vertellen.
omdat het topic verder is gegaan en zich heeft geėvolueerd en we hebben het nu ook over relaties, sorry hoor
Daarnaast ben jij degene die heeft gezegd dat je het nooit zou vertellen als je weet dat de ander er oke mee zou zijn, niet ik
ik heb steeds gezegd dat ik het niet bij date 1 zou zeggen maar wel als er iets 'onstaat' en dan liever eerder dan later
het is ook zonde als je je hart aan iemand verpand en het blijkt een vermomde homofoob
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127121692
Dat niet vertellen als iemand het wel goed vind kan ik wel begrijpen, maar dit hangt sterk af van je relatie. Ik ken genoeg mensen die zich ook duidelijk zo labelen en met iedereen willen daten, dan hebben zij ook al de keuze gemaakt of ze wel/niet met transmensen willen daten :)

Maar nooit iets vertellen ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelf ook zeggen, ik heb er alleen problemen mee als iemand anders het loopt door te vertellen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:28:15 #4
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127121769
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:26 schreef Nezhi het volgende:
Dat niet vertellen als iemand het wel goed vind kan ik wel begrijpen, maar dit hangt sterk af van je relatie. Ik ken genoeg mensen die zich ook duidelijk zo labelen en met iedereen willen daten, dan hebben zij ook al de keuze gemaakt of ze wel/niet met transmensen willen daten :)

Maar nooit iets vertellen ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelf ook zeggen, ik heb er alleen problemen mee als iemand anders het loopt door te vertellen.
Oh dat laatste lijkt me ook heel irritant ja..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:28:51 #5
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127121803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:12 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Waarom gaat het steeds over een relatie? Natuurlijk wil ik geen relatie met iemand die dit soort dingen niet van me weet. Ik heb ook wel eens iets gehad met iemand dat je er na een jaar achter komt dat hij bij de jehova's heeft gezeten. Awkward. Ja natuurlijk is dat raar. Ik ga het er niet om uitmaken btw.

Ik had het meer over voorafgaand aan een relatie en natuurlijk komt er een keer een moment dat je het wilt vertellen.
Ik snap dat je het niet meteen vertelt zodra je iemand ontmoet of op date gaat hoor. Maar ik geloof dat mijn mening wel duidelijk is he. :)
pi_127121850
quote:

tja toch zou het dan voor mij voelen als dingen verzwijgen
ik denk ook niet dat ik problemen zou hebben met het daten van iemand die trans is of genderfluid of hoe het tegenwoordig ook allemaal heet :P (ik ben er nog nooit op getest dus misschien krabbel ik wel terug als het me overkomt)
maar puur omdat ik het raar zou vinden dat je niet alles met me wil delen
samen juichen om een aangepaste wet is dan ook heel anders en ik vind dat je dat soort dingen ook moet kunnen en willen delen (bijvoorbeeld)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:31:31 #7
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127121941
quote:

Ook al gaat het ontzettend goed dan nog zou ik als partner zijnde zoiets groots toch wel willen weten. En er niet na bijvoorbeeld een jaar per ongeluk zelf achter komen. Dan zou ik me echt besodemieterd voelen denk ik.
Ook al word het dan dus blijkbaar voor veel transen zelf wat luchtig over gedaan, bijna dat het niet zo veel voorstelt, ik denk dat voor heel veel mensen er weinig dingen zo groot zijn als een geslachtsverandering. En zoiets belangrijks zou ik dan wel heel graag willen weten van mijn partner.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:33:17 #8
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:31 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ook al gaat het ontzettend goed dan nog zou ik als partner zijnde zoiets groots toch wel willen weten. En er niet na bijvoorbeeld een jaar per ongeluk zelf achter komen. Dan zou ik me echt besodemieterd voelen denk ik.
Ook al word het dan dus blijkbaar voor veel transen zelf wat luchtig over gedaan, bijna dat het niet zo veel voorstelt, ik denk dat voor heel veel mensen er weinig dingen zo groot zijn als een geslachtsverandering. En zoiets belangrijks zou ik dan wel heel graag willen weten van mijn partner.
Ik snap dat persoonlijk ook niet zo, dat het voor een trans niet meer dan normaal is, omdat ze eindelijk zijn zoals ze bedoeld zijn, vind ik iets anders dan er zo luchtig over doen dat het niet belangrijk zou zijn..
pi_127122091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:33 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik snap dat persoonlijk ook niet zo, dat het voor een trans niet meer dan normaal is, omdat ze eindelijk zijn zoals ze bedoeld zijn, vind ik iets anders dan er zo luchtig over doen dat het niet belangrijk zou zijn..
het geeft mij het gevoel dat het gedownplayed moet worden als copingsmechanisme

het lijkt mij ook dat je er niet om heen kunt dat het je heeft gevormd, op wat voor manier dan ook
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:35:03 #10
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127122117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het lijkt mij ook dat je er niet om heen kunt dat het je heeft gevormd, op wat voor manier dan ook
Ja precies
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:38:39 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127122255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Als je tien jaar geleden die operatie hebt ondergaan en het enige wat je er nog aan "herinnert" zijn de jaarlijkse (?) checkups en het medicijngebruik, dan is het toch ook geen big deal meer? Je bent nu wie je bent, hoe dat zo gekomen is, doet er veel minder toe.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127122304
Voor jezelf misschien maar voor een ander kan dat heel anders zijn.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:42:19 #13
71919 wonderer
pi_127122414
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:39 schreef Pvoesss het volgende:
Voor jezelf misschien maar voor een ander kan dat heel anders zijn.
Alles kan voor een ander heel anders zijn. Ik weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_127122447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als je tien jaar geleden die operatie hebt ondergaan en het enige wat je er nog aan "herinnert" zijn de jaarlijkse (?) checkups en het medicijngebruik, dan is het toch ook geen big deal meer? Je bent nu wie je bent, hoe dat zo gekomen is, doet er veel minder toe.
er gaat wel wat meer aan vooraf he
een jeugd waarbij je je niet goed in je vel voelt, misschien daardoor een depressie of gepest worden
een jaren lange voorbereiding
misschien een soort 'stijd' met familieleden die je niet meteen konden accepteren
zaken als dat je niet voor vol word aangezien door de samenleving
een andere letter op je paspoort dan je gender
gediscrimineerd worden
het moeten 'leren' een andere gender te zijn (laatst een mooie recensie van een boek gelezen van een vrouw-naar-man trans columniste, het boek zelf echter nog niet)

ik heb het niet doorleeft dus misschien zie ik het niet verkeerd maar het is niet alsof je op je 18de wakker werd en even een outpatient operatie ging doen van de een op de andere dag
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:43:15 #15
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127122455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee dat is juist verzwijgen... :')
Nee, niet iedereen heeft hetzelfde beeld van transgenders en het begrip. Dat noem ik voorliegen.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:43:23 #16
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou ja en nee.. Ik heb bij dingen uit mijn verleden nog steeds de behoefte om het te delen met mijn lief hoor..
pi_127122486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Alles kan voor een ander heel anders zijn. Ik weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen.
Dat je er daarom eerlijk over moet zijn en dingen niet verzwijgen.
Dat iemand zelf moet kunnen beslissen of het een big deal is of niet.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:45:43 #18
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127122562
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook de juiste basis voor een relatie.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:47:13 #19
71919 wonderer
pi_127122635
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?

Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?

Waar past hier het verhaal "het is maar net zo groot/erg als je het zelf maakt"?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:48:36 #20
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127122693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?

Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?

Waar past hier het verhaal "het is maar net zo groot/erg als je het zelf maakt"?
Maar dat is toch ook de basis van een goede relatie? Dat je partner op de hoogte is van je leven, ook voordat je elkaar kende.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:48:58 #21
71919 wonderer
pi_127122708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou ja en nee.. Ik heb bij dingen uit mijn verleden nog steeds de behoefte om het te delen met mijn lief hoor..
En ik niet. Ik ben in mijn jeugd gepest en buitengesloten, in de steek gelaten etc en dat heeft me wel gevormd, maar het is niet iets waarvan ik denk, goh, twee dates gehad, nu moet ik het daar maar eens over hebben. Kan me best voorstellen dat mensen dat met andere dingen ook hebben, waaronder transseksualiteit.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:49:18 #22
71919 wonderer
pi_127122725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:48 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook de basis van een goede relatie? Dat je partner op de hoogte is van je leven, ook voordat je elkaar kende.
Op de vierde date? :?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:50:00 #23
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122758
quote:

[..]

Ja maar dat doe je toch niet op je eerste date? Iedereen gooit op een gegeven moment zijn leven op tafel, jij en ik net zo denk ik...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:50:15 #24
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127122771
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee niet op de 4e date, maar ik denk dat als je merkt dat het serieus gaat worden je zoiets belangrijks gewoon niet kan verzwijgen. En anders niet gek opkijken dat hij bij je weggaat als hij er zelf achter komt en je het verzwegen hebt.
pi_127122824
quote:

[..]

ja en omdat je het wil delen met een partner
dat is onderdeel van samen een relatie op bouwen
quote:

en misschien ook wel een beetje
als jij iets bij je draagt waarvan de kans toch wel richting de 80% gaat dat iemand het niet helemaal fantastisch gaat vinden dan vind ik het niet meer dan netjes dat je dat incalculeert en het dus gewoon verteld

ik ben ook echt niet rigide als het gaat om gender maar ik vind dat je wel moet beseffen dat je woont in een samenleving die dat wel is
ik ging toen ik een relatie had met een vrouw ook niet tongen bij de bushalte voor een bejaardenhuis omdat die mensjes dat misschien niet zo trekken
dat is gewoon rekening houden met elkaar (en dan had ik nog niet eens een band met die ouwe besjes, laat staan hoe ik me zou voelen bij iemand waar ik wel een band mee heb)

en als het echt zo geen big deal is voor jou waarom kan het dan niet gewoon open besproken worden? ik vind dat tegenstrijdig
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:52:24 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127122864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef kedge het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen heeft hetzelfde beeld van transgenders en het begrip. Dat noem ik voorliegen.
als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood gereden
pi_127122868
quote:

[..]

Ja dat hoort bij een relatie/daten ja.
Je hele leven op tafel gooien en eerlijk zijn over hoe het zit.
Het zou voor mij geen big deal zijn maar wel als dit niet direct gemeld is.
Onduidelijk, verzwijgen of liegen is einde relatie of daten..
pi_127122872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

het is natuurlijk lastig om daar een nummer aan te hangen maar ik zou zeggen dat je vanzelf voelt wanneer je de drang krijgt om uren met elkaar te gaan praten om elkaar maar op te zuigen als een spons en helemaal te leren kennen en op dat moment vind ik dat je het zeker wel moet delen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:11 #29
71919 wonderer
pi_127122898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:50 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Nee niet op de 4e date, maar ik denk dat als je merkt dat het serieus gaat worden je zoiets belangrijks gewoon niet kan verzwijgen. En anders niet gek opkijken dat hij bij je weggaat als hij er zelf achter komt en je het verzwegen hebt.
Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:13 #30
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122902
Ik denk dat hoe langer iemand er bij mij over zou zwijgen, hoe groter het zou worden, of klinkt dat raar?
pi_127122914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:
Ik denk dat hoe langer iemand er bij mij over zou zwijgen, hoe groter het zou worden, of klinkt dat raar?
dat vind ik heel logisch klinken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:54 #32
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:14 #33
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127122996
quote:

[..]

Nou ik vind eigenlijk wel dat je min of meer verplicht bent om zoiets groots te vertellen aan je partner.
pi_127122997
quote:
Dan zit de basis gewoon fout imho.
Niet iedereen wil en/of kan een relatie of intimiteit hebben met iemand die ooit een penis had.
Die keus kan en mag je niet voor een ander maken :r
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:29 #35
71919 wonderer
pi_127123011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...
En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:17 #36
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.
Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:41 #37
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123125
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
pi_127123209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:57 schreef missbehavin het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen haha :D (dat het bij mij overkomen is dus)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:59:22 #39
71919 wonderer
pi_127123223
quote:

[..]

Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...
Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".
quote:
Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:07 #40
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127123270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood gereden
Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:31 #41
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen haha :D (dat het bij mij overkomen is dus)
Tja, maar goed, nogmaals, ik bedoel dus niet meteen, na enkele dates he..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:25 #42
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".

[..]

Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.
Zoals ik mijn zoon ook probeer bij te brengen, de waarheid vertellen is vaak beter dan het niet doen en dat het achteraf toch uitkomt..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:32 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127123348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef kedge het volgende:

[..]

Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
ja maar zelfs misleiding is nog geen liegen, dat is gewoon iets anders
pi_127123361
quote:

[..]

Ook als ze van jongs af aan al met de transitie bezig zijn? Want dan is alleen het lichaam niet 100% zoals jij wil, maar zijn ze wel zo opgevoed zeg maar. Nieuwsgierigheid, ik probeer niet met "transfoob" te gillen :P want zie ook veel mensen die het daarom niet doen, omdat ze zijn opgegroeid als een bepaald gender.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:02:39 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123424
quote:

[..]

Ik zie dat totaal niet zo, vandaar dat ik het ook zo erg zou vinden als ik het 'achteraf' eens zou horen..
pi_127123501
Zou je het ook erg vinden als ze het een beetje laat vertellen, en dan omdat ze juist bang waren? Want dan is het wel duidelijk dat ze het wilde vertellen maar er moeite mee had. Denk ik iig :P

Ik ben blij dat ik eigenlijk veels te praktisch ben ingesteld voor dit soort situaties
pi_127123553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja toch zou het dan voor mij voelen als dingen verzwijgen
ik denk ook niet dat ik problemen zou hebben met het daten van iemand die trans is of genderfluid of hoe het tegenwoordig ook allemaal heet :P (ik ben er nog nooit op getest dus misschien krabbel ik wel terug als het me overkomt)
maar puur omdat ik het raar zou vinden dat je niet alles met me wil delen
samen juichen om een aangepaste wet is dan ook heel anders en ik vind dat je dat soort dingen ook moet kunnen en willen delen (bijvoorbeeld)
oh my, meen je dat serieus dat in vet?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127123629
zo gek is dat toch niet? Soms weet je niet dat je ergens moeite mee hebt tot het eenmaal zo ver is.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:06:36 #49
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:04 schreef Nezhi het volgende:
Zou je het ook erg vinden als ze het een beetje laat vertellen, en dan omdat ze juist bang waren? Want dan is het wel duidelijk dat ze het wilde vertellen maar er moeite mee had. Denk ik iig :P

Ik ben blij dat ik eigenlijk veels te praktisch ben ingesteld voor dit soort situaties
Wat is een beetje laat? ;) Ik zou er zeker wel begrip voor hebben hoor, maar het moet geen maanden duren, als je al dik in een intieme relatie zit, dan zou ik me gewoon echt gekwetst voelen.
pi_127123673
Als je met iemand gaat daten die nog bezig is met de transitie kan het emotioneel ook zwaar zijn, niet iedereen trekt dat. Ik denk dat ik zelf kapot zou gaan als ik nog iemand moest handelen die ook trans was :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat is een beetje laat? ;) Ik zou er zeker wel begrip voor hebben hoor, maar het moet geen maanden duren, als je al dik in een intieme relatie zit, dan zou ik me gewoon echt gekwetst voelen.
Zeg maar als je al wel wordt beschouwd als stel maar nog geen echte seks hebben gehad.
Dat vind ik wel al een beetje laat aangezien je dan door anderen ook al als stel wordt gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')