Ik zeg combineren; een kastje wat meet hoeveel decibel je TV uitzendt en op basis daarvan de hoogte van de taks vaststellen....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:51 schreef Luigi het volgende:
Tv taks, decibellimiet... de PvdA is nog lekker maakbaar bezig!.
Nee, mijn argument heb ik al gegeven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dus feitelijk is je argument tegen dat permanente gehoorbeschadiging niet erg genoeg is?
Nee klopt, maar als je met je baby in de stad loopt dan sluit je je behoorlijk af van je kind en van de behoeftes van je kind, als je je kind en amper kunt zien omdat je achter de wandelwagen loopt en jullie allebei dezelfde kant op kijken, en je je kind niet kunt horen omdat je een koptelefoon ophebt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat gaat waarschijnlijk wel het volgende ballonnetje worden wat ze op gaan laten.![]()
Ow en een joekel van een hoofdtelefoon wil niet meteen zeggen dat het geluid keihard staat.
Ik lees alleen `eigen risico'. Waarom is men vrij die risico te nemen, t.o.v. andere gebieden waar dat niet zo is? De analogie van motorrijden van mstx werkt beide kanten op; daar zijn ook delen verplicht (helm), of louter alleen aan te raden (kleding). Het is alleen een non-argument omdat die scheiding precies de kwestie is waar de OP over gaat: waar zet je de grens?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, mijn argument heb ik al gegeven.
Dat ben ik ook compleet met je eens.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar als je met je baby in de stad loopt dan sluit je je behoorlijk af van je kind en van de behoeftes van je kind, als je je kind en amper kunt zien omdat je achter de wandelwagen loopt en jullie allebei dezelfde kant op kijken, en je je kind niet kunt horen omdat je een koptelefoon ophebt.
Je kind taalvaardig maken begint al heel vroeg, dus ook communiceren door te benoemen wat een kind ziet.
Waarom moet alles verplicht worden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik lees alleen `eigen risico'. Waarom is men vrij die risico te nemen, t.o.v. andere gebieden waar dat niet zo is? De analogie van motorrijden van mstx werkt beide kanten op; daar zijn ook delen verplicht (helm), of louter alleen aan te raden (kleding). Het is alleen een non-argument omdat die scheiding precies de kwestie is waar de OP over gaat: waar zet je de grens?
Dit kamerlid wilt die grens opschuiven naar verplichting, omdat (mogelijk slecht onderzoek) >35% van de jongeren gehoorbeschadiging heeft. Dat het eigen risico is (ie., je beschermt jezelf of gaat niet) is ook niet sluitend an sich. Als je het opschuift naar `je valt niemand lastig als je je eigen gehoor om zeep helpt' dan heb je een punt, maar dat is niet geheel waar (die jongeren komen weer in het verkeer terecht).
Alles voor de 100% veilige, ARBO verantwoorde Libelle maatschappij. Zum kotzen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet alles verplicht worden?
Wat is er gebeurd met eigen inzicht, eigen verantwoordelijkheid?
Zijn we al zo ver afgezakt als samenleving dat alles inderdaad bepaald moet worden door de overheid wat goed voor ons zou zijn??
Als ik m'n oren wil verneuken verneuk ik m'n oren aangezien ik later toch zelf voor m'n gehoortoestel moet betalen.
AHA.... ze moeten klassieke muziek verbieden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:03 schreef moussie het volgende:
http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus-weg-irritante-toon
Het zal ook niet bepaald een representatief onderzoek zijn. Mensen die vermoeden dan ze een gehoorbeschadiging hebben zullen naar zo'n site gaan en die test doen, mensen met een goed gehoord niet of minder snel. Ik heb zelf nog nooit van die site gehoord (quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:49 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik mag lijden dat ze beter onderzoek hebben gedaan dan alleen dit.
Ik ben het ergens wel met je eens, maar ik moet ook zeggen dat een (groot?) deel van de mensen die eigen verantwoordelijkheid niet neemt, uit onkunde of onwil.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:00 schreef Luigi het volgende:
Ik was vorig jaar bij Kyuss in 013 en daar stond de versterking ook echt onmetelijk hard. Best 'leuk' voor even, het hoort bij de muziek en het gevoel wil ook wat, maar na een tijdje ben ik lekker naar achteren gelopen en heb ik daar de rest van de show gekeken.
Waarom is eigen verantwoordelijkheid zo'n vies woord tegenwoordig? Sterker nog, door al deze regeltjes en voorschriften creeren we domme, onnadenke en volgzame burgers. Waarom zou je nog zelf nadenken over wat goed en slecht voor je is als alles voorgekauwd en voorgeschreven is? Maar goed... dat zou een doel op zich kunnen zijn van de PvdA in het bijzonder en politiek in het algemeen natuurlijk... als ik heel cynisch denk.
* trancethrust in schoenen van PvdA'er kruiptquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet alles verplicht worden?
Wat is er gebeurd met eigen inzicht, eigen verantwoordelijkheid?
Zijn we al zo ver afgezakt als samenleving dat alles inderdaad bepaald moet worden door de overheid wat goed voor ons zou zijn??
Als ik m'n oren wil verneuken verneuk ik m'n oren aangezien ik later toch zelf voor m'n gehoortoestel moet betalen.
Waar komt dan die (compleet arbitraire?) 100dB vandaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:56 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige situatie: muziek staat op 115dB, met gehoorbescherming in 90dB
Situatie met limiet: muziek staat op 100dB, met gehoorbescherming in 75dB
Gevolg: niemand doet meer oordoppen in en wordt dus blootgesteld aan 100dB ipv 90dB omdat het geluid anders het niveau van een stofzuiger heeft.
Ware het niet dat de link tussen een helm op de motor en het risico op hersenletsel bij een aanrijding op die motor wel aangetoond is, waar de toenemende gehoorschade van jongeren niet aantoonbaar door het geluidsniveau in uitgaansgelegenheden komt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik lees alleen `eigen risico'. Waarom is men vrij die risico te nemen, t.o.v. andere gebieden waar dat niet zo is? De analogie van motorrijden van mstx werkt beide kanten op; daar zijn ook delen verplicht (helm), of louter alleen aan te raden (kleding). Het is alleen een non-argument omdat die scheiding precies de kwestie is waar de OP over gaat: waar zet je de grens?
Dit kamerlid wilt die grens opschuiven naar verplichting, omdat (mogelijk slecht onderzoek) >35% van de jongeren gehoorbeschadiging heeft. Dat het eigen risico is (ie., je beschermt jezelf of gaat niet) is ook niet sluitend an sich. Als je het opschuift naar `je valt niemand lastig als je je eigen gehoor om zeep helpt' dan heb je een punt, maar dat is niet geheel waar (die jongeren komen weer in het verkeer terecht).
1. Zie link die zojuist gepost is, dus ook bij klassieke muziek moet die beperking gaan gelden, maar dat zal wel niet omdat cultuur.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
* trancethrust in schoenen van PvdA'er kruipt
• Non-argument: ik heb het over concerten, niet alles
• Blijkbaar is dat niet voldoende gezien de bijna 40% van jongeren met permanente gehoorbeschadiging
• Zie 1). In het geval van gehoor zie 2).
• OK, maar niet op een concert waar ook mensen zijn die hun gehoor liever niet verneukt hebben.
Maar dan vinden die mensen toch wel weer wat anders om ziek van te worden of dood aan te gaan? Bij elk concert liggen tegenwoordig kant & klare oordoppen voor bijna niks, de prijs van een half biertje ofzo. Je kunt wmb ook niet zeggen dat je het niet weet ofzo, dus als je er dan toch voor kiest om langdurig de pijngrens te trotseren ben je gewoon stom en dom. Geen medelijden mee. Maar val de rest dan niet lastig met dit soort betutteling zeg.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens, maar ik moet ook zeggen dat een (groot?) deel van de mensen die eigen verantwoordelijkheid niet neemt, uit onkunde of onwil.
Dan moet je het gelijk beperken tot 80 dB.... dat is ook de grens die wordt gebruikt voor de verplichting tot gehoorbescherming op de werkplek.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Alles voor de 100% veilige, ARBO verantwoorde Libelle maatschappij. Zum kotzen.
Als niemand er moeilijk over doet, waarom rijden taxi chauffeurs dan zonder gordels rond?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens, maar ik moet ook zeggen dat een (groot?) deel van de mensen die eigen verantwoordelijkheid niet neemt, uit onkunde of onwil.
Dan vind ik dit voorstel nog wel redelijk, vergelijk het met een gordel in de auto, daar doet toch ook niemand moeilijk over?
Ik ben ook wel benieuwd naar het onderzoek dat aantoont dat 100dB geen gehoorbeschadiging oplevert.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:07 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar komt dan die (compleet arbitraire?) 100dB vandaan?
• Als ik een wet maak, geldt deze gewoon overal en altijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
1. Zie link die zojuist gepost is, dus ook bij klassieke muziek moet die beperking gaan gelden, maar dat zal wel niet omdat cultuur.
2. En nu nog een objectief onderzoek, niet een of andere flutsite waarbij je zelf moet luisteren met je eigen koptelefoon ipv een standaard versie die ze bij audiciens hebben.
3. Zie 1.
4. Eigen verantwoordelijkheid aangezien er al beschermmiddelen op de markt te verkrijgen zijn.
Geen medelijden mee? We betalen daarna wel allemaal voor de Wajonguitkering of de werkplekaanpassingen voor deze nieuwe welvaartszieken.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:09 schreef Luigi het volgende:
Maar dan vinden die mensen toch wel weer wat anders om ziek van te worden of dood aan te gaan? Bij elk concert liggen tegenwoordig kant & klare oordoppen voor bijna niks, de prijs van een half biertje ofzo. Je kunt wmb ook niet zeggen dat je het niet weet ofzo, dus als je er dan toch voor kiest om langdurig de pijngrens te trotseren ben je gewoon stom en dom. Geen medelijden mee. Maar val de rest dan niet lastig met dit soort betutteling zeg.
http://oorcheck.nl/index/30/oorcheck?startOorcheck=1quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:14 schreef trancethrust het volgende:
[..]
• Als ik een wet maak, geldt deze gewoon overal en altijd.
• (???)
• Klopt.
• Dat is blijkbaar niet afdoende, zie vorig punt 2.
/end PvdA'er
Punt 2 zou ik graag weten wat de politicus zou zeggen; ik hoop nochtans wel dat hij een beter onderzoek voorhanden heeft. Bij punt 4 wil ik er nog tegenaangooien dat ik persoonlijk niet geloof dat gehoorbescherming afdoende is op sommige van de wat grotere concerten.
Precies, en als je je gehoor dan toch echt wil verneuken doe dat dan lekker thuis.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Geen medelijden mee? We betalen daarna wel allemaal voor de Wajonguitkering of de werkplekaanpassingen voor deze nieuwe welvaartszieken.
Bovendien, als iedereen bij concerten toch al oordoppen draagt, kun je net zo goed minder geluid maken. Wordt de kwaliteit wellicht ook nog wat beter van.
Ja, daar ben ik dus ook niet zo'n voorstander van. Maar goed dat is een heel andere discussie. Ik word niet goed van die continue kosten/baten analyses om verboden goed te praten. "Ja maar rokers kosten zus", "jamaar als je gaat wintersporten en je breekt je beeeheeeeeen wat kost dat dan wel niet".quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Geen medelijden mee? We betalen daarna wel allemaal voor de Wajonguitkering of de werkplekaanpassingen voor deze nieuwe welvaartszieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |