abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126982950
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:14 schreef zyx1981 het volgende:
Dit is hoe Wim Vloet is: http://jurgenswart.wordpr(...)gen-gevangenisstraf/

Negen maanden de bak in moeten wegens intimidatie, geweld en het bedreigen van zowel huurders als ambtenaren. Een groepje van 5 huurders moesten inbreken in hun eigen huis, om zo hun bezittingen veilig te kunnen stellen. Andere huurders (studenten!) zijn met geweld hun kamer uit gejaagd, om de meest belachelijke redenen.

Filmpje van een van de ergste pandjesbazen van ons land:
Zeg eens eerlijk, tegenstanders van dat o zo erge kraken. Zijn figuren als Vloet dan echt jullie helden? Het gaat meer dan alleen om kraken; het gaat ook om veilig kunnen wonen en het handhaven van huurrecht. Dat is waarom dit soort randdebielen moeten worden aangepakt. Het enige element wat helaas door velen wordt uitgelicht, is het gekraak. En dat is jammer.
Het probleem van die man is dat hij zijn huurders slecht behandeld. Niet omdat hij iets bezit.
pi_126982973
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een wietplantage zou wel handig zijn.
Mijn naam is haas. O-)
pi_126983111
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:14 schreef zyx1981 het volgende:
Dit is hoe Wim Vloet is: http://jurgenswart.wordpr(...)gen-gevangenisstraf/

Negen maanden de bak in moeten wegens intimidatie, geweld en het bedreigen van zowel huurders als ambtenaren. Een groepje van 5 huurders moesten inbreken in hun eigen huis, om zo hun bezittingen veilig te kunnen stellen. Andere huurders (studenten!) zijn met geweld hun kamer uit gejaagd, om de meest belachelijke redenen.

Filmpje van een van de ergste pandjesbazen van ons land:
Zeg eens eerlijk, tegenstanders van dat o zo erge kraken. Zijn figuren als Vloet dan echt jullie helden? Het gaat meer dan alleen om kraken; het gaat ook om veilig kunnen wonen en het handhaven van huurrecht. Dat is waarom dit soort randdebielen moeten worden aangepakt. Het enige element wat helaas door velen wordt uitgelicht, is het gekraak. En dat is jammer.
ik geloof meteen dat het een naar mannetje is... maar dat is niet de discussie hier is het? huurrecht is ook niet echt aan de orde als het gaat om krakers aangezien krakers geen huur betalen... anti krakers wel maar die krijgen een hoop ruimte voor weinig geld met als nadeel dat ze het risico lopen er snel weer uit te moeten
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:24:41 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_126983189
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:40 schreef NomanIW het volgende:
Heeft er niets mee te maken. Een overheid kan gewoon wetten maken die ervoor zorgen dat sommig bezit op een bepaalde manier aangewend moet worden. Niets raars aan.
Jawel, dat is heel raar. Een overheid dient zich helemaal niet te bemoeien met wat mensen met hun eigen bezit doen.

Die huisbaas mag een eikel zijn, maar two wrongs don't make a right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:33:24 #205
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126983470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik geloof meteen dat het een naar mannetje is... maar dat is niet de discussie hier is het? huurrecht is ook niet echt aan de orde als het gaat om krakers aangezien krakers geen huur betalen... anti krakers wel maar die krijgen een hoop ruimte voor weinig geld met als nadeel dat ze het risico lopen er snel weer uit te moeten
dat klopt niet helemaal, na het kraakverbod heeft een rechter bijvoorbeeld gezegd dat amsterdam niet zomaar mensen op straat mag zetten. je hebt gewoon rechten, zelfs als illegale kraker.
pi_126983542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel, dat is heel raar. Een overheid dient zich helemaal niet te bemoeien met wat mensen met hun eigen bezit doen.
Daar ben ik het dan wel weer mee oneens. Natuurlijk mag de overheid ingrijpen als de rest van de samenleving last krijgt van het gedrag van een andere burger, en dat is met bezitsvorming niet veel anders. Als een huisbaas z'n huurders slecht behandeld, dan mag de overheid daar wat aan doen van mij.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:38:06 #207
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126983601
quote:

[..]

dat is meer gewoon jouw mening dan realiteit. jij vindt dat bezit heilig is, maar in een land als nederland is dat dus niet aan de orde. gelukkig.
de gemeente kan voorkomen dat monumenten verkrotten, dat buurten wegkwijnen door speculatie. alleen doen ze dat vaak niet, en daarom is kraken ooit begonnen. om het af te dwingen.
en in de jaren 80, toen speculatie en woningnood en enorm probleem waren, konden krakers dan ook op veel sympatie van de buurten rekenen. door speculatie zagen zij hun huisenprijzen dalen en hele buurten naar de klote gaan. denk amerikaanse ghettos. je koopt huizen, de buurt gaat kaopt, en als projectontwikkelaars nieuwbouw willen, kunnen ze hoge grondprijzen eisen. dat is een manier om veel geld te verdienen.
pi_126983643
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat klopt niet helemaal, na het kraakverbod heeft een rechter bijvoorbeeld gezegd dat amsterdam niet zomaar mensen op straat mag zetten. je hebt gewoon rechten, zelfs als illegale kraker.
dat vindt ik echt belachelijk... niet dat ik graag zie dat mensen op straat komen te staan om wat voor reden, maar het is natuurlijk belachelijk dat iemand zijn eigendom niet kan gebruiken omdat er iemand zonder zijn toestemming inzit :{ vind je niet?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_126983883
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:
dat is meer gewoon jouw mening dan realiteit. jij vindt dat bezit heilig is, maar in een land als nederland is dat dus niet aan de orde. gelukkig.
ok dus als ik jouw auto "leen" en je moet naar de rechter stappen om je eigen auto te claimen en die rechter zegt sorry maar hij woont in die auto en je mag hem niet op straat zetten dan wil ik weleens zien hoe hard jij gaat janken
quote:
de gemeente kan voorkomen dat monumenten verkrotten, dat buurten wegkwijnen door speculatie. alleen doen ze dat vaak niet, en daarom is kraken ooit begonnen. om het af te dwingen.
en in de jaren 80, toen speculatie en woningnood en enorm probleem waren, konden krakers dan ook op veel sympatie van de buurten rekenen. door speculatie zagen zij hun huisenprijzen dalen en hele buurten naar de klote gaan. denk amerikaanse ghettos. je koopt huizen, de buurt gaat kaopt, en als projectontwikkelaars nieuwbouw willen, kunnen ze hoge grondprijzen eisen. dat is een manier om veel geld te verdienen.
noted :{ maar volgens mij leven we nu in 2013 :{
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:46:43 #210
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126983899
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat vindt ik echt belachelijk... niet dat ik graag zie dat mensen op straat komen te staan om wat voor reden, maar het is natuurlijk belachelijk dat iemand zijn eigendom niet kan gebruiken omdat er iemand zonder zijn toestemming inzit :{ vind je niet?
wonen is nou eenmaal een recht, een mensenrecht zelfs.
pi_126983937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

fantastisch en heel goed maar dat betekend niet dat iemand zomaar ergens mag wonen in iemand anders zijn eigendom! daar hebben we opvanghuizen voor en crisis opvang en weet ik wat nog meer
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:50:06 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_126984004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Maar geen recht om dan maar het bezit van een ander af te pakken.

Voeding is ook een mensenrecht, maar dat betekent nog niet dat je de AH binnen mag lopen om een brood mee te nemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_126984111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Wanneer diegene zijn eigendom gebruikt dan wordt het ook niet gekraakt.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:25 #214
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_126984141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ze zitten daar goedkoop? Rot toch op man. :') Ze hebben nieuwe vloeren, een nieuw dak, schilderwerk, nieuwe leidingen/bedradingen aangelegd om het weer bewoonbaar te maken. Allemaal op eigen kosten. En dan roep jij dat die krakers graag goedkoop op de 1e rang zitten. _O-
pi_126984180
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:50 schreef Janneke141 het volgende:

Voeding is ook een mensenrecht, maar dat betekent nog niet dat je de AH binnen mag lopen om een brood mee te nemen.
Er was een bisschop die daar anders over dacht.
pi_126984249
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wanneer diegene zijn eigendom gebruikt dan wordt het ook niet gekraakt.
ahhh dus als jij je auto niet gebruikt mag ik deze gewoon kraken en gebruiken :?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:56:53 #217
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_126984252
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ze zitten daar goedkoop? Rot toch op man. :') Ze hebben nieuwe vloeren, een nieuw dak, schilderwerk, nieuwe leidingen/bedradingen aangelegd om het weer bewoonbaar te maken. Allemaal op eigen kosten. En dan roep jij dat die krakers graag goedkoop op de 1e rang zitten. _O-
Als je het kleine detail genaamd 'het pand' niet betaalt zit je alsnog spotgoedkoop te wonen, ja.
Dit, dus.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:59:18 #218
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_126984334
quote:

[..]

En ook jij komt op het dommemensenbankje. Een van die panden is een rijksmonument, een stadskasteel uit 1302. Dat verplicht Wim Vloet tot het uitvoeren van herstelwerkzaamheden, wat hij altijd heeft nagelaten. De krakers hebben de noodzakelijk herstelwerkzaamheden wél uitgevoerd, op eigen kosten. Hiernaast, als je een pand verhuurd aan studenten, is op hen het huurrecht van toepassing. Een verhuurder heeft op die manier heel veel plichten (onderhoud, veilig wonen mogelijk maken, etc) en maar weinig rechten (huur innen). Als je iets bezit, wil dat nog niet zeggen dat je onder alle omstandigheden geen plichten hebt. Laat je een jaren 80 woning of jaren 90 kantoorpand leegstaan, dan overtreed je de monumenten- en huurwet inderdaad niet.
pi_126984336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ahhh dus als jij je auto niet gebruikt mag ik deze gewoon kraken en gebruiken :?
Als die al minimaal een jaar ongebruikt op de parkeerplaats staat en je betaalt er geen cent voor dan wordt die afgesleept ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2013 13:59:45 ]
pi_126984340
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

ja want als je kijkt naar de hoeveelheid kubieke meters die ze hebben en naar de prijzen dan is dat veel en veel lager dan normale huurprijzen.

het risico is echter dat ze er snel weer uit moeten dus als ze veel geld en energie in die plek stoppen en ze moeten er snel uit wiens fout is dat dan?

grappig hoe jullie alle tekortkomingen van krakers bij iedereen neerlegt behalve bij de krakers :{
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:01:10 #221
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126984389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

fantastisch en heel goed maar dat betekend niet dat iemand zomaar ergens mag wonen in iemand anders zijn eigendom! daar hebben we opvanghuizen voor en crisis opvang en weet ik wat nog meer
de uitspraak was geloof ik ook dat ze wel mogen worden uitgezet, maar dat er dan vervangende woonruimte moet komen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:01:58 #222
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126984411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar geen recht om dan maar het bezit van een ander af te pakken.

nee klopt, kraken mag ook niet meer. maar als je erin zit, heb je wel wat rechten dus, als mens.
pi_126984517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee klopt, kraken mag ook niet meer. maar als je erin zit, heb je wel wat rechten dus, als mens.
Het blijft een lastige materie dat wonen, helemaal nu er steeds meer huizeneigenaren failliet gaan.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:05:38 #224
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_126984535
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als die al minimaal een jaar ongebruikt op de parkeerplaats staat en je betaalt er geen cent voor dan wordt die afgesleept ja.
Dus is het nog altijd een taak van de overheid om zich te bekommeren om dit soort zaken, en niet die van burgers.
Dit, dus.
pi_126984567
quote:

[..]

Dus het is belangrijker dat een.huisbaas speculeert dan dat er afdoende huisvesting is voor de burger?

Vind ik veel vreemder. Uiteraard kun je die man niet dat huis afhandig maken zonder vergoeding, en zou je daarna pas de wetten aanpassen. Maar jouw overtuiging dat eigendomsrecht door god of een andere boven alle mensen staande macht is gegeven deel ik niet, en daarom ben ik het niet met je eens.

Eerst zaken op orde brengen, daarna mag je lekker speculeren met zaken die geen andere begeleiding behoeven.

Let wel: het pand is nog steeds eigendom van die man, en tenzij de gemeente hem uitkoopt blijft het dat ook. Ik zeg niet dat je maar kunt jatten wat je wil.omdat.de eigenaar een eikel.is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')