idd interesse.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zit waarschijnlijk ook een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid bij.
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bentquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:27 schreef vencodark het volgende:
Natuurlijk en ze mogen er ook zeker naar vragen.
Dat is het eerste wat je leert over cv's: zorg dat gaten verklaard worden of voorkom ze.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies. Onzekere mensen zouden dat dan weglaten en dan afgewezen worden ivm gatenkaascv en dan hier komen klagen dat ze geen werk kunnen vinden. Maar het siert je dat je het gewoon eerlijk zegt en er open over bent.
En toch zijn er nog steeds veel studenten die geen studiegerelateerd werk zoeken en denken dat het allemaal wel goed komt... Ik snap dat het niet bij alle studies mogelijk is om gerelateerd werk te doen, maar bij het gros wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Scholieren en pas afgestudeerden hebben het ook moeilijk, aangezien zij nog niet de werkervaring hebben die vaak wordt gevraagd. Tegenwoordig hebben bedrijven toch liever iemand die al kennis van zaken heeft ipv iemand die ze vanaf het begin moeten inwerken.
Dus dan kun je beter een baan "doortrekken" over een periode van werkloosheid? Ik ben onlangs 10 maanden werkloos geweest, daarvoor liep ik ergens "stage" (fulltime werken voor een onkostenvergoeding). Dan kan ik misschien in de toekomst doen alsof ik die 10 maanden of iig een deel daarvan ook stage heb gelopen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is alleen als je geen sluitend verhaal hebt, maar de meeste potentiele werkgevers vragen niet eens door over de duur van een baan bij een sollicitatiegesprek.
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ze wel heel erg interessant vinden zijn gaten in je cv. Ik word zelfs nu nog geconfronteerd met een gat in mijn cv wat al een decennia terug is. Om de één of andere reden is dat ontzettend belangrijk voor hun waarom ik tien jaar geleden een jaar niet heb gewerkt...
Een lening afsluiten als werkloze? Succesquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anyway, is er echt geen mogelijkheid voor jou om je rijbewijs te halen? Is het mogelijk dat je daarvoor ergens geld leent?
Nee, tien jaar geleden werkte ik ook al, maar ivm een ongeluk en bijkomende revalidatie heb ik bijna een jaar niet kunnen werken. Toendertijd ook in financiele problemen gekomen omdat de UWV arts vond dat ik wel kon werken, ondanks dat ik nooit bij hem ben geweest, in het gips zat en twee operaties heb moeten ondergaan. Klootzakken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:34 schreef TeleportingKing het volgende:
Dat vind ik erg vreemd. Tien jaar geleden zat je op school / studeerde je, neem ik aan? En nu word je ermee geconfronteerd dat je een jaar geen bijbaantje had?
Bij je ouders of bij je vrienden die trant moet je dan in denken.quote:Een lening afsluiten als werkloze? Succes
Dat klopt absoluut, maar zonder rijbewijs ben je echt beperkt in je actieradius en maak je echt veel minder kans op een baan. Ik schat dat de mensen zonder rijbewijs maar de helft van de kans hebben op een baan dan de mensen met rijbewijs, bij gelijk opleidingsniveau en werkervaring. In het geval van Molfan zou ik geld lenen voor ene rijbewijs bij vrienden of familie, en de belofte om dit terug te betalen zodra ie een baan heeft. Met het salaris van een account manager is dit immers zo voor elkaar (3 of 4 maanden terugbetaaltijd).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een rijbewijs is wel redelijk essentieel, zeker als je een commerciële functie ambieert. Maar ja, met een Ov. Jaarkaart op zak en veel kosten voor de studie zullen vele studenten zich wel 2 keer bedenken voor ze aan hun rijbewijs gaan beginnen. De kosten daarvoor zijn tegenwoordig ook niet echt lullig te noemen.
Goed, maar denk jij dat mensen die serieus carriere willen maken na hun afstuderen erop afgerekend worden dat ze een jaar minder bij de Mac hebben gewerkt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Men heeft tegenwoordig ook nog steeds liever aanpakkers, die al vanaf hun 16e een bijbaan hebben totdat ze afgestudeerd zijn.
Ik heb mij ook in de schulden gestoken voor een rijbewijs en auto.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:27 schreef TeleportingKing het volgende:
...
Dat MolFan wordt geadviseerd om zich in werkloze situatie in de schulden te steken om rijlessen, laat staan een auto, te kunnen betalen, lijkt me dan ook niet zo'n goed plan.
Dat is ook weer erg kort door de bocht. Als je naar een bedrijven of industrieterrein moet waar geen OV naar toe gaat, rekenen de werkgevers je vaak wel degelijk af op het wel of niet hebben van een rijbewijs. Of je moet op fietsafstand wonen, maar dat is lang niet altijd zo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Ken nog vele andere functies, zoals in de thuiszorg, de consultancy, en en vele adviseursfuncties. Zelfs als regiomanager van een uitzendbureau heb je er een nodig, of teamleider in de schoonmaak ofzo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Copthorne het volgende:
Alleen voor bepaalde functies, zoals commercieel medewerker buitendienst, heb je een rijbewijs nodig. Verder is het hebben van een rijbewijs niet relevant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |