Tja, en bij deze aanname ga je in de huidige crisis een beetje scheef. Of denk je dat die 1000 werklozen PER DAG die erbij komen alleen uit laagopgeleide niet nederlands sprekende 60'ers bestaat?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:31 schreef Maanvis het volgende:
Onbemiddelbaar, da's toch iets voor laagopgeleide 60-ers die geen woord nederlands spreken?
Plaats geen vacature als je geen mensen zoekt of geen tijd hebt je selectie af te ronden.quote:bedrijf a
01-05 Sollicitatie verstuurd voor Projectmanager
06-05 telefonisch sollicitatie gesprek.
13-05 reminder, zou volgende dag wat horen
16-05 telefonisch contact opgenomen, telefoonnummer achtergelaten
17-05 reminder, druk zou eind van de week wat horen
29-05 reminder
bedrijf b
11-05 Sollicitatie verstuurd voor Project Manager
21-05 reminder
31-05 reminder
nee, maar slimme hoogopgeleide nederlandse jongeren?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, en bij deze aanname ga je in de huidige crisis een beetje scheef. Of denk je dat die 1000 werklozen PER DAG die erbij komen alleen uit laagopgeleide niet nederlands sprekende 60'ers bestaat?
Ja. Er zijn diverse studenten met 2 masters die van school af komen en simpelweg geen werk vinden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, maar slimme hoogopgeleide nederlandse jongeren?
Ik vrees dat er nogal wat ouderen op hun plekje blijven zitten als ze de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, mits de werkgever daarmee instemt natuurlijk. De onzekerheid over de hoogte van de pensioenen helpt daar vooral aan mee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef Kekaa het volgende:
Wat mij ook opviel laatst... aan de ene kant wordt er geroepen dat er teveel net opgeleide mensen zijn zonder baan.. en dan de ouderen misschien plaats moeten maken.
Terwijl aan de andere kant geroepen wordt dat de mensen zo laat mogelijk met pensioen mogen/moeten.
geen werk vinden ja, maar onbemiddelbaar?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Er zijn diverse studenten met 2 masters die van school af komen en simpelweg geen werk vinden.
In de jaren negentig 18 zijn en dan met behulp van je ouders een baantje krijgen is wel even wat anders dan 25(+) zijn in 2013 en het op eigen kracht proberen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gast die tips die ik gaf waren niet onrealistisch, je maakt ze onrealistisch in je hoofd door er vooroordelen aan te koppelen die niet waar zijn. Ik zal je vertellen dat toen ik 18 was ik ook zo dacht, dat ik nergens aangenomen zou worden etc. Wegens vooroordelen en laksheid. En toen kreeg ik dus ook op m'n flikker van m'n ouders. Dus toen ging m'n moeder gewoon werk voor me regelen. En dat lukte
. Dus als je wilt wil ik wel wat mensen voor je bellen in grunn
.
"Nee mevrouw, we hebben nu niks voor u, kijk maar op internet daar staan al onze vacatures, doei he"quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
geen werk vinden ja, maar onbemiddelbaar?
dwz dat je het uitzenbureau binnen komt en men meteen zoiets heeft van 'die vindt nooit een baan'?
Ja alles is nu anders maar ik wil je toch helpen om een baan te vinden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:55 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
In de jaren negentig 18 zijn en dan met behulp van je ouders een baantje krijgen is wel even wat anders dan 25(+) zijn in 2013 en het op eigen kracht proberen.
Met dit slappe excuus kun je in deze tijd van economische recessie echt niet meer aankomen. Vijf tot tien jaar geleden kon je een uitzendbureau binnenstappen en na een kort gesprekje met een baan weglopen, maar de laatste jaren zijn ze te bedonderd om even in de database te kijken en verwijzen ze je naar hun site.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:53 schreef Maanvis het volgende:
dwz dat je het uitzenbureau binnen komt en men meteen zoiets heeft van 'die vindt nooit een baan'?
Klopt, ze willen je niet eens altijd inschrijven want "we hebben toch niets".quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Met dit slappe excuus kun je in deze tijd van economische recessie echt niet meer aankomen. Vijf tot tien jaar geleden kon je een uitzendbureau binnenstappen en na een kort gesprekje met een baan weglopen, maar de laatste jaren zijn ze te bedonderd om even in de database te kijken en verwijzen ze je naar hun site.
Yup. Maar zodra je vertelt hoe of wat, krijg je geen kans. Ik ben soms te hoog opgeleid en mijn man heeft juist geen papieren. Drama, nu al. En we zijn net 2 dagen bezig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef Etcetera het volgende:
Maar wel allemaal vacatures bij het raam hebben hangen
ik werk nu wel via een uitzendbureau. De vacature stond 1 dag op de site. De volgende dag kon ik al op gesprek en werd ik aangenomen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef Etcetera het volgende:
Spookvacaturesquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef Etcetera het volgende:
Wat maakt het uit of je over 6 maanden een baan vind als je NU een bijbaan zoekt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
geen werk vinden ja, maar onbemiddelbaar?
Vaak zijn het oude vacatures die al lang vervuld zijn, maar dienen als lokkertje. Waarom weet ik ook niet, want als je al naar binnen stapt dan krijg je te horen dat je 'maar op de site moet kijken'.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:17 schreef Etcetera het volgende:
Als je concreet wat voor me hebt, graag. Maar mijn ervaring is dat je een nogal onrealistisch beeld hebt van wat... realistisch is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja alles is nu anders maar ik wil je toch helpen om een baan te vinden.
Ja, ooit stapte ik naar binnen naar aanleiding van zo'n papier voor het raam en wist de uzb-medewerker niet over welke vacature het ging. Ik moest hem de vacature aanwijzen, en kreeg toen te horen: "O dat. Ja, dat klopt niet meer."quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Vaak zijn het oude vacatures die al lang vervuld zijn, maar dienen als lokkertje. Waarom weet ik ook niet, want als je al naar binnen stapt dan krijg je te horen dat je 'maar op de site moet kijken'.
Gelet op de laatste uitspraak van de EU zal het alleen nog maar erger worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:42 schreef MolFan het volgende:
Goh verrassend http://www.vergoedingbijo(...)tijgen-exceptioneel/
Regering mag nu toch weleens gaan ingrijpen voordat we een Spanje 2.0 gaan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |