SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
quote:Is waarschijnlijk uber vet. Prima natuurlijk, maar wel slechte vetten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, geen idee. Kan morgen ff kijken als ik een doos ga halen
Zal wel een zooi eiwit, wat vet, en weinig carbs zijn.
Ik doe altijd 1kg kippenvleugels op woensdag (soort cheat meal) en daar zit echt enorm veel vet in i.v.m. het vel v.d. kip. In 400gram gegrilde zitten dan al 1100kcal's (botten zijn er dan al af) terwijl in 400gram kippenvlees ca 650kcals zitten.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 28-05-2013 08:17:33 ]![]()
Maar dat geeft juist de smaak (icm het bot).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ja vind ik ook hoor. met wat kipkruiden er op, in de grill/oven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:12 schreef slacker_nl het volgende:
Maar dat geeft juist de smaak (icm het bot).
omg.![]()
![]()
![]()
wat voor fiets zoek je dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:58 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
ja maar met zonnebank heb je weer het risico dat je wordt geholpen door een dom wief tóch? Klaagsoldaat?
Trouwens kennen jullie in omgeving van rotterdam-den haag die van zijn fiets afmoet? Ik weet niet meer waar die van mij staaten eentje staat in utreg, maar daar heb ik niks aan.
![]()
Gisteren mn portie cardio op de fiets buiten gedaan, pffff afzien en dat voor een tochtje van 20 km :p![]()
Kwarkeiwit is 100% caseinequote:Op dinsdag 28 mei 2013 01:23 schreef vault_tec het volgende:
kan ik mijn proteine shake poeder in mijn magere kwark gooien of is dat niet aan te raden?
Melkeiwit is 80% caseine en 20% whey, dus mixen kan prima.Confidence through competence![]()
Ik koop wel eens een zak chicken wings en kaan het op dezelfde manier op (750 gram per zak bij mij). Chicken Wings zijn aanmerkelijk vetter dan een halve haan qua macro's, omdat je idd alle velletjes hebt met de wings, en met de halve haan die hele borstpartij hebt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Is waarschijnlijk uber vet. Prima natuurlijk, maar wel slechte vetten.
Ik doe altijd 1kg kippenvleugels op woensdag (soort cheat meal) en daar zit echt enorm veel vet in i.v.m. het vel v.d. kip. In 400gram gegrilde zitten dan al 1100kcal's (botten zijn er dan al af) terwijl in 400gram kippenvlees ca 650kcals zitten.
En ik ben niet bang voor verzadigde vetten. Voor mij zijn 'slechte vetten' geraffineerde omega-6 vetzuren. Maar de meeste mensen zien verzadigde vetten nog als 'slechte vetten', daarom gebruik ik de term liever niet.net als 'clean voedsel' en 'gezond eten', betekent voor iedereen weer wat anders
Confidence through competence![]()
het is toch ook de verhoudingen tussen de gezonde/ongezonde vetten die het uiteindelijk allemaal gezond/ongezond maken? Dat hoorde ik een keer van een voedingsdeskundige op zo'n health TV programma...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik koop wel eens een zak chicken wings en kaan het op dezelfde manier op (750 gram per zak bij mij). Chicken Wings zijn aanmerkelijk vetter dan een halve haan qua macro's, omdat je idd alle velletjes hebt met de wings, en met de halve haan die hele borstpartij hebt.
En ik ben niet bang voor verzadigde vetten. Voor mij zijn 'slechte vetten' geraffineerde omega-6 vetzuren. Maar de meeste mensen zien verzadigde vetten nog als 'slechte vetten', daarom gebruik ik de term liever niet.net als 'clean voedsel' en 'gezond eten', betekent voor iedereen weer wat anders
![]()
Momenteel in mainstream onderzoek wordt er zo naar gekeken:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
het is toch ook de verhoudingen tussen de gezonde/ongezonde vetten die het uiteindelijk allemaal gezond/ongezond maken? Dat hoorde ik een keer van een voedingsdeskundige op zo'n health TV programma...
0) Transvetten zijn slecht. Hier is iedereen het over eens, weinig discussie meer.
1) Verzadigd vet (o.a. dierlijk vet dus) is slecht, al begint deze theorie steeds meer op losse schroeven te staan. Er zijn ook verschillende verzadigde vetzuren. Laurinezuur uit kokosolie heeft bv. goede eigenschappen op het cholesterolprofiel, maar is toch een verzadigd vetzuur. Geeft mij aan dat de chemische klassificatie misschien niet de handigste is.
Bv. ethanol in je biertje maakt je blij, methanol maakt je dood. Toch zijn het chemisch dezelfde klasse koolwaterstoffen (alkanen, 'verzadigd').
2) De verhouding meervoudig onverzadigde omega-6 (plantaardige zaadolien, dus slaolie, zonnebloemolie) en omega-3 (visolie) waarbij het zwaartepunt teveel naar omega-6 valt, is slecht. Dit is de reden waarom er aangeraden wordt omega-3 te supplementeren, al is imho de makkelijkste manier om de verhouding recht te trekken minder omega-6 te eten. Met name in voorverpakt voedsel wordt veel omega-6 gebruikt.
Dit laatste is heel controversieel, omdat Unilever en Voedingscentrum decennia lang hebben geroepen meer meervoudig onverzadigde vetzuren (Blue Band!) te eten.Confidence through competence![]()
Moet wel zeggen dat er over bovenstaande ^^ in de wetenschap nog heel veel discussie is, zelfs zoveel dat ik soms denk dat het grote plaatje een beetje vergeten wordt: *al* het kcal overschot, ongeacht macronutrient, leidt tot overgewicht, en dat geeft weer verhoogde kans op metabool syndroom en daaruit weer diabetes en hart- en vaatziektes.
Ik denk als je het dáár aanpakt, het plaatje simpeler gehouden wordt voor mensen.Confidence through competence![]()
Ben op zoek naar een betaalbare trenfiets voor een tocht van twaalf weken. Wat voor prijzen mag je dan op rekenen? Alvast bedankt.![]()
![]()
Yep. Er wordt altijd veel te lastig over gedaan, daardoor denken mensen dat het moeilijker is om af te vallen, dan het echt isquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:47 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk als je het dáár aanpakt, het plaatje simpeler gehouden wordt voor mensen.
Zelf let ik weinig op de verhouding vetten (behalve transvetten dan), al kook ik liever met kokosolie dan andere vetten.![]()
Ik weet niet of de dingen die hier wel eens gepost worden dat je aan de winny en/of dbol zat waar zijn, maar tren is echt voor de gevorderde fietser en zou ik je niet aanraden als beginner.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:52 schreef Panzermaus het volgende:
Ben op zoek naar een betaalbare trenfiets voor een tocht van twaalf weken. Wat voor prijzen mag je dan op rekenen? Alvast bedankt.Soukidan op je oogbal.![]()
Ja, dat is ook de olie waar ik graag mee kook (en ghee).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:53 schreef Nic1 het volgende:
Zelf let ik weinig op de verhouding vetten (behalve transvetten dan), al kook ik liever met kokosolie dan andere vetten.
Verder als je het meeste voorverpakte voedsel (Pizza, chips) mijdt, dan hou je je omega-6 intake sowieso al laag. Eerder onderzoek lijkt overigens ook te wijzen dat het meer om de geraffineerde omega-6 gaat; noten komen consequent goed uit de bus. Kan zijn doordat in noten nog veel antioxidanten e.d. zitten die ranzigheid tegengaan van de omega-6. Zonnebloemolie in een fles of in de industrie hebben dat niet, en kunnen makkelijker oxideren.Confidence through competence![]()
Hij is voor een vriend.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:57 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ik weet niet of de dingen die hier wel eens gepost worden dat je aan de winny en/of dbol zat waar zijn, maar tren is echt voor de gevorderde fietser en zou ik je niet aanraden als beginner.![]()
FF een domme vraag, kokosolie geeft dat ook zo'n typische kokossmaak?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Alleen bij extra virgin, al proef je zelfs daarbij na het bakken weinig van.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:14 schreef fathank het volgende:
FF een domme vraag, kokosolie geeft dat ook zo'n typische kokossmaak?![]()
Goede koud geperste kokosolie is smaak en geurloosquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:14 schreef fathank het volgende:
FF een domme vraag, kokosolie geeft dat ook zo'n typische kokossmaak?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
quote:.
Probeer eens een mailtje te sturen naar B&F![]()
![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Nee, goede koud geperste kokosolie heeft juist een kokossmaak. Ongeraffineerd: dus alle spoorelementen zitten er nog in.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:18 schreef 1517 het volgende:
[..]
Goede koud geperste kokosolie is smaak en geurloos
Geraffineerde kokosolie is smaak en geurloos.
Zelfde vergelijking: extra virgin olijfolie is ook sterk van smaak. Geraffineerde olijfolie is vrijwel smaakloos.Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: