Dit dus. Walgelijk, bah.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:41 schreef Jellereppe het volgende:
RIP voor de dame en haar man. Las de gruwelijke details vandaag in de krant.
Ik snap de link niet helemaal. Mijn reactie ging vooral over de afschuwelijke dood. Walgelijk gewoon.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
De kranten hier lopen hopeloos achter, die in Spanje hebben tenminste echte connecties.
Ja echt afschuwelijk allemaal en daar blijft het bij?quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:45 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik snap de link niet helemaal. Mijn reactie ging vooral over de afschuwelijke dood. Walgelijk gewoon.
Dat de media in Spanje betere connecties heeft klopt.
Ohw, wat jij wilt jongen. 'Afschuwelijk' is een reactie vanuit mijzelf en niet vanuit het oogpunt van de overheid/media. Wat de media/overheid allemaal wel niet doet moeten ze maar kijken. Voor mij is het inderdaad afschuwelijk, en daar blijft het bij.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja echt afschuwelijk allemaal en daar blijft het bij?
Als NL beetje respect heeft voor een vrouw die over de hele wereld bekend is dan gaan ze toch wat samenwerken met Spaanse politie lijkt me om de onderste steen boven te krijgen?
Overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als NL beetje respect heeft voor een vrouw die over de hele wereld bekend is
Wat hadden ze moeten merken ?quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:53 schreef Ryan3 het volgende:
Hoeveel inwoners, stuk of 40? En niemand heeft iets gemerkt?
Geschreeuw, cirkelzaag, "begrafenis"....?quote:
En dan denk je aan dit lugubere scenarioquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geschreeuw, cirkelzaag, "begrafenis"....?
Dat het huis überhaupt occupied was...
Die Roemenen?
Ze hebben daar paar dagen gezeten, misschien af en aan gaan van "vakantiegangers" om inkopen te doen?
Valt toch op dat het vakantiehuisje bezet was dan, in een gehucht met 40 inwoners?
Nee, ik denk eraan dat zelfs in het dorp waar ik woon iedereen alles van zijn mede-inwoners weet, laat staan in een gehucht van 40 inwoners...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan denk je aan dit lugubere scenario
De huisjes staan daar vrij uitgestrekt. En 's nachts is het er pikdonker, vooral tussen die citroenbomen. Totaal niet te vergelijken met Nederland, waar iedereen op elkaars lip zit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk eraan dat zelfs in het dorp waar ik woon iedereen alles van zijn mede-inwoners weet, laat staan in een gehucht van 40 inwoners...
Nee, maar ze wisten wrs wel dat er mensen in het huisje zaten, wedden?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:15 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
De huisjes staan daar vrij uitgestrekt. En 's nachts is het er pikdonker, vooral tussen die citroenbomen. Totaal niet te vergelijken met Nederland, waar iedereen op elkaars lip zit.
Rest In Pieces?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Evedasto Lifante, de tipgever die de Spaanse politie op het spoor zette naar de moordenaars van Ingrid Visser en Lodewijk Severein, vreest nu voor zijn eigen leven. Oud Murcia-manager Juan Cuenca zou het stel, na een valselijk investeringsvoorstel, overgeleverd hebben aan de wrede moordenaars bij wie hij tonnen schuld had. 'Die twee Roemenen zijn natuurlijk niet alleen. Er moet iets achter zitten, een grotere organisatie', zegt Lifante in het Algemeen Dagblad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar ze wisten wrs wel dat er mensen in het huisje zaten, wedden?
Ik denk dat dorpelingen in Spanje dezelfde neigingen vertonen als dorpelingen in Nederland...
Zou best kunnen dat ze een tip hebben gekregen van één van die dorpelingen trouwens...
Niet zomaar een klein huisje:quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:22 schreef Gert het volgende:
Echt héél erg afgelegen ligt het huis niet. Volgens mij is dit 'm:
http://www.rinconesdelmun(...)ora-de-la-hurona_981
Maar de huizen in de directe omgeving kunnen ook vakantiehuizen zijn geweest, mogelijk leegstaand.
Als er bewoners waren die urenlang vreselijk gegil en cirkelzagen hadden gehoord, dan zou er echt wel politie gebeld zijn (tenzij ze ook in het complot zaten maar dat is wel een beetje complotdenken)
quote:La casa tiene capacidad para 14 personas y cuenta con:
Het is vrij duidelijk nu dan, op paar dingen na...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Evedasto Lifante, de tipgever die de Spaanse politie op het spoor zette naar de moordenaars van Ingrid Visser en Lodewijk Severein, vreest nu voor zijn eigen leven. Oud Murcia-manager Juan Cuenca zou het stel, na een valselijk investeringsvoorstel, overgeleverd hebben aan de wrede moordenaars bij wie hij tonnen schuld had. 'Die twee Roemenen zijn natuurlijk niet alleen. Er moet iets achter zitten, een grotere organisatie', zegt Lifante in het Algemeen Dagblad.
Het onderzoek naar de verdwijning van Visser en Severein zat compleet vast, tot Lifante, de oud-voorzitter van volleybalvereniging CAV Murcia, waar Visser tussen 2009 en 2011 speelde, zich meldde. Hij liet de rechercheurs e-mails, een vervalst contract en een belastende foto zien. De aanwijzingen van Lifante brachten de zoektocht in een stroomversnelling. Cuenca, die al eerder verhoord was, werd opnieuw gevolgd. Hij werd gezien met de Roemenen, en een paar dagen later werd het drietal opgepakt.
Cuenca begon te praten, en wees het vakantiehuis in La Hurona als plaats van de moord aan. Een uiterst wrede daad, waarbij Severein mogelijk ook gemarteld werd. In het huis werden de lichamen van Visser en Severein in stukken gezaagd en in vuilniszakken gestopt. Sinds Lifante die details kent, slaapt hij niet meer.
Zestien camera's
Zijn grote huis in het dorp Barinas wordt door zestien camera's bewaakt. Toch maakt hij zich zorgen om de veiligheid van zijn vrouw, vier kinderen en twee kleinkinderen. En die van zichzelf. 'Maar ik ben er trots op dat ik de politie zo heb kunnen helpen.' Hij is ook boos op Nederland. 'Ik ben afgeschilderd als een maffioos.'
Lifante vertelt het relaas aan het AD. 'Vorig jaar kreeg ik bezoek van een oude dame, Rosario, die mijn marmergroeve wilde kopen. Ze had het koopcontract al. De groeve is op 320 miljoen euro geschat, maar zij zou 300.000 euro betalen. Ik geloofde mijn ogen niet. Mijn handtekening was onder het contract geplakt en daarvan was een kopie gemaakt, dat was duidelijk te zien.'
Computer misbruikt
Het contract dat Lifante laat zien, dateert van 1 oktober 2010. Cuenca was toen nog manager Murcia. 'Hij had altijd toegang tot mijn computer en documenten. Die heeft hij dus misbruikt.' Lifante stapte naar de politie toen hij hoorde dat Cuenca hem bij de verdwijningszaak wilde betrekken. 'Ze waren iedereen in mijn omgeving aan het verhoren, behalve mijzelf.'
Volgens Lifante, had Cuenca een schuld van 200.000 tot 300.000 euro bij de Roemenen. Het was niet de eerste keer dat hij aan de grond zat. Lifante vermoedt dat de mannen Cuenca hebben bedreigd. De verkoop van de marmergroeve moest hem aan het geld helpen. Mevrouw Rosario ging niet op zijn voorstel in, maar Severein wel. Mogelijk op aanraden van Visser, die een goede band had met Cuenca.
Spaans kerstlot
Op dinsdag 14 hebben Visser, die 3 maanden zwanger was, en Severein een afspraak met de oud-manager. Een onbekende vrouw, naar wie de politie nog zoekt, rijdt het naar de groeve. Halverwege de rit slaat zij echter af naar het vakantiehuis, dat speciaal werd gehuurd. Lifante denkt dat Cuenca hen heeft verteld dat Severein met het beloofde geld zou komen.
Of Visser en Severein werkelijk geld bij zich hebben gehad, is niet bekend. Mogelijk hebben de Roemenen met geweld geprobeerd te achterhalen waar het geld was. Ook roof behoort tot de mogelijkheden. Lifante vertelt over de facebookpagina van Visser waarop een foto stond van een Spaans kerstlot, waarmee zij 400.000 euro zou hebben gewonnen.
'Het is ongelooflijk wat Juan heeft gedaan, bekenden van hem er zo in te luizen.' Lifante zit dan ook met veel vragen. 'Ik heb Ingrid en Lodwijk vorig jaar juli voor het laatst gezien. Ik snap niet waarom ze mij nooit naar die marmergroeve hebben gevraagd, ze wisten dat die van mij was en niet van Juan. Waarom vertrouwden ze hem?
Mevrouw Rosario voorzag dus wel eea.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Evedasto Lifante, de tipgever die de Spaanse politie op het spoor zette naar de moordenaars van Ingrid Visser en Lodewijk Severein, vreest nu voor zijn eigen leven. Oud Murcia-manager Juan Cuenca zou het stel, na een valselijk investeringsvoorstel, overgeleverd hebben aan de wrede moordenaars bij wie hij tonnen schuld had. 'Die twee Roemenen zijn natuurlijk niet alleen. Er moet iets achter zitten, een grotere organisatie', zegt Lifante in het Algemeen Dagblad.
Het onderzoek naar de verdwijning van Visser en Severein zat compleet vast, tot Lifante, de oud-voorzitter van volleybalvereniging CAV Murcia, waar Visser tussen 2009 en 2011 speelde, zich meldde. Hij liet de rechercheurs e-mails, een vervalst contract en een belastende foto zien. De aanwijzingen van Lifante brachten de zoektocht in een stroomversnelling. Cuenca, die al eerder verhoord was, werd opnieuw gevolgd. Hij werd gezien met de Roemenen, en een paar dagen later werd het drietal opgepakt.
Cuenca begon te praten, en wees het vakantiehuis in La Hurona als plaats van de moord aan. Een uiterst wrede daad, waarbij Severein mogelijk ook gemarteld werd. In het huis werden de lichamen van Visser en Severein in stukken gezaagd en in vuilniszakken gestopt. Sinds Lifante die details kent, slaapt hij niet meer.
Zestien camera's
Zijn grote huis in het dorp Barinas wordt door zestien camera's bewaakt. Toch maakt hij zich zorgen om de veiligheid van zijn vrouw, vier kinderen en twee kleinkinderen. En die van zichzelf. 'Maar ik ben er trots op dat ik de politie zo heb kunnen helpen.' Hij is ook boos op Nederland. 'Ik ben afgeschilderd als een maffioos.'
Lifante vertelt het relaas aan het AD. 'Vorig jaar kreeg ik bezoek van een oude dame, Rosario, die mijn marmergroeve wilde kopen. Ze had het koopcontract al. De groeve is op 320 miljoen euro geschat, maar zij zou 300.000 euro betalen. Ik geloofde mijn ogen niet. Mijn handtekening was onder het contract geplakt en daarvan was een kopie gemaakt, dat was duidelijk te zien.'
Computer misbruikt
Het contract dat Lifante laat zien, dateert van 1 oktober 2010. Cuenca was toen nog manager Murcia. 'Hij had altijd toegang tot mijn computer en documenten. Die heeft hij dus misbruikt.' Lifante stapte naar de politie toen hij hoorde dat Cuenca hem bij de verdwijningszaak wilde betrekken. 'Ze waren iedereen in mijn omgeving aan het verhoren, behalve mijzelf.'
Volgens Lifante, had Cuenca een schuld van 200.000 tot 300.000 euro bij de Roemenen. Het was niet de eerste keer dat hij aan de grond zat. Lifante vermoedt dat de mannen Cuenca hebben bedreigd. De verkoop van de marmergroeve moest hem aan het geld helpen. Mevrouw Rosario ging niet op zijn voorstel in, maar Severein wel. Mogelijk op aanraden van Visser, die een goede band had met Cuenca.
Spaans kerstlot
Op dinsdag 14 hebben Visser, die 3 maanden zwanger was, en Severein een afspraak met de oud-manager. Een onbekende vrouw, naar wie de politie nog zoekt, rijdt het naar de groeve. Halverwege de rit slaat zij echter af naar het vakantiehuis, dat speciaal werd gehuurd. Lifante denkt dat Cuenca hen heeft verteld dat Severein met het beloofde geld zou komen.
Of Visser en Severein werkelijk geld bij zich hebben gehad, is niet bekend. Mogelijk hebben de Roemenen met geweld geprobeerd te achterhalen waar het geld was. Ook roof behoort tot de mogelijkheden. Lifante vertelt over de facebookpagina van Visser waarop een foto stond van een Spaans kerstlot, waarmee zij 400.000 euro zou hebben gewonnen.
'Het is ongelooflijk wat Juan heeft gedaan, bekenden van hem er zo in te luizen.' Lifante zit dan ook met veel vragen. 'Ik heb Ingrid en Lodwijk vorig jaar juli voor het laatst gezien. Ik snap niet waarom ze mij nooit naar die marmergroeve hebben gevraagd, ze wisten dat die van mij was en niet van Juan. Waarom vertrouwden ze hem?
Severijn en Visser zijn in de val gelokt bij wijze van betaling aan de (opdrachtgevers van de) Roemenen...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk nu dan, op paar dingen na...
Ja en het valt mij ook op dat men daar spreekt over mogelijke marteling.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk nu dan, op paar dingen na...
Het is een beetje een warrig artikeltje... maar die mevrouw Rosario was dus via die vervalste koopakte zogenaamd eigenaresse geworden van die marmergroeve, die een goudmijn was?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Severijn en Visser zijn in de val gelokt bij wijze van betaling aan de (opdrachtgevers van de) Roemenen...
quote:Evedasto Lifante, eigenaar van een marmergroeve, zou achter de moorden zitten, heeft Cuenca volgens de krant La Verdad de Murcia tegen de onderzoeksrechter gezegd. Lifante heeft de beschuldiging weersproken tegenover de krant.
Nee, mevrouw Rosario was ook benaderd (en dus potentieel slachtoffer), maar ging met het koopcontract naar de echte eigenaar (= Lifante) (wiens handtekening eronder stond, gedaan door Cuenca, volgens Lifante). Zij haakte dus af.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een beetje een warrig artikeltje... maar die mevrouw Rosario was dus via die vervalste koopakte zogenaamd eigenaresse geworden van die marmergroeve, die een goudmijn was?
Ik lees dat er niet echt uit... maar zoals gezegd een warrig artikeltje...
Die koopakte werd wel getoond aan Severein iig.
Severein zou die marmergroeve, die dus niet echt echt van mevrouw Rosario was, kopen voor circa 300.000 euro.
Die 300.000 euro die Cuenca op die manier zou bemachtigen zou hij meteen doorsluizen naar de Roemenen (die geen bodyguards waren, zoals eerder gezegd), bij wie hij een schuld had van hetzelfde bedrag...
Severein is geïnteresseerd, neemt het geld ook al vast mee, maar niet fysiek, echter... de koop gaat niet door... waarom weten we niet, misschien had Severein in de gaten dat het linke soep was, met die twee Roemenen erbij?
Roemenen martelen Severein om het geld te bemachtigen, hetgeen niet fysiek aanwezig is en Severein... weigert geld te geven..., of niet genoeg, of de Roemenen willen al zijn geld?
Roemenen pissed... gaan hem martelen
Enfin Roemenen worden echt boos, en de rest is geschiedenis...?
jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:57 schreef Leandra het volgende:
Die Lifante was toch diezelfde man die de sponsor van de club was en die Visser nog niet uitbetaald had en een Poolse speelster in waardeloos onroerend goed betaald had?
Er zijn nog allerlei losse eindjes, maar wat wel duidelijk lijkt: Severijn en Visser waren prooi die naar een afgelegen huis zijn gelokt om ze van hun geld te ontdoen. Of Cuenca dit van tevoren helemaal uitgestippeld heeft weten we niet. Misschien hadden de (opdrachtgevers van de) Roemenen van begin af aan de regie al in handen. Of misschien hebben ze de regie naar zich toegetrokken toen bleek dat Severijn niet eenvoudig te beroven was omdat hij het geld niet bij zich had.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een beetje een warrig artikeltje... maar die mevrouw Rosario was dus via die vervalste koopakte zogenaamd eigenaresse geworden van die marmergroeve, die een goudmijn was?
Ik lees dat er niet echt uit...
Die koopakte werd wel getoond aan Severein iig.
Severein zou die marmergroeve, die dus niet echt echt van mevrouw Rosario was, kopen voor circa 300.000 euro.
Die 300.000 euro die Cuenca op die manier zou bemachtigen zou hij meteen doorsluizen naar de Roemenen (die geen bodyguards waren, zoals eerder gezegd), bij wie hij een schuld had van hetzelfde bedrag...
Severein is geïnteresseerd, neemt het geld ook al vast mee, maar niet fysiek, echter... de koop gaat niet door... waarom weten we niet, misschien had Severein in de gaten dat het linke soep was, met die twee Roemenen erbij?
Roemenen martelen Severein om het geld te bemachtigen, hetgeen niet fysiek aanwezig is en Severein... weigert geld te geven..., of niet genoeg, of de Roemenen willen al zijn geld?
Roemenen pissed... gaan hem martelen
Enfin Roemenen
dank voor de info!quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zestien camera's
Computer misbruikt
Spaans kerstlot
Dat sws idd... bijzonder warrig artikel...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Merkie het volgende:
Wat een onduidelijk artikel van het AD. Zeker een stagiair dat artikel laten schrijven.
ja, Lifante en Cuena waren allebei betrokken bij de volleybal club, volgens mij was Cuena de financieel directeurquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:57 schreef Leandra het volgende:
Die Lifante was toch diezelfde man die de sponsor van de club was en die Visser nog niet uitbetaald had en een Poolse speelster in waardeloos onroerend goed betaald had?
1.Rosario had iedereen kunnen zijn, personen met geld zijn benaderd en de eerste die hapte was de klos denk ik?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Merkie het volgende:
Wat een onduidelijk artikel van het AD. Zeker een stagiair dat artikel laten schrijven.
Even voor mezelf recapituleren:
• Visser en Severein hadden ¤400.000 gewonnen met een kerstlot.
• Cuenca wilde zijn marmergroeve (die eigenlijk van Lifante was?) verkopen aan Severein om zijn schuld aan de Roemenen af te lossen.
• Cuenca heeft de Roemenen kennelijk wijsgemaakt dat Visser en Severein het geld bij zich zouden hebben.
• Roemenen martelen Severein en vermoorden Severein en Visser, wellicht om aan het geld te komen?
Dit roept eigenlijk alleen maar meer vragen op.
• Wie is mevrouw Rosario?
• Waarom richten de Roemenen hun geweld op Visser en Severein en niet op Cuenca (waarmee de Roemenen een conflict hadden)?
• Hoe zit het nou precies met die vervalste koopakte?
• Welke informatie had Lifante nou precies omtrent de verdwijning van Visser en Severein?
Belachelijk slecht artikel.
technisch directeur toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:02 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ja, Lifante en Cuena waren allebei betrokken bij de volleybal club, volgens mij was Cuena de financieel directeur
ow, is het een artikel van AD, ik dacht dat het een artikel was vertaald uit het Spaans ofzoquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Merkie het volgende:
• Cuenca wilde zijn marmergroeve (die eigenlijk van Lifante was?) verkopen aan Severein om zijn schuld aan de Roemenen af te lossen.
• Cuenca heeft de Roemenen kennelijk wijsgemaakt dat Visser en Severein het geld bij zich zouden hebben.
• Roemenen martelen Severein en vermoorden Severein en Visser, wellicht om aan het geld te komen?
• Waarom richten de Roemenen hun geweld op Visser en Severein en niet op Cuenca (waarmee de Roemenen een conflict hadden)?
• Welke informatie had Lifante nou precies omtrent de verdwijning van Visser en Severein?
ik vond het eigenlijk wel duidelijkquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat sws idd... bijzonder warrig artikel...
Cuenca was natuurlijk bang dat-ie vermoord werd door zijn pallies als hij niet met die 300.000 euro op de proppen kwam, dat sws idd...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zijn nog allerlei losse eindjes, maar wat wel duidelijk lijkt: Severijn en Visser waren prooi die naar een afgelegen huis zijn gelokt om ze van hun geld te ontdoen. Of Cuenca dit van tevoren helemaal uitgestippeld heeft weten we niet. Misschien hadden de (opdrachtgevers van de) Roemenen van begin af aan de regie al in handen. Of misschien hebben ze de regie naar zich toegetrokken toen bleek dat Severijn niet eenvoudig te beroven was omdat hij het geld niet bij zich had.
Het lijkt erop dat Cuenca onder zware druk werd gezet en dat hij zijn vertrouwensband met Visser heeft ingezet om een schuld af te kunnen lossen.
Dat Severijn waarschijnlijk een grote som cash uit Nederland mee naar Spanje heeft genomen, zou kunnen duiden op een vooropgezet plan om hem erin te luizen: hij is er 'naartoe gepraat' om dat te doen.
Lifante heeft er wrs ook wat mee te maken?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Merkie het volgende:
Zou zomaar door Google Translate gehaald kunnen zijn, AD kennende.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:06 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ow, is het een artikel van AD, ik dacht dat het een artikel was vertaald uit het Spaans ofzo
Ik dacht dat het de Televaag was, zijn naam recht doende...quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zou zomaar door Google Translate gehaald kunnen zijn, AD kennende.
Het lijkt er op dat Cuena wel wist dat het er niet zachtaardig aan toe zou gaan (want waarom anders een vakantiehuis huren en niet gewoon in de lobby van een hotel je "zakengesprek" voeren)quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zijn nog allerlei losse eindjes, maar wat wel duidelijk lijkt: Severijn en Visser waren prooi die naar een afgelegen huis zijn gelokt om ze van hun geld te ontdoen. Of Cuenca dit van tevoren helemaal uitgestippeld heeft weten we niet. Misschien hadden de (opdrachtgevers van de) Roemenen van begin af aan de regie al in handen. Of misschien hebben ze de regie naar zich toegetrokken toen bleek dat Severijn niet eenvoudig te beroven was omdat hij het geld niet bij zich had.
Het lijkt erop dat Cuenca onder zware druk werd gezet en dat hij zijn vertrouwensband met Visser heeft ingezet om een schuld af te kunnen lossen.
Dat Severijn waarschijnlijk een grote som cash uit Nederland mee naar Spanje heeft genomen, zou kunnen duiden op een vooropgezet plan om hem erin te luizen: hij is er 'naartoe gepraat' om dat te doen.
Er is voor een paar weken een afgelegen huis gehuurd omdat men sowieso al van plan was om het stel te vermoorden. (?)
Dit is ook best vaag, waarom toen pas? Of drong toen pas tot hem door dat er mogelijk een link was tussen die vervalste contracten en de verdwijning?quote:Lifante stapte naar de politie toen hij hoorde dat Cuenca hem bij de verdwijningszaak wilde betrekken.
Het blijft een mysterie waarom als ze op geld uit waren, Severein niet al zijn geld heeft opgegeven natuurlijk...quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:12 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat Cuena wel wist dat het er niet zachtaardig aan toe zou gaan (want waarom anders een vakantiehuis huren en niet gewoon in de lobby van een hotel je "zakengesprek" voeren)
Omdat Cuena Visser kende wist hij ook dat als het maar eventjes niet goed zou verlopen Visser en Severein niet levend het pand zouden verlaten; ze kenden hem immers en konden daarna meteen naar de politie gaan, dus als de "zakendeal" niet goed zou verlopen zou het alleen slecht aflopen met Visser en Severein, en dat wist Cuena
het zou kunnen dat mevrouw Rosario het niet helemaal vertrouwde en bij Lifante is langsgegaan om te checken hoe het nu zit...misschien had ze argwaan bij de koopakte, zou best kunnen lijkt mequote:Op woensdag 29 mei 2013 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cuenca was natuurlijk bang dat-ie vermoord werd door zijn pallies als hij niet met die 300.000 euro op de proppen kwam, dat sws idd...
Alleen al dat gedoe met die vervalste koopakte, waaruit bleek dat mevrouw Rosario de eigenaresse was, dat is een incident geweest dat al vorig jaar (wanneer is onduidelijk maar dus al zeg ongeveer 6 maanden geleden) heeft plaats gevonden.
Dat is natuurlijk vaag. Stel je bent er de eigenaar van en iemand komt langs met een koopakte waaruit blijkt dat zij de eigenaresse is???
Wat doe je dan, negeren, want de vrouw is gek?
Politie bellen?
En waarom zou mevrouw Rosario langs gaan bij Lifante om dat vervalste koopcontract aan hem te tonen???
Nee, ik denk op deze manier geredeneerd dat meneer Lifante misschien toch ook tot op zekere hoogte heeft meegedaan in het complot...
Want de afwikkeling daarna is wrs zoals uit het artikel blijkt...
Dat lijkt mij wel, die heeft sowieso als schuldenaar aan Visser en eigenaar van de marmermijn de schijn iig al flink tegen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lifante heeft er wrs ook wat mee te maken?
Ik denk ook niet dat hij het fysiek bij zich had... Overigens valt dit wel te controleren, opnames/transacties van meer dan 25.000, dienen banken sws te melden... Ja, tezij het geld niet van een buitenlandse bank kwam natuurlijk, maar ik denk dat Severein juist geen sjoemelaar was...quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:13 schreef utrecht1970 het volgende:
Dan ben je wel in en in slecht, die cuenca heeft dus willens en wetens severein en visser geslachtofferd om zijn eigen ass te redden.
Ik geloof niet dat een nederlandse zakenman een koffer met 400.000 euro meeneemt, dan voel je toch al nattigheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |