abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:22:37 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259556
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.
idd interesse.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127259738
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:31:49 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127259913
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:27 schreef vencodark het volgende:
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127260490
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent :).
Dat is het eerste wat je leert over cv's: zorg dat gaten verklaard worden of voorkom ze. :P Overigens heb ik geen gat maar een carrièreswitch.
pi_127260668
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
En toch zijn er nog steeds veel studenten die geen studiegerelateerd werk zoeken en denken dat het allemaal wel goed komt... Ik snap dat het niet bij alle studies mogelijk is om gerelateerd werk te doen, maar bij het gros wel.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:24:22 #231
378088 Senzune
Te gek voor woorden
pi_127265062
En ik mag mij hier ook weer melden. ;(
pi_127269657
Ik voelde het al aankomen, maar ik mag mij ook weer melden hier.
pi_127274411
Ik heb wel een beetje goed nieuws voor mezelf.

Was even afwachten wat ze gingen doen, nadat ik nu bijna 1 jaar bij het bedrijf werk. Helaas nog steeds wel als parttimer, maar ik hoef er gelukkig niet uit. Contract wordt per september weer verlengd, en gelukkig hou ik nu na lange tijd weer eens een baantje.

Maar merk wel dat het dit jaar echt lastig is. Vorig jaar rond deze tijd kon ik in principe bij 3 baantjes terecht, maar nu is het echt haast niet te doen om een bijbaantje erbij te vinden.

Zit ook toch weer te denken om weer naar school te gaan, maar ik twijfel gewoon heel erg over mijn leeftijd en of het allemaal wel gaat lukken. Ik zit een beetje met mijn leeftijd als ik weer naar het mbo zou gaan. HBO is voor nu echt nog te hoog gegrepen.
Qua geld gaat het op zich wel. Ik kan gelukkig dat bijbaantje blijven doen en als ik nog naar school zou gaan, dan zou ik nog 3 jaar stufi krijgen.
pi_127279370
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.

Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Dus dan kun je beter een baan "doortrekken" over een periode van werkloosheid? Ik ben onlangs 10 maanden werkloos geweest, daarvoor liep ik ergens "stage" (fulltime werken voor een onkostenvergoeding). Dan kan ik misschien in de toekomst doen alsof ik die 10 maanden of iig een deel daarvan ook stage heb gelopen.
Copthorne 2.0
pi_127282068
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had? :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?
Een lening afsluiten als werkloze? Succes :')
pi_127282239
Gaten in een cv zijn echt niet moeilijk op te vullen hoor.
Stel je hebt in 2009 ergens gewerkt en in 2010 niet en in 2011 weer wel lap je het toch gewoon over elkaar, zodat je bij bedrijf a tot 2010 hebt gewerkt en bij bedrijf b van 2010 tot 2011

Ligt misschien wel een beetje aan de sector waar je solliciteert maar je verweer dat zodra je aan een vast contract toe bent je eruit geknikkerd wordt klinkt heel aannemelijk hoor.
pi_127282311
Even mijn contract opgezocht en in tegenstelling tot wat mijn manager beweerde heb ik gelukkig nog tot 31 juli werk. (hij zei juni)

2 maanden om een nieuwe bijbaan te zoeken. Heb ook gezegd dat ik het wel raar vond dat ze wel weer vakantiekrachten zoeken, hij was daarvan niet op de hoogte en kon alleen maar zeggen dat ik er niet uit ging omdat ik slecht presteerde maar omdat ze moeten bezuinigen.

Lastig wel om de komende 2 maanden wel gewoon te gaan werken, weinig motivatie in ieder geval om harder te lopen dan nodig is. Maarja, ik kan beter een goede indruk achterlaten en het gewoon netjes afmaken. Ben wel nog van plan om zoveel mogelijk extra te werken en dat mocht gelukkig ook gewoon, beetje extra geld kan nooit kwaad. :') Want zelfs al kan ik per augustus direct ergens beginnen, je eerste loon laat toch altijd nog even op zich wachten.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2013 @ 13:58:26 #238
4530 crew  Crazy Harry
pi_127285618
Zijn er mensen die in Waalwijk willen werken?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_127286541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had? :?
Nee, tien jaar geleden werkte ik ook al, maar ivm een ongeluk en bijkomende revalidatie heb ik bijna een jaar niet kunnen werken. Toendertijd ook in financiele problemen gekomen omdat de UWV arts vond dat ik wel kon werken, ondanks dat ik nooit bij hem ben geweest, in het gips zat en twee operaties heb moeten ondergaan. Klootzakken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-06-2013 14:35:25 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:50:45 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127287057
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.

quote:
Een lening afsluiten als werkloze? Succes :')
Bij je ouders of bij je vrienden die trant moet je dan in denken.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juni 2013 @ 15:34:28 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127288369
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:44:32 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127293748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
Dat klopt absoluut, maar zonder rijbewijs ben je echt beperkt in je actieradius en maak je echt veel minder kans op een baan. Ik schat dat de mensen zonder rijbewijs maar de helft van de kans hebben op een baan dan de mensen met rijbewijs, bij gelijk opleidingsniveau en werkervaring. In het geval van Molfan zou ik geld lenen voor ene rijbewijs bij vrienden of familie, en de belofte om dit terug te betalen zodra ie een baan heeft. Met het salaris van een account manager is dit immers zo voor elkaar (3 of 4 maanden terugbetaaltijd).

Mijn werk zit ook op een industrieterrein. Zonder rijbewijs maak je echt amper kans op een baan bij ons, aangezine je dan de grootste problemen hebt om op tijd op je werk te komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127297490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?
pi_127297590
Het belang van een rijbewijs wordt hier ook wel weer overschat hoor. Ja, het is handig en ja, het is voor sommige functies onmisbaar. Bij sommige bedrijven wordt dan weer het gebruik van het OV gestimuleerd of zijn er fietsregelingen voor het personeel.
Dat je de helft minder kans hebt zonder rijbewijs lijkt me dan ook schromelijk overdreven. Voor veel beroepen zal het sowieso niet uitmaken. Enig idee hoeveel miljoenen woon-werk-kilometers er dagelijks met de trein gemaakt worden?

Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
pi_127298170
Het probleem van nu is dat veel werkgevers helemaal geen reiskosten willen vergoeden, dus dan maakt het niet zoveel uit of je een auto hebt of dat je afhankelijk bent van het ov, aangezien je al afgewezen wordt als je buiten de vestigings-plaats woont van het bedrijf. Een rijbewijs is handig, maar er zijn ook een hoop extra kosten aan verbonden, zoals bv verzekering, wegenbelasting, apk, onderhoud etc.. Kosten die werkzoekenden er misschien helemaal niet bij kunnen hebben.
pi_127298346
Ik heb nu net een nieuwe baan en ik krijg inderdaad geen reiskostenvergoeding terwijl het wel elke dag 130km is wat ik afleg }:|

Ik heb de overuren die ik maak dan ook nodig om mijn reiskosten en onderhoud aan de auto te compenseren :N

Maar goed, alles beter dan thuis zitten ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
...

Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Ik heb mij ook in de schulden gestoken voor een rijbewijs en auto.

Totale schade incl auto: ¤2500,-

maar ik heb nu wel werk.
pi_127298413
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Copthorne 2.0
pi_127298904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Dat is ook weer erg kort door de bocht. Als je naar een bedrijven of industrieterrein moet waar geen OV naar toe gaat, rekenen de werkgevers je vaak wel degelijk af op het wel of niet hebben van een rijbewijs. Of je moet op fietsafstand wonen, maar dat is lang niet altijd zo.

De baan die ik nu heb, had ik ook niet gekregen als ik geen rijbewijs had. En het is op slechts 15 km afstand, maar zonder OV verbindingen.
pi_127300912
Ik vind 15 km fietsafstand hoor :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:43:35 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127301411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Ken nog vele andere functies, zoals in de thuiszorg, de consultancy, en en vele adviseursfuncties. Zelfs als regiomanager van een uitzendbureau heb je er een nodig, of teamleider in de schoonmaak ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')