quote:Method: In a double blind randomized controlled clinical trial with cross over method, 50 patients with recurrent or facial herpes simplex infection that refer to dermatologic clinics of Isfahan university & medical sciences during the year of 1999-2000 that had inclusion criteria have been selected by using a convenience sampling method and put in 2 groups as follows:
Group one received one tablet of drug A and group B one tablet of drug B per day for three months. In the next step, these two groups changed places, and monthly follow ups were performed for 3 months.
At the end of the study, we found that drug A was aspirin and the other was placebo. The data were evaluated by using chi, square test and SPSS program.
Results: Among 22 patients in each group which completed the course of study during the first three months: In the first group (aspirin group), recurrences was occurred in six patients (22.27%) and in the second group (placebo group), 18 cases (81.81%) had recurrences (P
Discussion: Results of this study showed that aspirin decreases recurrence instances and the duration of recurrent or facial herpes simplex infection.
ik zal het aan haar doorgeven, misschien helpt hetquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:20 schreef perezoso het volgende:
Volgens mij kan je het alleen via direct contact krijgen.
Je kan een half jaar elke dag een lage dosis aspirine slikken, bij sommige mensen komt het niet meer terug, als ik het had zou ik het zeker proberen. Mijn vader is er van 'genezen'.
[..]
Tja, dat probleem heb je ook met sex. Die slurf die je (jij bijvoorbeeld) in de mond neemt heeft ook overal ingezeten. In ieder geval wel als het niet een fokker isquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die het pas na een paar jaar aan mij vertelde dat ze herpes heeft sinds haar 14e, heb altijd wel uit hetzelfde flesje of beker gedronken zonder dat ik het wist.
Kan gebeuren als je nieuw bent, geen probleem.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Oh, dan quote ik zeker de verkeerde ikbennieuwopfok
Nou enquote:Op maandag 27 mei 2013 23:15 schreef Meloewa het volgende:
Elk jaar weer zelfde liedje... Ik heb weer een koortslip! Ik heb dit al ongv. jaarlijks terugkomend vanaf mijn 10e . Klacht: rondlopen met een herpes koortslip elk jaar een hele week lang,ook nu sinds vandaag weer ontdekt dat er een koortslip op dezelfde plek als altijd verschijnt!
"Hoi ik ben Dimens en ik heb herpes."quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die het pas na een paar jaar aan mij vertelde dat ze herpes heeft sinds haar 14e, heb altijd wel uit hetzelfde flesje of beker gedronken zonder dat ik het wist.
8 á 9 van de 10 mensen draagt het HSV virus bij zich inderdaad dat een kortslip kan veroorzaken. Hoewel lang niet iedereen ook last heeft van een koortslip, veel merken er nooit wat van maar kunnen wel anderen besmetten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:21 schreef Purplesparks het volgende:
Geen zin heel topic door te lezen, ook niet om te googelen.. Maar hoeveel procent van de bevolking heeft dit type herpus virus? Zit toch wel om en nabij de 80%.... Tenminste zoiets dacht/denk ik.
je kan toch alleen anderen besmetten als je last ervan hebt?quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
8 á 9 van de 10 mensen draagt het HSV virus bij zich inderdaad dat een kortslip kan veroorzaken. Hoewel lang niet iedereen ook last heeft van een koortslip, veel merken er nooit wat van maar kunnen wel anderen besmetten.
Wanneer je een herpusaanval hebt om het zo maar even te noemen, dan alleen inderdaad geloof ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:43 schreef ThaTim het volgende:
[..]
je kan toch alleen anderen besmetten als je last ervan hebt?
Ik ben geen viroloog dus ik weet het ook niet in detail maar wat ik wel weet is dat jij een ziekteverwekkend virus of bacterie bij je kan dragen zonder dat het zich bij jou manifesteert, vaak weet je het dan ook niet dat je het draagt, maar je het wel door kan geven aan anderen. Een soort gastheer ben je dan dus. Hoe dat zit met het doorgeven van het herpesvirus weet ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:43 schreef ThaTim het volgende:
[..]
je kan toch alleen anderen besmetten als je last ervan hebt?
Voor beide typen herpus?quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:50 schreef Jachtgeweer het volgende:
je kan eventueel je lip amputeren en een prothese nemen
Met een zalfje is het in een week voorbij, zonder duurt het wel 7 dagenquote:
Okay, vanaf nu drink ik weer alleen uit mijn eigen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Kans is al vrij groot dat je het hebt. Niet herpus genitalus ofcourse, type 1 herpus.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:26 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
Okay, vanaf nu drink ik weer alleen uit mijn eigen.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met een zalfje is het in een week voorbij, zonder duurt het wel 7 dagen
[..]
Helaas moet ik je teleurstellen dat ik helemaal clean en virus-free ben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:35 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Kans is al vrij groot dat je het hebt. Niet herpus genitalus ofcourse, type 1 herpus.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |