SPOILER: Lopers & targetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Persoonlijke Records:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trainingschema's en infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Interval inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijden en evenementenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ToolsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HardloopwinkelsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Looptechniek & methodesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to RunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vorige delen
Topicchain
Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers
![]()
quote:Op zondag 26 mei 2013 17:36 schreef Mr.B. het volgende:
[..]Wow! Gefeliciteerd met deze supertijd!
Ik heb vandaag zelf de halve in Leiden gelopen en het ging wel redelijk. Doordat de 2e helft voornamelijk flinke tegenwind was, zat een echt goede tijd er niet in. Met 1:18 laag, ben ik dan ook wel tevreden. Verder was het best een leuke wedstrijd, nieuwe route met toch redelijk veel en enthousiast publiek langs de kant. Alleen het traditionele biertje bij de finish was door de temperatuur en de wind toch minder lekker dan vorige jaren.![]()
M'n allereerste marathon gelopen, ook in Leiden.
Flink tegenwind idd, zware laatste kilometers, toch erg tevreden met 3:29:45.Feyenoord!!! * Barça![]()
Onder de 3:30 op je eerste marathon en dat ook nog eens met (vond ik) behoorlijk zware omstandigheden? Dan mag je zeker wel tevreden zijn jaquote:Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
Flink tegenwind idd, zware laatste kilometers, toch erg tevreden met 3:29:45.!
Gefeliciteerd!!
Was het in de buurt van je streeftijd?![]()
Goed bezig!!quote:Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
Flink tegenwind idd, zware laatste kilometers, toch erg tevreden met 3:29:45.
Vandaag mijn PR op de 10 verbeterd bij de Royal, van 40:55 naar een 39:34![]()
The line is a dot to you!![]()
Dat biertje bij de Leiden Marathon zorgde inderdaad vanwege de wind en kou vooral voor maagkramp ipv genieten...
Wind was inderdaad erg sterk, viel daardoor in het tweede deel ook wat terug en helaas net 14 seconden boven m'n PR, maar wel blij met m'n 1:29:32.
Nette tijd kepler, net 2 seconden sneller dan ik tijdens de Golden Ten.
Jack does it in real time...![]()
3:30 was streeftijd, dus aardigquote:Op zondag 26 mei 2013 20:45 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Onder de 3:30 op je eerste marathon en dat ook nog eens met (vond ik) behoorlijk zware omstandigheden? Dan mag je zeker wel tevreden zijn ja!
Gefeliciteerd!!
Was het in de buurt van je streeftijd?in de buurt en vanwege de omstandigheden zeer tevreden.
Iets te snel gestart, veel gegeven in het midden met tegenwind en dat op het eind enigszins moeten bekopen, alhoewel de laatste 6k altijd zwaar schijnen te zijn.
Al met al zeer tevreden.Feyenoord!!! * Barça![]()
We hebben nog 2 mensen nodig om 5 (!) teams te kunnen vormen. Wie doet er mee?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:09 schreef MaleDuck het volgende:
Net als vorig jaar gaan we vanuit Fok! weer meedoen met de Rotterdam Ekiden op zaterdag 6 juli. Dit is een estafetteloop, waarin 6 lopers met elkaar de marathon lopen. De afstanden zijn als volgt verdeeld: 5 km - 10 km - 5 km - 10 km - 7,195 km. Vanuit het andere hardlooptopic zijn er vele aanmeldingen dat we zeker 3 teams kunnen vormen, maar er is plaats voor meer! Dus mocht je ook met het Fok! team willen meedoen, stuur mij dan even een pm/dm.
F means you're fucked![]()
Afgelopen weekend niet zelf gelopen maar meegeholpen bij de NK voor clubteams. Lekker de hele dag in het zonnetje genieten van top atletiek.![]()
Zo sprong vlak voor mijn neus Fabian Florant (met zijn verkeerde afzetbeen!) bijna een Nederlands record bij het hinkstapspringen. Verder waren de loopnummers ook indrukwekkend: o.a. Yvonne Hak op de 800 en Wesley van der Gouw die de 5000 meter in 14:29 liep en als afsluiting de 4x100 en 4x400. Was mooi om te zien van zo dichtbij!
Ik heb zelf nu wel zin gekregen om ook eens een keer een baanwedstrijd te doen.![]()
Ik heb ook staan kijken, maar dan op de tribune met een biertje in mn handquote:Op maandag 3 juni 2013 11:11 schreef Mr.B. het volgende:
Afgelopen weekend niet zelf gelopen maar meegeholpen bij de NK voor clubteams. Lekker de hele dag in het zonnetje genieten van top atletiek.![]()
Zo sprong vlak voor mijn neus Fabian Florant (met zijn verkeerde afzetbeen!) bijna een Nederlands record bij het hinkstapspringen. Verder waren de loopnummers ook indrukwekkend: o.a. Yvonne Hak op de 800 en Wesley van der Gouw die de 5000 meter in 14:29 liep en als afsluiting de 4x100 en 4x400. Was mooi om te zien van zo dichtbij!
Ik heb zelf nu wel zin gekregen om ook eens een keer een baanwedstrijd te doen.
Was inderdaad mooi om eens mee te maken
Bij de estafettes was ik net klaar en kon ik ook mijn welverdiende biertje kijken.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb ook staan kijken, maar dan op de tribune met een biertje in mn hand
Was inderdaad mooi om eens mee te maken![]()
Ik was eigenlijk van plan om 6 juli de Kadeloop in Schipluiden te doen, maar begin nu wel te twijfelen. Het zijn ook wel courantere afstanden dan 12 km .
Dus. Als ik een team zo kan volmaken, doe ik wel mee![]()
![]()
quote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Bij de estafettes was ik net klaar en kon ik ook mijn welverdiende biertje kijken.![]()
Ik was eigenlijk van plan om 6 juli de Kadeloop in Schipluiden te doen, maar begin nu wel te twijfelen. Het zijn ook wel courantere afstanden dan 12 km .
Dus. Als ik een team zo kan volmaken, doe ik wel mee![]()
Ik heb vorig jaar de kadeloop gelopen, maar ik vond m toen vreselijk tegenvallen. Jij hebt er niet zo heel veel last van met je snelheid, maar mensen passeren langs het water ging voor geen meter
Ik heb hem vorig jaar ook gelopen en had er inderdaad geen last vanquote:Op maandag 3 juni 2013 11:26 schreef YUR het volgende:
[..]![]()
Ik heb vorig jaar de kadeloop gelopen, maar ik vond m toen vreselijk tegenvallen. Jij hebt er niet zo heel veel last van met je snelheid, maar mensen passeren langs het water ging voor geen meterMaar ik bedacht toen ook al dat het voor anderen wel filelopen zou gaan worden.
Moet ik me trouwens nog bij iemand melden of zo?![]()
Jep, je kan je bij mij aanmelden, ik stuur je wel even een pm, met welke informatie ik van je nodig hebquote:Op maandag 3 juni 2013 11:38 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik heb hem vorig jaar ook gelopen en had er inderdaad geen last vanMaar ik bedacht toen ook al dat het voor anderen wel filelopen zou gaan worden.
Moet ik me trouwens nog bij iemand melden of zo?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vrijwel nog nooit langer dan 5 kilometer gelopen tot vandaag. Had er nooit moeite mee maar vond 't altijd wel lekkere rondjes. Maarrrr. Omdat ik in september de Breakout Run van 15km ga doen en later in het jaar de Toughmudder van ongeveer 19km moet ik mijn game maar eens uppen!
En dus PR! Gister nieuw broekje gekocht van Nike en een armband voor m'n iPhone, volgens mij nog nooit zo lekker gelopen.
7.33km in 36.25! Fucking blij.Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.![]()
hoi hoi,
Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd(zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...
[ Bericht 3% gewijzigd door wild-r0se op 09-06-2013 17:24:00 ]![]()
![]()
, geïrriteerde IT-band.
Enige wat ik zou kunnen aanwijzen is een te snelle stap van 5k naar 7.5k, of het teveel aan de rechterkant van een iets bolle weg lopen.
Overpronatie heb ik volgens mij niet.
Wel klote, begon net op het punt te komen dat ik eigenlijk niet meer buiten adem raakte.Geen referral hier.![]()
Tip, in het LIF topic over hardlopen zitten veel overenthousiaste beginners, daar krijg je sneller antwoord op je vraag denk ik. Ik zou persoonlijk een Evy-achtig schema nemen, dat is ervoor gemaakt om op te bouwen naar 30 minuten aan 1 stuk.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:13 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi,
Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd(zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doen
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Als je het over bovenstaande post van wild-r0se hebt, die heeft inspanningsastma, dan is het niet zo gek.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doenIk weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.![]()
Nee over het algemeen. Astma is niet zo gek nee. Erg knap dat ze er aan wil beginnen!quote:Op maandag 10 juni 2013 09:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als je het over bovenstaande post van wild-r0se hebt, die heeft inspanningsastma, dan is het niet zo gek.Bodybuilding #1
Hardlopen #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: