abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2013 @ 01:03:01 #276
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127310647
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 01:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik vind het heel apart om bij voorbaat al aan te nemen dat iemand zo zal gaan denken. En ms is iemand wel bereid op een gegeven moment te verhuizen. Kan me ook nog voorstellen dat bedrijven het juist als iets positiefs zien (wellicht i.c.m. andere kwaliteiten) "als iemand bereid is er zo ver voor te reizen moet hij de baan wel heel graag willen".
Dat zou opgaan als er niet zoveel werkloosheid was. Tegenwoordig zoekt men het steeds verder omdat men niet anders kan.
Maar in het geval dat je vanuit een baan solliciteert heb je natuurlijk wel gelijk, dan kan het wel positief werken. Maar als je vanuit maanden werkloos thuis zitten ineens gaat solliiteren op een uur afstand, dan winnen de vooroordelen het vaak toch en word je gewoon afgewezen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127311091
Ik vind zelf ook dat het ene uur reizen niet hetzelfde is als het andere. Als het betekent binnen dat uur 3x overstappen bus/trein/tram ofzo is dat een stuk onrustiger dan 1 lang stuk met de trein en werk op loopafstand van het station.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 07:59:40 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127314345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alleen als je met het OV gaat, toch?
nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deel
pi_127314621
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 01:16 schreef Modus het volgende:
Ik vind zelf ook dat het ene uur reizen niet hetzelfde is als het andere. Als het betekent binnen dat uur 3x overstappen bus/trein/tram ofzo is dat een stuk onrustiger dan 1 lang stuk met de trein en werk op loopafstand van het station.
Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.

Ik pas daarom voor een baan zonder parkeerplaats.
Of het moet zeer goed te doen zijn met het ov of per fiets.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 09:41:23 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127314884
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 09:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat haalt zeker uit vooral de kans op je overstap missen is enorm stressverhogend en dat 10 keer per werkweek.

Ik pas daarom voor een baan zonder parkeerplaats.
Of het moet zeer goed te doen zijn met het ov of per fiets.
er zitten hier genoeg mensen die 3 keer overstappen met liefde zouden aanvaarden.

Ergens voor passen is voor velen een luxe welke ze zich niet kunnen veroorloven
pi_127315404
Meld , per asap baan in de it noordkop of max amsterdam
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 10:32:43 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127315416
quote:
8s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:31 schreef Joene het volgende:
Meld , per asap baan in de it noordkop of max amsterdam
huh?
pi_127315444
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

huh?
ik whatsapp je ff
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 2 juni 2013 @ 11:32:28 #284
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127316325
Morgenmiddag weer een gesprek. Ben benieuwd!

Vandaag dus even alles klaarleggen en nog een beetje inlezen in het bedrijf en daar gaan we dan! :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 11:35:39 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127316389
Alles klaarleggen? Wat neem je mee dan?
  zondag 2 juni 2013 @ 11:52:59 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127316697
Standaard iets van mij. Gewoon mijn tas (met diploma's e.d.) en mijn kleding al uitkiezen :') Hoef ik morgen niet te stressen voor vertrek... :P :@
pi_127316847
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgenmiddag weer een gesprek. Ben benieuwd!

Vandaag dus even alles klaarleggen en nog een beetje inlezen in het bedrijf en daar gaan we dan! :)
Succes morgen!
Copthorne 2.0
pi_127316950
Vrijdag had mijn man 's ochtends gesolliciteerd naar een tijdelijke baan, ze hadden met spoed iemand nodig. Hij mocht gelijk langskomen, heeft al gezien wat hij dan zou moeten doen en zou wellicht maandag al kunnen beginnen. Die middag zouden ze bellen maar die kerel in kwestie moest alleen nog even overleggen. Goede hoop dus.
Mailen ze pas de volgende dag dat ze zoveel reacties hebben gehad dat ze niet te overhaast willen beslissen en nog even een paar dagen willen kijken. }:|
Ik vind dat toch wel erg valse hoop geven hoor. Nu hopen dat het maandag toch nog iets wordt.
pi_127317190
Na zo nu en dan meegelezen te hebben zal ik mezelf ook even melden in dit topic.

Ik ben nu al ruim een jaar werkeloos en het lukt me gewoon niet om werk te vinden (heb een opleiding en 10 jaar werkervaring als grafisch vormgever, maar op dit moment solliciteer ik op alles waar ik enigzins voor in aanmerking kan komen). Gemiddeld stuur ik 20-30 sollicitaties per maand en meer dan 3 gesprekken heeft dat nog niet opgeleverd. Het werkt erg depressing als je telefonisch nabelt en er blijken al meer dan 1000 reacties op dezelfde vacature te zijn geweest. Meest bizarre afwijzing was nadat ik had gesolliciteerd voor een koeriersfunctie voor een bedrijf in vis waarbij de enige eis was dat ik een B-rijbewijs moest hebben. Ben daar dus afgewezen omdat ik niet aan de functie-eisen voldeed (heb nu al 14 jaar een B-rijbewijs).

Eind Juli loopt m'n WW af, dus begin me nu wel heel erg zorgen te maken. Simpelweg omdat ik naast m'n huidige koopwoning ook nog een oud huis heb die ik vanwege de gecrashte huizenmarkt niet kwijt raak (heb deze nu verhuurd). Omdat m'n vriendin wél werkt (dierensector, zeer slecht betaald), ben ik bang dat ik niet in aanmerking kom voor een bijstandsuitkering.

Het maakt me dan ook echt geen reet uit wat voor werk ik moet doen, al is het vies werk, slecht betaald, nachtwerk, etc... als het maar IETS is.
  zondag 2 juni 2013 @ 12:39:34 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127317669
Ik ken een grafisch vormgever die zich heeft laten omscholen tot programmeur. Misschien ook iets voor jou? Schijnt via het UWV te kunnen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127317984
Ik ben geen taalnazi, maar dit soort zinnen in vacatureteksten irriteren me zó:
quote:
Vaardigheden
- je bent goed boekhoudkundig onderlegt (MBO+ niveau)
Ik heb dan de neiging om te reageren met een opmerking als "Met mij in uw team zullen dit soort fouten niet meer gemaakt worden."
pi_127318397
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Ik ken een grafisch vormgever die zich heeft laten omscholen tot programmeur. Misschien ook iets voor jou? Schijnt via het UWV te kunnen.
Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:53:51 #293
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_127330833
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:08 schreef WesCAddle het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan onder welke UWV je valt. Ik val onder de regio Rotterdam en hier is zo goed als niets mogelijk. Raar eigenlijk, als ik bijvoorbeeld in de regio Den Haag zat dan was het wél mogelijk geweest.
Daar is het geld ook al bijna 3 jaar op. Kijk eens naar dingen als codecademy, udacity en coursera ^O^
-weg-
  zondag 2 juni 2013 @ 20:49:07 #294
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_127333304
Wat betreft het reistijd- en rijbewijsgeneuzel hierboven:

Bij detacheringsbedrijven kom je zonder rijbewijs erg moeilijk binnen aangezien ze je overal willen kunnen inzetten. Dus ook bij moeilijk (met het ov, met fiets) bereikbare bedrijven. Ook als ze je nu meteen kunnen plaatsen, denken ze ook aan de toekomst.
Tenzij ze héél erg om je zitten te springen natuurlijk...maar daar moet je in deze tijden maar niet teveel op rekenen. :)

Het probleem geldt dus niet alleen voor, zoals genoemd, specifieke functies als commercieel medewerker buitendienst, maar voor vrijwel de gehele detacheringsbranche. (die je toch niet weg mag cijferen, wat je er ook van vindt)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_127335201
Zo! sollicitatie weer de deur uit. Deze zit op 10 minuten fietsen van mn huis, terwijl ik nu 1,5 uur moet reizen voor iets wat me niet helemaal ligt. Het zit ook nog op mn oude opleiding, dus hopen dat er een lampje gaat branden bij die mensen. Laten we hopen dat ik wordt uitgenodigd!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_127335999
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:24 schreef kipptje het volgende:
Zo! sollicitatie weer de deur uit. Deze zit op 10 minuten fietsen van mn huis, terwijl ik nu 1,5 uur moet reizen voor iets wat me niet helemaal ligt. Het zit ook nog op mn oude opleiding, dus hopen dat er een lampje gaat branden bij die mensen. Laten we hopen dat ik wordt uitgenodigd!!
Als je dat ook zo in je sollicitatiebrief hebt geschreven, zou ik er niet al te hard op rekenen.
pi_127336653

:').
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2013 @ 21:58:51 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127337119
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:50 schreef Modus het volgende:
[ afbeelding ]
:').
:')_!
pi_127337129
HBO om koffie te kunnen zetten... dafuq? :{
pi_127337440
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nee, (een deel van) je reiskosten kan je aftrekken. Mits je geen vergoeding van je werkgever krijgt. Vergoeding van de werkgever is in de regel net zo hoog als het af te trekken deel
Waar wordt hierbij de grens dan getrokken? Ik werk namelijk sinds kort en moet dagelijks 220 km per dag reizen. Reiskostenvergoeding is ¤130, met een eigen bijdrage van ¤60,-. Dus eigenlijk ¤70,- km vergoeding. Kan ik hiervoor dan ook nog geld terug vragen aan het eind van het jaar of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')