abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127106358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:34 schreef Vrouwendistel het volgende:
Een ander verleden, een ander verhaal? Een allochtone vrouw die als meisje altijd heel bang is geweest voor meneren met wapens die een beetje de baas speelden in het dorp, heeft ook een heel ander verhaal. Iemand die van kinds af aan misbruikt is en daar nu nog zoveel last van heeft dat ze vaginisme heeft o.i.d. heeft ook een heel ander verhaal. Ik heb toch een ander verhaal? Connclsue: dus je bent toch niet altijd vrouw geweest, je bent toch anders? Sorry, maar dat vind ik dus niet.
ja daar heb je gelijk in, veel mensen hebben een ander verhaal
maar ik weet zeker dat als ik hier een topic zou openen met: ik ben vaginistisch en kan geen sex hebben wanneer vertel ik dit een partner? dat de algemene mening ook zou zijn: liever eerder dan later

nogmaals ik snap dat het zuur is maar het heeft geen zin om te ontkennen dat je een ander verhaal hebt en dat je daardoor misschien dit soort beslissingen moet nemen
quote:
Ik denk trouwens wel dat er overeenkomsten zijn met mensen die het een partner moeten vertellen dat ze: een aandoening hebben, terminaal ziek zijn, vaginisme, noem maar op. Maar volgens mij wordt er ook verschillend over gedacht. Volgens mij zijn de mensen meer vergevingsgezind als iemand anders het 'vertellen' verkeerd timed. Volgens mij word je ook sneller 'slecht' gevonden als je niet om kunt gaan als iemand een borst is afgezet (bijvoorbeeld).
tja daar heb je misschien gelijk in maar hoe een ander reageert en of dat sneller oke gevonden word of niet ontslaat jou niet van je morele plicht
of laat jij wat voor type mens je bent afhangen van hoe andere mensen zijn?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:38:03 #77
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127106370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:34 schreef Vrouwendistel het volgende:
Een ander verleden, een ander verhaal? Een allochtone vrouw die als meisje altijd heel bang is geweest voor meneren met wapens die een beetje de baas speelden in het dorp, heeft ook een heel ander verhaal. Iemand die van kinds af aan misbruikt is en daar nu nog zoveel last van heeft dat ze vaginisme heeft o.i.d. heeft ook een heel ander verhaal. Ik heb toch een ander verhaal? Connclsue: dus je bent toch niet altijd vrouw geweest, je bent toch anders? Sorry, maar dat vind ik dus niet.

Ik denk trouwens wel dat er overeenkomsten zijn met mensen die het een partner moeten vertellen dat ze: een aandoening hebben, terminaal ziek zijn, vaginisme, noem maar op. Maar volgens mij wordt er ook verschillend over gedacht. Volgens mij zijn de mensen meer vergevingsgezind als iemand anders het 'vertellen' verkeerd timed. Volgens mij word je ook sneller 'slecht' gevonden als je niet om kunt gaan als iemand een borst is afgezet (bijvoorbeeld).
Jij vind niet dat je anders bent, maar sorry, dat ben je dus wel. Je hebt nu eenmaal een verleden.
Ook al ben, en voel jij je nu 100% vrouw, je bent ooit man geweest. En dat zal bij heel veel mannen door het hoofd blijven spoken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:38:39 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127106385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:38 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Jij vind niet dat je anders bent, maar sorry, dat ben je dus wel. Je hebt nu eenmaal een verleden.
Ook al ben, en voel jij je nu 100% vrouw, je bent ooit man geweest. En dat zal bij heel veel mannen door het hoofd blijven spoken.
Dan is het toch beter om het niet te vertellen? Hoeven ze er ook niet aan te denken ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:40:56 #79
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127106460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dan is het toch beter om het niet te vertellen? Hoeven ze er ook niet aan te denken ;)
Totdat ze er achter komen he. En dan heb je inderdaad kans dat je net een mafkees er tussen hebt die agressief reageert.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:47:07 #80
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127106649
Ik blijf het toch vreemd vinden dat omdat anderen moeite hebben met hun seksualiteit wij transen op de een of andere manier de 'morele plicht' hebben om 'het te vertellen'. }:|
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:39 #81
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127106700
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:47 schreef Joanne35 het volgende:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat omdat anderen moeite hebben met hun seksualiteit wij transen op de een of andere manier de 'morele plicht' hebben om 'het te vertellen'. }:|
Het is toch ook een kwestie van niet eerlijk geweest zijn tegen iemand. Dat zou ik erger vinden als zoiets mij niet redelijk snel verteld zou zijn. Dan heb je toch iets achter gehouden?
Vind het net zoiets als dat ik zou zwijgen over het feit dat ik een kind heb..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127106713
quote:
die is ook wel heel kort door de bocht he
het is niet automatisch zo dat als iemand is opgevoed met de huidige moraal van deze samenleving dat ze dan problemen hebben met hun eigen seksualiteit he
plus: je kunt het mensen ook niet echt kwalijk nemen als ze op worden gevoed met een bepaalde moraal en deze niet zo snel los hebben kunnen laten als jij dat wel hebt gekunt

en het gaat ook niet om het feit dat je trans bent, maar het feit dat je je partner blijkbaar niet voor vol aan ziet want ik zie geen andere reden om iemand zeggenschap over zijn eigen relatie te ontzeggen door niet eerlijk en open te zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127106716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:37 schreef rhubarbje het volgende:

ja daar heb je gelijk in, veel mensen hebben een ander verhaal
maar ik weet zeker dat als ik hier een topic zou openen met: ik ben vaginistisch en kan geen sex hebben wanneer vertel ik dit een partner? dat de algemene mening ook zou zijn: liever eerder dan later

nogmaals ik snap dat het zuur is maar het heeft geen zin om te ontkennen dat je een ander verhaal hebt en dat je daardoor misschien dit soort beslissingen moet nemen
Ja, maar ik heb dus geen vaginisme. Ik kan wel vrijen. En dan wil ik zeggen wat iemand anders ook al gezegd heeft: "Als iemand je leuk vindt toen die het nog niet wist, waarom zou dat nu anders zijn? Je bent nog steeds dezelfde persoon."

Ik vind wel dat je dit soort vergelijkingen kunt maken, prima zelfs, maar in hoeverre gaan die vergelijkingen dan op dat is ook nog maar de vraag
pi_127106761
quote:
quote:
De woorden 'morele plicht' vind ik ook zo raar. Maar ik geef toe: ik wilde weten hoe mensen er over denken, maar ik vind het ook prettig als ik dan kan zeggen hoe ik het zelf zie, of wil zien. En verder haal je me de woorden uit de mond.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:51:05 #85
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127106768
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het is niet automatisch zo dat als iemand is opgevoed met de huidige moraal van deze samenleving dat ze dan problemen hebben met hun eigen seksualiteit he
Wel dus. De enige goede reden om een transseksueel persoon af te wijzen is zijn of haar steriliteit. Maar dat is maar zelden de reden waarom transseksuelen worden afgewezen. Naast het onvermogen om kinderen te krijgen staat transseksualiteit een normale relatie totaal niet in de weg.

Het probleem is dus wel degelijk dat mensen moeite hebben met hun eigen seksualiteit. Dat is de enige reden waarom transseksuelen zo vaak worden afgewezen. Eigenlijk een verkapte vorm van homofobie, want die 'transvrouw is eigenlijk een man' denkt men.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:51:05 #86
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127106769
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:49 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb dus geen vaginisme. Ik kan wel vrijen. En dan wil ik zeggen wat iemand anders ook al gezegd heeft: "Als iemand je leuk vindt toen die het nog niet wist, waarom zou dat nu anders zijn? Je bent nog steeds dezelfde persoon."

Ik vind wel dat je dit soort vergelijkingen kunt maken, prima zelfs, maar in hoeverre gaan die vergelijkingen dan op dat is ook nog maar de vraag
Ja maar je moet toch wel kunnen begrijpen dat het voor de meeste mensen wel iets voorstelt, en dus het vermelden waard is?
pi_127106820
quote:

[..]

het gaat in zoverre op dat ik vind dat je altijd de ander de ruimte moet geven om voor zichzelf te bepalen wat hij oke vind en wat niet
vaginisme? wachten met seks tot het huwelijk? een stoornis? transseksualiteit?
waarom gun jij dat een partner niet?

en ik ben het helemaal met je eens dat als je iemand leuk vind ik niet waarom dat zou veranderen omdat die persoon niet met het setje genitaliën geboren is dat hij of zij nu heeft maar je kunt die mening niet aan iedereen opleggen
als een ander die mening niet deelt dan begrijp jij dat misschien niet maar het geeft je daardoor niet het recht om dan de ander maar de kans te ontnemen uberhaubt een mening te vormen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127106823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

die is ook wel heel kort door de bocht he
plus: je kunt het mensen ook niet echt kwalijk nemen als ze op worden gevoed met een bepaalde moraal en deze niet zo snel los hebben kunnen laten als jij dat wel hebt gekunt

en het gaat ook niet om het feit dat je trans bent, maar het feit dat je je partner blijkbaar niet voor vol aan ziet want ik zie geen andere reden om iemand zeggenschap over zijn eigen relatie te ontzeggen door niet eerlijk en open te zijn
Jawel. Als ik weet dat mijn partner het niet uitmaakt maakt, dan vertel ik het dus niet.
pi_127106851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is makkelijker, het is niet beter.

Waarom zou je er niet gewoon over kunnen praten, je wilt toch iemand die je accepteert zoals je bent, dan moet je ook gewoon open kunnen zijn over wie je bent.

quote:
"Als iemand je leuk vindt toen die het nog niet wist, waarom zou dat nu anders zijn? Je bent nog steeds dezelfde persoon."
Dan zou je er dus ook geen moeite mee hoeven hebben om het te vertellen. Bedoel, ik blijf ook dezelfde persoon als ik een kind zou hebben, toch zijn er mensen die me dan niet zouden willen daten onafhankelijk van of ik nog enige relatie met dat kind zou hebben. Andere mensen zouden me niet willen daten als ze wisten dat ik Nederlands ben en niet Turks of iets. Maar waarom zou ik het ze vertellen, het veranderd mij niet en ze zien het niet aan me?

Je moet mensen gewoon de mogelijkheid geven om zelf te bepalen waar zij wel of niet op afknappen, hoe jij je voelt als vrouw betekend niet dat de hele wereld het ook zo ziet.
pi_127106870
Meh, als het serieus wordt zou ik het wel vertellen, i.v.m kinderwens. Al helemaal als er nog niks aan geopereerd is, het moet geen verrassing zijn.

Ik vind het wel een beetje jammer dat het als verraden ofzo gezien wordt als je het niet meteen zegt, ik probeer die ander ook niet voor de gek te houden! Maarrr wat ze zien is wat ze krijgen en op een gegeven moment is het hele transgender gebeuren een stukje verleden ipv actueel.

Ik denk dat het meer een discussie is van wat voor dingen moet je partner van je weten voordat het serieus wordt en wat zijn daar dan de achterliggende redenen voor. Een stapje terug wittenie wittewel.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:53:50 #91
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127106877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het gaat in zoverre op dat ik vind dat je altijd de ander de ruimte moet geven om voor zichzelf te bepalen wat hij oke vind en wat niet
vaginisme? wachten met seks tot het huwelijk? een stoornis? transseksualiteit?
waarom gun jij dat een partner niet?

en ik ben het helemaal met je eens dat als je iemand leuk vind ik niet waarom dat zou veranderen omdat die persoon niet met het setje genitaliën geboren is dat hij of zij nu heeft maar je kunt die mening niet aan iedereen opleggen
als een ander die mening niet deelt dan begrijp jij dat misschien niet maar het geeft je daardoor niet het recht om dan de ander maar de kans te ontnemen uberhaubt een mening te vormen
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:54:06 #92
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127106885
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Jawel. Als ik weet dat mijn partner het niet uitmaakt maakt, dan vertel ik het dus niet.
Gewoon helemaal nooit?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:55:13 #93
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127106928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:51 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Wel dus. De enige goede reden om een transseksueel persoon af te wijzen is zijn of haar steriliteit. Maar dat is maar zelden de reden waarom transseksuelen worden afgewezen. Naast het onvermogen om kinderen te krijgen staat transseksualiteit een normale relatie totaal niet in de weg.

Het probleem is dus wel degelijk dat mensen moeite hebben met hun eigen seksualiteit. Dat is de enige reden waarom transseksuelen zo vaak worden afgewezen. Eigenlijk een verkapte vorm van homofobie, want die 'transvrouw is eigenlijk een man' denkt men.
Het is ook niet niks toch.
Ik heb niks tegen homo's en niks tegen transen, maar of ik een relatie met een trans zou kunnen hebben weet ik echt niet.
Misschien wel, als de klik er is, en alles gaat gewoon goed enzo, maar misschien ook niet, misschien blijft er toch dat stemmetje in het achterhoofd fluisteren dat ze ooit een man was.

Maar het feit dat je ooit een man was vind ik toch wel groot genoeg om zo snel mogelijk te vertellen, en hem de keuze te geven om uit te vinden of hij er mee kan dealen.
Het is niet iets kleins, onbelangrijks wat je niet hoeft te vertellen.
Maar dat is mijn mening.
pi_127106940
Nog even daaraan toegevoegd, want die kant gaat het nu ook in. Als je iemand ziet en er verliefd op wordt dan heb je gewoon bepaalde (belangrijke) verwachtingen en als die om wat voor reden niet meer realistisch zijn dan voel je je daar gewoon kut over. Of dat nou dus onvruchtbaarheid is, of aseksualiteit, of wat dan ook. Ik kan me voorstellen dat dit er een stukje onder valt.
pi_127106952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:51 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar je moet toch wel kunnen begrijpen dat het voor de meeste mensen wel iets voorstelt, en dus het vermelden waard is?
Als je in Amsterdam loopt en foto's maakt dan moet je altijd heel goed oppassen voor Jappanners. Al maken ze zelf overal foto's van, sommigen geloven dat als ze op een foto komen dat ze hun ziel verliezen. Daar dien je wel rekening mee te houden.
Als een kind in het ziekenhuis beland en je weet niet wie de ouders zijn, maar het kind moet onmiddelijk bloedtransfusie, dan dient de dokter even te wachten (ook al bloed dat kind dood) want misschien zijn de ouders wel jehova.
En ja, Iemand kan er moeite mee hebben dat ik trans ben, maar betekent het dan dat het aan mij is om daar rekening mee te houden. Ik doe het hoor (ben ik vrouw voor), maar moet dat dan ook? Ik vind van niet.
pi_127106992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:51 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

nogmaals dat ben ik met je eens maar je kunt mensen niet dwingen die zelfde mening te hebben
als iemand daar moeite mee heeft dan is dat jammer en begrijp jij dat misschien niet maar ik vind het echt heel ver gaan om iemand daar over te veroordelen

vergelijk het met homoseksualiteit in de jaren 50
het werd toen gezien als een ziekte etc
laten we even mevrouw Ietje Jansen nemen. Zij veroordeelde dit in de jaren 50 ook (mevrouw Jansen is al erg oud)
Nu heeft mevrouw Jansen haar mening over homoseksualiteit helemaal herzien, ook omdat onze samenleving zijn mening heeft herzien en haar heeft laten zien dat homoseksuele mensen ook gewoon heel normaal zijn
Kunnen we nu terug gaan in de tijd en mevrouw Jansen in de jaren 50 afkeurend aan gaan zitten kijken?
Ik vind dat erg ver gaan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:58:44 #97
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127107028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:55 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Misschien wel, als de klik er is, en alles gaat gewoon goed enzo, maar misschien ook niet, misschien blijft er toch dat stemmetje in het achterhoofd fluisteren dat ze ooit een man was.
En waarom zou het een probleem zijn dat ze ooit man is geweest?

Dat stemmetje in je hoofd wordt veroorzaakt door homofobie. Het zou niets uit moeten maken wat het geboortegeslacht is van de persoon op wie je verliefd wordt. Maar zelfs mensen die niets tegen homo's hebben zitten nog steeds vast in dat starre hokjesdenken.

Het wordt tijd dat we eens erkennen dat het probleem niet bij de transseksuelen ligt maar bij de rest van de maatschappij. Als het niemand ene moer kon schelen op wat voor iemand hij verliefd werd, dan was transseksualiteit ook geen enkel probleem meer.
pi_127107030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

dat snap ik echt niet
ik vind dat je je partner dan totaal niet serieus neemt
Ook al weet je wat de keus van een ander zou zijn dan mag je die persoon toch nog die keus niet ontnemen?
Als mijn partner niet open en eerlijk zou zijn in onze relatie over zulke 'grote' dingen zou ik dat echt een dealbreaker vinden. Los van wat ik vind dan het item dat hij of zij niet gedeeld heeft
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127107037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:54 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Gewoon helemaal nooit?
O ja dat wel. Maar niet voor het vrijen. Dat is echt niet leuk.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:00:04 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127107060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nogmaals dat ben ik met je eens maar je kunt mensen niet dwingen die zelfde mening te hebben
als iemand daar moeite mee heeft dan is dat jammer en begrijp jij dat misschien niet maar ik vind het echt heel ver gaan om iemand daar over te veroordelen

vergelijk het met homoseksualiteit in de jaren 50
het werd toen gezien als een ziekte etc
laten we even mevrouw Ietje Jansen nemen. Zij veroordeelde dit in de jaren 50 ook (mevrouw Jansen is al erg oud)
Nu heeft mevrouw Jansen haar mening over homoseksualiteit helemaal herzien, ook omdat onze samenleving zijn mening heeft herzien en haar heeft laten zien dat homoseksuele mensen ook gewoon heel normaal zijn
Kunnen we nu terug gaan in de tijd en mevrouw Jansen in de jaren 50 afkeurend aan gaan zitten kijken?
Ik vind dat erg ver gaan
Je kunt mensen niet dwingen die mening te hebben, maar je probeert mensen wel te dwingen (overreden) om puur voor anderen een potentieel levensveranderende keuze te maken.

Ik denk dat het aan de transpersoon zelf is om een goed moment te kiezen (en misschien komt dat voor sommigen pas na tien jaar) en als de ander zich niet in kan leven van het waarom van die keuze, hij of zij met een probleem zit. Blijkbaar heeft hij of zij dan niet eerder het gevoel gegeven dat het okee is om zoiets belangrijks te vertellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')