Welke behoefte zou de One dan moeten vervullen? Het is niet echt een alles-in-1 apparaat en inspelen op het tv-gebeuren is sowieso een beetje achterhaald, aangezien de consument tegenwoordig liever de tv-programma's en dergelijke overal beschikbaar heeft (op de iPad en gsm bijvoorbeeld) op het moment dat zij het willen zien.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:16 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap dat dat als argument aan wordt gevoerd, maar in de wereld van marketing wordt altijd ingespeeld op latente behoeftes, zo wordt een product ook in de markt gezet. Dat zijn risico's die je neemt als ondernemer, maar keer op keer wordt bewezen dat het aanbieden van "nieuwe" technologie die mensen nog niet hebben juist zorgt voor hogere verkopen dan dat men het maar laat staan 'omdat ze het niet nodig hebben'.
Wij lopen nu allemaal met smartphones (ook al was er nauwelijks 3G in de begindagen van de smartphone), kochten massaal HDTV's, ook al was er nog geen HDTV-kanaal te verkrijgen en had vrijwel niemand digitale TV. Ook de komst van Google Glass is een goed voorbeeld van het vervullen van latente behoeftes.
Zolang technologie bewijst dat het je leven makkelijker maakt, dan verkoopt het wel. Dat is duidelijk waar ze nu op inspelen. Of deze gok werkt kan je niet voorspellen.
Hoeveel data verkeer je smartphone verbruikt is aan de consument zelf. Je kunt je internetverbinding uitzetten, gebruik je geen dataverkeer maar kun je wel prima bellen en smssen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is aan de consument om te bepalen. Ze zullen het niet in de verkoopbrochure zetten. Maar dat je smartphone veel dataverkeer gebruikt is ook geen selling point. Dat je voor je HDTV digitale TV moet ontvangen of toch eigenlijk een Blu-Ray speler moet hebben staat ook niet in de folders. Dat je op je Apple niet zomaar alles kunt installeren wordt ook niet vermeld.
De marketingafdeling zal alle fantastische voordelen aanhalen en die paar nadelen die hier zijn genoemd maken in eerste instantie voor de "domme consument" niet zoveel uit. De tijd zal het leren.
Het ding heeft gewoon een OS, dus je kan nieuwe features uit blijven rollen. Ik twijfel er niet aan dat het apparaat wel voor bepaalde functies (behalve gaming) veel gebruikt gaat worden. Welke functies nu precies succesvol worden en welke floppen, dat bepaalt de consument. Heel veel mensen hebben getwijfeld aan de behoefte aan HDTV's. Maar als er niks anders in de schappen ligt, dan gaat men het vanzelf onmisbaar vinden. Dat is wat marketing doet, jou iets laten willen wat je eigenlijk niet wilt.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:21 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Welke behoefte zou de One dan moeten vervullen? Het is niet echt een alles-in-1 apparaat en inspelen op het tv-gebeuren is sowieso een beetje achterhaald, aangezien de consument tegenwoordig liever de tv-programma's en dergelijke overal beschikbaar heeft (op de iPad en gsm bijvoorbeeld) op het moment dat zij het willen zien.
Ik heb meer het idee dat ze al vanaf de eerste xbox een visie hadden, namelijk het 'veroveren' van de huiskamer, maar nu het zover is is dat idee wat achterhaald door de opkomst van tablets en dergelijke.
Maar dat gezegd zijnde kunnen de games waarschijnlijk wel een hoop goed maken, dus na de E3 kan alles er een stuk anders uitzien.
Klopt, maar waarom zou je deze apparaten kopen als je de unique selling points niet interessant vindt? Dan koop je gewoon een oude Nokia, of doe je het met je oude beeldbuistelevisie.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:38 schreef peleetje het volgende:
[..]
Hoeveel data verkeer je smartphone verbruikt is aan de consument zelf. Je kunt je internetverbinding uitzetten, gebruik je geen dataverkeer maar kun je wel prima bellen en smssen.
Je hebt geen blu-ray of digitale tv nodig om je HDTV te kunnen gebruiken. Ook met analoge tv of een dvd speler kun je prima tv kijken.
De primaire functies werken no matter what.
Alleen digitaal zijn ze meestal duurder dan fysiek.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:08 schreef SToRM81 het volgende:
Ik ben ook niet voor, maar als er een moment is om het door te voeren dan is het nu, aangezien de concurrent het ook doet. Doen ze het niet en MS wel, dan kunnen ze natuurlijk op dat vlak wel een voorsprong nemen.
Ik snap eigenlijk niet dat ze er nu nog zo'n groot probleem van maken, aangezien fysieke games sowieso meer en meer terrein lijken te verliezen. Op de PS3 kun je nu ook al nagenoeg elke game digitaal kopen.
Als al dit gedoe niet waar is (of 'wel meevalt'), dan is dat een last minute-verandering vanwege de negatieve kritiek die men krijgt. Er is overigens al bevestigd dat je moet betalen voor de heractivatie van tweedehands games, dat je online moet zijn om de zoveel tijd én dat de Xbone niet regiovrij is. Dus die damage control van een aantal users hier is ook een beetje naïef.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Grootste fout is een presentatie waarbij er na afloop eigenlijk meer nuances zijn dan duidelijkheden. Ook was een techdemo geen gek idee geweest...
Nu jankt heel gamend internet dat het zo'n kutconsole is terwijl het uiteindelijk echt wel mee zal vallen.
Het is een illusie dat het ene platform het wel doet en het andere niet als het aankomt op multi-platformtitels.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als al dit gedoe niet waar is (of 'wel meevalt'), dan is dat een last minute-verandering vanwege de negatieve kritiek die men krijgt. Er is overigens al bevestigd dat je moet betalen voor de heractivatie van tweedehands games, dat je online moet zijn om de zoveel tijd én dat de Xbone niet regiovrij is. Dus die damage control van een aantal users hier is ook een beetje naïef.
Oh, dat geloof ik ook wel. Hoe meer ik lees en erover nadenk, hoe zekerder ik ben dat PS4 ook dezelfde 'features' krijgt.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is een illusie dat het ene platform het wel doet en het andere niet als het aankomt op multi-platformtitels.
De PS4 gaat dezelfde trucjes flikken maar heeft er andere methoden voor. Nintendo niet, magoed, dat ding verkoopt ook als een trein
Heractivatie en always online alleen in wat losse interviews (die elkaar tegenspreken), zolang er nog geen echt officieel statement naar buiten wordt gebracht kun je er nog weinig over zeggen.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als al dit gedoe niet waar is (of 'wel meevalt'), dan is dat een last minute-verandering vanwege de negatieve kritiek die men krijgt. Er is overigens al bevestigd dat je moet betalen voor de heractivatie van tweedehands games, dat je online moet zijn om de zoveel tijd én dat de Xbone niet regiovrij is. Dus die damage control van een aantal users hier is ook een beetje naïef.
Heractivatie voor een fee is allerminst zeker, zaterdag las ik nog een bericht die het allemaal weer ontkrachtte.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik snap het wel, mensen willen zo snel mogelijk alles weten en zekerheid, en zeker MS heeft de domme ofut gemaakt door wel naar dingen te hinten en geen zekerheid te bieden, ja dan gaan mensen inderdaad los met hun gedachten (die overigens best waar kunnen zijn, daar niet van)quote:Op maandag 27 mei 2013 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heractivatie voor een fee is allerminst zeker, zaterdag las ik nog een bericht die het allemaal weer ontkrachtte.
Ik zie het ook niet als damage control, maar ik begrijp gewoon niet waar al deze voorbarige fuss vandaan komt. Dat was met de PS4-presentatie net zo, en met al die andere console-aankondigen in het verleden. Daar heb ik mij altijd al aan gestoord.
Zou dat niet de bedoeling zijn? Gewoon om te kijken hoe er gereageerd wordt?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:05 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Ik snap het wel, mensen willen zo snel mogelijk alles weten en zekerheid, en zeker MS heeft de domme ofut gemaakt door wel naar dingen te hinten en geen zekerheid te bieden, ja dan gaan mensen inderdaad los met hun gedachten (die overigens best waar kunnen zijn, daar niet van)
MAar dan hebben ze er alsnog niet goed over na gedacht. E3 zou centraal gaan staan om de games, maar nu gaan ze dus ineens ook informatie vrijgeven over regelingen etc. etc.? Spreekt erg tegen moet ik zeggen.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:15 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zou dat niet de bedoeling zijn? Gewoon om te kijken hoe er gereageerd wordt?
De xbox one presentatie was behoorlijk strak in elkaar gezet en ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er zulke domme fouten worden gemaakt. Als je dit soort gespeculeer wilt voorkomen kan je heel simpel als antwoord geven ''wait for E3''.
De presentatie heeft duidelijk gemaakt hoe Microsoft met de xbox one de toekomst in wilt en ze hebben wat tegenstrijdigheden/ halve informatie mbt games naar buiten gegooid wetende dat de E3 3 weken later plaats vindt. Gamers/publiek vergeet snel dus als ze met een strakke E3 presentatie komen is al het gezeik van die periode vergeten. Deze periode kan je dan prima gebruiken om te peilen hoe er gereageerd wordt op bv. 2e hands games enz.
quote:Microsoft Files Dispute Against Current Owner of XboxOne.com
"Microsoft might have one of the most talked-about products at the moment with the Xbox One, but would you believe it doesn't own the rights to the most obvious domain name to accompany it? Domain squatting is a real issue for companies about to launch a new product. If they register a domain before the official launch, people can find that and subsequently ruin the company's surprise.
This particular case is different, however. The domain name wasn't registered just the other day. Instead, a UK resident registered the name XboxOne.com in December of 2011, long before Microsoft itself even likely had a definitive name for its upcoming console. So, what can a company do in this instance? File a dispute with the National Arbitration Forum, an ICANN-approved organization that specializes in dealing with these sorts of matters."
Denk niet dat ze het zo hadden aan hoeven pakken om te weten wat de reactie van de core crowd/journalisten zou zijn, iedereen kan weten dat als je 2e hands afschaft of verandert mensen gaan zeiken en moord en brand roepen...quote:Op maandag 27 mei 2013 16:15 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zou dat niet de bedoeling zijn? Gewoon om te kijken hoe er gereageerd wordt?
De xbox one presentatie was behoorlijk strak in elkaar gezet en ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er zulke domme fouten worden gemaakt. Als je dit soort gespeculeer wilt voorkomen kan je heel simpel als antwoord geven ''wait for E3''.
De presentatie heeft duidelijk gemaakt hoe Microsoft met de xbox one de toekomst in wilt en ze hebben wat tegenstrijdigheden/ halve informatie mbt games naar buiten gegooid wetende dat de E3 3 weken later plaats vindt. Gamers/publiek vergeet snel dus als ze met een strakke E3 presentatie komen is al het gezeik van die periode vergeten. Deze periode kan je dan prima gebruiken om te peilen hoe er gereageerd wordt op bv. 2e hands games enz.
of het bied niets als je een slechte internetverbinding hebt.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:37 schreef CaasS het volgende:
DE XBOX ONE CLOUD IS ALMACHTIG. MICROSOFT HEEFT NAMELIJK LATEN WETEN DAT DE CLOUD DRIE KEER ZOVEEL CPU EN OPSLAG BIEDT DAN DE CONSOLE ZELF.
De cloud van Xbox One biedt hetzelfde als drie Xbox One consoles. Dat wil zeggen dat de Xbox One drie keer meer CPU en opslagcapaciteit heeft dan er in de kern van de console aanwezig is. Dit is cruciaal voor developers voor Microsoft’s nieuwe console volgens Jeff Henshaw, manager of Xbox Incubation and Prototyping:
[FOR EVERY XBOX ONE] WE'RE PROVISIONING THE CPU AND STORAGE EQUIVALENT OF THREE XBOX ONES ON THE CLOUD. WE'RE DOING THAT FLAT OUT SO THAT ANY GAME DEVELOPER CAN ASSUME THAT THERE'S ROUGHLY THREE TIMES THE RESOURCES IMMEDIATELY AVAILABLE TO THEIR GAME, SO THEY CAN BUILD BIGGER, PERSISTENT LEVELS THAT ARE MORE INCLUSIVE FOR PLAYERS. THEY CAN DO THAT OUT OF THE GAME
Maar er is een extra apparaat voor nodig voor de tv functies en hoe interessant zijn de functies van de Xbox als veel moderne tv's bijna dezelfde functies bieden?quote:Op maandag 27 mei 2013 16:31 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het zo hadden aan hoeven pakken om te weten wat de reactie van de core crowd/journalisten zou zijn, iedereen kan weten dat als je 2e hands afschaft of verandert mensen gaan zeiken en moord en brand roepen...
Denk wel dat ze hadden gedacht dat het TV-idee heel erg aan zou slaan, zoals je al zegt: presentatie is heel wat werk in gestopt en er lag HEEL duidelijk de nadruk op TV. Maar de backlash om used games ed, daar is gewoon niet goed over nagedacht.
Geen idee, ik heb hem nog niet. Maar mijn TV is niet zo snel met schakelen, en meerdere dingen tegelijk weergeven. Sterker nog, dat SmartTV van Samsung is niet vooruit te fikken.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:47 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar er is een extra apparaat voor nodig voor de tv functies en hoe interessant zijn de functies van de Xbox als veel moderne tv's bijna dezelfde functies bieden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |