abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:52:24 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127122864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef kedge het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen heeft hetzelfde beeld van transgenders en het begrip. Dat noem ik voorliegen.
als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood gereden
pi_127122868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus eigenlijk maar je hele leven op tafel leggen, voor het geval daar iets tussenzit dat voor de ander een big deal kan zijn?

Of moet ik eigenlijk maar gewoon begrijpen dat het voor de meeste mensen een big deal is en dat transpersonen zich daar maar naar moeten voegen, uit morele plicht?

Waar past hier het verhaal "het is maar net zo groot/erg als je het zelf maakt"?
Ja dat hoort bij een relatie/daten ja.
Je hele leven op tafel gooien en eerlijk zijn over hoe het zit.
Het zou voor mij geen big deal zijn maar wel als dit niet direct gemeld is.
Onduidelijk, verzwijgen of liegen is einde relatie of daten..
pi_127122872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Op de vierde date? :?
het is natuurlijk lastig om daar een nummer aan te hangen maar ik zou zeggen dat je vanzelf voelt wanneer je de drang krijgt om uren met elkaar te gaan praten om elkaar maar op te zuigen als een spons en helemaal te leren kennen en op dat moment vind ik dat je het zeker wel moet delen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:11 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127122898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:50 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Nee niet op de 4e date, maar ik denk dat als je merkt dat het serieus gaat worden je zoiets belangrijks gewoon niet kan verzwijgen. En anders niet gek opkijken dat hij bij je weggaat als hij er zelf achter komt en je het verzwegen hebt.
Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:13 #30
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122902
Ik denk dat hoe langer iemand er bij mij over zou zwijgen, hoe groter het zou worden, of klinkt dat raar?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127122914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:
Ik denk dat hoe langer iemand er bij mij over zou zwijgen, hoe groter het zou worden, of klinkt dat raar?
dat vind ik heel logisch klinken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:54 #32
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127122937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik geloof dat we daarover inmiddels wel een concensus hadden bereikt. Het lijkt me wel iets dat je zou willen delen met een partner, ja, maar als je dat om de een of andere reden niet wilt, vind ik niet dat het verplicht zou moeten zijn uit een of andere morele plicht of omdat de ander zich anders in z'n kuif gepikt voelt.
Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:14 #33
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127122996
quote:

[..]

Nou ik vind eigenlijk wel dat je min of meer verplicht bent om zoiets groots te vertellen aan je partner.
pi_127122997
quote:
Dan zit de basis gewoon fout imho.
Niet iedereen wil en/of kan een relatie of intimiteit hebben met iemand die ooit een penis had.
Die keus kan en mag je niet voor een ander maken :r
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:29 #35
71919 wonderer
pi_127123011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee maar als jij er voor kiest om er over te zwijgen, moet je er ook niet heel raar van opkijken als het iemand erg zwaar valt als het eenmaal duidelijk wordt...
En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:17 #36
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

En dat begrijp ik (tenminste, het wordt vaak genoeg gebruikt als plotpunt in boeken en films en dan vind ik het meestal ook een overtrokken reactie), maar ik geloof dat mijn ervaring met/kijk op relaties wat afwijkt van de meeste mensen.
Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:41 #37
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123125
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
pi_127123209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:57 schreef missbehavin het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik ben zo vaak beflikkerd in mijn leven, dat ik dat gewoon slecht zou trekken...
Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen haha :D (dat het bij mij overkomen is dus)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:59:22 #39
71919 wonderer
pi_127123223
quote:

[..]

Ja maar ms is die 'overtrokken' reactie juist zo vanwege het verwijgen-gedeelte...
Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".
quote:
Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:07 #40
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127123270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je niet liegt lieg je niet, als ik door rood licht loop ben ik niet door rood gereden
Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:31 #41
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Dit is juist voor mij de reden om het niet gelijk te vertellen haha :D (dat het bij mij overkomen is dus)
Tja, maar goed, nogmaals, ik bedoel dus niet meteen, na enkele dates he..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:25 #42
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Driekwart van de tijd denk ik, "als je je ego nu even opzij zet en je probeert in te leven in het hoe en waarom van het nu pas vertellen".

[..]

Dat is klote voor je, en daar kan ik me ook wel goed iets bij voorstellen.
Zoals ik mijn zoon ook probeer bij te brengen, de waarheid vertellen is vaak beter dan het niet doen en dat het achteraf toch uitkomt..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:32 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127123348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef kedge het volgende:

[..]

Ik beschouw een transgender die van man naar vrouw gegaan is niet als 100% vrouw. Dat is mijn keuze en mijn mening. Wel respecteer ik hun keuze en respecteer ik hun als persoon. Ik zou een transgender ook niet willen daten, dat wanneer ik dus een transgender date en die verzwijgt het, dan is het naar mijn mening voorliegen of een synoniem van voorliegen: misleiden. Want je denkt een 100% vrouw te daten.
ja maar zelfs misleiding is nog geen liegen, dat is gewoon iets anders
pi_127123361
quote:

[..]

Ook als ze van jongs af aan al met de transitie bezig zijn? Want dan is alleen het lichaam niet 100% zoals jij wil, maar zijn ze wel zo opgevoed zeg maar. Nieuwsgierigheid, ik probeer niet met "transfoob" te gillen :P want zie ook veel mensen die het daarom niet doen, omdat ze zijn opgegroeid als een bepaald gender.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:02:39 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123424
quote:

[..]

Ik zie dat totaal niet zo, vandaar dat ik het ook zo erg zou vinden als ik het 'achteraf' eens zou horen..
pi_127123501
Zou je het ook erg vinden als ze het een beetje laat vertellen, en dan omdat ze juist bang waren? Want dan is het wel duidelijk dat ze het wilde vertellen maar er moeite mee had. Denk ik iig :P

Ik ben blij dat ik eigenlijk veels te praktisch ben ingesteld voor dit soort situaties
pi_127123553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja toch zou het dan voor mij voelen als dingen verzwijgen
ik denk ook niet dat ik problemen zou hebben met het daten van iemand die trans is of genderfluid of hoe het tegenwoordig ook allemaal heet :P (ik ben er nog nooit op getest dus misschien krabbel ik wel terug als het me overkomt)
maar puur omdat ik het raar zou vinden dat je niet alles met me wil delen
samen juichen om een aangepaste wet is dan ook heel anders en ik vind dat je dat soort dingen ook moet kunnen en willen delen (bijvoorbeeld)
oh my, meen je dat serieus dat in vet?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127123629
zo gek is dat toch niet? Soms weet je niet dat je ergens moeite mee hebt tot het eenmaal zo ver is.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:06:36 #49
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127123664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:04 schreef Nezhi het volgende:
Zou je het ook erg vinden als ze het een beetje laat vertellen, en dan omdat ze juist bang waren? Want dan is het wel duidelijk dat ze het wilde vertellen maar er moeite mee had. Denk ik iig :P

Ik ben blij dat ik eigenlijk veels te praktisch ben ingesteld voor dit soort situaties
Wat is een beetje laat? ;) Ik zou er zeker wel begrip voor hebben hoor, maar het moet geen maanden duren, als je al dik in een intieme relatie zit, dan zou ik me gewoon echt gekwetst voelen.
pi_127123673
Als je met iemand gaat daten die nog bezig is met de transitie kan het emotioneel ook zwaar zijn, niet iedereen trekt dat. Ik denk dat ik zelf kapot zou gaan als ik nog iemand moest handelen die ook trans was :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat is een beetje laat? ;) Ik zou er zeker wel begrip voor hebben hoor, maar het moet geen maanden duren, als je al dik in een intieme relatie zit, dan zou ik me gewoon echt gekwetst voelen.
Zeg maar als je al wel wordt beschouwd als stel maar nog geen echte seks hebben gehad.
Dat vind ik wel al een beetje laat aangezien je dan door anderen ook al als stel wordt gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')