Mensen die patat zeggen kunnen hier niet tegen opquote:Op maandag 3 juni 2013 17:53 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frituurpan
past dit wel in je pocket dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:44 schreef ntm het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop toch echt over 2 jaar mijn master in de pocket te hebbenMaar snackbar voor altijd in m'n hart
Is dat zo, of komt het jou in dit geval toevallig niet uit?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:08 schreef very het volgende:
[..]
Dit gaat wel iets verder dan de vergelijking die jij nu maakt
Ja en onze patat/friet heet in het Frans ook wel patates frites.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Onze Noordzee heet in het Engels ook North Sea en in het Duits : Nordsee. Ik zie geen probleem.
En de middellandse zee is inderdaad eigenlijk een meer. Dat zeggen we in NL Fout.
ja, dat is anders ja. Iets totaal anders zelfs.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Is dat zo, of komt het jou in dit geval toevallig niet uit?
Frans: mer
Duits: meer
Spaans: mar
Italiaans: mare
Sloveens: morje
Roemeens: mare
Latijn: mare
Maar dat is anders natuurlijk.
Oftewel: gefrituurde aardappelquote:Ja en onze patat/friet heet in het Frans ook wel patates frites.
Moet ook altijd huilen van binnen als mensen tegen me zeggen doe maar een frietje met frietsaus, zeg gewoon mayonaise, plsquote:
Herkenbaar. Of yogonaise zeggenquote:Op maandag 3 juni 2013 17:58 schreef ntm het volgende:
Moet ook altijd huilen van binnen als mensen tegen me zeggen doe maar een frietje met frietsaus, zeg gewoon mayonaise, pls
Neequote:Op maandag 3 juni 2013 17:55 schreef very het volgende:
[..]
past dit wel in je pocket dan?
[ afbeelding ]
Ik zeg het ook allebei hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:45 schreef Cactus1 het volgende:
Ik gebruik het allebei. Zijn er meer mensen die dit doen of ben ik nu een heel zeldzame 3e partij in deze discussie?
Mayonaise en frietsaus zijn in tegenstelling tot friet en patat niet hetzelfde. Die mensen vragen dus specifiek om frietsaus en jij scheept ze af met mayonaise. Lekkere service weer.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:58 schreef ntm het volgende:
[..]
Moet ook altijd huilen van binnen als mensen tegen me zeggen doe maar een frietje met frietsaus, zeg gewoon mayonaise, pls
En dat werkt dan in de snackbarquote:Op maandag 3 juni 2013 17:58 schreef ntm het volgende:
[..]
Whoohoo, we moeten meer mensen verzamelen in ons clubje, dan kan de discussie misschien eens een stille dood stervenquote:
Dus friet betekent eigenlijk alleen gefrituurd en patat alleen aardappel. Als je een mongooltje bent snap je in beide gevallen nog niet waar het over gaat. Als je gewoon een normale inwoner van Nederland met een hoger iq dan een patatje bent, dan snap je het wel.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:58 schreef very het volgende:
[..]
ja, dat is anders ja. Iets totaal anders zelfs.
[..]
Oftewel: gefrituurde aardappel
Als ze tegen mij zeggen frietsaus, zeg ik 'OH U BEDOELT MAYONAISE TOCH?!' En dan zeggen ze altijd ja dat.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:00 schreef Piye het volgende:
Mayonaise en frietsaus zijn in tegenstelling tot friet en patat niet hetzelfde. Die mensen vragen dus specifiek om frietsaus en jij scheept ze af met mayonaise. Lekkere service weer.
Ik heb hier gewoon frietsaus en mayonaise in de koelkast staan.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:05 schreef ntm het volgende:
[..]
Als ze tegen mij zeggen frietsaus, zeg ik 'OH U BEDOELT MAYONAISE TOCH?!' En dan zeggen ze altijd ja dat.Dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |